چگونه با تولید محتوا برای سایت ، بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنیم ؟ ( 8 راهکار تجربه شده )

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. چگونه با تولید محتوا برای سایت ، بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنیم ؟ ( 8 راهکار تجربه شده )

برای پاسخ به این پرسش که چگونه باید بازدید کننده های سایت یا وبلاگ مان را تبدیل به مشتری کنیم و چگونه از تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ نویسی ثروتمند شویم باید بگوییم که این یک استراتژی خاص و یا نسخه پیچیده شده ای نیست که همه با رعایت یک سری قوانین خشک بتوانند به این هدف برسند و پیدا کردن مسیر درست برای افزایش نرخ تبدیل بیشتر از راه آزمون و خطا به دست می آید .

شما ممکن است بخواهید از دست دیگران تقلب کنید و ببینید آنها چه مسیری را طی کرده اند و به کجا رسیده اند تا شما هم دقیقا همان مسیر را  COPY / PASTE کنید تا به موفقیت آنها برسید اما باید بدانید که بازدید کننده های سایت شما کاملا منحصر به فرد هستند و شاید راهی که حتی سایت های مشابه رفته اند نتواند به شما همان جواب عالی را بدهد .

هک رشد در تولید محتوا برای سایت

اما ما در رایتینا به « هک رشد » به شدت اعتقاد داریم و از نظر ما به وسیله هک رشد می توانیم بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن به دست بیاوریم . اما برای هک رشد نباید مسیرها را copy / paste کنیم بلکه باید از داده ها و اطلاعاتی که به ما داده می شود به شکلی هوشمندانه مطابق با نیازهای کسب و کار خودمان استفاده کنیم .

شما ممکن است یک وبلاگ نویس حرفه ای باشید و حتی ماهانه 2 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد هم داشته باشید اما برای محاسبه نرخ تبدیل یک سایت مهم این است که چه درصدی از این 2 میلیون بازدید کننده تبدیل به مشتری محصولات یا خدمات شما میشود ؟

ثروتمند شدن از طریق تولید محتوا و وبلاگ نویسی

البته این مساله قطعا به استراتژی شما ارتباط دارد ، شاید شما فقط به این هدف سایت یا وبلاگی را راه اندازی کرده اید که هر چند وقت یکبار محتوایی منتشر کنید و فقط حس کنید در فضای آنلاین مکانی اختصاصی برای خودتان دارید . اگر این استراتژی فعلی شما از راه اندازی و فعالیت در یک وبلاگ یا وب سایت است این مقاله حرف خاصی برای شما ندارد و اصلا برای خواندن این مقاله وقت نگذارید .

اما اگر به هر طریق دوست دارید از تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ نویسی پول در بیاورید باید میزان نرخ تبدیل سایت تان برای تان مهم باشد و همیشه در تلاش باشید که ترافیک با کیفیت بالا برای خودتان بسازید که از طریق آن بتوانید به هدف خودتان که تمایل به فروش ( محتوا ، اطلاعات ، خدمات یا یک محصول خاص ) است برسید .

2 نوع تبدیل در سایت وجود دارد :

  • ایجاد Lead یا مشتری راغب : در این نوع تبدیل شما تمرکز میکنید که بازدید کننده را به یک مشتری بالقوه یا راغب تبدیل کنید . در این شرایط مشتری از شما خریدی به مفهوم واقعی خرید که همراه با پرداخت پول است نمیکند ولی ممکن است در خبرنامه شما عضو شود ، مقالات دیگرتان را بخواند ، نام برند و سایت شما را در جایی یادداشت کند که بتواند باز هم به شما سر بزند ، خلاصه می توانیم بگوییم در این مرحله بازدید کننده از شما فقط خوشش آمده است و دوست دارد رابطه نزدیک تری با شما برقرار کند .

 

  • ایجاد مشتری که مستقیم به شما پول میدهد : در این نوع تبدیل بازدید کننده بعد از همه کارها مثل ثبت نام برای دریافت ایمیل های هفتگی یا دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی و… در نهایت یک چیزی از شما میخرد و دست در جیب میکند و به شما پول پرداخت میکند.

 

چگونه با تولید محتوا برای سایت از ورشکستگی جلوگیری کنیم ؟

 

 

و متاسفانه باید بگوییم اگر سایت شما با تعداد زیادی بازدید کننده ، رنک عالی در Alexa و رتبه خوب در گوگل هیچ کدام از این تبدیل ها را ندارد باید بگوییم متاسفانه شما در حال ورشکست شدن هستید و هیچ کدام از فعالیت های شما از جمله تولید محتوا برای سایت به هیچ نتیجه ای نمی رسد .

 

8 راه موثر برای تبدیل بازدید کنندگان سایت به مشتری از طریق تولید محتوا برای سایت

حالا از اینجا به بعد مقاله فقط به درد کسانی میخورد که می خواهند از وبلاگ یا سایت خودشان کسب در آمد کنند و ثروتمند شوند .

حالا می دانیم که نیاز داریم بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنیم اما باید دنبال راه موثر آن باشیم و بدانیم که چگونه با روش های خاص باید کاری کنیم که بازدید کننده دست به جیب شود و خرید کند .

اما بهتر است قبل از شروع با یک واقعیت روبرو شویم : 98 % از افرادی که از وب سایت شما بازدید میکنند به مشتری تبدیل نمی شوند !

فکر میکنم حال تان با شنیدن این واقعیت گرفته شد . مثلا فکر کنید اگر در هفته 100 بازدید کننده داشته باشید فقط ممکن است 2 تا از آنها از شما خرید کنند !

اما نا امید نشوید ممکن است همین حالا حتی این 2 نفر را هم نداشته باشید پس با این روش ها می توانید کمی این درصد را تغییر بدهید .

راه 1 – در تولید محتوا برای سایت ،مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید و نیازهای هر دسته را بشناسید

این روزها می بینیم که بسیاری از کسب و کارها و سایت ها لیست ایمیل و همین طور لندینگ پیج های مختلف دارند و این قطعا یک نوع بازاریابی هوشمندانه است اما هوشمندانه تر این است که بتوانید به درستی مخاطب های تان را تقسیم بندی کنید و بر اساس همین تقسیم بندی پیشنهاد های تان را معرفی کنید تا او تصمیم بگیرد .

دسته بندی مخاطب در تولید محتوا برای سایت

دسته بندی مخاطب بر اساس محل قرار گیری او در قیف فروش در تولید محتوای ثبت نام ایمیلی

زمانی که مخاطبی ایمیل خود را ثبت میکند  و شما آدرس ایمیل او را دریافت میکنید اصلا مشخص نیست در کدام قسمت قیف فروش قرار دارد .

بعضی از این مخاطب ها ممکن است مشتریانی باشند که قبلا بارها به سایت شما سرزده اند و اطلاعات کافی در مورد چیزی که می خواهند دارند و این ثبت ایمیل در اصل مرحله ای برای شروع خرید است .

اما عده ای هم ممکن است در بالا و ورودی قیف باشند که اصلا نمی دانند در حال حاضر نیازشان چیست و از شما چه چیزی می خواهند . هر نوع مشترکی نیازهای خاص خودش را دارد و محتواهای مختلفی می تواند برای آنها مفید باشد و آن ها را علاقه مند کند .

مثلا مشتری ای که در بالای قیف فروش قرار دارد و تازه به قیف وارد شده است به احتمال زیاد از محتوای مقایسه محصولات یا توضیح محصول لذت می برد . مثلا یک ویدئوی کامل از نحوه کار محصول و مزایای یا ویژگی های آن .

اما مشتری ای که نزدیک به انتهای قیف فروش است قطعا از محتوای تشویقی و پروموشن خاص مثل یک تخفیف ویژه برای خرید لذت می برد و برایش مفید است .

قیف فروش و نقش آن در تولید محتوا برای سایت

دسته بندی مخاطب بر اساس محل قرار گیری او در قیف فروش در تولید محتوای لندینگ پیج ها

یک مشتری در بالای قیف فروش ممکن است از یک کتاب الکترونیکی رایگان یا کاتالوگ یا چک لیستی که به آنها در شناخت بیشتر محصول و خدمات شما کمک میکند لذت ببرد و برایش مفید باشد .

اما یک مشتری در انتهای قیف فروش قطعا دوست دارد این فرصت را داشته باشد که از محصولات یا خدمات شما برای مدت محدودی به صورت آزمایشی و رایگان استفاده کند .

مخاطب خودتان را چگونه می توانید تقسیم بندی کنید ؟

فقط با در نظر گرفتن رفتار مخاطب و جایی که در حال حاضر هستند .

مثلا اگر کسی با جستجو به یکی از پست های آموزشی وبلاگ شما رسیده است پس روی محتوا تمرکز کنید و بعد از اتمام مقاله چیزی جلوی پایش بگذارید که حس میکنید الان وقتش است و مطابق نیاز مخاطب است .

مثلا گذاشتن درصد تخفیف اینجا به درد نمی خورد . و شاید بهتر باشد به یک لندینگ پیجی هدایتش کنید که با محصولات یا خدمات شما بیشتر آشنا شود .

در مورد شبکه های اجتماعی و صفحات فرود هم دقیقا همین استراتژی را باید به کار بگیرید . یعنی بدانید چه نوع محتوا و چه پیشنهادی را باید در کجا و چگونه پیش پای مخاطب تان بگذارید  و دقیقا بدانید مخاطبی که در حال حاضر اینجاست از کجا آمده و آمدنش دقیقا بهر چیست ؟!

راه 2  : از  Elevator pitches یا ارائه آسانسوی در تولید محتوا برای سایت تان استفاده کنید

 

فرض کنید شما به صورت اتفاقی با مخاطب تان در یک آسانسور سوار شده اید و فقط به مدت 30 تا 90 ثانیه فرصت دارید که تا پیاده شدن او از آساسنسور خودتان یا محصول یا خدمات تان را برای او تعریف کنید . به او چه می گویید ؟

ارائه آسانسوری در تولید محتوا برای سایت

 

پیشنهاد ما این است که فرمت توضیحات شما برای مخاطب باید یه همچین شکلی باشد :

 ما راه‌حلی برای [ مسأله] با استفاده از[ راه‌حل] به منظور کمک به [ جامعه هدف] برای رفع [ نیاز مشتری] داریم.

Elevator pitches یا ارائه آسانسوری به شدت در تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال به درد ما میخورد . خصوصا در مورد صفحاتی که نیاز به ارائه آسانسوری در مقابل ارائه طولانی و حوصله سر بر دارند .

البته قطعا این مورد هم خیلی به نوع کسب و کار و خدمات یا محصولاتی که قرار است به مخاطب عرضه شود بستگی دارد . مثلا اگر سایت شما یک خدمات یا محصول جدید و ناشناخته برای مخاطب ارائه می دهد قطعا نیاز دارید که لندینگ پیج یا صفحه توضیح محصول طولانی تری داشته باشید .

اما اگر شما کفش می فروشید قطعا لازم نیست بگویید کفش چیست و چه کاربردی دارد ! و فقط کافی است به برخی مزایای کفش خودتان اشاره کنید و به مخاطب بگویید چرا محصول شما برای او بهترین انتخاب است . همین . و اینجاست که ارائه آسانسوری برای افزایش نرخ تبدیل به کار شما می آید .

 

راه 3 – استفاده از مطالعات موردی ، توصیه های مشتریان دیگر و یا تایید دوستان در تولید محتوای صفحات خاص

یکی از بهترین کارها برای افزایش نرخ تبدیل استفاده از تاثیر تایید دیگران از لحاظ روانشناسی روی مخاطب است . شما به کمک تایید اجتماعی  می توانید مشتریان را متقاعد کنید . مثلا این محتوا در سایت Crazyegg را ببینید : بیش از 220.000 وب سایت از crazyegg استفاده میکنند … » و علاوه بر این در ادامه هم این جمله را میگوید : « نه تنها 220.000 وب سایت از این ابزار استفاده میکنند بلکه برخی از معروف ترین وب سایت ها هم جزو مشتریان پر و پا قرص ما هستند .

 

تولید محتوا از نظرات مشتریان راضی

قطعا این جملات برای بسیاری از مخاطبان متقاعد کننده است . پس اولویت خود را در تولید محتوا برای سایت تان جمع آوری نظرات مشتریان راضی برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بگذارید .

روانشناسی در تولید محتوا

راه 4  – نسخه آزمایشی رایگان را جزو استراتژی تولید محتوا برای سایت و بازاریابی تان بگذارید

هیچ مشتری ای را پیدا نمی کنید که دوست نداشته باشد قبل از اینکه یک محصول یا خدماتی را بخرد این امکان را داشته باشد که آن را تست کند . و این دلیل اصلی این است که بسیاری از سایت های مشهور و حتی بسیار بزرگ و معروف حتما در تولید محتوا برای سایت شان روشی برای ارائه نسخه آزمایشی رایگان طراحی میکنند .

مزایای استفاده از نسخه آزمایشی رایگان :

  • به مخاطب میگویید که بدون هیچ تعهد و اضطرابی می تواند محصول شما را تست کند
  • به مشتری نشان می دهیم که ما از کار خودمان مطمئن هستیم شما هم می توانید امتحان کنید
  • مشتریان این اطمینان را پیدا میکنند که چیز خاصی را از دست نمی دهند و هر وقت بخواهند می توانند لغو کنند
  • مشتری دستش باز است که چندین برند مختلف را امتحان کند و بعد با اطمینان بیشتر به سمت شما بازگردد ( البته به شرطی که به محصول خودتان مطمئن باشید )

راه 5 – از Remarketing یا بازاریابی مجدد در تولید محتوا برای سایت تان استفاده کنید

در بازاریابی مجدد ما سعی میکنیم مخاطبی که قبلا به هر نحوی به محصول یا خدمات یا برند ما توجه نشان داده است را مجددا در یک موقعیت زمانی و مکانی بهتر بیشتر با محصول مان آشنا کنیم و او را مجاب کنیم که به وب سایت ما سر بزند .

گاهی اوقات لازم است کمی هم پول خرج کنید و از طریق اطلاعاتی که از تبلیغات پولی به دست می آورید برای بازاریابی رایگان و غیر پولی خودتان روش های موثرتری را به کار بگیرید تا بتوانید بازدید کننده بیشتری را به مشتری تبدیل کنید .

تولید محتوا برای بازاریابی مجدد

در بازاریابی مجدد یا Remarketing  با روش های مختلف و ابزارهای متنوع شما می توانید بازدید کننده ای که از طریق جستجو در گوگل روی یکی از مقالات آموزشی شما کلیک کرده است و به سایت شما رسیده است اما هیچ اقدامی نکرده و خارج شده است را شناسایی کنید و او را هدفمند در معرض آگهی تبلیغاتی از نوع دیگری قرار بدهید مثلا  ممکن است زمانی که به فیس بوک می رود یک آگهی تبلیغاتی از شما را هم ببیند .

راه 6  سبک تولید محتوا برای پاپ آپ خروجی سایت را یکبار دیگر بررسی کنید

تولید محتوای پاپ خروجی یکی از بخش های مهم در تولید محتوا برای سایت است . اینجا جایی است که شما باید با یک طراحی و محتوای عالی کاری کنید که مشتری یک اقدام هر چند کوچک مثل ثبت ایمیل یا شماره تماس اش قبل از رفتن و ترک کردن انجام دهد .

تولید محتوا برای پاپ آپ

مثلا در این پاپ آپ خروجی به مخاطب و بازدید کننده پیشنهاد بازگویی یک راز قبل از ترک سایت به شما داده شده است . علاوه بر اعتماد سازی با کلمات قدرتمند ، جذب کردن با اعداد و ارقام و تجربه شخصی به مخاطب امکان « نه » گفتن را هم داده است .

پس با تولید محتوای حرفه ای برای پاپ آپ خروجی می توانید کمی انگیزه ماندن به مخاطب بدهید . در همین ماندن لحظه ای نمی دانید چه فروش ها و چه اعتماد سازی های بعدی که انجام نمیشود . پس در لحظه ترک سایت باید پیشنهادی رد نشدنی به مخاطب بدهید که هر جور شده او را کمی بیشتر همراه خودتان نگه دارید .

۲۷ الگوی تولید محتوای جذاب و ترغیب کننده برای پنجره پاپ آپ سایت ( پاپ آپ خروج – ثبت ایمیل خبرنامه – افزایش فروش – تخفیف …)

راه 7  -با تولید محتوای حرفه ای  صفحات فرود یا Landing Page ها را بهینه سازی کنید

صفحات فرود جزو صفحاتی هستند که احتمال بیشترین تبدیل در آنها وجود دارد و جوری باید برای این صفحات تولید محتوا کنیم وآنها را طراحی کنیم که مخاطب را ترغیب کنیم که ایمیل خود را ثبت کند ، نسخه آزمایشی را تست کند ، کاتالوگ را دانلود کند و یا اقدام به خرید محصول یا خدمات ما کند .

تولید محتوا برای لندینگ پیج

اما برای بهینه سازی صفحه فرود احتیاج دارید که مخاطب خود را بیشتر و بهتر بشناسید

مثلا بهتر است این موارد را در مورد مخاطب خودتان بدانید :

  • مسائل و مشکلات آنها را بشناسید
  • اهداف آنها را بدانید
  • انگیزه های آنها را بدانید
  • نظرات مخالف را پیگیری کنید و علت را پیدا کنید

راه 8  – از بازاریابی ایمیلی برای کسانی که تبدیل نشده اند استفاده کنید

زمانی را تصور کنید که شما قصد خرید ماشین را ندارید و یک کارشناس فروش خودرو بسیار با اخلاق و حرفه ای با شما تماس می گیرد و شروع به توضیحات میکند . قطعا در این زمان شما هیچ خریدی نمی کنید چون آمادگی خرید را ندارید . اما فرض کنید که چند ماه دیگر تصمیم میگیرید که ماشینی بخرید . قطعا اولین گزینه ای که به آن فکر میکنید همان کارشناس فروش دوست داشتنی خودرو است که چند ماه پیش توضیحات جامع و کاملی در مورد یک ماشین با امکانات عالی به شما داده است . و قطعا اول از همه به سراغ او می روید و دوست دارید از او و برندی که او تعریفش را میکرد خرید کنید .

تولید محتوا برای ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی متوالی هم دقیقا می تواند به همین شکل، یک بازدید کننده یا مخاطب را به مشتری تبدیل کند . اگر بازاریابی ایمیلی و تولید محتوا برای آن را به شکلی حرفه ای انجام دهید قطعا مخاطب هر زمان که نیاز به محصول یا خدماتی شبیه محصولات یا خدمات شما داشته باشد یکی از گزینه های اصلی در ذهن او خواهید بود .

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

چگونه با تولید محتوا برای سایت ، بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنیم ؟ ( 8 راهکار تجربه شده )

برای پاسخ به این پرسش که چگونه باید بازدید کننده های سایت یا وبلاگ مان را تبدیل به مشتری کنیم و چگونه از تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ نویسی ثروتمند شویم باید بگوییم که این یک استراتژی خاص و یا نسخه پیچیده شده ای نیست که همه با رعایت یک سری قوانین خشک بتوانند به این هدف برسند و پیدا کردن مسیر درست برای افزایش نرخ تبدیل بیشتر از راه آزمون و خطا به دست می آید .

شما ممکن است بخواهید از دست دیگران تقلب کنید و ببینید آنها چه مسیری را طی کرده اند و به کجا رسیده اند تا شما هم دقیقا همان مسیر را  COPY / PASTE کنید تا به موفقیت آنها برسید اما باید بدانید که بازدید کننده های سایت شما کاملا منحصر به فرد هستند و شاید راهی که حتی سایت های مشابه رفته اند نتواند به شما همان جواب عالی را بدهد .

هک رشد در تولید محتوا برای سایت

اما ما در رایتینا به « هک رشد » به شدت اعتقاد داریم و از نظر ما به وسیله هک رشد می توانیم بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن به دست بیاوریم . اما برای هک رشد نباید مسیرها را copy / paste کنیم بلکه باید از داده ها و اطلاعاتی که به ما داده می شود به شکلی هوشمندانه مطابق با نیازهای کسب و کار خودمان استفاده کنیم .

شما ممکن است یک وبلاگ نویس حرفه ای باشید و حتی ماهانه 2 میلیون بازدید کننده منحصر به فرد هم داشته باشید اما برای محاسبه نرخ تبدیل یک سایت مهم این است که چه درصدی از این 2 میلیون بازدید کننده تبدیل به مشتری محصولات یا خدمات شما میشود ؟

ثروتمند شدن از طریق تولید محتوا و وبلاگ نویسی

البته این مساله قطعا به استراتژی شما ارتباط دارد ، شاید شما فقط به این هدف سایت یا وبلاگی را راه اندازی کرده اید که هر چند وقت یکبار محتوایی منتشر کنید و فقط حس کنید در فضای آنلاین مکانی اختصاصی برای خودتان دارید . اگر این استراتژی فعلی شما از راه اندازی و فعالیت در یک وبلاگ یا وب سایت است این مقاله حرف خاصی برای شما ندارد و اصلا برای خواندن این مقاله وقت نگذارید .

اما اگر به هر طریق دوست دارید از تولید محتوا برای سایت یا وبلاگ نویسی پول در بیاورید باید میزان نرخ تبدیل سایت تان برای تان مهم باشد و همیشه در تلاش باشید که ترافیک با کیفیت بالا برای خودتان بسازید که از طریق آن بتوانید به هدف خودتان که تمایل به فروش ( محتوا ، اطلاعات ، خدمات یا یک محصول خاص ) است برسید .

2 نوع تبدیل در سایت وجود دارد :

  • ایجاد Lead یا مشتری راغب : در این نوع تبدیل شما تمرکز میکنید که بازدید کننده را به یک مشتری بالقوه یا راغب تبدیل کنید . در این شرایط مشتری از شما خریدی به مفهوم واقعی خرید که همراه با پرداخت پول است نمیکند ولی ممکن است در خبرنامه شما عضو شود ، مقالات دیگرتان را بخواند ، نام برند و سایت شما را در جایی یادداشت کند که بتواند باز هم به شما سر بزند ، خلاصه می توانیم بگوییم در این مرحله بازدید کننده از شما فقط خوشش آمده است و دوست دارد رابطه نزدیک تری با شما برقرار کند .

 

  • ایجاد مشتری که مستقیم به شما پول میدهد : در این نوع تبدیل بازدید کننده بعد از همه کارها مثل ثبت نام برای دریافت ایمیل های هفتگی یا دنبال کردن شما در شبکه های اجتماعی و… در نهایت یک چیزی از شما میخرد و دست در جیب میکند و به شما پول پرداخت میکند.

 

چگونه با تولید محتوا برای سایت از ورشکستگی جلوگیری کنیم ؟

 

 

و متاسفانه باید بگوییم اگر سایت شما با تعداد زیادی بازدید کننده ، رنک عالی در Alexa و رتبه خوب در گوگل هیچ کدام از این تبدیل ها را ندارد باید بگوییم متاسفانه شما در حال ورشکست شدن هستید و هیچ کدام از فعالیت های شما از جمله تولید محتوا برای سایت به هیچ نتیجه ای نمی رسد .

 

8 راه موثر برای تبدیل بازدید کنندگان سایت به مشتری از طریق تولید محتوا برای سایت

حالا از اینجا به بعد مقاله فقط به درد کسانی میخورد که می خواهند از وبلاگ یا سایت خودشان کسب در آمد کنند و ثروتمند شوند .

حالا می دانیم که نیاز داریم بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنیم اما باید دنبال راه موثر آن باشیم و بدانیم که چگونه با روش های خاص باید کاری کنیم که بازدید کننده دست به جیب شود و خرید کند .

اما بهتر است قبل از شروع با یک واقعیت روبرو شویم : 98 % از افرادی که از وب سایت شما بازدید میکنند به مشتری تبدیل نمی شوند !

فکر میکنم حال تان با شنیدن این واقعیت گرفته شد . مثلا فکر کنید اگر در هفته 100 بازدید کننده داشته باشید فقط ممکن است 2 تا از آنها از شما خرید کنند !

اما نا امید نشوید ممکن است همین حالا حتی این 2 نفر را هم نداشته باشید پس با این روش ها می توانید کمی این درصد را تغییر بدهید .

راه 1 – در تولید محتوا برای سایت ،مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید و نیازهای هر دسته را بشناسید

این روزها می بینیم که بسیاری از کسب و کارها و سایت ها لیست ایمیل و همین طور لندینگ پیج های مختلف دارند و این قطعا یک نوع بازاریابی هوشمندانه است اما هوشمندانه تر این است که بتوانید به درستی مخاطب های تان را تقسیم بندی کنید و بر اساس همین تقسیم بندی پیشنهاد های تان را معرفی کنید تا او تصمیم بگیرد .

دسته بندی مخاطب در تولید محتوا برای سایت

دسته بندی مخاطب بر اساس محل قرار گیری او در قیف فروش در تولید محتوای ثبت نام ایمیلی

زمانی که مخاطبی ایمیل خود را ثبت میکند  و شما آدرس ایمیل او را دریافت میکنید اصلا مشخص نیست در کدام قسمت قیف فروش قرار دارد .

بعضی از این مخاطب ها ممکن است مشتریانی باشند که قبلا بارها به سایت شما سرزده اند و اطلاعات کافی در مورد چیزی که می خواهند دارند و این ثبت ایمیل در اصل مرحله ای برای شروع خرید است .

اما عده ای هم ممکن است در بالا و ورودی قیف باشند که اصلا نمی دانند در حال حاضر نیازشان چیست و از شما چه چیزی می خواهند . هر نوع مشترکی نیازهای خاص خودش را دارد و محتواهای مختلفی می تواند برای آنها مفید باشد و آن ها را علاقه مند کند .

مثلا مشتری ای که در بالای قیف فروش قرار دارد و تازه به قیف وارد شده است به احتمال زیاد از محتوای مقایسه محصولات یا توضیح محصول لذت می برد . مثلا یک ویدئوی کامل از نحوه کار محصول و مزایای یا ویژگی های آن .

اما مشتری ای که نزدیک به انتهای قیف فروش است قطعا از محتوای تشویقی و پروموشن خاص مثل یک تخفیف ویژه برای خرید لذت می برد و برایش مفید است .

قیف فروش و نقش آن در تولید محتوا برای سایت

دسته بندی مخاطب بر اساس محل قرار گیری او در قیف فروش در تولید محتوای لندینگ پیج ها

یک مشتری در بالای قیف فروش ممکن است از یک کتاب الکترونیکی رایگان یا کاتالوگ یا چک لیستی که به آنها در شناخت بیشتر محصول و خدمات شما کمک میکند لذت ببرد و برایش مفید باشد .

اما یک مشتری در انتهای قیف فروش قطعا دوست دارد این فرصت را داشته باشد که از محصولات یا خدمات شما برای مدت محدودی به صورت آزمایشی و رایگان استفاده کند .

مخاطب خودتان را چگونه می توانید تقسیم بندی کنید ؟

فقط با در نظر گرفتن رفتار مخاطب و جایی که در حال حاضر هستند .

مثلا اگر کسی با جستجو به یکی از پست های آموزشی وبلاگ شما رسیده است پس روی محتوا تمرکز کنید و بعد از اتمام مقاله چیزی جلوی پایش بگذارید که حس میکنید الان وقتش است و مطابق نیاز مخاطب است .

مثلا گذاشتن درصد تخفیف اینجا به درد نمی خورد . و شاید بهتر باشد به یک لندینگ پیجی هدایتش کنید که با محصولات یا خدمات شما بیشتر آشنا شود .

در مورد شبکه های اجتماعی و صفحات فرود هم دقیقا همین استراتژی را باید به کار بگیرید . یعنی بدانید چه نوع محتوا و چه پیشنهادی را باید در کجا و چگونه پیش پای مخاطب تان بگذارید  و دقیقا بدانید مخاطبی که در حال حاضر اینجاست از کجا آمده و آمدنش دقیقا بهر چیست ؟!

راه 2  : از  Elevator pitches یا ارائه آسانسوی در تولید محتوا برای سایت تان استفاده کنید

 

فرض کنید شما به صورت اتفاقی با مخاطب تان در یک آسانسور سوار شده اید و فقط به مدت 30 تا 90 ثانیه فرصت دارید که تا پیاده شدن او از آساسنسور خودتان یا محصول یا خدمات تان را برای او تعریف کنید . به او چه می گویید ؟

ارائه آسانسوری در تولید محتوا برای سایت

 

پیشنهاد ما این است که فرمت توضیحات شما برای مخاطب باید یه همچین شکلی باشد :

 ما راه‌حلی برای [ مسأله] با استفاده از[ راه‌حل] به منظور کمک به [ جامعه هدف] برای رفع [ نیاز مشتری] داریم.

Elevator pitches یا ارائه آسانسوری به شدت در تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال به درد ما میخورد . خصوصا در مورد صفحاتی که نیاز به ارائه آسانسوری در مقابل ارائه طولانی و حوصله سر بر دارند .

البته قطعا این مورد هم خیلی به نوع کسب و کار و خدمات یا محصولاتی که قرار است به مخاطب عرضه شود بستگی دارد . مثلا اگر سایت شما یک خدمات یا محصول جدید و ناشناخته برای مخاطب ارائه می دهد قطعا نیاز دارید که لندینگ پیج یا صفحه توضیح محصول طولانی تری داشته باشید .

اما اگر شما کفش می فروشید قطعا لازم نیست بگویید کفش چیست و چه کاربردی دارد ! و فقط کافی است به برخی مزایای کفش خودتان اشاره کنید و به مخاطب بگویید چرا محصول شما برای او بهترین انتخاب است . همین . و اینجاست که ارائه آسانسوری برای افزایش نرخ تبدیل به کار شما می آید .

 

راه 3 – استفاده از مطالعات موردی ، توصیه های مشتریان دیگر و یا تایید دوستان در تولید محتوای صفحات خاص

یکی از بهترین کارها برای افزایش نرخ تبدیل استفاده از تاثیر تایید دیگران از لحاظ روانشناسی روی مخاطب است . شما به کمک تایید اجتماعی  می توانید مشتریان را متقاعد کنید . مثلا این محتوا در سایت Crazyegg را ببینید : بیش از 220.000 وب سایت از crazyegg استفاده میکنند … » و علاوه بر این در ادامه هم این جمله را میگوید : « نه تنها 220.000 وب سایت از این ابزار استفاده میکنند بلکه برخی از معروف ترین وب سایت ها هم جزو مشتریان پر و پا قرص ما هستند .

 

تولید محتوا از نظرات مشتریان راضی

قطعا این جملات برای بسیاری از مخاطبان متقاعد کننده است . پس اولویت خود را در تولید محتوا برای سایت تان جمع آوری نظرات مشتریان راضی برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری بگذارید .

روانشناسی در تولید محتوا

راه 4  – نسخه آزمایشی رایگان را جزو استراتژی تولید محتوا برای سایت و بازاریابی تان بگذارید

هیچ مشتری ای را پیدا نمی کنید که دوست نداشته باشد قبل از اینکه یک محصول یا خدماتی را بخرد این امکان را داشته باشد که آن را تست کند . و این دلیل اصلی این است که بسیاری از سایت های مشهور و حتی بسیار بزرگ و معروف حتما در تولید محتوا برای سایت شان روشی برای ارائه نسخه آزمایشی رایگان طراحی میکنند .

مزایای استفاده از نسخه آزمایشی رایگان :

  • به مخاطب میگویید که بدون هیچ تعهد و اضطرابی می تواند محصول شما را تست کند
  • به مشتری نشان می دهیم که ما از کار خودمان مطمئن هستیم شما هم می توانید امتحان کنید
  • مشتریان این اطمینان را پیدا میکنند که چیز خاصی را از دست نمی دهند و هر وقت بخواهند می توانند لغو کنند
  • مشتری دستش باز است که چندین برند مختلف را امتحان کند و بعد با اطمینان بیشتر به سمت شما بازگردد ( البته به شرطی که به محصول خودتان مطمئن باشید )

راه 5 – از Remarketing یا بازاریابی مجدد در تولید محتوا برای سایت تان استفاده کنید

در بازاریابی مجدد ما سعی میکنیم مخاطبی که قبلا به هر نحوی به محصول یا خدمات یا برند ما توجه نشان داده است را مجددا در یک موقعیت زمانی و مکانی بهتر بیشتر با محصول مان آشنا کنیم و او را مجاب کنیم که به وب سایت ما سر بزند .

گاهی اوقات لازم است کمی هم پول خرج کنید و از طریق اطلاعاتی که از تبلیغات پولی به دست می آورید برای بازاریابی رایگان و غیر پولی خودتان روش های موثرتری را به کار بگیرید تا بتوانید بازدید کننده بیشتری را به مشتری تبدیل کنید .

تولید محتوا برای بازاریابی مجدد

در بازاریابی مجدد یا Remarketing  با روش های مختلف و ابزارهای متنوع شما می توانید بازدید کننده ای که از طریق جستجو در گوگل روی یکی از مقالات آموزشی شما کلیک کرده است و به سایت شما رسیده است اما هیچ اقدامی نکرده و خارج شده است را شناسایی کنید و او را هدفمند در معرض آگهی تبلیغاتی از نوع دیگری قرار بدهید مثلا  ممکن است زمانی که به فیس بوک می رود یک آگهی تبلیغاتی از شما را هم ببیند .

راه 6  سبک تولید محتوا برای پاپ آپ خروجی سایت را یکبار دیگر بررسی کنید

تولید محتوای پاپ خروجی یکی از بخش های مهم در تولید محتوا برای سایت است . اینجا جایی است که شما باید با یک طراحی و محتوای عالی کاری کنید که مشتری یک اقدام هر چند کوچک مثل ثبت ایمیل یا شماره تماس اش قبل از رفتن و ترک کردن انجام دهد .

تولید محتوا برای پاپ آپ

مثلا در این پاپ آپ خروجی به مخاطب و بازدید کننده پیشنهاد بازگویی یک راز قبل از ترک سایت به شما داده شده است . علاوه بر اعتماد سازی با کلمات قدرتمند ، جذب کردن با اعداد و ارقام و تجربه شخصی به مخاطب امکان « نه » گفتن را هم داده است .

پس با تولید محتوای حرفه ای برای پاپ آپ خروجی می توانید کمی انگیزه ماندن به مخاطب بدهید . در همین ماندن لحظه ای نمی دانید چه فروش ها و چه اعتماد سازی های بعدی که انجام نمیشود . پس در لحظه ترک سایت باید پیشنهادی رد نشدنی به مخاطب بدهید که هر جور شده او را کمی بیشتر همراه خودتان نگه دارید .

۲۷ الگوی تولید محتوای جذاب و ترغیب کننده برای پنجره پاپ آپ سایت ( پاپ آپ خروج – ثبت ایمیل خبرنامه – افزایش فروش – تخفیف …)

راه 7  -با تولید محتوای حرفه ای  صفحات فرود یا Landing Page ها را بهینه سازی کنید

صفحات فرود جزو صفحاتی هستند که احتمال بیشترین تبدیل در آنها وجود دارد و جوری باید برای این صفحات تولید محتوا کنیم وآنها را طراحی کنیم که مخاطب را ترغیب کنیم که ایمیل خود را ثبت کند ، نسخه آزمایشی را تست کند ، کاتالوگ را دانلود کند و یا اقدام به خرید محصول یا خدمات ما کند .

تولید محتوا برای لندینگ پیج

اما برای بهینه سازی صفحه فرود احتیاج دارید که مخاطب خود را بیشتر و بهتر بشناسید

مثلا بهتر است این موارد را در مورد مخاطب خودتان بدانید :

  • مسائل و مشکلات آنها را بشناسید
  • اهداف آنها را بدانید
  • انگیزه های آنها را بدانید
  • نظرات مخالف را پیگیری کنید و علت را پیدا کنید

راه 8  – از بازاریابی ایمیلی برای کسانی که تبدیل نشده اند استفاده کنید

زمانی را تصور کنید که شما قصد خرید ماشین را ندارید و یک کارشناس فروش خودرو بسیار با اخلاق و حرفه ای با شما تماس می گیرد و شروع به توضیحات میکند . قطعا در این زمان شما هیچ خریدی نمی کنید چون آمادگی خرید را ندارید . اما فرض کنید که چند ماه دیگر تصمیم میگیرید که ماشینی بخرید . قطعا اولین گزینه ای که به آن فکر میکنید همان کارشناس فروش دوست داشتنی خودرو است که چند ماه پیش توضیحات جامع و کاملی در مورد یک ماشین با امکانات عالی به شما داده است . و قطعا اول از همه به سراغ او می روید و دوست دارید از او و برندی که او تعریفش را میکرد خرید کنید .

تولید محتوا برای ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی متوالی هم دقیقا می تواند به همین شکل، یک بازدید کننده یا مخاطب را به مشتری تبدیل کند . اگر بازاریابی ایمیلی و تولید محتوا برای آن را به شکلی حرفه ای انجام دهید قطعا مخاطب هر زمان که نیاز به محصول یا خدماتی شبیه محصولات یا خدمات شما داشته باشد یکی از گزینه های اصلی در ذهن او خواهید بود .

 

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست