اهمال کاری | 9 روش خدافظی با پشت گوش انداختن کارها

  1. خانه
  2. مهارت‌های نرم
  3. اهمال کاری | 9 روش خدافظی با پشت گوش انداختن کارها

بدون شک همه ما زمان هایی گرفتار پشت گوش انداختن کارها می شویم و بعد هم برای انجام ندادن آنها 1000 و 1 بهانه می آوریم . اما زمانی این خیلی بد و مخرب می شود و حتی زندگی کاری و شخصی ما را نابود میکند که دچار بیماری مزمن پشت گوش انداختن کارها شویم و به یک عادت برای مان تبدیل شود بدون اینکه خودمان حواس مان باشد .

در این شرایط برای انجام هر کاری میگوییم بعدا آن کار را انجام میدهم ، از شنبه شروع میکنم ، بعد از عید شروع میکنم و…

و این یعنی قرار نیست نه از فردا نه از شنبه نه از عید نه از هیچ زمان دیگری این کار را شروع کنیم و فقط گرفتار پشت گوش انداختن کارها شده ایم .

بعضی وقت ها حتی می دانیم که انجام دادن یک کار چه قدر می تواند تاثیر مثبتی روی کار و یا زندگی شخصی مان داشته باشد ولی باز هم انجامش نمی دهیم .

مثلا من خودم سالها برای یادگیری زبان در این شرایط بودم . همیشه فکر میکردم باید یک زمانی برسد که وقت خالی داشته باشم و شروع کنم و هیچ زمانی هم این فرصت برایم پیش نیامد تا وقتی که تصمیم گرفتم که به پشت گوش انداختن غلبه کنم و اتفاقا در شلوغ ترین زمان ممکن در زندگیم یادگیری را شروع کردم .

این کارها می تواند کمک کند که غول عقب انداختن کارها در درون مان را زمین بزنیم و شکستش بدهیم :

1- فقط و فقط روی یک کار تمرکز کنید

طبق تحقیقات، 20 % از افراد به مشکل پشت گوش انداختن مبتلا هستند.

معمولا این روزها انقدر کار روی سر همه ما ریخته است خصوصا اگر یک تولید کننده محتوا یا مدیر محتوا باشیم که باعث می شود دائما دچار استرس وحشتناکی باشیم که از کارها و زمان بندی تحویل پروزه عقب هستیم و و همین حجم از استرس دائمی باعث میشود در بیشتر مواقع مغزمان هم قفل کند و در نهایت هیچ کاری انجام ندهیم.( برای من که بارها و بارها این حالت پیش آمده )

نکته ی کلیدی در رفع این حالت پر استرس و جلوگیری از پشت گوش انداختن کارها این است که باید و باید و باید تصمیم بگیریم در هر زمان فقط و فقط و فقط روی یک کار تمرکز کنیم .

البته این کار اصلا در شروع، کار راحتی نیست و نیاز به تمرین دارد .

مثلا برای خود من حداقل 3 ماه زمان برد تا عادت کردم که بتوانم در هر زمان فقط روی یک کار تمرکز کنم و اصلا به کارهای عقب مانده دیگر و کارهایی که باید امروز یا این هفته انجام دهم فکر نکنم . شما ممکن است 1 هفته ای به این حالت برسید یا 6 ماهه یا… مهم این است که از همین امروز تلاش کنید و این تمرین را انجام دهید و در نهایت ببینید که چه قدر احساس سبکی و آرامش میکنید و کارهایتان به موقع پیش می رود .

پس برای شروع یک کار را انتخاب کنید؛ سعی کنید کاری را انتخاب کنید که بیش تر از همه از انجام دادن آن طفره می روید و در اسرع وقت آن را انجام دهید.

وقتی که کار مورد نظر را انتخاب کردید سریع همان لحظه آن را شروع کنید.

فقط روی یک کار تمرکز کنید

2-برای انجام کار فقط 5 دقیقه به خودتان فرصت بدهید

این روش را هم خودم تست کردم و برای من جواب داد و به نظرم یکی از بهترین راه ها برای افرادی است که کارهای خود را عقب می اندازند و معجزه می کند. تنها دو کار برای این پدیده لازم است:

اول از خودتان بپرسید که امروز چه کاری باید انجام دهید و اولویت اصلی امروز تان چیست و  آن کار را جلو بیندازید.

وقتی کار مورد نظرتان را مشخص کردید 5 دقیقه به خودتان فرصت بدهید و آن کار را شروع کنید.

از لحظه ای که تصمیم میگیرید زمان بگیرید و کورنومتر را روشن کنید . اینجا تنها کسی که به کارتان نظارت میکند خودتان هستید . پس سعی کنید حسابی به خودتان سخت بگیرید .

تحقیقات نشان داده است که وقتی شما قسمتی از کاری را انجام بدهید آن را به احتمال بیشتری تا آخر ادامه می دهید. این اتفاق به دلیل اثر روانشناسی زی گارنیک است که طبق آن تمامی کارهای ناتمام در حافظه ی افراد برای طولانی مدت باقی می ماند.

حتی انجام یک کار کوچک می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. وقتی کاری را شروع می کنید مغز شما فرمان می دهد که کار را تا آخر انجام دهید و همین 5 دقیقه کار می تواند کمک بزرگی به شما برای تا انتها رفتن کند!

3 – «ساعت قدرت » خودتان در طول روز را پیدا کنید

همانطور که از اسمش پیداست «ساعت قدرت » زمانی است که شما همه ی حواس پرتی ها را از خودتان دور می کنید و تنها بر روی کار مهمی تمرکز می کنید. این کار دارای زمان های استراحت هم می باشد و شما می توانید ریلکس کنید ولی بخش عمده ی زمان خود را باید برای کار نگه دارید تا بتوانید بخش اعظم کار خود را انجام دهید.

برای شروع و ادامه هر کاری و همچنان قدرتمند ادامه دادن باید بتوانید بین زمان کار و استراحت تعادل خوبی بقرار کنید . مثلا یکی از تکنیک هایی که در مدیریت زمان برای بازدهی بیشتر و تعادل بین کار و استراحت از آن زیاد استفاده میشود تکنیک پومودورو است . این تکنیک برای شما یک چرخه 25 دقیقه کار و 5 دقیقه استراحت در نظر گرفته است.

تکنیک پومودورو را اینجا می توانید یاد بگیرید :

تحقیقات زیادی نشان داده است که حالت بازدهی برای مغز انسان حالت دره و قله ای دارد . مثل این شکل:

پشت گوش انداختن کارها + کارایی مغز
پشت گوش انداختن کارها + کارایی مغز

پس برای اینکه بین حالت های بالا و پایین بازدهی تان تعادل ایجاد کنید باید بین کار کردن و استراحت کردن یک تعادل منطقی ایجاد کنید .

 

4-با پنبه سر خودتان را ببرید

تحقیقات نشان داده است که هر چه بیش تر خودمان را برای اشتباهات گذشته ببخشیم (در این مورد پشت گوش انداختن) در آینده خیلی بازدهی بیشتری خواهیم داشت.

زمانی که خودتان به این نتیجه رسیدید و اعتراف کردید که اشتباه کردید و کاری را به موقع انجام ندادید و به جای آن به کارهای بی ارزش و بدون اولویت رسید ، تا اینجا همین کافی است و نیاز نیست خودتان را بیش از حد تنبیه کنید و با خودتان قهر کنید و دائم خودتان را سرزنش کنید .

قطعا در این صورت جواب عکس میگیرید .

پس سعی کنید معذرت خواهی خودتان برای هدر دادن وقت و بهانه آوردن را بپذیرید. از تجربیات گذشته ی خودتان درس بگیرید و از آن به عنوان انگیزه ای برای بهتر انجام دادن کارها استفاده کنید.

برای پشت گوش ننداختن کارها با پنبه سر ببرید !

5-یک آهنگ پر انرژی مخصوص به خودتان داشته باشید

شاید شما یادتان نیاید ولی یک زمانی هر کسی که وارد عروسی و جشنی میشد برای خودش یک نوار کاست مخصوص داشت که به محض اینکه بلندش میکردند که برقصد این نوار را به دست میزبان میداد تا با آهنگ مخصوص خودش برقصد 😉

خب حالا چرا ما برای کار کردن و انرژی گرفتن همچین کاری نکنیم ؟

همین حالا فکر کنید که از بین تمام آهنگ هایی که تا به حال گوش کرده اید کدام یکی شان از همه بیشتر حال شما را خوب میکند و به تان انرژی می دهد ؟

همان را انتخاب کنید و یک جورهایی همیشه دم دست داشته باشید و هر زمان که حس کردید برای ادامه کار انرژی ندارید همان آهنگ را پلی کنید .  این کار باعث می شود مغزتان فعال شود و به شما فرمان دهد که کار خودتان را ادامه بدهید .

آهنگ های شاد و انرژی بخش دقیقا مثل چرت های انرژی بخش می مانند. همانطور که یک چرت کوتاه شما را شارژ میکند و بازدهی تان را بالا می برد آهنگ انرژی بخش هم به همین صورت عمل می کند.

پشت گوش انداختن کارها و رقصیدن !

6- با خودتان حرف بزنید

بیشتر مواقع انقدر ذهن ما درگیر و آشفته است که حتی نمی توانیم علت این همه آشفتگی و عدم تمرکز را پیدا کنیم.

پس بهتر است کمی بیشتر برای خودمان وقت بگذاریم و بیشتر با خودمان حرف بزنیم . قطعا هیچ مشاوره و دوست و آشنایی به اندازه خودمان ما را نمی شناسد .

پس هر بار که حس کردید به بن بست انجام یک کار رسیدید شروع کنید خودتان را بمباران سوالی کردن .

از خودتان بپرسید آیا در شروع انجام این کار چیزی من را می ترساند؟ آیا حس میکنم این کار نتیجه خوبی ندارد و تلاش برای آن بیهوده است ؟

سعی کنید جلو آیینه بایستید و این سوالات را با صدای بلند از خودتان بپرسید و با صدای بلند هم به این سوالات جواب بدهید

من نمی توانم این کار را انجام دهم چون …

به این طریق به شک و تردیدی که در دل تان وجود دارد برای انجام کار پی می برید و وقتی این شک ها را بشناسید راحت تر می توانید به آن غلبه کنید.

شما در حین کار متوجه می شوید که هیولاهایی که درون شما پنهان بودند و دلیل انجام نشدن کارها بودند آنقدر که فکر می کردید ترسناک نبودند.

7- تعدادی از کارها را از لیست تان حذف کنید

این روزها اکثر ما انقدر لیست کارهای روزانه پر و شلوغی داریم که حتی از نزدیک شدن به آن و نگاه کردن به آن هم میترسیم و قطعا در بیشتر موارد همین میتواند باعث شود که سراغ انجام کارها نرویم . یکی از راه هایی که به این استرس پایان می دهد اینست که بعضی کارها را از لیست حذف کنید.

اینجا همان جایی است که باید اولویت بندی کارها را بلد باشید .

من اولویت بندی کارها را از این تکنیک یاد گرفتم :

کارهای کم اهمیت تر را حذف کنید و توجه اصلی خودتان را روی کارهای مهم متمرکز کنید. در نهایت می بینید که این لیست ساده تر و کم حجم تر اما مفیدتر را راحت تر و با انگیزه تر انجام می دهید تا آن لیست 1000کاره ای که در نهایت هیچ کدام شان را انجام نمی دادید .

پشت گوش انداختن کارها و حذف از لیست

8- برای خودتان چالش بسازید

یکی از بهترین راه ها برای متعهد شدن برای انجام کاری و به پایان رساندن آن این است که با دوستان تان در مورد آن صحبت کنید و بگویید مثلا فلان روز یا فلان ماه آن را تمام میکنید . همین باعث می شود که حس تعهد بیشتری پیدا کنید و برای اینکه جلو دوست تان ضایع نشوید سعی کنید که کار را تمام کنید .

با این کار خودتان برای خودتان یک چالش و رقابت ایجاد کرده اید که همین می تواند به شما انگیزه بدهد تا کارها را در زمان تعیین شده تمام کنید .

9- به خودتان جایزه بدهید

یکی دیگر از  کارهای تاثیرگذاری که می توانید انجام دهید این است که برای انجام کارها و تمام شدن شان جایزه تعیین کنید و پس از انجام آن کار به خودتان جایزه بدهید. تحقیقات نشان داده است که مغز انسان نسبت به پاداش گرفتن خیلی خوب جواب می دهد و بنابراین این کار روش فوق العاده ای برای ایجاد عادت های خوب است؛ برای مثال، هر زمان که یک فصل کتاب خواندید به خودتان یک شکلات جایزه بدهید. یا هر زمان که یک مقاله 10000 کلمه ای نوشتید و منتشر کردید برای خودتان گل بخرید یا …

 

همینطور شما میتوانید برای خواندن مقالات توسعه فردی به دسته بندی مربوطه مراجعه کنید.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۵ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

اهمال کاری | 9 روش خدافظی با پشت گوش انداختن کارها

بدون شک همه ما زمان هایی گرفتار پشت گوش انداختن کارها می شویم و بعد هم برای انجام ندادن آنها 1000 و 1 بهانه می آوریم . اما زمانی این خیلی بد و مخرب می شود و حتی زندگی کاری و شخصی ما را نابود میکند که دچار بیماری مزمن پشت گوش انداختن کارها شویم و به یک عادت برای مان تبدیل شود بدون اینکه خودمان حواس مان باشد .

در این شرایط برای انجام هر کاری میگوییم بعدا آن کار را انجام میدهم ، از شنبه شروع میکنم ، بعد از عید شروع میکنم و…

و این یعنی قرار نیست نه از فردا نه از شنبه نه از عید نه از هیچ زمان دیگری این کار را شروع کنیم و فقط گرفتار پشت گوش انداختن کارها شده ایم .

بعضی وقت ها حتی می دانیم که انجام دادن یک کار چه قدر می تواند تاثیر مثبتی روی کار و یا زندگی شخصی مان داشته باشد ولی باز هم انجامش نمی دهیم .

مثلا من خودم سالها برای یادگیری زبان در این شرایط بودم . همیشه فکر میکردم باید یک زمانی برسد که وقت خالی داشته باشم و شروع کنم و هیچ زمانی هم این فرصت برایم پیش نیامد تا وقتی که تصمیم گرفتم که به پشت گوش انداختن غلبه کنم و اتفاقا در شلوغ ترین زمان ممکن در زندگیم یادگیری را شروع کردم .

این کارها می تواند کمک کند که غول عقب انداختن کارها در درون مان را زمین بزنیم و شکستش بدهیم :

1- فقط و فقط روی یک کار تمرکز کنید

طبق تحقیقات، 20 % از افراد به مشکل پشت گوش انداختن مبتلا هستند.

معمولا این روزها انقدر کار روی سر همه ما ریخته است خصوصا اگر یک تولید کننده محتوا یا مدیر محتوا باشیم که باعث می شود دائما دچار استرس وحشتناکی باشیم که از کارها و زمان بندی تحویل پروزه عقب هستیم و و همین حجم از استرس دائمی باعث میشود در بیشتر مواقع مغزمان هم قفل کند و در نهایت هیچ کاری انجام ندهیم.( برای من که بارها و بارها این حالت پیش آمده )

نکته ی کلیدی در رفع این حالت پر استرس و جلوگیری از پشت گوش انداختن کارها این است که باید و باید و باید تصمیم بگیریم در هر زمان فقط و فقط و فقط روی یک کار تمرکز کنیم .

البته این کار اصلا در شروع، کار راحتی نیست و نیاز به تمرین دارد .

مثلا برای خود من حداقل 3 ماه زمان برد تا عادت کردم که بتوانم در هر زمان فقط روی یک کار تمرکز کنم و اصلا به کارهای عقب مانده دیگر و کارهایی که باید امروز یا این هفته انجام دهم فکر نکنم . شما ممکن است 1 هفته ای به این حالت برسید یا 6 ماهه یا… مهم این است که از همین امروز تلاش کنید و این تمرین را انجام دهید و در نهایت ببینید که چه قدر احساس سبکی و آرامش میکنید و کارهایتان به موقع پیش می رود .

پس برای شروع یک کار را انتخاب کنید؛ سعی کنید کاری را انتخاب کنید که بیش تر از همه از انجام دادن آن طفره می روید و در اسرع وقت آن را انجام دهید.

وقتی که کار مورد نظر را انتخاب کردید سریع همان لحظه آن را شروع کنید.

فقط روی یک کار تمرکز کنید

2-برای انجام کار فقط 5 دقیقه به خودتان فرصت بدهید

این روش را هم خودم تست کردم و برای من جواب داد و به نظرم یکی از بهترین راه ها برای افرادی است که کارهای خود را عقب می اندازند و معجزه می کند. تنها دو کار برای این پدیده لازم است:

اول از خودتان بپرسید که امروز چه کاری باید انجام دهید و اولویت اصلی امروز تان چیست و  آن کار را جلو بیندازید.

وقتی کار مورد نظرتان را مشخص کردید 5 دقیقه به خودتان فرصت بدهید و آن کار را شروع کنید.

از لحظه ای که تصمیم میگیرید زمان بگیرید و کورنومتر را روشن کنید . اینجا تنها کسی که به کارتان نظارت میکند خودتان هستید . پس سعی کنید حسابی به خودتان سخت بگیرید .

تحقیقات نشان داده است که وقتی شما قسمتی از کاری را انجام بدهید آن را به احتمال بیشتری تا آخر ادامه می دهید. این اتفاق به دلیل اثر روانشناسی زی گارنیک است که طبق آن تمامی کارهای ناتمام در حافظه ی افراد برای طولانی مدت باقی می ماند.

حتی انجام یک کار کوچک می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند. وقتی کاری را شروع می کنید مغز شما فرمان می دهد که کار را تا آخر انجام دهید و همین 5 دقیقه کار می تواند کمک بزرگی به شما برای تا انتها رفتن کند!

3 – «ساعت قدرت » خودتان در طول روز را پیدا کنید

همانطور که از اسمش پیداست «ساعت قدرت » زمانی است که شما همه ی حواس پرتی ها را از خودتان دور می کنید و تنها بر روی کار مهمی تمرکز می کنید. این کار دارای زمان های استراحت هم می باشد و شما می توانید ریلکس کنید ولی بخش عمده ی زمان خود را باید برای کار نگه دارید تا بتوانید بخش اعظم کار خود را انجام دهید.

برای شروع و ادامه هر کاری و همچنان قدرتمند ادامه دادن باید بتوانید بین زمان کار و استراحت تعادل خوبی بقرار کنید . مثلا یکی از تکنیک هایی که در مدیریت زمان برای بازدهی بیشتر و تعادل بین کار و استراحت از آن زیاد استفاده میشود تکنیک پومودورو است . این تکنیک برای شما یک چرخه 25 دقیقه کار و 5 دقیقه استراحت در نظر گرفته است.

تکنیک پومودورو را اینجا می توانید یاد بگیرید :

تحقیقات زیادی نشان داده است که حالت بازدهی برای مغز انسان حالت دره و قله ای دارد . مثل این شکل:

پشت گوش انداختن کارها + کارایی مغز
پشت گوش انداختن کارها + کارایی مغز

پس برای اینکه بین حالت های بالا و پایین بازدهی تان تعادل ایجاد کنید باید بین کار کردن و استراحت کردن یک تعادل منطقی ایجاد کنید .

 

4-با پنبه سر خودتان را ببرید

تحقیقات نشان داده است که هر چه بیش تر خودمان را برای اشتباهات گذشته ببخشیم (در این مورد پشت گوش انداختن) در آینده خیلی بازدهی بیشتری خواهیم داشت.

زمانی که خودتان به این نتیجه رسیدید و اعتراف کردید که اشتباه کردید و کاری را به موقع انجام ندادید و به جای آن به کارهای بی ارزش و بدون اولویت رسید ، تا اینجا همین کافی است و نیاز نیست خودتان را بیش از حد تنبیه کنید و با خودتان قهر کنید و دائم خودتان را سرزنش کنید .

قطعا در این صورت جواب عکس میگیرید .

پس سعی کنید معذرت خواهی خودتان برای هدر دادن وقت و بهانه آوردن را بپذیرید. از تجربیات گذشته ی خودتان درس بگیرید و از آن به عنوان انگیزه ای برای بهتر انجام دادن کارها استفاده کنید.

برای پشت گوش ننداختن کارها با پنبه سر ببرید !

5-یک آهنگ پر انرژی مخصوص به خودتان داشته باشید

شاید شما یادتان نیاید ولی یک زمانی هر کسی که وارد عروسی و جشنی میشد برای خودش یک نوار کاست مخصوص داشت که به محض اینکه بلندش میکردند که برقصد این نوار را به دست میزبان میداد تا با آهنگ مخصوص خودش برقصد 😉

خب حالا چرا ما برای کار کردن و انرژی گرفتن همچین کاری نکنیم ؟

همین حالا فکر کنید که از بین تمام آهنگ هایی که تا به حال گوش کرده اید کدام یکی شان از همه بیشتر حال شما را خوب میکند و به تان انرژی می دهد ؟

همان را انتخاب کنید و یک جورهایی همیشه دم دست داشته باشید و هر زمان که حس کردید برای ادامه کار انرژی ندارید همان آهنگ را پلی کنید .  این کار باعث می شود مغزتان فعال شود و به شما فرمان دهد که کار خودتان را ادامه بدهید .

آهنگ های شاد و انرژی بخش دقیقا مثل چرت های انرژی بخش می مانند. همانطور که یک چرت کوتاه شما را شارژ میکند و بازدهی تان را بالا می برد آهنگ انرژی بخش هم به همین صورت عمل می کند.

پشت گوش انداختن کارها و رقصیدن !

6- با خودتان حرف بزنید

بیشتر مواقع انقدر ذهن ما درگیر و آشفته است که حتی نمی توانیم علت این همه آشفتگی و عدم تمرکز را پیدا کنیم.

پس بهتر است کمی بیشتر برای خودمان وقت بگذاریم و بیشتر با خودمان حرف بزنیم . قطعا هیچ مشاوره و دوست و آشنایی به اندازه خودمان ما را نمی شناسد .

پس هر بار که حس کردید به بن بست انجام یک کار رسیدید شروع کنید خودتان را بمباران سوالی کردن .

از خودتان بپرسید آیا در شروع انجام این کار چیزی من را می ترساند؟ آیا حس میکنم این کار نتیجه خوبی ندارد و تلاش برای آن بیهوده است ؟

سعی کنید جلو آیینه بایستید و این سوالات را با صدای بلند از خودتان بپرسید و با صدای بلند هم به این سوالات جواب بدهید

من نمی توانم این کار را انجام دهم چون …

به این طریق به شک و تردیدی که در دل تان وجود دارد برای انجام کار پی می برید و وقتی این شک ها را بشناسید راحت تر می توانید به آن غلبه کنید.

شما در حین کار متوجه می شوید که هیولاهایی که درون شما پنهان بودند و دلیل انجام نشدن کارها بودند آنقدر که فکر می کردید ترسناک نبودند.

7- تعدادی از کارها را از لیست تان حذف کنید

این روزها اکثر ما انقدر لیست کارهای روزانه پر و شلوغی داریم که حتی از نزدیک شدن به آن و نگاه کردن به آن هم میترسیم و قطعا در بیشتر موارد همین میتواند باعث شود که سراغ انجام کارها نرویم . یکی از راه هایی که به این استرس پایان می دهد اینست که بعضی کارها را از لیست حذف کنید.

اینجا همان جایی است که باید اولویت بندی کارها را بلد باشید .

من اولویت بندی کارها را از این تکنیک یاد گرفتم :

کارهای کم اهمیت تر را حذف کنید و توجه اصلی خودتان را روی کارهای مهم متمرکز کنید. در نهایت می بینید که این لیست ساده تر و کم حجم تر اما مفیدتر را راحت تر و با انگیزه تر انجام می دهید تا آن لیست 1000کاره ای که در نهایت هیچ کدام شان را انجام نمی دادید .

پشت گوش انداختن کارها و حذف از لیست

8- برای خودتان چالش بسازید

یکی از بهترین راه ها برای متعهد شدن برای انجام کاری و به پایان رساندن آن این است که با دوستان تان در مورد آن صحبت کنید و بگویید مثلا فلان روز یا فلان ماه آن را تمام میکنید . همین باعث می شود که حس تعهد بیشتری پیدا کنید و برای اینکه جلو دوست تان ضایع نشوید سعی کنید که کار را تمام کنید .

با این کار خودتان برای خودتان یک چالش و رقابت ایجاد کرده اید که همین می تواند به شما انگیزه بدهد تا کارها را در زمان تعیین شده تمام کنید .

9- به خودتان جایزه بدهید

یکی دیگر از  کارهای تاثیرگذاری که می توانید انجام دهید این است که برای انجام کارها و تمام شدن شان جایزه تعیین کنید و پس از انجام آن کار به خودتان جایزه بدهید. تحقیقات نشان داده است که مغز انسان نسبت به پاداش گرفتن خیلی خوب جواب می دهد و بنابراین این کار روش فوق العاده ای برای ایجاد عادت های خوب است؛ برای مثال، هر زمان که یک فصل کتاب خواندید به خودتان یک شکلات جایزه بدهید. یا هر زمان که یک مقاله 10000 کلمه ای نوشتید و منتشر کردید برای خودتان گل بخرید یا …

 

همینطور شما میتوانید برای خواندن مقالات توسعه فردی به دسته بندی مربوطه مراجعه کنید.

۵ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست