آناتومی یک کارشناس محتوا و مهارت هایی که نیاز دارد

  1. خانه
  2. دسته بندی مقالات تولید محتوا
  3. آناتومی یک کارشناس محتوا و مهارت هایی که نیاز دارد

کارشناس محتوا کیست؟

چطور می‌توان به دنیای محتوا پا گذاشت و به یک نیروی خوب در این حوزه بدل شد؟

مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به کارشناس محتوا چیست و چطور می‌توان به یک مهره خوب و اثرگذار در دنیای پرپیچ و خم محتوا تبدیل شد؟

برای محتوانویسی چه پیش‌نیازهایی لازم است؟

چه چیزهایی را باید محتوانویس بداند؟

نویسندگی از شغل‌های رویایی است اما قطعا برای همه توصیه نمی‌شود. واقعیت این است که فقط بحث توصیه کردن به میان نیست بلکه توانمندی‌هایی هم برای ورود به این عرصه ضروری‌اند.

در این درس از مهارت‌های لازم برای ورود به دنیای محتوا می‌خوانید.

۱. با انواع شیوه‌های نگارشی آشنا شوید

اگر می‌خواهید به عنوان یک کارشناس محتوا به فعالیت مشغول شوید باید بدانید که شیوه نگارش برای پلت‌فرم‌ها و بسترهای مختلف با هم تفاوت دارد. مثلا لازم است تا بدانید که شیوه نگارش یک مقاله علمی چگونه است و نوشتن برای شبکه‌های اجتماعی باید چطور باشد.

متن‌های مختلف و محتواهای گوناگون دارای اهداف متنوعی هم هستند. مثلا، گاهی‌اوقات لازم است تا متن‌تان جنبه تبلیغاتی داشته باشد. در بعضی مواقع، نیاز به آگاهی دادن به مخاطب است و… .

نویسنده خوب، نویسنده‌ای است که سبک‌ها و لحن‌های مختلفی را برای نوشتن بداند و متناسب با موقعیت، آنها را به کار بگیرد.

۲. موضوعات نوشته‌هایتان را بی‌هدف و تصادفی انتخاب نکنید

مقوله یافتن موضوع برای نوشتن به فرایند ایده‌یابی دقیق و درستی نیاز دارد. باید بدانید که درباره چه موضوعی و از چه زاویه دیدی خواهید نوشت. فرایند ایده‌یابی هم با تجزیه و تحلیل شروع می‌شود. برای تجزیه و تحلیل هم نیاز است تا مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنید. باید بدانید که آنها طالب خواندن چه موضوعاتی هستند. با شناخت مخاطب و تعریف ویژگی‌ها و شخصیت او می‌توانید دست به طراحی پرسونا بزنید. یعنی مخاطبان فرضی خود را دقیق‌تر برای خود تصور کنید.

 

 

با تصور مخاطبان فرضی و تعریف ویژگی‌هایی مانند سن و شغلشان، بهتر می‌توانید دست به تولید محتوا برای او بزنید. یادتان باشد که شما برای مخاطبان می‌نویسید. پس رضایت آنها از هر چیز مهم‌تر است. علاوه بر اینها، حواستان باشد که کلمات کلیدی درستی برای عنوانتان انتخاب کنید.

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید با ابزارهایی آشنا باشید و بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا همان سئو را بدانید. مثلا بعضی از موضوعات به درستی انتخاب می‌شوند و مخاطبان هم به آنها علاقه‌مند هستند اما از نظر جستجوی کاربران، مشکلاتی در طرح عناوین وجود دارد که نیازمند بررسی هستند.باید ببینید که چه عناوین و کلمات کلیدی در جستجوی کاربران بیشتر ظاهر می‌شود و از نظر گوگل مهم‌تر است.

در انتخاب موضوعات به رقبایتان هم فکر کنید. ببینید و بررسی کنید که آنها درباره چه موضوعاتی صحبت می‌کنند. این‌کار به شما اجازه می‌دهد تا واکنش‌های مخاطبان را بهتر بسنجید. زمانی که به سراغ موضوعات مطرح‌شده از سوی رقبا می‌روید، متوجه می‌شوید که مخاطبان، نسبت به آن موضوعات چه واکنش‌ها و نظراتی داشته‌اند. پس از تجربه رقبا برای تولید محتوای خود بهره خواهید برد. یک کارشناس محتوا نیازمند تحلیل دقیق مخاطبان و انتخاب عناوین مناسب است. این را فراموش نکنید.

۳. کارشناس محتوا باید اصیل باشد

اصالت نوشته‌ها را هیچ‌گاه از یاد نبرید. یک کارشناس محتوا باید متن‌هایی اصیل و دست‌اول بنویسد.

شاید تصور کنید که در میان حجم گسترده‌ای از محتوا که مدام در حال تولید است، دست نویسنده در انتخاب موضوع چندان باز نیست. به همین خاطر، تولید محتوای اصیل یا به عبارت فرنگی‌ها، اورجینال هم امکان‌پذیر نخواهد بود. چنین چیزی صحت ندارد.

 

هر نویسنده از زاویه نگاه خود به موضوعات نگاه می‌کند، لحن و سبک خود را دارد و به همین خاطر، تا زمانی که تلاش کنید که از تراوشات ذهنی خودتان بنویسید و متن‌تان را مبتنی بر درک و تحقیقات فردی خود پیش ببرید، خبری از تکرار و تکراری شدن هم به میان نخواهد بود.

سرقت ادبی یا همان دزدیدن متن و محتوای دیگران هم کار یک کارشناس محتوا در دنیای حرفه‌ای نیست و هم اینکه از نظر سئو برایتان مشکل‌زا خواهد بود. اگر می‌خواهید که در دنیای محتوا به یک نویسنده حرفه‌ای بدل شوید نباید به خود اجازه بدهید که از روی دست دیگران بنویسید. این کار، اعتبار و شهرت‌تان را برای همیشه مخدوش می‌کند.

کارشناس محتوا۴. با ابزارهای لازم برای تولید محتوا آشنا باشید

کارشناس محتوا چه تخصص هایی باید بلد باشد؟ محتوانویسی نیازمند شناخت و آشنایی با ابزارهایی است. مثلا آشنایی نسبی با وردپرس، سئو، HTML یا CSS می‌تواند در رشد و شکوفایی بهتر کارشناس محتوا نقش بسیار خوبی ایفا کند. البته لازم نیست که بترسید و فکر کنید که با وجود نیاز به آشنایی با این‌همه عنوان و مهارت دشوار، امکان ورود به محتوانویسی برایتان وجود نخواهد داشت.

لازم نیست که مهارت‌هایی را که عنوان شد، خیلی خوب و کامل یاد بگیرید. فقط، کافی است تا با هر یک، اندکی آشنا باشید. آشنایی با موارد فوق، باعث می‌شود تا بتوانید سریع‌تر و ساده‌تر، اقدام به نوشتن متونی کنید که هم در نظر مخاطبان مطلوبند و هم از نظر فنی بهتر دیده می‌شوند. یعنی گوگل به آنها نگاهی خریدار دارد.

 

 

۵. کارشناس محتوای موفق با شبکه‌های اجتماعی آشناست

هر چقدر که با شبکه‌های اجتماعی، آشنایی بیشتری داشته باشید، امکان بالا رفتن درصد مخاطبانتان هم بیشتر می‌شود. تعداد دنبال‌کنندگان شما در این فضا بسیار مهم است. آنها می‌توانند سفیر محتوایتان باشند و خواندن آن را به دیگران توصیه کنند. چه چیزی از این بهتر؟

کارشناس محتوای موفق و نویسنده حرفه‌ای با حضور گرم و دوستانه در شبکه‌های اجتماعی برای خود مخاطب جمع میکند. پس اگر قصد دارید در دنیای محتوا شناخته شوید حتما باید به حضور در شبکه‌های اجتماعی و شیوه مدیریتشان هم دقت کنید.

مثلا اینستاگرام ما را با کلیک روی این تصویر میتوانید ببینید :

اینستاگرام رایتینا

۶. برای پرسش‌های مخاطبان، پاسخی آماده کنید

یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در زمینه تبدیل شدن به یک کارشناس محتوا به خوبی عمل کنید، مطرح کردن پرسش‌هایی در متن و پاسخ دادن به آنهاست. باید بتوانید، موضوعاتی را مطرح کنید که پیرامونشان برای مخاطبان سوال وجود دارد. در مرحله بعدی هم باید بتوانید به درستی و به طور تمام و کمال به پرسش‌هایی که در ذهن مخاطب وجود دارد و آنها را مطرح کرده‌اید به سادگی و به شکلی کاربردی، پاسخ بدهید.

یادتان باشد که هدف نهایی هر متن و مطلبی، ارتقای سطح آگاهی مخاطب است. پس حاشیه نروید و وقت خوانندگان خود را تلف نکنید. برای کاربردی شدن مفاهیم و موضوعاتی که مطرح می‌کنید، نهایت تلاش خود را به کار بگیرید. مخاطب باید احساس کند که با خواندن متن‌تان می‌تواند به پرسش‌هایی که در ذهن دارد به خوبی پاسخ دهد و اگر احیانا، راه‌کاری به او ارائه می‌دهید، با به کار بستن آنها به نتیجه خواهد رسید و مشکلش را حل خواهد کرد.

۷. منابع و مراجع قابل‌استناد ارائه دهید

مخاطبان تنها تا زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که اطلاعاتی که در متن‌هایتان ارائه می‌دهید، مستند باشند و از منابع مناسب و دقیق انتخاب شده باشند. حق با آنهاست. چه لزومی دارد که کسی به حرف‌هایی گوش کند که اعتبار کافی ندارند و با مراجع دقیق و درست، استناد پیدا نمی‌کنند؟

پس به عنوان یک کارشناس محتوا باید در متن خود برای ارائه اطلاعاتی که مطرح می‌کنید از مراجع و منابع صحیح و دقیق کمک بگیرید. هر جا که لازم بود، منابع و مراجع را به شکلی در متن پیوند بدهید و اقدام به لینک‌سازی کنید. لینک‌های خارجی باعث بهبود جایگاه‌تان در رتبه‌بندی موتورهای جستجو هم می‌شوند.

 

۸. از زاویه دید مخاطب به محتوا نگاه کنید

همیشه خود را به جای مخاطبانتان بگذارید و ببینید که از زاویه دید آنها، محتوایی که تولید کرده‌اید به چه صورتی است. این کار هم باعث بهبود متن از نقطه‌نظر نگارش می‌شود و هم ایده‌های مطرح‌شده در محتوا را پالایش خواهد کرد. به قول معروف با دید خریدار به محتوایی که تولید کرده‌اید به دقت نگاه کنید و تلاشتان را به کار بگیرید تا نواقص موجود را کاملا برطرف کنید.

پالایش یک متن از نظر ویرایشی، نگارشی و مفهومی بسیار مهم است. یک محتوای غنی، بدون پالایش و ویرایش از جایگاه خوبی در ذهن و قلب مخاطبان برخوردار نخواهد شد. این را به خاطر بسپارید.

( همین حالا اقدام کنید فردا دیر است )

۹. مهارت‌های زبانی را در خود تقویت کنید

برای اینکه بتوانید یک تولیدکننده محتوای قوی باشید، نیاز به یادگیری مهارت‌های زبانی دارید. این مهارت‌ها، شامل موارد زیر می‌شود:

  • املا؛
  • دستور زبان؛
  • هنر و فن استفاده از واژه‌ها.

اگر در هر یک از این مهارت‌های زبانی ضعیف هستید، اصلا نگران نباشید و بدانید که راه‌کار این مسأله، عقب‌نشینی نیست. راه پیشرفت‌تان در این زمینه، تمرین و تلاش بیشتر است. شرکت در دوره‌هایی که این مهارت‌ها را در شما تقویت می‌کنند هم خالی از لطف نخواهد بود.

مهارت های لازم برای کارشناس محتوا۱۰. مخاطب را به انجام یک عمل دعوت کنید

CTA یا  (call to action) در متن از روش‌هایی است که می‌تواند تعامل مخاطبان با شما را تقویت کند و بالا ببرد. کال‌تواکشن، همان قرار دادن گزینه‌ها و دکمه‌هایی در صفحات مجازی است که به کمک آن، مخاطب را دعوت به انجام یک عمل می‌کنید.

مثلا از او می‌خواهید که با کلیک بر گزینه‌ای که در صفحه وب، تعبیه کرده‌اید، وارد نسخه رایگان یک آزمون شود و در آن شرکت کند. چنین چیزی برایتان، فواید بسیار زیادی خواهد داشت. بالا رفتن تعامل مخاطبان با شما، راهی برای دائمی و وفادار شدن آنها به شماست.

تمرین جایزه دار

اگر احساس می‌کنید که تمام ۱۰ مهارت نام‌برده شده را دارا هستید، پس معطل نکنید و آستین‌ها را برای بدل شدن به یک کارشناس محتوا بالا بزنید. برای اینکه در هر عرصه‌ای به عنوان فردی موفق فعالیت کنید باید مهارت‌های ابتدایی را به دست بیاورید و تلاشتان را در رشد مداوم به کار بگیرید. هیچ حد و مرزی برای یادگیری چیزهای جدید وجود ندارد. پس باید مدام به روز باشید و یاد بگیرید.

کارشناس محتوای خوب، فردی پویا و حواس‌جمع است. حالا به عنوان تمرین، یک موضوع را انتخاب کنید و با در نظر گرفتن پرسونا برای مخاطبانتان، سعی در تولید عناوین مطلوبی کنید که هم برای مخاطبان و هم گوگل جذاب است. سعی کنید، متنی شسته‌رفته و تمیز بنویسید و ببینید که در کدام یک از مهارت‌هایی که در بالا عنوان شد، خبره هستید و در کدام بخش‌ها نیاز به تمرین و یادگیری بیشتر دارید.

قسمتی از متن را در قسمت نطرات برای ما ارسال کنید و کد تخفیف شرکت در دوره یادگیری تولید محتوا از 0ِ صفر جایزه بگیرید

جایزه : 15 % تخفیف برای شرکت در دوره آموزشی نقطه شروع رایتینا

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

آناتومی یک کارشناس محتوا و مهارت هایی که نیاز دارد

کارشناس محتوا کیست؟

چطور می‌توان به دنیای محتوا پا گذاشت و به یک نیروی خوب در این حوزه بدل شد؟

مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به کارشناس محتوا چیست و چطور می‌توان به یک مهره خوب و اثرگذار در دنیای پرپیچ و خم محتوا تبدیل شد؟

برای محتوانویسی چه پیش‌نیازهایی لازم است؟

چه چیزهایی را باید محتوانویس بداند؟

نویسندگی از شغل‌های رویایی است اما قطعا برای همه توصیه نمی‌شود. واقعیت این است که فقط بحث توصیه کردن به میان نیست بلکه توانمندی‌هایی هم برای ورود به این عرصه ضروری‌اند.

در این درس از مهارت‌های لازم برای ورود به دنیای محتوا می‌خوانید.

۱. با انواع شیوه‌های نگارشی آشنا شوید

اگر می‌خواهید به عنوان یک کارشناس محتوا به فعالیت مشغول شوید باید بدانید که شیوه نگارش برای پلت‌فرم‌ها و بسترهای مختلف با هم تفاوت دارد. مثلا لازم است تا بدانید که شیوه نگارش یک مقاله علمی چگونه است و نوشتن برای شبکه‌های اجتماعی باید چطور باشد.

متن‌های مختلف و محتواهای گوناگون دارای اهداف متنوعی هم هستند. مثلا، گاهی‌اوقات لازم است تا متن‌تان جنبه تبلیغاتی داشته باشد. در بعضی مواقع، نیاز به آگاهی دادن به مخاطب است و… .

نویسنده خوب، نویسنده‌ای است که سبک‌ها و لحن‌های مختلفی را برای نوشتن بداند و متناسب با موقعیت، آنها را به کار بگیرد.

۲. موضوعات نوشته‌هایتان را بی‌هدف و تصادفی انتخاب نکنید

مقوله یافتن موضوع برای نوشتن به فرایند ایده‌یابی دقیق و درستی نیاز دارد. باید بدانید که درباره چه موضوعی و از چه زاویه دیدی خواهید نوشت. فرایند ایده‌یابی هم با تجزیه و تحلیل شروع می‌شود. برای تجزیه و تحلیل هم نیاز است تا مخاطب خود را به خوبی شناسایی کنید. باید بدانید که آنها طالب خواندن چه موضوعاتی هستند. با شناخت مخاطب و تعریف ویژگی‌ها و شخصیت او می‌توانید دست به طراحی پرسونا بزنید. یعنی مخاطبان فرضی خود را دقیق‌تر برای خود تصور کنید.

 

 

با تصور مخاطبان فرضی و تعریف ویژگی‌هایی مانند سن و شغلشان، بهتر می‌توانید دست به تولید محتوا برای او بزنید. یادتان باشد که شما برای مخاطبان می‌نویسید. پس رضایت آنها از هر چیز مهم‌تر است. علاوه بر اینها، حواستان باشد که کلمات کلیدی درستی برای عنوانتان انتخاب کنید.

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید با ابزارهایی آشنا باشید و بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا همان سئو را بدانید. مثلا بعضی از موضوعات به درستی انتخاب می‌شوند و مخاطبان هم به آنها علاقه‌مند هستند اما از نظر جستجوی کاربران، مشکلاتی در طرح عناوین وجود دارد که نیازمند بررسی هستند.باید ببینید که چه عناوین و کلمات کلیدی در جستجوی کاربران بیشتر ظاهر می‌شود و از نظر گوگل مهم‌تر است.

در انتخاب موضوعات به رقبایتان هم فکر کنید. ببینید و بررسی کنید که آنها درباره چه موضوعاتی صحبت می‌کنند. این‌کار به شما اجازه می‌دهد تا واکنش‌های مخاطبان را بهتر بسنجید. زمانی که به سراغ موضوعات مطرح‌شده از سوی رقبا می‌روید، متوجه می‌شوید که مخاطبان، نسبت به آن موضوعات چه واکنش‌ها و نظراتی داشته‌اند. پس از تجربه رقبا برای تولید محتوای خود بهره خواهید برد. یک کارشناس محتوا نیازمند تحلیل دقیق مخاطبان و انتخاب عناوین مناسب است. این را فراموش نکنید.

۳. کارشناس محتوا باید اصیل باشد

اصالت نوشته‌ها را هیچ‌گاه از یاد نبرید. یک کارشناس محتوا باید متن‌هایی اصیل و دست‌اول بنویسد.

شاید تصور کنید که در میان حجم گسترده‌ای از محتوا که مدام در حال تولید است، دست نویسنده در انتخاب موضوع چندان باز نیست. به همین خاطر، تولید محتوای اصیل یا به عبارت فرنگی‌ها، اورجینال هم امکان‌پذیر نخواهد بود. چنین چیزی صحت ندارد.

 

هر نویسنده از زاویه نگاه خود به موضوعات نگاه می‌کند، لحن و سبک خود را دارد و به همین خاطر، تا زمانی که تلاش کنید که از تراوشات ذهنی خودتان بنویسید و متن‌تان را مبتنی بر درک و تحقیقات فردی خود پیش ببرید، خبری از تکرار و تکراری شدن هم به میان نخواهد بود.

سرقت ادبی یا همان دزدیدن متن و محتوای دیگران هم کار یک کارشناس محتوا در دنیای حرفه‌ای نیست و هم اینکه از نظر سئو برایتان مشکل‌زا خواهد بود. اگر می‌خواهید که در دنیای محتوا به یک نویسنده حرفه‌ای بدل شوید نباید به خود اجازه بدهید که از روی دست دیگران بنویسید. این کار، اعتبار و شهرت‌تان را برای همیشه مخدوش می‌کند.

کارشناس محتوا۴. با ابزارهای لازم برای تولید محتوا آشنا باشید

کارشناس محتوا چه تخصص هایی باید بلد باشد؟ محتوانویسی نیازمند شناخت و آشنایی با ابزارهایی است. مثلا آشنایی نسبی با وردپرس، سئو، HTML یا CSS می‌تواند در رشد و شکوفایی بهتر کارشناس محتوا نقش بسیار خوبی ایفا کند. البته لازم نیست که بترسید و فکر کنید که با وجود نیاز به آشنایی با این‌همه عنوان و مهارت دشوار، امکان ورود به محتوانویسی برایتان وجود نخواهد داشت.

لازم نیست که مهارت‌هایی را که عنوان شد، خیلی خوب و کامل یاد بگیرید. فقط، کافی است تا با هر یک، اندکی آشنا باشید. آشنایی با موارد فوق، باعث می‌شود تا بتوانید سریع‌تر و ساده‌تر، اقدام به نوشتن متونی کنید که هم در نظر مخاطبان مطلوبند و هم از نظر فنی بهتر دیده می‌شوند. یعنی گوگل به آنها نگاهی خریدار دارد.

 

 

۵. کارشناس محتوای موفق با شبکه‌های اجتماعی آشناست

هر چقدر که با شبکه‌های اجتماعی، آشنایی بیشتری داشته باشید، امکان بالا رفتن درصد مخاطبانتان هم بیشتر می‌شود. تعداد دنبال‌کنندگان شما در این فضا بسیار مهم است. آنها می‌توانند سفیر محتوایتان باشند و خواندن آن را به دیگران توصیه کنند. چه چیزی از این بهتر؟

کارشناس محتوای موفق و نویسنده حرفه‌ای با حضور گرم و دوستانه در شبکه‌های اجتماعی برای خود مخاطب جمع میکند. پس اگر قصد دارید در دنیای محتوا شناخته شوید حتما باید به حضور در شبکه‌های اجتماعی و شیوه مدیریتشان هم دقت کنید.

مثلا اینستاگرام ما را با کلیک روی این تصویر میتوانید ببینید :

اینستاگرام رایتینا

۶. برای پرسش‌های مخاطبان، پاسخی آماده کنید

یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در زمینه تبدیل شدن به یک کارشناس محتوا به خوبی عمل کنید، مطرح کردن پرسش‌هایی در متن و پاسخ دادن به آنهاست. باید بتوانید، موضوعاتی را مطرح کنید که پیرامونشان برای مخاطبان سوال وجود دارد. در مرحله بعدی هم باید بتوانید به درستی و به طور تمام و کمال به پرسش‌هایی که در ذهن مخاطب وجود دارد و آنها را مطرح کرده‌اید به سادگی و به شکلی کاربردی، پاسخ بدهید.

یادتان باشد که هدف نهایی هر متن و مطلبی، ارتقای سطح آگاهی مخاطب است. پس حاشیه نروید و وقت خوانندگان خود را تلف نکنید. برای کاربردی شدن مفاهیم و موضوعاتی که مطرح می‌کنید، نهایت تلاش خود را به کار بگیرید. مخاطب باید احساس کند که با خواندن متن‌تان می‌تواند به پرسش‌هایی که در ذهن دارد به خوبی پاسخ دهد و اگر احیانا، راه‌کاری به او ارائه می‌دهید، با به کار بستن آنها به نتیجه خواهد رسید و مشکلش را حل خواهد کرد.

۷. منابع و مراجع قابل‌استناد ارائه دهید

مخاطبان تنها تا زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که اطلاعاتی که در متن‌هایتان ارائه می‌دهید، مستند باشند و از منابع مناسب و دقیق انتخاب شده باشند. حق با آنهاست. چه لزومی دارد که کسی به حرف‌هایی گوش کند که اعتبار کافی ندارند و با مراجع دقیق و درست، استناد پیدا نمی‌کنند؟

پس به عنوان یک کارشناس محتوا باید در متن خود برای ارائه اطلاعاتی که مطرح می‌کنید از مراجع و منابع صحیح و دقیق کمک بگیرید. هر جا که لازم بود، منابع و مراجع را به شکلی در متن پیوند بدهید و اقدام به لینک‌سازی کنید. لینک‌های خارجی باعث بهبود جایگاه‌تان در رتبه‌بندی موتورهای جستجو هم می‌شوند.

 

۸. از زاویه دید مخاطب به محتوا نگاه کنید

همیشه خود را به جای مخاطبانتان بگذارید و ببینید که از زاویه دید آنها، محتوایی که تولید کرده‌اید به چه صورتی است. این کار هم باعث بهبود متن از نقطه‌نظر نگارش می‌شود و هم ایده‌های مطرح‌شده در محتوا را پالایش خواهد کرد. به قول معروف با دید خریدار به محتوایی که تولید کرده‌اید به دقت نگاه کنید و تلاشتان را به کار بگیرید تا نواقص موجود را کاملا برطرف کنید.

پالایش یک متن از نظر ویرایشی، نگارشی و مفهومی بسیار مهم است. یک محتوای غنی، بدون پالایش و ویرایش از جایگاه خوبی در ذهن و قلب مخاطبان برخوردار نخواهد شد. این را به خاطر بسپارید.

( همین حالا اقدام کنید فردا دیر است )

۹. مهارت‌های زبانی را در خود تقویت کنید

برای اینکه بتوانید یک تولیدکننده محتوای قوی باشید، نیاز به یادگیری مهارت‌های زبانی دارید. این مهارت‌ها، شامل موارد زیر می‌شود:

  • املا؛
  • دستور زبان؛
  • هنر و فن استفاده از واژه‌ها.

اگر در هر یک از این مهارت‌های زبانی ضعیف هستید، اصلا نگران نباشید و بدانید که راه‌کار این مسأله، عقب‌نشینی نیست. راه پیشرفت‌تان در این زمینه، تمرین و تلاش بیشتر است. شرکت در دوره‌هایی که این مهارت‌ها را در شما تقویت می‌کنند هم خالی از لطف نخواهد بود.

مهارت های لازم برای کارشناس محتوا۱۰. مخاطب را به انجام یک عمل دعوت کنید

CTA یا  (call to action) در متن از روش‌هایی است که می‌تواند تعامل مخاطبان با شما را تقویت کند و بالا ببرد. کال‌تواکشن، همان قرار دادن گزینه‌ها و دکمه‌هایی در صفحات مجازی است که به کمک آن، مخاطب را دعوت به انجام یک عمل می‌کنید.

مثلا از او می‌خواهید که با کلیک بر گزینه‌ای که در صفحه وب، تعبیه کرده‌اید، وارد نسخه رایگان یک آزمون شود و در آن شرکت کند. چنین چیزی برایتان، فواید بسیار زیادی خواهد داشت. بالا رفتن تعامل مخاطبان با شما، راهی برای دائمی و وفادار شدن آنها به شماست.

تمرین جایزه دار

اگر احساس می‌کنید که تمام ۱۰ مهارت نام‌برده شده را دارا هستید، پس معطل نکنید و آستین‌ها را برای بدل شدن به یک کارشناس محتوا بالا بزنید. برای اینکه در هر عرصه‌ای به عنوان فردی موفق فعالیت کنید باید مهارت‌های ابتدایی را به دست بیاورید و تلاشتان را در رشد مداوم به کار بگیرید. هیچ حد و مرزی برای یادگیری چیزهای جدید وجود ندارد. پس باید مدام به روز باشید و یاد بگیرید.

کارشناس محتوای خوب، فردی پویا و حواس‌جمع است. حالا به عنوان تمرین، یک موضوع را انتخاب کنید و با در نظر گرفتن پرسونا برای مخاطبانتان، سعی در تولید عناوین مطلوبی کنید که هم برای مخاطبان و هم گوگل جذاب است. سعی کنید، متنی شسته‌رفته و تمیز بنویسید و ببینید که در کدام یک از مهارت‌هایی که در بالا عنوان شد، خبره هستید و در کدام بخش‌ها نیاز به تمرین و یادگیری بیشتر دارید.

قسمتی از متن را در قسمت نطرات برای ما ارسال کنید و کد تخفیف شرکت در دوره یادگیری تولید محتوا از 0ِ صفر جایزه بگیرید

جایزه : 15 % تخفیف برای شرکت در دوره آموزشی نقطه شروع رایتینا

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست