ایده تولید محتوا روانشناسی

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. ایده تولید محتوا روانشناسی

ایده تولید محتوا روانشناسی

30 دقیقه طلایی

شاید زندگی روزمره یکی از بلاهای بدی که سرمون آورده این باشه که انقدر خودمون رو درگیر و مشغول کارهای مختلف کردیم که کمتر وقت میکنیم حتی در هفته چند دقیقه ای رو به خودمون اختصاص بدیم . میتونید در مورد این محتوا تولید کنید که چه طوری ما فقط با 30 دقیقه وقت گذاشتن در هر روز میتونیم بهره وری مون رو چند برابر کنیم .

2

علائم ظاهری مصرف الکل

تشخیص زود هنگام هر بیماری میتونه در درمان اون بسیار مفید باشه و این در صورتی اتفاق میوفته که علائم و نشانه های اون بیماری رو بدونیم. مصرف الکل میتونه علائمی ظاهری در فرد ایجاد کنه که در این مقاله میشه به اونها پرداخت.

3

FOMO و اعتیاد به آن

بیاید در مورد FOMO یا Fear of missing out یا ترس از دست دادن بنویسید و بگید چرا ایننوع ترس اعتیاد آوره و چه طور میتونیم از این ترس رها بشیم و بهش غلبه کنیم .

4

راه کارهای کاریزماتیک بودن

میتونیم درباره راهکارهایی صحبت کنیم که هر فردی با به کارگیری اونها به فردی کاریزماتیک و دوست داشتنی تر تبدیل بشه . ( کاریزما در لغت به معنی جذابیت غیرعادی و دارا بودن صفت‌های ویژه و منحصربه‌فردی هست که مورد پسند و ستایش تعداد زیادی از انسان های دیگر است )

5

6

مدیتیشن با شکلات!

دیگه همه نوعی مدیتیشن دیده بودیم مدیتیشن با شکلات نشنیده بودیم !
خب باید بگیم که اتفاقا مدیتیشن با شکلات یه راه خیلی جذاب و خوشمزه برای آرام سازی خودمون و افزایش ذهن _ آگاهی هست که میتونید در موردش چند تا مقاله خوب برای مخاطب هاتون بنویسید .

7

سلامت عاطفی

در مورد سلامت عاطفی و احساسی یا Emotional Health بیاید صحبت کنید و یه سری راهکار به مخاطب بدید که به کمک اونها میتونه سلامت عاطفیش رو زیاد تر کنه .

8

پیدا کردن معنا در زندگی

در مورد روش هایی صحبت کنید که مخاطب با به کارگیری اونها میتونه معنایی تو زندیگش پیدا کنه و از اون حالت ناامیدی و این جور چیزا در بیاد . این عبارت رو به انگلیسی تو گوگل جستجو کنید تا کلی مقاله خوب براتون بیاره : How to Find Meaning in Life

9

Mental Health Exercises

این روزا همه ما آدم ها بیشتر از هر چیزی به سلامت روان نیاز داریم . کلی مقاله تو اینترنت هست که درباره تمرین هایی صحبت میکنه که میتونه به مخاطب کمک کنه که روح و روانش سالم تر بمونه . این تمرین ها رو میتونید با جستجوی عبارت Mental Health Exercises تو گوگل پیدا کنید .

10

ترس از آینده

“آدم از یک دقیقه بعدش خبر نداره ”
ترس از آینده ممکنه ذهن بیشتر ما رو درگیر خودش کنه و باعث بشه در تصمیم گیریها دچار مشکل بشیم . شناخت این ترس ، عوارضش ، راههای مقابله با اون مقاله مفیدی رو میسازه.

11

گذشته ، حال ، آینده

کاش میشد همیشه از گذشته درس گرفت و در حال زندگی کرد و به آینده امید داشت. ولی گاهی در این پروسه اختلال ایجاد میشه. بهتره اینجا در مورد زمان حال صحبت کنید و اینکه چطور در زمان حال زندگی کنیم؟

12

هوش زیاد

آیا تا حالا به این مطلب پی بردین که هوش زیاد هم دردسرهایی داره؟ بر خلاف تصور خیلی ها که فکر میکنن با ضریب هوشی بالا همه چیز تحت کنترله ، هوش زیاد هم میتونه عوارضی رو در پی داشته باشه. بیان این عوارض با شما دوست عزیز!

13

خداحافظی هنگام مهاجرت

گاهی در دوره ای از زندگی ، بعضی افراد مجبور به مهاجرت میشن . فکر خداحافظی و جدایی از عزیزان ذهن فرد رو درگیر خودش میکنه . چه راههایی برای کاهش سختی خداحافظی وجود داره و فرد مهاجر چه طور عمل کنه که آسیب روحی زیادی نبینه؟

14

تست استروپ

در حوزه روانشناسی تست ها و آزمونهای مختلفی وجود داره که از طریق اونها پزشکان و مشاوران به خصوصیات روانی و عاطفی فرد پی میبرند. یکی از اونها “استروپ” نام داره. ماهیت این تست ، کاربردش ، بررسی نتایج اون میتونه مقاله علمی و مفیدی باشه.

15

درونگرایی

حتماً پیش اومده که بشنوید که میگن فلانی خیلی درونگراست. مفهوم این واژه چیه ؟ خصوصیات فردی و اجتماعی این افراد چگونه است؟ آیا درونگرایی خوبه ؟ پاسخ این سوالات و هر آنچه که لازم است در مورد این افراد بدونیم ، مطالب یک مقاله خوب روانشناسی رو تشکیل میده.

16

برونگرایی

شخصیت افراد از نظر ارتباط با دیگران به دو دسته تقسیم میشوند : 1. درونگرا 2. برونگرا .
در این مقاله به ویژگیهای فردی و اجتماعی افراد برونگرا بپردازین و نحوه ی برخورد با چنین افرادی رو بررسی کنین.

17

چمن در نقاشی کودک

کودکان میتونن احساسات خودشون رو نسبت به محیط اطرافشون در نقاشیهاشون نشون بدهند . محل کشیدن نقاشی در کاغذ ، خطوط ، رنگها و… میتونن به ما در درک احساسات کودک کمک کنن. در این مقاله به موضوع چمن در نقاشی کودک بپردازین.

18

روانشناسی رنگ

رنگ ها در همه جا و همیشه با ما حرف میزنن و از اسرار درون حکایت میکنن. این مورد در نقاشی کودکان اهمیت بیشتری داره چرا که میشه به روحیات و احیاناً مشکلات کودک پی برد. هر رنگ در نقاشی کودک نشانه چیست؟

19

هنردرمانی در سالمندان

یکی از روش های درمان در روانشناسی “هنردرمانی ” است. بعضی از مشکلات روحی افراد توسط پرداختن به هنرهای مختلف برطرف و یا تحت کنترل قرار میگیرد. شما میتونین در این مقاله به کاربرد این تکنیک روان درمانی و فواید اون برای سالمندان بپردازین.

20

فرزندسالاری

سریال “پدرسالار” یادتونه؟ سریالی که سالها پیش در مورد خانواده هایی که فقط پدر حرف اول و آخر رو میزد ساخته شده بود ! بعد از گذشت سالها در روزگار امروز بیشتر واژه ی فرزندسالاری رو میشنویم.چرا و به چه دلیل خانواده ای دچار این مسئله میشه و چه عواقبی در انتظارشونه؟

21

اثر مطالعه بر سلامت روان

فواید مطالعه و خواندن کتاب بر هیچکس پوشیده نیست. در این مقاله به طور اختصاصی اثر مطالعه بر سلامت روانی کودکان و نوجوانان را بررسی کنین.

22

مهاجرت

دوری از خانواده ، تغییر محل زندگی ، تغییر شغل و محل کار ، تغییر در اجتماع اطراف و بسیاری از تغییرات دیگه که در زندگی فرد مهاجر رخ میده میتونه بحرانهای روانی در پی داشته باشه. بهتره شما در مورد مهاجرت و عوارض اون و چگونگی مقابله با اون عوارض
مطلب بنویسید.

23

بیماری دزدی !

آیا دزدی میتونه بیماری باشه ؟ “کلپتومانیا” یا جنون سرقت چیست؟ گاهی فرد بدون نیاز مالی دست به این کار میزنه . علت چه چیزهایی میتونه باشه؟ علائم و نشانه های بیماری چیه؟ راه درمان چیه؟

24

فرد غرغرو

این موضوع از جنبه های مختلف قابل بررسی است. ابتدا بهتر بدونیم که اصلاً مفهوم غر زدن چیه ؟ افراد غرغرو چه کسانی هستن؟ علت غر زدن چیه؟ اثر غر زدن بر دیگران چیه؟ چه کنیم که غرغرو نباشیم؟

25

برخورد با آدم غرغرو

شاید این موضوع ظاهراً ساده باشه ولی میتونه در دراز مدت هم بر خود فرد و هم بر اطرافیانش عوارض بدی داشته باشه . حالا سوال اینه که با فرد غرغرو که از زمین و زمان گٍله داره چه برخوردی داشته باشیم؟

26

انضباط شخصی و کسب موفقیت

از انضباط شخصی میتوان به عنوان شاه کلیدی برای دستبابی به موفقیت ها در زندگی نام برد. این مقاله میتونه یکی ازابزارهای مهم برای رسیدن به موفقیت رو به مخاطب معرفی کنه و همینطور بیان کنه که چطور میشه فردی منضبط بود

27

کوچینگ فردی/ زندگی

اگر تا به حال تصور میکردین که کوچینگ فقط در حوزه ی ورزشی است، با عرض پوزش باید بگم که اشتباه میکردین ! در مقوله ی روانشناسی هم مبحثی به نام کوچینگ فردی وجود داره که شما میتونین در این مقاله به معرفی و بررسی این کوچینگ بپردازین.

28

هدایت ضمیر ناخودآگاه

شاید فکر کنیم که وقتی میگیم ضمیر ناخودآگاه یعنی همه چیز ازدست ما خارجه و ما کاری نمی تونیم براش انجام بدیم . در این مقاله شما به این سؤال مخاطب پاسخ بدید که آیا میشه ضمیر ناخودآگاه رو هدایت کرد ؟ چطور؟

29

نشانه ها و علائم تخلیه انرژی ذهنی

گاهی اوقات فرد علائمی رو در خودش احساس میکنه که میتونه ناشی از خستگی ذهنی و تخلیه انرژی باشه. حالا این علائم چه چیزایی هستن؟ بهتره در این مقاله مخاطب رو با این نشانه ها آشنا کنین.

30

با تخلیه انرژی چه کنیم؟

آیا احساس میکنید که از نظر جسمی و یا روحی خالی شدین و هیچ انرژی ندارین ؟ چه علائمی میتونه نشانه ای از این حالت باشه ؟ آیا میشه دوباره انرژی خودتون رو شارژ کنین؟ با چه راهکارهایی؟

31

کاهش استرس با داشتن برنامه

گاهی نبود برنامه ریزی در انجام امور روزمره ی زندگی میتونه باعث استرس و نگرانی در شخص بشه . شاید به نظر ساده بیاد ولی باید راهکارهای ایجاد برنامه ریزی رو بدونیم تا بتونیم میزان قابل توجهی از استرس رو کاهش بدیم. در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازین .

32

برنامه ریزی و خلاقیت

همه ی ما از مزایای داشتن برنامه برای زندگی آگاه هستیم ولی بیشتر ما از اون غافل هستیم! برنامه ریزی در جنبه های مختلف زندگی برای فرد موثره . در این مقاله میتونین به رابطه این موضوع با خلاقیت بپردازین .

33

قانون جذب چگونه عمل می کند؟

یک قانون طبیعی که میشه برای رسیدن به خواسته ها و آرزو ها از اون کمک گرفت “قانون جذب” است. حالا کار شما در این مقاله اینه که به چگونگی عمل قانون جذب بپردازین و کاربرد اون رو توضیح بدید.

34

علائم کاهش اعتماد به نفس

ازکجا متوجه بشیم که فرزند و نوجوان ما اعتماد به نفس پایینی داره؟ یا به عبارتی با وجود چه علائم میشه به این موضوع پی برد؟ این مشکل میتونه هم علائم جسمی و هم نشانه های روحی داشته باشه که بررسی اونها کمکی خوبی برای تشخیص و رفع این مشکله.

35

افزایش اعتماد به نفس نوجوانان

والدین نقش مهمی در ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در فرزندان خود دارند. در این مقاله به والدین راهکارهایی رو پیشنهاد بدید که بتونن اعتماد به نفس نوجوانان خود رو بیشتر کنن.

36

متعهد به برنامه ریزی

بیشتر ما برنامه رو خیلی دقیق و زیبا می نویسیم ، حالا میرسیم به اجرا ! که بیشتر مشکلات ازاینجا شروع میشه! چطور برنامه ای که تدوین کردیم ، رو اجرایی کنیم.

37

برنامه توسعه فردی (PDP)

برنامه توسعه فردی یا Personal Development Plan یک برنامه‌ریزی توسعه یافته است، که شخص خودش رو ارزیابی و برای آینده برنامه ریزی و به سمت هدف قدم برمیدارد. در این مقاله به مراحل تهیه ی این برنامه بپردازین.

38

شاد کردن پدر و مادربزرگها

عشق ورزیدن به پدر بزرگها و مادر بزرگها ستون خانواده رو محکم و محکم تر میکنه . همه ی ما اونهارو دوست داریم ولی شاید گاهی اوقات راههای ابراز عشق روبلد نباشیم. در این مقاله به ارائه ی پیشنهادهایی برای این موضوع بپردازین.

39

صمیمیت در خانواده ناکارآمد

صمیمیت در خانواده های کارآمد با خانواده های ناکارآمد میتونه تفاوتهای زیادی داشته باشه. شما میتونین به بررسی این موضوع بپردازین و توضیح بدید که آیا ناکارآمدی خانواده میتونه تاثیری بر صمیمیت اعضاء داشته باشه؟

40

وابستگی احساسی در خانواده ناکارآمد

یکی ازعلائم خانواده های ناکارآمد ، وابستگی احساسی نامتعادل است . در این مقاله به بررسی این موضوع و نتایجی که از اون حاصل میشه بپردازین.

41

تاثیر تلویزیون بر کودکان اوتیسم

در دنیای امروزی که وسایل ارتباط جمعی نفوذ زیادی در زندگی روزمره ی ما داره ، استفاده از تلویزیون ، گوشی ، تبلت و… برای کودکان اوتیسم میتونه مفید باشه و یا به اونها آسیب بیشتری میرسونه؟
بررسی این موضوع مقاله ی مفیدی رو میسازه.

42

رژیم غذایی در کودکان اوتیسم

زمانیکه که والدین از وجود چنین بیماری در فرزندشون آگاه میشن علاوه بر حفظ آرامش خودشون باید به بهترین نحو راجع به این بیماری اطلاعات کسب کنن. یکی از این موارد ، مطالعه در مورد نقش تغذیه برای فرزند دلبندشونه. آیا رژیم غذایی خاص میتونه به اونها کمک کنه؟

43

بولیمیانروزا

پرخوری عصبی یا بولیمیانروزا یکی از اختلالات روانی است که شاید تشخیص اون کمی دشوار باشه. علائم این بیماری شاید از نامش مشخص باشه ولی در کنار اون چه علائم دیگه ای همراهه؟ عوامل ایجاد اون ، عوارض اون ، راههای درمان و… موضوع خوبی برای یک مقاله است.

44

آنورکسیانروزا چیست؟

آنورکسیانروزا یا بی اشتهایی عصبی نوعی بیماری است که در خوردن فرد ایجاد اختلال میشه. علائم این بیماری چیه ؟ عوارض اون چی میتونه باشه؟ عوامل ایجاد این بیماری چه چیزهایی میتونه باشه؟ برای درمان چه اقداماتی باید صورت بگیره؟

45

پت تراپی چیست؟

درمان به کمک حیوانات یا پت تراپی مبحثی در حوزه ی علم روانشناسی است که برای کمک به درمان گروهی از بیماریها استفاده میشه. برای چه کسانی میشه از این روش استفاده کرد؟ تا چه حد میشه از این روش انتظار داشت؟

46

کودکان تنبل

از عوارض مخرب گوشی ها و بازی های کامپیوتری و زندگی های آپارتمانی تنبلی کودکان است . اگر این عارضه درمان نشه میتونه کودک تنبل به بزرگسال تنبل تبدیل بشه. با این کودکان چگونه رفتار کنیم و چه راهکارهایی رو در پیش بگیریم؟

47

اختلال پس از حادثه ( PTSD )

از روی نام این بیماری میشه به علت بروز اون پی برد. راههای تشخیص و علائم این بیماری چیه؟ عوارضی که اون در پی داره چه چیزهایی میتونه باشه؟ راههای درمان که توسط پزشک تشخیص داده میشه چه چیزهایی میتونن باشه؟

48

کمک کردن آقایون در امور خانه داری

بسیاری از خانوم ها از کمک نکردن آقایون در خونه گله مند هستن. البته بماند خانومهایی هم هستن که ترجیح میدن آقایون در خونه کاری انجام ندهند چون کار اونها چند برابر میشه!!!
نقش همکاری و کمک آقایون در منزل چطور میتونه باشه؟ آیا در ایجاد صمیمیت و روابط عاطفی بهتر نقش داره؟

49

اختلال یادگیری

اختلال یادگیری در کودکان میتونه در زندگی و آینده ی اونها تاثیرات بسیاری داشته باشه پس تشخیص زودهنگام اون و اقدام برای رفع و یا کم کردن این حالت میتونه بسیار مهم باشه. اول از همه علائم اون چیه ؟ چه عوارضی رو میتونه در پی داشته باشه؟ برای درمان چه اقداماتی صورت میگیره؟

50

وابستگی عاطفی کودک

همه ی ما در طی سالها شاهد این بودیم که روز اول مهر برای بعضی از کلاس اولی ها چقدر سخته و اشک اونارو در میاره حتی پسر یکی از نزدیکان ما تا کلاس چهارم همراه مادرش به مدرسه میرفت و مادر مجبور به حضور در پشت در مدرسه بود. دلبستگی کودک به خانواده خوبه ولی وقتی تبدیل به وابستگی میشه دشواری ها بروز میکنن. علل و عوارض این حالت رو بررسی کنین.

51

کمک به کودکان اوتیسم با حیوانات خانگی

از علائم کودکان اوتیسم میشه به گوشه گیری و مشکل در برقراری ارتباطات اجتماعی نام برد. آیا با آوردن یک حیوان در منزل میشه تا حدی به اونها کمک کرد؟ چه نوع از حیوانات میتونه برای اونها مناسب تر باشه؟

نقش حیوان خونگی در کاهش استرس

در دنیای امروزی ، درصد بالایی از ما دچار استرس ها و اضطراب های کاری ، بیماریها و…. هستیم. از طرفی هم گرایش برای نگهداری از حیوانات خونگی چند برابر شده. آیا نگهداری یک حیوان خونگی میتونه در کاهش استرس جوامع امروزی نقشی داشته باشه.

53

خونه موندن اجباری

بعضی وقت ها ممکنه یه شرایطی پیش بیاد که اعضای خانواده برعکس روزهای قبل مجبور بشن در خونه بمونن و زمان بیشتری رو با هم بگذرونن . مثل شرایط کرونایی این روزا . حالا تو این شرایط برای خانواده های امروزی که خیلی تجربه زیاد کنار هم بودن رو ندارن ممکنه چالش ها و دعواهای عجیب و غریبی پیش بیاد که شرایط تو خونه موندن رو سخت تر کنه . پس بیاید در مورد راهکارهایی صحبت کنید که خانواده ها بتونن تو این شرایط بهتر با هم تعامل داشته باشن و کمتر دعوا کنن

54

55

56

57

مراحل یه رابطه

بیاید در مورد 10 مرحله ی یه رابطه صحبت کنید که هر زوجی باید اونها رو بدونن
. میتونید از این مقاله در مورد این 10 مرحله کمک بگیرید.
https://www.lifehack.org/
870677/stages-of-a-relationship

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ایده تولید محتوا روانشناسی

ایده تولید محتوا روانشناسی

30 دقیقه طلایی

شاید زندگی روزمره یکی از بلاهای بدی که سرمون آورده این باشه که انقدر خودمون رو درگیر و مشغول کارهای مختلف کردیم که کمتر وقت میکنیم حتی در هفته چند دقیقه ای رو به خودمون اختصاص بدیم . میتونید در مورد این محتوا تولید کنید که چه طوری ما فقط با 30 دقیقه وقت گذاشتن در هر روز میتونیم بهره وری مون رو چند برابر کنیم .

2

علائم ظاهری مصرف الکل

تشخیص زود هنگام هر بیماری میتونه در درمان اون بسیار مفید باشه و این در صورتی اتفاق میوفته که علائم و نشانه های اون بیماری رو بدونیم. مصرف الکل میتونه علائمی ظاهری در فرد ایجاد کنه که در این مقاله میشه به اونها پرداخت.

3

FOMO و اعتیاد به آن

بیاید در مورد FOMO یا Fear of missing out یا ترس از دست دادن بنویسید و بگید چرا ایننوع ترس اعتیاد آوره و چه طور میتونیم از این ترس رها بشیم و بهش غلبه کنیم .

4

راه کارهای کاریزماتیک بودن

میتونیم درباره راهکارهایی صحبت کنیم که هر فردی با به کارگیری اونها به فردی کاریزماتیک و دوست داشتنی تر تبدیل بشه . ( کاریزما در لغت به معنی جذابیت غیرعادی و دارا بودن صفت‌های ویژه و منحصربه‌فردی هست که مورد پسند و ستایش تعداد زیادی از انسان های دیگر است )

5

6

مدیتیشن با شکلات!

دیگه همه نوعی مدیتیشن دیده بودیم مدیتیشن با شکلات نشنیده بودیم !
خب باید بگیم که اتفاقا مدیتیشن با شکلات یه راه خیلی جذاب و خوشمزه برای آرام سازی خودمون و افزایش ذهن _ آگاهی هست که میتونید در موردش چند تا مقاله خوب برای مخاطب هاتون بنویسید .

7

سلامت عاطفی

در مورد سلامت عاطفی و احساسی یا Emotional Health بیاید صحبت کنید و یه سری راهکار به مخاطب بدید که به کمک اونها میتونه سلامت عاطفیش رو زیاد تر کنه .

8

پیدا کردن معنا در زندگی

در مورد روش هایی صحبت کنید که مخاطب با به کارگیری اونها میتونه معنایی تو زندیگش پیدا کنه و از اون حالت ناامیدی و این جور چیزا در بیاد . این عبارت رو به انگلیسی تو گوگل جستجو کنید تا کلی مقاله خوب براتون بیاره : How to Find Meaning in Life

9

Mental Health Exercises

این روزا همه ما آدم ها بیشتر از هر چیزی به سلامت روان نیاز داریم . کلی مقاله تو اینترنت هست که درباره تمرین هایی صحبت میکنه که میتونه به مخاطب کمک کنه که روح و روانش سالم تر بمونه . این تمرین ها رو میتونید با جستجوی عبارت Mental Health Exercises تو گوگل پیدا کنید .

10

ترس از آینده

“آدم از یک دقیقه بعدش خبر نداره ”
ترس از آینده ممکنه ذهن بیشتر ما رو درگیر خودش کنه و باعث بشه در تصمیم گیریها دچار مشکل بشیم . شناخت این ترس ، عوارضش ، راههای مقابله با اون مقاله مفیدی رو میسازه.

11

گذشته ، حال ، آینده

کاش میشد همیشه از گذشته درس گرفت و در حال زندگی کرد و به آینده امید داشت. ولی گاهی در این پروسه اختلال ایجاد میشه. بهتره اینجا در مورد زمان حال صحبت کنید و اینکه چطور در زمان حال زندگی کنیم؟

12

هوش زیاد

آیا تا حالا به این مطلب پی بردین که هوش زیاد هم دردسرهایی داره؟ بر خلاف تصور خیلی ها که فکر میکنن با ضریب هوشی بالا همه چیز تحت کنترله ، هوش زیاد هم میتونه عوارضی رو در پی داشته باشه. بیان این عوارض با شما دوست عزیز!

13

خداحافظی هنگام مهاجرت

گاهی در دوره ای از زندگی ، بعضی افراد مجبور به مهاجرت میشن . فکر خداحافظی و جدایی از عزیزان ذهن فرد رو درگیر خودش میکنه . چه راههایی برای کاهش سختی خداحافظی وجود داره و فرد مهاجر چه طور عمل کنه که آسیب روحی زیادی نبینه؟

14

تست استروپ

در حوزه روانشناسی تست ها و آزمونهای مختلفی وجود داره که از طریق اونها پزشکان و مشاوران به خصوصیات روانی و عاطفی فرد پی میبرند. یکی از اونها “استروپ” نام داره. ماهیت این تست ، کاربردش ، بررسی نتایج اون میتونه مقاله علمی و مفیدی باشه.

15

درونگرایی

حتماً پیش اومده که بشنوید که میگن فلانی خیلی درونگراست. مفهوم این واژه چیه ؟ خصوصیات فردی و اجتماعی این افراد چگونه است؟ آیا درونگرایی خوبه ؟ پاسخ این سوالات و هر آنچه که لازم است در مورد این افراد بدونیم ، مطالب یک مقاله خوب روانشناسی رو تشکیل میده.

16

برونگرایی

شخصیت افراد از نظر ارتباط با دیگران به دو دسته تقسیم میشوند : 1. درونگرا 2. برونگرا .
در این مقاله به ویژگیهای فردی و اجتماعی افراد برونگرا بپردازین و نحوه ی برخورد با چنین افرادی رو بررسی کنین.

17

چمن در نقاشی کودک

کودکان میتونن احساسات خودشون رو نسبت به محیط اطرافشون در نقاشیهاشون نشون بدهند . محل کشیدن نقاشی در کاغذ ، خطوط ، رنگها و… میتونن به ما در درک احساسات کودک کمک کنن. در این مقاله به موضوع چمن در نقاشی کودک بپردازین.

18

روانشناسی رنگ

رنگ ها در همه جا و همیشه با ما حرف میزنن و از اسرار درون حکایت میکنن. این مورد در نقاشی کودکان اهمیت بیشتری داره چرا که میشه به روحیات و احیاناً مشکلات کودک پی برد. هر رنگ در نقاشی کودک نشانه چیست؟

19

هنردرمانی در سالمندان

یکی از روش های درمان در روانشناسی “هنردرمانی ” است. بعضی از مشکلات روحی افراد توسط پرداختن به هنرهای مختلف برطرف و یا تحت کنترل قرار میگیرد. شما میتونین در این مقاله به کاربرد این تکنیک روان درمانی و فواید اون برای سالمندان بپردازین.

20

فرزندسالاری

سریال “پدرسالار” یادتونه؟ سریالی که سالها پیش در مورد خانواده هایی که فقط پدر حرف اول و آخر رو میزد ساخته شده بود ! بعد از گذشت سالها در روزگار امروز بیشتر واژه ی فرزندسالاری رو میشنویم.چرا و به چه دلیل خانواده ای دچار این مسئله میشه و چه عواقبی در انتظارشونه؟

21

اثر مطالعه بر سلامت روان

فواید مطالعه و خواندن کتاب بر هیچکس پوشیده نیست. در این مقاله به طور اختصاصی اثر مطالعه بر سلامت روانی کودکان و نوجوانان را بررسی کنین.

22

مهاجرت

دوری از خانواده ، تغییر محل زندگی ، تغییر شغل و محل کار ، تغییر در اجتماع اطراف و بسیاری از تغییرات دیگه که در زندگی فرد مهاجر رخ میده میتونه بحرانهای روانی در پی داشته باشه. بهتره شما در مورد مهاجرت و عوارض اون و چگونگی مقابله با اون عوارض
مطلب بنویسید.

23

بیماری دزدی !

آیا دزدی میتونه بیماری باشه ؟ “کلپتومانیا” یا جنون سرقت چیست؟ گاهی فرد بدون نیاز مالی دست به این کار میزنه . علت چه چیزهایی میتونه باشه؟ علائم و نشانه های بیماری چیه؟ راه درمان چیه؟

24

فرد غرغرو

این موضوع از جنبه های مختلف قابل بررسی است. ابتدا بهتر بدونیم که اصلاً مفهوم غر زدن چیه ؟ افراد غرغرو چه کسانی هستن؟ علت غر زدن چیه؟ اثر غر زدن بر دیگران چیه؟ چه کنیم که غرغرو نباشیم؟

25

برخورد با آدم غرغرو

شاید این موضوع ظاهراً ساده باشه ولی میتونه در دراز مدت هم بر خود فرد و هم بر اطرافیانش عوارض بدی داشته باشه . حالا سوال اینه که با فرد غرغرو که از زمین و زمان گٍله داره چه برخوردی داشته باشیم؟

26

انضباط شخصی و کسب موفقیت

از انضباط شخصی میتوان به عنوان شاه کلیدی برای دستبابی به موفقیت ها در زندگی نام برد. این مقاله میتونه یکی ازابزارهای مهم برای رسیدن به موفقیت رو به مخاطب معرفی کنه و همینطور بیان کنه که چطور میشه فردی منضبط بود

27

کوچینگ فردی/ زندگی

اگر تا به حال تصور میکردین که کوچینگ فقط در حوزه ی ورزشی است، با عرض پوزش باید بگم که اشتباه میکردین ! در مقوله ی روانشناسی هم مبحثی به نام کوچینگ فردی وجود داره که شما میتونین در این مقاله به معرفی و بررسی این کوچینگ بپردازین.

28

هدایت ضمیر ناخودآگاه

شاید فکر کنیم که وقتی میگیم ضمیر ناخودآگاه یعنی همه چیز ازدست ما خارجه و ما کاری نمی تونیم براش انجام بدیم . در این مقاله شما به این سؤال مخاطب پاسخ بدید که آیا میشه ضمیر ناخودآگاه رو هدایت کرد ؟ چطور؟

29

نشانه ها و علائم تخلیه انرژی ذهنی

گاهی اوقات فرد علائمی رو در خودش احساس میکنه که میتونه ناشی از خستگی ذهنی و تخلیه انرژی باشه. حالا این علائم چه چیزایی هستن؟ بهتره در این مقاله مخاطب رو با این نشانه ها آشنا کنین.

30

با تخلیه انرژی چه کنیم؟

آیا احساس میکنید که از نظر جسمی و یا روحی خالی شدین و هیچ انرژی ندارین ؟ چه علائمی میتونه نشانه ای از این حالت باشه ؟ آیا میشه دوباره انرژی خودتون رو شارژ کنین؟ با چه راهکارهایی؟

31

کاهش استرس با داشتن برنامه

گاهی نبود برنامه ریزی در انجام امور روزمره ی زندگی میتونه باعث استرس و نگرانی در شخص بشه . شاید به نظر ساده بیاد ولی باید راهکارهای ایجاد برنامه ریزی رو بدونیم تا بتونیم میزان قابل توجهی از استرس رو کاهش بدیم. در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازین .

32

برنامه ریزی و خلاقیت

همه ی ما از مزایای داشتن برنامه برای زندگی آگاه هستیم ولی بیشتر ما از اون غافل هستیم! برنامه ریزی در جنبه های مختلف زندگی برای فرد موثره . در این مقاله میتونین به رابطه این موضوع با خلاقیت بپردازین .

33

قانون جذب چگونه عمل می کند؟

یک قانون طبیعی که میشه برای رسیدن به خواسته ها و آرزو ها از اون کمک گرفت “قانون جذب” است. حالا کار شما در این مقاله اینه که به چگونگی عمل قانون جذب بپردازین و کاربرد اون رو توضیح بدید.

34

علائم کاهش اعتماد به نفس

ازکجا متوجه بشیم که فرزند و نوجوان ما اعتماد به نفس پایینی داره؟ یا به عبارتی با وجود چه علائم میشه به این موضوع پی برد؟ این مشکل میتونه هم علائم جسمی و هم نشانه های روحی داشته باشه که بررسی اونها کمکی خوبی برای تشخیص و رفع این مشکله.

35

افزایش اعتماد به نفس نوجوانان

والدین نقش مهمی در ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در فرزندان خود دارند. در این مقاله به والدین راهکارهایی رو پیشنهاد بدید که بتونن اعتماد به نفس نوجوانان خود رو بیشتر کنن.

36

متعهد به برنامه ریزی

بیشتر ما برنامه رو خیلی دقیق و زیبا می نویسیم ، حالا میرسیم به اجرا ! که بیشتر مشکلات ازاینجا شروع میشه! چطور برنامه ای که تدوین کردیم ، رو اجرایی کنیم.

37

برنامه توسعه فردی (PDP)

برنامه توسعه فردی یا Personal Development Plan یک برنامه‌ریزی توسعه یافته است، که شخص خودش رو ارزیابی و برای آینده برنامه ریزی و به سمت هدف قدم برمیدارد. در این مقاله به مراحل تهیه ی این برنامه بپردازین.

38

شاد کردن پدر و مادربزرگها

عشق ورزیدن به پدر بزرگها و مادر بزرگها ستون خانواده رو محکم و محکم تر میکنه . همه ی ما اونهارو دوست داریم ولی شاید گاهی اوقات راههای ابراز عشق روبلد نباشیم. در این مقاله به ارائه ی پیشنهادهایی برای این موضوع بپردازین.

39

صمیمیت در خانواده ناکارآمد

صمیمیت در خانواده های کارآمد با خانواده های ناکارآمد میتونه تفاوتهای زیادی داشته باشه. شما میتونین به بررسی این موضوع بپردازین و توضیح بدید که آیا ناکارآمدی خانواده میتونه تاثیری بر صمیمیت اعضاء داشته باشه؟

40

وابستگی احساسی در خانواده ناکارآمد

یکی ازعلائم خانواده های ناکارآمد ، وابستگی احساسی نامتعادل است . در این مقاله به بررسی این موضوع و نتایجی که از اون حاصل میشه بپردازین.

41

تاثیر تلویزیون بر کودکان اوتیسم

در دنیای امروزی که وسایل ارتباط جمعی نفوذ زیادی در زندگی روزمره ی ما داره ، استفاده از تلویزیون ، گوشی ، تبلت و… برای کودکان اوتیسم میتونه مفید باشه و یا به اونها آسیب بیشتری میرسونه؟
بررسی این موضوع مقاله ی مفیدی رو میسازه.

42

رژیم غذایی در کودکان اوتیسم

زمانیکه که والدین از وجود چنین بیماری در فرزندشون آگاه میشن علاوه بر حفظ آرامش خودشون باید به بهترین نحو راجع به این بیماری اطلاعات کسب کنن. یکی از این موارد ، مطالعه در مورد نقش تغذیه برای فرزند دلبندشونه. آیا رژیم غذایی خاص میتونه به اونها کمک کنه؟

43

بولیمیانروزا

پرخوری عصبی یا بولیمیانروزا یکی از اختلالات روانی است که شاید تشخیص اون کمی دشوار باشه. علائم این بیماری شاید از نامش مشخص باشه ولی در کنار اون چه علائم دیگه ای همراهه؟ عوامل ایجاد اون ، عوارض اون ، راههای درمان و… موضوع خوبی برای یک مقاله است.

44

آنورکسیانروزا چیست؟

آنورکسیانروزا یا بی اشتهایی عصبی نوعی بیماری است که در خوردن فرد ایجاد اختلال میشه. علائم این بیماری چیه ؟ عوارض اون چی میتونه باشه؟ عوامل ایجاد این بیماری چه چیزهایی میتونه باشه؟ برای درمان چه اقداماتی باید صورت بگیره؟

45

پت تراپی چیست؟

درمان به کمک حیوانات یا پت تراپی مبحثی در حوزه ی علم روانشناسی است که برای کمک به درمان گروهی از بیماریها استفاده میشه. برای چه کسانی میشه از این روش استفاده کرد؟ تا چه حد میشه از این روش انتظار داشت؟

46

کودکان تنبل

از عوارض مخرب گوشی ها و بازی های کامپیوتری و زندگی های آپارتمانی تنبلی کودکان است . اگر این عارضه درمان نشه میتونه کودک تنبل به بزرگسال تنبل تبدیل بشه. با این کودکان چگونه رفتار کنیم و چه راهکارهایی رو در پیش بگیریم؟

47

اختلال پس از حادثه ( PTSD )

از روی نام این بیماری میشه به علت بروز اون پی برد. راههای تشخیص و علائم این بیماری چیه؟ عوارضی که اون در پی داره چه چیزهایی میتونه باشه؟ راههای درمان که توسط پزشک تشخیص داده میشه چه چیزهایی میتونن باشه؟

48

کمک کردن آقایون در امور خانه داری

بسیاری از خانوم ها از کمک نکردن آقایون در خونه گله مند هستن. البته بماند خانومهایی هم هستن که ترجیح میدن آقایون در خونه کاری انجام ندهند چون کار اونها چند برابر میشه!!!
نقش همکاری و کمک آقایون در منزل چطور میتونه باشه؟ آیا در ایجاد صمیمیت و روابط عاطفی بهتر نقش داره؟

49

اختلال یادگیری

اختلال یادگیری در کودکان میتونه در زندگی و آینده ی اونها تاثیرات بسیاری داشته باشه پس تشخیص زودهنگام اون و اقدام برای رفع و یا کم کردن این حالت میتونه بسیار مهم باشه. اول از همه علائم اون چیه ؟ چه عوارضی رو میتونه در پی داشته باشه؟ برای درمان چه اقداماتی صورت میگیره؟

50

وابستگی عاطفی کودک

همه ی ما در طی سالها شاهد این بودیم که روز اول مهر برای بعضی از کلاس اولی ها چقدر سخته و اشک اونارو در میاره حتی پسر یکی از نزدیکان ما تا کلاس چهارم همراه مادرش به مدرسه میرفت و مادر مجبور به حضور در پشت در مدرسه بود. دلبستگی کودک به خانواده خوبه ولی وقتی تبدیل به وابستگی میشه دشواری ها بروز میکنن. علل و عوارض این حالت رو بررسی کنین.

51

کمک به کودکان اوتیسم با حیوانات خانگی

از علائم کودکان اوتیسم میشه به گوشه گیری و مشکل در برقراری ارتباطات اجتماعی نام برد. آیا با آوردن یک حیوان در منزل میشه تا حدی به اونها کمک کرد؟ چه نوع از حیوانات میتونه برای اونها مناسب تر باشه؟

نقش حیوان خونگی در کاهش استرس

در دنیای امروزی ، درصد بالایی از ما دچار استرس ها و اضطراب های کاری ، بیماریها و…. هستیم. از طرفی هم گرایش برای نگهداری از حیوانات خونگی چند برابر شده. آیا نگهداری یک حیوان خونگی میتونه در کاهش استرس جوامع امروزی نقشی داشته باشه.

53

خونه موندن اجباری

بعضی وقت ها ممکنه یه شرایطی پیش بیاد که اعضای خانواده برعکس روزهای قبل مجبور بشن در خونه بمونن و زمان بیشتری رو با هم بگذرونن . مثل شرایط کرونایی این روزا . حالا تو این شرایط برای خانواده های امروزی که خیلی تجربه زیاد کنار هم بودن رو ندارن ممکنه چالش ها و دعواهای عجیب و غریبی پیش بیاد که شرایط تو خونه موندن رو سخت تر کنه . پس بیاید در مورد راهکارهایی صحبت کنید که خانواده ها بتونن تو این شرایط بهتر با هم تعامل داشته باشن و کمتر دعوا کنن

54

55

56

57

مراحل یه رابطه

بیاید در مورد 10 مرحله ی یه رابطه صحبت کنید که هر زوجی باید اونها رو بدونن
. میتونید از این مقاله در مورد این 10 مرحله کمک بگیرید.
https://www.lifehack.org/
870677/stages-of-a-relationship

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

فهرست