کشف ماده مخدری به نام « ارزش فردی » در تولید محتوای خوب!

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. کشف ماده مخدری به نام « ارزش فردی » در تولید محتوای خوب!

چند تا سوال دارم از شما :

  • شما مطمئن هستید که به تولید محتوا یا کپی رایتینگ به شدت علاقه دارید و به خاطر این الان اینجایید ؟ یه جوری که اگر یک روز چیزی ننویسید بدن درد و رعشه میگیرید و به شدت خمار هستید و نیاز دارید در اولین فرصت ماده مخدر « تولید محتوا » مصرف کنید؟
  • شما مطمئن هستید محتوایی که تولید میکنید 100 % برای مخاطب مفید و جذاب و با ارزش است ؟
  • شما 100 % مطمئن هستید که مخاطب را می شناسید و دقیقا مطابق با نیاز او برایش محتوا تولید میکنید ؟

شاید شما در حال حاضر جواب این سوال ها را با قطعیت نمیدانید ولی من دقیقا میدانم .

من یک ترفندی بلدم که :

  • بازدهی ام را به شدت بالا برده است
  • سندرم ایمپاسترم کاملا بهبود پیدا کرده
  • و 100 % به این نتیجه رسیده ام که تولید محتوا ماده مخدر من در زندگیم است و همیشه حالم را خوب میکند و در کنار آن به نتیجه های عالی هم در تولید محتوا و پولسازی از آن رسیده ام .

شما هم دوست دارید در مورد این ترفند به شما بگویم ؟

البته این کشف و اختراع من نیست و روانشناسان و محققان زیادی هم در مورد آن تحقیق کرده اند و به نتایج مثبت و جالبی هم رسیده اند

پس چند دقیقه وقت بگذارید و تا به انتها و با دقت این آموزش را بخوانید مطمئن باشید ارزشش را دارد .

ماده مخدری به نام « ارزش فردی » در تولید محتوای خوب

ماده مخدری به نام « ارزش فردی » در تولید محتوای خوب

“تعیین ارزش فردی به موقع می تواند باعث بهبود سلامتی، یادگیری و رابطه های ما بشود و مزایای این کار تا ماه ها و سال ها می تواند با ما همراه باشد.” نشریه ی سالانه ی روانشناسی، سال 2014

تعیین ارزش فردی در واقع نشانه ای از  داشتن اعتماد به نفس و  یا در حقیقت خود اعتماد به نفس است اما با این نوع گفتگو با خود ها و بیان جملات بیش از حد متکبرانه متفاوت است :

“من خیلی خوبم، خیلی باهوشم و همه باید منو دوست داشته باشن”

این نوع تایید و تعریف فردی نه تنها چیزی را خوب نمیکند که اتفاقا خودش منشا بسیاری از مشکلات است

چگونه « ارزش های فردی » خودمان را پیدا کنیم ؟

خوبِ خوب به این مفاهیم انتزاعی فکر کنید و در تمامی این مفاهیم دنبال 3 یا 4 ارزش اول در وجود خودتان بگردید .

اصلا مهم نیست که این ارزش در حال حاضر در زندگی شما بُلد باشد و اصلا وجود داشته باشد یا نه . فقط مهم این است که پیدا کنید در زندگی تان اولویت های اول کدام ها هستند .

مثلا ممکن است شما در زندگی تان رسیدن به آرامش حرف اول را بزند اما در حال حاضر حتی رنگ آن را هم در زندگی تان نمی بینید ، یا ممکن است ثروت اولویت دوم تان باشد و در حال حاضر گرفتار درآوردن خرج روزمره تان هستید و یک حقوق بخور و نمیر دارید .

ولی به هیچ وجه به هیچ وجه و وبه هیچ وجه ارزش هایی که متعلق به خودتان نیستند را انتخاب نکنید . قرار نیست هیچ کسی از این انتخاب شما باخبر شود پس برای کسی فیلم بازی نکنید و خودتان باشید . مثلا اگر صلح یا برابری یا آزادی جزو ارزش های شما نیستند به هیچ وجه برای کلاس شان ! آنها را انتخاب نکنید چون قطعا نتیجه عکس میگیرید .

حالا از بین 3 یا 4 ارزشی که انتخاب کردید فقط یک مورد را انتخاب کنید و 10 دقیقه در مورد آن بنویسید . مثلا ممکن است تصمیم بگیرید در مورد این بنویسید که چرا این ارزش را انتخاب کردید و انقدر برای شما مهم است یا می توانید درباره ی اهدافی بنویسید که به شما کمک می کنند آن ارزش را بیش تر و بیش تر به زندگی خود وارد کنید.

پس  10 دقیقه درباره چیزی که در مورد این ارزش در سرتان می گذرد بنویسید.

بعد از آن نوبت به این می رسد که به این فکر کنید که به کمک تولید محتوا چگونه می توانید این ارزش را در زندگی تان پر رنگ تر کنید و به آن نزدیک شوید .

مثلا اگر اولویت اول شما و ارزش فردی شما ثروت است و فقط با رسیدن به آن حس درونی خوبی به تان دست می دهد به این فکر کنید که چگونه می توانید از تولید محتوا کسب درآمد کنید ؟ یا چگونه می توانید محتوا را به ثروت تبدیل کنید ؟!

موفقیتکنترل بیشتر زندگیعقلانیتمفید بودن
یک دستاورد عالیتصمیم گیری قاطعبهبود جامعهدین
ماجراجوییشجاعتنوآوریاحترام
مهربانیادبدرستیمسئولیت پذیری
ارتباط اجتماعیخلاقیتخردوارستگی
آزادیاعتمادصداقترستگاری
جاه طلبیکار تیمیتخیلخود کنترلی
کمک به دیگرانامنیت اقتصادیغروراعتماد به نفس
استقلالموثر بودنفراغتمناعت طبع
داناییبرابریمنطقبی ریایی
زیباییهیجانعشقمعنویت
جمع گراییشهرتقدرتپایداری
روشن فکریشادی در خانوادهسلامتیمقام و منزلت
مبارزهامنیت در خانواهامنیت ملیموفقیت
چالش هابخششطبیعتسمبل
شادابیانتخاب آزادفرمانبرداریتقدیر
پاکیآزادیرقابتامید
زندگی راحتدوستیصلحمنظم بودن
قهرمانیسرگرمیتوسعه فردی خوش رفتاری
آرامشاصالتخوشوقتی

 مشارکت با دیگران

نوشتن « ارزش فردی » چه کمکی به  تولید محتوای خوب میکند ؟

1- لیست « ارزش فردی » در روزهایی که انگیزه ندارید به شما امید می دهد

برای همه ما بدون استثنا پیش می آید که در بعضی از روزها حال و حوصله نفس کشیدن نداریم چه برسد به تولید محتوای خوب !

ولی نکته جذاب نوشتن ارزش های فردی در روزهایی که حال مان خوب است این است که در روزهایی که حالمان گرفته است و هیچ انگیزه ای برای کار و زندگی نداریم این لیست را جلوی چشممان بگذاریم و یادمان بیاید که رسالت ما از زندگی کردن و بعد هم رسالت ما از تولید محتوا چیست ؟

شاید توصیه بسیاری از افراد حتی موفق این باشد که در این روزها باید از جا بلند شوید و مثلا بیرون بروید و کمی بدوید یا هر جور که شده است پای کارتان بنشینید و خودتان را مجبور کنید که محتوا تولید کنید یا … اما بیایید صادق باشیم واقعا زمان هایی که کاملا بی انگیزه هستیم و نمی توانیم از جای مان تکان بخوریم و فکر میکنیم همه کاری پوچ و بی فایده است چه طور می توانیم بلند شویم و بیرون بوریم و ورزش کنیم یا محتوا نویسی کنیم ؟

شما می توانید ؟ من که نمی توانم 🙂

اما یکبار این تکنیک گذاشتن لیست ارزش های فردی در جلوی چشم تان زمانی که از زمین و زمان حال تان بهم می خورد و کاملا افسرده و بی انگیزه هستید را امتحان کنید و ببینید مثل یک نوشابه انرژی زا چه طور سطح انرژی و انگیزه شما را بالا می برد .

تولید محتوای خوب با نوشابه انرژی زا!!

ارزش های فردی نه تنها به شما انگیزه می دهند بلکه به شما یادآوری کند چه چیزی به زندگیتان معنا می دهند. تمرکز روی ارزش ها باعث می شود هر زمان که حس کردید دچار فلج نویسندگی شدید و نتوانستید یک کلمه هم بنویسید با نگاهی به این ارزش ها به خودتان یادآوری کنید که به کجا باید برسید و برای رسیدن به چه چیزی باید تلاش کنید و هر طور شده تولید محتوا کنید .

حتی یک نکته جالب هم اینکه اسکن های عصب شناسی نشان می دهد که تمرکز روی ارزش های فردی به ما کمک می کنند تا حتی نصیحت ها و توصیه های مثبت دیگران و افراد موفق هم تاثیر بیشتری روی ما داشته باشد.

اتفاقا چند هفته قبل، من خودم روزهای خیلی بدی را سپری می کردم و به شدت هم کارهای عقب افتاده ی زیادی را داشتم و بدتر از هر چیزی این بود که به بیشتر این کارهایی هم که باید انجام میدادم هیچ علاقه ای نداشتم .

یک روز کامل را در افسردگی و بی حرکتی و ناامیدی گذراندم اما زمانی که شب میخواستم در همین حال بخوابم یاد این تکنیک افتادم و یاد لیستی که چند وقت قبل نوشته بودم و گوشه کمدم بود . فقط هر طور شده خودم را به کمد و این لیست رساندم و شروع کردم به خواندن این لیست و یادم افتاد که یکی از ارزش های من یادگرفتن و یاد دادن است . همین یادآوری و دیدن لیست باعث شد در همان موقع شب طرح آموزشی یکی از دوره های آموزش تولید محتوا رایتینا را بنویسیم و همین شروع باعث شد فردا صبح که از خواب بیدار شدم هیچ حسی از افسردگی و بی انگیزگی نداشته باشم  و دقیقا مثل یک بولدوزر همه کارهای عقب افتاده را جبران کردم .

2- لیست « ارزش فردی » به درمان « سندرم ایمپاستر » در تولید محتوای خوب کمک میکند

نمی دانم شما هم گرفتار این سندرم هستید یا نه ؟ من که به شدت گرفتار آن بودم ولی در حال حاضر بهبود کامل پیدا کرده ام .

البته شاید شما تا به حال در مورد سندرم ایمپاستر هیچ چیزی نشیده اید و اصلا نمی دانید که آیا گرفتار آن هستید یا نه .

یکی از علائم سندرم ایمپاستر این است که شما دائما حس میکنید حرف مفیدی برای گفتن به مخاطب ندارید . که بسیاری از نویسندگان و تولید کننده های محتوای حرفه ای و فوق ستاره هم گرفتار آن هستند .

و این هیچ ربطی به تخصص و کاربلدی ندارد و اتفاقا گاهی اوقات هر چه بیش تر درباره ی موضوعی اطلاعات داشته باشیم اعتماد به نفس کمتری داریم. چون کسی که بیشتر می داند بیشتر حس میکند نکات زیادی را هنوز نمی داند.

ولی زمانی که در مورد ارزش های فردی خودتان می نویسید دائما به خودتان یادآوری میکنید که اهداف شما خیلی بزرگ تر از شما هستند

“یکی از چیزهایی که توسط محققان و روانشناسان بررسی شده است این است که وقتی انسان ها با اهدافی بزرگ تر از خودشان روبرو می شوند احساس بهتری پیدا می کنند: امیدوارتر، کنجکاوتر ، دلسوزتر ، شکرگزارتر ، خلاق تر و هیجان زده تر می شوند. در مقابل، وقتی انسان ها بر روی هدف هایی در حد خودشان و نه بزرگ تر تمرکز میکنند بیش تر احساس گیجی، استرس، عصبانیت، حسادت و تنهایی می کنند.” از کتاب Upside of Stress

اهدافی که بزرگتر از شما هستند می توانندباعث کاهش استرس شما و درمان سندرم ایمپاستر شود.

3- تعیین « ارزش فردی » باعث می شود در تولید محتوای خوب جهت خودتان را پیدا کنید

حتما متوجه شده اید که این روزها دنیای وب و وب فارسی پر از زباله های محتوایی است که در واقعیت هیچ ارزشی برای مخاطب ندارند و فقط سیاه کردن صفحه سایت هستند . مثلا ممکن است در مورد تولید محتوا یا بازاریابی محتوا روزانه صدها و شاید هزاران مقاله منتشر شود ولی از این چند صد و چند هزار مقاله شاید تعداد انگشت شماری به داشته های مخاطب چیزی اضافه میکنند و برای او مفید هستند و بقیه در دنیایی از زباله های محتوایی غرق می شوند و خاک میخورند .

این روزها محتواهای نصیحت وار و نخ نما و تکراری به هیچ وجه جواب نمی دهند و شما فقط زمانی می توانید به مخاطب توصیه کنید و با او ارتباط بهتری برقرار کنید که واقعا محتوایی که می نویسید از اعماق قلب و روح تان باشد .

زمانی که انگیزه تولید محتوای خوب برای شما ارزش های فردی تان باشد مطمئننا با اطمینان قلبی و ذهنی بیشتری محتوا نویسی میکنید و مطمئن باشید چیزی که از دل برآید بر دل هم مینشیند .

یادآوری ارزش های فردی در هر لحظه محتوا نویسی به شما شجاعت و انگیزه کافی برای خلاق بودن و منحصر به فرد نوشتن می دهد

ارزش ها فردی شما را دقیقا در جهت درستی که باید حرکت کنید سوق می دهد و نمی گذارد از مسیر خارج شوید و دقیقا مثل یک GPS به شما میگوید که به کدام سمت باید بروید تا به این ارزش ها زودتر برسید .

بنابراین حتی در سخت ترین شرایط هم از مسیر خارج نمی شوید.مثلا اگر یکی از اولویت ها و ارزش های فردی شما در کار تولید محتوا خلاقیت است در هر شرایطی حاضر نیستید از این ارزش کوتاه بیایید و تن به محتواهای تکراری بدهید حتی اگر روزها مجبور شوید سایت تان را به روز نکنید .

و زمانی که به ارزش های خودتان پایبند باشید و با قدرت بنویسید مطمئن باشید که مخاطب هم محتوای شما را دوست خواهد داشت و همیشه پیگیر شما می شود .

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

کشف ماده مخدری به نام « ارزش فردی » در تولید محتوای خوب!

چند تا سوال دارم از شما :

  • شما مطمئن هستید که به تولید محتوا یا کپی رایتینگ به شدت علاقه دارید و به خاطر این الان اینجایید ؟ یه جوری که اگر یک روز چیزی ننویسید بدن درد و رعشه میگیرید و به شدت خمار هستید و نیاز دارید در اولین فرصت ماده مخدر « تولید محتوا » مصرف کنید؟
  • شما مطمئن هستید محتوایی که تولید میکنید 100 % برای مخاطب مفید و جذاب و با ارزش است ؟
  • شما 100 % مطمئن هستید که مخاطب را می شناسید و دقیقا مطابق با نیاز او برایش محتوا تولید میکنید ؟

شاید شما در حال حاضر جواب این سوال ها را با قطعیت نمیدانید ولی من دقیقا میدانم .

من یک ترفندی بلدم که :

  • بازدهی ام را به شدت بالا برده است
  • سندرم ایمپاسترم کاملا بهبود پیدا کرده
  • و 100 % به این نتیجه رسیده ام که تولید محتوا ماده مخدر من در زندگیم است و همیشه حالم را خوب میکند و در کنار آن به نتیجه های عالی هم در تولید محتوا و پولسازی از آن رسیده ام .

شما هم دوست دارید در مورد این ترفند به شما بگویم ؟

البته این کشف و اختراع من نیست و روانشناسان و محققان زیادی هم در مورد آن تحقیق کرده اند و به نتایج مثبت و جالبی هم رسیده اند

پس چند دقیقه وقت بگذارید و تا به انتها و با دقت این آموزش را بخوانید مطمئن باشید ارزشش را دارد .

ماده مخدری به نام « ارزش فردی » در تولید محتوای خوب

ماده مخدری به نام « ارزش فردی » در تولید محتوای خوب

“تعیین ارزش فردی به موقع می تواند باعث بهبود سلامتی، یادگیری و رابطه های ما بشود و مزایای این کار تا ماه ها و سال ها می تواند با ما همراه باشد.” نشریه ی سالانه ی روانشناسی، سال 2014

تعیین ارزش فردی در واقع نشانه ای از  داشتن اعتماد به نفس و  یا در حقیقت خود اعتماد به نفس است اما با این نوع گفتگو با خود ها و بیان جملات بیش از حد متکبرانه متفاوت است :

“من خیلی خوبم، خیلی باهوشم و همه باید منو دوست داشته باشن”

این نوع تایید و تعریف فردی نه تنها چیزی را خوب نمیکند که اتفاقا خودش منشا بسیاری از مشکلات است

چگونه « ارزش های فردی » خودمان را پیدا کنیم ؟

خوبِ خوب به این مفاهیم انتزاعی فکر کنید و در تمامی این مفاهیم دنبال 3 یا 4 ارزش اول در وجود خودتان بگردید .

اصلا مهم نیست که این ارزش در حال حاضر در زندگی شما بُلد باشد و اصلا وجود داشته باشد یا نه . فقط مهم این است که پیدا کنید در زندگی تان اولویت های اول کدام ها هستند .

مثلا ممکن است شما در زندگی تان رسیدن به آرامش حرف اول را بزند اما در حال حاضر حتی رنگ آن را هم در زندگی تان نمی بینید ، یا ممکن است ثروت اولویت دوم تان باشد و در حال حاضر گرفتار درآوردن خرج روزمره تان هستید و یک حقوق بخور و نمیر دارید .

ولی به هیچ وجه به هیچ وجه و وبه هیچ وجه ارزش هایی که متعلق به خودتان نیستند را انتخاب نکنید . قرار نیست هیچ کسی از این انتخاب شما باخبر شود پس برای کسی فیلم بازی نکنید و خودتان باشید . مثلا اگر صلح یا برابری یا آزادی جزو ارزش های شما نیستند به هیچ وجه برای کلاس شان ! آنها را انتخاب نکنید چون قطعا نتیجه عکس میگیرید .

حالا از بین 3 یا 4 ارزشی که انتخاب کردید فقط یک مورد را انتخاب کنید و 10 دقیقه در مورد آن بنویسید . مثلا ممکن است تصمیم بگیرید در مورد این بنویسید که چرا این ارزش را انتخاب کردید و انقدر برای شما مهم است یا می توانید درباره ی اهدافی بنویسید که به شما کمک می کنند آن ارزش را بیش تر و بیش تر به زندگی خود وارد کنید.

پس  10 دقیقه درباره چیزی که در مورد این ارزش در سرتان می گذرد بنویسید.

بعد از آن نوبت به این می رسد که به این فکر کنید که به کمک تولید محتوا چگونه می توانید این ارزش را در زندگی تان پر رنگ تر کنید و به آن نزدیک شوید .

مثلا اگر اولویت اول شما و ارزش فردی شما ثروت است و فقط با رسیدن به آن حس درونی خوبی به تان دست می دهد به این فکر کنید که چگونه می توانید از تولید محتوا کسب درآمد کنید ؟ یا چگونه می توانید محتوا را به ثروت تبدیل کنید ؟!

موفقیتکنترل بیشتر زندگیعقلانیتمفید بودن
یک دستاورد عالیتصمیم گیری قاطعبهبود جامعهدین
ماجراجوییشجاعتنوآوریاحترام
مهربانیادبدرستیمسئولیت پذیری
ارتباط اجتماعیخلاقیتخردوارستگی
آزادیاعتمادصداقترستگاری
جاه طلبیکار تیمیتخیلخود کنترلی
کمک به دیگرانامنیت اقتصادیغروراعتماد به نفس
استقلالموثر بودنفراغتمناعت طبع
داناییبرابریمنطقبی ریایی
زیباییهیجانعشقمعنویت
جمع گراییشهرتقدرتپایداری
روشن فکریشادی در خانوادهسلامتیمقام و منزلت
مبارزهامنیت در خانواهامنیت ملیموفقیت
چالش هابخششطبیعتسمبل
شادابیانتخاب آزادفرمانبرداریتقدیر
پاکیآزادیرقابتامید
زندگی راحتدوستیصلحمنظم بودن
قهرمانیسرگرمیتوسعه فردی خوش رفتاری
آرامشاصالتخوشوقتی

 مشارکت با دیگران

نوشتن « ارزش فردی » چه کمکی به  تولید محتوای خوب میکند ؟

1- لیست « ارزش فردی » در روزهایی که انگیزه ندارید به شما امید می دهد

برای همه ما بدون استثنا پیش می آید که در بعضی از روزها حال و حوصله نفس کشیدن نداریم چه برسد به تولید محتوای خوب !

ولی نکته جذاب نوشتن ارزش های فردی در روزهایی که حال مان خوب است این است که در روزهایی که حالمان گرفته است و هیچ انگیزه ای برای کار و زندگی نداریم این لیست را جلوی چشممان بگذاریم و یادمان بیاید که رسالت ما از زندگی کردن و بعد هم رسالت ما از تولید محتوا چیست ؟

شاید توصیه بسیاری از افراد حتی موفق این باشد که در این روزها باید از جا بلند شوید و مثلا بیرون بروید و کمی بدوید یا هر جور که شده است پای کارتان بنشینید و خودتان را مجبور کنید که محتوا تولید کنید یا … اما بیایید صادق باشیم واقعا زمان هایی که کاملا بی انگیزه هستیم و نمی توانیم از جای مان تکان بخوریم و فکر میکنیم همه کاری پوچ و بی فایده است چه طور می توانیم بلند شویم و بیرون بوریم و ورزش کنیم یا محتوا نویسی کنیم ؟

شما می توانید ؟ من که نمی توانم 🙂

اما یکبار این تکنیک گذاشتن لیست ارزش های فردی در جلوی چشم تان زمانی که از زمین و زمان حال تان بهم می خورد و کاملا افسرده و بی انگیزه هستید را امتحان کنید و ببینید مثل یک نوشابه انرژی زا چه طور سطح انرژی و انگیزه شما را بالا می برد .

تولید محتوای خوب با نوشابه انرژی زا!!

ارزش های فردی نه تنها به شما انگیزه می دهند بلکه به شما یادآوری کند چه چیزی به زندگیتان معنا می دهند. تمرکز روی ارزش ها باعث می شود هر زمان که حس کردید دچار فلج نویسندگی شدید و نتوانستید یک کلمه هم بنویسید با نگاهی به این ارزش ها به خودتان یادآوری کنید که به کجا باید برسید و برای رسیدن به چه چیزی باید تلاش کنید و هر طور شده تولید محتوا کنید .

حتی یک نکته جالب هم اینکه اسکن های عصب شناسی نشان می دهد که تمرکز روی ارزش های فردی به ما کمک می کنند تا حتی نصیحت ها و توصیه های مثبت دیگران و افراد موفق هم تاثیر بیشتری روی ما داشته باشد.

اتفاقا چند هفته قبل، من خودم روزهای خیلی بدی را سپری می کردم و به شدت هم کارهای عقب افتاده ی زیادی را داشتم و بدتر از هر چیزی این بود که به بیشتر این کارهایی هم که باید انجام میدادم هیچ علاقه ای نداشتم .

یک روز کامل را در افسردگی و بی حرکتی و ناامیدی گذراندم اما زمانی که شب میخواستم در همین حال بخوابم یاد این تکنیک افتادم و یاد لیستی که چند وقت قبل نوشته بودم و گوشه کمدم بود . فقط هر طور شده خودم را به کمد و این لیست رساندم و شروع کردم به خواندن این لیست و یادم افتاد که یکی از ارزش های من یادگرفتن و یاد دادن است . همین یادآوری و دیدن لیست باعث شد در همان موقع شب طرح آموزشی یکی از دوره های آموزش تولید محتوا رایتینا را بنویسیم و همین شروع باعث شد فردا صبح که از خواب بیدار شدم هیچ حسی از افسردگی و بی انگیزگی نداشته باشم  و دقیقا مثل یک بولدوزر همه کارهای عقب افتاده را جبران کردم .

2- لیست « ارزش فردی » به درمان « سندرم ایمپاستر » در تولید محتوای خوب کمک میکند

نمی دانم شما هم گرفتار این سندرم هستید یا نه ؟ من که به شدت گرفتار آن بودم ولی در حال حاضر بهبود کامل پیدا کرده ام .

البته شاید شما تا به حال در مورد سندرم ایمپاستر هیچ چیزی نشیده اید و اصلا نمی دانید که آیا گرفتار آن هستید یا نه .

یکی از علائم سندرم ایمپاستر این است که شما دائما حس میکنید حرف مفیدی برای گفتن به مخاطب ندارید . که بسیاری از نویسندگان و تولید کننده های محتوای حرفه ای و فوق ستاره هم گرفتار آن هستند .

و این هیچ ربطی به تخصص و کاربلدی ندارد و اتفاقا گاهی اوقات هر چه بیش تر درباره ی موضوعی اطلاعات داشته باشیم اعتماد به نفس کمتری داریم. چون کسی که بیشتر می داند بیشتر حس میکند نکات زیادی را هنوز نمی داند.

ولی زمانی که در مورد ارزش های فردی خودتان می نویسید دائما به خودتان یادآوری میکنید که اهداف شما خیلی بزرگ تر از شما هستند

“یکی از چیزهایی که توسط محققان و روانشناسان بررسی شده است این است که وقتی انسان ها با اهدافی بزرگ تر از خودشان روبرو می شوند احساس بهتری پیدا می کنند: امیدوارتر، کنجکاوتر ، دلسوزتر ، شکرگزارتر ، خلاق تر و هیجان زده تر می شوند. در مقابل، وقتی انسان ها بر روی هدف هایی در حد خودشان و نه بزرگ تر تمرکز میکنند بیش تر احساس گیجی، استرس، عصبانیت، حسادت و تنهایی می کنند.” از کتاب Upside of Stress

اهدافی که بزرگتر از شما هستند می توانندباعث کاهش استرس شما و درمان سندرم ایمپاستر شود.

3- تعیین « ارزش فردی » باعث می شود در تولید محتوای خوب جهت خودتان را پیدا کنید

حتما متوجه شده اید که این روزها دنیای وب و وب فارسی پر از زباله های محتوایی است که در واقعیت هیچ ارزشی برای مخاطب ندارند و فقط سیاه کردن صفحه سایت هستند . مثلا ممکن است در مورد تولید محتوا یا بازاریابی محتوا روزانه صدها و شاید هزاران مقاله منتشر شود ولی از این چند صد و چند هزار مقاله شاید تعداد انگشت شماری به داشته های مخاطب چیزی اضافه میکنند و برای او مفید هستند و بقیه در دنیایی از زباله های محتوایی غرق می شوند و خاک میخورند .

این روزها محتواهای نصیحت وار و نخ نما و تکراری به هیچ وجه جواب نمی دهند و شما فقط زمانی می توانید به مخاطب توصیه کنید و با او ارتباط بهتری برقرار کنید که واقعا محتوایی که می نویسید از اعماق قلب و روح تان باشد .

زمانی که انگیزه تولید محتوای خوب برای شما ارزش های فردی تان باشد مطمئننا با اطمینان قلبی و ذهنی بیشتری محتوا نویسی میکنید و مطمئن باشید چیزی که از دل برآید بر دل هم مینشیند .

یادآوری ارزش های فردی در هر لحظه محتوا نویسی به شما شجاعت و انگیزه کافی برای خلاق بودن و منحصر به فرد نوشتن می دهد

ارزش ها فردی شما را دقیقا در جهت درستی که باید حرکت کنید سوق می دهد و نمی گذارد از مسیر خارج شوید و دقیقا مثل یک GPS به شما میگوید که به کدام سمت باید بروید تا به این ارزش ها زودتر برسید .

بنابراین حتی در سخت ترین شرایط هم از مسیر خارج نمی شوید.مثلا اگر یکی از اولویت ها و ارزش های فردی شما در کار تولید محتوا خلاقیت است در هر شرایطی حاضر نیستید از این ارزش کوتاه بیایید و تن به محتواهای تکراری بدهید حتی اگر روزها مجبور شوید سایت تان را به روز نکنید .

و زمانی که به ارزش های خودتان پایبند باشید و با قدرت بنویسید مطمئن باشید که مخاطب هم محتوای شما را دوست خواهد داشت و همیشه پیگیر شما می شود .

 

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست