چگونه اینفلوئنسر شویم ؟ ( این 10 راهکار با هم )

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. چگونه اینفلوئنسر شویم ؟ ( این 10 راهکار با هم )

کمتر کسی را این روزها پیدا میکنید که رویای اینفلوئنسر شدن و درآمدهای چند ده میلیونی روزانه را در سر نداشته باشد .

یکی از دلایل اصلی رشد سریع اینفلوئنسر مارکتینگ در همه دنیا و از جمله فضای بازاریابی ایران مشخصا  به دلیل تغییر رفتار خرید مردم در طول چند سال اخیر است.

این روزها درصد زیادی از مردم در طول روز دائما سرشان در شبکه های اجتماعی و جستجو در اینترنت است و گاهی برای خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمات، وب و شبکه های اجتماعی را بارها جستجو میکنند تا ببینند نظر مشتریانی که این محصول را خریده اند و استفاده کرده اند چیست .

حالا فرض کنید که دیدشان نسبت به توصیه های کسانی که دوست شان دارند و به نوعی آنها را قبول دارند و تحت تاثیر حرف های آنها هتسند چه قدر می تواند در خرید و استفاده از یک محصولی تاثیر گذار باشد .

در بیشتر موارد زمانی که پیشنهادی برای خرید محصول، دیدن فیلم یا توصیه‌ای برای سفر یا … دریافت می‌کنیم حتی به صورت ناخودآگاه بیشتر از این‌که به حرف متخصصان گوش کنیم،  به توصیه دوستان مان و یاکسانی که جرو الگوهای ما هستند و دوست شان داریم  گوش میکنیم و اعتماد می‌کنیم.

این دقیقا مساله‌ای است که یک اینفلوئنسر را قدرتمند می‌کند. به این دلیل که صرف‌ نظر از تخصص اینفلوئنسر در زمینه کاری‌اش، با انتشار محتوا و دیدگاهش در مورد هر چیزی، مشتریان به چشم یک دوست به او نگاه می‌کنند.

حال می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توانیم در تخصص خودمان به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شویم؟

اینفلوئنسرها افراد عادی جامعه هستند که موفق شده‌اند به واسطه تخصص و شفافیت در بیان، عده زیادی از مخاطبان وفادار را جذب کنند.  اینفلوئنسرها شهرتشان را به دلیل محتوای ارزشمندی که در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند، به دست می آورند.

به همین دلیل است که متخصصان روند اینفلوئنسر مارکتینگ پیش‌بینی می‌کنند که امسال و سال آینده بیش از هر زمان دیگری تقاضا برای اینفلوئنسرهای رسانه‌‌های اجتماعی و مخصوصا میکرو اینفلوئنسرها، با کمتر از ۱۰۰ هزار دنبال کننده، بیشتر می‌شود.

و تعجبی نیست که روزانه عده بیشتری خواهان پیوستن به کاروان اینفلوئنسرها باشند.

اما سوال مهم اینجاست که از کجا باید شروع کرد؟

در این مقاله رایتینا به ۱۰ راهکار برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم. با به کار بردن این راهکارها به آرامی یاد می‌گیرید که چگونه باید هویتی برای خود بسازید و در صنعتی که فعالیت می‌کنید، اینفلوئنسر شوید.

تمام این راهکارها را با هم پیاده‌سازی کنید تا با یک استراتژی قدرتمند، سرعت پیشرفت تان را بصورت تصاعدی افزایش دهید.

۱. باید نیچ مارکت Niche Market یا بازار هدف خود را پیدا کنید

یکی از راه‌هایی که باعث اینفلوئنسر شدن شما می‌شود، پیدا کردن سهمی به خصوص از بازار است که می‌خواهید در آن شناخته شوید. هرچند بیشتر اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی با انتشار محتوای جذاب و منحصر به فرد برای مخاطب ، کارشان را کلید می‌زنند، اما قطعا چیزی که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند، تمایلشان به تمرکز بر نیچ مارکتی است که به آن علاقه‌ دارند.

برای اینکار بهتر است قبل از هر چیزی با خودتان خلوت کنید و یک گفتگوی خودمانی و و صادقانه با خودتان داشته باشید . و از خودتان بپرسید بین این همه موضوع و زمینه و تخصص من واقعا دوست دارم در چه زمینه ای فعالیت کنم ؟ آیا دوست دارم یک تستر غذا باشم و در صنعت غذا یک اینفلوئنسر شوم یا ترجیح میدهم به قسمت پوست و زیبایی یا تناسب اندام وارد شم و یا دوست دارم در زمینه انگیزشی و موفقیت و توسعه فردی کار کنم یا …

خلاصه اینکه اولین قدم این است که قبل از اینکه بخواهید اینفلوئنسر شوید و دیگران به حرف شما گوش کنند خودتان هم به حرف دل و درون خودتان گوش کنید .

۲. برای اینفلوئنسر شدن ،باید از ایلان ماسک یاد بگیریم!

ایلان ماسک که مدیر عامل دو شرکت بزرگ  اسپیس اکس و تسلا دنیاست و مشخصا یکی از خلاق ترین مدیران مطرح دنیای تکنولوژی به حساب می آید برخلاف دیگران که همه موفقیتش را به هوش بالایش ارتباط می دهند معتقد است که روش او در انتخاب و رویکرد او در تصمیم گیری هایش باعث موفقیت این روزهایش است  .

به طور کلی افراد در زندگی و تصمیم گیری هایشان و انجام کارها دو رویکرد متفاوت دارند . اولین رویکرد ، آنالوژی یا مقایسه است . به این معنی که وقتی در موقعیتی قرار میگرند سعی میکنند این موقعیت را با موقعیت های مشابه ای که دیگران گیر کرده اند و تصمیم هایی که گرفته اند مقایسه کنند و ببینند درصد شکست ها و پیروزی ها در این موقعیت به چه صورت بوده است .

به همین دلیل است که افراد متخصص در هر صنعتی، یک کار به خصوص را انجام می‌دهند، از یک موضوع حرف می‌زنند و حتی تمام تبلیغات و محتوایشون را با یک فرمت مشابه منتشر می‌کنند.

دومین نوع رفتار و رویکرد در زندگی روش First Principles Thinking یا تفکر منطقی و خاص خودمان است که ایلان ماسک این رویکرد را در زندگی و تصمیم هایش انتخاب کرده است . مشخصا در این روش هر فردی بر اساس دلایل منطقی ذهنی خودش و روش خودش تصمیم میگرید و هیچ وقت موقعیتی که در آن قرار دارد را با گذشته و شکست ها و موفقیت هایی که اتفاق افتاده مقایسه نمیکند . بنابراین تصمیم ها و روش هایی که در زندگی اش انتخاب میکند قطعا منحصر به فرد هستند .

هنگامی که Musk و تیم اش  در حال برآورد هزینه ساخت نخستین موشک SpaceX بودند ، می توانستد به راحتی از محصولات قابل مقایسه در بازار به عنوان یک معیار استفاده کنند. اما تصمیم گیری با استفاده از دانش مشترک، مخالف روش  First Principles Thinking است. در عوض، تیم او قطعات مورد نیاز یک موشک را تجزیه و تحلیل کرد و سپس قیمت مواد خام را از ابتدا بررسی کرد. در نتیجه، تیم SpaceX در نهایت توانست یک موشک بسازد که حدود دو درصد از قیمت معمول را هزینه ذاشته باشد.

بنابراین اگر شما تصمیم دارید که یک اینفلوئنسر واقعی باشید باید مثل خودتان فکر کنید و مثل خودتان تصمیم بگیرید و سبک منحصر به فرد خودتان را داشته باشید وگرنه کپی برابر اصل بودن یک فرد دیگر در این روزها شما را فقط دچار توهم اینفلوئنسر بودن میکند نه در واقعیت یک اینفلوئنسر بودن !

۳. باید شبکه اجتماعی هدف خودتان را انتخاب کنید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که حدود  ۹۳ % اینفلوئنسرها  از آن برای انتشار محتوایشان استفاده می‌کنند. ( منبع )

اما این اصلا به این معنی نیست که شما هر تخصصی که دارید قطعا باید فقط و فقط از اینستاگرام به عنوان شبکه اجتماعی هدف تان استفاده کنید .

و قرار نیست همیشه حضور در اینستاگرام برای همه  موفقیت آمیز باشد .

هر تخصص می تواند در یکی از شبکه های اجتماعی بیشتر طرفدار داشته باشد . مثلا ممکن است افرادی که مثل ما و رایتینا در زمینه نویسندگی و تولید محتوا فعالیت میکنند و با قشر خاصی از افراد جامعه در ارتباط هستند نه عام در شبکه اجتماعی ای مثل توئیتر موفق تر باشند و فالور بیشتری داشته باشند ، یا مثلا یک فردی که به کارهای دستی یا به قولی DIY   یا Do It Yourself علاقه داشته باشند در پینترست pinterest  موفق تر باشد و..

پس اگر می خواهید با سرعت بیشتری به طرفداران خودتان چند K  و حتی میلیونی برسید و یک اینفلوئنسر شوید ، باید شبکه اجتماعی مناسب خودتان و فعالیت تان را انتخاب کنیدکه محل تجمع مخاطبان هدف تان باشد .

برای انتخاب مناسب‌ترین شبکه اجتماعی، بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مخاطب هدف شما دقیقا چه کسانی هستند؟

قطعا یکی از حیاتی ترین بخش های موفقیت شما شناخت درست از پرسونای مخاطب هدف تان است . مثلا اگر مخاطب هدف شما فقط کسب و کارهای دیگر یا افرادی با تخصص خاص در جامعه است مشخصا انتخاب اینستاگرام گزینه مناسبی ینست و شاید لینکدین بهتر جواب بدهد.

آموزش ساده تولید محتوای پرسونا محور در بازاریابی محتوایی + نمونه اجرا شده 

  • اینفلوئنسرهای رقیب کجا هستند؟

بدون در نظر گرفتن این که با اینفلوئنسرهای دیگر، بازار مشابهی را هدف گیری کرده باشید، فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی درهایی را به رویتان باز می‌کند که بتوانید به اینفلوئنسرهای بزرگ و با‌تجربه دسترسی داشته باشید و حتی در آینده با آن‌ها همکاری کنید.

نرم‌افزار BuzzSumo ، یکی از ابزارهای سودمندی است که به شما کمک میکند که بتوانید بررسی کنید که اینفلوئنسرهایی که در حوزه تخصصی شما فعالیت میکنند در کجا بیشتر حضور دارند .

این که چنین ابزاری شما را به سمتی سوق می‌دهد که بیشترین محتوا در آن جا منتشر می‌شود و می‌توانید دنبال کننده‌هایتان را افزایش دهید و به آن‌ها دسترسی داشته باشید، نکته بسیار ارزشمندی است که به راحتی نمی‌توان از کنارش گذشت.

  • می‌خواهید چه نوع محتوایی را منتشر کنید؟

در زمان انتخاب دقت کنید که شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و لینکدین ، قابلیت انتشار محتوا را با فرمت‌های مختلف دارند. اما شبکه‌هایی مثل یوتیوب و اینستاگرام، تنها اجازه می‌دهند محتوایتان را با فرمت‌های مشخصی منتشر کنید.

بنابراین جایی را برای فعالیت انتخاب کنید که با استراتژی محتوایتان مطابقت داشته باشد.

صرف نظر از شبکه اجتماعی که انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که از مرزهای انتخابتان فراتر نروید. تنها بر روی دو یا سه شبکه اجتماعی تمرکز کنید. در غیر این صورت، قدرت تاثیر گذاری شما و در نتیجه ساختن اعتبار و افزایش مخاطبان، به کار سخت و طاقت فرسایی تبدیل می‌شود.

اصلا تولید محتوا یعنی چی؟ یک تولید کننده محتوا دقیقا چه کار میکند ؟

۴. از قانون 2-3-5 در استراتژی تولید محتوای تان استفاده کنید

درست مثل بازاریابی درون‌گرا ( شکلی از بازاریابی که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز می‌شود. اگر فعالیت‌های شما به شکلی باشد که اولین بار مشتری حس کند که به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته اید ، بازاریابی شما از جنس درونگرا یا جاذبه‌ای است [منبع ] )، فرمت و کیفیت محتوایی که منتشر می‌کنید، شانس‌تان را برای موفقیت در اینفلوئنسر شدن دو چندان می‌کند و یا نابود می‌کند.

فرمتی را که می‌خواهید در قالب آن محتوا تولید کنید، مشخص کنید. شما با فرمتی که انتخاب کرده‌اید نه تنها باید اطلاعات ارزشمندی در اختیار مخاطبان قرار دهید، بلکه باید شخصیت و لحن خودتان را هم به او نشان بدهید . این کار به شما کمک می‌کند تا محتوایتان برای مخاطب هدف، منحصر به فرد شود.

بخشی از توسعه استراتژی اثر بخش در تولید محتوا، رعایت کردن تعادل میان محتوای آگاهی دهنده و شخصی است. دقت داشته باشید که یکی از دلایل اعتماد مردم به اینفلوئنسرها، بیان مختصر و مفید‌ محتوای آن‌ها است.

قانون 2-3-5 در تولید محتوای شبکه های اجتماعی چیست ؟

یکی از راه‌های کارآمد برای اجرای این ترفند، پیاده سازی قانون ۲-۳-۵ است. از هر ۱۰ پستی که بر روی صفحه اجتماعی‌تان منتشر می‌کنید، ۵ پست باید اطلاعات مفیدی باشد که فرد دیگری آن را به اشتراک گذاشته است، ۳ پست محتوای آموزشی و آگاه کننده‌ای است که خودتان تولید می‌کنید و ۲ پست هم باید درباره خودتان باشد.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه وقتی نیمی از محتوایتان توسط اشخاص دیگری تولید شده‌ است، باز هم می‌توانید اینفلوئنسر باشید؟

از دید تازه‌کارها، یک اینفلوئنسر کسی است که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد که اتفاقا شامل محتوایی هم می‌شود که دیگران تولید کرده‌اند و می‌تواند در آگاه سازی مخاطب به او کمک کند. علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن محتوایی که اینفلوئنسرهای بازار هدفتان تولید می‌کنند، به مرور زمان توجهشان را به شما جلب می‌کند. در نتیجه، می‌توانید آسان‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید و در آینده از آن‌ها درخواست کنید همین کار را برایتان انجام دهند.

اگر به دنبال ایده‌هایی برای محتوایتان می‌گردید، به منابع زیر سری بزنید:

واژه‌های کلیدی مربوط به جستجوی گوگل

وقتی در گوگل جستجو می‌کنید، واژه‌های کلیدی در انتهای صفحه نمایش داده می‌شوند. لیست بلند بالایی از کلمات کلیدی متداول که مخاطبان هدف‌تان هنگام جستجوی محتوا در گوگل وارد کرده‌اند، به راحتی نمایش داده می‌شوند.

Answer the public

Answer the public ، وب‌سایتی است که لیستی کامل از سوالات مختلفی که درباره واژه کلیدی مورد نظر مرسوم است، در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید بعدا از طریق محتوایتان به آن‌ها پاسخ دهید.

Quora

این وب‌سایت هم مشابه Answer the public  است که لیست سوالاتی را که در حوزه کلمات کلیدی شما مطرح شده‌اند، در اختیارتان می‌گذارد. تفاوتی که این دو وب‌سایت باهم دارند این است که در Answer the public، سوالات بر اساس الگوریتم جستجو مشخص می‌شود اما در Quora، سوالات به صورت شخصی و خارجی توسط مخاطبانی مطرح می‌شود که به دنبال حل چالش‌ها یا مشکلاتشان هستند.

از طرفی، Quora  به کاربرانش اجازه می‌دهد تا به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهند. این فرصتی برای اینفلوئنسرها است تا خود را ورزیده کنند و در مورد موضوعی اطلاعات بدست بیاورند تا بازار هدف را بهتر دریابند.

(هر چند که این 2 سایت ها به فارسی نیستند ولی ایده های خوبی از آنها می توانید بگیرید.)

۵. محتوایتان را جلوی چشم مخاطب تان بگذارید

مهم نیست چقدر محتوایتان عالی باشد، اگر آن را در معرض نمایش مردم نگذارید و آن‌ها را درگیر نکنید، تمام تلاشتان هدر می‌رود. بنابراین توجه به این نکته مهم است که برای محتوایی که قرار است منتشر و توزیع کنید، از پیش برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان انتشار محتوا بستگی به این دارد که از کدام شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید.این اینفوگرافیک به شما می‌گوید که برای هر شبکه اجتماعی، چه روزهایی از هفته و چه زمانی از روز برای پست کردن محتوا بهترین زمان است. ( منبع )

 

این هم مهم است که چگونه می‌خواهید محتوایتان را منتشر کنید. هر شبکه اجتماعی قوانین و خط مشی خودش را دارد.

اما چن ترفند عالی برای انتشار محتوا :

  • در هر شبکه اجتماعی به یک تم و قالب خاص بچسبید

تمرکز کردن بر روی یک تم خاص باعث می‌شود مخاطبانتان تصویری واضح و آشنا از شما، کسب و کار و رسالتتان داشته باشند.

با اجرای این ترفند می‌توانید در عین اینکه محتواهای مختلفی منتشر می‌کنید، پیوستگی مطالبتان را حفظ کنید.  همچنین به شما کمک می‌کند تا مطالب مختلف را دسته بندی کنید. با این روش مخاطبانتان می‌دانند برای پیدا کردن محتوای مورد نیازشان، کدام شبکه اجتماعی شما را دنبال کنند.

  • پیام‌هایتان را تغییر دهید

حتی اگر می‌خواهید یک محتوا را در شبکه‌های اجتماعی مختلفی که فعالیت دارید منتشر کنید، همیشه وقتی را برای تغییر دادن پیام‌ها بگذارید. این کار باعث می‌شود پست‌های شما حالت شخصی‌تری به خود بگیرند و همچنین از ایجاد حس اسپم بودن مطالب توسط مخاطبانتان جلوگیری کنید.

باید دقت کنید، تار و پود تک تک محتوایتان را طوری ببافید که مطابق خواسته و نیازهای دنبال کنندگانتان باشد؛ چه پستتان معمولی و چه پست تبلیغاتی باشد. خبر بد اینست که امکان دارد مخاطبان، اکانت شما را به عنوان اسپم گزارش کنند که پایان رویای اینفلوئنسری شما را رقم می‌زند.

  • پست‌ها را برای موبایل بهینه سازی کنید

مردم روزانه بیش از ۳ ساعت با موبایل وقت می‌گذرانند و ۸۰ درصد این زمان، صرف شبکه‌های اجتماعی می‌شود.( منبع ) بنابراین سعی کنید محتوایی که منتشر می‌کنید، به همان اندازه که در لپ‌تاپ و تبلت‌ها جذاب هستند، در موبایل هم بتوانند دلربایی کنند.

۶. برای اینفلوئنسر شدن باید بتوانید شبکه تان را گسترش بدهید

وقتی هنوز در فرآیند کسب تخصص و خرید اعتبار برای خودتان به عنوان اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی هستید، نیاز دارید تا به صورت فعال، تعداد دنبال کنندگان تان را افزایش دهید.

یکی از کارآمدترین راه‌های انجام این کار، وبلاگ نویسی است. هرچند بیشتر کاربران اینترنتی برای کسب اطلاعات به سراغ رسانه‌های اجتماعی می‌روند، حقیقت این است که شما مالکیت مطلقی بر این فضای کاربری ندارید. هر قدم اشتباه به سادگی می‌تواند موجب این شود که این شبکه‌ها حساب کاربریتان را تعطیل کنند و تمام محتوا و کاربرانتان را از دست بدهید.

وبلاگ نویسی به شما کمک می‌کند تا مخاطبانتان به شما بیشتر اعتماد کنند. علاوه بر این با ایجاد گزینه‌های انتشار محتوای پست‌های وبلاگتان در شبکه‌های اجتماعی، بازدید کنندگان می‌توانند محتوای شما را در شبکه اجتماعی دلخواه خود منتشر کنند.

وبلاگ نویسی همچنین یک راه پربازده برای دسترسی به اینفلوئنسرهایی است که مخاطبان هدفشان با شما ارتباط دارند. وبلاگ نویسی هنری است که به ما می‌آموزد چگونه با اینفلوئنسرهای کلیدی در زمینه خودمان ارتباط برقرار کنیم و تعداد دنبال کنندگان مان را به صورت تصاعدی افزایش دهیم.

۳ ترفند تولید محتوای لینکدین که در یک روز میزان بازدید را ۲۴ برابر میکند؟

با این ۱۲ تاکتیک تولید محتوای اینستاگرام ، تعداد لایک و فالور را در صفحه اینستاگرام کسب و کارتان افزایش بدهید (+دانلود برنامه و ابزارهای کاربردی ) 

ساختن پست‌های مهمان یکی دیگر از راه‌های افزایش مخاطب است. امتیاز معرفی شدن از طریق یک وب‌سایت معتبر در زمینه بازار هدف شما، باعث می‌شود که صداقت و اعتبار شما افزایش بیشتری پیدا کند. این کار، همزمان به شما کمک می‌کند تا نظر تعداد بیشتری از اینفلوئنسرهای برجسته را، که در بازار هدفتان فعال هستند، به خود جلب کنید و حتی درهای همکاری با آن‌ها را به روی خود باز کنید.

 

7- برای اینفلوئنسر شدن باید به دنیای مخاطبان خود وارد شوید

وقتی مخاطبانتان سوال یا کامنتی را در پست‌هایتان مطرح می‌کنند، برای پاسخ دادن به آن‌ها وقت بگذارید. این باعث می‌شود آن‌ها حس کنند که برای شما ارزشمندند و شما صادقانه می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند که رابطه خود را با آن‌ها گسترش دهید.

البته تمام کامنت‌ها و سوالات، مثبت نیستند. به عنوان یک اینفلوئنسر، انتظار داشته باشید که سهمی از کامنت‌های منفی و انتقاد هم نصیبتان شود.

اما خونسردی تان را حفظ کنید و با آن‌ها حرفه‌ای برخورد کنید.

8- حتما هر چند وقت یک بار پیشرفت تان را ارزیابی کنید

این مرحله بسیار حیاتی است؛ مخصوصا اگر به دنبال همکاری با کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ برندها هستید. به این دلیل که این یکی از مواردی است که برندها در اینفلوئنسرها برای همکاری جستجو می‌کنند.

بیشتر شبکه‌های اجتماعی به شما دیدگاه و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهند تا پیشرفتتان را رصد کنید؛ مواردی مثل دموگرافیک، نرخ دسترسی و میزان تاثیر گذاری روی مخاطب ها و ..، که نشان می‌دهد شما با چه سرعتی مخاطبانتان را گسترش می‌دهید. همچنین مشخص می‌کند که استفاده از چه فرمت‌هایی بیشترین نرخ علاقه مندی مخاطب را برایتان ایجاد می‌کند تا بتوانید بیشتر از این دست محتوا منتشر کنید.

9- برای اینفلوئنسر شدن باید همیشه به روز باشید

اگر در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی فعال بوده‌اید، می‌دانید که هر چند وقت یک بار الگوریتم‌هایشان را مثل شرایط و ضوابطشان بروزرسانی می‌کنند. شما به عنوان یک اینفلوئنسر مشتاق نیاز دارید تا خودتان را با تغییرات به روز کنید تا مشمول جریمه نشوید.

همچنین نیاز خواهید داشت تا با قوانین و سیاست‌ها آشنایی پیدا کنید؛ مخصوصا اگر با حساب کاربریتان برای تبلیغات کالا یا خدمات برندی فعالیت می‌کنید.

10 – ثابت قدم باشید

اگر یک مورد باشد که از محتوای با کیفیت پیشی بگیرد و خیلی مهم باشد، دقیقا همین پایدار و ثابت قدم  بودن است. به این دلیل که مخاطبان شما نیاز دارند تا بر روی شما به عنوان منتشر کننده محتوای با کیفیت و پایدار حساب باز کنند. اگر این کار را انجام ندهید، مخاطبان ناگهان از شما روی برمی‌گردانند و یا توجهی به شما نمی‌کنند.

برنامه ریزی برای پست‌هایتان با استفاده از ابزار اتوماسیون شبکه‌های اجتماعی مثل eClincher یا ابزار انتشار شبکه‌های اجتماعی از HubSpot، می‌تواند به شما اطمینان بدهد که پست‌هایتان را بصورت منظم منتشر می کنید. به جای اینکه بصورت دستی در هر یک از پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعیتان محتوا پست کنید، این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا تولید کنید، آپلود کنید و برای آن بصورت دسته به دسته، برنامه ریزی کنید.

قرار گرفتن در زمره یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی کمی زمان بر است. بنابراین باید صبور باشید و ثابت قدم بمانید.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

چگونه اینفلوئنسر شویم ؟ ( این 10 راهکار با هم )

کمتر کسی را این روزها پیدا میکنید که رویای اینفلوئنسر شدن و درآمدهای چند ده میلیونی روزانه را در سر نداشته باشد .

یکی از دلایل اصلی رشد سریع اینفلوئنسر مارکتینگ در همه دنیا و از جمله فضای بازاریابی ایران مشخصا  به دلیل تغییر رفتار خرید مردم در طول چند سال اخیر است.

این روزها درصد زیادی از مردم در طول روز دائما سرشان در شبکه های اجتماعی و جستجو در اینترنت است و گاهی برای خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمات، وب و شبکه های اجتماعی را بارها جستجو میکنند تا ببینند نظر مشتریانی که این محصول را خریده اند و استفاده کرده اند چیست .

حالا فرض کنید که دیدشان نسبت به توصیه های کسانی که دوست شان دارند و به نوعی آنها را قبول دارند و تحت تاثیر حرف های آنها هتسند چه قدر می تواند در خرید و استفاده از یک محصولی تاثیر گذار باشد .

در بیشتر موارد زمانی که پیشنهادی برای خرید محصول، دیدن فیلم یا توصیه‌ای برای سفر یا … دریافت می‌کنیم حتی به صورت ناخودآگاه بیشتر از این‌که به حرف متخصصان گوش کنیم،  به توصیه دوستان مان و یاکسانی که جرو الگوهای ما هستند و دوست شان داریم  گوش میکنیم و اعتماد می‌کنیم.

این دقیقا مساله‌ای است که یک اینفلوئنسر را قدرتمند می‌کند. به این دلیل که صرف‌ نظر از تخصص اینفلوئنسر در زمینه کاری‌اش، با انتشار محتوا و دیدگاهش در مورد هر چیزی، مشتریان به چشم یک دوست به او نگاه می‌کنند.

حال می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توانیم در تخصص خودمان به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شویم؟

اینفلوئنسرها افراد عادی جامعه هستند که موفق شده‌اند به واسطه تخصص و شفافیت در بیان، عده زیادی از مخاطبان وفادار را جذب کنند.  اینفلوئنسرها شهرتشان را به دلیل محتوای ارزشمندی که در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند، به دست می آورند.

به همین دلیل است که متخصصان روند اینفلوئنسر مارکتینگ پیش‌بینی می‌کنند که امسال و سال آینده بیش از هر زمان دیگری تقاضا برای اینفلوئنسرهای رسانه‌‌های اجتماعی و مخصوصا میکرو اینفلوئنسرها، با کمتر از ۱۰۰ هزار دنبال کننده، بیشتر می‌شود.

و تعجبی نیست که روزانه عده بیشتری خواهان پیوستن به کاروان اینفلوئنسرها باشند.

اما سوال مهم اینجاست که از کجا باید شروع کرد؟

در این مقاله رایتینا به ۱۰ راهکار برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم. با به کار بردن این راهکارها به آرامی یاد می‌گیرید که چگونه باید هویتی برای خود بسازید و در صنعتی که فعالیت می‌کنید، اینفلوئنسر شوید.

تمام این راهکارها را با هم پیاده‌سازی کنید تا با یک استراتژی قدرتمند، سرعت پیشرفت تان را بصورت تصاعدی افزایش دهید.

۱. باید نیچ مارکت Niche Market یا بازار هدف خود را پیدا کنید

یکی از راه‌هایی که باعث اینفلوئنسر شدن شما می‌شود، پیدا کردن سهمی به خصوص از بازار است که می‌خواهید در آن شناخته شوید. هرچند بیشتر اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی با انتشار محتوای جذاب و منحصر به فرد برای مخاطب ، کارشان را کلید می‌زنند، اما قطعا چیزی که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند، تمایلشان به تمرکز بر نیچ مارکتی است که به آن علاقه‌ دارند.

برای اینکار بهتر است قبل از هر چیزی با خودتان خلوت کنید و یک گفتگوی خودمانی و و صادقانه با خودتان داشته باشید . و از خودتان بپرسید بین این همه موضوع و زمینه و تخصص من واقعا دوست دارم در چه زمینه ای فعالیت کنم ؟ آیا دوست دارم یک تستر غذا باشم و در صنعت غذا یک اینفلوئنسر شوم یا ترجیح میدهم به قسمت پوست و زیبایی یا تناسب اندام وارد شم و یا دوست دارم در زمینه انگیزشی و موفقیت و توسعه فردی کار کنم یا …

خلاصه اینکه اولین قدم این است که قبل از اینکه بخواهید اینفلوئنسر شوید و دیگران به حرف شما گوش کنند خودتان هم به حرف دل و درون خودتان گوش کنید .

۲. برای اینفلوئنسر شدن ،باید از ایلان ماسک یاد بگیریم!

ایلان ماسک که مدیر عامل دو شرکت بزرگ  اسپیس اکس و تسلا دنیاست و مشخصا یکی از خلاق ترین مدیران مطرح دنیای تکنولوژی به حساب می آید برخلاف دیگران که همه موفقیتش را به هوش بالایش ارتباط می دهند معتقد است که روش او در انتخاب و رویکرد او در تصمیم گیری هایش باعث موفقیت این روزهایش است  .

به طور کلی افراد در زندگی و تصمیم گیری هایشان و انجام کارها دو رویکرد متفاوت دارند . اولین رویکرد ، آنالوژی یا مقایسه است . به این معنی که وقتی در موقعیتی قرار میگرند سعی میکنند این موقعیت را با موقعیت های مشابه ای که دیگران گیر کرده اند و تصمیم هایی که گرفته اند مقایسه کنند و ببینند درصد شکست ها و پیروزی ها در این موقعیت به چه صورت بوده است .

به همین دلیل است که افراد متخصص در هر صنعتی، یک کار به خصوص را انجام می‌دهند، از یک موضوع حرف می‌زنند و حتی تمام تبلیغات و محتوایشون را با یک فرمت مشابه منتشر می‌کنند.

دومین نوع رفتار و رویکرد در زندگی روش First Principles Thinking یا تفکر منطقی و خاص خودمان است که ایلان ماسک این رویکرد را در زندگی و تصمیم هایش انتخاب کرده است . مشخصا در این روش هر فردی بر اساس دلایل منطقی ذهنی خودش و روش خودش تصمیم میگرید و هیچ وقت موقعیتی که در آن قرار دارد را با گذشته و شکست ها و موفقیت هایی که اتفاق افتاده مقایسه نمیکند . بنابراین تصمیم ها و روش هایی که در زندگی اش انتخاب میکند قطعا منحصر به فرد هستند .

هنگامی که Musk و تیم اش  در حال برآورد هزینه ساخت نخستین موشک SpaceX بودند ، می توانستد به راحتی از محصولات قابل مقایسه در بازار به عنوان یک معیار استفاده کنند. اما تصمیم گیری با استفاده از دانش مشترک، مخالف روش  First Principles Thinking است. در عوض، تیم او قطعات مورد نیاز یک موشک را تجزیه و تحلیل کرد و سپس قیمت مواد خام را از ابتدا بررسی کرد. در نتیجه، تیم SpaceX در نهایت توانست یک موشک بسازد که حدود دو درصد از قیمت معمول را هزینه ذاشته باشد.

بنابراین اگر شما تصمیم دارید که یک اینفلوئنسر واقعی باشید باید مثل خودتان فکر کنید و مثل خودتان تصمیم بگیرید و سبک منحصر به فرد خودتان را داشته باشید وگرنه کپی برابر اصل بودن یک فرد دیگر در این روزها شما را فقط دچار توهم اینفلوئنسر بودن میکند نه در واقعیت یک اینفلوئنسر بودن !

۳. باید شبکه اجتماعی هدف خودتان را انتخاب کنید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که حدود  ۹۳ % اینفلوئنسرها  از آن برای انتشار محتوایشان استفاده می‌کنند. ( منبع )

اما این اصلا به این معنی نیست که شما هر تخصصی که دارید قطعا باید فقط و فقط از اینستاگرام به عنوان شبکه اجتماعی هدف تان استفاده کنید .

و قرار نیست همیشه حضور در اینستاگرام برای همه  موفقیت آمیز باشد .

هر تخصص می تواند در یکی از شبکه های اجتماعی بیشتر طرفدار داشته باشد . مثلا ممکن است افرادی که مثل ما و رایتینا در زمینه نویسندگی و تولید محتوا فعالیت میکنند و با قشر خاصی از افراد جامعه در ارتباط هستند نه عام در شبکه اجتماعی ای مثل توئیتر موفق تر باشند و فالور بیشتری داشته باشند ، یا مثلا یک فردی که به کارهای دستی یا به قولی DIY   یا Do It Yourself علاقه داشته باشند در پینترست pinterest  موفق تر باشد و..

پس اگر می خواهید با سرعت بیشتری به طرفداران خودتان چند K  و حتی میلیونی برسید و یک اینفلوئنسر شوید ، باید شبکه اجتماعی مناسب خودتان و فعالیت تان را انتخاب کنیدکه محل تجمع مخاطبان هدف تان باشد .

برای انتخاب مناسب‌ترین شبکه اجتماعی، بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • مخاطب هدف شما دقیقا چه کسانی هستند؟

قطعا یکی از حیاتی ترین بخش های موفقیت شما شناخت درست از پرسونای مخاطب هدف تان است . مثلا اگر مخاطب هدف شما فقط کسب و کارهای دیگر یا افرادی با تخصص خاص در جامعه است مشخصا انتخاب اینستاگرام گزینه مناسبی ینست و شاید لینکدین بهتر جواب بدهد.

آموزش ساده تولید محتوای پرسونا محور در بازاریابی محتوایی + نمونه اجرا شده 

  • اینفلوئنسرهای رقیب کجا هستند؟

بدون در نظر گرفتن این که با اینفلوئنسرهای دیگر، بازار مشابهی را هدف گیری کرده باشید، فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی درهایی را به رویتان باز می‌کند که بتوانید به اینفلوئنسرهای بزرگ و با‌تجربه دسترسی داشته باشید و حتی در آینده با آن‌ها همکاری کنید.

نرم‌افزار BuzzSumo ، یکی از ابزارهای سودمندی است که به شما کمک میکند که بتوانید بررسی کنید که اینفلوئنسرهایی که در حوزه تخصصی شما فعالیت میکنند در کجا بیشتر حضور دارند .

این که چنین ابزاری شما را به سمتی سوق می‌دهد که بیشترین محتوا در آن جا منتشر می‌شود و می‌توانید دنبال کننده‌هایتان را افزایش دهید و به آن‌ها دسترسی داشته باشید، نکته بسیار ارزشمندی است که به راحتی نمی‌توان از کنارش گذشت.

  • می‌خواهید چه نوع محتوایی را منتشر کنید؟

در زمان انتخاب دقت کنید که شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و لینکدین ، قابلیت انتشار محتوا را با فرمت‌های مختلف دارند. اما شبکه‌هایی مثل یوتیوب و اینستاگرام، تنها اجازه می‌دهند محتوایتان را با فرمت‌های مشخصی منتشر کنید.

بنابراین جایی را برای فعالیت انتخاب کنید که با استراتژی محتوایتان مطابقت داشته باشد.

صرف نظر از شبکه اجتماعی که انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که از مرزهای انتخابتان فراتر نروید. تنها بر روی دو یا سه شبکه اجتماعی تمرکز کنید. در غیر این صورت، قدرت تاثیر گذاری شما و در نتیجه ساختن اعتبار و افزایش مخاطبان، به کار سخت و طاقت فرسایی تبدیل می‌شود.

اصلا تولید محتوا یعنی چی؟ یک تولید کننده محتوا دقیقا چه کار میکند ؟

۴. از قانون 2-3-5 در استراتژی تولید محتوای تان استفاده کنید

درست مثل بازاریابی درون‌گرا ( شکلی از بازاریابی که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز می‌شود. اگر فعالیت‌های شما به شکلی باشد که اولین بار مشتری حس کند که به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته اید ، بازاریابی شما از جنس درونگرا یا جاذبه‌ای است [منبع ] )، فرمت و کیفیت محتوایی که منتشر می‌کنید، شانس‌تان را برای موفقیت در اینفلوئنسر شدن دو چندان می‌کند و یا نابود می‌کند.

فرمتی را که می‌خواهید در قالب آن محتوا تولید کنید، مشخص کنید. شما با فرمتی که انتخاب کرده‌اید نه تنها باید اطلاعات ارزشمندی در اختیار مخاطبان قرار دهید، بلکه باید شخصیت و لحن خودتان را هم به او نشان بدهید . این کار به شما کمک می‌کند تا محتوایتان برای مخاطب هدف، منحصر به فرد شود.

بخشی از توسعه استراتژی اثر بخش در تولید محتوا، رعایت کردن تعادل میان محتوای آگاهی دهنده و شخصی است. دقت داشته باشید که یکی از دلایل اعتماد مردم به اینفلوئنسرها، بیان مختصر و مفید‌ محتوای آن‌ها است.

قانون 2-3-5 در تولید محتوای شبکه های اجتماعی چیست ؟

یکی از راه‌های کارآمد برای اجرای این ترفند، پیاده سازی قانون ۲-۳-۵ است. از هر ۱۰ پستی که بر روی صفحه اجتماعی‌تان منتشر می‌کنید، ۵ پست باید اطلاعات مفیدی باشد که فرد دیگری آن را به اشتراک گذاشته است، ۳ پست محتوای آموزشی و آگاه کننده‌ای است که خودتان تولید می‌کنید و ۲ پست هم باید درباره خودتان باشد.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه وقتی نیمی از محتوایتان توسط اشخاص دیگری تولید شده‌ است، باز هم می‌توانید اینفلوئنسر باشید؟

از دید تازه‌کارها، یک اینفلوئنسر کسی است که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد که اتفاقا شامل محتوایی هم می‌شود که دیگران تولید کرده‌اند و می‌تواند در آگاه سازی مخاطب به او کمک کند. علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن محتوایی که اینفلوئنسرهای بازار هدفتان تولید می‌کنند، به مرور زمان توجهشان را به شما جلب می‌کند. در نتیجه، می‌توانید آسان‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید و در آینده از آن‌ها درخواست کنید همین کار را برایتان انجام دهند.

اگر به دنبال ایده‌هایی برای محتوایتان می‌گردید، به منابع زیر سری بزنید:

واژه‌های کلیدی مربوط به جستجوی گوگل

وقتی در گوگل جستجو می‌کنید، واژه‌های کلیدی در انتهای صفحه نمایش داده می‌شوند. لیست بلند بالایی از کلمات کلیدی متداول که مخاطبان هدف‌تان هنگام جستجوی محتوا در گوگل وارد کرده‌اند، به راحتی نمایش داده می‌شوند.

Answer the public

Answer the public ، وب‌سایتی است که لیستی کامل از سوالات مختلفی که درباره واژه کلیدی مورد نظر مرسوم است، در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید بعدا از طریق محتوایتان به آن‌ها پاسخ دهید.

Quora

این وب‌سایت هم مشابه Answer the public  است که لیست سوالاتی را که در حوزه کلمات کلیدی شما مطرح شده‌اند، در اختیارتان می‌گذارد. تفاوتی که این دو وب‌سایت باهم دارند این است که در Answer the public، سوالات بر اساس الگوریتم جستجو مشخص می‌شود اما در Quora، سوالات به صورت شخصی و خارجی توسط مخاطبانی مطرح می‌شود که به دنبال حل چالش‌ها یا مشکلاتشان هستند.

از طرفی، Quora  به کاربرانش اجازه می‌دهد تا به پرسش‌های مطرح شده پاسخ دهند. این فرصتی برای اینفلوئنسرها است تا خود را ورزیده کنند و در مورد موضوعی اطلاعات بدست بیاورند تا بازار هدف را بهتر دریابند.

(هر چند که این 2 سایت ها به فارسی نیستند ولی ایده های خوبی از آنها می توانید بگیرید.)

۵. محتوایتان را جلوی چشم مخاطب تان بگذارید

مهم نیست چقدر محتوایتان عالی باشد، اگر آن را در معرض نمایش مردم نگذارید و آن‌ها را درگیر نکنید، تمام تلاشتان هدر می‌رود. بنابراین توجه به این نکته مهم است که برای محتوایی که قرار است منتشر و توزیع کنید، از پیش برنامه ریزی کنید.

بهترین زمان انتشار محتوا بستگی به این دارد که از کدام شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید.این اینفوگرافیک به شما می‌گوید که برای هر شبکه اجتماعی، چه روزهایی از هفته و چه زمانی از روز برای پست کردن محتوا بهترین زمان است. ( منبع )

 

این هم مهم است که چگونه می‌خواهید محتوایتان را منتشر کنید. هر شبکه اجتماعی قوانین و خط مشی خودش را دارد.

اما چن ترفند عالی برای انتشار محتوا :

  • در هر شبکه اجتماعی به یک تم و قالب خاص بچسبید

تمرکز کردن بر روی یک تم خاص باعث می‌شود مخاطبانتان تصویری واضح و آشنا از شما، کسب و کار و رسالتتان داشته باشند.

با اجرای این ترفند می‌توانید در عین اینکه محتواهای مختلفی منتشر می‌کنید، پیوستگی مطالبتان را حفظ کنید.  همچنین به شما کمک می‌کند تا مطالب مختلف را دسته بندی کنید. با این روش مخاطبانتان می‌دانند برای پیدا کردن محتوای مورد نیازشان، کدام شبکه اجتماعی شما را دنبال کنند.

  • پیام‌هایتان را تغییر دهید

حتی اگر می‌خواهید یک محتوا را در شبکه‌های اجتماعی مختلفی که فعالیت دارید منتشر کنید، همیشه وقتی را برای تغییر دادن پیام‌ها بگذارید. این کار باعث می‌شود پست‌های شما حالت شخصی‌تری به خود بگیرند و همچنین از ایجاد حس اسپم بودن مطالب توسط مخاطبانتان جلوگیری کنید.

باید دقت کنید، تار و پود تک تک محتوایتان را طوری ببافید که مطابق خواسته و نیازهای دنبال کنندگانتان باشد؛ چه پستتان معمولی و چه پست تبلیغاتی باشد. خبر بد اینست که امکان دارد مخاطبان، اکانت شما را به عنوان اسپم گزارش کنند که پایان رویای اینفلوئنسری شما را رقم می‌زند.

  • پست‌ها را برای موبایل بهینه سازی کنید

مردم روزانه بیش از ۳ ساعت با موبایل وقت می‌گذرانند و ۸۰ درصد این زمان، صرف شبکه‌های اجتماعی می‌شود.( منبع ) بنابراین سعی کنید محتوایی که منتشر می‌کنید، به همان اندازه که در لپ‌تاپ و تبلت‌ها جذاب هستند، در موبایل هم بتوانند دلربایی کنند.

۶. برای اینفلوئنسر شدن باید بتوانید شبکه تان را گسترش بدهید

وقتی هنوز در فرآیند کسب تخصص و خرید اعتبار برای خودتان به عنوان اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی هستید، نیاز دارید تا به صورت فعال، تعداد دنبال کنندگان تان را افزایش دهید.

یکی از کارآمدترین راه‌های انجام این کار، وبلاگ نویسی است. هرچند بیشتر کاربران اینترنتی برای کسب اطلاعات به سراغ رسانه‌های اجتماعی می‌روند، حقیقت این است که شما مالکیت مطلقی بر این فضای کاربری ندارید. هر قدم اشتباه به سادگی می‌تواند موجب این شود که این شبکه‌ها حساب کاربریتان را تعطیل کنند و تمام محتوا و کاربرانتان را از دست بدهید.

وبلاگ نویسی به شما کمک می‌کند تا مخاطبانتان به شما بیشتر اعتماد کنند. علاوه بر این با ایجاد گزینه‌های انتشار محتوای پست‌های وبلاگتان در شبکه‌های اجتماعی، بازدید کنندگان می‌توانند محتوای شما را در شبکه اجتماعی دلخواه خود منتشر کنند.

وبلاگ نویسی همچنین یک راه پربازده برای دسترسی به اینفلوئنسرهایی است که مخاطبان هدفشان با شما ارتباط دارند. وبلاگ نویسی هنری است که به ما می‌آموزد چگونه با اینفلوئنسرهای کلیدی در زمینه خودمان ارتباط برقرار کنیم و تعداد دنبال کنندگان مان را به صورت تصاعدی افزایش دهیم.

۳ ترفند تولید محتوای لینکدین که در یک روز میزان بازدید را ۲۴ برابر میکند؟

با این ۱۲ تاکتیک تولید محتوای اینستاگرام ، تعداد لایک و فالور را در صفحه اینستاگرام کسب و کارتان افزایش بدهید (+دانلود برنامه و ابزارهای کاربردی ) 

ساختن پست‌های مهمان یکی دیگر از راه‌های افزایش مخاطب است. امتیاز معرفی شدن از طریق یک وب‌سایت معتبر در زمینه بازار هدف شما، باعث می‌شود که صداقت و اعتبار شما افزایش بیشتری پیدا کند. این کار، همزمان به شما کمک می‌کند تا نظر تعداد بیشتری از اینفلوئنسرهای برجسته را، که در بازار هدفتان فعال هستند، به خود جلب کنید و حتی درهای همکاری با آن‌ها را به روی خود باز کنید.

 

7- برای اینفلوئنسر شدن باید به دنیای مخاطبان خود وارد شوید

وقتی مخاطبانتان سوال یا کامنتی را در پست‌هایتان مطرح می‌کنند، برای پاسخ دادن به آن‌ها وقت بگذارید. این باعث می‌شود آن‌ها حس کنند که برای شما ارزشمندند و شما صادقانه می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید. این کار همچنین به شما کمک می‌کند که رابطه خود را با آن‌ها گسترش دهید.

البته تمام کامنت‌ها و سوالات، مثبت نیستند. به عنوان یک اینفلوئنسر، انتظار داشته باشید که سهمی از کامنت‌های منفی و انتقاد هم نصیبتان شود.

اما خونسردی تان را حفظ کنید و با آن‌ها حرفه‌ای برخورد کنید.

8- حتما هر چند وقت یک بار پیشرفت تان را ارزیابی کنید

این مرحله بسیار حیاتی است؛ مخصوصا اگر به دنبال همکاری با کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ برندها هستید. به این دلیل که این یکی از مواردی است که برندها در اینفلوئنسرها برای همکاری جستجو می‌کنند.

بیشتر شبکه‌های اجتماعی به شما دیدگاه و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهند تا پیشرفتتان را رصد کنید؛ مواردی مثل دموگرافیک، نرخ دسترسی و میزان تاثیر گذاری روی مخاطب ها و ..، که نشان می‌دهد شما با چه سرعتی مخاطبانتان را گسترش می‌دهید. همچنین مشخص می‌کند که استفاده از چه فرمت‌هایی بیشترین نرخ علاقه مندی مخاطب را برایتان ایجاد می‌کند تا بتوانید بیشتر از این دست محتوا منتشر کنید.

9- برای اینفلوئنسر شدن باید همیشه به روز باشید

اگر در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی فعال بوده‌اید، می‌دانید که هر چند وقت یک بار الگوریتم‌هایشان را مثل شرایط و ضوابطشان بروزرسانی می‌کنند. شما به عنوان یک اینفلوئنسر مشتاق نیاز دارید تا خودتان را با تغییرات به روز کنید تا مشمول جریمه نشوید.

همچنین نیاز خواهید داشت تا با قوانین و سیاست‌ها آشنایی پیدا کنید؛ مخصوصا اگر با حساب کاربریتان برای تبلیغات کالا یا خدمات برندی فعالیت می‌کنید.

10 – ثابت قدم باشید

اگر یک مورد باشد که از محتوای با کیفیت پیشی بگیرد و خیلی مهم باشد، دقیقا همین پایدار و ثابت قدم  بودن است. به این دلیل که مخاطبان شما نیاز دارند تا بر روی شما به عنوان منتشر کننده محتوای با کیفیت و پایدار حساب باز کنند. اگر این کار را انجام ندهید، مخاطبان ناگهان از شما روی برمی‌گردانند و یا توجهی به شما نمی‌کنند.

برنامه ریزی برای پست‌هایتان با استفاده از ابزار اتوماسیون شبکه‌های اجتماعی مثل eClincher یا ابزار انتشار شبکه‌های اجتماعی از HubSpot، می‌تواند به شما اطمینان بدهد که پست‌هایتان را بصورت منظم منتشر می کنید. به جای اینکه بصورت دستی در هر یک از پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعیتان محتوا پست کنید، این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا تولید کنید، آپلود کنید و برای آن بصورت دسته به دسته، برنامه ریزی کنید.

قرار گرفتن در زمره یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی کمی زمان بر است. بنابراین باید صبور باشید و ثابت قدم بمانید.

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست