برای خلاقیت در تولید محتوا به خودتان تلنگر بزنید ( + داستان واقعی ِدستگاه MRI ،سری هیجان!)

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. برای خلاقیت در تولید محتوا به خودتان تلنگر بزنید ( + داستان واقعی ِدستگاه MRI ،سری هیجان!)

شما با شنیدن کلمه « خلاقیت » چه چیزی به ذهن تان می آید و به چه چیزی فکر میکنید ؟! از نظر شما خلاقیت در تولید محتوا یا هر کار دیگری به چه معنا و مفهومی است ؟

{همانطور که قول داده بودیم در بخش « مروری بر کتاب ها » ما به جای شما کتاب می خوانیم ، نت نویسی میکنیم ، ساده میکنیم و منتشر میکنیم تا  اگر شما فرصت خواندن کتاب ها را به صورت کامل ندارید این خلاصه ها را بخوانید . قطعا پیشنهاد رایتینا این است که هر فردی خودش کتاب ها را با لذت ورق بزند و بخواند . اما این خلاصه نویسی مثل خواندن شب امتحان است برای کسانی که به هر دلیل وقت نمی کنند کل کتاب را بخوانند و دوست دارند در چند دقیقه قسمت های مهم آن را مرور کنند .

علاوه بر این، متن کتاب به صورت کلمه به کلمه ترجمه نشده است و یک برداشت آزاد از محتوای کتاب است و ما از نکات آن برای آموزش تولید محتوا استفاده میکنیم}

این بار در بخش مروری بر کتاب ها در رایتینا به سراغ کتاب جالب و آموزنده « خود باوری در خلاقیت » یا Creative Confidence  تام و دیوید کلی می رویم و بخش های آموزنده آن را برای شما خلاصه میکنیم تا در فرصت کوتاه نکته های آن را یاد بگیرید . نکته های این کتاب می تواند در پیدا کردن ایده هایی در تولید محتوا و کپی رایتینگ برای ما بسیار مفید باشد .

خلاقیت در تولید محتوا - خلاقانه یا هنرمندانه
خلاقیت در تولید محتوا – خلاقانه یا هنرمندانه

اگر شما هم مثل بسیاری از مردم با شنیدن« خلاقیت »، ذهن تان سریع به سمت کارهای هنری مثل مجسمه سازی ، نقاشی ، طراحی یا موسیقی می رود پس شما هم جزو افرادی هستید که به اشتباه کلمه « خلاقانه » را معادل با « هنرمندانه » می دانید و به همین خاطر این طور فکر میکنید که فقط افراد خاصی می توانند این استعداد و توانایی را به صورت ذاتی داشته باشند و خلاق بودن یک خصلت ژنتیکی است دقیقا مثل رنگ پوست و رنگ چشم !

و با این طرز فکر احتمالا این طور فکر میکنید که هر انسانی یا در هنگام تولد ژن های خلاقانه دارد و خلاق متولد می شود یا بدون داشتن این ژن ها هیچ وقت و هرگز نمی تواند خلاق باشد .

اما تام و دیوید کِلی دو برادر نویسنده این کتاب اعتقاد دارند که این نوع تفکرات یک افسانه ای بیش نیستند و هیچ ارزش واقعی ندارند . و برعکس آنها معتقدند که « همه ما خلاقیم » و باید به این « خودباوری در خلاقیت » برسیم .

به همین خاطر در طول این کتاب از داستان ها ، تمرین ها و آموزش هایی استفاده میکنند که ما بتوانیم عضله خلاقیت مان را با تلاش و تجربه در زندگی مان پرورش دهیم و هر روز قوی تر و نیرومند تر از قبل شویم.

خصوصا برای ما که خلاقیت در تولید محتوا جزو حیاتی ترین بخش های شغل و کسب و کارمان است مشخصا « خودباوری در خلاقیت » و پرورش عضله های خلاقیت می تواند به ما در رسیدن به نتایج باور نکردنی و ارزش مندی کمک زیادی بکند .

خلاقیت در تولید محتوا - خودباوری
خلاقیت در تولید محتوا – خودباوری

پایه اصلی و بنیادین در « خودباوری در خلاقیت » اعتقاد به توانمندی هایمان برای ایجاد تغییرات در جهان اطرافمان و ماندگار شدن ایده هایمان و اثر گذاشتن در دنیاست.

از نظر تام و دیوید کِلی خلاقیت به معنی کاربرد ابتکار و تخیل برای ایجاد و تولید چیزی جدید در دنیاست

پس اگر ما هم به عنوان تولید کننده محتوا هر روز که از خواب بیدار میشویم به این باور برسیم که خلاق هستیم و به ظرفیت خلاق خودمان ایمان بیاوریم می توانیم هر چیزی که اراده میکنیم را انجام دهیم و با خلاقیت در تولید محتوا دنیای اطرافمان را هر چند کوچک و محدود تغییر بدهیم و اثری ماندگار از خودمان بر جا بگذاریم.

این روزها در دنیای کسب و کارها « خلاقیت » به شکل « نوآوری » خود را نشان میدهد و شرکت های بزرگی چون گوگل ، فیس بوک و توییتر با شکوفا کردن خلاقیت در میان کارکنان شان توانستند زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان را تغییر بدهند .

و اکثر کسب و کارها و مدیران متوجه شده اند که کلید رشد و یا به عبارت بهتر بقا مجموعه شان در گرو نوآوری وخلاقیت است.

یک نظرسنجی :  شرکت Adobe Systems با نظرسنجی از حدود 5000 هزار نفر در سه قاره دنیا نشان داد که 80% مردم ظرفیت خلاق را کلید رشد اقتصادی این روزها در کسب و کارها می دانند اما جالب است که فقط 25 % این افراد حس میکنند که از ظرفیت های خلاق خودشان در زندگی و شغل شان می توانند استفاده کنند . این یعنی یک حجم بالای استعدادها و نبوغ دست نخورده !

اگر میخواهید خلاق باشید فقط کافی است طبیعی تر باشد !

جینپا رئیس گروه مترجمان انگلیسی دالائی لاما این طور می گوید که در زبان تبتی نزدیک ترین ترجمه برای خلاقیت کلمه « طبیعی » است . پس اگر می خواهید خلاق باشید فقط کافی است یاد دوران کودکی خودتان بیافتید که هنوز چیزهای زیادی یاد نگرفته بودید و دوست داشتید همه چیز را امتحان کنید و همه چیز کاملا طبیعی پیش می رفت .

پس خلاقیت استعداد یا توانایی ای نیست که فقط عده محدودی از انسان ها از این موهبت برخوردار باشند بلکه بخش طبیعی وجود هر انسانی است که در بیشتر افراد کاملا مسدود شده است اما با تمرین و ممارست می توانیم این دیوار بتنی را بشکنیم و خلاقیت را رها کنیم.

پس برای خلاقیت در تولید محتوا دیوارهایی که خلاقیت تان را مسدود کرده اند را بشکنید تا به راه حل های بهتری دست پیدا کنید و موفقیت بیشتری کسب کنید و یک فوق ستاره در تولید محتوا شوید !

در تولید محتوا به خودتان تلنگر بزنید !

یک داستان واقعی :

داگ دیتز کهنه کار بیست و چند ساله جنرال الکتریک است . او فردی جدی و ساکت است و همیشه لبخندی کنایه آمیز و دوست داشتنی گوشه ی لبش نشسته است. داگ هدایت طراحی و توسعه سیستم های پیشرفته تصویر برداری پزشکی متعلق به بخش پزشکی جنرال الکتریک را به عهده دارد . سیستم های چند میلیون دلاری تصویر برداری MRI  که او ساخته است با دقت و قابلیت بالایی درون سراسر بدن انسان را نشان می دهند و این کاری است که دقیقا یک قرن قبل سحر و جادو به حساب می آمد !

چند سال پیش داگ یک پروژه 2.5 ساله روی یک نمونه خاص از دستگاه های MRI را به پایان رساند و برای افتتاح این دستگاه جدید خودش شخصا در بیمارستان کنار دست تکنیسین ایستاد تا نحوه کار و برخورد مراجعه کنندگان را از نزدیک ببیند .مشخصا داگ هم مانند همه ما منتظر این لحظه به یادماندنی بود که از زحمات چند ساله خود نتیجه بگیرد و از این موفقیت لذت ببرد و دیگران او را به شدت تشویق کنند . در همین فکر و خیال بود که یک دختر بچه لاغر و ضعیفی گریه کنان همراه والدینش به بیمارستان و بخش MRI آمدند . دخترک به شدت ترسیده بود و خودش را به پدرش چسبانده بود و هیچ پرستاری هم نمی توانست او را جدا کند و آماده انجام این آزمایش کند .

خلاقیت در تولید محتوا - دستگاه MRI سری هیجان
خلاقیت در تولید محتوا – دستگاه MRI سری هیجان

نگرانی و استرس از صورت تمام اعضای خانواده و به خصوص دخترک کاملا نمایان بود . در همین زمان بود که داگ متوجه شد تکنسین دستگاه به متخصص بی هوشی بیمارستان تماس گرفته است تا خودش را برساند . و این اولین بار بود که او از نزدیک متوجه شد انقدر این دستگاه برای بچه ها ترسناک و وحشت آور است که متخصصین مجبورند بسیاری از کودکان را بیهوش کنند تا بتوانند تست مورد نظر را به درستی انجام دهند . همین جا بود که تلنگر بزرگی به او خورد و نظرش را برای همیشه تغییر داد !

داگ دستگاهی که این همه سال برایش زحمت کشیده بود را به جای اینکه ماشینی مدرن و شیک و شایسته تمجید و تحسین ببیند یک غول بی شاخ و دم ترسناک می دید که بیماران به اجبار مجبورند داخلش بروند و چند لحظه ای را با ترس و دلهره بگذرانند تا تصویر برداری انجام شود .

او تا به حال هیچ وقت به این شکل به دستگاهش نگاه نکرده بود . اینبار اما به چشم دخترک رفت و از چشم او به این دستگاه غول پیکر نگاه کرد . همین جا بود که یکباره احساس شکست کرد چون دید دقیقا باعث ناراحتی بیمارانی شده است که تمام تلاشش این بود که به آنها کمک کند .

شاید اگر برای ما در کارمان همچین اتفاقی برایمان می افتاد سریع استعفا می دادیم یا افسرده می شدیم و یا بالعکس بی توجه به آن به زندگی عادی مان ادامه می دادیم و فقط به فکر کسب درآمد بودیم  .اما او اینکار را نکرد .و از همان لحظه تصمیم گرفت که این مشکل را به هر نحوی که شده حل کند .

او فقط به این فکر میکرد که چگونه می تواند کاری کند که این حس ترس و وحشت از مراجعینش گرفته شود و آنها در داخل دستگاه حس آرامش کنند .

خلاقیت در تولید محتوا - ترش از دستگاه ام آر آی
خلاقیت در تولید محتوا – ترش از دستگاه ام آر آی

و تنها چیزی که به او کمک کرد « خود باوری در خلاقیت » بود .

او به سراغ کاربران و بیماران زیادی رفت و مصاحبه های متعددی با آنها انجام داد ، به مهد کودک های مختلف رفت ، با متخصصان اطفال زیادی صحبت کرد و…تا نیازهایشان را به درستی درک کند . و در انتها با بررسی همه ایده هایی که در ذهن اش بود و مشورت با همکاران و دوستان اش به یک « طراحی انسان محور » رسید .

او به جای اینکه دستگاهی جدید طراحی کند تمام تلاش خودش را کرد که با باز طراحی دستگاه قبلی آن را به حالت ایده آل بیماران تبدیل کند و موفق هم شد .

داگ در نهایت اولین دستگاه MRI سری هیجان را طراحی و به صورت آزمایشی به بیمارستان کودکان برد . او با خلاقیت و تفکری نو و نوآوری توانست چند دقیقه حضور کودکان درون دستگاه MRI را از یک تونل وحشت به یک قصه و بازی هیجان انگیز برای کودکان تبدیل کند.

خلاقیت در تولید محتوا - دستگاه MRI کودکان
خلاقیت در تولید محتوا – دستگاه MRI کودکان

داگ بدون هیچ تغییر تکنولوژیک در دستگاه فقط با اضافه کردن تصاویر مهیج به سقف و دیواره و تجهیزات موجود در اتاق توانست این لحظه هیجان انگیز دوست داشتنی را برای بیماران بسازد .

مثلا در یکی از نمونه های دستگاه های MRI سری هیجان، دستگاه شبیه یک کشتی دزدان دریایی بود و تکنسین به بچه ها میگفت که در حال سفر در یک کشتی هستند و باید در طول سفر بی حرکت روی دستگاه بمانند یا در یک نمونه دیگر دستگاه MRI شبیه یک سفینه فضایی ساخته شده بود که می خواست بچه ها را به یک سفر فضایی ببرد و درست لحظه قبل از شروع به کار دستگاه پرستار به کودک اعلام میکرد که سفینه در حال اوج گرفتن است و کودک نه تنها از صدای مهیب دستگاه نمی ترسید بلکه از این سفر هیجان انگیز اوج لذت را میبرد .

به این شکل بعد از مدتی تعداد کودکانی که نیاز به بیهوشی داشتند بسیار کم شد و در یک زمان مشخص تعداد بیشتری از بیمارن می توانستد اسکن شود . به این شکل هم جنرال الکتریک خوشحال بود هم بیمارستان و هم بیماران و از همه بیشتر خود داگ !

داگ در نهایت توانست با خود باوری در خلاقیت هم دنیای اطرافش را تغییر بدهد و هم جایگاه و اعتبار شغلی اش را .

ذهنیت خلاق می تواند یک ابزار قدرتمند برای فراتر نگریستن به وضع موجود باشد

خلاقیت در تولید محتوا
خلاقیت در تولید محتوا

اما از این داستان ما چه درسی در تولید محتوا می توانیم بگیریم ؟

فرصت های جدید نوآوری و خلاقیت در تولید محتوا زمانی آشکار میشود که اول از همه شما به خودباوری در خلاقیت برسید و بعد فرایند نوآوری و خلاقیت در محتوا نویسی را با احساس همدردی نسبت به مخاطبان خودتان شروع کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید آنها را راضی و خوشحال کنید .و در شرایطی که سایر رقبای شما روی مسابقه بی انتهای بهبود ویژگی های فنی محصول و تکنولوژیک آن کار میکنند شما روی بهبود کیفیت خدمت رسانی و حس خوب در مخاطب یا مشتری متمرکز باشید

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

برای خلاقیت در تولید محتوا به خودتان تلنگر بزنید ( + داستان واقعی ِدستگاه MRI ،سری هیجان!)

شما با شنیدن کلمه « خلاقیت » چه چیزی به ذهن تان می آید و به چه چیزی فکر میکنید ؟! از نظر شما خلاقیت در تولید محتوا یا هر کار دیگری به چه معنا و مفهومی است ؟

{همانطور که قول داده بودیم در بخش « مروری بر کتاب ها » ما به جای شما کتاب می خوانیم ، نت نویسی میکنیم ، ساده میکنیم و منتشر میکنیم تا  اگر شما فرصت خواندن کتاب ها را به صورت کامل ندارید این خلاصه ها را بخوانید . قطعا پیشنهاد رایتینا این است که هر فردی خودش کتاب ها را با لذت ورق بزند و بخواند . اما این خلاصه نویسی مثل خواندن شب امتحان است برای کسانی که به هر دلیل وقت نمی کنند کل کتاب را بخوانند و دوست دارند در چند دقیقه قسمت های مهم آن را مرور کنند .

علاوه بر این، متن کتاب به صورت کلمه به کلمه ترجمه نشده است و یک برداشت آزاد از محتوای کتاب است و ما از نکات آن برای آموزش تولید محتوا استفاده میکنیم}

این بار در بخش مروری بر کتاب ها در رایتینا به سراغ کتاب جالب و آموزنده « خود باوری در خلاقیت » یا Creative Confidence  تام و دیوید کلی می رویم و بخش های آموزنده آن را برای شما خلاصه میکنیم تا در فرصت کوتاه نکته های آن را یاد بگیرید . نکته های این کتاب می تواند در پیدا کردن ایده هایی در تولید محتوا و کپی رایتینگ برای ما بسیار مفید باشد .

خلاقیت در تولید محتوا - خلاقانه یا هنرمندانه
خلاقیت در تولید محتوا – خلاقانه یا هنرمندانه

اگر شما هم مثل بسیاری از مردم با شنیدن« خلاقیت »، ذهن تان سریع به سمت کارهای هنری مثل مجسمه سازی ، نقاشی ، طراحی یا موسیقی می رود پس شما هم جزو افرادی هستید که به اشتباه کلمه « خلاقانه » را معادل با « هنرمندانه » می دانید و به همین خاطر این طور فکر میکنید که فقط افراد خاصی می توانند این استعداد و توانایی را به صورت ذاتی داشته باشند و خلاق بودن یک خصلت ژنتیکی است دقیقا مثل رنگ پوست و رنگ چشم !

و با این طرز فکر احتمالا این طور فکر میکنید که هر انسانی یا در هنگام تولد ژن های خلاقانه دارد و خلاق متولد می شود یا بدون داشتن این ژن ها هیچ وقت و هرگز نمی تواند خلاق باشد .

اما تام و دیوید کِلی دو برادر نویسنده این کتاب اعتقاد دارند که این نوع تفکرات یک افسانه ای بیش نیستند و هیچ ارزش واقعی ندارند . و برعکس آنها معتقدند که « همه ما خلاقیم » و باید به این « خودباوری در خلاقیت » برسیم .

به همین خاطر در طول این کتاب از داستان ها ، تمرین ها و آموزش هایی استفاده میکنند که ما بتوانیم عضله خلاقیت مان را با تلاش و تجربه در زندگی مان پرورش دهیم و هر روز قوی تر و نیرومند تر از قبل شویم.

خصوصا برای ما که خلاقیت در تولید محتوا جزو حیاتی ترین بخش های شغل و کسب و کارمان است مشخصا « خودباوری در خلاقیت » و پرورش عضله های خلاقیت می تواند به ما در رسیدن به نتایج باور نکردنی و ارزش مندی کمک زیادی بکند .

خلاقیت در تولید محتوا - خودباوری
خلاقیت در تولید محتوا – خودباوری

پایه اصلی و بنیادین در « خودباوری در خلاقیت » اعتقاد به توانمندی هایمان برای ایجاد تغییرات در جهان اطرافمان و ماندگار شدن ایده هایمان و اثر گذاشتن در دنیاست.

از نظر تام و دیوید کِلی خلاقیت به معنی کاربرد ابتکار و تخیل برای ایجاد و تولید چیزی جدید در دنیاست

پس اگر ما هم به عنوان تولید کننده محتوا هر روز که از خواب بیدار میشویم به این باور برسیم که خلاق هستیم و به ظرفیت خلاق خودمان ایمان بیاوریم می توانیم هر چیزی که اراده میکنیم را انجام دهیم و با خلاقیت در تولید محتوا دنیای اطرافمان را هر چند کوچک و محدود تغییر بدهیم و اثری ماندگار از خودمان بر جا بگذاریم.

این روزها در دنیای کسب و کارها « خلاقیت » به شکل « نوآوری » خود را نشان میدهد و شرکت های بزرگی چون گوگل ، فیس بوک و توییتر با شکوفا کردن خلاقیت در میان کارکنان شان توانستند زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان را تغییر بدهند .

و اکثر کسب و کارها و مدیران متوجه شده اند که کلید رشد و یا به عبارت بهتر بقا مجموعه شان در گرو نوآوری وخلاقیت است.

یک نظرسنجی :  شرکت Adobe Systems با نظرسنجی از حدود 5000 هزار نفر در سه قاره دنیا نشان داد که 80% مردم ظرفیت خلاق را کلید رشد اقتصادی این روزها در کسب و کارها می دانند اما جالب است که فقط 25 % این افراد حس میکنند که از ظرفیت های خلاق خودشان در زندگی و شغل شان می توانند استفاده کنند . این یعنی یک حجم بالای استعدادها و نبوغ دست نخورده !

اگر میخواهید خلاق باشید فقط کافی است طبیعی تر باشد !

جینپا رئیس گروه مترجمان انگلیسی دالائی لاما این طور می گوید که در زبان تبتی نزدیک ترین ترجمه برای خلاقیت کلمه « طبیعی » است . پس اگر می خواهید خلاق باشید فقط کافی است یاد دوران کودکی خودتان بیافتید که هنوز چیزهای زیادی یاد نگرفته بودید و دوست داشتید همه چیز را امتحان کنید و همه چیز کاملا طبیعی پیش می رفت .

پس خلاقیت استعداد یا توانایی ای نیست که فقط عده محدودی از انسان ها از این موهبت برخوردار باشند بلکه بخش طبیعی وجود هر انسانی است که در بیشتر افراد کاملا مسدود شده است اما با تمرین و ممارست می توانیم این دیوار بتنی را بشکنیم و خلاقیت را رها کنیم.

پس برای خلاقیت در تولید محتوا دیوارهایی که خلاقیت تان را مسدود کرده اند را بشکنید تا به راه حل های بهتری دست پیدا کنید و موفقیت بیشتری کسب کنید و یک فوق ستاره در تولید محتوا شوید !

در تولید محتوا به خودتان تلنگر بزنید !

یک داستان واقعی :

داگ دیتز کهنه کار بیست و چند ساله جنرال الکتریک است . او فردی جدی و ساکت است و همیشه لبخندی کنایه آمیز و دوست داشتنی گوشه ی لبش نشسته است. داگ هدایت طراحی و توسعه سیستم های پیشرفته تصویر برداری پزشکی متعلق به بخش پزشکی جنرال الکتریک را به عهده دارد . سیستم های چند میلیون دلاری تصویر برداری MRI  که او ساخته است با دقت و قابلیت بالایی درون سراسر بدن انسان را نشان می دهند و این کاری است که دقیقا یک قرن قبل سحر و جادو به حساب می آمد !

چند سال پیش داگ یک پروژه 2.5 ساله روی یک نمونه خاص از دستگاه های MRI را به پایان رساند و برای افتتاح این دستگاه جدید خودش شخصا در بیمارستان کنار دست تکنیسین ایستاد تا نحوه کار و برخورد مراجعه کنندگان را از نزدیک ببیند .مشخصا داگ هم مانند همه ما منتظر این لحظه به یادماندنی بود که از زحمات چند ساله خود نتیجه بگیرد و از این موفقیت لذت ببرد و دیگران او را به شدت تشویق کنند . در همین فکر و خیال بود که یک دختر بچه لاغر و ضعیفی گریه کنان همراه والدینش به بیمارستان و بخش MRI آمدند . دخترک به شدت ترسیده بود و خودش را به پدرش چسبانده بود و هیچ پرستاری هم نمی توانست او را جدا کند و آماده انجام این آزمایش کند .

خلاقیت در تولید محتوا - دستگاه MRI سری هیجان
خلاقیت در تولید محتوا – دستگاه MRI سری هیجان

نگرانی و استرس از صورت تمام اعضای خانواده و به خصوص دخترک کاملا نمایان بود . در همین زمان بود که داگ متوجه شد تکنسین دستگاه به متخصص بی هوشی بیمارستان تماس گرفته است تا خودش را برساند . و این اولین بار بود که او از نزدیک متوجه شد انقدر این دستگاه برای بچه ها ترسناک و وحشت آور است که متخصصین مجبورند بسیاری از کودکان را بیهوش کنند تا بتوانند تست مورد نظر را به درستی انجام دهند . همین جا بود که تلنگر بزرگی به او خورد و نظرش را برای همیشه تغییر داد !

داگ دستگاهی که این همه سال برایش زحمت کشیده بود را به جای اینکه ماشینی مدرن و شیک و شایسته تمجید و تحسین ببیند یک غول بی شاخ و دم ترسناک می دید که بیماران به اجبار مجبورند داخلش بروند و چند لحظه ای را با ترس و دلهره بگذرانند تا تصویر برداری انجام شود .

او تا به حال هیچ وقت به این شکل به دستگاهش نگاه نکرده بود . اینبار اما به چشم دخترک رفت و از چشم او به این دستگاه غول پیکر نگاه کرد . همین جا بود که یکباره احساس شکست کرد چون دید دقیقا باعث ناراحتی بیمارانی شده است که تمام تلاشش این بود که به آنها کمک کند .

شاید اگر برای ما در کارمان همچین اتفاقی برایمان می افتاد سریع استعفا می دادیم یا افسرده می شدیم و یا بالعکس بی توجه به آن به زندگی عادی مان ادامه می دادیم و فقط به فکر کسب درآمد بودیم  .اما او اینکار را نکرد .و از همان لحظه تصمیم گرفت که این مشکل را به هر نحوی که شده حل کند .

او فقط به این فکر میکرد که چگونه می تواند کاری کند که این حس ترس و وحشت از مراجعینش گرفته شود و آنها در داخل دستگاه حس آرامش کنند .

خلاقیت در تولید محتوا - ترش از دستگاه ام آر آی
خلاقیت در تولید محتوا – ترش از دستگاه ام آر آی

و تنها چیزی که به او کمک کرد « خود باوری در خلاقیت » بود .

او به سراغ کاربران و بیماران زیادی رفت و مصاحبه های متعددی با آنها انجام داد ، به مهد کودک های مختلف رفت ، با متخصصان اطفال زیادی صحبت کرد و…تا نیازهایشان را به درستی درک کند . و در انتها با بررسی همه ایده هایی که در ذهن اش بود و مشورت با همکاران و دوستان اش به یک « طراحی انسان محور » رسید .

او به جای اینکه دستگاهی جدید طراحی کند تمام تلاش خودش را کرد که با باز طراحی دستگاه قبلی آن را به حالت ایده آل بیماران تبدیل کند و موفق هم شد .

داگ در نهایت اولین دستگاه MRI سری هیجان را طراحی و به صورت آزمایشی به بیمارستان کودکان برد . او با خلاقیت و تفکری نو و نوآوری توانست چند دقیقه حضور کودکان درون دستگاه MRI را از یک تونل وحشت به یک قصه و بازی هیجان انگیز برای کودکان تبدیل کند.

خلاقیت در تولید محتوا - دستگاه MRI کودکان
خلاقیت در تولید محتوا – دستگاه MRI کودکان

داگ بدون هیچ تغییر تکنولوژیک در دستگاه فقط با اضافه کردن تصاویر مهیج به سقف و دیواره و تجهیزات موجود در اتاق توانست این لحظه هیجان انگیز دوست داشتنی را برای بیماران بسازد .

مثلا در یکی از نمونه های دستگاه های MRI سری هیجان، دستگاه شبیه یک کشتی دزدان دریایی بود و تکنسین به بچه ها میگفت که در حال سفر در یک کشتی هستند و باید در طول سفر بی حرکت روی دستگاه بمانند یا در یک نمونه دیگر دستگاه MRI شبیه یک سفینه فضایی ساخته شده بود که می خواست بچه ها را به یک سفر فضایی ببرد و درست لحظه قبل از شروع به کار دستگاه پرستار به کودک اعلام میکرد که سفینه در حال اوج گرفتن است و کودک نه تنها از صدای مهیب دستگاه نمی ترسید بلکه از این سفر هیجان انگیز اوج لذت را میبرد .

به این شکل بعد از مدتی تعداد کودکانی که نیاز به بیهوشی داشتند بسیار کم شد و در یک زمان مشخص تعداد بیشتری از بیمارن می توانستد اسکن شود . به این شکل هم جنرال الکتریک خوشحال بود هم بیمارستان و هم بیماران و از همه بیشتر خود داگ !

داگ در نهایت توانست با خود باوری در خلاقیت هم دنیای اطرافش را تغییر بدهد و هم جایگاه و اعتبار شغلی اش را .

ذهنیت خلاق می تواند یک ابزار قدرتمند برای فراتر نگریستن به وضع موجود باشد

خلاقیت در تولید محتوا
خلاقیت در تولید محتوا

اما از این داستان ما چه درسی در تولید محتوا می توانیم بگیریم ؟

فرصت های جدید نوآوری و خلاقیت در تولید محتوا زمانی آشکار میشود که اول از همه شما به خودباوری در خلاقیت برسید و بعد فرایند نوآوری و خلاقیت در محتوا نویسی را با احساس همدردی نسبت به مخاطبان خودتان شروع کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید آنها را راضی و خوشحال کنید .و در شرایطی که سایر رقبای شما روی مسابقه بی انتهای بهبود ویژگی های فنی محصول و تکنولوژیک آن کار میکنند شما روی بهبود کیفیت خدمت رسانی و حس خوب در مخاطب یا مشتری متمرکز باشید

 

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست