رمز موفقیت یک وبلاگ یا سایت با قانون « اولین 10 نفر »

  1. خانه
  2. دسته بندی مقالات تولید محتوا
  3. رمز موفقیت یک وبلاگ یا سایت با قانون « اولین 10 نفر »

ست گودین Seth Godin کارآفرین و سخنران اهل امریکا، میگوید رمز موفقیت یک کسب و کار در 3 کلمه نهفته است: اولین 10 نفر

اولین 10 مخاطبی که به شما اعتماد دارند، به شما نیاز پیدا کردند، از شما خرید می‌کنند، به شما گوش می‌دهند و بسیاری از کارهای دیگر که سودآوری نهایی آن‌ها تنها و تنها فقط برای شما است. آن 10 مخاطب منتظر هستند که شما نیاز آن‌ها را با محصولات خودتان برطرف کنید.  زمانی که آن‌ها را داشته باشید، شما برنده هستید.

اگر شما 10 مخاطب نداشته باشید یا بهتر است بگوییم 10نفر وجود نداشته باشد که محصول شما را تائید کنند، باید به فکر محصول جدید و در نهایت کسب و کار دیگر باشید. زمانی که ایده شما توسط مردم پخش می‌شود، کسب و کار  شما بهبود پیدا می‌کند، نه آن چنان که می‌خواستید اما بسیار سریع‌تر از آنچه که تصورش را می‌کردید این اتفاق خواهد افتاد.

خب حالا که از اهمیت وجود «اولین 10 نفر»  مطلع شدیم در ادامه قرار است با هم این قانون را برای سایت یا وبلاگ مان به کار بگیریم .

اولین 10 مخاطب

قدم اول: پیدا کردن 10 مخاطب

بیایید با هم رو راست باشیم، از زمین بلند کردن و رساندن یک سایت از کف اینترنت به اوج همانند از زمین بلند کردن یک بوئینگ 737 سخت و دشوار است. شما هفته‌ها و ماه‌ها قبل از اینکه اولین مخاطب بخواهد اولین نظر خودش را زیر یکی از پست‌های شما بگذارد، وقت برای توسعه سایت و همچنین بهبود آن نیاز دارید.

دانستن این اطلاعات هیچ کمکی به جذب 10 مخاطب نخواهد کرد، شما باید در این گام حرکت‌های مهم و اساسی روی صفحه شطرنج اینترنت پیش ببرید:

  • توزیع و نشر محتوا به صورت متوالی. اگر هنوز برنامه درست و منظمی برای نشر محتوا روی سایت خودتان ندارید بهتر است همین حالا چشم از به دست آوردن حتی یک مخاطب هم بردارید. مخاطب به چه امیدی می‌تواند وبلاگ شما را بخواند و دنبال کند؟ اینکه هفته‌ای یک مقاله در آن منتشر بشود یا نه؟

علاوه بر انتشار مداوم محتوا نیاز است که بدانید چه محتواهایی مخاطب را جذب می‌کند و چه نوشتاری می‌تواند برای چه مخاطبی جذاب و باشد.

  • برای دیگر سایت‌ها بنویسید. ما در رایتینا این هدف را با عنوان پست میهمان معرفی کردیم. یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌هایی که می‌توانید مخاطب به دست آورید این است که از مخاطبین دیگر سایت‌ها به عنوان مخاطب خودتان استفاده کنید تا بتوانید از میان آن‌ها حداقل 10 مخاطب برای خودتان پیدا کنید.
  • مشارکت در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. مهم است بدانید که مخاطبان شما بیشترین زمان خودشان را در کدام شبکه‌ اجتماعی  صرف می‌کنند؟ و بیشتر طرفدار کدام شبکه اجتماعی هستند . مثلا بیشتر ترجیح میدهند متن های کوتاه کوتاه در توییتر بخوانند یا عکس ه9ای جذاب یا آلبومی در اینستاگرام ببینند یا ویدئوهای کوتاه در یوتیوپ یا … پس برای اینکه بتوانید به مخاطبان خود دست پیدا کنید و به هدف اولیه ده مخاطب برسید لازم است تعدادی از محتواهای تان را روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. این کار می تواند به جذب مخاطب یا بهتر است بگوییم اولین 10 مخاطب به شما کمک کند .
  • در اینترنت فعال باشید. اگر می‌خواهید 10 مخاطب پیدا کنید باید به هزاران مخاطب خود و سایت خودتان را نشان دهید. یکی از روش‌های توصیه شده به صاحبان وب سایت‌ها و همچنین کسب و کارهای نوپا این است که روی سایت های کسب و کارهای موفق و مرتبط شروع به ارسال نظر و کامنت کنند. از دیگر روش‌های مؤثر و توصیه شده، ایجاد رابطه و شبکه سازی با صاحبان کسب و کارها و سایت‌های دیگر است

    دانلود جزوه کامنت نویسی

نکته مهم : باید به این نکته حواس تان باشد که اگر پیام یا ایمیل یا متنی برای شخصی میفرستید حتما لینک یا آدرس یک صفحه خاص از سایت تان را هم بگذارید تا مخاطب بتواند به سادگی آن را نگاه، دنبال و همچنین به دیگران معرفی کند.

 

قدم دوم : پرورش ده مخاطب

این قسمت را تا روزی که نتوانسته باشید حداقل 10 مخاطب پیدا کنید، مطالعه نکنید. زمانی که شمار مخاطب‌های شما به عدد 10 رسید، حالا نیاز است که این مخاطبان را همانند دانه‌های تازه کاشته شده در دل سایت، پرورش دهید تا شروع به باردهی کنند.

زمانی که سایت شما بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، افراد بیشتری به سمت آن هجوم خواهند آورد. پرورش و حفظ این مخاطبان زیاد چگونه امکان پذیر است؟ کافی است که به چند روش زیر عمل کنید تا مخاطبان شیفته شما شوند:

  • می‌دانستید بسیاری از مخاطبین شما همان خود شما در روزهای ابتدایی سایت خودتان هستید؟ آن‌ها صاحبان وب‌سایت‌های جدید هستند که دوست دارند دیگران وب سایت آن‌ها را مشاهده کنند. پس چطور است آن‌ها را بیشتر جذب خودتان کنید؟ این کار می‌تواند با برگزار کردن یک مسابقه نظر دهی انجام شود. مسابقه به این صورت خواهد بود که افراد برتر در نظر دهی پست‌های شما به صورت صدرنشین در نظر دهی پست‌ها نشان داده می‌شوند و دیگران می‌توانند آن‌ها را دنبال و مشاهده کنند. درست مانند قسمت «بیشترین مشارکت» که در برخی از سایت‌ها مشاهده می‌شود.
  • از 10 مخاطب خود تشکر کنید. آیا وقت این نرسیده است که از 10 مخاطب خودتان تشکر کنید؟ همیشه تشکر کردن و دادن یک هدیه ساده همانند فرستادن ایمیل قدردانی از افراد می‌تواند موجب شادی و افزایش علاقه آن‌ها به هر چیزی شود. در همین راستا است که شما هم باید حداقل از 10 مخاطب اول خودتان هر از چند گاهی تشکر کنید. اگر این ده مخاطب نبودند، به احتمال زیاد شما هم تا به حال دست از اینترنت و دنیای پرفراز و نشیب آن کشیده بودید.

از مخاطب خودتان تشکر کنیداین تشکر می‌تواند ساده همانند فرستادن یک ایمیل قدردانی با اسم خود شخص یا هدیه ای از سوی شما به مخاطبان باشد.

  • جبران زحمت کنید. اگر واقعاً دوست دارید از مخاطبانی که شما را با استفاده از کامنت و نظراتی که حاوی لینک سایت شما بودند، دنبال می‌کنند تشکر کنید، بهتر است سایت‌ آنها را دنبال کنید یا اگر در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، آن‌ها را حمایت یا فالوو کنید. بیشتر کسانی که در اینستاگرام فعالیت دارند، دوست دارند کسی مانند شما صفحه آن‌ها را به دیگر مخاطبان معرفی کند که خود یک انگیزه مثبت برای حمایت بیشتر از شما می‌تواند باشد.
  • از نوشتن مقاله‌های بی‌ربط و زیاد پرهیز کنید. هیچ‌وقت به هیچ عنوان خروار خروار مقاله در سایت خالی نکنید به امید اینکه مخاطبانتان بیشتر شود.

 

قدم سوم: جذب مخاطب بیشتر

حالا 10 مخاطب یا اگر خوش اقبال باشید بیشتر از 10 مخاطب به شما کمک خواهند کرد که به مرحله بعد بروید. در این مرحله شما باید مخاطبین خودتان را تشویق کنید که به عنوان یک تبلیغ کننده ماهر افراد دیگر را به سمت شما بکشانند.

  • به راه انداختن کمپین می‌تواند برای شما مخاطبین بیشتری به ارمغان بیاورد. داشتن 10 مخاطب به این معنی نیست که شما نمی‌توانید کمپین برگزار کنید بلکه همین کمپین کوچک می‌تواند مزایای زیادی به دنبال داشته باشد. برای مثال می‌توانید کمپینی تحت عنوان «کتابی برای کسی که بیشترین تعداد از دوستانش را تگ کرده باشد» در شبکه‌های مجازی به راه بیندازید. با این کار ترافیک منتهی به سایت شما بیشتر خواهد شد.
  • به مخاطبین اجازه دهید که به راحتی با محتواهای شما ارتباط برقرار کنند و آن را به اشتراک بگذارند. زمانی که شما از مخاطب اجازه به اشتراک گذاری و در مواردی ذخیره مقاله را می‌گیرد مسلماً او نمی‌تواند به سادگی قبل با شما ارتباط داشته باشد و همین دیوار بین شما و مخاطب باعث خواهد شد او دست از دعوت دیگر دوستانش برای دیدن سایت شما بکشد. اگر نگران حق کپی رایت خود هستید بهتر است به این فکر کنید که بدون هیچ مخاطب کپی رایت هم معنی ندارد. پس بهتر است به اندازه کافی مخاطب پیدا کنید و بعد به فکر دیگر مسائل باشید.

اشتراک گذاری توسط مخاطب

  • آرشیو مقاله‌هایتان را در اختیار مخاطب قرار دهید. به این صورت که سعی کنید در سایت خود افزونه‌هایی تحت عنوان پست‌های مشابه و پست‌هایی که «شاید به آن علاقه داشته باشید» ایجاد کنید. با این کار مخاطب به مقاله‌های دیگر شما دسترسی پیدا خواهد کرد و به این طریق می‌توانید یک مخاطب را به چند قسمت از سایت خود هدایت کنید که خود یک ترافیک بالاتر است. علاوه بر این زمانی که تعداد محتواهای شما زیاد باشد خواهید توانست به صورت ایمیل لینک مربوط به محتواهای قبلی و قدیمی خودتان را به مخاطبان دوباره ارسال کنید. مسلماً کسی که یک‌بار به یک موضوع علاقه نشان داده است دوباره می‌تواند آن را به خاطر فراموشی مطالعه کند. شاید همین مطلب دریچه‌ای به سمت مطالب دیگر باشد.

قدم چهارم: هشدارهایی در باب ترافیک زیاد

زمانی که شما توانستید به تعدادی مخاطب پرشور که همه شما را دوست دارند دست پیدا کنید، کم کم با ترافیک زیاد روی سایت خود مواجه خواهید شد. این ترافیک ممکن است به علت یک مقاله وایرال در اینترنت که توسط مخاطبان شما منتشر شده باشد به وجود آید و نباید با این ترافیک زیاد خیال خوش خاطرتان را پر کند. به همین دلیل برای جلوگیری از سوءتفاهم‌هایی که در ترافیک ناگهانی زیاد برای مالک سایت به وجود می‌آید بهتر است به موارد زیر دقت کنید تا گام اشتباه چهارم شما را به مرحله اول باز نگرداند:

  • به ترافیک ناگهانی خیلی دل خوش نکنید. هیچ وقت یک سایت نوپا ترافیک بالای مداوم نمی‌تواند داشته باشد. بنابراین زمانی که بازدید سایت و ترافیک آن در یک روز افزایش یافت، منتظر باشید که موج این بازدیدها فرو بنشیند. زمانی که ترافیک بالا است از روش‌های جمع‌آوری مخاطب استفاده کنید تا تعداد بیشتر مخاطبین را به خودتان جلب کنید تا بتوانید ترافیک ثابت و بالایی داشته باشید.
  • کاری کنید که مخاطب به محتوای شما بچسبد. برای این کار می‌توانید لینک اشتراک مقالات را در هر جایی که می‌توانید بگذارید. همچنین در پست‌های خود محلی برای دعوت مخاطبین همیشگی خودتان از دیگر دوستانشان قرار دهید. در خبرنامه‌های الکترونیکی خود محلی برای عضویت قرار دهید. همچنین قسمت عضویت را به گونه‌ای مشخص در دید مخاطب جدید قرار دهید تا به سایت و محتوای شما چسب شود.
  • پست پرمخاطب را قطاری منتشر کنید. برای مثال شما مقاله‌ای در مورد روش نوشتن کتاب الکترونیکی منتشر می‌کنید و مشاهده می‌نمایید که ترافیک سایت شما به یک‌باره افزایش می‌یابد. حالا شما باید از این موقعیت استفاده کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره پست‌هایی در مورد کتاب‌های الکترونیک منتشر نمایید. این کار باعث خواهد شد تا مخاطبین دوباره به سراغ مطالب داغ و ترند شما بیایند. با این کار ترافیک زیاد و روانی برای مدت‌ها خواهید داشت که خود زمینه خوبی برای پیشرفت است.

  • مراقب موج های منفی باشید. زمانی که ترافیک سایت شما افزایش پیدا می‌کند، تعداد زیادی از کسانی که چشم دیدن ترافیک بالای سایت شما را ندارند شروع به تضعیف روحیه و همچنین انتشار امواج منفی و ناامید کننده می‌کنند. بهترین کار این است که به آن‌ها بی‌توجهی کنید. با این حساب شما موفق خواهید شد نه تنها آن‌ها را بیشتر عصبانی کنید بلکه با قدرت بیشتر مسیرتان را ادامه دهید.
  • هیچ وقت 10 مخاطب اولتان را فراموش نکنید. حتی اگر تعداد مخاطب‌های شما میلیونی باشند، نباید 10 مخاطب اول خودتان که باعث و بانی موفقیت کنونی شما هستند را فراموش کنید. فراموشی این افراد نشان از بی‌اعتنایی شما به دیگر مخاطبان است بنابراین تلاش کنید رضایت این مخاطبین را همیشه داشته باشید.

باید بدانید که قانون تمرکز بر روی ده مخاطب یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشرفت بسیاری از سایت‌های بزرگ دنیا است. البته چیزی که ما از ابتدای مقاله به اسم« 10 مخاطب اول » گفتیم منظورمان مخاطب‌هایی هستند که عاشق و دلباخته محصولات و خدمات شما شدند نه هر 10 مخاطبی !

 

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

رمز موفقیت یک وبلاگ یا سایت با قانون « اولین 10 نفر »

ست گودین Seth Godin کارآفرین و سخنران اهل امریکا، میگوید رمز موفقیت یک کسب و کار در 3 کلمه نهفته است: اولین 10 نفر

اولین 10 مخاطبی که به شما اعتماد دارند، به شما نیاز پیدا کردند، از شما خرید می‌کنند، به شما گوش می‌دهند و بسیاری از کارهای دیگر که سودآوری نهایی آن‌ها تنها و تنها فقط برای شما است. آن 10 مخاطب منتظر هستند که شما نیاز آن‌ها را با محصولات خودتان برطرف کنید.  زمانی که آن‌ها را داشته باشید، شما برنده هستید.

اگر شما 10 مخاطب نداشته باشید یا بهتر است بگوییم 10نفر وجود نداشته باشد که محصول شما را تائید کنند، باید به فکر محصول جدید و در نهایت کسب و کار دیگر باشید. زمانی که ایده شما توسط مردم پخش می‌شود، کسب و کار  شما بهبود پیدا می‌کند، نه آن چنان که می‌خواستید اما بسیار سریع‌تر از آنچه که تصورش را می‌کردید این اتفاق خواهد افتاد.

خب حالا که از اهمیت وجود «اولین 10 نفر»  مطلع شدیم در ادامه قرار است با هم این قانون را برای سایت یا وبلاگ مان به کار بگیریم .

اولین 10 مخاطب

قدم اول: پیدا کردن 10 مخاطب

بیایید با هم رو راست باشیم، از زمین بلند کردن و رساندن یک سایت از کف اینترنت به اوج همانند از زمین بلند کردن یک بوئینگ 737 سخت و دشوار است. شما هفته‌ها و ماه‌ها قبل از اینکه اولین مخاطب بخواهد اولین نظر خودش را زیر یکی از پست‌های شما بگذارد، وقت برای توسعه سایت و همچنین بهبود آن نیاز دارید.

دانستن این اطلاعات هیچ کمکی به جذب 10 مخاطب نخواهد کرد، شما باید در این گام حرکت‌های مهم و اساسی روی صفحه شطرنج اینترنت پیش ببرید:

  • توزیع و نشر محتوا به صورت متوالی. اگر هنوز برنامه درست و منظمی برای نشر محتوا روی سایت خودتان ندارید بهتر است همین حالا چشم از به دست آوردن حتی یک مخاطب هم بردارید. مخاطب به چه امیدی می‌تواند وبلاگ شما را بخواند و دنبال کند؟ اینکه هفته‌ای یک مقاله در آن منتشر بشود یا نه؟

علاوه بر انتشار مداوم محتوا نیاز است که بدانید چه محتواهایی مخاطب را جذب می‌کند و چه نوشتاری می‌تواند برای چه مخاطبی جذاب و باشد.

  • برای دیگر سایت‌ها بنویسید. ما در رایتینا این هدف را با عنوان پست میهمان معرفی کردیم. یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌هایی که می‌توانید مخاطب به دست آورید این است که از مخاطبین دیگر سایت‌ها به عنوان مخاطب خودتان استفاده کنید تا بتوانید از میان آن‌ها حداقل 10 مخاطب برای خودتان پیدا کنید.
  • مشارکت در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. مهم است بدانید که مخاطبان شما بیشترین زمان خودشان را در کدام شبکه‌ اجتماعی  صرف می‌کنند؟ و بیشتر طرفدار کدام شبکه اجتماعی هستند . مثلا بیشتر ترجیح میدهند متن های کوتاه کوتاه در توییتر بخوانند یا عکس ه9ای جذاب یا آلبومی در اینستاگرام ببینند یا ویدئوهای کوتاه در یوتیوپ یا … پس برای اینکه بتوانید به مخاطبان خود دست پیدا کنید و به هدف اولیه ده مخاطب برسید لازم است تعدادی از محتواهای تان را روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. این کار می تواند به جذب مخاطب یا بهتر است بگوییم اولین 10 مخاطب به شما کمک کند .
  • در اینترنت فعال باشید. اگر می‌خواهید 10 مخاطب پیدا کنید باید به هزاران مخاطب خود و سایت خودتان را نشان دهید. یکی از روش‌های توصیه شده به صاحبان وب سایت‌ها و همچنین کسب و کارهای نوپا این است که روی سایت های کسب و کارهای موفق و مرتبط شروع به ارسال نظر و کامنت کنند. از دیگر روش‌های مؤثر و توصیه شده، ایجاد رابطه و شبکه سازی با صاحبان کسب و کارها و سایت‌های دیگر است

    دانلود جزوه کامنت نویسی

نکته مهم : باید به این نکته حواس تان باشد که اگر پیام یا ایمیل یا متنی برای شخصی میفرستید حتما لینک یا آدرس یک صفحه خاص از سایت تان را هم بگذارید تا مخاطب بتواند به سادگی آن را نگاه، دنبال و همچنین به دیگران معرفی کند.

 

قدم دوم : پرورش ده مخاطب

این قسمت را تا روزی که نتوانسته باشید حداقل 10 مخاطب پیدا کنید، مطالعه نکنید. زمانی که شمار مخاطب‌های شما به عدد 10 رسید، حالا نیاز است که این مخاطبان را همانند دانه‌های تازه کاشته شده در دل سایت، پرورش دهید تا شروع به باردهی کنند.

زمانی که سایت شما بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود، افراد بیشتری به سمت آن هجوم خواهند آورد. پرورش و حفظ این مخاطبان زیاد چگونه امکان پذیر است؟ کافی است که به چند روش زیر عمل کنید تا مخاطبان شیفته شما شوند:

  • می‌دانستید بسیاری از مخاطبین شما همان خود شما در روزهای ابتدایی سایت خودتان هستید؟ آن‌ها صاحبان وب‌سایت‌های جدید هستند که دوست دارند دیگران وب سایت آن‌ها را مشاهده کنند. پس چطور است آن‌ها را بیشتر جذب خودتان کنید؟ این کار می‌تواند با برگزار کردن یک مسابقه نظر دهی انجام شود. مسابقه به این صورت خواهد بود که افراد برتر در نظر دهی پست‌های شما به صورت صدرنشین در نظر دهی پست‌ها نشان داده می‌شوند و دیگران می‌توانند آن‌ها را دنبال و مشاهده کنند. درست مانند قسمت «بیشترین مشارکت» که در برخی از سایت‌ها مشاهده می‌شود.
  • از 10 مخاطب خود تشکر کنید. آیا وقت این نرسیده است که از 10 مخاطب خودتان تشکر کنید؟ همیشه تشکر کردن و دادن یک هدیه ساده همانند فرستادن ایمیل قدردانی از افراد می‌تواند موجب شادی و افزایش علاقه آن‌ها به هر چیزی شود. در همین راستا است که شما هم باید حداقل از 10 مخاطب اول خودتان هر از چند گاهی تشکر کنید. اگر این ده مخاطب نبودند، به احتمال زیاد شما هم تا به حال دست از اینترنت و دنیای پرفراز و نشیب آن کشیده بودید.

از مخاطب خودتان تشکر کنیداین تشکر می‌تواند ساده همانند فرستادن یک ایمیل قدردانی با اسم خود شخص یا هدیه ای از سوی شما به مخاطبان باشد.

  • جبران زحمت کنید. اگر واقعاً دوست دارید از مخاطبانی که شما را با استفاده از کامنت و نظراتی که حاوی لینک سایت شما بودند، دنبال می‌کنند تشکر کنید، بهتر است سایت‌ آنها را دنبال کنید یا اگر در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، آن‌ها را حمایت یا فالوو کنید. بیشتر کسانی که در اینستاگرام فعالیت دارند، دوست دارند کسی مانند شما صفحه آن‌ها را به دیگر مخاطبان معرفی کند که خود یک انگیزه مثبت برای حمایت بیشتر از شما می‌تواند باشد.
  • از نوشتن مقاله‌های بی‌ربط و زیاد پرهیز کنید. هیچ‌وقت به هیچ عنوان خروار خروار مقاله در سایت خالی نکنید به امید اینکه مخاطبانتان بیشتر شود.

 

قدم سوم: جذب مخاطب بیشتر

حالا 10 مخاطب یا اگر خوش اقبال باشید بیشتر از 10 مخاطب به شما کمک خواهند کرد که به مرحله بعد بروید. در این مرحله شما باید مخاطبین خودتان را تشویق کنید که به عنوان یک تبلیغ کننده ماهر افراد دیگر را به سمت شما بکشانند.

  • به راه انداختن کمپین می‌تواند برای شما مخاطبین بیشتری به ارمغان بیاورد. داشتن 10 مخاطب به این معنی نیست که شما نمی‌توانید کمپین برگزار کنید بلکه همین کمپین کوچک می‌تواند مزایای زیادی به دنبال داشته باشد. برای مثال می‌توانید کمپینی تحت عنوان «کتابی برای کسی که بیشترین تعداد از دوستانش را تگ کرده باشد» در شبکه‌های مجازی به راه بیندازید. با این کار ترافیک منتهی به سایت شما بیشتر خواهد شد.
  • به مخاطبین اجازه دهید که به راحتی با محتواهای شما ارتباط برقرار کنند و آن را به اشتراک بگذارند. زمانی که شما از مخاطب اجازه به اشتراک گذاری و در مواردی ذخیره مقاله را می‌گیرد مسلماً او نمی‌تواند به سادگی قبل با شما ارتباط داشته باشد و همین دیوار بین شما و مخاطب باعث خواهد شد او دست از دعوت دیگر دوستانش برای دیدن سایت شما بکشد. اگر نگران حق کپی رایت خود هستید بهتر است به این فکر کنید که بدون هیچ مخاطب کپی رایت هم معنی ندارد. پس بهتر است به اندازه کافی مخاطب پیدا کنید و بعد به فکر دیگر مسائل باشید.

اشتراک گذاری توسط مخاطب

  • آرشیو مقاله‌هایتان را در اختیار مخاطب قرار دهید. به این صورت که سعی کنید در سایت خود افزونه‌هایی تحت عنوان پست‌های مشابه و پست‌هایی که «شاید به آن علاقه داشته باشید» ایجاد کنید. با این کار مخاطب به مقاله‌های دیگر شما دسترسی پیدا خواهد کرد و به این طریق می‌توانید یک مخاطب را به چند قسمت از سایت خود هدایت کنید که خود یک ترافیک بالاتر است. علاوه بر این زمانی که تعداد محتواهای شما زیاد باشد خواهید توانست به صورت ایمیل لینک مربوط به محتواهای قبلی و قدیمی خودتان را به مخاطبان دوباره ارسال کنید. مسلماً کسی که یک‌بار به یک موضوع علاقه نشان داده است دوباره می‌تواند آن را به خاطر فراموشی مطالعه کند. شاید همین مطلب دریچه‌ای به سمت مطالب دیگر باشد.

قدم چهارم: هشدارهایی در باب ترافیک زیاد

زمانی که شما توانستید به تعدادی مخاطب پرشور که همه شما را دوست دارند دست پیدا کنید، کم کم با ترافیک زیاد روی سایت خود مواجه خواهید شد. این ترافیک ممکن است به علت یک مقاله وایرال در اینترنت که توسط مخاطبان شما منتشر شده باشد به وجود آید و نباید با این ترافیک زیاد خیال خوش خاطرتان را پر کند. به همین دلیل برای جلوگیری از سوءتفاهم‌هایی که در ترافیک ناگهانی زیاد برای مالک سایت به وجود می‌آید بهتر است به موارد زیر دقت کنید تا گام اشتباه چهارم شما را به مرحله اول باز نگرداند:

  • به ترافیک ناگهانی خیلی دل خوش نکنید. هیچ وقت یک سایت نوپا ترافیک بالای مداوم نمی‌تواند داشته باشد. بنابراین زمانی که بازدید سایت و ترافیک آن در یک روز افزایش یافت، منتظر باشید که موج این بازدیدها فرو بنشیند. زمانی که ترافیک بالا است از روش‌های جمع‌آوری مخاطب استفاده کنید تا تعداد بیشتر مخاطبین را به خودتان جلب کنید تا بتوانید ترافیک ثابت و بالایی داشته باشید.
  • کاری کنید که مخاطب به محتوای شما بچسبد. برای این کار می‌توانید لینک اشتراک مقالات را در هر جایی که می‌توانید بگذارید. همچنین در پست‌های خود محلی برای دعوت مخاطبین همیشگی خودتان از دیگر دوستانشان قرار دهید. در خبرنامه‌های الکترونیکی خود محلی برای عضویت قرار دهید. همچنین قسمت عضویت را به گونه‌ای مشخص در دید مخاطب جدید قرار دهید تا به سایت و محتوای شما چسب شود.
  • پست پرمخاطب را قطاری منتشر کنید. برای مثال شما مقاله‌ای در مورد روش نوشتن کتاب الکترونیکی منتشر می‌کنید و مشاهده می‌نمایید که ترافیک سایت شما به یک‌باره افزایش می‌یابد. حالا شما باید از این موقعیت استفاده کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره پست‌هایی در مورد کتاب‌های الکترونیک منتشر نمایید. این کار باعث خواهد شد تا مخاطبین دوباره به سراغ مطالب داغ و ترند شما بیایند. با این کار ترافیک زیاد و روانی برای مدت‌ها خواهید داشت که خود زمینه خوبی برای پیشرفت است.

  • مراقب موج های منفی باشید. زمانی که ترافیک سایت شما افزایش پیدا می‌کند، تعداد زیادی از کسانی که چشم دیدن ترافیک بالای سایت شما را ندارند شروع به تضعیف روحیه و همچنین انتشار امواج منفی و ناامید کننده می‌کنند. بهترین کار این است که به آن‌ها بی‌توجهی کنید. با این حساب شما موفق خواهید شد نه تنها آن‌ها را بیشتر عصبانی کنید بلکه با قدرت بیشتر مسیرتان را ادامه دهید.
  • هیچ وقت 10 مخاطب اولتان را فراموش نکنید. حتی اگر تعداد مخاطب‌های شما میلیونی باشند، نباید 10 مخاطب اول خودتان که باعث و بانی موفقیت کنونی شما هستند را فراموش کنید. فراموشی این افراد نشان از بی‌اعتنایی شما به دیگر مخاطبان است بنابراین تلاش کنید رضایت این مخاطبین را همیشه داشته باشید.

باید بدانید که قانون تمرکز بر روی ده مخاطب یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشرفت بسیاری از سایت‌های بزرگ دنیا است. البته چیزی که ما از ابتدای مقاله به اسم« 10 مخاطب اول » گفتیم منظورمان مخاطب‌هایی هستند که عاشق و دلباخته محصولات و خدمات شما شدند نه هر 10 مخاطبی !

 

 

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست