اگر چیزی برای فروش دارید، با این 4 راهکار تولید محتوا بر اساس رفتار انسانی، آن را به راحتی بفروشید!

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. اگر چیزی برای فروش دارید، با این 4 راهکار تولید محتوا بر اساس رفتار انسانی، آن را به راحتی بفروشید!

ما در هر جایگاهی که باشیم چیزی برای فروش داریم و می خواهیم آن چیز را بیشتر بفروشیم! نویسنده ای که کتابی می نویسد می خواهد کلماتش را بفروشد ، کارخانه داری که محصولی را تولید میکند می خواهد محصولش را بفروشد ، پزشک می خواهد علم و تخصص اش را بفروشد ، یک سخنران انگیزشی می خواهد صحبت هایش را بفروشد ، یک تولید کننده محتوا می خواهد محتوایش را بفروشد ، حتی یک موسسه خیریه هم دوست دارد کمپین های حمایتی و حرف ها و خواسته هایش خریدار داشته باشند و…

پس در هر شغلی که باشیم و هر جایگاهی که داشته باشیم چیزی برای فروش داریم و برای فروش به تنها چیزی که نیاز داریم تولید محتوای حرفه ای و با کیفیت است .

منظور ما از این نوع محتوا الزاما فقط محتوای متنی نیست .بلکه حتی هر حرفی که یک کارشناس فروش به مشتری می زند تا او را ترغیب به خرید کند هم جزو تولید محتوا به حساب می آید. پس قدرتمندترین ابزار بازاریابی شما در هر شغل و حوزه کسب و کاری محتوا است. حالا گاهی این محتوا به صورت محتوای متنی در می آید ، گاهی گرافیک و محتوای تصویری ، گاهی صوت و صحبت با مشتری و…

پس برای فروش بیشتر هر چیزی باید تولید محتوای حرفه ای و بازاریابی محتوایی را حسابی بلد باشیم تا بتوانیم مشتری را به روش های مختلف به خرید تشویق کنیم .

به علاوه ، این توهم که شما باید بتوانید هر چیزی را به همه کسی بفروشید اصلا واقعیت ندارد و توهمی بیش نیست و به شدت باید از این طرز فکر دوری کنید و تمام تلاش خودتان را بکنید که مشتریانی پیدا کنید که با صرف وقت و انرژی و به طور کلی هزینه کمتری بتوانید او را وادار به عمل و اقدام کنید .

فروش یک چالش هیجان برانگیز اما بسیار پیچیده است و بدون شناخت رفتارهای پیچیده انسانی هیچ فردی در هر جایگاهی نمی تواند چیزی بفروشد .

ما در این مقاله می خواهیم از طریق شناخت رفتار پیچیده انسانی و تولیدمحتوا هر چیزی را به فروش برسانیم:

فارغ از اینکه چه چیزی برای فروش دارید و به صورت آنلاین می خواهید بفروشید یا غیر آنلاین و فیزیکی این راهکارها جواب می دهند

راهکار تولید محتوا 1– اینفلونسر مارکتینگ را در اولویت خودتان قرار بدهید

Influence marketing یا بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار چیزی است که شما به عنوان یک تولید کننده محتوا و بازاریاب محتوا باید در آغوشش بکشید و توجه زیادی به آن بکنید!

یک فرد تاثیر گذار فردی است که می تواند دیگران را متقاعد به انجام کاری بکند . پس بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار یعنی فروش محصولات به افرادی که حرف یک Influencer یا تاثیر گذار را گوش میکنند .

تولید محتوا و اینفلونسر مارکتینگ

و همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم و حتی گاهی به صورت ناخودآگاه تحت تاثیر افراد خاصی قرار میگیریم و کاملا از آنها حرف شنوی داریم . در گذشته ای نه چندان دور هر فرد فقط تعداد انگشت شماری « فرد دوست داشتنی » « الگو » یا « فرد مورد اعتماد» داشت . همان هایی که عکسهای آنها را روی دیوار اتاقش می چسباند .

اما این روزها با حضور شبکه های اجتماعی متنوع هر فرد ممکن است صدها فرد را « دنبال کند » یا دوستش داشته باشه و از آنها « حرف شنوی » داشته باشد . از همین جا بود که اینفلونسر مارکتینگ بیشتر نمایان شد و بازاریابان و برندهای زیادی به این نوع از بازاریابی رو آوردند .

و البته اینجا باید بدانیم که اینفلونسر همان فرد محبوب و دوست داشتنی یا حتی سلبریتی نیست . شاید ما هر کدام مان در زندگی افراد زیادی را دوست داشته باشیم اما افراد محدودتری هستند که از آنها حرف شنوی داریم و الگوی ما هستند و هرچیزی که بگویند را اجرا میکنیم حتی اگر از نظر خودمان اشتباه باشد!

تولید محتوا و اینفلونسر مارکتینگ در بازاریابی محتوا

و زمانی که ما می خواهیم در فروش آنلاین و بازاریابی محتوا موفق شویم باید یا خودمان به فرد یا برند تاثیر گذار تبدیل شویم و یا از افراد تاثیر گذار برای بازاریابی برندمان استفاده کنیم .

Robert B. Cialdini در کتاب Influence: The Psychology of Persuasion  شش عامل مهم و تاثیر گذار روی مغز انسان را مورد بحث قرار میدهد که می تواند فرد را وادار به انجام کاری کند که حتی تمایلی به انجام آن نداشته است.

  • Reciprocation بده بستان
  • scarcity  کمبود
  • Authority قدرت
  • Consistency پافشاری
  • Consensus  جلب رضایت دیگران
  • Friendship/ liking دوست داشتن و علاقه

در مورد بازاریابی محتوا و همین طور تولید محتوا برای اینکه فردی تاثیر گذار باشیم یکی از مهمترین کارها تولید محتوای با کیفیت ، جذاب و تازه برای مخاطب است . و فقط به این شکل است که شما می توانید قدم اول و مهم را برای برقراری ارتباط با مخاطب خودتان بردارید و در ذهن او نفوذ کنید .

بازاریابی محتوا و اینفلونسر مارکتینگ

پس مهم ترین کار در وبلاگ نویسی و اینفلونسر بودن در تولید محتوا این است که در اولویت اول به فکر مخاطب و مفید بودن برای او باشید و بعد پول در آوردن و کسب در آمد . برای اینکار باید زمان و وقت و انرژی و منابع کافی برای تولید محتوای عالی بگذارید، به نظرات مخاطب و کامنت ها در اولین فرصت پاسخ بدهید ، از وبلاگ های بازدید کننده ها یا مخاطبان تان بازدید کنید و برای آنها نظر بگذارید .

اگر زمانی از شما سوالی پرسیدند در این فکر نباشید که او را سریعا به کلاسهای آموزشی یا سمینارها یا آموزش خصوصی در ازای گرفتن مبلغ زیادی پول هدایت کنید . کمی هم بخشنده باشید . اگر موضوع کوچکی را می توانید در چند جمله به او یاد بدهید خب آموزش بدهید . و مطمئن باشید با این آموزش ها نه تنها چیزی را از دست نمی دهید و محتوا کم نمی آورید برای آموزش که بالعکس به خاطر اعتماد مخاطب کلاسهای آموزشی و سمینارهای تان هم پر میشود .

راهکار تولید محتوا 2– شما باید بتوانید قبل از اینکه محصولات تان را بفروشید خودتان را بفروشید!

کاملا درست است و اشتباه نخواندید  . شما یک محصول هستید! و مانند هر محصول دیگری باید قبل از هر چیزی بتوانید خودتان را به مخاطب یا مشتری بفروشید .و اگر در این زمینه موفق نباشید قطعا نمی توانید محصول یا خدمات تان را به دیگران بفروشید .

در اقیانوسی از نویسندگان ، فریلنسرهای تولید محتوا ، مترجمان ، سخنران ها و… چگونه می توانید خودتان را بفروشید و مخاطب خریدار شما شود تا محصول تان یا محتوای تان را بخرد ؟

این خیلی ساده اما حیاتی است : در مورد محصول یا خدمات خودتان پر شور و پر حرارت باشید. قبل از هر چیزی باید عاشق محصول یا خدمات تان باشید جوری که حتی لحظه ای دوری از معشوق را تحمل نکنید . با محصول یا خدمات تان لحظه به لحظه زندگی کنید . دقیقا مثل رایتینا برای من !

در تولید محتوا پرشور باشید

وقتی بتوانید خودتان را در ذهن مخاطب خریدنی کنید قطعا دیگر نیاز نیست نگران پول درآوردن باشید چون مخاطب و مشتری دیگر حاضر است حتی گران قیمت ترین محصولات شما را هم بخرد.

یک کسب و کار موفق در این روزها الزاما کسب و کاری نیست که یک چیز منحصر به فردی ارائه میدهد بلکه کسب و کاری است که یک چیز عادی و عمومی را به شکلی منحصر به فرد به مشتری ارائه میدهد .

و برای فروختن خودتان نباید از واژه های نخ نمای « بهترین » بودن استفاده کنید . بلکه باید جوری تولید محتوا کنید و با مخاطب حرف بزنید که انقدر با شما ارتباط تنگاتنگ برقرار کند که شما را بهترین بداند .

  • یکی از راه های فروختن خودتان به جای محصول این است که اگر در زمینه ای تخصص دارید حتما این دانش و تخصص را در تولید محتوای وبلاگ و هر محتوایی که در سایت منتشر میکنید به مخاطب نشان بدهید . و فقط نباید نشان بدهید شما یک راه حل برای رفع یک مشکل مخاطب هستید بلکه باید نشان بدهید که راه مناسب حل این مشکل را بلد هستید .

مثلا در صفحه محصول به جای اینکه فقط به فکر نمایش محصولات تان به بهترین شکل ممکن باشید یک تجزیه و تحلیل دقیق از ویژگی های محصول را در توضیح محصول خودتان بیاورید، دستورالعمل های کامل برای نصب و نگه داری ارائه بدهید ، فیلم های کوتاه آموزشی در صفحه محصول بگذارید و…

  •  شاید بیشتر ما این طور فکر میکنیم که امنیت سایت با بخش IT است اما به غیر از بحث فنی، این بخش تولید محتواست که با بیان این مطلب و اطمینان دادن به مخاطب و مشتری می تواند اطمینان را در ذهن مخاطب نسبت به برند ایجاد کند و علاوه بر این اطمینان به مخاطب برای گارانتی و خدمات پس از فروش هم از جمله بخش های مهم در تولید محتوا برای مخاطب است .

راهکار تولید محتوا 3– یک محصول را با مزایایش بفروشید نه ویژگی هایش

شاید به اشتباه اکثر افراد فکر کنند که باید محصولات یا خدماتی با ویژگی های عالی و خاص تولید کنند تا بتوانند آنها را به فروش برسانند . اما Harvard Business School یک مطالعه تحقیقاتی انجام داد که همه محصولات از جمله محتوا به خاطر مزایایش فروش می رود. ولی این مزایا همیشه در دسترس مخاطب و مشتری نیست و به او نشان داده نمیشود .

یک کپی رایتر حرفه ای یکی از مهم ترین مهارت هایش این است که بتواند مزایای یک محصول را پیدا کند و آنها را برای مخاطب برجسته کند .

فروش بر اساس مزایا یعنی اینکه شما به کمک تولید محتوا و یا توضیح محصول به مخاطب نشان بدهید که محصول شما چگونه با نیاز او دقیقا یکی است .

تولید محتوا برای ایجاد حال خوب

و به قول BufferApp :

مردم محصول را نمی خرند بلکه نسخه بهتر و ارتقا یافته خود را می خرند !

و مشتریان بابت محصولی پول می دهند که زندگی آنها را بهتر کند.

برای گرفتن بهترین نتیجه در تولید محتوای توضیح محصول بهتر است 70 % روی مزایای یک محصول تمرکز کنید و آن را برجسته کنید و 30 % روی ویژگی های محصول یا خدمات.

تردمیل و تولید محتوا

به عنوان مثال : اگر می خواهید محتوای توضیح محصول برای یک دستگاه ورزشی تولید کنید بهتر است اول از هر چیزی به مخاطب و مشتری نشان بدهید که به کمک این دستگاه می تواند وزن خود را بدون کمک به یک مربی به حرفه ای ترین شکل ممکن کم کند به جای اینکه در خصوص تعداد دور ، سرعت ، وزن دستگاه و… صحبت کنید .

راهکار تولید محتوا 4 – با تولید محتوا نتیجه استفاد از محصول و خدمات خودتان را در ذهن مخاطب نقاشی کنید

جالب است بدانید که تعداد زیادی از فروشندگان عالی در سطح دنیا افراد درون گرایی بودند که به صورت زبانی و مذاکره نمی توانستد مشتری را متقاعد به خرید کنند . پس راهکار آنها چه بود ؟ آنها با تولید محتوای حرفه ای برای محصولات شان نتیجه استفاده از محصول را در ذهن مخاطب می کشیدند !

برایان تریسی و تولید محتوا

مثلا اگر برایان تریسی  بخواهد یک کتاب یا صندلی های سمینار مدیریت زمان یا اصول مدیریت را به فروش برساند یکی از بهترین راهکارهایش این است که با کلمات و تولید محتوای حرفه ای روزی را به مخاطب نشان میدهد که به کمک این تکنیک ها توانسته یک مدیر عالی شود و حساب بانکی اش پر از پول باشد و در حال استراحت در بهترین جای دنیا در تعطیلات هم پول در می آورد .

برای به تصویر کشیدن نتیجه به وسیله تولید محتوا :

  • مشتری را با ارزش محصول ترغیب به خرید کنید نه عنوان آن : مثلا اگر محصول شما به مشتری کمک میکند 5 ساعت از هفته در زمانش صرفه جویی کند این دقیقا مزیت رقابتی شماست که باید آن را در تولید محتوا هایلایت کنید .
  • نمایش قبل و بعد از استفاده از محصول: این مورد در مورد محصولات زیبایی و تناسب اندام بسیار استفاده میشود . مثلا اگر شما می خواهید یک محصول کاهش وزن بخرید بهترین حالت این است که یک فردی را ببینید که با همین محصول به یک فرد مانکن تبدیل شده تا خودتان را دقیقا در همان لحظه تصور کنید که از این محصول استفاده کرده اید و این نتیجه را گرفته اید .

تولید محتوا برای افزایش فروش

جالب است که حتی دانشمندان علوم مختلف هم می خواهند علم خود را بفروشند! اما کمتر کسی را می توان پیدا کرد که علاقه ای به دانستن جزئیات ریز نوروبیولوژی و سیستم عصبی و… داشته باشد اما کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نگران بیماری آلزایمر ، استرس بعد از حوادث ، افسردگی و.. نباشد . پس حتی دانشمندان هم با تولید محتوای جذاب و نشان دادن نتیجه می توانند علم شان را به مخاطب به خوبی بفروشند .

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۳ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

اگر چیزی برای فروش دارید، با این 4 راهکار تولید محتوا بر اساس رفتار انسانی، آن را به راحتی بفروشید!

ما در هر جایگاهی که باشیم چیزی برای فروش داریم و می خواهیم آن چیز را بیشتر بفروشیم! نویسنده ای که کتابی می نویسد می خواهد کلماتش را بفروشد ، کارخانه داری که محصولی را تولید میکند می خواهد محصولش را بفروشد ، پزشک می خواهد علم و تخصص اش را بفروشد ، یک سخنران انگیزشی می خواهد صحبت هایش را بفروشد ، یک تولید کننده محتوا می خواهد محتوایش را بفروشد ، حتی یک موسسه خیریه هم دوست دارد کمپین های حمایتی و حرف ها و خواسته هایش خریدار داشته باشند و…

پس در هر شغلی که باشیم و هر جایگاهی که داشته باشیم چیزی برای فروش داریم و برای فروش به تنها چیزی که نیاز داریم تولید محتوای حرفه ای و با کیفیت است .

منظور ما از این نوع محتوا الزاما فقط محتوای متنی نیست .بلکه حتی هر حرفی که یک کارشناس فروش به مشتری می زند تا او را ترغیب به خرید کند هم جزو تولید محتوا به حساب می آید. پس قدرتمندترین ابزار بازاریابی شما در هر شغل و حوزه کسب و کاری محتوا است. حالا گاهی این محتوا به صورت محتوای متنی در می آید ، گاهی گرافیک و محتوای تصویری ، گاهی صوت و صحبت با مشتری و…

پس برای فروش بیشتر هر چیزی باید تولید محتوای حرفه ای و بازاریابی محتوایی را حسابی بلد باشیم تا بتوانیم مشتری را به روش های مختلف به خرید تشویق کنیم .

به علاوه ، این توهم که شما باید بتوانید هر چیزی را به همه کسی بفروشید اصلا واقعیت ندارد و توهمی بیش نیست و به شدت باید از این طرز فکر دوری کنید و تمام تلاش خودتان را بکنید که مشتریانی پیدا کنید که با صرف وقت و انرژی و به طور کلی هزینه کمتری بتوانید او را وادار به عمل و اقدام کنید .

فروش یک چالش هیجان برانگیز اما بسیار پیچیده است و بدون شناخت رفتارهای پیچیده انسانی هیچ فردی در هر جایگاهی نمی تواند چیزی بفروشد .

ما در این مقاله می خواهیم از طریق شناخت رفتار پیچیده انسانی و تولیدمحتوا هر چیزی را به فروش برسانیم:

فارغ از اینکه چه چیزی برای فروش دارید و به صورت آنلاین می خواهید بفروشید یا غیر آنلاین و فیزیکی این راهکارها جواب می دهند

راهکار تولید محتوا 1– اینفلونسر مارکتینگ را در اولویت خودتان قرار بدهید

Influence marketing یا بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار چیزی است که شما به عنوان یک تولید کننده محتوا و بازاریاب محتوا باید در آغوشش بکشید و توجه زیادی به آن بکنید!

یک فرد تاثیر گذار فردی است که می تواند دیگران را متقاعد به انجام کاری بکند . پس بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار یعنی فروش محصولات به افرادی که حرف یک Influencer یا تاثیر گذار را گوش میکنند .

تولید محتوا و اینفلونسر مارکتینگ

و همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم و حتی گاهی به صورت ناخودآگاه تحت تاثیر افراد خاصی قرار میگیریم و کاملا از آنها حرف شنوی داریم . در گذشته ای نه چندان دور هر فرد فقط تعداد انگشت شماری « فرد دوست داشتنی » « الگو » یا « فرد مورد اعتماد» داشت . همان هایی که عکسهای آنها را روی دیوار اتاقش می چسباند .

اما این روزها با حضور شبکه های اجتماعی متنوع هر فرد ممکن است صدها فرد را « دنبال کند » یا دوستش داشته باشه و از آنها « حرف شنوی » داشته باشد . از همین جا بود که اینفلونسر مارکتینگ بیشتر نمایان شد و بازاریابان و برندهای زیادی به این نوع از بازاریابی رو آوردند .

و البته اینجا باید بدانیم که اینفلونسر همان فرد محبوب و دوست داشتنی یا حتی سلبریتی نیست . شاید ما هر کدام مان در زندگی افراد زیادی را دوست داشته باشیم اما افراد محدودتری هستند که از آنها حرف شنوی داریم و الگوی ما هستند و هرچیزی که بگویند را اجرا میکنیم حتی اگر از نظر خودمان اشتباه باشد!

تولید محتوا و اینفلونسر مارکتینگ در بازاریابی محتوا

و زمانی که ما می خواهیم در فروش آنلاین و بازاریابی محتوا موفق شویم باید یا خودمان به فرد یا برند تاثیر گذار تبدیل شویم و یا از افراد تاثیر گذار برای بازاریابی برندمان استفاده کنیم .

Robert B. Cialdini در کتاب Influence: The Psychology of Persuasion  شش عامل مهم و تاثیر گذار روی مغز انسان را مورد بحث قرار میدهد که می تواند فرد را وادار به انجام کاری کند که حتی تمایلی به انجام آن نداشته است.

  • Reciprocation بده بستان
  • scarcity  کمبود
  • Authority قدرت
  • Consistency پافشاری
  • Consensus  جلب رضایت دیگران
  • Friendship/ liking دوست داشتن و علاقه

در مورد بازاریابی محتوا و همین طور تولید محتوا برای اینکه فردی تاثیر گذار باشیم یکی از مهمترین کارها تولید محتوای با کیفیت ، جذاب و تازه برای مخاطب است . و فقط به این شکل است که شما می توانید قدم اول و مهم را برای برقراری ارتباط با مخاطب خودتان بردارید و در ذهن او نفوذ کنید .

بازاریابی محتوا و اینفلونسر مارکتینگ

پس مهم ترین کار در وبلاگ نویسی و اینفلونسر بودن در تولید محتوا این است که در اولویت اول به فکر مخاطب و مفید بودن برای او باشید و بعد پول در آوردن و کسب در آمد . برای اینکار باید زمان و وقت و انرژی و منابع کافی برای تولید محتوای عالی بگذارید، به نظرات مخاطب و کامنت ها در اولین فرصت پاسخ بدهید ، از وبلاگ های بازدید کننده ها یا مخاطبان تان بازدید کنید و برای آنها نظر بگذارید .

اگر زمانی از شما سوالی پرسیدند در این فکر نباشید که او را سریعا به کلاسهای آموزشی یا سمینارها یا آموزش خصوصی در ازای گرفتن مبلغ زیادی پول هدایت کنید . کمی هم بخشنده باشید . اگر موضوع کوچکی را می توانید در چند جمله به او یاد بدهید خب آموزش بدهید . و مطمئن باشید با این آموزش ها نه تنها چیزی را از دست نمی دهید و محتوا کم نمی آورید برای آموزش که بالعکس به خاطر اعتماد مخاطب کلاسهای آموزشی و سمینارهای تان هم پر میشود .

راهکار تولید محتوا 2– شما باید بتوانید قبل از اینکه محصولات تان را بفروشید خودتان را بفروشید!

کاملا درست است و اشتباه نخواندید  . شما یک محصول هستید! و مانند هر محصول دیگری باید قبل از هر چیزی بتوانید خودتان را به مخاطب یا مشتری بفروشید .و اگر در این زمینه موفق نباشید قطعا نمی توانید محصول یا خدمات تان را به دیگران بفروشید .

در اقیانوسی از نویسندگان ، فریلنسرهای تولید محتوا ، مترجمان ، سخنران ها و… چگونه می توانید خودتان را بفروشید و مخاطب خریدار شما شود تا محصول تان یا محتوای تان را بخرد ؟

این خیلی ساده اما حیاتی است : در مورد محصول یا خدمات خودتان پر شور و پر حرارت باشید. قبل از هر چیزی باید عاشق محصول یا خدمات تان باشید جوری که حتی لحظه ای دوری از معشوق را تحمل نکنید . با محصول یا خدمات تان لحظه به لحظه زندگی کنید . دقیقا مثل رایتینا برای من !

در تولید محتوا پرشور باشید

وقتی بتوانید خودتان را در ذهن مخاطب خریدنی کنید قطعا دیگر نیاز نیست نگران پول درآوردن باشید چون مخاطب و مشتری دیگر حاضر است حتی گران قیمت ترین محصولات شما را هم بخرد.

یک کسب و کار موفق در این روزها الزاما کسب و کاری نیست که یک چیز منحصر به فردی ارائه میدهد بلکه کسب و کاری است که یک چیز عادی و عمومی را به شکلی منحصر به فرد به مشتری ارائه میدهد .

و برای فروختن خودتان نباید از واژه های نخ نمای « بهترین » بودن استفاده کنید . بلکه باید جوری تولید محتوا کنید و با مخاطب حرف بزنید که انقدر با شما ارتباط تنگاتنگ برقرار کند که شما را بهترین بداند .

  • یکی از راه های فروختن خودتان به جای محصول این است که اگر در زمینه ای تخصص دارید حتما این دانش و تخصص را در تولید محتوای وبلاگ و هر محتوایی که در سایت منتشر میکنید به مخاطب نشان بدهید . و فقط نباید نشان بدهید شما یک راه حل برای رفع یک مشکل مخاطب هستید بلکه باید نشان بدهید که راه مناسب حل این مشکل را بلد هستید .

مثلا در صفحه محصول به جای اینکه فقط به فکر نمایش محصولات تان به بهترین شکل ممکن باشید یک تجزیه و تحلیل دقیق از ویژگی های محصول را در توضیح محصول خودتان بیاورید، دستورالعمل های کامل برای نصب و نگه داری ارائه بدهید ، فیلم های کوتاه آموزشی در صفحه محصول بگذارید و…

  •  شاید بیشتر ما این طور فکر میکنیم که امنیت سایت با بخش IT است اما به غیر از بحث فنی، این بخش تولید محتواست که با بیان این مطلب و اطمینان دادن به مخاطب و مشتری می تواند اطمینان را در ذهن مخاطب نسبت به برند ایجاد کند و علاوه بر این اطمینان به مخاطب برای گارانتی و خدمات پس از فروش هم از جمله بخش های مهم در تولید محتوا برای مخاطب است .

راهکار تولید محتوا 3– یک محصول را با مزایایش بفروشید نه ویژگی هایش

شاید به اشتباه اکثر افراد فکر کنند که باید محصولات یا خدماتی با ویژگی های عالی و خاص تولید کنند تا بتوانند آنها را به فروش برسانند . اما Harvard Business School یک مطالعه تحقیقاتی انجام داد که همه محصولات از جمله محتوا به خاطر مزایایش فروش می رود. ولی این مزایا همیشه در دسترس مخاطب و مشتری نیست و به او نشان داده نمیشود .

یک کپی رایتر حرفه ای یکی از مهم ترین مهارت هایش این است که بتواند مزایای یک محصول را پیدا کند و آنها را برای مخاطب برجسته کند .

فروش بر اساس مزایا یعنی اینکه شما به کمک تولید محتوا و یا توضیح محصول به مخاطب نشان بدهید که محصول شما چگونه با نیاز او دقیقا یکی است .

تولید محتوا برای ایجاد حال خوب

و به قول BufferApp :

مردم محصول را نمی خرند بلکه نسخه بهتر و ارتقا یافته خود را می خرند !

و مشتریان بابت محصولی پول می دهند که زندگی آنها را بهتر کند.

برای گرفتن بهترین نتیجه در تولید محتوای توضیح محصول بهتر است 70 % روی مزایای یک محصول تمرکز کنید و آن را برجسته کنید و 30 % روی ویژگی های محصول یا خدمات.

تردمیل و تولید محتوا

به عنوان مثال : اگر می خواهید محتوای توضیح محصول برای یک دستگاه ورزشی تولید کنید بهتر است اول از هر چیزی به مخاطب و مشتری نشان بدهید که به کمک این دستگاه می تواند وزن خود را بدون کمک به یک مربی به حرفه ای ترین شکل ممکن کم کند به جای اینکه در خصوص تعداد دور ، سرعت ، وزن دستگاه و… صحبت کنید .

راهکار تولید محتوا 4 – با تولید محتوا نتیجه استفاد از محصول و خدمات خودتان را در ذهن مخاطب نقاشی کنید

جالب است بدانید که تعداد زیادی از فروشندگان عالی در سطح دنیا افراد درون گرایی بودند که به صورت زبانی و مذاکره نمی توانستد مشتری را متقاعد به خرید کنند . پس راهکار آنها چه بود ؟ آنها با تولید محتوای حرفه ای برای محصولات شان نتیجه استفاده از محصول را در ذهن مخاطب می کشیدند !

برایان تریسی و تولید محتوا

مثلا اگر برایان تریسی  بخواهد یک کتاب یا صندلی های سمینار مدیریت زمان یا اصول مدیریت را به فروش برساند یکی از بهترین راهکارهایش این است که با کلمات و تولید محتوای حرفه ای روزی را به مخاطب نشان میدهد که به کمک این تکنیک ها توانسته یک مدیر عالی شود و حساب بانکی اش پر از پول باشد و در حال استراحت در بهترین جای دنیا در تعطیلات هم پول در می آورد .

برای به تصویر کشیدن نتیجه به وسیله تولید محتوا :

  • مشتری را با ارزش محصول ترغیب به خرید کنید نه عنوان آن : مثلا اگر محصول شما به مشتری کمک میکند 5 ساعت از هفته در زمانش صرفه جویی کند این دقیقا مزیت رقابتی شماست که باید آن را در تولید محتوا هایلایت کنید .
  • نمایش قبل و بعد از استفاده از محصول: این مورد در مورد محصولات زیبایی و تناسب اندام بسیار استفاده میشود . مثلا اگر شما می خواهید یک محصول کاهش وزن بخرید بهترین حالت این است که یک فردی را ببینید که با همین محصول به یک فرد مانکن تبدیل شده تا خودتان را دقیقا در همان لحظه تصور کنید که از این محصول استفاده کرده اید و این نتیجه را گرفته اید .

تولید محتوا برای افزایش فروش

جالب است که حتی دانشمندان علوم مختلف هم می خواهند علم خود را بفروشند! اما کمتر کسی را می توان پیدا کرد که علاقه ای به دانستن جزئیات ریز نوروبیولوژی و سیستم عصبی و… داشته باشد اما کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نگران بیماری آلزایمر ، استرس بعد از حوادث ، افسردگی و.. نباشد . پس حتی دانشمندان هم با تولید محتوای جذاب و نشان دادن نتیجه می توانند علم شان را به مخاطب به خوبی بفروشند .

۳ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست