تولید محتوای صفحه « درباره ما » مثل اختاپوس ! ( 5 ترفند مهم + مثال تصویری )

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. تولید محتوای صفحه « درباره ما » مثل اختاپوس ! ( 5 ترفند مهم + مثال تصویری )

همه ما که کسب و کاری برای خودمان داریم یا تولید کننده محتوای کسب و کارهای دیگر هستیم باید بیلیون ها بار این عبارت را به عنوان زمزمه و جمله روزانه به خودمان بگوییم که : افراد فقط زمانی با ما وارد هر نوع معامله ای میشوند که ما را بشناسند ، دوست داشته باشند و به ما اطمینان کنند .

و در دنیای کسب و کار آنلاین ، حیاتی ترین بخشی که باید این جمله را در آن مو به مو اجرا کنیم در تولید محتوای صفحه درباره ما است.

قطعا هر فردی که روی صفحه « درباره ما » کلیک میکند می خواهد قبل از هر چیزی با شما آشنا شود و بعد ببیند می تواند شما را دوست داشته باشد و در نهایت می تواند به شما اطمینان کند یا نه .

و اگر به هر دلیل در طول این مسیری که طی میکند اختلالی ایجاد شود یا چیزی خلاف واقعیت ببیند قطعا حاضر نیست حتی تومنی پول به شما برای خرید یک جنس کوچک و بی ارزش پرداخت کند چه برسد به معامله های چند میلیونی یا میلیاردی !

تولید محتوا صفحه درباره ما یک فرصت طلایی برای شماست که آنها را عاشق خودتان و کسب و کارتان کنید و آنها را جوری تحت تاثیر قرار بدهید که توان زدن علامت ضربدر بالای صفحه را نداشته باشند .

اما فقط گفتن این جمله آسان است و شاید در حد چند ثانیه وقت بگیرد و زحمت چندانی هم نداشته باشد اما قطعا در هنگام اجرا و عمل ممکن است روزها و ساعت ها وقت و انرژی و منابع زیادی لازم داشته باشد تا صفحه ای از آب در بیاید که بتواند مخاطب را میخکوب کند .

جذب مخاطب با تولید محتوای صفحه درباره ما

ما این روزها در واقعیت با افرادی روبرو هستیم که کاملا بی حوصله و عجول هستند و اصلا تمایلی به خواندن محتواهای طولانی ندارند. خصوصا صفحه «درباره ما» که به اشتباه این طور جا افتاده است که هرچه بیشتر پر از متن های خشک و رسمی و نامفهوم باشد مخاطب حس می کند چون هیچ چیزی از این متن سر درنیاورده است پس حتما این برند خیلی مهم و گنده است !!

هدف ما در این مقاله هم دقیقا همین است که ببینیم بهترین روش تولید محتوا صفحه درباره ما به چه شکلی است و چگونه می توانیم در عرض چند ثانیه مخاطب را در صفحه « درباره ما » به دام بیاندازیم و برای همیشه عاشق خودمان بکنیم.

اما قبل از هر چیزی شاید بهتر باشد نگاهی هم به آمار و ارقام بیاندازیم و ببینیم واقعا :

چرا بهینه سازی محتوای صفحه « درباره ما » انقدر مهم و حیاتی است ؟!

صفحه « درباره ما » 2 ومین صفحه مهم در وب سایت شما بعد از صفحه اصلی تان است .

در یک تحقیق که Huff Industrial Marketing انجام داد 52 % از پاسخ دهندگان به پرسش محققین این طور گفته بودند که اولین صفحه ای که با ورود به یک وب سایت دوست دارند ببینند صفحه « درباره ما » است .

تولید محتوای صفحه درباره ما

پس در اینجا کاملا مشخص می شود که هیچ کسی حاضر نیست به شما پولی پرداخت کند و یا حتی وقتش را در سایت شما تلف کند مگر اینکه درباره شما بیشتر بداند و شما را خوب بشناسد .

و بی توجهی به این حجم از ترافیک به صفحه « درباره ما » و  تولید محتوای عالی و جذاب برای این صفحه می تواند کل کسب و کار شما را زیر سوال ببرد ( این اصلا شوخی نیست ها !)

برای تولید محتوای صفحه درباره ما چه سوالاتی را باید پاسخگو باشید ؟

یک فرد حرفه ای برای تولید محتوا صفحه اصلی تمام سعی خود را میکند که به این 4 سوال مهم در ذهن مخاطب پاسخ درست و کامل و در عین حال جذابی بدهد .

صفحه درباره ما

#1 : ما کی هستیم ؟

به جذاب ترین شکل ممکن باید به مخاطب بگویید که کی هستید

2 # : چی کار میکنیم ؟

به شیوه ای جذاب و واضح به مخاطب بگویید که چه کار میکنید

3 # : خدمات ما مناسب چه کسانی است ؟

دقیقا باید بگویید که خدمات یا محصولات شما به درد چه کسانی بیشتر میخورد

4 #: چرا باید به ما اعتماد کنید ؟

باید در زمان پاسخ دادن به این سوالات به این نکته توجه کنید که این پاسخ ها برعکس نامش اتفاقا درباره شما نیست که فقط از خودتان تعریف و تمجید کنید! این درباره مخاطبان شماست یا به عبارت بهتر ارزشی که شما برای مخاطبانتان فراهم می کنید .

5 نکته مهم در تولید محتوای صفحه « درباره ما »برای افزایش نرخ تبدیل

1- از تصاویر جذاب برای تولید محتوای صفحه درباره ما استفاده کنید

شاید کمی عجیب و غریب باشد که بگوییم برای صفحه « درباره ما » حتما و حتما نیاز به تصاویر جذاب دارید .چون معمولا ما اینطور برداشت کرده ایم که صفحه درباره ما باید یک متن خشک و رسمی باشد که کلاس کار ما را بیشتر نشان بدهد .

Ok Cupid تحقیقات زیادی در خصوص این مورد انجام داده است و با توجه به این تحقیقات نشان داده است که محتوای متنی در صفحه « درباره ما » حدود 10 % از تصور افراد را نسبت به شما شکل میدهد و 90 % بقیه مربوط به تصاویری است که درباره خودتان و برندتان منتشر میکنید.

و یا تحقیقاتی که در زمینه عکس پروفایل کسب و کارها در لینکدین انجام شده است نشان می دهد که تصاویر می توانند :

  • میزان بازدید پروفایل را 24 برابر کنند
  • فالوور یا درخواست ایجاد ارتباط را 9 برابر کند
  • پیغام های ارسالی را 36 برابر کند

دانشگاه استنفورد هم در این زمینه مطالعات زیادی انجام داده است و داده های روانشناسی زیادی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است که چگونه دیدن یک عکس می تواند وابستگی افراد و نفوذ در افراد را تحت تاثیر قرار بدهد . مشخصا ما برای موفقیت در کسب و کارمان و ثروتمند شدن و ارزش آفرینی نیاز داریم که مخاطب وابسته ما شود.

مثلا طبق این نمودار تصویر لبخند می تواند هم وابستگی و هم نفوذ در افراد را به بالاترین حد ممکن ایجاد کند .

استفاده از تصاویر در تولید محتوای صفحه درباره ما

یکی دیگر از عناصر مهم روانشناسی در ایجاد ارتباط با مشتری یا مخاطب تماس چشمی هست . به همین علت احتمال بسیار کمی وجود دارد که مشتری نتواند با فروشنده تماس چشمی برقرار بکند و معامله و قراردهای بزرگی را امضا کند .

و تماس چشمی یکی از حالت های شکل گیری ارتباط در ذهن مخاطب است . به همین علت بیشتر سایت های مشهور دنیا در قسمت درباره ما عکس کارکنان مجموعه را در حالتی که به دورببن نگاه میکنند و لبخند می زنند منتشر میکنند تا بتوانند این ارتباط را حتی از راه دور و در فضای آنلاین ایجاد کنند .

تصاویر در تولید محتوای صفحه درباره ما

علاوه بر این مطالعات زیادی نشان داده اند در صفحاتی که یک دکمه CTA خاص در صفحه وجود دارد و عکسی که در کنار آن است تصویر فردی است که به آن دکمه با نگاه اشاره میکند میزان نرخ کلیک روی این دکمه چندین برابر میشود .

تصویر ها در تولید محتوای صفحه درباره ما

مشخصا افراد در این عکس نگاه فرد را دنبال میکنند و در نهایت به دکمه CTA میرسند و روی آن متمرکز میشوند.

حتی یک تصویر از مدیر مجموعه یا صاحب سایت می تواند در صفحه درباره ما می تواند نرخ تبدیل و میزان اعتماد را چندین برابر کند .

تصویر مدیر در تولید محتوای صفحه درباره ما

و حالا اگر این تصاویر به ویدئو تبدیل شوند که قطعا بسیار تاثیر گذار تر میشود .

البته زمان ویدئو هم به عوامل زیادی از جمله شناخت مخاطب هدف بستگی دارد اما تحقیقات Mini Matters که یک تولید کننده محتوای ویدئویی است نشان داد که 10 ویدئو اول و پر بیننده یوتیوپ متوسط 4 دقیقه و 20 ثانیه هستند.

 

اگر تصمیم گرفتید که از محتوای ویدئویی در تولید محتوای صفحه درباره ما استفاده کنید :

  • کوتاه ، مختصر و مفید باشد ( حدود 5 دقیقه نه بیشتر ) : کوتاه بودن باعث می شود مخاطب بیشتری ویدئوی شما را نگاه کند
  • جذاب بسازید : یک محتوای ویدئویی نسازید که بدتر مخاطب را فراری بدهد . کمی جذاب، کمی دلربا ?
  • زیر نویس یا متن نویسی : بهتر است ویدئوهای شما محتوای متنی هم داشته باشند

2– نقش محتوای متنی قدرتمند در تولید محتوای صفحه درباره ما

 

اشتباه بسیاری از تولید کنندگان محتوا یا صاحبین کسب و کارها این است که سخت ترین و خشک ترین سبک متن نویسی را برای قسمت « درباره ما » انتخاب میکنند جوری که بعضی وقت ها شک میکنیم که این محتوا به زبان فارسی نوشته شده است !

پس بهترین کار در صفحه « درباره ما » این است که ساده بنویسید . همین !

جوری بنویسید که مخاطب بدون هیچ دردسری منظور شما را متوجه شود . دقیقا مانند همان حالت و همان زبانی که روزمره با اطرافیانتان صحبت میکنید . مگر محتوای سایت شما را قرار است چه کسانی بخوانند ؟ دقیقا همین افراد!

پس بهترین حالت این است که در تولید محتوای صفحه درباره ما با مخاطب صمیمی باشید .

یکی دیگر از روش های برقراری ارتباط نزدیک تر با مخاطب تولید محتوا با کمی چاشنی طنز است.

نقش دوپامین در تولید محتوای صفحه درباره ما

طبق تحقیقات Edutopia  اضافه کردن چاشنی طنز به محتوا :

  • سیستم پاداش دوپامین مغز را فعال میکند و همانطور که می دانیم دوپامین برای ایجاد انگیزه های هدف دار و همین طور ثبت در حافظه بلند مدت بسیار تاثیر گذار است
  • باعث افزایش شادی می شود و مشخصا حس شادی باعث ایجاد حس خوب نسبت به منبع ایجاد این شادی میشود ( که شما هستید !)

پس کمی جذاب، کمی با شوخی ، کمی با خلاقیت بنویسید نه خشک و رسمی

برای بهینه سازی و بهبود سئو صفحه هم سعی کنید کلمه کلیدی تان را در عنوان ها ، زیر عنوان ها، متن اصلی و نام تان  ( مثلا : رایتینا – توسعه دهنده مهارت تولید محتوا ) بگذارید.

3- طراحی هوشمندانه در تولید محتوای صفحه درباره ما

غیر ممکن است یک صفحه « درباره ما » پر بازدید و با نرخ بالای تبدیل پیدا کنید که طراحی سطح پایین و بدی داشته باشد . پردازش تصویری مغز 60.000 برابر سریعتر از پردازش متن است . بنابراین شما برای ایجاد جذابیت در تولید محتوای صفحه درباره ما باید صفحه خود را از لحاظ بصری هم جذاب کنید .

بر طبق آمار منتشر شده توسط Hubspot وقتی افراد اطلاعاتی را دریافت میکنند احتمالا فقط 10 % آن را در 3 روز بعد به خاطر می آورند ، اما اگر همین اطلاعات به صورت تصویری به مخاطب نشان داده شود بیشتر افراد 65 % این اطلاعات را در 3 روز بعد به خاطر می آورند .

پس برای اینکه مخاطب شما را راحت تر به یاد بیاورد هم از متن داستانی و هم از تصاویر عالی در صفحه «درباره ما» استفاده کنید .

یکی از بهترین راه های استفاده از تصاویر ، استفاده از تصاویر خندان و جذاب تیم کسب و کارتان برای ارتباط بیشتر با مخاطب است .

طراحی صفحه درباره ما

و یکی از بهترین سبک های طراحی صفحه درباره ما طراحی مینیمال است . این سبک طراحی باعث میشود مخاطب در مدت زمان کمتری در ذهن اش اسکن کند .

مثلا Hubspot از این سبک طراحی استفاده کرده است .

CTA – 4 های هوشمندانه در تولید محتوای صفحه درباره ما

هر صفحه اینترنتی که ساخته میشود مشخصا دارای یک هدف تبدیل است . صفحه درباره ما هم از این قاعده مستثنی نیست . اما لطفا هدف تبدیل این صفحه را فروش نگذارید !

۲۰ نکته مهم در تولید محتوا برای صفحه فروش sales pages ( کاری کنید که مشتری دست خالی و بدون خرید سایت شما را ترک نکند)

{ در صورتی که اولین بار است که واژه CTA به گوش تان میخورد باید بدانید که CTA ( Call To Action ) به عبارت ساده دعوت از افراد یا مخاطب برای اقدام به عمل است که در صفحات مختلف سایت مانند یک دکمه قرار میگیرند و بازدید کننده با کلیک روی آنها به صفحات خاص هدایت میشود یا فرآیند خرید را تکمیل میکند)

شکل های ساده دکمه CTA در سایت ها همان دکمه ها با عبارت هایی مثل این هستند : « خرید » ، « ثبت نام » ، « دیدن محصولات بیشتر » و…}

مشخصا در زمانی که مخاطب به صفحه « درباره ما» می آید در اول سفر خود به درون کسب و کار ما یا وب سایت ماست بنابراین سریعا او را وارد فاز فروش کردن اصلا برای او جالب نیست . کمی به او فرصت بدهید تا او با شما آشنا شود و بعد به فکر فروختن به او باشید .

به جای فروش برای تولید محتوا و هدف CTA ها در صفحه درباره ما می توانید از این موارد استفاده کنید و از مخاطب بخواهید این اهداف را دنبال کند :

  • برای آزمایش نسخه رایگان از خدمات یا محصول شما ثبت نام کند
  • یک گزارش از کسب  کار شما را دانلود کند
  • برای گرفتن یک جایگاه شغلی درخواستش را ارسال کند
  • با شما از طریق ایمیل یا شماره تلفن در تماس باشد
  • عضو خبرنامه شما شود

 

5- نشان دادن اعتبار و اقتدار در تولید محتوای صفحه درباره ما

این روزها با وجود این حجم از رقبا در هر کسب و کار آنلاینی ، برای نشان دادن قدرت و اعتبار و شایستگی خودتان نیاز دارید شبانه روز تلاش کنید البته تلاش هوشمندانه نه فقط سخت کار کردن !

یکی از روش نشان دادن قدرت و اقتدار و شایستگی در صفحه « درباره ما » ،توصیه نامه ها یا نظرات مشتریان است . آمارهای منتشر شده در Search Engine Land نشان داده اند که 88% مشتریان به هر نوع بررسی مشتریان دیگر در خصوص محصولات اطمینان میکنند و به آنها توجه نشان میدهند . 72 % آنها ولی گفته اند که فقط نظرات مثبت مشتریان دیگر باعث ایجاد اعتماد آنها نسبت به یک کسب و کار میشود .

طراحی صفحه درباره ما

اگر کسب و کار شما به نوعی است که اینفلونسرهای حوزه کاری تان شما را تایید کرده اند یا از خدمات و محصولات شما استفاده میکنند بهترین جا برای نشان دادن آن به مخاطب دقیقا همین جاست .

یا اگر رزومه پر و کاملی دارید و محصول یا خدمات خود را به شرکت ها یا مشتریان معتبری فروخته اید چه جایی بهتر از صفحه درباره ما برای نشان دادن رزومه تان ؟

یک روش بسیار جذاب دیگر برای نشان داده اعتبار و قدرت تان استفاده از اعداد و ارقام در تولید محتوای صفحه درباره ما است . اعداد هیچ وقت دروغ نمیگویند اگر شما نگویید!

مثلا اینکه از چند سال پیش شما شروع به کار کرده اید و سابقه دارید ، یا چه تعداد مشتری تا به حال داشته اید ، چه تعداد محصول تا به حال فروخته اید ، چه تعداد عضو خبرنامه در حال حاضر دارید و…

آمار و ارقام در تولید محتوای صفحه درباره ما

همین طور اگر در کسب و کارتان یک مدرک بین الملی یا معتبر کسب کرده اید یا استاندارد جدید برای محصولات تان گرفته اید یا در همایش و کنفرانس معتبری شرکت کرده اید اینجا جای خوبی است که جلوی چشم مخاطب بگذارید .

 

ترفند آخر اما بسیار مهم !

اطلاعات تماس خودتان را در صفحه درباره ما حتما بگذارید . 51 % مردم اعتقاد دارند اطلاعات تماسِ کامل مهم ترین چیزی است که باعث می شود آنها به یک سایت یا کسب و کار آنلاین اعتماد کنند .

حتی اگر به هر دلیل استراتژیک تمایل ندارید آدرس کامل شرکت یا مجموعه خودتان را اعلام کنید سعی کنید حداقل میزان اطلاعات تماسی که برایتان مقدور است را در این صفحه بگذارید . و البته بهتر است آدرس و لینک شبکه های اجتماعی تان را هم در این صفحه برای ارتباط بیشتر با مخاطب بگذارید.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • شما در این مقاله گفتید که قرار دادن عکس و ویدئو و یک سری نکات دیگه در صفحه درباره ما میتونه حس اعتماد بیشتری به مخاطب بده
    چرا خود شما بیشتر این موارد رو رعایت نکردین و صفحه درباره ما خالی از عکس و روح دارید؟

    • سلام . روزتون شاد و پر از خبرهای خوب
      خب دقیقا به همین دلیل هم هست که صفحه درباره ما رایتینا در حال حاضر هیچ تعامل و تاثیر مثبتی نداره 🙂
      و به همین دلیل هم هست که قطعا یکی از اولویت های ۱ تا ۱۰ ما تو این روزها ویرایش صفحه درباره ما با همین تکنیک هست .
      ما وظیفه مون در وهله اول این هست که جدیدترین و کاراترین تکنیک های تولید محتوای دنیا رو توی سایت آموزش بدیم و قطعا هم اولین نفر هایی که این تکنیک ها رو یاد میگیرم من و هم تیمی هام هستیم ولی در یک زمان محدود نمیشه به ۱۰۰ % ایده آل های طراحی و محتوایی یک سایت رسید و این کار به مرور باید انجام بشه

      شاد ، پیروز و پاینده باشید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

تولید محتوای صفحه « درباره ما » مثل اختاپوس ! ( 5 ترفند مهم + مثال تصویری )

همه ما که کسب و کاری برای خودمان داریم یا تولید کننده محتوای کسب و کارهای دیگر هستیم باید بیلیون ها بار این عبارت را به عنوان زمزمه و جمله روزانه به خودمان بگوییم که : افراد فقط زمانی با ما وارد هر نوع معامله ای میشوند که ما را بشناسند ، دوست داشته باشند و به ما اطمینان کنند .

و در دنیای کسب و کار آنلاین ، حیاتی ترین بخشی که باید این جمله را در آن مو به مو اجرا کنیم در تولید محتوای صفحه درباره ما است.

قطعا هر فردی که روی صفحه « درباره ما » کلیک میکند می خواهد قبل از هر چیزی با شما آشنا شود و بعد ببیند می تواند شما را دوست داشته باشد و در نهایت می تواند به شما اطمینان کند یا نه .

و اگر به هر دلیل در طول این مسیری که طی میکند اختلالی ایجاد شود یا چیزی خلاف واقعیت ببیند قطعا حاضر نیست حتی تومنی پول به شما برای خرید یک جنس کوچک و بی ارزش پرداخت کند چه برسد به معامله های چند میلیونی یا میلیاردی !

تولید محتوا صفحه درباره ما یک فرصت طلایی برای شماست که آنها را عاشق خودتان و کسب و کارتان کنید و آنها را جوری تحت تاثیر قرار بدهید که توان زدن علامت ضربدر بالای صفحه را نداشته باشند .

اما فقط گفتن این جمله آسان است و شاید در حد چند ثانیه وقت بگیرد و زحمت چندانی هم نداشته باشد اما قطعا در هنگام اجرا و عمل ممکن است روزها و ساعت ها وقت و انرژی و منابع زیادی لازم داشته باشد تا صفحه ای از آب در بیاید که بتواند مخاطب را میخکوب کند .

جذب مخاطب با تولید محتوای صفحه درباره ما

ما این روزها در واقعیت با افرادی روبرو هستیم که کاملا بی حوصله و عجول هستند و اصلا تمایلی به خواندن محتواهای طولانی ندارند. خصوصا صفحه «درباره ما» که به اشتباه این طور جا افتاده است که هرچه بیشتر پر از متن های خشک و رسمی و نامفهوم باشد مخاطب حس می کند چون هیچ چیزی از این متن سر درنیاورده است پس حتما این برند خیلی مهم و گنده است !!

هدف ما در این مقاله هم دقیقا همین است که ببینیم بهترین روش تولید محتوا صفحه درباره ما به چه شکلی است و چگونه می توانیم در عرض چند ثانیه مخاطب را در صفحه « درباره ما » به دام بیاندازیم و برای همیشه عاشق خودمان بکنیم.

اما قبل از هر چیزی شاید بهتر باشد نگاهی هم به آمار و ارقام بیاندازیم و ببینیم واقعا :

چرا بهینه سازی محتوای صفحه « درباره ما » انقدر مهم و حیاتی است ؟!

صفحه « درباره ما » 2 ومین صفحه مهم در وب سایت شما بعد از صفحه اصلی تان است .

در یک تحقیق که Huff Industrial Marketing انجام داد 52 % از پاسخ دهندگان به پرسش محققین این طور گفته بودند که اولین صفحه ای که با ورود به یک وب سایت دوست دارند ببینند صفحه « درباره ما » است .

تولید محتوای صفحه درباره ما

پس در اینجا کاملا مشخص می شود که هیچ کسی حاضر نیست به شما پولی پرداخت کند و یا حتی وقتش را در سایت شما تلف کند مگر اینکه درباره شما بیشتر بداند و شما را خوب بشناسد .

و بی توجهی به این حجم از ترافیک به صفحه « درباره ما » و  تولید محتوای عالی و جذاب برای این صفحه می تواند کل کسب و کار شما را زیر سوال ببرد ( این اصلا شوخی نیست ها !)

برای تولید محتوای صفحه درباره ما چه سوالاتی را باید پاسخگو باشید ؟

یک فرد حرفه ای برای تولید محتوا صفحه اصلی تمام سعی خود را میکند که به این 4 سوال مهم در ذهن مخاطب پاسخ درست و کامل و در عین حال جذابی بدهد .

صفحه درباره ما

#1 : ما کی هستیم ؟

به جذاب ترین شکل ممکن باید به مخاطب بگویید که کی هستید

2 # : چی کار میکنیم ؟

به شیوه ای جذاب و واضح به مخاطب بگویید که چه کار میکنید

3 # : خدمات ما مناسب چه کسانی است ؟

دقیقا باید بگویید که خدمات یا محصولات شما به درد چه کسانی بیشتر میخورد

4 #: چرا باید به ما اعتماد کنید ؟

باید در زمان پاسخ دادن به این سوالات به این نکته توجه کنید که این پاسخ ها برعکس نامش اتفاقا درباره شما نیست که فقط از خودتان تعریف و تمجید کنید! این درباره مخاطبان شماست یا به عبارت بهتر ارزشی که شما برای مخاطبانتان فراهم می کنید .

5 نکته مهم در تولید محتوای صفحه « درباره ما »برای افزایش نرخ تبدیل

1- از تصاویر جذاب برای تولید محتوای صفحه درباره ما استفاده کنید

شاید کمی عجیب و غریب باشد که بگوییم برای صفحه « درباره ما » حتما و حتما نیاز به تصاویر جذاب دارید .چون معمولا ما اینطور برداشت کرده ایم که صفحه درباره ما باید یک متن خشک و رسمی باشد که کلاس کار ما را بیشتر نشان بدهد .

Ok Cupid تحقیقات زیادی در خصوص این مورد انجام داده است و با توجه به این تحقیقات نشان داده است که محتوای متنی در صفحه « درباره ما » حدود 10 % از تصور افراد را نسبت به شما شکل میدهد و 90 % بقیه مربوط به تصاویری است که درباره خودتان و برندتان منتشر میکنید.

و یا تحقیقاتی که در زمینه عکس پروفایل کسب و کارها در لینکدین انجام شده است نشان می دهد که تصاویر می توانند :

  • میزان بازدید پروفایل را 24 برابر کنند
  • فالوور یا درخواست ایجاد ارتباط را 9 برابر کند
  • پیغام های ارسالی را 36 برابر کند

دانشگاه استنفورد هم در این زمینه مطالعات زیادی انجام داده است و داده های روانشناسی زیادی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است که چگونه دیدن یک عکس می تواند وابستگی افراد و نفوذ در افراد را تحت تاثیر قرار بدهد . مشخصا ما برای موفقیت در کسب و کارمان و ثروتمند شدن و ارزش آفرینی نیاز داریم که مخاطب وابسته ما شود.

مثلا طبق این نمودار تصویر لبخند می تواند هم وابستگی و هم نفوذ در افراد را به بالاترین حد ممکن ایجاد کند .

استفاده از تصاویر در تولید محتوای صفحه درباره ما

یکی دیگر از عناصر مهم روانشناسی در ایجاد ارتباط با مشتری یا مخاطب تماس چشمی هست . به همین علت احتمال بسیار کمی وجود دارد که مشتری نتواند با فروشنده تماس چشمی برقرار بکند و معامله و قراردهای بزرگی را امضا کند .

و تماس چشمی یکی از حالت های شکل گیری ارتباط در ذهن مخاطب است . به همین علت بیشتر سایت های مشهور دنیا در قسمت درباره ما عکس کارکنان مجموعه را در حالتی که به دورببن نگاه میکنند و لبخند می زنند منتشر میکنند تا بتوانند این ارتباط را حتی از راه دور و در فضای آنلاین ایجاد کنند .

تصاویر در تولید محتوای صفحه درباره ما

علاوه بر این مطالعات زیادی نشان داده اند در صفحاتی که یک دکمه CTA خاص در صفحه وجود دارد و عکسی که در کنار آن است تصویر فردی است که به آن دکمه با نگاه اشاره میکند میزان نرخ کلیک روی این دکمه چندین برابر میشود .

تصویر ها در تولید محتوای صفحه درباره ما

مشخصا افراد در این عکس نگاه فرد را دنبال میکنند و در نهایت به دکمه CTA میرسند و روی آن متمرکز میشوند.

حتی یک تصویر از مدیر مجموعه یا صاحب سایت می تواند در صفحه درباره ما می تواند نرخ تبدیل و میزان اعتماد را چندین برابر کند .

تصویر مدیر در تولید محتوای صفحه درباره ما

و حالا اگر این تصاویر به ویدئو تبدیل شوند که قطعا بسیار تاثیر گذار تر میشود .

البته زمان ویدئو هم به عوامل زیادی از جمله شناخت مخاطب هدف بستگی دارد اما تحقیقات Mini Matters که یک تولید کننده محتوای ویدئویی است نشان داد که 10 ویدئو اول و پر بیننده یوتیوپ متوسط 4 دقیقه و 20 ثانیه هستند.

 

اگر تصمیم گرفتید که از محتوای ویدئویی در تولید محتوای صفحه درباره ما استفاده کنید :

  • کوتاه ، مختصر و مفید باشد ( حدود 5 دقیقه نه بیشتر ) : کوتاه بودن باعث می شود مخاطب بیشتری ویدئوی شما را نگاه کند
  • جذاب بسازید : یک محتوای ویدئویی نسازید که بدتر مخاطب را فراری بدهد . کمی جذاب، کمی دلربا ?
  • زیر نویس یا متن نویسی : بهتر است ویدئوهای شما محتوای متنی هم داشته باشند

2– نقش محتوای متنی قدرتمند در تولید محتوای صفحه درباره ما

 

اشتباه بسیاری از تولید کنندگان محتوا یا صاحبین کسب و کارها این است که سخت ترین و خشک ترین سبک متن نویسی را برای قسمت « درباره ما » انتخاب میکنند جوری که بعضی وقت ها شک میکنیم که این محتوا به زبان فارسی نوشته شده است !

پس بهترین کار در صفحه « درباره ما » این است که ساده بنویسید . همین !

جوری بنویسید که مخاطب بدون هیچ دردسری منظور شما را متوجه شود . دقیقا مانند همان حالت و همان زبانی که روزمره با اطرافیانتان صحبت میکنید . مگر محتوای سایت شما را قرار است چه کسانی بخوانند ؟ دقیقا همین افراد!

پس بهترین حالت این است که در تولید محتوای صفحه درباره ما با مخاطب صمیمی باشید .

یکی دیگر از روش های برقراری ارتباط نزدیک تر با مخاطب تولید محتوا با کمی چاشنی طنز است.

نقش دوپامین در تولید محتوای صفحه درباره ما

طبق تحقیقات Edutopia  اضافه کردن چاشنی طنز به محتوا :

  • سیستم پاداش دوپامین مغز را فعال میکند و همانطور که می دانیم دوپامین برای ایجاد انگیزه های هدف دار و همین طور ثبت در حافظه بلند مدت بسیار تاثیر گذار است
  • باعث افزایش شادی می شود و مشخصا حس شادی باعث ایجاد حس خوب نسبت به منبع ایجاد این شادی میشود ( که شما هستید !)

پس کمی جذاب، کمی با شوخی ، کمی با خلاقیت بنویسید نه خشک و رسمی

برای بهینه سازی و بهبود سئو صفحه هم سعی کنید کلمه کلیدی تان را در عنوان ها ، زیر عنوان ها، متن اصلی و نام تان  ( مثلا : رایتینا – توسعه دهنده مهارت تولید محتوا ) بگذارید.

3- طراحی هوشمندانه در تولید محتوای صفحه درباره ما

غیر ممکن است یک صفحه « درباره ما » پر بازدید و با نرخ بالای تبدیل پیدا کنید که طراحی سطح پایین و بدی داشته باشد . پردازش تصویری مغز 60.000 برابر سریعتر از پردازش متن است . بنابراین شما برای ایجاد جذابیت در تولید محتوای صفحه درباره ما باید صفحه خود را از لحاظ بصری هم جذاب کنید .

بر طبق آمار منتشر شده توسط Hubspot وقتی افراد اطلاعاتی را دریافت میکنند احتمالا فقط 10 % آن را در 3 روز بعد به خاطر می آورند ، اما اگر همین اطلاعات به صورت تصویری به مخاطب نشان داده شود بیشتر افراد 65 % این اطلاعات را در 3 روز بعد به خاطر می آورند .

پس برای اینکه مخاطب شما را راحت تر به یاد بیاورد هم از متن داستانی و هم از تصاویر عالی در صفحه «درباره ما» استفاده کنید .

یکی از بهترین راه های استفاده از تصاویر ، استفاده از تصاویر خندان و جذاب تیم کسب و کارتان برای ارتباط بیشتر با مخاطب است .

طراحی صفحه درباره ما

و یکی از بهترین سبک های طراحی صفحه درباره ما طراحی مینیمال است . این سبک طراحی باعث میشود مخاطب در مدت زمان کمتری در ذهن اش اسکن کند .

مثلا Hubspot از این سبک طراحی استفاده کرده است .

CTA – 4 های هوشمندانه در تولید محتوای صفحه درباره ما

هر صفحه اینترنتی که ساخته میشود مشخصا دارای یک هدف تبدیل است . صفحه درباره ما هم از این قاعده مستثنی نیست . اما لطفا هدف تبدیل این صفحه را فروش نگذارید !

۲۰ نکته مهم در تولید محتوا برای صفحه فروش sales pages ( کاری کنید که مشتری دست خالی و بدون خرید سایت شما را ترک نکند)

{ در صورتی که اولین بار است که واژه CTA به گوش تان میخورد باید بدانید که CTA ( Call To Action ) به عبارت ساده دعوت از افراد یا مخاطب برای اقدام به عمل است که در صفحات مختلف سایت مانند یک دکمه قرار میگیرند و بازدید کننده با کلیک روی آنها به صفحات خاص هدایت میشود یا فرآیند خرید را تکمیل میکند)

شکل های ساده دکمه CTA در سایت ها همان دکمه ها با عبارت هایی مثل این هستند : « خرید » ، « ثبت نام » ، « دیدن محصولات بیشتر » و…}

مشخصا در زمانی که مخاطب به صفحه « درباره ما» می آید در اول سفر خود به درون کسب و کار ما یا وب سایت ماست بنابراین سریعا او را وارد فاز فروش کردن اصلا برای او جالب نیست . کمی به او فرصت بدهید تا او با شما آشنا شود و بعد به فکر فروختن به او باشید .

به جای فروش برای تولید محتوا و هدف CTA ها در صفحه درباره ما می توانید از این موارد استفاده کنید و از مخاطب بخواهید این اهداف را دنبال کند :

  • برای آزمایش نسخه رایگان از خدمات یا محصول شما ثبت نام کند
  • یک گزارش از کسب  کار شما را دانلود کند
  • برای گرفتن یک جایگاه شغلی درخواستش را ارسال کند
  • با شما از طریق ایمیل یا شماره تلفن در تماس باشد
  • عضو خبرنامه شما شود

 

5- نشان دادن اعتبار و اقتدار در تولید محتوای صفحه درباره ما

این روزها با وجود این حجم از رقبا در هر کسب و کار آنلاینی ، برای نشان دادن قدرت و اعتبار و شایستگی خودتان نیاز دارید شبانه روز تلاش کنید البته تلاش هوشمندانه نه فقط سخت کار کردن !

یکی از روش نشان دادن قدرت و اقتدار و شایستگی در صفحه « درباره ما » ،توصیه نامه ها یا نظرات مشتریان است . آمارهای منتشر شده در Search Engine Land نشان داده اند که 88% مشتریان به هر نوع بررسی مشتریان دیگر در خصوص محصولات اطمینان میکنند و به آنها توجه نشان میدهند . 72 % آنها ولی گفته اند که فقط نظرات مثبت مشتریان دیگر باعث ایجاد اعتماد آنها نسبت به یک کسب و کار میشود .

طراحی صفحه درباره ما

اگر کسب و کار شما به نوعی است که اینفلونسرهای حوزه کاری تان شما را تایید کرده اند یا از خدمات و محصولات شما استفاده میکنند بهترین جا برای نشان دادن آن به مخاطب دقیقا همین جاست .

یا اگر رزومه پر و کاملی دارید و محصول یا خدمات خود را به شرکت ها یا مشتریان معتبری فروخته اید چه جایی بهتر از صفحه درباره ما برای نشان دادن رزومه تان ؟

یک روش بسیار جذاب دیگر برای نشان داده اعتبار و قدرت تان استفاده از اعداد و ارقام در تولید محتوای صفحه درباره ما است . اعداد هیچ وقت دروغ نمیگویند اگر شما نگویید!

مثلا اینکه از چند سال پیش شما شروع به کار کرده اید و سابقه دارید ، یا چه تعداد مشتری تا به حال داشته اید ، چه تعداد محصول تا به حال فروخته اید ، چه تعداد عضو خبرنامه در حال حاضر دارید و…

آمار و ارقام در تولید محتوای صفحه درباره ما

همین طور اگر در کسب و کارتان یک مدرک بین الملی یا معتبر کسب کرده اید یا استاندارد جدید برای محصولات تان گرفته اید یا در همایش و کنفرانس معتبری شرکت کرده اید اینجا جای خوبی است که جلوی چشم مخاطب بگذارید .

 

ترفند آخر اما بسیار مهم !

اطلاعات تماس خودتان را در صفحه درباره ما حتما بگذارید . 51 % مردم اعتقاد دارند اطلاعات تماسِ کامل مهم ترین چیزی است که باعث می شود آنها به یک سایت یا کسب و کار آنلاین اعتماد کنند .

حتی اگر به هر دلیل استراتژیک تمایل ندارید آدرس کامل شرکت یا مجموعه خودتان را اعلام کنید سعی کنید حداقل میزان اطلاعات تماسی که برایتان مقدور است را در این صفحه بگذارید . و البته بهتر است آدرس و لینک شبکه های اجتماعی تان را هم در این صفحه برای ارتباط بیشتر با مخاطب بگذارید.

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • شما در این مقاله گفتید که قرار دادن عکس و ویدئو و یک سری نکات دیگه در صفحه درباره ما میتونه حس اعتماد بیشتری به مخاطب بده
    چرا خود شما بیشتر این موارد رو رعایت نکردین و صفحه درباره ما خالی از عکس و روح دارید؟

    • سلام . روزتون شاد و پر از خبرهای خوب
      خب دقیقا به همین دلیل هم هست که صفحه درباره ما رایتینا در حال حاضر هیچ تعامل و تاثیر مثبتی نداره 🙂
      و به همین دلیل هم هست که قطعا یکی از اولویت های ۱ تا ۱۰ ما تو این روزها ویرایش صفحه درباره ما با همین تکنیک هست .
      ما وظیفه مون در وهله اول این هست که جدیدترین و کاراترین تکنیک های تولید محتوای دنیا رو توی سایت آموزش بدیم و قطعا هم اولین نفر هایی که این تکنیک ها رو یاد میگیرم من و هم تیمی هام هستیم ولی در یک زمان محدود نمیشه به ۱۰۰ % ایده آل های طراحی و محتوایی یک سایت رسید و این کار به مرور باید انجام بشه

      شاد ، پیروز و پاینده باشید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست