ایده تولید محتوا محیط زیست

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. ایده تولید محتوا محیط زیست

ایده تولید محتوا محیط زیستی

1-ژل سیلکا

سیاره ی ما بخاطر زباله هایی که ما تولید میکنیم در خطره و آسیب دیده! من و شما باید سعی کنیم تولید زباله رو به حداقل برسونیم یعنی تا میتونیم بازیافت کنیم. مثلاً ژل سیلکا (همون بسته کوچیکی که در کیف و کفش و لوازم برقی نو وجود داره). اونارو دور نریزید چون کاربردهای جالبی داره. بیان کاربردها مقاله ای در جهت تولید کمتر زباله !

2

دلجویی از زمین

گرفتن خبر از سلامتی زمین کار سختی نیست. در طول روز از چپ و راست اخبار غم انگیزی درباره سلامتی زمین میشنویم. وقتی بیماری و علت شناخته شده ، پس حالا نوبته درمانه. در طول یک روز برای نجات زمین از مرگ حتمی میشه کارهای زیادی انجام داد. پیشنهاد شما چیه؟

3

تجویز داروهای یک ماهه برای زمین

خیلی از صاحب نظران و دانشمندان برای سلامتی زمین راهکارهایی رو پیشنهاد میکنن. هر کدوم از ما سهمی در این ماجرا داریم. به نظر شما در طول یک ماه ، چه کارهایی انجام بدیم و یا از انجام چه کارهایی خودداری کنیم تا زمین بیمار نشه؟ شما میتونین یک طرح یک ماهه ، در این مقاله ارائه بدین.

4

تغییر در رژیم غذایی و محافظت از زمین

گوشت کمتر بخوریم تا زمین سالم بمونه! در نگاه اول شاید خیلی تعجب کنین! بله ، این واقعیت داره. شما در این مقاله میتونین راههای حفظ سلامتی زمین رو از طریق رژیم غذایی خودمون ، بیان کنید.

5

به کودکان بیاموزیم

کودکان مشارکت در کارهای والدین رو دوست دارن. از این طریق میتونیم اونها رو پرستاران و مراقبان زمین تربیت کنیم. در این مقاله بهتره این موضوع رو بیشتر بررسی کنین و راههای اجرای این طرح رو بیان کنین.

6

اثر آلودگی گازی بر لایه اوزون

ورود مقادیر زیادی از گازهای مضر مانند: کلروفلوئور و کربن ، باعث تخریب لایه ی اوزون و در نتیجه باعث آلودگی زمین و مرگ جانداران میشوند. در این مقاله ، شما میتونین به بررسی منشاء این گازها ، چگونگی تخریب لایه ی محافظ زمین و عوارض وجود چنین مشکلی بپردازین.

7

آلودگی صوتی و اثر آن بر پرندگان

شاید بیشتر ما فکر کنیم که سر و صدا فقط برای ما آدما غیر قابل تحمله و آسیب میبینیم ، در صورتیکه بیشتر حیوانات از این مسئله رنج میبرن و لطمه های زیادی میخورن! در این مقاله ،میشه اثر آلودگی صوتی بر پرندگان ، منشاء این آلودگی و راههای پیشگیری رو بررسی کرد.

8

سرو صدا بر آبزیان چه اثری دارد؟

همونطور که ما آدما در محیطهای پر سروصدا واکنشهایی نشون میدیم و عوارضی در ما بوجود میاد ، آبزیان (بخصوص نهنگ ها و دلفین ها ) هم از این مسئله بی نصیب نمیمونن. منشاء این سرو صداها ، عوارض اونها و راههای پیشگیری ، میتونه موضوع خوبی برای یک مقاله باشه.

9

آلودگی صوتی چطور شنوایی ما رو تهدید میکنه؟

از اونجا که ما نمیتونیم سر و صدا رو ببینیم ، اکثراً از اثرات منفی اون هم غافل میشیم. این نوع از آلودگی هم جسم وهم روح ما رو هدف میگیره! شما با تحقیق در مورد عوارض ناشی از آلودگی صوتی بر شنوایی ما ، مطالب مفیدی رو به مخاطب خود منتقل کنین.

10

اثر روانی آلودگی صوتی

سر و صدای زیاد ، علاوه براینکه جسم رو تهدید میکنه ، روح و روان ما رو هم به هم میریزه. مشکلات زیادی مثل استرس ، پرخاشگری و …. از عوارض سر و صدای زیاده . در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازین تا شاید آگاهی از اثرات مخرب این نوع از آلودگی ، باعث بشه یه خرده کمتر سروصدا کنیم!

11

جُرم های محیط زیستی

محیط زیست بر زندگی و بقای همه ی موجودات اثر مستقیم داره و هرچیزی که جان دیگران رو به خطر میندازه میتونه جرم باشه. هر جرمی مجازاتی هم داره که قانون اونو تعیین کرده. در این مقاله انواع جرم های این حوزه و مجازاتهای اونها رو بررسی کنین.

12

انرژی باد و محیط زیست

در کتاب های علوم دبستان موضوع انرژهای فسیلی و انرژی های پاک رو خوندیم و با اونها آشنا شدیم. قدرت باد رو میشه برای تولید انرژی برق استفاده کرد . در این مقاله به چگونگی تولید برق با انرژی باد و مزایا و معایب اون و مکان های مناسب برای تاسیس این نوع نیروگاه ها رو بررسی کنین.

13

فناوری و محیط زیست

فناوری و علم و دانش برای حفظ محیط زیست اقدامات خوبی رو انجام داده . فناوری در جهات مختلف به بقاء محیط زیست کمک میکنه ، مثل : تصفیه ی هوا ، تصفیه ی فاضلاب ، راههای حفظ انرژی و….. شما میتونین به این موضوع بپردازین.

14

جنگل = زندگی

در طول سال شاهد سفرهای زیادی به شمال کشور هستیم . چرا؟ چون جنگل ها و درختان نقش زیادی در سلامت روح و جسم دارند. وقتی به جنگل میریم از هوای اون لذت میبریم ولی آیا نقش جنگلها فقط تصفیه و پاکیزگی هواست؟ با یقین باید گفت که : نه! میدونستین که جنگل حتی برای جلوگیری از آلودگی صوتی هم مفیده ؟

15

آتش در جنگل

بارها در خبرها از آتش سوزی جنگلهای دنیا شنیدیم. عاملی که وسعت زیادی از سطح جنگل ها رو به خطر میندازه و از بین میبره. پس ابتدا عوامل ایجاد آتش و سپس راههای مبارزه با اون و همچنین پیشگیری رو بیان کنین.

16

حال جنگل های ایران چطوره ؟

بخش عمده ای از جنگلهای ایران در شمال کشور قرار داره. که با توجه به روند تخریب اونها پیش بینی میشه ، تا 30 سال آینده این جنگلها میمیرند ! چه چیزهایی باعث مرگ جنگل میشه؟- توسعه ی شهری بدون مطالعه- ضعف در فرهنگسازی
-قطع بی رویه ی درختان قانونی و غیر قانونی- ضعف در کاشت نهال.

17

هتل سبز چیست؟

آیا در مورد هتل های سبز اطلاعاتی دارید؟ همونطور که از نامش میشه استنباط کرد ، هتل هایی که دوستدار طبیعت هستن. تمام تلاش موسسین این هتل ها اینه که آسیب به طبیعت به حداقل ممکن برسه بنابراین دارای ویژگیهای خاص هستن . برای مثال “سیگار کشیدن ممنوع”. با توصیف ویژگیهای این هتلها میتونین مخاطب زیادی جذب کنید.

18

مدرسه طبیعت چیست؟

مدرسه ای که در طبیعت برگزار میشه. آموزش و پرورش علمی و رفتاری کودکان بر عهده ی مدارس است که برای رسیدن به این اهداف با تاسیس “مدارس طبیعت” گام های بلندی میشه برداشت. برای آشنایی بیشتر میتونین به تاریخچه این مدارس ، مزایا و فعالیت های اونها اشاره داشته باشین.

19

سموم و آفت کش ها

یکی از عوامل آلودگی های آب و خاک و هوا سموم و آفت کش هایی هستن که در بخش کشاورزی استفاده میشوند. امروزه تلاش های زیادی برای تولید محصولات بی ضرر صورت گرفته تا به اکوسیستم آسیب نرسه . در این مقاله اثرات سموم رو بر منابع آبی و موجودات آبزی بررسی کنین.

20

بازیافت در خانه

زباله های زیادی وجود دارن که سلامتی ما و زمین رو نشانه میگیرن. در صورتیکه میشه بسیاری از اونهارو بازیافت و وارد چرخه ی استفاده کرد.در این مقاله تعدادی ایده برای بازیافت زباله ها در خانه ارائه دهید. برای مثال ساخت صندلی با لاستیک ماشین و یا کتاب های بدون استفاده ، استفاده از کامپیوترهای قدیمی برای ساخت طاقچه ها و جاکتابی و….

21

بومگردی و محیط زیست

بومگردی چیست؟ چه فوایدی برای ساکنان منطقه داره؟ آیا بومگردی میتونه برای محیط زیست فایده ای هم داشته باشه؟ و یا به محیط زیست آسیب میزنه؟

22

راه های ورود آفت کش ها به منابع آب

در ابتدا بهتره که با آفت کش ها آشنا شد. سپس راه های ورود آفت کش ها به دریاها رو معرفی و بعد مضرات اون رو بر اکوسیستم آبی بررسی کرد.

23

سیگار و محیط زیست

همه خوب میدونیم که سیگار چطور انسان رو نابود میکنه! آیا دود سیگار و فیلترهای اون هم میتونن تهدیدی برای محیط زیست و حیات وحش باشن؟

24

لکه های نفتی چیست؟

تعریف لکه های نفتی ، چگونگی راه یابی اونها به دریاها و اقیانوس ها ، چگونگی آلوده کردن و آسیب زندن به اکوسیستم دریایی ، از مواردی هستند که میتونه یه مقاله ی خوب رو بسازه.

25

اثر لکه های نفتی بر سلامت انسان

آیا نشت و انتشار نفت در دریاها و اقیانوس ها میتونه سلامت انسان رو تهدید کنه؟ چطور و چگونه این رخداد صورت میگیره؟
و چگونه باید اقدام کرد؟

26

باد و انواع آن

یکی از عناصر چهارگانه طبیعت ” باد ” است. باد هم مثل خیلی چیزای دیگه هم میتونه مفید و هم میتونه مضر باشه. فواید باد؟ مضرات باد؟ انواع باد؟

27

گازهای گلخانه ای

گازهای گلخانه ای چیست ؟ چگونه تولید میشوند ؟ اثر آنها بر اقلیم چیست؟ چه مضراتی برای زندگی و سلامت انسان دارد؟

28

مشاغل سبز چیست؟

تعریف مشاغل سبز ؟ فواید اونها برای محیط زیست؟ فواید اونها برای رشد اقتصادی ؟ چه مشاغلی رو میشه در این دسته قرار داد؟

29

محیط بان کیست ؟

همه ی ما به طبیعت علاقه داریم و دوست داریم همیشه سلامت باشه . افرادی هستن که به مراقبت و محافظت از طبیعت می پردازن. این مقاله میتونه مخاطب رو با این شغل ، وظایف ، توانایی های فردی برای این شغل و… آشنا کنه.

30

اقلیم

اقلیم چیست؟ تغییر اقلیم چیست؟ چه علومی در این مبحث قرار دارن؟ عوامل تغییر اقلیم چه چیزهایی هستن ؟ نقش انسان بر تغییرات اقلیمی چیست؟

31

صحرا ، بیابان ، کویر

بر روی کره ی زمین مناطقی وجود داره که تا چشم کار میکنه خاکه و از سرسبزی خبری نیست که البته زیبایی های منحصر به فردی هم داره. حالا شاید بیشتر ما تفاوتی بین صحرا ، بیابان و کویر قائل نشیم ولی تفاوتهایی هست. در این مقاله به این تفاوتها بپردازین.

32

شاخص آلودگی هوا

در روزهای زمستون بیشتر از فصلهای دیگه ، واژه ی” شاخص آلودگی هوا” در اخبار و رسانه ها تکرار میشه. این واژه به چه معناست؟ و منظور اون چیه و چی به ما میگه؟

33

تهدید سلامتی انسان با گرد و غبار

طوفان گرد و غبار علاوه بر اینکه تهدیدی برای محیط زیست و اقتصاد است سلامتی انسانها رو هم نشونه میگیره. در این مقاله از این دریچه به اثرات وجود گرد و غبار در هوا بپردازین.

34

اثر وجود ریزگردها بر اقتصاد

در سالهای نه چندان دور ، وقتی برف شدید میومد باعث تعطیلی مدارس میشد و هیچ چیز نمیتونست دانش آموزان رو اینقدر خوشحال کنه چون از طرفی فرار از درس و از طرفی هم برف بازی! این روزها وجود ریزگردها باعث تعطیلی میشه ولی هیچ خوشحالی در پی نداره! اینجا به آسیب اقتصادی این موضوع بپردازین.

35

راههای پیشگیری از گرد و غبار یا ریزگردها

محققان با توجه به تحقیقات و مطالعاتی که انجام دادن به نتایجی برای کنترل این پدیده رسیده اند. در این مقاله به بررسی اونها بپردازین.

36

گرد و غبار و محیط زیست

در سالهای اخیر خیلی شنیدیم که یه مشکلی بر تموم مشکلات زیست محیطی اضافه شده اونم مسئله ی “گرد و غبار” است. اصلاً گرد و غبار چی هست؟ و چه اثراتی بر محیط زیست داره؟

37

زمین آزاری با ته سیگارها

یک پیشنهاد دارم : اولین باری که بعد از خوندن این مقاله به بیرون از خونه رفتین روی سطح کوچه و خیابون رو یه بررسی کنین . چه چیزی بیشتر از هر چیز دیگه ای خودنمایی میکنه؟ درسته ، ته سیگارها! ولی آیا میدونین که حتی با ته سیگارها هم چقدر بر آلودگی زمین و محیط زیست اضافه میشه؟

38

آلودگی پخت و پز

پخت و پز روزمره ی خانواده ها هم میتونه سلامت اونها رو به خطر بندازه. چگونگی پیدایش این آلودگی و اثر اون بر سلامتی و نحوه ی کنترل اون با شما!

39

حمله قلبی بر اثر آلودگی های محیط خونه

شاید خیلی از ما فکر کنیم که آلودگی هایی که در فضاهای خارج منزل تولید میشه خطرناکند و سلامت انسان رو به خطر میندازن ، در صورتیکه حتی پخت و پز داخل خونه هم میتونه باعث آلودگی بشه. در این مقاله به این موضوع بپردازین.

40

گیاهان مسئول تصفیه ی هوای خونه

همه ی ما در مورد تاثیر مثبت حضور گیاهان در محل زندگیمون خبر داریم. اما باید بدونیم که وجود بعضی از گیاهان در خونه ی ما میتونه هوا رو تصفیه کنه . چطور و چه گیاهانی ؟

41

گاز No2

گاز NO2 چی هست؟ چگونه تولید میشه ؟ آیا بر محیط زیست اثر مخرب داره؟ چه اثری بر سلامت انسان داره ؟ چگونه میشه اونو کنترل کرد ؟

42

گازهای گوگردی

تنوع نقش انسان در آلوده کردن هوا و محیط زیست به قدری زیاده که میشه چندین و چند تا مقاله در مورد اونها نوشت! در این مقاله به بررسی گازهای گوگردی و نقش کارخانه ها بپردازین.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ایده تولید محتوا محیط زیست

ایده تولید محتوا محیط زیستی

1-ژل سیلکا

سیاره ی ما بخاطر زباله هایی که ما تولید میکنیم در خطره و آسیب دیده! من و شما باید سعی کنیم تولید زباله رو به حداقل برسونیم یعنی تا میتونیم بازیافت کنیم. مثلاً ژل سیلکا (همون بسته کوچیکی که در کیف و کفش و لوازم برقی نو وجود داره). اونارو دور نریزید چون کاربردهای جالبی داره. بیان کاربردها مقاله ای در جهت تولید کمتر زباله !

2

دلجویی از زمین

گرفتن خبر از سلامتی زمین کار سختی نیست. در طول روز از چپ و راست اخبار غم انگیزی درباره سلامتی زمین میشنویم. وقتی بیماری و علت شناخته شده ، پس حالا نوبته درمانه. در طول یک روز برای نجات زمین از مرگ حتمی میشه کارهای زیادی انجام داد. پیشنهاد شما چیه؟

3

تجویز داروهای یک ماهه برای زمین

خیلی از صاحب نظران و دانشمندان برای سلامتی زمین راهکارهایی رو پیشنهاد میکنن. هر کدوم از ما سهمی در این ماجرا داریم. به نظر شما در طول یک ماه ، چه کارهایی انجام بدیم و یا از انجام چه کارهایی خودداری کنیم تا زمین بیمار نشه؟ شما میتونین یک طرح یک ماهه ، در این مقاله ارائه بدین.

4

تغییر در رژیم غذایی و محافظت از زمین

گوشت کمتر بخوریم تا زمین سالم بمونه! در نگاه اول شاید خیلی تعجب کنین! بله ، این واقعیت داره. شما در این مقاله میتونین راههای حفظ سلامتی زمین رو از طریق رژیم غذایی خودمون ، بیان کنید.

5

به کودکان بیاموزیم

کودکان مشارکت در کارهای والدین رو دوست دارن. از این طریق میتونیم اونها رو پرستاران و مراقبان زمین تربیت کنیم. در این مقاله بهتره این موضوع رو بیشتر بررسی کنین و راههای اجرای این طرح رو بیان کنین.

6

اثر آلودگی گازی بر لایه اوزون

ورود مقادیر زیادی از گازهای مضر مانند: کلروفلوئور و کربن ، باعث تخریب لایه ی اوزون و در نتیجه باعث آلودگی زمین و مرگ جانداران میشوند. در این مقاله ، شما میتونین به بررسی منشاء این گازها ، چگونگی تخریب لایه ی محافظ زمین و عوارض وجود چنین مشکلی بپردازین.

7

آلودگی صوتی و اثر آن بر پرندگان

شاید بیشتر ما فکر کنیم که سر و صدا فقط برای ما آدما غیر قابل تحمله و آسیب میبینیم ، در صورتیکه بیشتر حیوانات از این مسئله رنج میبرن و لطمه های زیادی میخورن! در این مقاله ،میشه اثر آلودگی صوتی بر پرندگان ، منشاء این آلودگی و راههای پیشگیری رو بررسی کرد.

8

سرو صدا بر آبزیان چه اثری دارد؟

همونطور که ما آدما در محیطهای پر سروصدا واکنشهایی نشون میدیم و عوارضی در ما بوجود میاد ، آبزیان (بخصوص نهنگ ها و دلفین ها ) هم از این مسئله بی نصیب نمیمونن. منشاء این سرو صداها ، عوارض اونها و راههای پیشگیری ، میتونه موضوع خوبی برای یک مقاله باشه.

9

آلودگی صوتی چطور شنوایی ما رو تهدید میکنه؟

از اونجا که ما نمیتونیم سر و صدا رو ببینیم ، اکثراً از اثرات منفی اون هم غافل میشیم. این نوع از آلودگی هم جسم وهم روح ما رو هدف میگیره! شما با تحقیق در مورد عوارض ناشی از آلودگی صوتی بر شنوایی ما ، مطالب مفیدی رو به مخاطب خود منتقل کنین.

10

اثر روانی آلودگی صوتی

سر و صدای زیاد ، علاوه براینکه جسم رو تهدید میکنه ، روح و روان ما رو هم به هم میریزه. مشکلات زیادی مثل استرس ، پرخاشگری و …. از عوارض سر و صدای زیاده . در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازین تا شاید آگاهی از اثرات مخرب این نوع از آلودگی ، باعث بشه یه خرده کمتر سروصدا کنیم!

11

جُرم های محیط زیستی

محیط زیست بر زندگی و بقای همه ی موجودات اثر مستقیم داره و هرچیزی که جان دیگران رو به خطر میندازه میتونه جرم باشه. هر جرمی مجازاتی هم داره که قانون اونو تعیین کرده. در این مقاله انواع جرم های این حوزه و مجازاتهای اونها رو بررسی کنین.

12

انرژی باد و محیط زیست

در کتاب های علوم دبستان موضوع انرژهای فسیلی و انرژی های پاک رو خوندیم و با اونها آشنا شدیم. قدرت باد رو میشه برای تولید انرژی برق استفاده کرد . در این مقاله به چگونگی تولید برق با انرژی باد و مزایا و معایب اون و مکان های مناسب برای تاسیس این نوع نیروگاه ها رو بررسی کنین.

13

فناوری و محیط زیست

فناوری و علم و دانش برای حفظ محیط زیست اقدامات خوبی رو انجام داده . فناوری در جهات مختلف به بقاء محیط زیست کمک میکنه ، مثل : تصفیه ی هوا ، تصفیه ی فاضلاب ، راههای حفظ انرژی و….. شما میتونین به این موضوع بپردازین.

14

جنگل = زندگی

در طول سال شاهد سفرهای زیادی به شمال کشور هستیم . چرا؟ چون جنگل ها و درختان نقش زیادی در سلامت روح و جسم دارند. وقتی به جنگل میریم از هوای اون لذت میبریم ولی آیا نقش جنگلها فقط تصفیه و پاکیزگی هواست؟ با یقین باید گفت که : نه! میدونستین که جنگل حتی برای جلوگیری از آلودگی صوتی هم مفیده ؟

15

آتش در جنگل

بارها در خبرها از آتش سوزی جنگلهای دنیا شنیدیم. عاملی که وسعت زیادی از سطح جنگل ها رو به خطر میندازه و از بین میبره. پس ابتدا عوامل ایجاد آتش و سپس راههای مبارزه با اون و همچنین پیشگیری رو بیان کنین.

16

حال جنگل های ایران چطوره ؟

بخش عمده ای از جنگلهای ایران در شمال کشور قرار داره. که با توجه به روند تخریب اونها پیش بینی میشه ، تا 30 سال آینده این جنگلها میمیرند ! چه چیزهایی باعث مرگ جنگل میشه؟- توسعه ی شهری بدون مطالعه- ضعف در فرهنگسازی
-قطع بی رویه ی درختان قانونی و غیر قانونی- ضعف در کاشت نهال.

17

هتل سبز چیست؟

آیا در مورد هتل های سبز اطلاعاتی دارید؟ همونطور که از نامش میشه استنباط کرد ، هتل هایی که دوستدار طبیعت هستن. تمام تلاش موسسین این هتل ها اینه که آسیب به طبیعت به حداقل ممکن برسه بنابراین دارای ویژگیهای خاص هستن . برای مثال “سیگار کشیدن ممنوع”. با توصیف ویژگیهای این هتلها میتونین مخاطب زیادی جذب کنید.

18

مدرسه طبیعت چیست؟

مدرسه ای که در طبیعت برگزار میشه. آموزش و پرورش علمی و رفتاری کودکان بر عهده ی مدارس است که برای رسیدن به این اهداف با تاسیس “مدارس طبیعت” گام های بلندی میشه برداشت. برای آشنایی بیشتر میتونین به تاریخچه این مدارس ، مزایا و فعالیت های اونها اشاره داشته باشین.

19

سموم و آفت کش ها

یکی از عوامل آلودگی های آب و خاک و هوا سموم و آفت کش هایی هستن که در بخش کشاورزی استفاده میشوند. امروزه تلاش های زیادی برای تولید محصولات بی ضرر صورت گرفته تا به اکوسیستم آسیب نرسه . در این مقاله اثرات سموم رو بر منابع آبی و موجودات آبزی بررسی کنین.

20

بازیافت در خانه

زباله های زیادی وجود دارن که سلامتی ما و زمین رو نشانه میگیرن. در صورتیکه میشه بسیاری از اونهارو بازیافت و وارد چرخه ی استفاده کرد.در این مقاله تعدادی ایده برای بازیافت زباله ها در خانه ارائه دهید. برای مثال ساخت صندلی با لاستیک ماشین و یا کتاب های بدون استفاده ، استفاده از کامپیوترهای قدیمی برای ساخت طاقچه ها و جاکتابی و….

21

بومگردی و محیط زیست

بومگردی چیست؟ چه فوایدی برای ساکنان منطقه داره؟ آیا بومگردی میتونه برای محیط زیست فایده ای هم داشته باشه؟ و یا به محیط زیست آسیب میزنه؟

22

راه های ورود آفت کش ها به منابع آب

در ابتدا بهتره که با آفت کش ها آشنا شد. سپس راه های ورود آفت کش ها به دریاها رو معرفی و بعد مضرات اون رو بر اکوسیستم آبی بررسی کرد.

23

سیگار و محیط زیست

همه خوب میدونیم که سیگار چطور انسان رو نابود میکنه! آیا دود سیگار و فیلترهای اون هم میتونن تهدیدی برای محیط زیست و حیات وحش باشن؟

24

لکه های نفتی چیست؟

تعریف لکه های نفتی ، چگونگی راه یابی اونها به دریاها و اقیانوس ها ، چگونگی آلوده کردن و آسیب زندن به اکوسیستم دریایی ، از مواردی هستند که میتونه یه مقاله ی خوب رو بسازه.

25

اثر لکه های نفتی بر سلامت انسان

آیا نشت و انتشار نفت در دریاها و اقیانوس ها میتونه سلامت انسان رو تهدید کنه؟ چطور و چگونه این رخداد صورت میگیره؟
و چگونه باید اقدام کرد؟

26

باد و انواع آن

یکی از عناصر چهارگانه طبیعت ” باد ” است. باد هم مثل خیلی چیزای دیگه هم میتونه مفید و هم میتونه مضر باشه. فواید باد؟ مضرات باد؟ انواع باد؟

27

گازهای گلخانه ای

گازهای گلخانه ای چیست ؟ چگونه تولید میشوند ؟ اثر آنها بر اقلیم چیست؟ چه مضراتی برای زندگی و سلامت انسان دارد؟

28

مشاغل سبز چیست؟

تعریف مشاغل سبز ؟ فواید اونها برای محیط زیست؟ فواید اونها برای رشد اقتصادی ؟ چه مشاغلی رو میشه در این دسته قرار داد؟

29

محیط بان کیست ؟

همه ی ما به طبیعت علاقه داریم و دوست داریم همیشه سلامت باشه . افرادی هستن که به مراقبت و محافظت از طبیعت می پردازن. این مقاله میتونه مخاطب رو با این شغل ، وظایف ، توانایی های فردی برای این شغل و… آشنا کنه.

30

اقلیم

اقلیم چیست؟ تغییر اقلیم چیست؟ چه علومی در این مبحث قرار دارن؟ عوامل تغییر اقلیم چه چیزهایی هستن ؟ نقش انسان بر تغییرات اقلیمی چیست؟

31

صحرا ، بیابان ، کویر

بر روی کره ی زمین مناطقی وجود داره که تا چشم کار میکنه خاکه و از سرسبزی خبری نیست که البته زیبایی های منحصر به فردی هم داره. حالا شاید بیشتر ما تفاوتی بین صحرا ، بیابان و کویر قائل نشیم ولی تفاوتهایی هست. در این مقاله به این تفاوتها بپردازین.

32

شاخص آلودگی هوا

در روزهای زمستون بیشتر از فصلهای دیگه ، واژه ی” شاخص آلودگی هوا” در اخبار و رسانه ها تکرار میشه. این واژه به چه معناست؟ و منظور اون چیه و چی به ما میگه؟

33

تهدید سلامتی انسان با گرد و غبار

طوفان گرد و غبار علاوه بر اینکه تهدیدی برای محیط زیست و اقتصاد است سلامتی انسانها رو هم نشونه میگیره. در این مقاله از این دریچه به اثرات وجود گرد و غبار در هوا بپردازین.

34

اثر وجود ریزگردها بر اقتصاد

در سالهای نه چندان دور ، وقتی برف شدید میومد باعث تعطیلی مدارس میشد و هیچ چیز نمیتونست دانش آموزان رو اینقدر خوشحال کنه چون از طرفی فرار از درس و از طرفی هم برف بازی! این روزها وجود ریزگردها باعث تعطیلی میشه ولی هیچ خوشحالی در پی نداره! اینجا به آسیب اقتصادی این موضوع بپردازین.

35

راههای پیشگیری از گرد و غبار یا ریزگردها

محققان با توجه به تحقیقات و مطالعاتی که انجام دادن به نتایجی برای کنترل این پدیده رسیده اند. در این مقاله به بررسی اونها بپردازین.

36

گرد و غبار و محیط زیست

در سالهای اخیر خیلی شنیدیم که یه مشکلی بر تموم مشکلات زیست محیطی اضافه شده اونم مسئله ی “گرد و غبار” است. اصلاً گرد و غبار چی هست؟ و چه اثراتی بر محیط زیست داره؟

37

زمین آزاری با ته سیگارها

یک پیشنهاد دارم : اولین باری که بعد از خوندن این مقاله به بیرون از خونه رفتین روی سطح کوچه و خیابون رو یه بررسی کنین . چه چیزی بیشتر از هر چیز دیگه ای خودنمایی میکنه؟ درسته ، ته سیگارها! ولی آیا میدونین که حتی با ته سیگارها هم چقدر بر آلودگی زمین و محیط زیست اضافه میشه؟

38

آلودگی پخت و پز

پخت و پز روزمره ی خانواده ها هم میتونه سلامت اونها رو به خطر بندازه. چگونگی پیدایش این آلودگی و اثر اون بر سلامتی و نحوه ی کنترل اون با شما!

39

حمله قلبی بر اثر آلودگی های محیط خونه

شاید خیلی از ما فکر کنیم که آلودگی هایی که در فضاهای خارج منزل تولید میشه خطرناکند و سلامت انسان رو به خطر میندازن ، در صورتیکه حتی پخت و پز داخل خونه هم میتونه باعث آلودگی بشه. در این مقاله به این موضوع بپردازین.

40

گیاهان مسئول تصفیه ی هوای خونه

همه ی ما در مورد تاثیر مثبت حضور گیاهان در محل زندگیمون خبر داریم. اما باید بدونیم که وجود بعضی از گیاهان در خونه ی ما میتونه هوا رو تصفیه کنه . چطور و چه گیاهانی ؟

41

گاز No2

گاز NO2 چی هست؟ چگونه تولید میشه ؟ آیا بر محیط زیست اثر مخرب داره؟ چه اثری بر سلامت انسان داره ؟ چگونه میشه اونو کنترل کرد ؟

42

گازهای گوگردی

تنوع نقش انسان در آلوده کردن هوا و محیط زیست به قدری زیاده که میشه چندین و چند تا مقاله در مورد اونها نوشت! در این مقاله به بررسی گازهای گوگردی و نقش کارخانه ها بپردازین.

فهرست