ایده تولید محتوا گل و گیاه

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. ایده تولید محتوا گل و گیاه

ایده تولید محتوا گل و گیاه

چرا گیاهان ، دارچین رو دوست دارن؟

دارچین عضو دائمی هر آشپزخونه است. فکرشو میکردین که این ادویه خانگی علاوه بر تمام خواصی که برای خود ما داره ، برای گیاهانمون هم مفیده؟ فواید دارچین و نحوه ی مصرف اون برای گیاهان میتونه ایده ی خوبی برای نوشتن یک مقاله ی جالب باشه.

2

جدا کردن نوزادان آلئوورا از مادرش!!

گیاه آلئوورا خواص زیادی داره. در سالهای اخیر کشت و تولید اون بسیار رونق گرفته. حالا اگر یک گیاه آلئوورا دارین ، چطور میشه اون تکثیر داد و از یک گیاه مادر، گیاهان بیشتری تولید کرد؟ توضیح روش کار با شما دوست عزیز!

3

کیف کمکهای اولیه گیاهی

داشتن کیف کمکهای اولیه لازم و ضروریه. ولی تا حالا به این فکر کردین که از گیاهان دارویی برای این کار استفاده کنین؟ بریدگی ، سوختگی ، گزش حشرات و خیلی موارد دیگه که میتونه برای هر کسی اتفاق بیوفته. اطلاع رسانی از گیاهانی که میشه برای جعبه ی کمکهای اولیه استفاده بشه با شما!

4

مایع دستشویی گیاهی

نوع زندگی امروزی باعث شده که بیشتر ما دچار آلرژی و حساسیت بشیم. این مسئله بیشتر ناشی از استفاده ی مواد شیمیایی و نگهدارنده هاست. اگر بتونیم بیشتر چیزها رو خودمون تولید کنیم، کمک بزرگی به حل این مشکل کردیم.از مایع دستشویی شروع کنید. .ttps://lovelygreens.com/how-to-make-liquid-hand-soap/

5

باغبانان تنبل چی بکارن؟

البته کاربرد واژه ی تنبل برای باغبانان دور از انصافه!!! منظور باغبانانی که زمان کمتری برای رسیدگی دارن. کاشت چه گلهایی رو میتونیم پیشنهاد کنیم؟ بهترین گزینه گیاهان چند ساله و مقاوم هستن. لیستی از این گیاهان و علت انتخاب اونها میتونه به باغبانان زحمت کش کمک کنه.

6

باغچه با پالت چوبی

اکنون بیش از هر زمان دیگه ای نیاز داریم که بتونیم گیاهان مصرفی رو خودمون پرورش بدیم. البته با صرف کمترین هزینه. یک ایده برای این کار استفاده از پالت برای ساخت یک باغچه ی کوچیکه. با کمک از آدرس زیر میتونین فواید اینکار و نحوه ساخت رو ارائه بدین.

How to build a Pallet Planter

7

تهیه اسپری دفع حشرات درخانه

ما بیشتر اوقات از دست حشرات در امان نیستیم. خصوصاً اگر گیاهی در خونه داشته باشیم بیشتر امکان حضورشون هست! از طرفی هم نمیخواهیم از اسپری های شیمیایی استفاده کنیم. پس راه حل چیه؟ با جستجوی عبارت
Homemade Gnat Spray میتونین روش درست کردن اسپری
حشره کش خانگی رو آموزش بدید.

8

دفع پشه و حشرات از باغچه

اگر در طبیعت کمی دقت و جستجو کنیم برای هر مشکل طبیعی یک راه حل طبیعی هم وجود داره. برای دفع حشرات از باغچه میشه از سنجاقکهادعوت کنیم چون اونا میتونن حدود 100 پشه در روز میل کنن!حالا سوال اینه که چطوری اونارو دعوت کنیم؟ با کاشت چند گیاه!

9

دانستنیهای درخت سیب

درخت سیب با سایر میوه ها کمی فرق داره. برای اینکه محصول خوبی داشته باشیم باید چند نکته کلیدی رو قبل از کاشت بدونیم:1-اتنخاب گونه مناسب
2-خرید گیاه سالم از جاهای مطمئن3-انتخاب درست گرده افشانها4-زمان مناسب کاشت
5-مکان مناسب کاشت
توضیح این نکات میتونه برای مخاطب شما مفید باشه.

10

رز شارون

وقتی به فکر درست کردن یک باغچه ی زیبا هستین یه سوال خیلی ذهنتون رو درگیر میکنه : چی بکارم؟ رز شارون میتونه یه گزینه ی خوب باشه . چرا؟ به چند دلیل کاشت این گیاه با گلهای رنگی متنوع رو پیشنهاد میکنیم.
در این مقاله خصوصیات گیاه و دلایل مناسب بودن اون رو به مخاطب توضیح دهید.

11

گیاه و آب برنج

همه ی ما دنیای گیاهان رو دوست داریم و از شادابی و زیبایی اونها لذت میبریم ، پس سعی میکنیم برای زنده بودن و سرحال بودن اونا تلاش کنیم. در این مقاله میتونین خواص آب برنج روبرای رشد گیاهان بیان کنین .

12

استفاده از پوست تخم مرغ برای گیاهان!

بیشتر ما دوست داریم با نگهداری گیاهان توی خونمون سرگرم باشیم و لذت ببریم. برای اینکه اونا سلامت و شاداب باشن میتونیم از مواد مصرفی روزانه ، تقویت کننده های خوبی درست کنیم. یکی از این مواد ، پوست تخم مرغه. شما در این مقاله فواید این ماده و موارد مصرف اون رو میتونین توضیح بدین.

13

آیا مسافرت = مرگ گیاهان؟

آبیاری گیاهان نظم خاصی داره. اگر چند روز از اونا غافل بشیم ممکنه از بین برن. به همین خاطر یا باید قید مسافرت رو بزنیم و یا از گل و گیاهمون خداحافظی کنیم. ولی با ترفندهایی میتونیم از این مشکل خلاص بشیم. شما با ارائه پیشنهادهایی این مشکل رو حل کنین!

14

نگهداری از گیاهان در پاییز و زمستون

نیازهای ما انسانها در فصلهای گرم و سرد با هم فرق میکنه. در مورد گیاهان هم این مسئله صدق میکنه. حالا چطور میتونیم در این مورد به اونا کمک کنیم که به سلامتی فصل پاییز و زمستون رو بگذرونن.با کمک از این آدرس مقاله ی مفیدی بنویسید. https://simplyjandk.com/heres-how-to-keep-your-plants-alive-in-fall-and-winter/

15

گربه و گیاهان

گربه به روشهای مختلف میتونه به یک گیاه آسیب بزنه . شناخت این آسیبها میتونه به ما کمک کنه که راههای محافظتی برای گیاه در نظر بگیریم. چه نوع آسیبهایی گیاه رو تهدید میکنه ؟ دراین مقاله برای کمک به مخاطب اونها رو بررسی کنین.

16

حفظ گیاهان در مقابل گربه ها

بیشتر اوقات گیاهان از دست گربه ها در امان نیستن و به خاطر همین مسئله اونا آسیب میبینن. در صورتیکه راههایی برای نجات گیاه از دست گربه وجود داره و شما میتونین در این مقاله تعدادی از این راهها رو به مخاطب پیشنهاد بدین.

17

مبارزه با علفها با روشهای طبیعی

زمانی دارین به شکوفه های گیاهی نگاه میکنین و یا وقتی که از رایحه گلی لذت میبرین یهویی علفهایی رو میبینین که در بستر گیاهتون رشد کرده و منظره اونو خراب کرده و سلامتش رو هم به خطر انداخته و شما هم نمیخواین از سموم شیمیایی استفاده کنین. میشه راههای طبیعی برای حل این مشکل ارائه داد.

18

استریل کردن خاک

شاید بیشتر ما در مورد استریل کردن هر چیزی شنیده باشیم به جز خاک! در صورتیکه وقتی میخواهیم بذری رو بکاریم و یا گیاهی رو جابجا کنیم ، باید از پاک و استریل بودن خاک مطمئن باشیم. چندین روش برای این کار پیشنهاد شده که شما میتونین در این مقاله به آنها اشاره کنین.

19

آیا سن خاک برای کاشت گیاه مهم است؟

هنگامی که تصمیم دارین به کار بسیار جالب و در عین حال پرزحمت باغداری و کشاورزی بپردازین ، اولین قدم شناسایی خاک محل مورد نظر است و اینکه بدونین این خاک کهنه و قدیمیه یا نه؟ و چطور باید اینو تشخیص بدیم؟ شما در این مقاله میتونین راهنمای خوبی برای مخاطب باشین.

20

احیاء کردن خاک

زمانیکه تصمیم میگیریم باغی درست کنیم ، ولی خاک این باغ برای کشت مناسب نیست و قدیمیه چه کار باید انجام دهیم که اونو بهبود بدیم و دوباره زنده کنیم ؟ در این مقاله بهتره که شما با ارائه ی راهکار، مخاطب رو آگاه و راهنمایی کنین.

21

گیاهان دوست و صمیمی

چه گیاهانی با هم صمیمی تر هستن ؟
برای داشتن یک باغچه ی خوب و سرحال خیلی از ریزه کاریها باید رعایت بشه. مثلاً بدونیم چه گیاهان و سبزیجاتی در کنار هم بهتر رشد میکنن و باغچه ی شما رو سرحال نگه میدارن.
مثل ریحون که برای دفع برخی حشرات و پشه ها خوبه و به همین دلیل برخی گیاهان از کاشت در کنار اون بسیار بهره مند می شوند.

22

نور مصنوعی برای گیاهان

اکثر گیاهان برای رشد و غذا سازی نیاز به نور مستقیم آفتاب دارند. ولی با توجه به اینکه امروزه زندگی در آپارتمانهای نقلی خلاصه شده خیلی دنبال این هستیم که شرایط رو طوری آماده کنیم که با پرورش گل و گیاه روح و جسم خودمون رو شاداب کنیم. در این مقاله در مورد چگونگی تولید و مزایا و معایب نور مصنوعی صحبت کنید.

23

تکثیر گیاهان از طریق برگ

این روش تکثیر که برای بعضی از گلها و گیاهان به کار میره و راحت و بدون دردسره . قبل از هرچیز باید بدونیم که کدوم گیاه میتونه با این روش خانواده تشکیل بده ! روش کار چطوره ؟ این مسئولیت بر عهده ی شما که دوستداران گیاهان رو راهنمایی کنید.

24

تمر هندی

اسم تمر هندی که میاد دهنمون آب میوفته ! تا چند سال پیش این میوه رو فقط به صورت فرآوری شده میدیدیم. اما حالا حتی دوست داریم خودمون این درخت رو داشته باشیم . این مقاله رو برای کسانی که تصمیم به کاشت این درخت دارن بنویسین تا بتونن نتیجه ی خوبی بگیرن .

25

کود برای گیاهان خانگی

من خودم علاقه ی زیادی به سبزی کاری دارم ولی همیشه برای تقویت خاک و از بین بردن آفت مشکل دارم و به خاطر همین مسئله از این کار صرفه نظر میکنم . یه مقاله در مورد انواع کودهای مناسب برای گیاهان خانگی میتونه کمک خوبی به من و دیگر دوستان برسونه.

26

باغبان تازه کار !

باغبانی کاری لذت بخش و در عین حال پر زحمت و دارای ریسک است. ولی با دانش و آگاهی به راحتی میشه یک باغبان موفقی شد . البته در اینجا منظورم باغبانی خانگی است و در حد باغچه ای کوچک ! برای شروع ، پیشنهاد میکنم از گیاهان مقاوم و کم ریسک شروع کنید . خب کاشت چه گیاهان و سبزیجاتی برای یک باغبان تازه کار مناسب است؟

27

سبزی کاری خانگی !

شاید بشه به باغبونی خونگی به عنوان یه سرگرمی نگاه کرد ولی سبزیکاری خونگی فواید دیگه ای هم داره که با علم به اونها بیشتر به انجام این کار لذت بخش ترغیب میشیم.- سلامت خانواده
-پس انداز-افزایش فعالیت بدنی
-غذاهای خوشمزه تر -حس غرور
-اطمینان از سلامتی غذایی
-کاهش ضایعات غذایی -کاهش آسیب به محیط زیست و توضیحات با شما !

28

باغچه ی عمودی !

به نظرتون کاری لذت بخش تر از باغبونی وجود داره؟ صبر کنین عصبانی نشین! میدونم الان با خودتون میگین آخه با این فضاهای کوچیک که ما در اونها زندگی میکنیم میشه کشت و کار کرد؟ باغچه های عمودی مشکل شما و من رو حل کرده! بله باغچه های افقی تبدیل به عمودی شدن. توضیحات بیشتر در این مورد با شما دوست عزیز !

29

حسن یوسف

گیاهی بسیار زیبا با تنوع رنگی بالا . گلی که میتونه هدیه ی خوبی برای دوستان باشه . نگهداری این گیاه در خونه به راحتی امکان پذیر است. معرفی بیشتر ، روش نگهداری ، روش تکثیر و…. میتونه بسیاری از مخاطبان رو به پرورش این گل زیبا ترغیب کنه .

30

برگ های درخشان

گیاهان خودشون زیبا هستن ولی با ترفندهایی میشه جلوه ی بیشتری به اونا داد . داشتن برگهای براق میتونه زیبایی گیاه را چندین برابر کنه . حالا وقتشه که دست به کار بشین و راه های تمیز کردن و براق کردن برگها رو برای مخاطبین توضیح بدین.

31

گل گاو زبان

این گل شناخته شده ترین گیاه دارویی است و میشه در گلدون و یا باغچه پرورش داد به شرطی که شرایط رو براش مهیا کنیم. توضیح این شرایط و نکات نگهداری این گیاه با شما!

32

کاشت گشنیز گلدانی

گشنیز از سبزیهای پر خاصیت و پر کاربرد است و میشه اون رو به صورت ارگانیک در منزل پرورش داد.طرز کاشت؟ مقدار نور و دما ؟ خاک مناسب؟ میزان آبیاری؟ بیماری ها؟

33

درخت پول یا پاچیرا

در فرهنگ های مختلف بعضی از گیاهان سمبلی از شانس و ثروت هستن! یکی از این گیاهان حتی نامش هم درخت پول است! در این مقاله به این گیاه و خصوصیات اون بپردازین.

34

ورود گیاهان به آشپزخانه

نگهداری گل و سبزیجات در قلب خونه بهترین راه برای آوردن حس شادابی و نشاط در منزل است. در این مقاله ایده هایی برای درست کردن گلدانها و یا باکس های زیبا و محل قرار دادن اونها ارائه بدید.

35

گیاهان مناسب محل کار

احتمالاً شما هم بیشتر طول روز رو در محل کارِتون حضور دارین.
فواید نگهداری از گیاه در محل کار؟ ویژگیهای گیاهان محل کار؟ ویژگیهای گیاهان مناسب برای روی میز کار؟ معرفی چند نمونه از این گیاهان.

36

گیاه آگلونما

این گیاه به دلیل خصوصیاتی که داره میتونه در حمام نگهداری بشه. خاک مناسب؟ نحوه ی آبیاری ؟ نور مورد نیازش؟ و تموم آنچه که باید درباره ی اون بدونیم.

37

گیاهان حمام دوست!

شاید تعجب کنین ولی نگهداری گیاهان در حمام هم امکان پذیره به شرطی که با این گیاهان آشنایی داشته باشیم و هر گیاهی رو به این محیط نبریم. تهیه لیستی از این گیاهان رو به شما میسپاریم!

38

تصفیه ی هوای منزل با گیاهان

بیشتر ما در شهرهای بزرگ در معرض آلودگی هوا و عوارض زیانبار اون قرار داریم. پس چه چیزی بهتر از نگهداری گیاه در منزل میتونه هوا رو تصفیه کنه. لیستی از گیاهانی که تصفیه هوا رو انجام میدهند تهیه کنین.

39

گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان

چه گیاهان میتونن در شرایط داخل آپارتمان به راحتی زندگی و رشد کنن و برای تازه کارا مناسب باشن ؟ قبل از تهیه چه نکاتی رو در نظر بگیریم؟ لیستی از این گیاهان تهیه و کمی درباره ی خصوصیات هر کدوم بنویسید.

40

پپرومیا قاشقی

این گیاه یکی از گیاهان مقاوم و همیشه سبز است پس برای نگهداری در آپارتمانها مناسب می باشد. نحوه ی آبیاری؟ میزان نور و دما؟ خاک مناسب؟ تقویت خاک؟ نحوه ی تکثیر؟ بیماریها و درمان؟

41

42

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ایده تولید محتوا گل و گیاه

ایده تولید محتوا گل و گیاه

چرا گیاهان ، دارچین رو دوست دارن؟

دارچین عضو دائمی هر آشپزخونه است. فکرشو میکردین که این ادویه خانگی علاوه بر تمام خواصی که برای خود ما داره ، برای گیاهانمون هم مفیده؟ فواید دارچین و نحوه ی مصرف اون برای گیاهان میتونه ایده ی خوبی برای نوشتن یک مقاله ی جالب باشه.

2

جدا کردن نوزادان آلئوورا از مادرش!!

گیاه آلئوورا خواص زیادی داره. در سالهای اخیر کشت و تولید اون بسیار رونق گرفته. حالا اگر یک گیاه آلئوورا دارین ، چطور میشه اون تکثیر داد و از یک گیاه مادر، گیاهان بیشتری تولید کرد؟ توضیح روش کار با شما دوست عزیز!

3

کیف کمکهای اولیه گیاهی

داشتن کیف کمکهای اولیه لازم و ضروریه. ولی تا حالا به این فکر کردین که از گیاهان دارویی برای این کار استفاده کنین؟ بریدگی ، سوختگی ، گزش حشرات و خیلی موارد دیگه که میتونه برای هر کسی اتفاق بیوفته. اطلاع رسانی از گیاهانی که میشه برای جعبه ی کمکهای اولیه استفاده بشه با شما!

4

مایع دستشویی گیاهی

نوع زندگی امروزی باعث شده که بیشتر ما دچار آلرژی و حساسیت بشیم. این مسئله بیشتر ناشی از استفاده ی مواد شیمیایی و نگهدارنده هاست. اگر بتونیم بیشتر چیزها رو خودمون تولید کنیم، کمک بزرگی به حل این مشکل کردیم.از مایع دستشویی شروع کنید. .ttps://lovelygreens.com/how-to-make-liquid-hand-soap/

5

باغبانان تنبل چی بکارن؟

البته کاربرد واژه ی تنبل برای باغبانان دور از انصافه!!! منظور باغبانانی که زمان کمتری برای رسیدگی دارن. کاشت چه گلهایی رو میتونیم پیشنهاد کنیم؟ بهترین گزینه گیاهان چند ساله و مقاوم هستن. لیستی از این گیاهان و علت انتخاب اونها میتونه به باغبانان زحمت کش کمک کنه.

6

باغچه با پالت چوبی

اکنون بیش از هر زمان دیگه ای نیاز داریم که بتونیم گیاهان مصرفی رو خودمون پرورش بدیم. البته با صرف کمترین هزینه. یک ایده برای این کار استفاده از پالت برای ساخت یک باغچه ی کوچیکه. با کمک از آدرس زیر میتونین فواید اینکار و نحوه ساخت رو ارائه بدین.

How to build a Pallet Planter

7

تهیه اسپری دفع حشرات درخانه

ما بیشتر اوقات از دست حشرات در امان نیستیم. خصوصاً اگر گیاهی در خونه داشته باشیم بیشتر امکان حضورشون هست! از طرفی هم نمیخواهیم از اسپری های شیمیایی استفاده کنیم. پس راه حل چیه؟ با جستجوی عبارت
Homemade Gnat Spray میتونین روش درست کردن اسپری
حشره کش خانگی رو آموزش بدید.

8

دفع پشه و حشرات از باغچه

اگر در طبیعت کمی دقت و جستجو کنیم برای هر مشکل طبیعی یک راه حل طبیعی هم وجود داره. برای دفع حشرات از باغچه میشه از سنجاقکهادعوت کنیم چون اونا میتونن حدود 100 پشه در روز میل کنن!حالا سوال اینه که چطوری اونارو دعوت کنیم؟ با کاشت چند گیاه!

9

دانستنیهای درخت سیب

درخت سیب با سایر میوه ها کمی فرق داره. برای اینکه محصول خوبی داشته باشیم باید چند نکته کلیدی رو قبل از کاشت بدونیم:1-اتنخاب گونه مناسب
2-خرید گیاه سالم از جاهای مطمئن3-انتخاب درست گرده افشانها4-زمان مناسب کاشت
5-مکان مناسب کاشت
توضیح این نکات میتونه برای مخاطب شما مفید باشه.

10

رز شارون

وقتی به فکر درست کردن یک باغچه ی زیبا هستین یه سوال خیلی ذهنتون رو درگیر میکنه : چی بکارم؟ رز شارون میتونه یه گزینه ی خوب باشه . چرا؟ به چند دلیل کاشت این گیاه با گلهای رنگی متنوع رو پیشنهاد میکنیم.
در این مقاله خصوصیات گیاه و دلایل مناسب بودن اون رو به مخاطب توضیح دهید.

11

گیاه و آب برنج

همه ی ما دنیای گیاهان رو دوست داریم و از شادابی و زیبایی اونها لذت میبریم ، پس سعی میکنیم برای زنده بودن و سرحال بودن اونا تلاش کنیم. در این مقاله میتونین خواص آب برنج روبرای رشد گیاهان بیان کنین .

12

استفاده از پوست تخم مرغ برای گیاهان!

بیشتر ما دوست داریم با نگهداری گیاهان توی خونمون سرگرم باشیم و لذت ببریم. برای اینکه اونا سلامت و شاداب باشن میتونیم از مواد مصرفی روزانه ، تقویت کننده های خوبی درست کنیم. یکی از این مواد ، پوست تخم مرغه. شما در این مقاله فواید این ماده و موارد مصرف اون رو میتونین توضیح بدین.

13

آیا مسافرت = مرگ گیاهان؟

آبیاری گیاهان نظم خاصی داره. اگر چند روز از اونا غافل بشیم ممکنه از بین برن. به همین خاطر یا باید قید مسافرت رو بزنیم و یا از گل و گیاهمون خداحافظی کنیم. ولی با ترفندهایی میتونیم از این مشکل خلاص بشیم. شما با ارائه پیشنهادهایی این مشکل رو حل کنین!

14

نگهداری از گیاهان در پاییز و زمستون

نیازهای ما انسانها در فصلهای گرم و سرد با هم فرق میکنه. در مورد گیاهان هم این مسئله صدق میکنه. حالا چطور میتونیم در این مورد به اونا کمک کنیم که به سلامتی فصل پاییز و زمستون رو بگذرونن.با کمک از این آدرس مقاله ی مفیدی بنویسید. https://simplyjandk.com/heres-how-to-keep-your-plants-alive-in-fall-and-winter/

15

گربه و گیاهان

گربه به روشهای مختلف میتونه به یک گیاه آسیب بزنه . شناخت این آسیبها میتونه به ما کمک کنه که راههای محافظتی برای گیاه در نظر بگیریم. چه نوع آسیبهایی گیاه رو تهدید میکنه ؟ دراین مقاله برای کمک به مخاطب اونها رو بررسی کنین.

16

حفظ گیاهان در مقابل گربه ها

بیشتر اوقات گیاهان از دست گربه ها در امان نیستن و به خاطر همین مسئله اونا آسیب میبینن. در صورتیکه راههایی برای نجات گیاه از دست گربه وجود داره و شما میتونین در این مقاله تعدادی از این راهها رو به مخاطب پیشنهاد بدین.

17

مبارزه با علفها با روشهای طبیعی

زمانی دارین به شکوفه های گیاهی نگاه میکنین و یا وقتی که از رایحه گلی لذت میبرین یهویی علفهایی رو میبینین که در بستر گیاهتون رشد کرده و منظره اونو خراب کرده و سلامتش رو هم به خطر انداخته و شما هم نمیخواین از سموم شیمیایی استفاده کنین. میشه راههای طبیعی برای حل این مشکل ارائه داد.

18

استریل کردن خاک

شاید بیشتر ما در مورد استریل کردن هر چیزی شنیده باشیم به جز خاک! در صورتیکه وقتی میخواهیم بذری رو بکاریم و یا گیاهی رو جابجا کنیم ، باید از پاک و استریل بودن خاک مطمئن باشیم. چندین روش برای این کار پیشنهاد شده که شما میتونین در این مقاله به آنها اشاره کنین.

19

آیا سن خاک برای کاشت گیاه مهم است؟

هنگامی که تصمیم دارین به کار بسیار جالب و در عین حال پرزحمت باغداری و کشاورزی بپردازین ، اولین قدم شناسایی خاک محل مورد نظر است و اینکه بدونین این خاک کهنه و قدیمیه یا نه؟ و چطور باید اینو تشخیص بدیم؟ شما در این مقاله میتونین راهنمای خوبی برای مخاطب باشین.

20

احیاء کردن خاک

زمانیکه تصمیم میگیریم باغی درست کنیم ، ولی خاک این باغ برای کشت مناسب نیست و قدیمیه چه کار باید انجام دهیم که اونو بهبود بدیم و دوباره زنده کنیم ؟ در این مقاله بهتره که شما با ارائه ی راهکار، مخاطب رو آگاه و راهنمایی کنین.

21

گیاهان دوست و صمیمی

چه گیاهانی با هم صمیمی تر هستن ؟
برای داشتن یک باغچه ی خوب و سرحال خیلی از ریزه کاریها باید رعایت بشه. مثلاً بدونیم چه گیاهان و سبزیجاتی در کنار هم بهتر رشد میکنن و باغچه ی شما رو سرحال نگه میدارن.
مثل ریحون که برای دفع برخی حشرات و پشه ها خوبه و به همین دلیل برخی گیاهان از کاشت در کنار اون بسیار بهره مند می شوند.

22

نور مصنوعی برای گیاهان

اکثر گیاهان برای رشد و غذا سازی نیاز به نور مستقیم آفتاب دارند. ولی با توجه به اینکه امروزه زندگی در آپارتمانهای نقلی خلاصه شده خیلی دنبال این هستیم که شرایط رو طوری آماده کنیم که با پرورش گل و گیاه روح و جسم خودمون رو شاداب کنیم. در این مقاله در مورد چگونگی تولید و مزایا و معایب نور مصنوعی صحبت کنید.

23

تکثیر گیاهان از طریق برگ

این روش تکثیر که برای بعضی از گلها و گیاهان به کار میره و راحت و بدون دردسره . قبل از هرچیز باید بدونیم که کدوم گیاه میتونه با این روش خانواده تشکیل بده ! روش کار چطوره ؟ این مسئولیت بر عهده ی شما که دوستداران گیاهان رو راهنمایی کنید.

24

تمر هندی

اسم تمر هندی که میاد دهنمون آب میوفته ! تا چند سال پیش این میوه رو فقط به صورت فرآوری شده میدیدیم. اما حالا حتی دوست داریم خودمون این درخت رو داشته باشیم . این مقاله رو برای کسانی که تصمیم به کاشت این درخت دارن بنویسین تا بتونن نتیجه ی خوبی بگیرن .

25

کود برای گیاهان خانگی

من خودم علاقه ی زیادی به سبزی کاری دارم ولی همیشه برای تقویت خاک و از بین بردن آفت مشکل دارم و به خاطر همین مسئله از این کار صرفه نظر میکنم . یه مقاله در مورد انواع کودهای مناسب برای گیاهان خانگی میتونه کمک خوبی به من و دیگر دوستان برسونه.

26

باغبان تازه کار !

باغبانی کاری لذت بخش و در عین حال پر زحمت و دارای ریسک است. ولی با دانش و آگاهی به راحتی میشه یک باغبان موفقی شد . البته در اینجا منظورم باغبانی خانگی است و در حد باغچه ای کوچک ! برای شروع ، پیشنهاد میکنم از گیاهان مقاوم و کم ریسک شروع کنید . خب کاشت چه گیاهان و سبزیجاتی برای یک باغبان تازه کار مناسب است؟

27

سبزی کاری خانگی !

شاید بشه به باغبونی خونگی به عنوان یه سرگرمی نگاه کرد ولی سبزیکاری خونگی فواید دیگه ای هم داره که با علم به اونها بیشتر به انجام این کار لذت بخش ترغیب میشیم.- سلامت خانواده
-پس انداز-افزایش فعالیت بدنی
-غذاهای خوشمزه تر -حس غرور
-اطمینان از سلامتی غذایی
-کاهش ضایعات غذایی -کاهش آسیب به محیط زیست و توضیحات با شما !

28

باغچه ی عمودی !

به نظرتون کاری لذت بخش تر از باغبونی وجود داره؟ صبر کنین عصبانی نشین! میدونم الان با خودتون میگین آخه با این فضاهای کوچیک که ما در اونها زندگی میکنیم میشه کشت و کار کرد؟ باغچه های عمودی مشکل شما و من رو حل کرده! بله باغچه های افقی تبدیل به عمودی شدن. توضیحات بیشتر در این مورد با شما دوست عزیز !

29

حسن یوسف

گیاهی بسیار زیبا با تنوع رنگی بالا . گلی که میتونه هدیه ی خوبی برای دوستان باشه . نگهداری این گیاه در خونه به راحتی امکان پذیر است. معرفی بیشتر ، روش نگهداری ، روش تکثیر و…. میتونه بسیاری از مخاطبان رو به پرورش این گل زیبا ترغیب کنه .

30

برگ های درخشان

گیاهان خودشون زیبا هستن ولی با ترفندهایی میشه جلوه ی بیشتری به اونا داد . داشتن برگهای براق میتونه زیبایی گیاه را چندین برابر کنه . حالا وقتشه که دست به کار بشین و راه های تمیز کردن و براق کردن برگها رو برای مخاطبین توضیح بدین.

31

گل گاو زبان

این گل شناخته شده ترین گیاه دارویی است و میشه در گلدون و یا باغچه پرورش داد به شرطی که شرایط رو براش مهیا کنیم. توضیح این شرایط و نکات نگهداری این گیاه با شما!

32

کاشت گشنیز گلدانی

گشنیز از سبزیهای پر خاصیت و پر کاربرد است و میشه اون رو به صورت ارگانیک در منزل پرورش داد.طرز کاشت؟ مقدار نور و دما ؟ خاک مناسب؟ میزان آبیاری؟ بیماری ها؟

33

درخت پول یا پاچیرا

در فرهنگ های مختلف بعضی از گیاهان سمبلی از شانس و ثروت هستن! یکی از این گیاهان حتی نامش هم درخت پول است! در این مقاله به این گیاه و خصوصیات اون بپردازین.

34

ورود گیاهان به آشپزخانه

نگهداری گل و سبزیجات در قلب خونه بهترین راه برای آوردن حس شادابی و نشاط در منزل است. در این مقاله ایده هایی برای درست کردن گلدانها و یا باکس های زیبا و محل قرار دادن اونها ارائه بدید.

35

گیاهان مناسب محل کار

احتمالاً شما هم بیشتر طول روز رو در محل کارِتون حضور دارین.
فواید نگهداری از گیاه در محل کار؟ ویژگیهای گیاهان محل کار؟ ویژگیهای گیاهان مناسب برای روی میز کار؟ معرفی چند نمونه از این گیاهان.

36

گیاه آگلونما

این گیاه به دلیل خصوصیاتی که داره میتونه در حمام نگهداری بشه. خاک مناسب؟ نحوه ی آبیاری ؟ نور مورد نیازش؟ و تموم آنچه که باید درباره ی اون بدونیم.

37

گیاهان حمام دوست!

شاید تعجب کنین ولی نگهداری گیاهان در حمام هم امکان پذیره به شرطی که با این گیاهان آشنایی داشته باشیم و هر گیاهی رو به این محیط نبریم. تهیه لیستی از این گیاهان رو به شما میسپاریم!

38

تصفیه ی هوای منزل با گیاهان

بیشتر ما در شهرهای بزرگ در معرض آلودگی هوا و عوارض زیانبار اون قرار داریم. پس چه چیزی بهتر از نگهداری گیاه در منزل میتونه هوا رو تصفیه کنه. لیستی از گیاهانی که تصفیه هوا رو انجام میدهند تهیه کنین.

39

گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان

چه گیاهان میتونن در شرایط داخل آپارتمان به راحتی زندگی و رشد کنن و برای تازه کارا مناسب باشن ؟ قبل از تهیه چه نکاتی رو در نظر بگیریم؟ لیستی از این گیاهان تهیه و کمی درباره ی خصوصیات هر کدوم بنویسید.

40

پپرومیا قاشقی

این گیاه یکی از گیاهان مقاوم و همیشه سبز است پس برای نگهداری در آپارتمانها مناسب می باشد. نحوه ی آبیاری؟ میزان نور و دما؟ خاک مناسب؟ تقویت خاک؟ نحوه ی تکثیر؟ بیماریها و درمان؟

41

42

فهرست