از تجربه وبلاگ نویسی حرفه ای ها استفاده کن

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. از تجربه وبلاگ نویسی حرفه ای ها استفاده کن

آخرین باری که اسباب کشی کردید را یادتان می آید؟

همان موقع که با پیدا کردن و باز کردن جعبه یا صندوقچه دوران کودکی تان فیل تان یاد هندوستان کرده و با حسرت خاطرات کودکی تان را مرور میکنید و چند ساعتی مشغول نگاه کردن به عکس ها و نقاشی ها و نوشته های دوران کودکی تان می شوید.

احتمالا بعد از دیدن نوشته های آن دوران یا انشاهایی که در دوران دبستان نوشته اید اولین فکری که بعد از حسرت خوردن به سراغتان می‌آید این است که چه نوشته سطح پایین و مزخرفی! احتمالا هم کلی به طرز نوشتن و دیکته کلمات و فکرهای بچه گانه ای که داشتید می خندید .

این نوع نوشته ها فقط متعلق به دوران کودکی مان نیست و در بزرگسالی هم زمانی که تصمیم میگیریم به عنوان یک محتوانویس کار خودمان را شروع کنیم دقیقا در همین فضا قرار داریم و مطمئننا اگر سالهای بعد دوباره به آنها برگردیم همین حس را تجربه میکنیم .

پیشرفت در هر عرصه‌ای، مثل نوشتن نیاز به زمان و کسب تجربه دارد.

بخش اصلی تولید محتوا هم که نوشتن است و  نوشتن هم با تمرین بهتر می‌شود؛ اما این بهتر شدن به قیمت از دست دادن زمان و هزینه است. به همین دلیل ما این بخش را در رایتینا راه انداختیم که بتوانیم با استفاده از تجربه وبلاگ نویسی بلاگر ها و تولید کننده های محتوای حرفه ای به عنوان یک کاتالیزور با سرعت و بازدهی بیشتری محتوانویسی خودمان را بهبود بدهیم.

پس به جای اینکه راه‌های اشتباهی که گذشتگان رفته‌اند را تکرار کنید و بعد از چند ماه که وبلاگتان را توسعه دادید به خودتان بگویید، کجای کار اشتباه است که هیچ کس وبلاگ من را نمی‌بیند، بهتر است از این تجربیات ارزشمند استفاده کنید.

تجربه 1 : متمرکز کار کن

اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارند در مورد همه چیز و همه کس در وبلاگشان بنویسند، بهتر است قبل از اینکه دست به کیبورد شوید، الگوی رفتاری خودتان را اصلاح کنید. بر اساس تجربیات وبلاگ نویسان حرفه‌ای تمرکز بر روی یک موضوع خاص یا اصطلاحاً Niche به مراتب بهتر از پرداختن به مطالب به صورت جسته و گریخته است. موضوعی که حس می‌کنید در آن اطلاعات کافی دارید یا مخاطبان بیشتری دارد انتخاب کنید. جستجو کنید آیا این موضوع، می‌تواند باز هم به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم شود یا نه؟

در صورتی که هنوز می‌توانید به قسمت‌های تخصصی بپردازید، اطلاعات خودتان را در آن مورد خاص افزایش دهید در غیر این صورت، تمرکز کنید و از پراکنده‌گویی در مورد موضوعات مختلف خودداری کنید. بهتر است قبل از شروع وبلاگ جواب دقیقی به این سؤال «دقیقاً چه چیز باید در وبلاگ بنویسم» بدهید و بعد دست به کار شوید.

تجربه وبلاگ نویسی 1- متمرکز باش

تجربه 2 : منزوی نباش و با دیگر نویسندگان همکاری کن

بچه‌ها معمولا زیاد از این کارها میکنند . زمانی که آخرهای شب تکالیف شان تموم بشو نیست به سراغ پدر و مادر یا خواهر و برادرشان می روند و از آنها می خواهند که دقیقا مثل دست خط آنها جوری که معلم متوجه نشود در نوشتن مشق ها به شان کمک کنند .

در وبلاگ نویسی و محتوانویسی هم همینطور است هر زمان که حس کردید نیاز به کمک دارید حتما به عنوان نویسنده میهمان از همکاران و دوستان وبلاگ نویس تان کمک بگیرید. و این کار یک معامله دو طرف برد هست هم برای شما و هم برای شخصی که به عنوان نویسنده میهمان در سایت شما محتوا می نویسد و خودش را به مخاطب شما معرفی میکند و به سایتش لینک میدهد .

نویسندگان میهمان با نوشتن مقاله‌ای در وبلاگ شما، عملاً دعوت‌نامه‌ای برای طرفداران خودشان منتشر می‌کند که در آن نوشته اند: به وبلاگ یا سایت دوست من بیایید.

وجود نویسنده میهمان فایده دیگری هم دارد و آن اینکه به شما کمک می‌کند تا تعداد محتواهای منتشر شده در وبلاگ خودتان را بر اساس زمان محدودی که دارید افزایش دهید.

پس طبق تجربه بهتر است خصوصا در شروع کار حتما از دیگران برای به روز کردن وبلاگ تان کمک بگیرید . حالا ممکن است دوست هایی داشته باشید که وبلاگ نویس باشند یا در جستجوهای اینترنتی به وبلاگ ها و سایت هایی رسیده باشید که محتوایشان نزدیک به شما هستند به هر شکلی سعی کنید با مدیر سایت یا نویسنده ها لینک شوید و از آنها کمک بگیرید و شبکه سازی کنید .

مثلا ما هم در شروع کار رایتینا نویسنده میهمان زیاد داشتیم . مثلا دوست حرفه ای مان یاور مشیرفر که این مقاله را برای رایتینا نوشتند :

 

تجربه 3 : ثابت قدم باش

اگر می‌خواهید وبلاگ موفق داشته باشید، به جز هنرمندانی که از وبلاگ به عنوان دفتر خاطرات خود استفاده می‌کنند، نباید هر موقع که دلتان خواست محتوا گذاری کنید. به عبارت بهتر برای خودتان حتما یک برنامه‌ مشخص داشته باشید که بر اساس آن بتوانید مقاله یا هر نوع محتوای دیگری که می‌خواهید را در بازه‌های معین منتشر کنید.

و قطعا بهتر است این برنامه خودتان را با انتشار مقالات در بازه های زمانی مشخص به مخاطب هم انتقال بدهید نه اینکه مثلا یک مقاله را شنبه ساعت 10 صبح منتشر کنید بعدی را دوشنبه ساعت 12 شب و بعدی را 3 هفته بعد و … اگر مقالات شما قرار است یک هفته یکبار یا روز یکبار یا ماهی یکبار یا… منتشر شود، بهتر است مخاطبان خودتان را به این بازه زمانی بین انتشار مقالات عادت بدهید با این کار نه او از شما ناراحت خواهد شد که چرا هیچ محتوای منتشر نمیکنید و نه خود شما دچار بی برنامگی و پخش و پلا منتشر کردن مقالات می شوید .

پس برای خودتان برنامه‌ای تنظیم کنید، لازم نیست این برنامه به صورت نوشته شده باشد، حتی فکری هم کافی است تا مشخص شود شما کی و چه زمانی برای انتشار محتوا لازم دارید. همه وبلاگ نویس ها و محتوا نویسی های حرفه ای معتقدند زمانی که از بی‌برنامگی خارج شدند، به مراتب مخاطبان بیشتری جذب کردند که همگی از روند جدید خوشحال‌تر بودند.

تجربه وبلاگ نویسی 3 - ثابت قدم باش

تجربه 4 : برای دیگران هم بنویس

به خودتان جرئت بدهید و نوشته‌هایتان را در معرض قضاوت دیگران هم قرار بدهید. این کار را میتوانید با نوشتن پست‌های میهمان برای وبلاگ یا سایت های دیگر شروع کنید. هر چند در وبلاگ‌ها و سایت های ایرانی این مسئله ان چنان که باید و شاید شناخته شده نیست و طرفدار ندارد اما در همین موارد محدود هم استفاده از این روش به سرعت رشد وبلاگ‌های کوچک‌تر را افزایش می دهد .

شما در پست میهمان، روی وبلاگ و سایت های مطرح‌تری اقدام به نوشتن مقالاتی بر اساس موضوعات مرتبط آن وبلاگ می‌کنید و در نهایت با موافقت سردبیر یا صاحب آن می توانید مقاله تان را در آن سایت یا وبلاگ منتشر کنید.

حالا کافی است که دست روی سینه بگذارید و منتظر میهمانانی از بازدیدکنندگان وبلاگ مطرح باشید که برای خواندن دیگر مطالب شما به وبلاگتان سرازیر می‌شوند. پس فقط کافی است به خودتان جرئت بدهید و مقاله‌هایتان را برای دیگر نویسندگان و صاحبان وبلاگ‌ها ارسال کنید.

تجربه 6 : مخاطب را تشویق کن

یکی از همین محتوانویس ها و بلاگر های مشهور بر اساس تجربه وبلاگ نویسی اش میگوید : برای چند سال اول که شروع کردم روی وبلاگ محتوا منتشر کنم، فکر می‌کردم پیدا کردن طرفداران زیاد فقط به منتشر کردن محتوای ممتاز و بی‌مانند بستگی دارد؛ اما روزی یکی از دوستان من که نسبت به من پیشرفت زیادی در وبلاگ نویسی داشت و توانسته بود مخاطبان زیادی به دست آورد، نکته ریزی درباره وبلاگ خود گفت: «به مخاطب جایزه بده».

هدیه دادن و هدیه گرفتن فرایند جذابی است پس به کمک این روش می توانیم مخاطبان خودمان را تشویق کنیم که همچنان ما را همراهی کنند و کنار ما باشند . برای همین لیستی از هدایایی که می‌توانیم به مخاطبان مان به پاس همراهی هدیه بدهیم را اینجا لیست کردیم .

  • راهنمایی‌هایی چاره‌ساز با عنوان « چگونه … »
  • ایبوک های رایگان
  • کتاب‌
  • قالب های رایگان وبلاگ
  • یادگاری‌های ساده
  • وسایل دکوری
  • اشتراک‌های رایگان

البته لازم نیست همان روزهای اول به هر کسی که از وبلاگ شما بازدید می‌کند، مثلا یک تبلت بدهید. این هدایا را می‌توانید به عنوان بخشی از جوایز و نتیجه همکاری طرفدارانتان در کمپین‌های مختلف به آن‌ها بدهید.

تجربه وبلاگ نویسی 2 - مخاطب را تشویق کن

تجربه 7 : از وبلاگ درآمدزایی کن

قطعا پول در آوردن از هر هنر و کاری می‌تواند باعث انگیزه و اشتیاق بیشتری برای ادامه مسیر شود . این قانون در وبلاگ نویسی و اداره کردن یک وبلاگ هم صادق است. همه دوست دارند که از وبلاگ خودشان کسب درامد کنند اما چند هفته بعد از راه‌اندازی آن، با اولین شکست دست از ادامه راه می‌کشند و وبلاگ را تبدیل به یک دفتر خاطرات می‌کنند که توقع دارند مخاطب پسند هم باشد. اگر هدف شما چیزی به غیر از درامد باشد، تلاش زیادی برای جلب رضایت و همچنین گرفتن مخاطبین بیشتر نخواهید کرد. به همین دلیل هر طور شده وبلاگ را برای خودتان تبدیل به یک منبع درامد کنید.

یکی از وبلاگ نویسان مشهور میگوید : روزی پیامی از یک برند نام آشنا دریافت کردم که درخواست همکاری با من برای منتشر کردن چند پست تبلیغاتی و ادامه همکاری در صورت موفقیت داده بود. از آن روز من تلاش خودم برای جلب مخاطبین بیشتر، دو برابر کردم تا بتوانم این قرارداد را ببندم و درآمد بیشتری داشته باشم . در نهایت من موفق شدم و نه‌تنها برند توانست به هدف خود برسد بلکه من هم تعداد مخاطبین و بازدید بیشتری به دست آوردم. این یک معامله دو سر برد بود.

چه موضوعاتی در وبلاگ نویسی پولساز هستند ؟

تجربه 8: تبلیغات بد نیست اما مخاطب اولویت دارد

فرض می‌کنیم صبح از خواب بیدار می‌شوید و برندی برای شما پیشنهاد همکاری داده است که شما در ازای دریافت مبلغی محصولات آن‌ها را تبلیغ کنید. از نظر مالی این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد اما آیا تا به حال از محصولات این شرکت استفاده کرده‌اید؟ چیزی که می خواهید در مورد آن محصول یا برند را بنویسید و مردم را تشویق به خرید و استفاده از آن بکنید را خودتان باور دارید یا فقط به این خاطر که از آنها پول میگیرید می خواهید در موردشان مثبت بنویسید؟

به شما توصیه می‌کنیم در این موارد اگر برند برای شما آشنا بود و در مورد محصولات آن اطمینان کافی داشتید، شروع به تبلیغات کنید در غیر این صورت بهتر است به آن‌ها اطلاع دهید که برای تبلیغات نیاز به نمونه‌های آزمایشی از محصولات دارید تا در صورت مطلوب بودن به مخاطبین وبلاگ خودتان آن را معرفی کنید.

تصور کنید اگر مخاطبین شما تجربه‌ای ناخوشایند و خلاف واقعیت آنچه شما گفته بودید، در استفاده از محصول داشته باشند چه به سر سایت و وبلاگ یا حتی صفحه شبکه اجتماعی شما خواهد آمد؟ در این مورد بازنده اصلی شما خواهید بود که دیگر طرفداران خودتان را از دست دادید.

 

تجربه 9 : از قالب های رایگان استفاده نکن

مشخصا اکثر ما برای شروع وبلاگ نویسی یا حتی راه اندازی سایت از قالب های رایگان استفاده میکنیم که ممکن است در چند ماه اول مناسب باشد اما از طرفی ممکن است خیلی زود ما را هم گرفتار کند و با مشکلات عجیب و غریبی روبرو بشویم که ممکن است باعث شود چند برابر قیمت خرید یک قالب خوب هزینه کنیم اما باز هم نتوانیم این مشکلات را رفع کنیم

پس توصیه ما این است که بهتر است فکر استفاده از قالب‌های ارزان و رایگان را از سرتان خارج کنید و از قالب های آماده پولی و با پشتیبانی استفاده کنید که بعدا دچار دردسرهای عجیب و غریب در سایت یا وبلاگ تان نشوید .

علاوه بر این قالب‌های رایگان عموماً طعمه‌های خوبی برای هک شدن و دست کاری شدن توسط عوامل بیگانه و هکر ها است. پس اگر کارتان حساس است و نمی‌توانید ریسک کنید، دور قالب‌های ارزان و رایگان را خط بکشید. یک هزینه جزئی در ابتدا بهتر از شکست سنگین و خسارت بعدی است.

 

تجربه 10 : مثل روز اول، مشتاق باش

روزی اولی که دست به راه‌اندازی وبلاگ زدید را یادتان هست؟ مسلماً شوق و اشتیاق زیادی برای پیش بردن آن و رسیدن به اهداف خودتان داشتید اما با گذشت زمان یا اهدافتان را فراموش می‌کنید یا اینکه مسائل دیگر اشتیاق شما را کاهش می‌دهند. برای جلوگیری از این اتفاق، کاری کنید که وبلاگ برای شما تبدیل به بخشی از کار اصلی یا همه آن شود با این کار دیگر نخواهید گذاشت به سادگی کارتان از دست برود یا اشتیاقتان کمتر شود. همچنین برای شما مهم می شود که چه قدر مخاطب دارید و چقدر برای به دست آوردن مخاطب باید تلاش کنید یا چگونه محبوبیت خودتان را افزایش دهید.

جامعه‌ای که مردم در آن به هم کمک کنند که هر روز پیشرفت کنند، نیرومحرکه‌ای در خود دارد که به سادگی خاموش نمی‌شود و تا سال‌ها و نسل‌ها حرکت می‌کند. شما در جامعه بزرگی به نام وبلاگ نویسان و دارندگان وبلاگ هستید، پس آموختن از دیگران را فراموش نکنید.

 

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

از تجربه وبلاگ نویسی حرفه ای ها استفاده کن

آخرین باری که اسباب کشی کردید را یادتان می آید؟

همان موقع که با پیدا کردن و باز کردن جعبه یا صندوقچه دوران کودکی تان فیل تان یاد هندوستان کرده و با حسرت خاطرات کودکی تان را مرور میکنید و چند ساعتی مشغول نگاه کردن به عکس ها و نقاشی ها و نوشته های دوران کودکی تان می شوید.

احتمالا بعد از دیدن نوشته های آن دوران یا انشاهایی که در دوران دبستان نوشته اید اولین فکری که بعد از حسرت خوردن به سراغتان می‌آید این است که چه نوشته سطح پایین و مزخرفی! احتمالا هم کلی به طرز نوشتن و دیکته کلمات و فکرهای بچه گانه ای که داشتید می خندید .

این نوع نوشته ها فقط متعلق به دوران کودکی مان نیست و در بزرگسالی هم زمانی که تصمیم میگیریم به عنوان یک محتوانویس کار خودمان را شروع کنیم دقیقا در همین فضا قرار داریم و مطمئننا اگر سالهای بعد دوباره به آنها برگردیم همین حس را تجربه میکنیم .

پیشرفت در هر عرصه‌ای، مثل نوشتن نیاز به زمان و کسب تجربه دارد.

بخش اصلی تولید محتوا هم که نوشتن است و  نوشتن هم با تمرین بهتر می‌شود؛ اما این بهتر شدن به قیمت از دست دادن زمان و هزینه است. به همین دلیل ما این بخش را در رایتینا راه انداختیم که بتوانیم با استفاده از تجربه وبلاگ نویسی بلاگر ها و تولید کننده های محتوای حرفه ای به عنوان یک کاتالیزور با سرعت و بازدهی بیشتری محتوانویسی خودمان را بهبود بدهیم.

پس به جای اینکه راه‌های اشتباهی که گذشتگان رفته‌اند را تکرار کنید و بعد از چند ماه که وبلاگتان را توسعه دادید به خودتان بگویید، کجای کار اشتباه است که هیچ کس وبلاگ من را نمی‌بیند، بهتر است از این تجربیات ارزشمند استفاده کنید.

تجربه 1 : متمرکز کار کن

اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارند در مورد همه چیز و همه کس در وبلاگشان بنویسند، بهتر است قبل از اینکه دست به کیبورد شوید، الگوی رفتاری خودتان را اصلاح کنید. بر اساس تجربیات وبلاگ نویسان حرفه‌ای تمرکز بر روی یک موضوع خاص یا اصطلاحاً Niche به مراتب بهتر از پرداختن به مطالب به صورت جسته و گریخته است. موضوعی که حس می‌کنید در آن اطلاعات کافی دارید یا مخاطبان بیشتری دارد انتخاب کنید. جستجو کنید آیا این موضوع، می‌تواند باز هم به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم شود یا نه؟

در صورتی که هنوز می‌توانید به قسمت‌های تخصصی بپردازید، اطلاعات خودتان را در آن مورد خاص افزایش دهید در غیر این صورت، تمرکز کنید و از پراکنده‌گویی در مورد موضوعات مختلف خودداری کنید. بهتر است قبل از شروع وبلاگ جواب دقیقی به این سؤال «دقیقاً چه چیز باید در وبلاگ بنویسم» بدهید و بعد دست به کار شوید.

تجربه وبلاگ نویسی 1- متمرکز باش

تجربه 2 : منزوی نباش و با دیگر نویسندگان همکاری کن

بچه‌ها معمولا زیاد از این کارها میکنند . زمانی که آخرهای شب تکالیف شان تموم بشو نیست به سراغ پدر و مادر یا خواهر و برادرشان می روند و از آنها می خواهند که دقیقا مثل دست خط آنها جوری که معلم متوجه نشود در نوشتن مشق ها به شان کمک کنند .

در وبلاگ نویسی و محتوانویسی هم همینطور است هر زمان که حس کردید نیاز به کمک دارید حتما به عنوان نویسنده میهمان از همکاران و دوستان وبلاگ نویس تان کمک بگیرید. و این کار یک معامله دو طرف برد هست هم برای شما و هم برای شخصی که به عنوان نویسنده میهمان در سایت شما محتوا می نویسد و خودش را به مخاطب شما معرفی میکند و به سایتش لینک میدهد .

نویسندگان میهمان با نوشتن مقاله‌ای در وبلاگ شما، عملاً دعوت‌نامه‌ای برای طرفداران خودشان منتشر می‌کند که در آن نوشته اند: به وبلاگ یا سایت دوست من بیایید.

وجود نویسنده میهمان فایده دیگری هم دارد و آن اینکه به شما کمک می‌کند تا تعداد محتواهای منتشر شده در وبلاگ خودتان را بر اساس زمان محدودی که دارید افزایش دهید.

پس طبق تجربه بهتر است خصوصا در شروع کار حتما از دیگران برای به روز کردن وبلاگ تان کمک بگیرید . حالا ممکن است دوست هایی داشته باشید که وبلاگ نویس باشند یا در جستجوهای اینترنتی به وبلاگ ها و سایت هایی رسیده باشید که محتوایشان نزدیک به شما هستند به هر شکلی سعی کنید با مدیر سایت یا نویسنده ها لینک شوید و از آنها کمک بگیرید و شبکه سازی کنید .

مثلا ما هم در شروع کار رایتینا نویسنده میهمان زیاد داشتیم . مثلا دوست حرفه ای مان یاور مشیرفر که این مقاله را برای رایتینا نوشتند :

 

تجربه 3 : ثابت قدم باش

اگر می‌خواهید وبلاگ موفق داشته باشید، به جز هنرمندانی که از وبلاگ به عنوان دفتر خاطرات خود استفاده می‌کنند، نباید هر موقع که دلتان خواست محتوا گذاری کنید. به عبارت بهتر برای خودتان حتما یک برنامه‌ مشخص داشته باشید که بر اساس آن بتوانید مقاله یا هر نوع محتوای دیگری که می‌خواهید را در بازه‌های معین منتشر کنید.

و قطعا بهتر است این برنامه خودتان را با انتشار مقالات در بازه های زمانی مشخص به مخاطب هم انتقال بدهید نه اینکه مثلا یک مقاله را شنبه ساعت 10 صبح منتشر کنید بعدی را دوشنبه ساعت 12 شب و بعدی را 3 هفته بعد و … اگر مقالات شما قرار است یک هفته یکبار یا روز یکبار یا ماهی یکبار یا… منتشر شود، بهتر است مخاطبان خودتان را به این بازه زمانی بین انتشار مقالات عادت بدهید با این کار نه او از شما ناراحت خواهد شد که چرا هیچ محتوای منتشر نمیکنید و نه خود شما دچار بی برنامگی و پخش و پلا منتشر کردن مقالات می شوید .

پس برای خودتان برنامه‌ای تنظیم کنید، لازم نیست این برنامه به صورت نوشته شده باشد، حتی فکری هم کافی است تا مشخص شود شما کی و چه زمانی برای انتشار محتوا لازم دارید. همه وبلاگ نویس ها و محتوا نویسی های حرفه ای معتقدند زمانی که از بی‌برنامگی خارج شدند، به مراتب مخاطبان بیشتری جذب کردند که همگی از روند جدید خوشحال‌تر بودند.

تجربه وبلاگ نویسی 3 - ثابت قدم باش

تجربه 4 : برای دیگران هم بنویس

به خودتان جرئت بدهید و نوشته‌هایتان را در معرض قضاوت دیگران هم قرار بدهید. این کار را میتوانید با نوشتن پست‌های میهمان برای وبلاگ یا سایت های دیگر شروع کنید. هر چند در وبلاگ‌ها و سایت های ایرانی این مسئله ان چنان که باید و شاید شناخته شده نیست و طرفدار ندارد اما در همین موارد محدود هم استفاده از این روش به سرعت رشد وبلاگ‌های کوچک‌تر را افزایش می دهد .

شما در پست میهمان، روی وبلاگ و سایت های مطرح‌تری اقدام به نوشتن مقالاتی بر اساس موضوعات مرتبط آن وبلاگ می‌کنید و در نهایت با موافقت سردبیر یا صاحب آن می توانید مقاله تان را در آن سایت یا وبلاگ منتشر کنید.

حالا کافی است که دست روی سینه بگذارید و منتظر میهمانانی از بازدیدکنندگان وبلاگ مطرح باشید که برای خواندن دیگر مطالب شما به وبلاگتان سرازیر می‌شوند. پس فقط کافی است به خودتان جرئت بدهید و مقاله‌هایتان را برای دیگر نویسندگان و صاحبان وبلاگ‌ها ارسال کنید.

تجربه 6 : مخاطب را تشویق کن

یکی از همین محتوانویس ها و بلاگر های مشهور بر اساس تجربه وبلاگ نویسی اش میگوید : برای چند سال اول که شروع کردم روی وبلاگ محتوا منتشر کنم، فکر می‌کردم پیدا کردن طرفداران زیاد فقط به منتشر کردن محتوای ممتاز و بی‌مانند بستگی دارد؛ اما روزی یکی از دوستان من که نسبت به من پیشرفت زیادی در وبلاگ نویسی داشت و توانسته بود مخاطبان زیادی به دست آورد، نکته ریزی درباره وبلاگ خود گفت: «به مخاطب جایزه بده».

هدیه دادن و هدیه گرفتن فرایند جذابی است پس به کمک این روش می توانیم مخاطبان خودمان را تشویق کنیم که همچنان ما را همراهی کنند و کنار ما باشند . برای همین لیستی از هدایایی که می‌توانیم به مخاطبان مان به پاس همراهی هدیه بدهیم را اینجا لیست کردیم .

  • راهنمایی‌هایی چاره‌ساز با عنوان « چگونه … »
  • ایبوک های رایگان
  • کتاب‌
  • قالب های رایگان وبلاگ
  • یادگاری‌های ساده
  • وسایل دکوری
  • اشتراک‌های رایگان

البته لازم نیست همان روزهای اول به هر کسی که از وبلاگ شما بازدید می‌کند، مثلا یک تبلت بدهید. این هدایا را می‌توانید به عنوان بخشی از جوایز و نتیجه همکاری طرفدارانتان در کمپین‌های مختلف به آن‌ها بدهید.

تجربه وبلاگ نویسی 2 - مخاطب را تشویق کن

تجربه 7 : از وبلاگ درآمدزایی کن

قطعا پول در آوردن از هر هنر و کاری می‌تواند باعث انگیزه و اشتیاق بیشتری برای ادامه مسیر شود . این قانون در وبلاگ نویسی و اداره کردن یک وبلاگ هم صادق است. همه دوست دارند که از وبلاگ خودشان کسب درامد کنند اما چند هفته بعد از راه‌اندازی آن، با اولین شکست دست از ادامه راه می‌کشند و وبلاگ را تبدیل به یک دفتر خاطرات می‌کنند که توقع دارند مخاطب پسند هم باشد. اگر هدف شما چیزی به غیر از درامد باشد، تلاش زیادی برای جلب رضایت و همچنین گرفتن مخاطبین بیشتر نخواهید کرد. به همین دلیل هر طور شده وبلاگ را برای خودتان تبدیل به یک منبع درامد کنید.

یکی از وبلاگ نویسان مشهور میگوید : روزی پیامی از یک برند نام آشنا دریافت کردم که درخواست همکاری با من برای منتشر کردن چند پست تبلیغاتی و ادامه همکاری در صورت موفقیت داده بود. از آن روز من تلاش خودم برای جلب مخاطبین بیشتر، دو برابر کردم تا بتوانم این قرارداد را ببندم و درآمد بیشتری داشته باشم . در نهایت من موفق شدم و نه‌تنها برند توانست به هدف خود برسد بلکه من هم تعداد مخاطبین و بازدید بیشتری به دست آوردم. این یک معامله دو سر برد بود.

چه موضوعاتی در وبلاگ نویسی پولساز هستند ؟

تجربه 8: تبلیغات بد نیست اما مخاطب اولویت دارد

فرض می‌کنیم صبح از خواب بیدار می‌شوید و برندی برای شما پیشنهاد همکاری داده است که شما در ازای دریافت مبلغی محصولات آن‌ها را تبلیغ کنید. از نظر مالی این کار به شما کمک زیادی خواهد کرد اما آیا تا به حال از محصولات این شرکت استفاده کرده‌اید؟ چیزی که می خواهید در مورد آن محصول یا برند را بنویسید و مردم را تشویق به خرید و استفاده از آن بکنید را خودتان باور دارید یا فقط به این خاطر که از آنها پول میگیرید می خواهید در موردشان مثبت بنویسید؟

به شما توصیه می‌کنیم در این موارد اگر برند برای شما آشنا بود و در مورد محصولات آن اطمینان کافی داشتید، شروع به تبلیغات کنید در غیر این صورت بهتر است به آن‌ها اطلاع دهید که برای تبلیغات نیاز به نمونه‌های آزمایشی از محصولات دارید تا در صورت مطلوب بودن به مخاطبین وبلاگ خودتان آن را معرفی کنید.

تصور کنید اگر مخاطبین شما تجربه‌ای ناخوشایند و خلاف واقعیت آنچه شما گفته بودید، در استفاده از محصول داشته باشند چه به سر سایت و وبلاگ یا حتی صفحه شبکه اجتماعی شما خواهد آمد؟ در این مورد بازنده اصلی شما خواهید بود که دیگر طرفداران خودتان را از دست دادید.

 

تجربه 9 : از قالب های رایگان استفاده نکن

مشخصا اکثر ما برای شروع وبلاگ نویسی یا حتی راه اندازی سایت از قالب های رایگان استفاده میکنیم که ممکن است در چند ماه اول مناسب باشد اما از طرفی ممکن است خیلی زود ما را هم گرفتار کند و با مشکلات عجیب و غریبی روبرو بشویم که ممکن است باعث شود چند برابر قیمت خرید یک قالب خوب هزینه کنیم اما باز هم نتوانیم این مشکلات را رفع کنیم

پس توصیه ما این است که بهتر است فکر استفاده از قالب‌های ارزان و رایگان را از سرتان خارج کنید و از قالب های آماده پولی و با پشتیبانی استفاده کنید که بعدا دچار دردسرهای عجیب و غریب در سایت یا وبلاگ تان نشوید .

علاوه بر این قالب‌های رایگان عموماً طعمه‌های خوبی برای هک شدن و دست کاری شدن توسط عوامل بیگانه و هکر ها است. پس اگر کارتان حساس است و نمی‌توانید ریسک کنید، دور قالب‌های ارزان و رایگان را خط بکشید. یک هزینه جزئی در ابتدا بهتر از شکست سنگین و خسارت بعدی است.

 

تجربه 10 : مثل روز اول، مشتاق باش

روزی اولی که دست به راه‌اندازی وبلاگ زدید را یادتان هست؟ مسلماً شوق و اشتیاق زیادی برای پیش بردن آن و رسیدن به اهداف خودتان داشتید اما با گذشت زمان یا اهدافتان را فراموش می‌کنید یا اینکه مسائل دیگر اشتیاق شما را کاهش می‌دهند. برای جلوگیری از این اتفاق، کاری کنید که وبلاگ برای شما تبدیل به بخشی از کار اصلی یا همه آن شود با این کار دیگر نخواهید گذاشت به سادگی کارتان از دست برود یا اشتیاقتان کمتر شود. همچنین برای شما مهم می شود که چه قدر مخاطب دارید و چقدر برای به دست آوردن مخاطب باید تلاش کنید یا چگونه محبوبیت خودتان را افزایش دهید.

جامعه‌ای که مردم در آن به هم کمک کنند که هر روز پیشرفت کنند، نیرومحرکه‌ای در خود دارد که به سادگی خاموش نمی‌شود و تا سال‌ها و نسل‌ها حرکت می‌کند. شما در جامعه بزرگی به نام وبلاگ نویسان و دارندگان وبلاگ هستید، پس آموختن از دیگران را فراموش نکنید.

 

 

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست