تولید محتوا پزشکی و سلامت

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. تولید محتوا پزشکی و سلامت

اولین قدم برای هر نوع تولید محتوایی پیدا کردن یا ساختن ”  ایده  ” هستش. ما تو بانک ایده رایتینا کلی ایده تو دسته بندی های مختلف براتون آماده کردیم که میتونید ازشون برای تولید محتوا تو هر زمینه ای استفاده کنید. اینجایی هم که الان هستید ، بانک ایده تولید محتوا پزشکی و سلامت هست .

اینجا هر روز با کلی ایده جدید به روز میشه . پس یادتون نره که تُند تُند اینجا سر بزنید و از بانک ایده رایتینا هر چه قدر که نیاز دارید ایده برداشت کنید 🙂

تولید محتوا پزشکی و سلامت

ایده تولید محتوا پزشکی و سلامت

   1   

تمیز کردن عینک

اگر شما از عینک طبی و یا آفتابی استفاده میکنید ، در اولین قدم باید بدونین که چه چیزهایی به اون آسیب میزنه و همینطور راههای مراقبت از لنزها و دسته ی عینک رو هم یاد بگیرین. مسلماً هیچکس نمیخواد با روش اشتباه در تمیز کردن لنزها پول و هزینه ی خودش رو تلف کنه. شما میتونید برای تولید محتوا پزشکی و سلامت بهترین راه تمیز کردن و مراقبت از عینک روتوضیح بدین.

   2   

وکالت پزشکی

امیدواریم هیچکس دچار بیماری و مشکلاتش نشه. ولی گاهی ناخواسته دامن بعضی هامونو میگیره و گاهی شرایط بدتر هم میشه طوریکه فرد قادر به تصمیم گیری برای خودش نیست. در خیلی از کشورها هر فرد میتونه برای خودش وکیل تعیین کنه تادر این مواقع اختیار تصمیم گیری داشته باشن. در این مقاله میتونین با تحقیقات بیشتر به این ایده بپردازین.

   3   

چک لیست خودمراقبتی

مادران تمام وقت روزانه خودشون رو برای خانواده صرف میکنن و یادشون میره که اونها هم نیازهایی دارن.غافل از اینکه با این کار به خودشون لطمه های غیر قابل جبرانی میزنن. این فرشته های مهربون باید بدونن که اگر خانوادشونو دوست دارند ، باید اول از همه مراقب خودشون باشن.اینجاست که به تهیه چک لیست خود مراقبتی نیاز پیدا میکنیم.

   4   

ناخن ها خبر میدهند از سِر درون

بعضی از مشکلات و کمبودها در بدن میتونن علائمی در ناخنها ایجاد کنند. برای دونستن این علامتها بهتره که اول از همه ویژگیهای ناخن سالم رو بدونیم. جنس ناخن چیه؟ چه علائمی خبر از بیماری میدهند؟و..برای اطلاعات بیشتر و تولید محتوا پزشکی و سلامت میتونین عبارت Nail Conditions رو در گوگل جستجو کنید.

   5   

شیارهای عمودی در ناخن

ناخنهای سالم صاف هستند. حالا اگر در ناخنها شیار و برآمدگی های عمودی ظاهر بشه ، میتونه به ما خبر از مشکلی بده. یکی از این مشکلات سوءتغذیه است. در این مقاله به طور کامل شکل این نوع ناخن و علل به وجود آمدن چنین حالتی و راههای درمان را ذکر کنید.

   6   

قانون 20-20-20 چشم

قدرت بینایی ، یکی از با ارزشترین دارایی های هر فرد است. پس برای محافظت از اون باید خیلی خیلی مراقب بود. یکی از راهکارها، رعایت قانون 20-20-20 است. ” هر 20 دقیقه یکبار، به مدت20 ثانیه ، به نقطه ای در فاصله ی 20 قدمی نگاه کنید”.با پرداختن به این موضوع کمک زیادی به حفظ سلامتی چشم افراد جامعه انجام میدهید.

   7   

حمله قلبی در خانوم ها

در دنیای مدرن و پر از هیاهوی امروزی ، حمله قلبی ، یکی از دلایل مرگ زودرس است. هر فردی قبل از حمله قلبی علائمی رو در خودش حس میکنه. علامتهایی که در خانومها بروز میکنه ، میتونه با آقایون متفاوت باشه.

   8   

خود مراقبتی با فعالیت

نمیگیم که برای فعال بودن حتماً یک ساعت ورزش کنین و نمیگیم که حتما باید به باشگاه برین. فعالیت به معنی حرکت و کشش بدن، که میتونه رقصیدن از آشپزخونه به سالن باشه و یا حرکات یوگا و یا خیلی چیزای دیگه. برای تولید محتوا پزشکی و سلامت میتونید به ضرورت فعالیت روزانه اشاره کنین و فعالیتهایی رو پیشنهاد بدین که میشه در منزل انجام داد.

   9   

خودمراقبتی با کتاب

یک راهکار برای (Daily Self Care ) مطالعه است. همه ما میدونیم که کتاب خوندن خیلی مفیده ، ولی اکثراً برای انجام این کار خوب وقت نداریم. عادت کردن به یک ساعت مطالعه روزانه اثر بینهایتی برای بهبود زندگی داره.این مقاله جای خوبی برای بیان فواید مطالعه برای خودمراقبتی و ارائه پیشنهادهایی برای بهانه کمبود وقت است.

   10   

آب لازمه زندگی سالم

نوشیدن آب ، به دلایل بیشماری میتونه برای خودمراقبتی بسیار مفید باشه. بهتره که در این مقاله به فواید نوشیدن آب مثل: سر درد کمتر ، جلوگیری از چاقی و …اشاره کنید ، که بشه صحت شعار ” ضرورت نوشیدن آب برای زندگی سالم” رو ثابت کرد.

   11   

معده درد عصبی چیه؟

درد معده جزء بیماریهاییه که بیشتر ما اونو تجربه کردیم. بارها به مطب میریم و دارو میگیریم ولی هیج نتیجه ای حاصل نمیشه. بزرگسالان هم مثل بچه هایی که ترس از مدرسه دارن و دل درد میگیرن، وقتی دچار حملات عصبی میشن معده درد به سراغشون میاد. راههای تشخیص، عوامل بروز،راههای درمان ، و درمان های خانگی رو ارائه بدید.

   12   

سندرم پای بیقرار

نوعی اختلال ناخوشایندی است که در پاها بوجود میاد . در این بیماری ، فرد دچار احساس مورمور، سوزش و… میشه که در این حالت با تکون دادن پاهاش سعی به رفع مشکل داره و مجبوره دائم حالت اونا رو عوض کنه. در این مقاله مخاطب رو بیشتر با این بیماری ، علائمش ، علت اون و درمانش آشنا کنین.

   13   

میسوفوبیا (Mysophobia)

ترس از میکروبها نوعی از انواع ترس است که به طور افراطی در فرد بوجود میاد. این نوع از فوبیا میتونه فرد رو به وسواس هم گرفتار کنه. به نظر میاد که این بیماری در روزهای اخیر به علت بیماری کرونا شیوع بیشتری پیدا کرده. ولی چطور میشه از اون پیشگیری کرد؟ راه درمان چیه؟ علائم و نشونه های اون چیه؟

   14   

پر شنوایی یا عدم تحمل صدا چیست؟

در این بیماری فرد از صداهای اطرافش که برای بقیه آزاردهنده نیست ، ناراحت میشه و اونارو غیر قابل تحمل میدونه . این بیماری میتونه منجر به عوارضی مثل افسردگی بشه. علت این بیماری چیه؟ چه علائمی داره؟ راه درمان اون چیه ؟برای تولید محتوا پزشکی و سلامت میتونید در مورد این بیماری به طور کامل صحبت کنین.

   15   

اهمیت سدیم برای بدن

سدیم یکی از عناصر لازم برای بدنه. سدیم در نمک و بعضی از خوراکی ها وجود داره. اگر میزان این عنصر از تعادل خارج بشه مشکلات زیادی رو بوجود میاره. مهم اینه که بدونیم چقدر از هر ماده رو باید به بدن برسونیم . در این مقاله از وظایف سدیم در بدن ، عوارض ناشی از کاهش یا افزایش اون در بدن و …. صحبت کنین.

   16   

سینوفوبیا چیست؟

سینوفوبیا نوعی از فوبیا ( ترس ) است و که در اون فرد از سگ میترسه. چرا این ترس آزاردهنده تر از ترسیدن از حیوانات دیگه است؟ چون این حیوان بیشتر از بقیه در مناطق مسکونی دیده میشه و این بیماری بیشتر خودش رو نشون میده. شاید تا حدی ترس نرمال باشه ولی چه زمانی به بیماری تبدیل میشه؟ چه عواملی باعث بروز این بیماری میشه ؟ راههای درمان چیه؟

   17   

پوست انار چه خواصی داره؟

در سالهای اخیر تمرکز زیادی بر روی گیاهان دارویی صورت گرفته زیرا عوارض بسیار کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارن .البته بیشتر اونها برای پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی هستن. پوست انار یکی از گیاهان دارویی بسیار مفیده. بیان خواص،اثراتش بر درمان بیماریها بر عهده شما دوست عزیز!

   18   

دانستنیهای فیلر لب

فیلر لب چیه؟ فیلر لب برای حجم دادن و زیبا کردن لب به کار می ره. این تکنیک حتماً باید توسط متخصص انجام بگیره. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد فیلر لب بدونیم رو توضیح بدین. مواردی مثل : چگونگی انجام اون ، مدت ماندگاری ، عوارض ، مراقب های قبل و بعد از اون و بایدها و نبایدهای دیگه ای که دونستنش لازمه.

   19   

رنگ زبان و تشخیص بیماری

آیا رنگ زبان میتونه خبر از بیماری بده؟ بله میتونه. هرگونه تغییر در رنگ زبان علامت نوعی بیماریه. در این مقاله از رنگ زرد زبان و بیماری هایی که عامل ایجاد این حالت میشه صحبت کنین.

   20   

اقدامات لازم در زمان خون دماغ شدن

وقتی فردی خون دماغ میشه چه کارهایی رو انجام بدیم و چه کارهایی رو انجام ندیم ؟ معمولاً این حالت بر اثر خشکی و آلرژی اتفاق میوفته. پس برای پیشگیری هم لازمه که اقداماتی انجام بدیم و این نکته هم ضروریه که بدونیم در چه حالتی باید به پزشک مراجعه کنیم. این موارد رو میشه در یک مقاله به طور مفصل توضیح داد.

   21   

بالشتک های طبی برای تولید محتوا پزشکی و سلامت

کاربرد بالش های طبی چیست و چه فایده ای دارند؟ چه کسانی میتوانند از آنها استفاده کنن ؟ انواع اون هارو توضیح بدید.

   22   

چه بالشتی میتونه برای گردن درد مفید باشه؟

یکی از انواع بالشتک های طبی ، بالش طبی گردن است. چطور از این وسیله میتوان استفاده کرد ؟ هنگام خرید چه نکات رو در نظر داشته باشیم؟ انواع بالش ها ازنظر جنس رو بیان کنین.

   23   

اثر نشاسته بر آبسه دندان

اگر دندون درد رو تجربه کرده باشین میدونین که چقدر درد بدی است و امان از وقتی که آبسه کرده باشه . طب گیاهی موارد زیادی برای کاهش درد دندون پیشنهاد میده. در این مقاله از اثر نشاسته بر آبسه و نحوه استفاده از اون رو بیان کنین.

   24   

مزاج صفراوی( گرم و خشک)

افراد از نظر طبع و مزاج به 4 دسته تقسیم میشوند. یکی ازاین گروه ها صفراوی مزاج ها هستن. خصوصیات آنها و چگونگی تشخیص اون ، درمان و غذاهای مضر برای اونها و …میتونه سرفصلهای مقاله شما باشه.

   25   

فصل بهار و طبع های مختلف

طب سنتی ، فصل بهار رو از نظر گرما و سرما ، خشکی و تری معتدل ترین فصل میداند. در این مقاله خصوصیات هر فرد رو با طبع های مختلف در فصل بهار توصیف کنین . چه بخورن ، چه نخورن وچه تدابیری رو در نظربگیرن؟

   26   

خستگی در طول شبانه روز

گاهی بدون اینکه کار سنگینی انجام بدیم همش احساس خستگی جسمی یا ذهنی و یا هر دو رو داریم. چرا؟ چه عواملی باعث بروز چنین حالتی میشه؟ این عوامل رو بررسی کنین.

   27   

خواب نوزادن و کودکان

اکثر والدین از بیخوابی کودکان ابراز نارضایتی میکنن. ولی در این مقاله کودکانی رو بررسی کنین که زیاد میخوابن. آیا زیاد خوابیدن نگران کننده است؟ چطور تشخیص بدیم که میزان خواب کودک لازم و کافی است؟ و….

   28   

دژنراسیون ماکولا چیست؟

بیماری چشمی که با افزایش سن ریسک ابتلا هم بالا میره. عوامل ابتلا؟ علائم ؟ تشخیص؟ درمان؟ راههای پیشگیری ؟ و هر آنچه در مورد این بیماری دانستنش لازمه ، میتونه ایده ای برای نوشتن مقاله باشه.

   29   

واکر چیست؟

وسیله ای برای کمک به افرادی که در راه رفتن وحفظ تعادل مشکل دارن . واکرعصای چرخدار است. انواع واکر ؟ تنظیم دستگیره؟ تنظیم ارتفاع ؟ و…..

   30   

سرما عاملی برای درد مفاصل و استخوان ها

بعضی ازافراد به محض اینکه در معرض سرما قرار میگیرن دچار درد در ناحیه استخوان و مفاصل میشوند. علت چی میتونه باشه؟ راههای پیشگیری چیست و چه اقداماتی میشه برای این مشکل انجام داد.

   31   

علائم کمبود پروتئین

مصرف روزانه این گروه از مواد غذایی برای فعالیتهای بدن ضروریست. در این مقاله به بررسی علائمی که بر اثر کمبود پروتئین در بدن ظاهر میشه بپردازین .

   32   

میزان خواب و میزان فشارخون

به دلیل ماهیت سبک زندگیمون ، خواب به کالایی گرانبها تبدیل شده که هیچ کس از اون سیر نمیشه. با گذشت زمان ، کمبود خواب می تونه یکی از دلایل فشار خون بالا باشه. در مورد اثرات بیخوابی بر بالا بردن فشار خون با مخاطب خودتون گپ بزنین.

   33   

پروتئین و کاهش وزن

تناسب اندام یکی از خواسته های هر فرده چرا که میتونه هم به سلامتی و هم به زیبایی کمک کنه. راهکارها و توصیه های زیادی برای کاهش وزن وجود داره. در این مقاله به نقش مصرف پروتئین برای چربی سوزی و کاهش وزن بپردازین.

   34   

یوگا یا پیلاتس و فشار خون

داشتن آرامش میتونه کلیدی برای کاهش فشار خون باشه. یوگا به شما کمک می کنه تا عمیق نفس بکشین ، بدن و ذهن خودتون را شل کنید . پیلاتس باعث می شه کمی بیشتر از یوگا عرق کنید. به بررسی این موضوع بپردازین.

   35   

کاهش فشار خون با کاهش مصرف قند

مواد قندی نسبت به مواد دیگه به طور خیلی بدی هم ارزان و هم خوشمزه هستن! بیشتر ما از مضرات اونها آگاه هستیم. ولی آیا این مواد در میزان فشار خون هم اثر دارن؟ این مقاله جای خوبی برای بررسی این موضوع است.

   36   

خوردنیهای نامناسب بعد از ورزش

شما یک ساعت ورزش کردین و حالا احساس گرسنگی و تشنگی دست از سر تون بر نمیداره. آیا میدونین که در این زمان چه چیزهایی باید بخورین؟ البته در این مقاله بهتره به چیزهایی که نباید خورده بشه بپردازین چراکه به همون اندازه مهم هستن!

   37   

دستگاه فشار خون

در حال حاضر حدود 26٪ از جمعیت جهان از مشکلات مرتبط با فشار خون رنج می برند که تخمین زده میشه این رقم در سالهای آینده با توجه به مبهم بودن شرایط ایجاد شده توسط Covid-19 افزایش چشمگیری پیدا کنه . بنابراین کنترل فشار خون با یک دستگاه مناسب بسیار ضروریست. چه دستگاهی و با چه مختصاتی بهترین کمک رو به ما میتونه برسونه؟

   38   

نقش ویتامین ها و مواد معدنی در کاهش فشار خون

ثابت شده که ویتامین B6 ، پتاسیم ، منیزیم و کلسیم برای تنظیم فشار خون بسیار مفید هستن. در این مقاله به نقش هر یک از این ویتامین ها و مواد معدنی برای کاهش فشار خون بپردازین و مخاطب رو با مواد غذایی حاوی اونها آشنا کنین.

   39   

خواص بادمجان برای تولید محتوا سلامت و پزشکی!

حالا چرا بین این همه ماده ی غذایی بادمجون توجهم رو جلب کرد؟ براتون بگم که پسر خواهرم از بادمجون متنفره و خواهرم هم زیاد اصراری برای مصرفش نداشت. غافل از اینکه این میوه سرشار از خاصیت های مختلفه. بهتره با خواص و فواید اون بیشتر آشنا بشیم.

   40   

چه موادی باعث سوخت و ساز در بدن میشن؟

آیا میدونستین که برای اینکه روند چربی سوزی در بدن شروع بشه وجود بعضی از مواد مغذی لازمه؟ پس باید بدونیم که تنها نخوردن و یا حذف وعده ی غذایی برای کاهش وزن در طولانی مدت اثری نداره. در این مقاله میتونین مخاطب رو با موادی که باعث میشن متابولیسم بدن افزایش پیدا کنه آشنا کنین.

   41   

تقویت هوش و حافظه با مواد غذایی

همه ی ما دوست داریم خودمون و فرزندانمون دارای ضریب هوشی بالا باشیم. و البته از فراموشی هایی که سراغمون میاد جلوگیری کنیم. و شاید همیشه دنبال راهکاری خاص میگردیم غافل از اینکه بسیاری از مواد غذایی در دسترس میتونن در این راه به ما کمک کنن. معرفی اونها با شما!

   42   

دستگاه تصفیه هوا

بسیاری از شهرهای بزرگ از آلودگی هوا رنج میبرن ولی شاید بسیاری از ما فکر کنیم محیط خونه دیگه از اون آلودگی ها دوره و مشکلی نداره در صورتیکه این یک باور غلطه! شما میتونین مزایای دستگاه تصفیه ی هوا رو با مخاطبین خودتون در میون بذارین و همینطور نکات مهم رو درباره ی خرید اون بیان کنین.

   43   

علائم مشکلات روده ای

مراحل هضم غذا از دهان شروع میشه و مرحله ی نهایی در روده صورت میگیره. حالا در این مسیر اگر هر یک از قسمت ها دچار مشکل بشه و خوب به وظیفه ی خودش عمل نکنه باعث بروز ناراحتی و علائمی در ما میشه. در این مقاله میشه به علائم مشکلات روده ای پرداخت.

   44   

روده با چه غذاهایی درگیری داره؟

در روزگار امروزی ناراحتی های گوارشی چندین برابر شده و من فکر میکنم کسی نباشه که تجربه مشکلات گوارشی رو نداشته باشه. پس باید خیلی دقت کنیم که چی میخوریم . بعضی مواد غذایی هستن که روده از اونها خوشش نمیاد و با خوردن اونها روده رو به دردسر میندازیم.

   45   

صندلی ارگونومیک

این روزا بیشتر کارها از طریق دورکاری انجام میشه در نتیجه بیشتر ساعات مجبور هستیم که روی صندلی بشینیم و به کارها از طریق کامپیوتر رسیدگی کنیم. حالا در نظر بگیرین که این صندلی شرایط مناسب نداشته باشه که در این صورت میتونه آسیبهای جدی و حتی جبران ناپذیر رو بهمون تحمیل کنه. خصوصیات صندلی ارگونومیک چیه؟

   46   

انواع توت ها برای تولید محتوا سلامت و پزشکی

توت ها مانند شمشیر دو لبه عمل میکنن در حالیکه دارای خواص فوق العاده ای هستن میتونن بعضی مواقع باعث بروز مشکلاتی هم بشن. شما میتونین از این فرصت استفاده کنین و به هر دوجنبه ی مصرف توت ها بپردازین.

   47   

حفظ پاهای محکم و استوار

اگر به فکر تقویت عضلات پاهامون نباشیم با افزایش سن نمیتونیم به اونها تکیه کنیم! چرا که به مرور توده های عضلانی ، قدرت و عملکرد خودشون رو از دست میدن. این مقاله رو به این موضوع اختصاص بدید.

   48   

پاپایا و خواص اون

این میوه ی استوایی که به خربزه درختی هم شهرت داره دارای خواص متفاوتی است. از چه عناصر و ویتامین هایی تشکیل شده ؟ در این مقاله با این میوه بیشتر آشنا بشیم و فواید اون رو بررسی کنیم. البته به موارد منع مصرف اون هم باید پرداخت.

   49   

رهایی از خستگی

“خسته ام !” این کلمه ایست که در طول روز خیلی هامون بکار میبریم. پدر از سر کار میاد فرزندش تازه میخواهد باهاش بازی کنه این کلمه رو میشنوه! مادر در طول روز با توجه به مسئولیتهای زیادش خسته میشه. البته خستگی و بدن درد علتهای مختلفی داره که باید بررسی بشه. ولی با چند ترفند و دمنوش میشه تا حد زیادی از اون خلاص شد. مابقی توضیحات با شما!

   50   

دراگون فروت (Dragonfruit ) برای تولید محتوا سلامت و پزشکی

دراگون فروت یا میوه ی اژدها به شکل بیضی و دارای رنگهای سفید ، صورتی ، قرمز ، زرد و سبز است . شاید این میوه زیاد شناخته شده نیست ولی همونطور که از نامش پیداست مثل یه اژدها دارای قدرت و خواص فراوانی برای بدن است. معرفی بیشتر اون ، بررسی خواص فراوونش و…. میتونه مقاله ای جذاب بسازه.

   51   

علائم رشد بیش از حد کاندیدا (و چگونگی درمان آن)

کاندیدیازیس چیست؟ آیا بعد از غذا مدام از نفخ یا سوهاضمه رنج می برید؟ آیا همیشه احساس خستگی دارین؟ آیا پوست شما با بثورات یا آکنه درگیره؟ همه این مسائل – همراه با بسیاری دیگر – می تونه علائم کاندیدا باشد. در این مقاله به این موضوع بپردازین.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

تولید محتوا پزشکی و سلامت

اولین قدم برای هر نوع تولید محتوایی پیدا کردن یا ساختن ”  ایده  ” هستش. ما تو بانک ایده رایتینا کلی ایده تو دسته بندی های مختلف براتون آماده کردیم که میتونید ازشون برای تولید محتوا تو هر زمینه ای استفاده کنید. اینجایی هم که الان هستید ، بانک ایده تولید محتوا پزشکی و سلامت هست .

اینجا هر روز با کلی ایده جدید به روز میشه . پس یادتون نره که تُند تُند اینجا سر بزنید و از بانک ایده رایتینا هر چه قدر که نیاز دارید ایده برداشت کنید 🙂

تولید محتوا پزشکی و سلامت

ایده تولید محتوا پزشکی و سلامت

   1   

تمیز کردن عینک

اگر شما از عینک طبی و یا آفتابی استفاده میکنید ، در اولین قدم باید بدونین که چه چیزهایی به اون آسیب میزنه و همینطور راههای مراقبت از لنزها و دسته ی عینک رو هم یاد بگیرین. مسلماً هیچکس نمیخواد با روش اشتباه در تمیز کردن لنزها پول و هزینه ی خودش رو تلف کنه. شما میتونید برای تولید محتوا پزشکی و سلامت بهترین راه تمیز کردن و مراقبت از عینک روتوضیح بدین.

   2   

وکالت پزشکی

امیدواریم هیچکس دچار بیماری و مشکلاتش نشه. ولی گاهی ناخواسته دامن بعضی هامونو میگیره و گاهی شرایط بدتر هم میشه طوریکه فرد قادر به تصمیم گیری برای خودش نیست. در خیلی از کشورها هر فرد میتونه برای خودش وکیل تعیین کنه تادر این مواقع اختیار تصمیم گیری داشته باشن. در این مقاله میتونین با تحقیقات بیشتر به این ایده بپردازین.

   3   

چک لیست خودمراقبتی

مادران تمام وقت روزانه خودشون رو برای خانواده صرف میکنن و یادشون میره که اونها هم نیازهایی دارن.غافل از اینکه با این کار به خودشون لطمه های غیر قابل جبرانی میزنن. این فرشته های مهربون باید بدونن که اگر خانوادشونو دوست دارند ، باید اول از همه مراقب خودشون باشن.اینجاست که به تهیه چک لیست خود مراقبتی نیاز پیدا میکنیم.

   4   

ناخن ها خبر میدهند از سِر درون

بعضی از مشکلات و کمبودها در بدن میتونن علائمی در ناخنها ایجاد کنند. برای دونستن این علامتها بهتره که اول از همه ویژگیهای ناخن سالم رو بدونیم. جنس ناخن چیه؟ چه علائمی خبر از بیماری میدهند؟و..برای اطلاعات بیشتر و تولید محتوا پزشکی و سلامت میتونین عبارت Nail Conditions رو در گوگل جستجو کنید.

   5   

شیارهای عمودی در ناخن

ناخنهای سالم صاف هستند. حالا اگر در ناخنها شیار و برآمدگی های عمودی ظاهر بشه ، میتونه به ما خبر از مشکلی بده. یکی از این مشکلات سوءتغذیه است. در این مقاله به طور کامل شکل این نوع ناخن و علل به وجود آمدن چنین حالتی و راههای درمان را ذکر کنید.

   6   

قانون 20-20-20 چشم

قدرت بینایی ، یکی از با ارزشترین دارایی های هر فرد است. پس برای محافظت از اون باید خیلی خیلی مراقب بود. یکی از راهکارها، رعایت قانون 20-20-20 است. ” هر 20 دقیقه یکبار، به مدت20 ثانیه ، به نقطه ای در فاصله ی 20 قدمی نگاه کنید”.با پرداختن به این موضوع کمک زیادی به حفظ سلامتی چشم افراد جامعه انجام میدهید.

   7   

حمله قلبی در خانوم ها

در دنیای مدرن و پر از هیاهوی امروزی ، حمله قلبی ، یکی از دلایل مرگ زودرس است. هر فردی قبل از حمله قلبی علائمی رو در خودش حس میکنه. علامتهایی که در خانومها بروز میکنه ، میتونه با آقایون متفاوت باشه.

   8   

خود مراقبتی با فعالیت

نمیگیم که برای فعال بودن حتماً یک ساعت ورزش کنین و نمیگیم که حتما باید به باشگاه برین. فعالیت به معنی حرکت و کشش بدن، که میتونه رقصیدن از آشپزخونه به سالن باشه و یا حرکات یوگا و یا خیلی چیزای دیگه. برای تولید محتوا پزشکی و سلامت میتونید به ضرورت فعالیت روزانه اشاره کنین و فعالیتهایی رو پیشنهاد بدین که میشه در منزل انجام داد.

   9   

خودمراقبتی با کتاب

یک راهکار برای (Daily Self Care ) مطالعه است. همه ما میدونیم که کتاب خوندن خیلی مفیده ، ولی اکثراً برای انجام این کار خوب وقت نداریم. عادت کردن به یک ساعت مطالعه روزانه اثر بینهایتی برای بهبود زندگی داره.این مقاله جای خوبی برای بیان فواید مطالعه برای خودمراقبتی و ارائه پیشنهادهایی برای بهانه کمبود وقت است.

   10   

آب لازمه زندگی سالم

نوشیدن آب ، به دلایل بیشماری میتونه برای خودمراقبتی بسیار مفید باشه. بهتره که در این مقاله به فواید نوشیدن آب مثل: سر درد کمتر ، جلوگیری از چاقی و …اشاره کنید ، که بشه صحت شعار ” ضرورت نوشیدن آب برای زندگی سالم” رو ثابت کرد.

   11   

معده درد عصبی چیه؟

درد معده جزء بیماریهاییه که بیشتر ما اونو تجربه کردیم. بارها به مطب میریم و دارو میگیریم ولی هیج نتیجه ای حاصل نمیشه. بزرگسالان هم مثل بچه هایی که ترس از مدرسه دارن و دل درد میگیرن، وقتی دچار حملات عصبی میشن معده درد به سراغشون میاد. راههای تشخیص، عوامل بروز،راههای درمان ، و درمان های خانگی رو ارائه بدید.

   12   

سندرم پای بیقرار

نوعی اختلال ناخوشایندی است که در پاها بوجود میاد . در این بیماری ، فرد دچار احساس مورمور، سوزش و… میشه که در این حالت با تکون دادن پاهاش سعی به رفع مشکل داره و مجبوره دائم حالت اونا رو عوض کنه. در این مقاله مخاطب رو بیشتر با این بیماری ، علائمش ، علت اون و درمانش آشنا کنین.

   13   

میسوفوبیا (Mysophobia)

ترس از میکروبها نوعی از انواع ترس است که به طور افراطی در فرد بوجود میاد. این نوع از فوبیا میتونه فرد رو به وسواس هم گرفتار کنه. به نظر میاد که این بیماری در روزهای اخیر به علت بیماری کرونا شیوع بیشتری پیدا کرده. ولی چطور میشه از اون پیشگیری کرد؟ راه درمان چیه؟ علائم و نشونه های اون چیه؟

   14   

پر شنوایی یا عدم تحمل صدا چیست؟

در این بیماری فرد از صداهای اطرافش که برای بقیه آزاردهنده نیست ، ناراحت میشه و اونارو غیر قابل تحمل میدونه . این بیماری میتونه منجر به عوارضی مثل افسردگی بشه. علت این بیماری چیه؟ چه علائمی داره؟ راه درمان اون چیه ؟برای تولید محتوا پزشکی و سلامت میتونید در مورد این بیماری به طور کامل صحبت کنین.

   15   

اهمیت سدیم برای بدن

سدیم یکی از عناصر لازم برای بدنه. سدیم در نمک و بعضی از خوراکی ها وجود داره. اگر میزان این عنصر از تعادل خارج بشه مشکلات زیادی رو بوجود میاره. مهم اینه که بدونیم چقدر از هر ماده رو باید به بدن برسونیم . در این مقاله از وظایف سدیم در بدن ، عوارض ناشی از کاهش یا افزایش اون در بدن و …. صحبت کنین.

   16   

سینوفوبیا چیست؟

سینوفوبیا نوعی از فوبیا ( ترس ) است و که در اون فرد از سگ میترسه. چرا این ترس آزاردهنده تر از ترسیدن از حیوانات دیگه است؟ چون این حیوان بیشتر از بقیه در مناطق مسکونی دیده میشه و این بیماری بیشتر خودش رو نشون میده. شاید تا حدی ترس نرمال باشه ولی چه زمانی به بیماری تبدیل میشه؟ چه عواملی باعث بروز این بیماری میشه ؟ راههای درمان چیه؟

   17   

پوست انار چه خواصی داره؟

در سالهای اخیر تمرکز زیادی بر روی گیاهان دارویی صورت گرفته زیرا عوارض بسیار کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارن .البته بیشتر اونها برای پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی هستن. پوست انار یکی از گیاهان دارویی بسیار مفیده. بیان خواص،اثراتش بر درمان بیماریها بر عهده شما دوست عزیز!

   18   

دانستنیهای فیلر لب

فیلر لب چیه؟ فیلر لب برای حجم دادن و زیبا کردن لب به کار می ره. این تکنیک حتماً باید توسط متخصص انجام بگیره. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد فیلر لب بدونیم رو توضیح بدین. مواردی مثل : چگونگی انجام اون ، مدت ماندگاری ، عوارض ، مراقب های قبل و بعد از اون و بایدها و نبایدهای دیگه ای که دونستنش لازمه.

   19   

رنگ زبان و تشخیص بیماری

آیا رنگ زبان میتونه خبر از بیماری بده؟ بله میتونه. هرگونه تغییر در رنگ زبان علامت نوعی بیماریه. در این مقاله از رنگ زرد زبان و بیماری هایی که عامل ایجاد این حالت میشه صحبت کنین.

   20   

اقدامات لازم در زمان خون دماغ شدن

وقتی فردی خون دماغ میشه چه کارهایی رو انجام بدیم و چه کارهایی رو انجام ندیم ؟ معمولاً این حالت بر اثر خشکی و آلرژی اتفاق میوفته. پس برای پیشگیری هم لازمه که اقداماتی انجام بدیم و این نکته هم ضروریه که بدونیم در چه حالتی باید به پزشک مراجعه کنیم. این موارد رو میشه در یک مقاله به طور مفصل توضیح داد.

   21   

بالشتک های طبی برای تولید محتوا پزشکی و سلامت

کاربرد بالش های طبی چیست و چه فایده ای دارند؟ چه کسانی میتوانند از آنها استفاده کنن ؟ انواع اون هارو توضیح بدید.

   22   

چه بالشتی میتونه برای گردن درد مفید باشه؟

یکی از انواع بالشتک های طبی ، بالش طبی گردن است. چطور از این وسیله میتوان استفاده کرد ؟ هنگام خرید چه نکات رو در نظر داشته باشیم؟ انواع بالش ها ازنظر جنس رو بیان کنین.

   23   

اثر نشاسته بر آبسه دندان

اگر دندون درد رو تجربه کرده باشین میدونین که چقدر درد بدی است و امان از وقتی که آبسه کرده باشه . طب گیاهی موارد زیادی برای کاهش درد دندون پیشنهاد میده. در این مقاله از اثر نشاسته بر آبسه و نحوه استفاده از اون رو بیان کنین.

   24   

مزاج صفراوی( گرم و خشک)

افراد از نظر طبع و مزاج به 4 دسته تقسیم میشوند. یکی ازاین گروه ها صفراوی مزاج ها هستن. خصوصیات آنها و چگونگی تشخیص اون ، درمان و غذاهای مضر برای اونها و …میتونه سرفصلهای مقاله شما باشه.

   25   

فصل بهار و طبع های مختلف

طب سنتی ، فصل بهار رو از نظر گرما و سرما ، خشکی و تری معتدل ترین فصل میداند. در این مقاله خصوصیات هر فرد رو با طبع های مختلف در فصل بهار توصیف کنین . چه بخورن ، چه نخورن وچه تدابیری رو در نظربگیرن؟

   26   

خستگی در طول شبانه روز

گاهی بدون اینکه کار سنگینی انجام بدیم همش احساس خستگی جسمی یا ذهنی و یا هر دو رو داریم. چرا؟ چه عواملی باعث بروز چنین حالتی میشه؟ این عوامل رو بررسی کنین.

   27   

خواب نوزادن و کودکان

اکثر والدین از بیخوابی کودکان ابراز نارضایتی میکنن. ولی در این مقاله کودکانی رو بررسی کنین که زیاد میخوابن. آیا زیاد خوابیدن نگران کننده است؟ چطور تشخیص بدیم که میزان خواب کودک لازم و کافی است؟ و….

   28   

دژنراسیون ماکولا چیست؟

بیماری چشمی که با افزایش سن ریسک ابتلا هم بالا میره. عوامل ابتلا؟ علائم ؟ تشخیص؟ درمان؟ راههای پیشگیری ؟ و هر آنچه در مورد این بیماری دانستنش لازمه ، میتونه ایده ای برای نوشتن مقاله باشه.

   29   

واکر چیست؟

وسیله ای برای کمک به افرادی که در راه رفتن وحفظ تعادل مشکل دارن . واکرعصای چرخدار است. انواع واکر ؟ تنظیم دستگیره؟ تنظیم ارتفاع ؟ و…..

   30   

سرما عاملی برای درد مفاصل و استخوان ها

بعضی ازافراد به محض اینکه در معرض سرما قرار میگیرن دچار درد در ناحیه استخوان و مفاصل میشوند. علت چی میتونه باشه؟ راههای پیشگیری چیست و چه اقداماتی میشه برای این مشکل انجام داد.

   31   

علائم کمبود پروتئین

مصرف روزانه این گروه از مواد غذایی برای فعالیتهای بدن ضروریست. در این مقاله به بررسی علائمی که بر اثر کمبود پروتئین در بدن ظاهر میشه بپردازین .

   32   

میزان خواب و میزان فشارخون

به دلیل ماهیت سبک زندگیمون ، خواب به کالایی گرانبها تبدیل شده که هیچ کس از اون سیر نمیشه. با گذشت زمان ، کمبود خواب می تونه یکی از دلایل فشار خون بالا باشه. در مورد اثرات بیخوابی بر بالا بردن فشار خون با مخاطب خودتون گپ بزنین.

   33   

پروتئین و کاهش وزن

تناسب اندام یکی از خواسته های هر فرده چرا که میتونه هم به سلامتی و هم به زیبایی کمک کنه. راهکارها و توصیه های زیادی برای کاهش وزن وجود داره. در این مقاله به نقش مصرف پروتئین برای چربی سوزی و کاهش وزن بپردازین.

   34   

یوگا یا پیلاتس و فشار خون

داشتن آرامش میتونه کلیدی برای کاهش فشار خون باشه. یوگا به شما کمک می کنه تا عمیق نفس بکشین ، بدن و ذهن خودتون را شل کنید . پیلاتس باعث می شه کمی بیشتر از یوگا عرق کنید. به بررسی این موضوع بپردازین.

   35   

کاهش فشار خون با کاهش مصرف قند

مواد قندی نسبت به مواد دیگه به طور خیلی بدی هم ارزان و هم خوشمزه هستن! بیشتر ما از مضرات اونها آگاه هستیم. ولی آیا این مواد در میزان فشار خون هم اثر دارن؟ این مقاله جای خوبی برای بررسی این موضوع است.

   36   

خوردنیهای نامناسب بعد از ورزش

شما یک ساعت ورزش کردین و حالا احساس گرسنگی و تشنگی دست از سر تون بر نمیداره. آیا میدونین که در این زمان چه چیزهایی باید بخورین؟ البته در این مقاله بهتره به چیزهایی که نباید خورده بشه بپردازین چراکه به همون اندازه مهم هستن!

   37   

دستگاه فشار خون

در حال حاضر حدود 26٪ از جمعیت جهان از مشکلات مرتبط با فشار خون رنج می برند که تخمین زده میشه این رقم در سالهای آینده با توجه به مبهم بودن شرایط ایجاد شده توسط Covid-19 افزایش چشمگیری پیدا کنه . بنابراین کنترل فشار خون با یک دستگاه مناسب بسیار ضروریست. چه دستگاهی و با چه مختصاتی بهترین کمک رو به ما میتونه برسونه؟

   38   

نقش ویتامین ها و مواد معدنی در کاهش فشار خون

ثابت شده که ویتامین B6 ، پتاسیم ، منیزیم و کلسیم برای تنظیم فشار خون بسیار مفید هستن. در این مقاله به نقش هر یک از این ویتامین ها و مواد معدنی برای کاهش فشار خون بپردازین و مخاطب رو با مواد غذایی حاوی اونها آشنا کنین.

   39   

خواص بادمجان برای تولید محتوا سلامت و پزشکی!

حالا چرا بین این همه ماده ی غذایی بادمجون توجهم رو جلب کرد؟ براتون بگم که پسر خواهرم از بادمجون متنفره و خواهرم هم زیاد اصراری برای مصرفش نداشت. غافل از اینکه این میوه سرشار از خاصیت های مختلفه. بهتره با خواص و فواید اون بیشتر آشنا بشیم.

   40   

چه موادی باعث سوخت و ساز در بدن میشن؟

آیا میدونستین که برای اینکه روند چربی سوزی در بدن شروع بشه وجود بعضی از مواد مغذی لازمه؟ پس باید بدونیم که تنها نخوردن و یا حذف وعده ی غذایی برای کاهش وزن در طولانی مدت اثری نداره. در این مقاله میتونین مخاطب رو با موادی که باعث میشن متابولیسم بدن افزایش پیدا کنه آشنا کنین.

   41   

تقویت هوش و حافظه با مواد غذایی

همه ی ما دوست داریم خودمون و فرزندانمون دارای ضریب هوشی بالا باشیم. و البته از فراموشی هایی که سراغمون میاد جلوگیری کنیم. و شاید همیشه دنبال راهکاری خاص میگردیم غافل از اینکه بسیاری از مواد غذایی در دسترس میتونن در این راه به ما کمک کنن. معرفی اونها با شما!

   42   

دستگاه تصفیه هوا

بسیاری از شهرهای بزرگ از آلودگی هوا رنج میبرن ولی شاید بسیاری از ما فکر کنیم محیط خونه دیگه از اون آلودگی ها دوره و مشکلی نداره در صورتیکه این یک باور غلطه! شما میتونین مزایای دستگاه تصفیه ی هوا رو با مخاطبین خودتون در میون بذارین و همینطور نکات مهم رو درباره ی خرید اون بیان کنین.

   43   

علائم مشکلات روده ای

مراحل هضم غذا از دهان شروع میشه و مرحله ی نهایی در روده صورت میگیره. حالا در این مسیر اگر هر یک از قسمت ها دچار مشکل بشه و خوب به وظیفه ی خودش عمل نکنه باعث بروز ناراحتی و علائمی در ما میشه. در این مقاله میشه به علائم مشکلات روده ای پرداخت.

   44   

روده با چه غذاهایی درگیری داره؟

در روزگار امروزی ناراحتی های گوارشی چندین برابر شده و من فکر میکنم کسی نباشه که تجربه مشکلات گوارشی رو نداشته باشه. پس باید خیلی دقت کنیم که چی میخوریم . بعضی مواد غذایی هستن که روده از اونها خوشش نمیاد و با خوردن اونها روده رو به دردسر میندازیم.

   45   

صندلی ارگونومیک

این روزا بیشتر کارها از طریق دورکاری انجام میشه در نتیجه بیشتر ساعات مجبور هستیم که روی صندلی بشینیم و به کارها از طریق کامپیوتر رسیدگی کنیم. حالا در نظر بگیرین که این صندلی شرایط مناسب نداشته باشه که در این صورت میتونه آسیبهای جدی و حتی جبران ناپذیر رو بهمون تحمیل کنه. خصوصیات صندلی ارگونومیک چیه؟

   46   

انواع توت ها برای تولید محتوا سلامت و پزشکی

توت ها مانند شمشیر دو لبه عمل میکنن در حالیکه دارای خواص فوق العاده ای هستن میتونن بعضی مواقع باعث بروز مشکلاتی هم بشن. شما میتونین از این فرصت استفاده کنین و به هر دوجنبه ی مصرف توت ها بپردازین.

   47   

حفظ پاهای محکم و استوار

اگر به فکر تقویت عضلات پاهامون نباشیم با افزایش سن نمیتونیم به اونها تکیه کنیم! چرا که به مرور توده های عضلانی ، قدرت و عملکرد خودشون رو از دست میدن. این مقاله رو به این موضوع اختصاص بدید.

   48   

پاپایا و خواص اون

این میوه ی استوایی که به خربزه درختی هم شهرت داره دارای خواص متفاوتی است. از چه عناصر و ویتامین هایی تشکیل شده ؟ در این مقاله با این میوه بیشتر آشنا بشیم و فواید اون رو بررسی کنیم. البته به موارد منع مصرف اون هم باید پرداخت.

   49   

رهایی از خستگی

“خسته ام !” این کلمه ایست که در طول روز خیلی هامون بکار میبریم. پدر از سر کار میاد فرزندش تازه میخواهد باهاش بازی کنه این کلمه رو میشنوه! مادر در طول روز با توجه به مسئولیتهای زیادش خسته میشه. البته خستگی و بدن درد علتهای مختلفی داره که باید بررسی بشه. ولی با چند ترفند و دمنوش میشه تا حد زیادی از اون خلاص شد. مابقی توضیحات با شما!

   50   

دراگون فروت (Dragonfruit ) برای تولید محتوا سلامت و پزشکی

دراگون فروت یا میوه ی اژدها به شکل بیضی و دارای رنگهای سفید ، صورتی ، قرمز ، زرد و سبز است . شاید این میوه زیاد شناخته شده نیست ولی همونطور که از نامش پیداست مثل یه اژدها دارای قدرت و خواص فراوانی برای بدن است. معرفی بیشتر اون ، بررسی خواص فراوونش و…. میتونه مقاله ای جذاب بسازه.

   51   

علائم رشد بیش از حد کاندیدا (و چگونگی درمان آن)

کاندیدیازیس چیست؟ آیا بعد از غذا مدام از نفخ یا سوهاضمه رنج می برید؟ آیا همیشه احساس خستگی دارین؟ آیا پوست شما با بثورات یا آکنه درگیره؟ همه این مسائل – همراه با بسیاری دیگر – می تونه علائم کاندیدا باشد. در این مقاله به این موضوع بپردازین.

فهرست