صفحه ستون یا Pillar Page در تولید محتوا چیست ؟

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. صفحه ستون یا Pillar Page در تولید محتوا چیست ؟

گوگل در هر دقیقه 4.000.000 جستجو و سوال از طرف کاربران دریافت میکند که قطعا باید پاسخ مناسبی برای آنها داشته باشد. دقت کنید 4 میلیون در هر دقیقه !!

و از طرف دیگر فقط در 1 دقیقه ( منبع MarketingProfs ) :

  • 1.388 پست وبلاگ منتشر میشود
  • کاربران فیس بوک 2.500.000 پست منتشر میکنند
  • کاربران یوتیوپ 72 ساعت ویدئو دانلود میکنند
  • 300.000 توییت جدید در توییتر منتشر میشود
  • 220.000 عکس جدید در اینستاگرام منتشر می شود

که همه اینها یعنی ما در دنیای آنلاین در دنیایی بسیار شلوغ تر از دنیای واقعی زندگی میکنیم و اگر نتوانیم استراتژی مناسب و حرفه ای برای تولید محتوا داشته باشیم قطعا زیر این همه اطلاعات و محتوا مدفون می شویم .  به همین خاطر این روزها با این حجم از محتوای تولید و عوامل حواس پرتی متعدد ، جذب مخاطب و حفظ او حتی برای چند دقیقه یا حتی ثانیه اصلا کار راحتی نیست .

موتورهای جستجو در حال تکامل هستند

رفتار جستجوی کاربر در موتورهای جستجو این روزها کلا متحول شده است و بر همین اساس الگوریتم گوگل و یا سایر موتورهای جستجو هم دائما در حال به روز رسانی و نزدیک تر کردن نتایج معرفی شده به هدف مخاطب هستند .

مثلا یکی از تغییرات پر رنگ در جستجوی کاربران در این روزها این است که کمتر کاربری را می توان پیدا کرد که برای جستجو فقط از یک کلمه کلیدی استفاده کند . کاربر این روزها دوست دارد هدف جستجو و آن سوالی که در ذهنش است که دنبال پاسخی برای آن میگردد را دقیقا به صورت سوالی و حداقل در 4 -5 کلمه به موتور جستجو اعلام کند . مثلا این طور جستجو میکند : « چگونه می توانم یک محتوای صفحه محصول بنویسم ؟ » ، « ویژگی های یک کفش ورزشی با کیفیت » ، « چگونه باید تولید محتوا کنیم؟ » ، « کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق کودک » و…

خصوصا با توجه به اینکه جستجوی صوتی هر روز در دنیا پر رنگ تر می شود و افراد بیشتری از آن استفاده میکنند ، قطعا جستجو های طولانی تر هم راحت تر می شود و به میزان آن هر روز اضافه میشود .

جستجوی صوتی در گوگل

و از طرفی انقدر گوگل و سایر موتورهای جستجو باهوش شده اند که اصلا نیاز نیست شما دقیقا کلمه کلیدی هدف و خاص را جستجو کنید تا به نتیجه مناسبی برسید . فقط کافی است منظور و مفهوم مورد نظرتان را به موتور جستجو برسانید و موتور جستجو بهترین نتایج را به شما نشان می دهد .

با توجه به همه این مواردی که در مورد آن صحبت کردیم اتفاقا این تغییر رفتار مخاطب و تکامل موتورهای جستجو فرصت فوق العاده ای برای تولید کنندگان محتوای حرفه ای و بازاریابان محتوای حرفه ای فراهم می کند تا بتوانند اتفاقا در این دنیای شلوغ به راحتی توسط مخاطب دیده شوند ، آن هم نه هر مخاطبی بلکه دقیقا مخاطب هدف خودشان و مخاطبی که دقیقا به دنبال آنها میگردد و از دیدن آنها بسیار زیاد خوشحال میشود .

تولید محتوای مخاطب پسند

و تنها یک نکته کلیدی وجود دارد که این روزها باید همه تولید کنندگان محتوا رعایت کنند و آن هم این است که :

قرار نیست ماشین ها از ما خرید کنند ، قرار نیست ماشین ها فرم های ثبت نام و اشتراک در سایت را پر کنند ،قرار نیست محتوای تولید ما توسط ماشین ها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و… بلکه قرار است همه این کارها توسط یک انسان انجام شود

و یکی از استراتژی های منحصر به فرد این روزها برای جلب رضایت مخاطب و ماشین ها یا موتورهای جستجو ،طراحی و تولید صفحات ستون یا Pillar Page ها و بعد هم تولید محتوای خوشه ها یا cluster ها برای آنهاست.

در خصوص تولید محتوای خوشه ای یا Cluster Content یک مقاله جامع و کامل در رایتینا داریم .

آموزش تکنیک خوشه ای تولید محتوا

و در این مقاله می خواهیم با  Pillar Page ها بیشتر آشنا شویم و این استراتژی را به صورت جامع و کامل یاد بگیریم :

صفحه ستون یا Pillar Page چیست ؟

 

صفحه ستون یا Pillar Page در تولید محتوا به صفحه ای گفته میشود که از لحاظ موضوع و محتوا پایه و ستونی است برای تعداد زیادی از صفحات و محتوای سایت .

یک صفحه ستون یا Pillar Page را دقیقا مانند شاخه اصلی یک انگور در نظر بگیرید که این شاخه اصلی به یک سری زیر شاخه ها تبدیل می شوند که روی هر کدام از این زیر شاخه ها تعداد زیادی انگور وجود دارد .

 

یا برای تصویر سازی بهتر می توانید یک صفحه ستون یا Pillar Page را یک خانه بزرگی در نظر بگیرید که تعداد زیادی اتاق دارد ( دقیقا مثل خانه های قدیمی ) که در هر کدام از این اتاق ها هم افراد زیادی می توانند زندگی کنندکه همگی با هم یک خانواده را تشکیل میدهند و همه این خانواده ها در این خانه بزرگ جا گرفته اند.

تولید محتوا برای صفحه ستون مانند یک خانه قدیمی

صفحه ستون در اصل یک نوع صفحه دسته بندی جامع و کامل است که در آن زیر دسته ها و دسته اصلی همه با هم متحد می شوند.

یک ستون محتوایی یا  Pillar content یک موضوع قدرتمند با گستردگی مناسب است که می تواند به عنوان یک ستون در نظر گرفته شود و مرتبط با آن مقالات و محتواهای زیادی تولید شود .

مثلا یک سایتی را تصور کنید که هدف اصلی آن دیجیتال مارکتینگ است . در این سایت قطعا مقالات زیادی در خصوص موضوعات مرتبط زیادی با دیجیتال مارکتینگ نوشته میشود . مثلا بازاریابی ایمیلی ، تبلیغات در فیس بوک ، بازاریابی اینستاگرامی ، بازاریابی محتوا و….

در این سایت هر کدام از این دسته بندی ها می توانند یک صفحه ستون یا Pillar Page  باشند . مثلا بازاریابی محتوا به عنوان صفحه ستون 1 ، ایمیل مارکتینگ به عنوان صفحه ستون 2 و…

و مثلا در مورد ایمیل مارکتینگ که به عنوان یک صفحه ستون در نظر گرفته میشود ، یکی از محتواهای خوشه ای یا Cluster آن می تواند نحوه افزایش مشترکین ایمیل باشد .

چگونه یک موضوع مناسب برای صفحه ستون یا Pillar Page انتخاب کنیم ؟

اولین قدم برای تولید محتوای صفحه ستون یا Pillar Page این است که فکر کردن و جستجوی یک کلمه کلیدی و تولید محتوا برای آن را کلا فراموش کنید و به جای آن به موضوعات یا دسته بندی هایی فکر کنید که انقدر گسترده هستند که بتوانید تعداد زیادی پست های مستقل به عنوان یک زیر عنوان برای آنها بنویسید  .

تولید محتوا برای صفحه ستون یا Pillar page

قطعا وسعت و گستردگی موضوع نباید خیلی زیاد و کلی باشد . مثلا انتخاب بازاریابی شبکه های اجتماعی قطعا گزینه مناسبی برای  یک صفحه ستون یا Pillar Page نیست . از طرفی انتخاب نحوه کپشن نویسی برای اینستاگرام هم یک صفحه ستون یا Pillar Page مناسبی نیست . اما « بازاریابی در اینستاگرام » می تواند یک Pillar Page یا صفحه ستون عالی باشد .

یک Pillar Page یا صفحه ستون باید جوری طراحی شود و برای آن تولید محتوا شود که هر سوالی که ممکن است در مورد موضوعی به ذهن مخاطب برسد را پاسخ بدهد .

و جالب است که صفحه ستون بهم برای مخاطب بسیار عالی و مفید است و هم برای سئو و موتورهای جستجو . و صفحه ای که رتبه #1 گوگل را به این شکل بتواند به دست بگیرد حداقل در 1000 کلمه مرتبط دیگر هم می تواند رتبه و جایگاه خوبی داشته باشد .

چگونه برای یک صفحه ستون یا Pillar Page  تولید محتوا کنیم ؟

بعد از انتخاب موضوع صفحه ستون Pillar page نوبت به نوشتن محتوا و طراحی این صفحه می رسد . در این مرحله لازم است شروع کنید به تحقیق و جستجو در مورد زیر شاخه ها و همه زیر دسته هایی که می توانید برای این صفحه انتخاب کنید .

و اصلی ترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که باید به ذهن مخاطب بروید و خودتان را جای او بگذارید و هر سوالی که در مورد موضوع اصلی به ذهن تان می رسد را یادداشت کنید و البته بهتر است از ابزارهای کاربردی در تولید محتوا برای پیدا کردن موضوعاتی که بیشترین جستجو را دارند مانند  Ahrefs  و یا گوگل ترند Google Trends استفاده کنید .

در مورد این موضوعات و زیر عنوان ها در گوگل جستجو کنید و ببینید سایت هایی که بالاترین رتبه را در گوگل دارند در مورد این موضوع چگونه تولید محتوا کرده اند ؟ دقیقا چه چیزی نوشته اند؟ طول محتوای آنها چه قدر است ؟ چه موضوعاتی را دقیقا پوشش داده اند ؟ و..

بعد از این بررسی ها می توانید یک دید کلی نسبت به آن چیزی که می خواهید بنویسید به دست بیاورید . اما مهمترین کار شما این است که علاوه بر پوشش دادن موضوعاتی که این سایت ها به آنها اشاره کرده اند، تمام سعی خود را بکنید که تولید محتوا را محدود به همین چیزهایی که در حال حاضر هست نکنید و حتما محتوای جدید هم در کنار این محتوا خلق کنید تا حرفی برای گفتن به مخاطب داشته باشید .

 صفحه ستون یا Pillar page

حالا شروع کنید به نوشتن محتوا برای صفحه ستون یا Pillar Page

  • حداقل 5000 کلمه محتوا بنویسید ( بر حسب میزان رقابت و موضوع مورد نظر می تواند بیشتر هم باشد )
  • از بولت ها ، طراحی عالی ، دکمه های CTA حرفه ای و جذاب ، لینک های مفید و خلاصه هر چیزی که فکر میکنید برای تولید محتوای طولانی می تواند مفید باشد استفاده کنید
  • از وب سایت هایی که می توانید سوالات مخاطب و دغدغه های او را در آنها پیدا کنید کمک بگیرید مثلا فروم ها و انجمن ها یا شبکه های اجتماعی مختلف
  • موضوع هسته ای یا اصلی را در عنوان ، تیتر H1 و URL حتما جای بدهید
  • در وبلاگ های دیگر به عنوان پست میهمان یا روش های دیگر تعداد زیادی از لینک های داخلی صفحه ستون را قرار بدهید
  • به طور مداوم صفحه ستون Pillar Page خودتان را به روز کنید و دائما محتوای جدید به آن اضافه کنید

چرا باید در استراتژی تولید محتوا از صفحات ستون یا Pillar Page ها استفاده کنیم ؟

صفحات ستون یا Pillar Page  ها از دو جهت برای ما عالی هستند :

  • این صفحات باعث سر و سامان دادن و نظم به محتوای سایت می شوند و مخاطب می تواند به راحتی به هر محتوایی که می خواهد دسترسی پیدا کند .
  • به علت یکپارچه سازی محتوا به موتورهای جستجو هم کمک میکنند که بتوانند راحت تر این صفحات را دسته بندی و مرور کنند و این مساله باعث بهبود سئو سایت می شود. چون در این دسته بندی دقیقا به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری می گویید که چه محتوایی در هر بخش هست

و جالب است که صفحه ستون هم برای مخاطب بسیار عالی و مفید است و هم برای سئو و موتورهای جستجو . و صفحه ای که رتبه #1 گوگل را به این شکل بتواند به دست بگیرد حداقل در 1000 کلمه مرتبط دیگر هم می تواند رتبه و جایگاه خوبی داشته باشد .

نمونه های موفق صفحه ستون یا Pillar Page

1- Typeform: Brand Awareness

مثال 1 تولید محتوا برای صفحه ستون

در همان نگاه اول در زمان ورود به این صفحه هم از لحاظ زیبایی شناسی و هم دسته بندی این صفحه عالی به نظر می رسد و بسیار سخت است که مخاطب بتواند از این صفحه و محتوای آن صرف نظر کند . علاوه بر این با نوشتن جمله « تمام چیزی که باید بدانید » به مخاطب یادآوری میکند که هر چیزی که برای این موضوع نیاز دارد در همین صفحه می تواند پیدا کند .

2- Matthew Barby: Customer Acquisition Strategies

مثال 2 تولید محتوا برای صفحه ستون

وب سایت  Matthew Barby یک منبع عالی برای بازاریاب هایی است که به دنبال یادگیری اصول و قوانین سئو هستند و در وب سایت او چیزی که زیاد پیدا میشود صفحه ستون یا Pillar Page های متنوع و عالی است . مثلا در این نمونه از صفحه ستون ، در میانه های صفحه علاوه بر لینک های داخلی و مرتبط زیاد یک باکس حاوی لینک هم می بینیم که به یک ابزار کاربردی مرتبط با موضوع مخاطب را هدایت میکند.

3- The Atlantic: Population Healthier

مثال 3 تولید محتوا برای صفحه ستون

در این صفحه ستون در سایت theatlantic  هم طراحی بسیار زیبا و چشم گیری دیده میشود . این صفحه ستون یک محتوای اسپانسر دار است ،بنابراین می توانیم از صفحه ستون یا  Pillar Page برای سازماندهی و طبقه بندی هر نوع محتوایی استفاده کنیم .

 

4- ProfitWell: SaaS DNA Project

مثال 4 تولید محتوا برای صفحه ستون

همه ما عاشق محتواهایی هستیم که به خوبی از مثال ها برای انتقال مفاهیم سخت و پیچیده استفاده کنند .این صفحه ستون یکی از انواع این نوع محتواهاست . این محتوا دارای فصل های مختلفی است که هر فصل در یک صفحه جداگانه تعبیه شده است و در انتهای هر فصل یک CTA برای رفتن به فصل بعدی پیش روی مخاطب گذاشته است .

5- GoodUI: Evidence

مثال 5 تولید محتوا برای صفحه ستون

این صفحه ستون با توجه به موضوع سایت که رابط کاربری و تجربه کاربری است به شدت از لحاظ طراحی صفحه ستون یا Pillar Page منحصر به فرد است . دقیقا مثل یک بازی سرگرم کننده و آموزنده .با کلیک روی هر زیر عنوان یک صفحه زیر آن باز میشود که تست ها را به صورت دقیق نشان میدهد . و یک نکته جالب تر هم این است که در پایین هر تست یک بخش برای به اشتراک گذاشتن تست های انجام شده توسط مخاطب گذاشته شده است تا کاربران تجربیات خودشان را به اشتراک بگذارند

Instagram Marketing -6

مثال 6 تولید محتوا برای صفحه ستون

و این صفحه ستون در سایت Hubspot یکی از بهترین مثال ها برای درک مفهوم Pillar Page ها است که می توانید بسیار زیاد برای تولید صفحه های ستون از این سایت و خصوصا این سفحه کمک بگیرید .

یک داستان تصویری برای اینکه مفهوم صفحه ستون یا Pillar Page در تولید محتوا همیشه در ذهن مان بماند

 

 

 

بهتر است برای اینکه کمی هم خستگی تان در برود خودتان را در دامنه یک کوه سر سبز تصور کنید . همانطور که میبینید شما خودتان را باید در 3 جایگاه تصور کنید .

جایگاه اول دامنه کوه است . اگر فرض کنیم شما در حال حاضر در این جا یعنی جایگاه ( 3) قرار دارید تنها محدوده ای که می توانید ببینید نهایتا چند مترِ اطراف تان است و وسعت دیدتان بسیار محدود است. حالا فرض کنید که در جایگاه ( 2) یا یکی از کوه های کم ارتفاع هستید . در این جایگاه شما قطعا محدوده وسیع تری را از قبل میبینید . اما قطعا از لحاظ منظره و وسعت دید هیچ جایی قله کوه اصلی نمی شود (1) . در این جاست که شما همه فضای اطراف تان را به راحتی می بینید و می توانید از منظره لذت ببرید .

یک مثال مرتبط برای صفحه ستون یا Pillar Page در تولید محتوا :

موضوع اصلی یا Head term: بیماری لثه

هسته یا  Core topic : روش های جلوگیری از بیماری لثه

زیر عنوان یا Subtopic : سه 3 راه ساده مبارزه با ورم لثه

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۱۰ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

صفحه ستون یا Pillar Page در تولید محتوا چیست ؟

گوگل در هر دقیقه 4.000.000 جستجو و سوال از طرف کاربران دریافت میکند که قطعا باید پاسخ مناسبی برای آنها داشته باشد. دقت کنید 4 میلیون در هر دقیقه !!

و از طرف دیگر فقط در 1 دقیقه ( منبع MarketingProfs ) :

  • 1.388 پست وبلاگ منتشر میشود
  • کاربران فیس بوک 2.500.000 پست منتشر میکنند
  • کاربران یوتیوپ 72 ساعت ویدئو دانلود میکنند
  • 300.000 توییت جدید در توییتر منتشر میشود
  • 220.000 عکس جدید در اینستاگرام منتشر می شود

که همه اینها یعنی ما در دنیای آنلاین در دنیایی بسیار شلوغ تر از دنیای واقعی زندگی میکنیم و اگر نتوانیم استراتژی مناسب و حرفه ای برای تولید محتوا داشته باشیم قطعا زیر این همه اطلاعات و محتوا مدفون می شویم .  به همین خاطر این روزها با این حجم از محتوای تولید و عوامل حواس پرتی متعدد ، جذب مخاطب و حفظ او حتی برای چند دقیقه یا حتی ثانیه اصلا کار راحتی نیست .

موتورهای جستجو در حال تکامل هستند

رفتار جستجوی کاربر در موتورهای جستجو این روزها کلا متحول شده است و بر همین اساس الگوریتم گوگل و یا سایر موتورهای جستجو هم دائما در حال به روز رسانی و نزدیک تر کردن نتایج معرفی شده به هدف مخاطب هستند .

مثلا یکی از تغییرات پر رنگ در جستجوی کاربران در این روزها این است که کمتر کاربری را می توان پیدا کرد که برای جستجو فقط از یک کلمه کلیدی استفاده کند . کاربر این روزها دوست دارد هدف جستجو و آن سوالی که در ذهنش است که دنبال پاسخی برای آن میگردد را دقیقا به صورت سوالی و حداقل در 4 -5 کلمه به موتور جستجو اعلام کند . مثلا این طور جستجو میکند : « چگونه می توانم یک محتوای صفحه محصول بنویسم ؟ » ، « ویژگی های یک کفش ورزشی با کیفیت » ، « چگونه باید تولید محتوا کنیم؟ » ، « کاغذ دیواری فانتزی برای اتاق کودک » و…

خصوصا با توجه به اینکه جستجوی صوتی هر روز در دنیا پر رنگ تر می شود و افراد بیشتری از آن استفاده میکنند ، قطعا جستجو های طولانی تر هم راحت تر می شود و به میزان آن هر روز اضافه میشود .

جستجوی صوتی در گوگل

و از طرفی انقدر گوگل و سایر موتورهای جستجو باهوش شده اند که اصلا نیاز نیست شما دقیقا کلمه کلیدی هدف و خاص را جستجو کنید تا به نتیجه مناسبی برسید . فقط کافی است منظور و مفهوم مورد نظرتان را به موتور جستجو برسانید و موتور جستجو بهترین نتایج را به شما نشان می دهد .

با توجه به همه این مواردی که در مورد آن صحبت کردیم اتفاقا این تغییر رفتار مخاطب و تکامل موتورهای جستجو فرصت فوق العاده ای برای تولید کنندگان محتوای حرفه ای و بازاریابان محتوای حرفه ای فراهم می کند تا بتوانند اتفاقا در این دنیای شلوغ به راحتی توسط مخاطب دیده شوند ، آن هم نه هر مخاطبی بلکه دقیقا مخاطب هدف خودشان و مخاطبی که دقیقا به دنبال آنها میگردد و از دیدن آنها بسیار زیاد خوشحال میشود .

تولید محتوای مخاطب پسند

و تنها یک نکته کلیدی وجود دارد که این روزها باید همه تولید کنندگان محتوا رعایت کنند و آن هم این است که :

قرار نیست ماشین ها از ما خرید کنند ، قرار نیست ماشین ها فرم های ثبت نام و اشتراک در سایت را پر کنند ،قرار نیست محتوای تولید ما توسط ماشین ها در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و… بلکه قرار است همه این کارها توسط یک انسان انجام شود

و یکی از استراتژی های منحصر به فرد این روزها برای جلب رضایت مخاطب و ماشین ها یا موتورهای جستجو ،طراحی و تولید صفحات ستون یا Pillar Page ها و بعد هم تولید محتوای خوشه ها یا cluster ها برای آنهاست.

در خصوص تولید محتوای خوشه ای یا Cluster Content یک مقاله جامع و کامل در رایتینا داریم .

آموزش تکنیک خوشه ای تولید محتوا

و در این مقاله می خواهیم با  Pillar Page ها بیشتر آشنا شویم و این استراتژی را به صورت جامع و کامل یاد بگیریم :

صفحه ستون یا Pillar Page چیست ؟

 

صفحه ستون یا Pillar Page در تولید محتوا به صفحه ای گفته میشود که از لحاظ موضوع و محتوا پایه و ستونی است برای تعداد زیادی از صفحات و محتوای سایت .

یک صفحه ستون یا Pillar Page را دقیقا مانند شاخه اصلی یک انگور در نظر بگیرید که این شاخه اصلی به یک سری زیر شاخه ها تبدیل می شوند که روی هر کدام از این زیر شاخه ها تعداد زیادی انگور وجود دارد .

 

یا برای تصویر سازی بهتر می توانید یک صفحه ستون یا Pillar Page را یک خانه بزرگی در نظر بگیرید که تعداد زیادی اتاق دارد ( دقیقا مثل خانه های قدیمی ) که در هر کدام از این اتاق ها هم افراد زیادی می توانند زندگی کنندکه همگی با هم یک خانواده را تشکیل میدهند و همه این خانواده ها در این خانه بزرگ جا گرفته اند.

تولید محتوا برای صفحه ستون مانند یک خانه قدیمی

صفحه ستون در اصل یک نوع صفحه دسته بندی جامع و کامل است که در آن زیر دسته ها و دسته اصلی همه با هم متحد می شوند.

یک ستون محتوایی یا  Pillar content یک موضوع قدرتمند با گستردگی مناسب است که می تواند به عنوان یک ستون در نظر گرفته شود و مرتبط با آن مقالات و محتواهای زیادی تولید شود .

مثلا یک سایتی را تصور کنید که هدف اصلی آن دیجیتال مارکتینگ است . در این سایت قطعا مقالات زیادی در خصوص موضوعات مرتبط زیادی با دیجیتال مارکتینگ نوشته میشود . مثلا بازاریابی ایمیلی ، تبلیغات در فیس بوک ، بازاریابی اینستاگرامی ، بازاریابی محتوا و….

در این سایت هر کدام از این دسته بندی ها می توانند یک صفحه ستون یا Pillar Page  باشند . مثلا بازاریابی محتوا به عنوان صفحه ستون 1 ، ایمیل مارکتینگ به عنوان صفحه ستون 2 و…

و مثلا در مورد ایمیل مارکتینگ که به عنوان یک صفحه ستون در نظر گرفته میشود ، یکی از محتواهای خوشه ای یا Cluster آن می تواند نحوه افزایش مشترکین ایمیل باشد .

چگونه یک موضوع مناسب برای صفحه ستون یا Pillar Page انتخاب کنیم ؟

اولین قدم برای تولید محتوای صفحه ستون یا Pillar Page این است که فکر کردن و جستجوی یک کلمه کلیدی و تولید محتوا برای آن را کلا فراموش کنید و به جای آن به موضوعات یا دسته بندی هایی فکر کنید که انقدر گسترده هستند که بتوانید تعداد زیادی پست های مستقل به عنوان یک زیر عنوان برای آنها بنویسید  .

تولید محتوا برای صفحه ستون یا Pillar page

قطعا وسعت و گستردگی موضوع نباید خیلی زیاد و کلی باشد . مثلا انتخاب بازاریابی شبکه های اجتماعی قطعا گزینه مناسبی برای  یک صفحه ستون یا Pillar Page نیست . از طرفی انتخاب نحوه کپشن نویسی برای اینستاگرام هم یک صفحه ستون یا Pillar Page مناسبی نیست . اما « بازاریابی در اینستاگرام » می تواند یک Pillar Page یا صفحه ستون عالی باشد .

یک Pillar Page یا صفحه ستون باید جوری طراحی شود و برای آن تولید محتوا شود که هر سوالی که ممکن است در مورد موضوعی به ذهن مخاطب برسد را پاسخ بدهد .

و جالب است که صفحه ستون بهم برای مخاطب بسیار عالی و مفید است و هم برای سئو و موتورهای جستجو . و صفحه ای که رتبه #1 گوگل را به این شکل بتواند به دست بگیرد حداقل در 1000 کلمه مرتبط دیگر هم می تواند رتبه و جایگاه خوبی داشته باشد .

چگونه برای یک صفحه ستون یا Pillar Page  تولید محتوا کنیم ؟

بعد از انتخاب موضوع صفحه ستون Pillar page نوبت به نوشتن محتوا و طراحی این صفحه می رسد . در این مرحله لازم است شروع کنید به تحقیق و جستجو در مورد زیر شاخه ها و همه زیر دسته هایی که می توانید برای این صفحه انتخاب کنید .

و اصلی ترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که باید به ذهن مخاطب بروید و خودتان را جای او بگذارید و هر سوالی که در مورد موضوع اصلی به ذهن تان می رسد را یادداشت کنید و البته بهتر است از ابزارهای کاربردی در تولید محتوا برای پیدا کردن موضوعاتی که بیشترین جستجو را دارند مانند  Ahrefs  و یا گوگل ترند Google Trends استفاده کنید .

در مورد این موضوعات و زیر عنوان ها در گوگل جستجو کنید و ببینید سایت هایی که بالاترین رتبه را در گوگل دارند در مورد این موضوع چگونه تولید محتوا کرده اند ؟ دقیقا چه چیزی نوشته اند؟ طول محتوای آنها چه قدر است ؟ چه موضوعاتی را دقیقا پوشش داده اند ؟ و..

بعد از این بررسی ها می توانید یک دید کلی نسبت به آن چیزی که می خواهید بنویسید به دست بیاورید . اما مهمترین کار شما این است که علاوه بر پوشش دادن موضوعاتی که این سایت ها به آنها اشاره کرده اند، تمام سعی خود را بکنید که تولید محتوا را محدود به همین چیزهایی که در حال حاضر هست نکنید و حتما محتوای جدید هم در کنار این محتوا خلق کنید تا حرفی برای گفتن به مخاطب داشته باشید .

 صفحه ستون یا Pillar page

حالا شروع کنید به نوشتن محتوا برای صفحه ستون یا Pillar Page

  • حداقل 5000 کلمه محتوا بنویسید ( بر حسب میزان رقابت و موضوع مورد نظر می تواند بیشتر هم باشد )
  • از بولت ها ، طراحی عالی ، دکمه های CTA حرفه ای و جذاب ، لینک های مفید و خلاصه هر چیزی که فکر میکنید برای تولید محتوای طولانی می تواند مفید باشد استفاده کنید
  • از وب سایت هایی که می توانید سوالات مخاطب و دغدغه های او را در آنها پیدا کنید کمک بگیرید مثلا فروم ها و انجمن ها یا شبکه های اجتماعی مختلف
  • موضوع هسته ای یا اصلی را در عنوان ، تیتر H1 و URL حتما جای بدهید
  • در وبلاگ های دیگر به عنوان پست میهمان یا روش های دیگر تعداد زیادی از لینک های داخلی صفحه ستون را قرار بدهید
  • به طور مداوم صفحه ستون Pillar Page خودتان را به روز کنید و دائما محتوای جدید به آن اضافه کنید

چرا باید در استراتژی تولید محتوا از صفحات ستون یا Pillar Page ها استفاده کنیم ؟

صفحات ستون یا Pillar Page  ها از دو جهت برای ما عالی هستند :

  • این صفحات باعث سر و سامان دادن و نظم به محتوای سایت می شوند و مخاطب می تواند به راحتی به هر محتوایی که می خواهد دسترسی پیدا کند .
  • به علت یکپارچه سازی محتوا به موتورهای جستجو هم کمک میکنند که بتوانند راحت تر این صفحات را دسته بندی و مرور کنند و این مساله باعث بهبود سئو سایت می شود. چون در این دسته بندی دقیقا به گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری می گویید که چه محتوایی در هر بخش هست

و جالب است که صفحه ستون هم برای مخاطب بسیار عالی و مفید است و هم برای سئو و موتورهای جستجو . و صفحه ای که رتبه #1 گوگل را به این شکل بتواند به دست بگیرد حداقل در 1000 کلمه مرتبط دیگر هم می تواند رتبه و جایگاه خوبی داشته باشد .

نمونه های موفق صفحه ستون یا Pillar Page

1- Typeform: Brand Awareness

مثال 1 تولید محتوا برای صفحه ستون

در همان نگاه اول در زمان ورود به این صفحه هم از لحاظ زیبایی شناسی و هم دسته بندی این صفحه عالی به نظر می رسد و بسیار سخت است که مخاطب بتواند از این صفحه و محتوای آن صرف نظر کند . علاوه بر این با نوشتن جمله « تمام چیزی که باید بدانید » به مخاطب یادآوری میکند که هر چیزی که برای این موضوع نیاز دارد در همین صفحه می تواند پیدا کند .

2- Matthew Barby: Customer Acquisition Strategies

مثال 2 تولید محتوا برای صفحه ستون

وب سایت  Matthew Barby یک منبع عالی برای بازاریاب هایی است که به دنبال یادگیری اصول و قوانین سئو هستند و در وب سایت او چیزی که زیاد پیدا میشود صفحه ستون یا Pillar Page های متنوع و عالی است . مثلا در این نمونه از صفحه ستون ، در میانه های صفحه علاوه بر لینک های داخلی و مرتبط زیاد یک باکس حاوی لینک هم می بینیم که به یک ابزار کاربردی مرتبط با موضوع مخاطب را هدایت میکند.

3- The Atlantic: Population Healthier

مثال 3 تولید محتوا برای صفحه ستون

در این صفحه ستون در سایت theatlantic  هم طراحی بسیار زیبا و چشم گیری دیده میشود . این صفحه ستون یک محتوای اسپانسر دار است ،بنابراین می توانیم از صفحه ستون یا  Pillar Page برای سازماندهی و طبقه بندی هر نوع محتوایی استفاده کنیم .

 

4- ProfitWell: SaaS DNA Project

مثال 4 تولید محتوا برای صفحه ستون

همه ما عاشق محتواهایی هستیم که به خوبی از مثال ها برای انتقال مفاهیم سخت و پیچیده استفاده کنند .این صفحه ستون یکی از انواع این نوع محتواهاست . این محتوا دارای فصل های مختلفی است که هر فصل در یک صفحه جداگانه تعبیه شده است و در انتهای هر فصل یک CTA برای رفتن به فصل بعدی پیش روی مخاطب گذاشته است .

5- GoodUI: Evidence

مثال 5 تولید محتوا برای صفحه ستون

این صفحه ستون با توجه به موضوع سایت که رابط کاربری و تجربه کاربری است به شدت از لحاظ طراحی صفحه ستون یا Pillar Page منحصر به فرد است . دقیقا مثل یک بازی سرگرم کننده و آموزنده .با کلیک روی هر زیر عنوان یک صفحه زیر آن باز میشود که تست ها را به صورت دقیق نشان میدهد . و یک نکته جالب تر هم این است که در پایین هر تست یک بخش برای به اشتراک گذاشتن تست های انجام شده توسط مخاطب گذاشته شده است تا کاربران تجربیات خودشان را به اشتراک بگذارند

Instagram Marketing -6

مثال 6 تولید محتوا برای صفحه ستون

و این صفحه ستون در سایت Hubspot یکی از بهترین مثال ها برای درک مفهوم Pillar Page ها است که می توانید بسیار زیاد برای تولید صفحه های ستون از این سایت و خصوصا این سفحه کمک بگیرید .

یک داستان تصویری برای اینکه مفهوم صفحه ستون یا Pillar Page در تولید محتوا همیشه در ذهن مان بماند

 

 

 

بهتر است برای اینکه کمی هم خستگی تان در برود خودتان را در دامنه یک کوه سر سبز تصور کنید . همانطور که میبینید شما خودتان را باید در 3 جایگاه تصور کنید .

جایگاه اول دامنه کوه است . اگر فرض کنیم شما در حال حاضر در این جا یعنی جایگاه ( 3) قرار دارید تنها محدوده ای که می توانید ببینید نهایتا چند مترِ اطراف تان است و وسعت دیدتان بسیار محدود است. حالا فرض کنید که در جایگاه ( 2) یا یکی از کوه های کم ارتفاع هستید . در این جایگاه شما قطعا محدوده وسیع تری را از قبل میبینید . اما قطعا از لحاظ منظره و وسعت دید هیچ جایی قله کوه اصلی نمی شود (1) . در این جاست که شما همه فضای اطراف تان را به راحتی می بینید و می توانید از منظره لذت ببرید .

یک مثال مرتبط برای صفحه ستون یا Pillar Page در تولید محتوا :

موضوع اصلی یا Head term: بیماری لثه

هسته یا  Core topic : روش های جلوگیری از بیماری لثه

زیر عنوان یا Subtopic : سه 3 راه ساده مبارزه با ورم لثه

۱۰ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست