تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique در تولید محتوا

  1. خانه
  2. دسته بندی مقالات تولید محتوا
  3. تکنیک‌های تولید محتوا
  4. تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique در تولید محتوا

 تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا Skyscraper Technique  برای اولین بار توسط Brian Dean از backlinko مطرح و به کار گرفته شد . اگر بخواهیم تکنیک آسمان خراش را در یک جمله و به صورت ساده تعریف کنیم به این شکل باید بگوییم که : « با ارتقای محتوای با کیفیتی که ثابت شده است مخاطبان زیادی دارد و افراد زیادی به آن لینک داده اند می توانید پستی را منتشر کنید که در مدت زمان کم تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشد و در شبکه های اجتماعی بارها به اشتراک گذاشته شود. »

شما با جستجو و تحقیق در مورد ترندهای محبوب یا موضوعات داغ روز و یا مقالات آموزشی که در حوزه تخصصی شما بازدید زیادی داشته اند و برای مخاطب بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده اند و بارها به آنها لینک داده شده است ، می توانید محتواهایی را پیدا کنید که با خلاقیت آنها را به صورت حرفه ای بازنویسی کنید و در مرحله بعد با پیدا کردن افراد و سایت هایی که در گذشته به محتوای اولیه لینک داده اند ،سعی کنید آنها را توجیه و راضی کنید که به جای لینک قبلی به مقاله و محتوای جدید و به روز و با کیفیت تر شما لینک بدهند . در این صورت است که بعد از مدت زمان کمی می توانید  رتبه #1 گوگل را به دست بیاورید و ماهانه صدها و هزاران بازدید کننده برای این پست جذب کنید ( قطعا این مسیر از یک مقاله نویسی و تولید محتوای معمولی وقت و انرژی بسیار زیادی از شما می گیرد اما دیدن نتیجه می تواند خستگی شما را در بیاورد )

تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا  Skyscraper Technique در سه قدم :

  • محتوای پر مخاطب و عالی را پیدا کن
  • آن را ارتقا بده
  • این محتوای جدید را به افرادی که به محتوای اصلی لینک داده اند معرفی کن و لینک های زیادی بگیر

تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique

چرا تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا Skyscraper Technique می تواند باعث ارتقای رتبه و اعتبار شما از زمین تا آسمان شود ؟!

  •  مطمئن هستید که تقاضای زیادی برای این محتوا وجود دارد : مشخصا هر زمانی که بخواهید محصولی به بازار عرضه کنید یکی از کارهای حرفه ای این است که قبل از هر اقدامی بازارسنجی کنید و  بدترین کار این است که ابتدا محصول را تولید و به بازار عرضه کنید و بعد ببینید باید به چه کسانی بفروشید .

در مورد تولید محتوا هم دقیقا همین روند منطقی و حرفه ای باید وجود داشته باشد یعنی اول بازار هدف و میزان تقاضا برای محتوا را بسنجیم و بعد شروع کنیم به تولید محتوا و انتشار آن . یکی از مزایای تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique این است که ما قرار است در مورد موضوع و عنوانی تولید محتوا کنیم که دقیقا مطمئن هستیم بازار هدف مشخص و بزرگی دارد .

در صورتی که بتوانید محتوایی تولید کنید که کامل تر ،جامع تر و جذاب تر از محتوای اصلی باشد قطعا می توانید توجه تمامی مخاطبان محتوای اصلی را به سمت محتوای تولیدی خودتان بکشانید و این یعنی ترافیک بیشتر ، اعتبار بیشتر و بقیه مواردی که پشت سر جذب مخاطب و افزایش ترافیک می تواند برای شما نمایان شود .

  • مجبور می شوید محتوای با کیفیت و عالی تولید کنید : مشخصا زمانی شما می توانید نتیجه خوبی از این تکنیک بگیرید که یک سرو گردن محتوای شما از محتوای اصلی بالاتر باشد و کیفیت بهتری داشته باشد وگرنه با قرقره کردن محتوا قبلی و بیرون دادن آن قطعا به هیچ نتیجه ای نمی رسید . پس یکی از خوبی های این تکنیک این است که شما را وادار میکند محتوای با کیفیتی تولید کنید که این هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت می تواند برای شما ترافیک ، رتبه بهتر و اعتبار بیشتری بیاورد .
  • اشتراک گذاری پست شما در شبکه های اجتماعی بیشتر میشود : هر چه قدر شما بتوانید محتوای با کیفیت تر و با ارزش تری تولید کنید مشخصا بیشتر دهان به دهان می چرخد و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.
  • کامنت های وبلاگ شما بیشتر میشود : همانطور که می دانیم افزایش تعداد کامنت ها هم می تواند اعتبار شما را پیش گوگل و مخاطب بیشتر کند و هم می تواند به افزایش تعداد کلمات مقاله شما کمک کند که خود این مساله باعث بهبود جایگاه در گوگل میشود .
  • باعث افزایش ارتباط شما با سایر تولید کنندگان محتوا یا وبلاگ نویس ها میشود : در مرحله نهایی تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique شما لازم است با بسیاری از صاحبان سایت یا وبلاگ نویس ها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که به جای مقاله و محتوای اصلی ، به مقاله شما که با کیفیت تر و جامع تر است لینک بدهند که همین مساله باعث ایجاد ارتباط های جدید تر برای شما میشود .

آسمان خراش از نوع محتوایی هم می تواند مانند بلندترین برج دنیا سالانه 2 میلیون بازدید کننده را جذب کند اگر درست اجرا شود !

روشی فوق العاه برای گرفتن بک لینک

مراحل اجرای تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا و گرفتن لینک

1- محتوای خاص را پیدا کنید

با جستجوی دقیق و حرفه ای لیستی از پست ها و محتواهایی که به میزان زیادی به اشتراک گذاشته شده اند و بازدید بالایی داشته اند را پیدا کنید :

اولین قدم در تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique این است که بگردید و محتوا هایی را پیدا کنید که به میزان زیادی به اشتراک گذاشته شده اند و مخاطبان میلیونی و بالایی دارند ( این محتوا می تواند متن ، اینفوگرافیک ، پادکست ، ویدئو و.. باشد ). پس به نوعی باید ایده ها و محتواهای ویروسی را پیدا کنید .

برای پیدا کردن ایده ها و محتواهای پر مخاطب و ویروسی باید از چه ابزارهایی استفاده کنیم ؟

BuzzSumo : یک ابزار خوب برای پیدا کردن ایده های محتوایی است . BuzzSumo می تواند به شما لیستی از محبوب ترین محتواها را نشان دهد که مربوط به کلمه کلیدی ای هستند که شما انتخاب کرده اید و مرتبط با حوزه کسب و کارتان است . در صورتی که از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنید می توانید اطلاعات بسیار مفیدی جمع کنید و محتواها را بر اساس میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی طبقه بندی کنید . اما اگر مشترک این سایت باشید می توانید دقیقا ببینید چه کسانی به این محتوا لینک داده اند و به این شکل کار شما بسیار راحت تر میشود .

تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique

برای شروع به صفحه اصلی BuzzSumo بروید و عبارت مدنظر خودتان را جستجو کنید . مثلا ما در اینجا بازاریابی محتوا را جستجو کردیم

تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا

                    در صورتی که بخواهید باز هم اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید به سراغ خود گوگل و یا جستجو در توییتر بروید و اطلاعات بیشتری در مورد نتایج خودتان پیدا کنید

یک راه میانبر برای استفاده از اطلاعات BuzzSumo :

کاربرد ابزار Moz در تولید محتوا

با نصب افزونه Moz روی مرورگر کروم تان می توانید دسترسی سریع تری به اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها داشته باشید .

افزونه Moz در مرورگر کروم

برای دانلود این افزونه می توانید به این صفحه بروید : Moz Toolbar

Ahrefs: این ابزار هم جزو ابزارهای پولی است که البته به مدت 7 روز می توانید به صورت رایگان و با محدودیت هایی از آن استفاده کنید. در این سایت می توانید اطلاعات زیادی مانند گزارش دقیقی از بک لینک ها ، مقایسه دامنه ها و… به دست بیاورید که می تواند برای شما بسیار مفید باشد .

ابزار Ahrefs در تولید محتوا

Simple SERP Scraper : برای استفاده از این ابزار باید در ابتدا آن را از طریق این لینک دانلود کنید : دانلود SERP Scraper

بعد از دانلود و نصب این ابزار روی دسک تاپ می توانید کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید و تعداد لینک های خروجی را انتخاب کنید و بعد هم دکمه Scrape را بزنید و لینک های با بالاترین رنک را در یک فایل اکسل دریافت کنید . بعد این لینک ها را کپی و در Ahrefs Batch Analysis tool پیست کنید و دکمه Start Analysis را بزنید

Twitter : یکی دیگر از راه های پیدا کردن موضوعات و عنوان هایی که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است استفاده از شبکه اجتماعی توییتر است . شما می توانید موضوع مورد نظرتان یا کلمه کلیدی اصلی را در توییتر جستجو کنید و هشتگ ها و URL هایی که بارها ریتویت شده اند را پیدا کنید و وارد لیست تان بکنید .

Topsy : تاپسی هم یک ابزار رایگان است که به شما کمک میکند ترندها و موضوعاتی که بارها ریتوییت شده اند را پیدا کنید

2– محتوا را ارتقا بدید :

در این مرحله باید محتوایی تولید و منتشر کنید که بسیار با کیفیت تر و کامل تر از محتواهایی باشد که در بالا لیست کرده اید و در حال حاضر مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است .

پس باید روی چند وب سایت اولی که BuzzSumo معرفی کرده بود کلیک کنید یا اینکه حداقل 10 لینک اول گوگل در کلمه کلیدی مورد نظرتان را باز کنید و با دقت هر چه تمام تر آنها را مو شکافی و بررسی کنید .

به چه مواردی باید توجه کنید و آنها را ارتقا بدهید؟

 

  • طول متوسط محتوا
  • تعداد تصاویر و یا ویدئوی داخل متن
  • کیفیت کلی متن محتوا و اطلاعات به روز
  • بازی با کلمات کلیدی خاص و مشابه

قطعا بهتر است همه این موارد را در ارتقای محتوا در نظر بگیرید و بهبود دهید اما اگر فرصت اینکار نبود و خواستید مسیر را کوتاه تر کنید حداقل در 2 مورد از این موارد اصلاحات پایه ای و با کیفیت در نظر بگیرید .

البته نباید حساسیت زیادی به خرج بدهید ، چون قرار نیست این مقایسه و اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید به عنوان یک یافته علمی منتشر شود فقط قرار است برای مقایسه از آنها استفاده کنید پس به عنوان مثال می توانید برای پیدا کردن تعداد کلمات تقریبی هر پست، متن مقاله را کپی کنید و در فایل ورد پیست کنید و ببینید چه تعداد کلمه دارد .

چگونه محتوا را ارتقا بدهید ؟

دقیق تر بنویسید : تمامی پست های مرتبط را با دقت بخوانید . ببینید چه چیزی کم دارند یا در آنها جا افتاده است . مثلا اگر در بین پست هایی که مطالعه میکنید هیچ مقاله یا پستی را ندیدید که مطالب را دسته بندی کرده باشد و با دسته بندی خاصی توضیح داده باشد شما اینکار را بکنید تا برای مخاطب مسیر را راحت تر کنید .

راهنما برای برچسب گذاری مقالات  :

از جمله مقالات مفیدی که ما در تیم رایتینا برای برچسب گذاری مقالات در سطح وب فارسی خواندیم این مقاله بود :

درباره تگ گذاری و استفاده برچسب در وبلاگ

جذاب تر کنید : مطمئنا بسیاری از پست هایی که در حال حاضر در جایگاه بالایی قرار دارند اتفاقا گرافیک و تصاویر جذابی برای مخاطب ندارند شما می توانید با اضافه کردن تصاویر یا ویدئو ها آنها را جذاب تر کنید

راهنما برای پیدا کردن تصاویر رایگان : معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا (لینک سایت + توضیحات مختصر در مورد هر کدام )

از داده ها ، آمارها و مطالعات موردی استفاده کنید : هیچ چیزی برای مخاطب بهتر از این نیست که یک نمونه واقعی و موفق از چیزی که شما برای او توضیح می دهید را ببیند پس اگر در حال حاضر مطالعه موردی خاصی ندارید که بخواهید از آن برای اثبات حرف تان به مخاطب استفاده کنید از آمارها و ارقام معتبر جمع آوری شده از منابع معتبر برای اثبات حرف تان استفاده کنید .

ما برخلاف آن چیزی که نشان می دهیم عاشق اعداد و ارقام هستیم و به راحتی تسلیم آنها میشویم ، مخاطب شما هم با دیدن آمار و ارقام که حرف شما را تایید می کنند راحت تر با شما تا پایان مقاله همراه میشود .

ترویج محتوا در تکنیک آسمان خراش

3- محتوا را ترویج بدهید :

سومین مرحله از تکنیک Skyscraper Technique یک مرحله بسیار مهم اما سخت است . شما اگر بهترین و با کیفیت ترین محتوا را تولید کنید اما نتوانید آن را ترویج و معرفی کنید و لینک بگیرید دقیقا مساوی این است که هیچ محتوایی تولید نکرده اید و شاید هم بدتر چون کلی وقت و هزینه صرف کرده اید برای هیچ .

برای معرفی و ترویج محتوا قطعا بهتر است دنبال افرادی بگردید که به این نوع محتوا علاقه دارند . بنابراین با استفاده از ابزارهایی که در بالا معرفی کردیم مثل Buzzsumo یا Ahrefs می توانید لیست افرادی که به محتوای اریجینال و اولیه لینک داده بودند و به نوعی علاقه خودشان را به این نوع محتوا نشان داده بودند پیدا کنید یا با بررسی این سایت ها به اطلاعات تماس آنها دسترسی پیدا کنید و شروع به معرفی پست جدید تان به آنها بکنید

یکی از راه های اطلاع رسانی ارسال ایمیل است . اما باید متنی برای ایمیل بنویسید که بدانید به احتمال بالای 80 % باز میشوند و خوانده میشوند . بنابراین مرحله حیاتی و مهم در اجرای این بخش وقت گذاشتن و نوشتن متن هایی با جذابیت بالا و امکان باز شدن و خوانده شدن زیاد است . علاوه بر این ، درنظر داشته باشید که اغلب ادمین سایت های معتبر و یا وبلاگ نویسان بزرگ سرشان بسیار شلوغ است و ممکن است روزانه صدها یا هزاران ایمیل دریافت کنند و گاهی حتی ایمیل ما را نبینند چه برسد به اینکه بخوانند . بنابراین سریعا نا امید نشوید و هفته بعد هم باز ایمیل دیگری بفرستید و تا چند بار این ارسال را تکرار کنید .

پس برای موفقیت در ایمیل ارسالی :

  • موضوع و عنوان ایمیل تان را قانع کننده و جذاب انتخاب کنید
  • متن ایمیل را کوتاه ، مفید و شیرین بنویسید
  • قبل از اینکه از آنها بخواهید به محتوای شما لینک بدهند سعی کنید آنها را نمک گیر کنید !! یعنی در چند جای مختلف از جمله توییتر یا شبکه های اجتماعی دیگر یا حتی سایت تان به آنها لینک بدهید . بک لینک و ارتباطات وبلاگی قطعا یک بازی برد – برد است پس فقط خودخواهانه از دیگران نخواهید که به شما لینک بدهند بلکه خودتان هم برای آنها مفید باشید.
  • هرگز از سیستم ایمیل خودکار برای این موضوع استفاده نکنید. ایمیل های شخصی و اختصاصی، کلیدِ باز شدن ایمیل های ارسالی از طرف شماست . پس بیخودی فرصت خودتان را با ارسال انبوه و اتومات ایمیل نسوزانید.

ارسال ایمیل در تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique در تولید محتوا

یک نمونه متن ایمیل که ما در رایتینا استفاده می کنیم :

سلام . لحظاتتون سبز و پر از آرامش .

من و بچه های تیم رایتینا به صورت روزانه سایت مفید شما ” مدرسه نویسندگی ” و همین طور وبلاگ جذاب تون” شاهین کلانتری، نوشتن، یادگیری و توسعه فردی ” رو دنبال می کنیم و از خوندن مقالات مفید و آموزنده شما در خصوص تولید محتوا و نویسندگی لذت می بریم و کلی مطالب جدید از شما یاد می گیریم

ما به تازگی مقاله ای منتشر کردیم با عنوان :  چگونه متن « توضیح محصول » را جذاب بنویسیم که مشتری جز خرید راه دیگری نداشته باشد ؟! (مثال تصویری + تمرین تشویقی )  که احساس کردیم شاید شما و مخاطبان سایت تون هم دوست داشته باشید مطالعه کنید .

با احترام

شاد ، پیروز و پاینده باشید

ناتاشا جعفری

البته قطعا شما می توانید با گذاشتن وقت بیشتر متن های بهتر و جذاب تری هم بنویسید که خوشحال می شویم در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

همه ما می توانیم احساس سخنرانی که هیچ شنونده ای ندارد یا وبلاگ نویس و نویسنده ای که هیچ مخاطب و خواننده ای ندارد را درک کنیم و قطعا هیچ کدام مان حاضر نیستیم این حس بد را تجربه کنیم .

پس لازم است برای رسیدن به جایگاه عالی تلاش کنیم و به جای اصرار بر ارسال پست های بی محتوا و بی کیفیت روزانه در تلاش برای تولید محتوای ارزش آفرین و مفید برای مخاطب باشیم که یکی از تکنیک هایی که در این راه به ما کمک میکند تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique در تولید محتوا است .

 

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • واقعا مقاله عالی و حرفه ای نوشته اید .

  • سلام خسته نباشید ممنون از آموزش مفیدتون
    بنده چهار ماه است یک وبسایت در زمینه سلامتی راه اندازی کردم و پست های سلامتی گذاشتم اما وقتی این مقاله شما را خواندم رفتم توی فک یک تولید محتوای جامع و مفید و آسمان خراش بخاطر همین یک مقاله آسمان خراش نوشتم و هر چند روز یکبار آپدیت کردم و به آن مطلب اضاف کردم تا جایی که اگر در کلید واژه اون مطلب سرچ میکردیم اگر صفحه ۹ گوگل بودیم رسیدیم به صفحه اول گوگل و عنوان ششم را کسب کردیم حدودا چند هفته ای صفحه اول بودیم تا اینکه من دوباره مطلب آپدیت کردم که تعداد کلمات ان پس از اخرین آپدیتم به نزدیک ۶۰۰۰ کلمه رسید اما اتفاقی که افتاد این بود که بعد از گذشت سه روز مقاله ما که صفحه اول بود رفت به صفحه چهارم گوگل البته اینو هم بگم که اصول سئو کاملا رعایت شده حالا میخواستم بپرسم ایا این طبیعی هست ؟

    • سلام . لحظه هاتون سبز .
      ببینید یک چیزی که مشخص هست این هست که تکنیک آسمان خراش اگر درست و کامل اجرا بشه اصلا چیزی نیست که برای گوگل بد باشه که بخواد بهش امتیاز منفی بده و افت رتبه ایجاد بشه . و هر بار هم که شما مقاله رو آپدیت میکنید و محتوای بیشتری بهش اضافه میکنید قطعا باعث بهبود رتبه میشه .چون شما یک مقاله با کیفیت و جامع تولید کردید پس قطعا گوگل هم برای اینکار شما ارزش قائل میشه . فقط به شرطی که به هیچ وجه کپی و صرفا گرد آوری نباشه . در غیر این صورت اگر افت رتبه ای اتفاقا افتاده دلیل دیگه ای هست و به استفاده از تکنیک آسمان خراش مربوط نمیشه .
      پاینده باشید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique در تولید محتوا

 تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا Skyscraper Technique  برای اولین بار توسط Brian Dean از backlinko مطرح و به کار گرفته شد . اگر بخواهیم تکنیک آسمان خراش را در یک جمله و به صورت ساده تعریف کنیم به این شکل باید بگوییم که : « با ارتقای محتوای با کیفیتی که ثابت شده است مخاطبان زیادی دارد و افراد زیادی به آن لینک داده اند می توانید پستی را منتشر کنید که در مدت زمان کم تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشد و در شبکه های اجتماعی بارها به اشتراک گذاشته شود. »

شما با جستجو و تحقیق در مورد ترندهای محبوب یا موضوعات داغ روز و یا مقالات آموزشی که در حوزه تخصصی شما بازدید زیادی داشته اند و برای مخاطب بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده اند و بارها به آنها لینک داده شده است ، می توانید محتواهایی را پیدا کنید که با خلاقیت آنها را به صورت حرفه ای بازنویسی کنید و در مرحله بعد با پیدا کردن افراد و سایت هایی که در گذشته به محتوای اولیه لینک داده اند ،سعی کنید آنها را توجیه و راضی کنید که به جای لینک قبلی به مقاله و محتوای جدید و به روز و با کیفیت تر شما لینک بدهند . در این صورت است که بعد از مدت زمان کمی می توانید  رتبه #1 گوگل را به دست بیاورید و ماهانه صدها و هزاران بازدید کننده برای این پست جذب کنید ( قطعا این مسیر از یک مقاله نویسی و تولید محتوای معمولی وقت و انرژی بسیار زیادی از شما می گیرد اما دیدن نتیجه می تواند خستگی شما را در بیاورد )

تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا  Skyscraper Technique در سه قدم :

  • محتوای پر مخاطب و عالی را پیدا کن
  • آن را ارتقا بده
  • این محتوای جدید را به افرادی که به محتوای اصلی لینک داده اند معرفی کن و لینک های زیادی بگیر

تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique

چرا تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا Skyscraper Technique می تواند باعث ارتقای رتبه و اعتبار شما از زمین تا آسمان شود ؟!

  •  مطمئن هستید که تقاضای زیادی برای این محتوا وجود دارد : مشخصا هر زمانی که بخواهید محصولی به بازار عرضه کنید یکی از کارهای حرفه ای این است که قبل از هر اقدامی بازارسنجی کنید و  بدترین کار این است که ابتدا محصول را تولید و به بازار عرضه کنید و بعد ببینید باید به چه کسانی بفروشید .

در مورد تولید محتوا هم دقیقا همین روند منطقی و حرفه ای باید وجود داشته باشد یعنی اول بازار هدف و میزان تقاضا برای محتوا را بسنجیم و بعد شروع کنیم به تولید محتوا و انتشار آن . یکی از مزایای تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique این است که ما قرار است در مورد موضوع و عنوانی تولید محتوا کنیم که دقیقا مطمئن هستیم بازار هدف مشخص و بزرگی دارد .

در صورتی که بتوانید محتوایی تولید کنید که کامل تر ،جامع تر و جذاب تر از محتوای اصلی باشد قطعا می توانید توجه تمامی مخاطبان محتوای اصلی را به سمت محتوای تولیدی خودتان بکشانید و این یعنی ترافیک بیشتر ، اعتبار بیشتر و بقیه مواردی که پشت سر جذب مخاطب و افزایش ترافیک می تواند برای شما نمایان شود .

  • مجبور می شوید محتوای با کیفیت و عالی تولید کنید : مشخصا زمانی شما می توانید نتیجه خوبی از این تکنیک بگیرید که یک سرو گردن محتوای شما از محتوای اصلی بالاتر باشد و کیفیت بهتری داشته باشد وگرنه با قرقره کردن محتوا قبلی و بیرون دادن آن قطعا به هیچ نتیجه ای نمی رسید . پس یکی از خوبی های این تکنیک این است که شما را وادار میکند محتوای با کیفیتی تولید کنید که این هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت می تواند برای شما ترافیک ، رتبه بهتر و اعتبار بیشتری بیاورد .
  • اشتراک گذاری پست شما در شبکه های اجتماعی بیشتر میشود : هر چه قدر شما بتوانید محتوای با کیفیت تر و با ارزش تری تولید کنید مشخصا بیشتر دهان به دهان می چرخد و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.
  • کامنت های وبلاگ شما بیشتر میشود : همانطور که می دانیم افزایش تعداد کامنت ها هم می تواند اعتبار شما را پیش گوگل و مخاطب بیشتر کند و هم می تواند به افزایش تعداد کلمات مقاله شما کمک کند که خود این مساله باعث بهبود جایگاه در گوگل میشود .
  • باعث افزایش ارتباط شما با سایر تولید کنندگان محتوا یا وبلاگ نویس ها میشود : در مرحله نهایی تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique شما لازم است با بسیاری از صاحبان سایت یا وبلاگ نویس ها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که به جای مقاله و محتوای اصلی ، به مقاله شما که با کیفیت تر و جامع تر است لینک بدهند که همین مساله باعث ایجاد ارتباط های جدید تر برای شما میشود .

آسمان خراش از نوع محتوایی هم می تواند مانند بلندترین برج دنیا سالانه 2 میلیون بازدید کننده را جذب کند اگر درست اجرا شود !

روشی فوق العاه برای گرفتن بک لینک

مراحل اجرای تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا و گرفتن لینک

1- محتوای خاص را پیدا کنید

با جستجوی دقیق و حرفه ای لیستی از پست ها و محتواهایی که به میزان زیادی به اشتراک گذاشته شده اند و بازدید بالایی داشته اند را پیدا کنید :

اولین قدم در تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique این است که بگردید و محتوا هایی را پیدا کنید که به میزان زیادی به اشتراک گذاشته شده اند و مخاطبان میلیونی و بالایی دارند ( این محتوا می تواند متن ، اینفوگرافیک ، پادکست ، ویدئو و.. باشد ). پس به نوعی باید ایده ها و محتواهای ویروسی را پیدا کنید .

برای پیدا کردن ایده ها و محتواهای پر مخاطب و ویروسی باید از چه ابزارهایی استفاده کنیم ؟

BuzzSumo : یک ابزار خوب برای پیدا کردن ایده های محتوایی است . BuzzSumo می تواند به شما لیستی از محبوب ترین محتواها را نشان دهد که مربوط به کلمه کلیدی ای هستند که شما انتخاب کرده اید و مرتبط با حوزه کسب و کارتان است . در صورتی که از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنید می توانید اطلاعات بسیار مفیدی جمع کنید و محتواها را بر اساس میزان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی طبقه بندی کنید . اما اگر مشترک این سایت باشید می توانید دقیقا ببینید چه کسانی به این محتوا لینک داده اند و به این شکل کار شما بسیار راحت تر میشود .

تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique

برای شروع به صفحه اصلی BuzzSumo بروید و عبارت مدنظر خودتان را جستجو کنید . مثلا ما در اینجا بازاریابی محتوا را جستجو کردیم

تکنیک آسمان خراش در تولید محتوا

                    در صورتی که بخواهید باز هم اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید به سراغ خود گوگل و یا جستجو در توییتر بروید و اطلاعات بیشتری در مورد نتایج خودتان پیدا کنید

یک راه میانبر برای استفاده از اطلاعات BuzzSumo :

کاربرد ابزار Moz در تولید محتوا

با نصب افزونه Moz روی مرورگر کروم تان می توانید دسترسی سریع تری به اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها داشته باشید .

افزونه Moz در مرورگر کروم

برای دانلود این افزونه می توانید به این صفحه بروید : Moz Toolbar

Ahrefs: این ابزار هم جزو ابزارهای پولی است که البته به مدت 7 روز می توانید به صورت رایگان و با محدودیت هایی از آن استفاده کنید. در این سایت می توانید اطلاعات زیادی مانند گزارش دقیقی از بک لینک ها ، مقایسه دامنه ها و… به دست بیاورید که می تواند برای شما بسیار مفید باشد .

ابزار Ahrefs در تولید محتوا

Simple SERP Scraper : برای استفاده از این ابزار باید در ابتدا آن را از طریق این لینک دانلود کنید : دانلود SERP Scraper

بعد از دانلود و نصب این ابزار روی دسک تاپ می توانید کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید و تعداد لینک های خروجی را انتخاب کنید و بعد هم دکمه Scrape را بزنید و لینک های با بالاترین رنک را در یک فایل اکسل دریافت کنید . بعد این لینک ها را کپی و در Ahrefs Batch Analysis tool پیست کنید و دکمه Start Analysis را بزنید

Twitter : یکی دیگر از راه های پیدا کردن موضوعات و عنوان هایی که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است استفاده از شبکه اجتماعی توییتر است . شما می توانید موضوع مورد نظرتان یا کلمه کلیدی اصلی را در توییتر جستجو کنید و هشتگ ها و URL هایی که بارها ریتویت شده اند را پیدا کنید و وارد لیست تان بکنید .

Topsy : تاپسی هم یک ابزار رایگان است که به شما کمک میکند ترندها و موضوعاتی که بارها ریتوییت شده اند را پیدا کنید

2– محتوا را ارتقا بدید :

در این مرحله باید محتوایی تولید و منتشر کنید که بسیار با کیفیت تر و کامل تر از محتواهایی باشد که در بالا لیست کرده اید و در حال حاضر مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است .

پس باید روی چند وب سایت اولی که BuzzSumo معرفی کرده بود کلیک کنید یا اینکه حداقل 10 لینک اول گوگل در کلمه کلیدی مورد نظرتان را باز کنید و با دقت هر چه تمام تر آنها را مو شکافی و بررسی کنید .

به چه مواردی باید توجه کنید و آنها را ارتقا بدهید؟

 

  • طول متوسط محتوا
  • تعداد تصاویر و یا ویدئوی داخل متن
  • کیفیت کلی متن محتوا و اطلاعات به روز
  • بازی با کلمات کلیدی خاص و مشابه

قطعا بهتر است همه این موارد را در ارتقای محتوا در نظر بگیرید و بهبود دهید اما اگر فرصت اینکار نبود و خواستید مسیر را کوتاه تر کنید حداقل در 2 مورد از این موارد اصلاحات پایه ای و با کیفیت در نظر بگیرید .

البته نباید حساسیت زیادی به خرج بدهید ، چون قرار نیست این مقایسه و اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید به عنوان یک یافته علمی منتشر شود فقط قرار است برای مقایسه از آنها استفاده کنید پس به عنوان مثال می توانید برای پیدا کردن تعداد کلمات تقریبی هر پست، متن مقاله را کپی کنید و در فایل ورد پیست کنید و ببینید چه تعداد کلمه دارد .

چگونه محتوا را ارتقا بدهید ؟

دقیق تر بنویسید : تمامی پست های مرتبط را با دقت بخوانید . ببینید چه چیزی کم دارند یا در آنها جا افتاده است . مثلا اگر در بین پست هایی که مطالعه میکنید هیچ مقاله یا پستی را ندیدید که مطالب را دسته بندی کرده باشد و با دسته بندی خاصی توضیح داده باشد شما اینکار را بکنید تا برای مخاطب مسیر را راحت تر کنید .

راهنما برای برچسب گذاری مقالات  :

از جمله مقالات مفیدی که ما در تیم رایتینا برای برچسب گذاری مقالات در سطح وب فارسی خواندیم این مقاله بود :

درباره تگ گذاری و استفاده برچسب در وبلاگ

جذاب تر کنید : مطمئنا بسیاری از پست هایی که در حال حاضر در جایگاه بالایی قرار دارند اتفاقا گرافیک و تصاویر جذابی برای مخاطب ندارند شما می توانید با اضافه کردن تصاویر یا ویدئو ها آنها را جذاب تر کنید

راهنما برای پیدا کردن تصاویر رایگان : معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا (لینک سایت + توضیحات مختصر در مورد هر کدام )

از داده ها ، آمارها و مطالعات موردی استفاده کنید : هیچ چیزی برای مخاطب بهتر از این نیست که یک نمونه واقعی و موفق از چیزی که شما برای او توضیح می دهید را ببیند پس اگر در حال حاضر مطالعه موردی خاصی ندارید که بخواهید از آن برای اثبات حرف تان به مخاطب استفاده کنید از آمارها و ارقام معتبر جمع آوری شده از منابع معتبر برای اثبات حرف تان استفاده کنید .

ما برخلاف آن چیزی که نشان می دهیم عاشق اعداد و ارقام هستیم و به راحتی تسلیم آنها میشویم ، مخاطب شما هم با دیدن آمار و ارقام که حرف شما را تایید می کنند راحت تر با شما تا پایان مقاله همراه میشود .

ترویج محتوا در تکنیک آسمان خراش

3- محتوا را ترویج بدهید :

سومین مرحله از تکنیک Skyscraper Technique یک مرحله بسیار مهم اما سخت است . شما اگر بهترین و با کیفیت ترین محتوا را تولید کنید اما نتوانید آن را ترویج و معرفی کنید و لینک بگیرید دقیقا مساوی این است که هیچ محتوایی تولید نکرده اید و شاید هم بدتر چون کلی وقت و هزینه صرف کرده اید برای هیچ .

برای معرفی و ترویج محتوا قطعا بهتر است دنبال افرادی بگردید که به این نوع محتوا علاقه دارند . بنابراین با استفاده از ابزارهایی که در بالا معرفی کردیم مثل Buzzsumo یا Ahrefs می توانید لیست افرادی که به محتوای اریجینال و اولیه لینک داده بودند و به نوعی علاقه خودشان را به این نوع محتوا نشان داده بودند پیدا کنید یا با بررسی این سایت ها به اطلاعات تماس آنها دسترسی پیدا کنید و شروع به معرفی پست جدید تان به آنها بکنید

یکی از راه های اطلاع رسانی ارسال ایمیل است . اما باید متنی برای ایمیل بنویسید که بدانید به احتمال بالای 80 % باز میشوند و خوانده میشوند . بنابراین مرحله حیاتی و مهم در اجرای این بخش وقت گذاشتن و نوشتن متن هایی با جذابیت بالا و امکان باز شدن و خوانده شدن زیاد است . علاوه بر این ، درنظر داشته باشید که اغلب ادمین سایت های معتبر و یا وبلاگ نویسان بزرگ سرشان بسیار شلوغ است و ممکن است روزانه صدها یا هزاران ایمیل دریافت کنند و گاهی حتی ایمیل ما را نبینند چه برسد به اینکه بخوانند . بنابراین سریعا نا امید نشوید و هفته بعد هم باز ایمیل دیگری بفرستید و تا چند بار این ارسال را تکرار کنید .

پس برای موفقیت در ایمیل ارسالی :

  • موضوع و عنوان ایمیل تان را قانع کننده و جذاب انتخاب کنید
  • متن ایمیل را کوتاه ، مفید و شیرین بنویسید
  • قبل از اینکه از آنها بخواهید به محتوای شما لینک بدهند سعی کنید آنها را نمک گیر کنید !! یعنی در چند جای مختلف از جمله توییتر یا شبکه های اجتماعی دیگر یا حتی سایت تان به آنها لینک بدهید . بک لینک و ارتباطات وبلاگی قطعا یک بازی برد – برد است پس فقط خودخواهانه از دیگران نخواهید که به شما لینک بدهند بلکه خودتان هم برای آنها مفید باشید.
  • هرگز از سیستم ایمیل خودکار برای این موضوع استفاده نکنید. ایمیل های شخصی و اختصاصی، کلیدِ باز شدن ایمیل های ارسالی از طرف شماست . پس بیخودی فرصت خودتان را با ارسال انبوه و اتومات ایمیل نسوزانید.

ارسال ایمیل در تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique در تولید محتوا

یک نمونه متن ایمیل که ما در رایتینا استفاده می کنیم :

سلام . لحظاتتون سبز و پر از آرامش .

من و بچه های تیم رایتینا به صورت روزانه سایت مفید شما ” مدرسه نویسندگی ” و همین طور وبلاگ جذاب تون” شاهین کلانتری، نوشتن، یادگیری و توسعه فردی ” رو دنبال می کنیم و از خوندن مقالات مفید و آموزنده شما در خصوص تولید محتوا و نویسندگی لذت می بریم و کلی مطالب جدید از شما یاد می گیریم

ما به تازگی مقاله ای منتشر کردیم با عنوان :  چگونه متن « توضیح محصول » را جذاب بنویسیم که مشتری جز خرید راه دیگری نداشته باشد ؟! (مثال تصویری + تمرین تشویقی )  که احساس کردیم شاید شما و مخاطبان سایت تون هم دوست داشته باشید مطالعه کنید .

با احترام

شاد ، پیروز و پاینده باشید

ناتاشا جعفری

البته قطعا شما می توانید با گذاشتن وقت بیشتر متن های بهتر و جذاب تری هم بنویسید که خوشحال می شویم در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

همه ما می توانیم احساس سخنرانی که هیچ شنونده ای ندارد یا وبلاگ نویس و نویسنده ای که هیچ مخاطب و خواننده ای ندارد را درک کنیم و قطعا هیچ کدام مان حاضر نیستیم این حس بد را تجربه کنیم .

پس لازم است برای رسیدن به جایگاه عالی تلاش کنیم و به جای اصرار بر ارسال پست های بی محتوا و بی کیفیت روزانه در تلاش برای تولید محتوای ارزش آفرین و مفید برای مخاطب باشیم که یکی از تکنیک هایی که در این راه به ما کمک میکند تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique در تولید محتوا است .

 

 

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • واقعا مقاله عالی و حرفه ای نوشته اید .

  • سلام خسته نباشید ممنون از آموزش مفیدتون
    بنده چهار ماه است یک وبسایت در زمینه سلامتی راه اندازی کردم و پست های سلامتی گذاشتم اما وقتی این مقاله شما را خواندم رفتم توی فک یک تولید محتوای جامع و مفید و آسمان خراش بخاطر همین یک مقاله آسمان خراش نوشتم و هر چند روز یکبار آپدیت کردم و به آن مطلب اضاف کردم تا جایی که اگر در کلید واژه اون مطلب سرچ میکردیم اگر صفحه ۹ گوگل بودیم رسیدیم به صفحه اول گوگل و عنوان ششم را کسب کردیم حدودا چند هفته ای صفحه اول بودیم تا اینکه من دوباره مطلب آپدیت کردم که تعداد کلمات ان پس از اخرین آپدیتم به نزدیک ۶۰۰۰ کلمه رسید اما اتفاقی که افتاد این بود که بعد از گذشت سه روز مقاله ما که صفحه اول بود رفت به صفحه چهارم گوگل البته اینو هم بگم که اصول سئو کاملا رعایت شده حالا میخواستم بپرسم ایا این طبیعی هست ؟

    • سلام . لحظه هاتون سبز .
      ببینید یک چیزی که مشخص هست این هست که تکنیک آسمان خراش اگر درست و کامل اجرا بشه اصلا چیزی نیست که برای گوگل بد باشه که بخواد بهش امتیاز منفی بده و افت رتبه ایجاد بشه . و هر بار هم که شما مقاله رو آپدیت میکنید و محتوای بیشتری بهش اضافه میکنید قطعا باعث بهبود رتبه میشه .چون شما یک مقاله با کیفیت و جامع تولید کردید پس قطعا گوگل هم برای اینکار شما ارزش قائل میشه . فقط به شرطی که به هیچ وجه کپی و صرفا گرد آوری نباشه . در غیر این صورت اگر افت رتبه ای اتفاقا افتاده دلیل دیگه ای هست و به استفاده از تکنیک آسمان خراش مربوط نمیشه .
      پاینده باشید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست