تولید محتوا در توییتر {با 11 نکته ساده اما 100 % ی}

  1. خانه
  2. تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
  3. تولید محتوا در توییتر {با 11 نکته ساده اما 100 % ی}

مطمئن باشید که که با تولید محتوا در توییتر به شکلی عالی و به کار بردن ترفندهای حرفه ای در زمان انتشار توییت ها و مواردی مشابه این می توانید در آمد و فروش خودتان را چندین برابر کنید .

اما قطعا رسیدن به این نوع موفقیت یک شبه نیست و هر کسی به شما همچین قولی بدهد مطمئن باشید که دروغ است . حرفه ای شدن در تولید محتوای شبکه های اجتماعی یا بازاریابی توییتری از طریق تولید محتوای حرفه ای یک کپسول جادویی نیست که با یک لیوان آب بخورید و بعد از چند دقیقه، حساب بانکی تان را پر کنید ! درست است که هیچ کدام از این روش ها شدنی نیست اما اتفاقا در همین کارهای سخت و زحمت دار است که موفقیت حتمی است . اگر شما فقط کمی وقت بگذارید و بگردید و پیدا کنید و بخوانید و دانسته های خودتان را تجربه کنید و از داشته ها و تجربه های دیگران هم که جواب داده استفاده کنید بدون شک ره صد ساله پولدار شدن را نه صد ساله و نه یک شبه بلکه در زمان کوتاه و معقولی طی میکنید .

مشخصا یکی از ویترین های آنلاین عالی برای کسب و کار شما شبکه های اجتماعی از جمله توییتر است که اگر بدانید که به چه طریقی باید برای اکانت توییتر کسب و کارتان یا حتی برند شخصی تان محتوا تولید کنید قطعا به زودی حساب بانکی تان چند برابر میشود !

توییتر یک مکان عالی برای رشد کسب و کار شماست ، اما ….

  • توییت ها خیلی سریع در این پلتفرم جا به جا میشوند و به پایین می روند
  • متوسط عمر یک توییت فقط 18 دقیقه است
  • در هر ثانیه چیزی نزدیک به 7000 توییت جدید منتشر می شود
  • عمر مفید یک توییت یک چهارم پست های فیس بوک است

و همه این موارد باعث میشود که شانس ماندگاری پیام شما به میزان زیادی کم شود و در این دنیای فوق شلوغ گم شود . به همین دلیل ترفندهایی که به کمک آن بتوانید بازاریابی توییتری عالی داشته باشید و بتوانید توجه مخاطب های زیادی را به سوی توییت خودتان جلب کنید دقیقا می تواند باعث موفقیت و فروش بیشتر شما و یا حتی چیزی بالاتر از این ها افزایش آگاهی از برند شما توسط مخاطب هدف تان و کسب اعتبار و اطیمنان بیشتر به برندتان شود .

این جا ما دقیقا به تکنیک هایی نیاز داریم که کار کنند و فقط در حد حرف نباشند . اما چه تکنیک هایی ؟

آموزش بازاریابی توییتری

در اینجا 11 تا تکنیک قدرتمند و عالی تولید محتوا در توییتر ( که جواب هم داده است ) را با هم یاد میگیریم :

نکته 1- ظاهر مناسبی داشته باشید !

( یعنی اسم کاربری ، عکس پروفایل و عکس هدر خودتان در توییتر را حرفه ای انتخاب کنید )

مشخصا انتخاب نام کاربری در هر اکانت شبکه اجتماعی یک قسمت حیاتی و مهم در هویت برند شما در شبکه های اجتماعی است . بعضی ها فکر میکنند هر چه نام آنها طولانی تر باشد به همان میزان در آمد بیشتری هم دارند !! به همین خاطر تا جایی که توییتر به آنها اجاز می دهند حروف بی ربط و بی معنی اضافه میکنند . حرفه ای بودن یعنی در جز به جز تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی حرفه ای باشید و از همان شروع کار یعنی انتخاب نام کاربری این حرفه ای بودن را نشان بدهید.

نام کاربری شما در توییتر باید :

  1. کوتاه باشد
  2. برای تگ کردن دیگران آسان باشد
  3. به یاد آوری آن راحت باشد
  4. خاص و منحصر به فرد باشد

اگر کسی به سرش بزند که در توییتر دنبال شما بگردد قطعا اولین راه جستجوی نام شماست پس اگر نام خودتان را vhsvw98762gv%#ghhs انتخاب کردید توقع نداشته باشید کسی شما را پیدا کند !!

نمونه یک اکانت حرفه ای توییتر

اگر نام برند معتبر و خاصی دارید که اتفاقا دوست دارید آن را در ذهن ها ماندگار کنید چه کاری است که دنبال یک نام عجیب و غریب دیگر میگردید ؟ قطعا در این صورت طرفداران خودتان را گیج میکنید .

مثلا برندی مانند H&M برای اسم کاربری خودش چون نمی توانست از &  استفاده کند حتی نامش را بدون اینکه هویتش تغییر کند به HM در تمامی حساب های شبکه اجتماعی اش تغییر داد و این یعنی ساده ترین شکل ممکن نام کاربری و راحتی جستجو برای طرفداران و کاربران . علاوه بر این به علت سادگی و کوتاهی نام احتمال اینکه کاربران این برند را در توییت های خودشان منشن کنند خیلی بیشتر میشود ( چون همه ما در منشن کردن در توییتر قطعا طول کم مجاز حروف در هر توییت را هم در نظر میگریم )

نمونه یک اکانت توییتر خوب

علاوه بر نام کاربری عکس پروفایل هم خیلی اهمیت دارد . مشخصا عکس پروفایل کاری شما در توییتر نشانگر هویت برند شماست . پس بهتر است در انتخاب عکس پروفایل توییتر کسب و کارتان خیلی دقت کنید . البته اگر قبل از باز کردن حساب توییتر یک آرم یا لوگو برای خودتان طراحی کرده اید که چی بهتر از این ؟! چرا از این همین لوگو در عکس پروفایل توییتر استفاده نمی کنید . اتفاقا بهترین راهکار و انتخاب است .

اگر هم به فکر یک برند سازی شخصی هستید و یک اکانت شخصی دارید حتما یک عکس کامل از قسمت صورت خودتان داشته باشید نه عکس سگ و گربه خودتان یا شام آخرین رستورانی که رفته اید !!

انتخاب عکس و بیو مناسب در اکانت توییتر

یک موضوع مهم دیگر هم اینکه شما در توییتر از هدر بالای صفحه تان می توانید برای مقاصد تجاری تان و ارتقا آگاهی مخاطب از برند تان استفاده کنید . اینجا دقیقا جایی است که باید شعار برندتان و یا پیام شخصی خودتان به مخاطب را بگذارید و او را به دام بیاندازید .

نمونه یک هدر قدرتمند در توییتر

در قسمت بیو توییتر هم که دقیقا مانند بیو اینستاگرام سعی کنید بهترین جمله توصیفی در مورد خودتان را با کمی چاشنی خلاقیت بنویسید .

نکته 2 – بیو 160 کاراکتری را جدی بگیرید

بعضی ها وقتی می شنوند که باید بیو توییتر یا هر شبکه اجتماعی دیگری را خلاقانه بنویسند جوری به فاز خلاقیت میزنند که هیچ انسان نرمالی از خواندن متن بیو آنها چیزی نمی فهمد ! برای خلاقانه و خاص نوشتن حتما نباید قلمبه و سلمبه و دشوار بنویسید . بلکه گاهی سادگی از هر تبلیغ نویسی ای بهتر جواب می دهد .

مثلا اگر از توییتر برای برند سازی شخصی استفاده می کنید  کافی است بگویید : من کی ام ؟ چی کار میکنم در حال حاضر ؟ اسم شرکت یا استارت آپ یا برند من چیه ؟

چگونه یک بیو خوب برای توییتر بنویسیم؟

چند نکته ضروری در مورد بیو توییتر:

  1. در مورد نام برند تان کاملا دقیق بنویسید
  2. کمی شوخی و طنز هم در لحن و متنی که می گویید باشد بد نیست
  3. کمی قپی و پز هم چاشنی کنید . مثلا اگر وبلاگی دارید که روزانه هزار بازدید دارد چرا به مخاطب نگویید ؟
  4.  برای مخاطب هدف تان بنویسید
  5. هشتگ های مرتبط و عالی که قابل جستجو برای مخاطب هست بزنید

 

نکته 3 – در ساعت های اوج مصرف توییت کنید!

همه آدم ها در همه ساعت های شبانه روز و همه روزهای هفته در توییتر یا فیس بوک یا اینستاگرام آنلاین نیستند که به محض اینکه شما توییت میکنید یا پست منتشر کنید ببینند . سایت هایی که کار آنالیز رفتار و حضور مخاطب را انجام میدهند در مورد هر شبکه اجتماعی روزها و ساعت های پر مصرف و شلوغ را پیدا کرده اند و در اختیار شما گذاشته اند . پس به عنوان یک حرفه ای در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی از این اطلاعات استفاده کنید .

سایت Buffer یک تجزیه و تحلیل منتشر کرده که نشان داده شده است شلوغ ترین روزهای هفته در توییتر روزهای جمعه ، شنبه و یک شنبه است . این اطلاعات شاید برای ما خیلی دقیق نباشد اما می توانیم این طور برداشت کنیم که بهترین زمان توییت کردن روزهای آخر هفته است .

ساعت های اوج بازدید کننده توییتر

بعضی از مطالعات این طور نشان داده اند که بهترین زمان توییت بین ساعت 12 تا 6 بعد از ظهر است . پس این موضوع را خودتان هم امتحان کنید هیچ چیزی بهتر از این نیست که مطالعات مختلف را بخوانید اما در نهایت چیزی را مصرف کنید که بعد از چند بار تست کردن در مورد کسب و کار شما جواب داده است . ( منبع انگلیسی )

معمولا اوج پیک مصرف توییت به مخاطب هدف شما بستگی دارد . پس بهترین کار تست کردن و پیدا کردن زمان مناسب برای خودتان و برنامه ریزی طبق آن زمان بندی است.

زمانی که به نتیجه قطعی در مورد برند و کسب و کار خودتان رسیدید حالا باید از سایت هایی مانند Hootsuite  و یا Buffer  استفاده کنید که طبق برنامه ریزی و زمان بندی هدف دار پست ها منتشر شوند

۱۰۱ راه افزایش ترافیک ارگانیک ، نرخ تبدیل و فروش سایت ( ارائه راهکارهای تجربه شده برای بهبود سئو + معرفی ۲۸ ابزار کاربردی )

 

نکته 4  – توییت ها را هشتگ باران نکنید

از هشتگ ها در بازاریابی توییتری کم استفاده کنید اما مفید و کارا

طبق آمار سایت Buffer ، توییت هایی که دارای هشتگ هستند 2 برابر بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و مخاطب بیشتری دارند . اما جالب است بدانید که توییت هایی که بیشتر از دو تا هشتگ دارند 17 % کاهش در جذب مخاطب دارند .

پس هشتگ گذاری در توییتر مثل حرکت روی لبه تیغ است . فقط هشتگ هایی را به توییت های خودتان اضافه کنید که مفهومی را به آن اضافه کنید . برای اینکه از هشتگ های محبوب و داغ هم با خبر شوید باید از ابزارهایی که در این زمینه به شما راهنمایی می کنند کمک بگیرید .

معرفی ابزار :

یکی از ابزارهایی که می توانید بهترین هشتگ ها را برای توییت های تان پیدا کنید Hashtagify است . دقیقا مثل ابزارهایی که برای پیدا کرذن کلمات کلیدی به شما کمک میکنند ، این ابزار هم با وارد کردن موضوع مورد نظرتان بهترین کلمات نزدیک را به شما نشان می دهد . و علاوه بر این قدرت هر کدام از آنها را هم می توانید بدانید و قبل از توییت کردن آنها میزان خوب یا بد بودن آنها را بسنجید .

معرفی ابزار تولید محتوا توییتر

ابزار دیگر RiteTag یک ابزار جایگزین دیگر برای پیدا کردن ترندهای هشتگ ها در توییتر است.

معرفی ابزار تولید محتوا برای توییتر

 

نکته 5 – از advanced searches استفاده کنید

برای تولید محتوای حرفه ای برای شبکه های اجتماعی لازم است دید واقع بینانه و کاملی از موقعیت خودتان و مخاطب هدف و کلا هر چیزی که به نوع کسب و کارتان ربط دارد پیدا کنید .

جستجوی پیشرفته در توییتر

یکی از بهترین راه ها استفاده از جستجوی پیشرفته توییتر  advanced searches که به شما دقیقا افرادی را نشان میدهد که علاقه مند به حوزه کسب و کار شما یا محصولات شما هستند . حتی می توانید هر چند وقت یکبار به کمک جستجوی پیشرفته توییتر ببینید مخاطبین در مورد برند تجاری شما چه چیزهایی گفته اند . پس به جای ارسال تکراری و بی هدف توییت های تبلیغاتی بهتر است با جستجوی پیشرفته توییتر و جستجوی عبارت کلیدی خاص کسب و کارتان مشتریان بالقوه جدید را که دقیقا به دنبال شما هستند برای رفع نیازها یا مشکلات شان پیدا کنید .

نکته 6 –  توییت های عکس دار بفرستید

{برای افزایش احتمال ریتوییت شدن در بازاریابی توییتری حتما توییت های عکس دار بفرستید}

بدون شک طبق آمارهای متعدد ، توییت هایی که عکس دار هستند قطعا نرخ کلیک بیشتری دارند .

توییت هایی که با تصاویر همراه هستند 89 % بیشتر لایک میگیرند .

آموزش تولید محتوای برای توییتر

هشدار : هرگز از یک تصویر بی ربط و بی کیفیت در توییت های تان استفاد نکنید. اگر یک پست وبلاگ جدیدی روی سایت تان آپلود کردید حتما یک تصویری از مقاله را با لینک مربوط به آن توییت کنید و به مخاطب بگویید که برای دیدن اطلاعات بیشتر مقاله می تواند کلیک کند.

اگر قصد معرفی یک محصول خاصی را دارید هم فقط و فقط از عکس با کیفیت خود محصول استفاده کنید .

اگر هم می خواهید یک پروموشن را به مخاطب خودتان معرفی کنید می توانید از ابزاری مانند Canva برای ایجاد گرافیک های ساده استفاده کنید و آن را تبدیل به یک توییت جذاب کنید .

چند نمونه گرافیک های ساده برای تبلیغات در توییتر

نکته 7 – از ویدئو در توییت ها استفاده کنید

قطعا استفاده از تصاویر می تواند به میزان زیادی توجه مخاطب را جلب کند اما فیلم ها حتی از تصاویر هم بهتر هستند . در توییتر شما می توانید هم از ویدئوهای گالری تان استفاده کنید و هم می توانید یک ویدئو جدید همزمان با انتشار پست بگیرید .

طبق نتایج مطالعاتی که در AdWeek منتشر شده است ، فیلم یا ویدئو در توییتر می توانند 6 برابر بیشتر از عکس ها ریتوئیت شود و 3 برابر بیشتر از GIF ها ریتوییت شوند .

دقیقا مانند لایو اینستاگرام در توییتر هم شما می توانید به صورت زنده ویدئو ضبط و پخش کنید.

نکته 8 – با مخاطبان خود دائما در تعامل باشید

یکی از ساده ترین راه هایی که شما می توانید مخاطب را قلقلک بدهید که با شما در تعامل باشد و با شما حرف بزند ، تولید نظرسنجی های هدفدار و حرفه ای  برای توییتر است .

برای ایجاد یک پست نظرسنجی فقط کافی است که روی همان دکمه ای که برای انتشار توییت کلیک میکنید بزنید و بعد روی آیکون نظرسنجی  ( poll  ) در پایین صفحه کلیک کنید و بعد هم سوال و جواب های خودتان را اضافه کنید .

نظرسنجی در توییتر

 

اگر شما برندی هستید که از طریق فروش محصولات کسب در آمد میکنید ، یکی از بهترین راه ها برای اینکه بازار را بشناسید و خصوصا در مورد محصول جدیدتان اطلاعات کاملی از بازار کسب کنید همین نظرسنجی ها در شبکه های اجتماعی و از جمله توییتر است .

هر برندی باید برای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی خودش وارد عمل شود و طبق استارتژی خودش پی شبرود اما یکی از راه های میانبر بررسی فرم های نظرسنجی برندهای معتبر و معروف است .

چند نمونه از نظرسنجی های توییتری که می توانید به عنوان الگو از آنها استفاده کنید

نمونه نظر سنجی توییتری 1

 

نمونه نظرسنجی توییتری 2

 

 

نمونه نظرسنجی توییتری 3

 

نمونه نظرسنجی توییتری 4

 

نکته 9  – استفاده از دکمه های CTA خلاقانه

هدف اصلی بازاریابی توییتری مشخصا افزایش فروش ، تولید مشتری راغب بیشتر ، افزایش کلیک و افزایش دانلود است . تولید و انتشار پست های حرفه ای همراه با دکمه CTA اشتراک گذاری قطعا یکی از راه های رسیدن به هدف های اصلی بازاریابی توییتری است اما تنها راه نیست . شما می توانید خلاقانه تر عمل کنید و به جای استفاده از دکمه تکرارای اشتراک گذاری از دکمه های دیگری مانند این موارد هم استفاده کنید:

  1. ما را دنبال کنید
  2. بازدید از سایت ما
  3. خرید محصول
  4. دانلود کنید
  5. بیشتر یاد بگیرید

آموزش محتوا نویسی برای توییتر

می توانید مخاطب را ترغیب به کارهایی فراتر از اشتراک گذاری بکنید و از فرصت بازاریابی توییتری به بهترین شکل ممکن استفاده کنید .

تولید محتوا برای توییتر

در کنار این دکمه های خلاقانه هم می توانید از کلمه دوست داشتنی ” رایگان ” استفاده کنید .

به این ترتیب به کمک دکمه های CTA خاص و خلاقانه می توانید ترافیک بیشتری را به سایت تان هدایت کنید و منجر به فروش بیشتر شوید .

چگونه یک دکمه CTA خاص در صفحه اصلی می تواند ۳۷۱ % نرخ کلیک را افزایش دهد ؟ (۴ راهکار تجربه شده + معرفی ابزار )

 

نکته 10 – از اینفلونسرهای توییتری استفاده کنید

مشخصا این روزها نمی توانیم از اینفلونسر مارکتینگ بگذریم و آن را نادیده بگیریم . البته هر چند که در ایران این روزها اینفلونسرها از حد تعادل پا را فراتر می گذارند و شب و روز در حال تبلیغ هستند و مخطب شان را خسته می کنند ،اما همچنان نمی توانیم منکر تاثیر عالی این گونه تبلیغ در افزایش فروش یا افزایش ترافیک سایت شویم .

پس اولین قدم در این مرحله پیدا کردن اینفلونسرهای مرتبط با کسب و کارمان است . مثلا اگر به تازگی رستورانی افتتاح کرده اید قطعا باید بگردید دنبال یک اینفلونسر شکموی عاشق رستوران گردی ، نه یک انفلونسر گیاه خوارِ لاغر ِ همیشه رژیم !

معرفی ابزار :

یکی از ابزارهای کاربردی در پیدا کردن اینفلونسرها ابزار Klout است که برای هر کاربری که در شبکه های اجتماعی فعال است یک عدد بین 0 تا 100 درنظر گرفته است . مشخصا کاربری که به عنوان اینفلونسر شناخه میشود باید اعداد بالا و نزدیک به 100 داشته باشند .

مثلا در خارج از کشور باراک اوباما و جاستین بیبر جزو تاثیر گذارترین افراد هستند با نمره 99 و 92 . البته قطعا در بازارهای niche اینفلونسرها همچین امتیازهایی ندارند و نباید هم این توقع را داشته باشیم .

اینفلونسر های توییتری

کاربرانی با نمره بالاتر از 63 می توانند برای این بازارهای هدف کوچک و خاص مناسب باشند

نکته 11 – از تبلیغات توییتری استفاده کنید

اگر در حال حاضر فالورهای زیادی ندارید ولی تمایل دارید که در یک برنامه کوتاه مدت بتوانید فروش تان را افزایش دهید یا در ذهن مخاطب هدف خودتان جایی باز کنید ، تبلیغات توییتری یکی از گزینه های خوب برای رسیدن به این هدف است .

تبلیغات توییتری 1

تبلیغات توییتری 2

تبلیغات توییتری 3

 

شاید در نگاه اول تبلیغات توییتری کمی گران تر از تبلیغات فیس بوک به نظر برسند اما جذابی بیشتری نسب به تبلیغات مشابه فیس بوکی دارند .

تبلیغات صوتی توییتر

از طرف دیگر علاوه بر تبلیغات متنی و نوشتاری که کمی قدیمی هم شده است توییتر در حال تست یک ایده جدید به صورت تبلیغات مکالمه ای یا صوتی است که دارای دکمه های CTA برای تشویق کاربران به هشتگ گذاری بر اساس خواسته برند مورد نظر هستند .

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

تولید محتوا در توییتر {با 11 نکته ساده اما 100 % ی}

مطمئن باشید که که با تولید محتوا در توییتر به شکلی عالی و به کار بردن ترفندهای حرفه ای در زمان انتشار توییت ها و مواردی مشابه این می توانید در آمد و فروش خودتان را چندین برابر کنید .

اما قطعا رسیدن به این نوع موفقیت یک شبه نیست و هر کسی به شما همچین قولی بدهد مطمئن باشید که دروغ است . حرفه ای شدن در تولید محتوای شبکه های اجتماعی یا بازاریابی توییتری از طریق تولید محتوای حرفه ای یک کپسول جادویی نیست که با یک لیوان آب بخورید و بعد از چند دقیقه، حساب بانکی تان را پر کنید ! درست است که هیچ کدام از این روش ها شدنی نیست اما اتفاقا در همین کارهای سخت و زحمت دار است که موفقیت حتمی است . اگر شما فقط کمی وقت بگذارید و بگردید و پیدا کنید و بخوانید و دانسته های خودتان را تجربه کنید و از داشته ها و تجربه های دیگران هم که جواب داده استفاده کنید بدون شک ره صد ساله پولدار شدن را نه صد ساله و نه یک شبه بلکه در زمان کوتاه و معقولی طی میکنید .

مشخصا یکی از ویترین های آنلاین عالی برای کسب و کار شما شبکه های اجتماعی از جمله توییتر است که اگر بدانید که به چه طریقی باید برای اکانت توییتر کسب و کارتان یا حتی برند شخصی تان محتوا تولید کنید قطعا به زودی حساب بانکی تان چند برابر میشود !

توییتر یک مکان عالی برای رشد کسب و کار شماست ، اما ….

  • توییت ها خیلی سریع در این پلتفرم جا به جا میشوند و به پایین می روند
  • متوسط عمر یک توییت فقط 18 دقیقه است
  • در هر ثانیه چیزی نزدیک به 7000 توییت جدید منتشر می شود
  • عمر مفید یک توییت یک چهارم پست های فیس بوک است

و همه این موارد باعث میشود که شانس ماندگاری پیام شما به میزان زیادی کم شود و در این دنیای فوق شلوغ گم شود . به همین دلیل ترفندهایی که به کمک آن بتوانید بازاریابی توییتری عالی داشته باشید و بتوانید توجه مخاطب های زیادی را به سوی توییت خودتان جلب کنید دقیقا می تواند باعث موفقیت و فروش بیشتر شما و یا حتی چیزی بالاتر از این ها افزایش آگاهی از برند شما توسط مخاطب هدف تان و کسب اعتبار و اطیمنان بیشتر به برندتان شود .

این جا ما دقیقا به تکنیک هایی نیاز داریم که کار کنند و فقط در حد حرف نباشند . اما چه تکنیک هایی ؟

آموزش بازاریابی توییتری

در اینجا 11 تا تکنیک قدرتمند و عالی تولید محتوا در توییتر ( که جواب هم داده است ) را با هم یاد میگیریم :

نکته 1- ظاهر مناسبی داشته باشید !

( یعنی اسم کاربری ، عکس پروفایل و عکس هدر خودتان در توییتر را حرفه ای انتخاب کنید )

مشخصا انتخاب نام کاربری در هر اکانت شبکه اجتماعی یک قسمت حیاتی و مهم در هویت برند شما در شبکه های اجتماعی است . بعضی ها فکر میکنند هر چه نام آنها طولانی تر باشد به همان میزان در آمد بیشتری هم دارند !! به همین خاطر تا جایی که توییتر به آنها اجاز می دهند حروف بی ربط و بی معنی اضافه میکنند . حرفه ای بودن یعنی در جز به جز تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی حرفه ای باشید و از همان شروع کار یعنی انتخاب نام کاربری این حرفه ای بودن را نشان بدهید.

نام کاربری شما در توییتر باید :

  1. کوتاه باشد
  2. برای تگ کردن دیگران آسان باشد
  3. به یاد آوری آن راحت باشد
  4. خاص و منحصر به فرد باشد

اگر کسی به سرش بزند که در توییتر دنبال شما بگردد قطعا اولین راه جستجوی نام شماست پس اگر نام خودتان را vhsvw98762gv%#ghhs انتخاب کردید توقع نداشته باشید کسی شما را پیدا کند !!

نمونه یک اکانت حرفه ای توییتر

اگر نام برند معتبر و خاصی دارید که اتفاقا دوست دارید آن را در ذهن ها ماندگار کنید چه کاری است که دنبال یک نام عجیب و غریب دیگر میگردید ؟ قطعا در این صورت طرفداران خودتان را گیج میکنید .

مثلا برندی مانند H&M برای اسم کاربری خودش چون نمی توانست از &  استفاده کند حتی نامش را بدون اینکه هویتش تغییر کند به HM در تمامی حساب های شبکه اجتماعی اش تغییر داد و این یعنی ساده ترین شکل ممکن نام کاربری و راحتی جستجو برای طرفداران و کاربران . علاوه بر این به علت سادگی و کوتاهی نام احتمال اینکه کاربران این برند را در توییت های خودشان منشن کنند خیلی بیشتر میشود ( چون همه ما در منشن کردن در توییتر قطعا طول کم مجاز حروف در هر توییت را هم در نظر میگریم )

نمونه یک اکانت توییتر خوب

علاوه بر نام کاربری عکس پروفایل هم خیلی اهمیت دارد . مشخصا عکس پروفایل کاری شما در توییتر نشانگر هویت برند شماست . پس بهتر است در انتخاب عکس پروفایل توییتر کسب و کارتان خیلی دقت کنید . البته اگر قبل از باز کردن حساب توییتر یک آرم یا لوگو برای خودتان طراحی کرده اید که چی بهتر از این ؟! چرا از این همین لوگو در عکس پروفایل توییتر استفاده نمی کنید . اتفاقا بهترین راهکار و انتخاب است .

اگر هم به فکر یک برند سازی شخصی هستید و یک اکانت شخصی دارید حتما یک عکس کامل از قسمت صورت خودتان داشته باشید نه عکس سگ و گربه خودتان یا شام آخرین رستورانی که رفته اید !!

انتخاب عکس و بیو مناسب در اکانت توییتر

یک موضوع مهم دیگر هم اینکه شما در توییتر از هدر بالای صفحه تان می توانید برای مقاصد تجاری تان و ارتقا آگاهی مخاطب از برند تان استفاده کنید . اینجا دقیقا جایی است که باید شعار برندتان و یا پیام شخصی خودتان به مخاطب را بگذارید و او را به دام بیاندازید .

نمونه یک هدر قدرتمند در توییتر

در قسمت بیو توییتر هم که دقیقا مانند بیو اینستاگرام سعی کنید بهترین جمله توصیفی در مورد خودتان را با کمی چاشنی خلاقیت بنویسید .

نکته 2 – بیو 160 کاراکتری را جدی بگیرید

بعضی ها وقتی می شنوند که باید بیو توییتر یا هر شبکه اجتماعی دیگری را خلاقانه بنویسند جوری به فاز خلاقیت میزنند که هیچ انسان نرمالی از خواندن متن بیو آنها چیزی نمی فهمد ! برای خلاقانه و خاص نوشتن حتما نباید قلمبه و سلمبه و دشوار بنویسید . بلکه گاهی سادگی از هر تبلیغ نویسی ای بهتر جواب می دهد .

مثلا اگر از توییتر برای برند سازی شخصی استفاده می کنید  کافی است بگویید : من کی ام ؟ چی کار میکنم در حال حاضر ؟ اسم شرکت یا استارت آپ یا برند من چیه ؟

چگونه یک بیو خوب برای توییتر بنویسیم؟

چند نکته ضروری در مورد بیو توییتر:

  1. در مورد نام برند تان کاملا دقیق بنویسید
  2. کمی شوخی و طنز هم در لحن و متنی که می گویید باشد بد نیست
  3. کمی قپی و پز هم چاشنی کنید . مثلا اگر وبلاگی دارید که روزانه هزار بازدید دارد چرا به مخاطب نگویید ؟
  4.  برای مخاطب هدف تان بنویسید
  5. هشتگ های مرتبط و عالی که قابل جستجو برای مخاطب هست بزنید

 

نکته 3 – در ساعت های اوج مصرف توییت کنید!

همه آدم ها در همه ساعت های شبانه روز و همه روزهای هفته در توییتر یا فیس بوک یا اینستاگرام آنلاین نیستند که به محض اینکه شما توییت میکنید یا پست منتشر کنید ببینند . سایت هایی که کار آنالیز رفتار و حضور مخاطب را انجام میدهند در مورد هر شبکه اجتماعی روزها و ساعت های پر مصرف و شلوغ را پیدا کرده اند و در اختیار شما گذاشته اند . پس به عنوان یک حرفه ای در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی از این اطلاعات استفاده کنید .

سایت Buffer یک تجزیه و تحلیل منتشر کرده که نشان داده شده است شلوغ ترین روزهای هفته در توییتر روزهای جمعه ، شنبه و یک شنبه است . این اطلاعات شاید برای ما خیلی دقیق نباشد اما می توانیم این طور برداشت کنیم که بهترین زمان توییت کردن روزهای آخر هفته است .

ساعت های اوج بازدید کننده توییتر

بعضی از مطالعات این طور نشان داده اند که بهترین زمان توییت بین ساعت 12 تا 6 بعد از ظهر است . پس این موضوع را خودتان هم امتحان کنید هیچ چیزی بهتر از این نیست که مطالعات مختلف را بخوانید اما در نهایت چیزی را مصرف کنید که بعد از چند بار تست کردن در مورد کسب و کار شما جواب داده است . ( منبع انگلیسی )

معمولا اوج پیک مصرف توییت به مخاطب هدف شما بستگی دارد . پس بهترین کار تست کردن و پیدا کردن زمان مناسب برای خودتان و برنامه ریزی طبق آن زمان بندی است.

زمانی که به نتیجه قطعی در مورد برند و کسب و کار خودتان رسیدید حالا باید از سایت هایی مانند Hootsuite  و یا Buffer  استفاده کنید که طبق برنامه ریزی و زمان بندی هدف دار پست ها منتشر شوند

۱۰۱ راه افزایش ترافیک ارگانیک ، نرخ تبدیل و فروش سایت ( ارائه راهکارهای تجربه شده برای بهبود سئو + معرفی ۲۸ ابزار کاربردی )

 

نکته 4  – توییت ها را هشتگ باران نکنید

از هشتگ ها در بازاریابی توییتری کم استفاده کنید اما مفید و کارا

طبق آمار سایت Buffer ، توییت هایی که دارای هشتگ هستند 2 برابر بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و مخاطب بیشتری دارند . اما جالب است بدانید که توییت هایی که بیشتر از دو تا هشتگ دارند 17 % کاهش در جذب مخاطب دارند .

پس هشتگ گذاری در توییتر مثل حرکت روی لبه تیغ است . فقط هشتگ هایی را به توییت های خودتان اضافه کنید که مفهومی را به آن اضافه کنید . برای اینکه از هشتگ های محبوب و داغ هم با خبر شوید باید از ابزارهایی که در این زمینه به شما راهنمایی می کنند کمک بگیرید .

معرفی ابزار :

یکی از ابزارهایی که می توانید بهترین هشتگ ها را برای توییت های تان پیدا کنید Hashtagify است . دقیقا مثل ابزارهایی که برای پیدا کرذن کلمات کلیدی به شما کمک میکنند ، این ابزار هم با وارد کردن موضوع مورد نظرتان بهترین کلمات نزدیک را به شما نشان می دهد . و علاوه بر این قدرت هر کدام از آنها را هم می توانید بدانید و قبل از توییت کردن آنها میزان خوب یا بد بودن آنها را بسنجید .

معرفی ابزار تولید محتوا توییتر

ابزار دیگر RiteTag یک ابزار جایگزین دیگر برای پیدا کردن ترندهای هشتگ ها در توییتر است.

معرفی ابزار تولید محتوا برای توییتر

 

نکته 5 – از advanced searches استفاده کنید

برای تولید محتوای حرفه ای برای شبکه های اجتماعی لازم است دید واقع بینانه و کاملی از موقعیت خودتان و مخاطب هدف و کلا هر چیزی که به نوع کسب و کارتان ربط دارد پیدا کنید .

جستجوی پیشرفته در توییتر

یکی از بهترین راه ها استفاده از جستجوی پیشرفته توییتر  advanced searches که به شما دقیقا افرادی را نشان میدهد که علاقه مند به حوزه کسب و کار شما یا محصولات شما هستند . حتی می توانید هر چند وقت یکبار به کمک جستجوی پیشرفته توییتر ببینید مخاطبین در مورد برند تجاری شما چه چیزهایی گفته اند . پس به جای ارسال تکراری و بی هدف توییت های تبلیغاتی بهتر است با جستجوی پیشرفته توییتر و جستجوی عبارت کلیدی خاص کسب و کارتان مشتریان بالقوه جدید را که دقیقا به دنبال شما هستند برای رفع نیازها یا مشکلات شان پیدا کنید .

نکته 6 –  توییت های عکس دار بفرستید

{برای افزایش احتمال ریتوییت شدن در بازاریابی توییتری حتما توییت های عکس دار بفرستید}

بدون شک طبق آمارهای متعدد ، توییت هایی که عکس دار هستند قطعا نرخ کلیک بیشتری دارند .

توییت هایی که با تصاویر همراه هستند 89 % بیشتر لایک میگیرند .

آموزش تولید محتوای برای توییتر

هشدار : هرگز از یک تصویر بی ربط و بی کیفیت در توییت های تان استفاد نکنید. اگر یک پست وبلاگ جدیدی روی سایت تان آپلود کردید حتما یک تصویری از مقاله را با لینک مربوط به آن توییت کنید و به مخاطب بگویید که برای دیدن اطلاعات بیشتر مقاله می تواند کلیک کند.

اگر قصد معرفی یک محصول خاصی را دارید هم فقط و فقط از عکس با کیفیت خود محصول استفاده کنید .

اگر هم می خواهید یک پروموشن را به مخاطب خودتان معرفی کنید می توانید از ابزاری مانند Canva برای ایجاد گرافیک های ساده استفاده کنید و آن را تبدیل به یک توییت جذاب کنید .

چند نمونه گرافیک های ساده برای تبلیغات در توییتر

نکته 7 – از ویدئو در توییت ها استفاده کنید

قطعا استفاده از تصاویر می تواند به میزان زیادی توجه مخاطب را جلب کند اما فیلم ها حتی از تصاویر هم بهتر هستند . در توییتر شما می توانید هم از ویدئوهای گالری تان استفاده کنید و هم می توانید یک ویدئو جدید همزمان با انتشار پست بگیرید .

طبق نتایج مطالعاتی که در AdWeek منتشر شده است ، فیلم یا ویدئو در توییتر می توانند 6 برابر بیشتر از عکس ها ریتوئیت شود و 3 برابر بیشتر از GIF ها ریتوییت شوند .

دقیقا مانند لایو اینستاگرام در توییتر هم شما می توانید به صورت زنده ویدئو ضبط و پخش کنید.

نکته 8 – با مخاطبان خود دائما در تعامل باشید

یکی از ساده ترین راه هایی که شما می توانید مخاطب را قلقلک بدهید که با شما در تعامل باشد و با شما حرف بزند ، تولید نظرسنجی های هدفدار و حرفه ای  برای توییتر است .

برای ایجاد یک پست نظرسنجی فقط کافی است که روی همان دکمه ای که برای انتشار توییت کلیک میکنید بزنید و بعد روی آیکون نظرسنجی  ( poll  ) در پایین صفحه کلیک کنید و بعد هم سوال و جواب های خودتان را اضافه کنید .

نظرسنجی در توییتر

 

اگر شما برندی هستید که از طریق فروش محصولات کسب در آمد میکنید ، یکی از بهترین راه ها برای اینکه بازار را بشناسید و خصوصا در مورد محصول جدیدتان اطلاعات کاملی از بازار کسب کنید همین نظرسنجی ها در شبکه های اجتماعی و از جمله توییتر است .

هر برندی باید برای تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی خودش وارد عمل شود و طبق استارتژی خودش پی شبرود اما یکی از راه های میانبر بررسی فرم های نظرسنجی برندهای معتبر و معروف است .

چند نمونه از نظرسنجی های توییتری که می توانید به عنوان الگو از آنها استفاده کنید

نمونه نظر سنجی توییتری 1

 

نمونه نظرسنجی توییتری 2

 

 

نمونه نظرسنجی توییتری 3

 

نمونه نظرسنجی توییتری 4

 

نکته 9  – استفاده از دکمه های CTA خلاقانه

هدف اصلی بازاریابی توییتری مشخصا افزایش فروش ، تولید مشتری راغب بیشتر ، افزایش کلیک و افزایش دانلود است . تولید و انتشار پست های حرفه ای همراه با دکمه CTA اشتراک گذاری قطعا یکی از راه های رسیدن به هدف های اصلی بازاریابی توییتری است اما تنها راه نیست . شما می توانید خلاقانه تر عمل کنید و به جای استفاده از دکمه تکرارای اشتراک گذاری از دکمه های دیگری مانند این موارد هم استفاده کنید:

  1. ما را دنبال کنید
  2. بازدید از سایت ما
  3. خرید محصول
  4. دانلود کنید
  5. بیشتر یاد بگیرید

آموزش محتوا نویسی برای توییتر

می توانید مخاطب را ترغیب به کارهایی فراتر از اشتراک گذاری بکنید و از فرصت بازاریابی توییتری به بهترین شکل ممکن استفاده کنید .

تولید محتوا برای توییتر

در کنار این دکمه های خلاقانه هم می توانید از کلمه دوست داشتنی ” رایگان ” استفاده کنید .

به این ترتیب به کمک دکمه های CTA خاص و خلاقانه می توانید ترافیک بیشتری را به سایت تان هدایت کنید و منجر به فروش بیشتر شوید .

چگونه یک دکمه CTA خاص در صفحه اصلی می تواند ۳۷۱ % نرخ کلیک را افزایش دهد ؟ (۴ راهکار تجربه شده + معرفی ابزار )

 

نکته 10 – از اینفلونسرهای توییتری استفاده کنید

مشخصا این روزها نمی توانیم از اینفلونسر مارکتینگ بگذریم و آن را نادیده بگیریم . البته هر چند که در ایران این روزها اینفلونسرها از حد تعادل پا را فراتر می گذارند و شب و روز در حال تبلیغ هستند و مخطب شان را خسته می کنند ،اما همچنان نمی توانیم منکر تاثیر عالی این گونه تبلیغ در افزایش فروش یا افزایش ترافیک سایت شویم .

پس اولین قدم در این مرحله پیدا کردن اینفلونسرهای مرتبط با کسب و کارمان است . مثلا اگر به تازگی رستورانی افتتاح کرده اید قطعا باید بگردید دنبال یک اینفلونسر شکموی عاشق رستوران گردی ، نه یک انفلونسر گیاه خوارِ لاغر ِ همیشه رژیم !

معرفی ابزار :

یکی از ابزارهای کاربردی در پیدا کردن اینفلونسرها ابزار Klout است که برای هر کاربری که در شبکه های اجتماعی فعال است یک عدد بین 0 تا 100 درنظر گرفته است . مشخصا کاربری که به عنوان اینفلونسر شناخه میشود باید اعداد بالا و نزدیک به 100 داشته باشند .

مثلا در خارج از کشور باراک اوباما و جاستین بیبر جزو تاثیر گذارترین افراد هستند با نمره 99 و 92 . البته قطعا در بازارهای niche اینفلونسرها همچین امتیازهایی ندارند و نباید هم این توقع را داشته باشیم .

اینفلونسر های توییتری

کاربرانی با نمره بالاتر از 63 می توانند برای این بازارهای هدف کوچک و خاص مناسب باشند

نکته 11 – از تبلیغات توییتری استفاده کنید

اگر در حال حاضر فالورهای زیادی ندارید ولی تمایل دارید که در یک برنامه کوتاه مدت بتوانید فروش تان را افزایش دهید یا در ذهن مخاطب هدف خودتان جایی باز کنید ، تبلیغات توییتری یکی از گزینه های خوب برای رسیدن به این هدف است .

تبلیغات توییتری 1

تبلیغات توییتری 2

تبلیغات توییتری 3

 

شاید در نگاه اول تبلیغات توییتری کمی گران تر از تبلیغات فیس بوک به نظر برسند اما جذابی بیشتری نسب به تبلیغات مشابه فیس بوکی دارند .

تبلیغات صوتی توییتر

از طرف دیگر علاوه بر تبلیغات متنی و نوشتاری که کمی قدیمی هم شده است توییتر در حال تست یک ایده جدید به صورت تبلیغات مکالمه ای یا صوتی است که دارای دکمه های CTA برای تشویق کاربران به هشتگ گذاری بر اساس خواسته برند مورد نظر هستند .

 

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست