تولید محتوای اختصاصی را با هم یاد بگیریم (تا همیشه خاص باشیم)

  1. خانه
  2. دسته بندی مقالات تولید محتوا
  3. تولید محتوای اختصاصی را با هم یاد بگیریم (تا همیشه خاص باشیم)

خاص بودن خوب است، نه؟

مثلا وقتی به مهمانی می‌روید و لباس‌تان خاص و منحصربفرد است، خیلی خوشحال می‌شوید؟

خب، طبیعی است. همه دوست دارند خاص باشند و از بقیه بهتر.

دنیای محتوا هم همین است دیگر.

زمانی که محتوای اختصاصی تولید می‌کنید و درجه یک هستید و دست‌اول حساب می‌شوید با بقیه فرق می‌کنید. این فرق کردن باعث می‌شود که هم مخاطبان و هم گوگل دوستتان داشته باشند و مدام به سراغتان بیایند. چه چیزی از این بهتر؟ نوشتن محتوای اختصاصی الکی نیست. باید آن را بلد باشید. چطوری؟ ما به شما یاد می‌دهیم که تولید محتوای اختصاصی چیست و چطور باید این کار را انجام بدهید.

محتوای اختصاصی چیست؟

محتوای اختصاصی یعنی اینکه برای وبسایت‌تان دست به تولید محتوایی بزنید که از صفر تا صدش را خودتان تولید کرده‌اید. پای کپی‌کاری و تقلب هم به میان نیست. البته الهام گرفتن یا ترجمه منابع مفید و جمع‌آوری‌شان می‌توانند در دنیای محتوای اختصاصی وارد شوند ولی کپی‌کردن و بازنویسی نه. بله! نوشتن محتوای اختصاصی برای سایت به تلاش و تفکر شما نیاز دارد.

پس اگر می‌خواهید خاص باشید باید محتوای اختصاصی تولید کنید و چم‌وخم این کار را بلد باشید. دیگر باید قبول کنید که محتوا همان آهنربای محکمی است که می‌تواند کاربران را به سمت وبسایت‌تان بکشاند. پس اگر می‌خواهید صحنه محتوا را با حضورتان گرم کنید و شوری به پا کنید که هیچ کس مثالش را ندیده باید استراتژی داشته باشید.

استراتژی محتوا یار و یاور شما در تولید محتوای اختصاصی خواهد بود. اما استراتژی چیست؟ استراتژی یعنی کارهایی که باید انجام بدهید تا محتوای درجه یک و دست اولتان در دل مخاطب جا بگیرد و همچنین کارهایی که نباید بکنید تا بتوانید کلید قلب مخاطب را به دست بیاورید. قلب مخاطب‌ها معطل کلیدی است که شما با تولید محتوای اختصاصی ناب و جذابتان آن را باز خواهید کرد.

قدم‌های زیر را در نوشتن محتوای اختصاصی برای سایت یاد بگیرید:

۱. تفاوت‌تان با دیگران چیست؟

خاص بودن یعنی فرق کردن. درست؟ خب! چه چیزی در شما با بقیه فرق دارد؟ چه چیز خاص و ویژه‌ای دارید که می‌توانید با آن محتوای اختصاصی تولید کنید که فقط و فقط مال خودِ خودتان است؟ باید ببینید که چه تمایزی با دیگران دارید. مثلا اگر می‌خواهید محتوای اختصاصی سایت یک برند را بنویسید باید بدانید که این برند چه تفاوت و تمایزی با دیگران دارد؟ چطوری می‌تواند رقبایش را روی تاتامی (همان تشک مسابقات کُشتی دیگر!) فتیله‌پیچ کند.

علاوه بر اینکه باید از تمایزتان بگویید باید حواستان باشد که مخاطب هدفتان کیست. یعنی دوست دارید که چه کسانی خریدارتان باشند و به سراغتان بیایند. با در نظر گرفتن آنها در ذهنتان، بهتر می‌توانید برایشان مطلب بنویسید و از تمایزهایتان بگویید. این تمایزها برای چه کسانی جالب هستند؟ آنها را بشناسید و با در نظر گرفتنشان در ذهن‌تان محتوای اختصاصی بنویسید.

۲. به فکر مخاطب هدف هستید؟

نوشتن محتوای اختصاصی قلق دارد. بیشتر برندها و سایت‌ها وقتی محتوا تولید می‌کنند به فکر خودشان هستند تا مخاطب. مثلا سفره دل را باز می‌کنند و از چیزهایی می‌گویند که خودشان دلشان می‌خواهد مطرح کنند. البته شما صاحب سایت و محتوایید و اختیاردارش هم هستید اما اگر می‌خواهید که مخاطب جذب کنید و کارتان درست باشد باید از چیزهایی بگویید که مخاطب دوست دارد بشنود.

پس یادتان باشد که باید مخاطبتان را بشناسید و از چیزهای موردعلاقه و البته موردنیاز او برایش بگویید. به مخاطب فکر کنید. کسی که وارد سایت‌تان می‌شود با دیدن محتوای جذاب و به‌دردبخور است که ماندگار می‌شود و رفیق فابریک و دوست شفیق شما می‌شود. پس پرسونای او را طراحی کنید و ببینید که مخاطب ایده آل تان کیست و اگر جای او باشید، دوست دارید چه محتوایی ببینید.

نه چک زدیم نه چونه مخاطب اومد به خونه ؛-)

۳. مسیر سفر مخاطب را در نظر دارید؟

می‌گویند بدون کفش می‌توان از کویر گذشت اما بی‌ستاره‌ها هرگز. ستاره‌ها راهنمای مسیر در کویر هستند و نمی‌گذارند که گم و نابود شوید. در تولید محتوای اختصاصی باید ستاره مسیر مخاطبتان باشید. نگذارید که گم بشوند. چطوری؟ کافی است بدانید که هر مخاطب در کدام مرحله از خریدش است و توی چه مسیری به سمت‌تان حرکت می‌کند.

در واقع درست است که شما مخاطب را شناسایی می‌کنید و براساس پرسونایش محتوا می‌نویسید اما یادتان باشد که پرسوناهای موردنظرتان در مراحل مختلف چرخه خریدشان از شما هستند. پس باید برای مخاطب در هر نقطه از مسیر هم مطلب و محتوا تولید کنید. به این می‌گویند نوشتن اختصاصی برای سایت.

۴. همه‌چیز تمام هستید؟

همه‌چیز تمام‌بودن کار ساده‌ای نیست. خب نمی‌شود به همه چیز دقیق رسیدگی کرد. اما اگر می‌خواهید در تولید محتوای اختصاصی به موفقیت برسید باید حتما همه‌چیز تمام بشوید. یعنی درباره تمام سوالاتی که مخاطبتان به ذهنش می‌رسد، پاسخ و محتوا داشته باشید. همه در سایت‌های مختلف می‌چرخند تا به پاسخ یک پرسش برسند. در واقع، هر کسی که به اینترنت پا میگذارد به دنبال چیز خاصی است.

حتی اگر مخاطب، بی‌هدف هم مشغول گشت‌زدن باشد باز هم به دنبال چیز خاصی است و آن تفریح و وقت‌گذرانی است. پس باید طوری محتوای اختصاصی برای سایت خود بنویسید که به تمام سوالات و نیازهای احتمالی مخاطب پاسخ داده باشید. یه این روند می‌گویند، قدم گذاشتن در مسیر «همه‌چیز تمام‌شدن».

۵. محتوا را پُر و پیمان می‌کنید؟

یکی دیگر از کارهایی که باید در تولید محتوای اختصاصی به خوبی انجام بدهید، این است که محتوای پر و پیمان تولید کنید. یعنی چی؟ یعنی اینکه محتوایتان کیفیت داشته باشد و در آن اطلاعات خوبی به مخاطبان داده شود. محتوای اختصاصی یعنی اینکه مطالبی بنویسید که ارزش زیادی برای مخاطب ایجاد می‌کند و نمونه آن در هیچ سایت دیگری نیست. این محتوا به کمک نقل‌قول‌های معتبر، آمارهای دقیق، عکس‌ها و اینفوگرافیک‌های کاربردی و جذاب، شما را از زمین به آسمان می‌رساند. پس کیفیت را فدای هیچ‌چیز نکنید.

محتوای پر و پیمان می‌تواند به شما کمک کند که بدون نیاز به راه‌های میان‌بر و تقلب به جایگاه خوبی در دل مخاطبان برسید و البته اگر اصول سئو را هم رعایت کنید که دیگر نورعلی‌نور می‌شود و سوگلی گوگل می‌شوید.

۶. زبان درست خودتان را پیدا کرده‌اید؟

زبانی که شما برای نوشتن محتوای اختصاصی استفاده می‌کنید باید با زبان مخاطبتان یکی باشد. مثلا نمی‌شود که مخاطب هدفتان را گروه سنی نوجوان در نظر بگیرید بعد با لحن ابن‌سینا با آنها صحبت کنید. می‌شود؟ فقط سن و سال مخاطب نیست که باید توی نظرتان باشد. باید بدانید که در چه سطحی قرار دارد و از چه طیفی است.

مثلا اگر می‌خواهید محتوای اختصاصی در زمینه‌ای فنی تولید کنید و مخاطبانتان مهندسان متخصص هستند پس باید لحن و زبانی تخصصی‌تری برای خود داشته باشید. اما اگر از موضوعی عمومی صحبت می‌کنید، استفاده از لحنی ساده‌تر و صمیمی‌تر مناسب‌ خواهد بود.

۷. برنامه‌ها را ریختین و منظمید؟

بعد از اینکه یاد گرفتید که چطور محتوای اختصاصی‌تان را بنویسید و همه چیز را روبه‌راه کنید باید به فکر تنظیم یک تقویم مناسب برای محتوا باشید. در تهیه تقویم به این فکر کنید که هر محتوایی را در چه زمانی منتشر کنید. مثلا بدانید که قرار است محتوای موردنظرتان چطوری و با چه ترتیبی دل مخاطب را ببرد. کدام عنوان‌ها باید اول کار رو شوند و به ترتیب به سراغ چه مواردی باید رفت.

زمان‌بندی منتشر کردن محتوا هم مهم است. باید برنامه‌ای منظم برای انتشار محتوای اختصاصی‌تان دست و پا کنید و طبق آن پیش بروید. وفادار ماندن به تقویم محتوا کارتان را ساده‌تر می‌کند و به تولید محتوایتان نظم می‌دهد. ضمن اینکه روند پیگیری انواع محتوای تولیدی‌تان و ارزیابی آنها هم بهتر می‌شود.

۸. تیم خوبی دور هم جمع کرده‌اید؟

نوشتن محتوا و تولید محتوای اختصاصی برای وبسایت که کار هر کسی نیست، هست؟ قطعا خیر. اگر می‌خواهید سایتی موفق داشته باشید و به مخاطبان زیادی برسید باید حتما از تیمی خبره کمک بگیرید. به خاطر اینکه دستمزد کمتری به نیروهای نویسنده بدهید به سراغ افراد ضعیف نروید. شما تنها زمانی می‌توانید مخاطب را جذب کنید که حرفی برای گفتن داشته باشید.

زمانی هم حرفی برای گفتن خواهید داشت که نویسندگانی خبره و اعضای تیمی قوی به شما در تولید محتوا کمک کنند. پس به فکر جذب نیروهای کاردرستی باشید که راه رسیدن به قلب مخاطب را بلدند.

۹. می‌دانید که پیگیری بهتر از درمان است؟

شاید فکر می‌کنید که یک «ش» از واژه پیگیری در تیتر بالا جا مانده است. اما این طور نیست . منظورمان همان پیگیری است. پیگیری محتوای تخصصی و ارزیابی روند آن و اثری که روی مخاطب می‌گذارد از آن کارهای به شدت مهمی است که باید انجام بدهید.

یادتان باشد که اگر محتوا را مدام پیگیری کنید و ببینید که چطوری روی افزایش و بهبود تعاملتان با مخاطب اثر گذاشته، دیگر نیازی نخواهید داشت که مدام در پی راست و ریس کردن اوضاع خراب محتوا باشید. یعنی در یک کلام، نیازتان به درمان کردن محتوای مریض و خراب به صفر می‌رسد. پس به جای درمان به دنبال پیگیری باشید و ببینید که هر بخش از محتوای اختصاصی تولیدی‌تان چه بازخوردهایی داشته است.

 سفارش تولید محتوای اختصاصی دارید؟

شاید شما جزو آن افرادی باشید که هیچ علاقه ای به تولید محتوا آن هم از نوع اختصاصی اش با آن همه دردسر و سختی نداشته باشید و برعکس دوست داشته باشید که با یک تیم تولید محتوا همکاری کنید و به آنها سفارش بدهید .پس میتوانید روی رایتینا حساب کنید و پس روی لینک زیر کلیک کنید تا بتوانید تعرفه تولید محتوای اختصاصی تیم رایتینا را ببینید .

تمرین جایزه دار

تولید محتوای اختصاصی را یاد بگیرید و با نوآوری و اضافه کردن کیفیت به کارتان، خیال خود را بابت جلب نظر مخاطب و افزایش ترافیک، راحتِ راحت کنید. بیایید با هم تمرینی انجام بدهیم. فرض کنید که قرار است، محتوایی اختصاصی درباره جذب نیروهای تازه برای یک شرکت تولید کنید. در این صورت، باید چه بخش‌هایی را برای جلب مخاطب تولید کنید و چه تیترها و عناوینی را در محتوای اختصاصی برای جلب نیروهای مناسب برای شرکت در نظر بگیرید. برای مثال:

  • معرفی اعضای تیم فعلی‌ شرکت لازم است تا مخاطبی که قرار است از طریق وبسایت با تیم آن شرکت در ارتباط قرار گیرد، متوجه شود که قرار است به چه گروهی وارد شود.
  • شرح شغل‌های لازم برای شرکت هم که باید عنوان شوند.

حالا شما بگویید که دیگر چه محتوایی لازم است تا تولید شود و مخاطب مناسب را به خود جذب کند. عناوین خود را برایمان در قسمت نظرات بنویسید تا با هم به بحث و گفت‌وگوی بیشتری بپردازیم.

جایزه حل تمرین : ارسال رایگان pdf کتاب فرمول های تولید محتوا ( قیمت این محصول 54000 تومان)

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

تولید محتوای اختصاصی را با هم یاد بگیریم (تا همیشه خاص باشیم)

خاص بودن خوب است، نه؟

مثلا وقتی به مهمانی می‌روید و لباس‌تان خاص و منحصربفرد است، خیلی خوشحال می‌شوید؟

خب، طبیعی است. همه دوست دارند خاص باشند و از بقیه بهتر.

دنیای محتوا هم همین است دیگر.

زمانی که محتوای اختصاصی تولید می‌کنید و درجه یک هستید و دست‌اول حساب می‌شوید با بقیه فرق می‌کنید. این فرق کردن باعث می‌شود که هم مخاطبان و هم گوگل دوستتان داشته باشند و مدام به سراغتان بیایند. چه چیزی از این بهتر؟ نوشتن محتوای اختصاصی الکی نیست. باید آن را بلد باشید. چطوری؟ ما به شما یاد می‌دهیم که تولید محتوای اختصاصی چیست و چطور باید این کار را انجام بدهید.

محتوای اختصاصی چیست؟

محتوای اختصاصی یعنی اینکه برای وبسایت‌تان دست به تولید محتوایی بزنید که از صفر تا صدش را خودتان تولید کرده‌اید. پای کپی‌کاری و تقلب هم به میان نیست. البته الهام گرفتن یا ترجمه منابع مفید و جمع‌آوری‌شان می‌توانند در دنیای محتوای اختصاصی وارد شوند ولی کپی‌کردن و بازنویسی نه. بله! نوشتن محتوای اختصاصی برای سایت به تلاش و تفکر شما نیاز دارد.

پس اگر می‌خواهید خاص باشید باید محتوای اختصاصی تولید کنید و چم‌وخم این کار را بلد باشید. دیگر باید قبول کنید که محتوا همان آهنربای محکمی است که می‌تواند کاربران را به سمت وبسایت‌تان بکشاند. پس اگر می‌خواهید صحنه محتوا را با حضورتان گرم کنید و شوری به پا کنید که هیچ کس مثالش را ندیده باید استراتژی داشته باشید.

استراتژی محتوا یار و یاور شما در تولید محتوای اختصاصی خواهد بود. اما استراتژی چیست؟ استراتژی یعنی کارهایی که باید انجام بدهید تا محتوای درجه یک و دست اولتان در دل مخاطب جا بگیرد و همچنین کارهایی که نباید بکنید تا بتوانید کلید قلب مخاطب را به دست بیاورید. قلب مخاطب‌ها معطل کلیدی است که شما با تولید محتوای اختصاصی ناب و جذابتان آن را باز خواهید کرد.

قدم‌های زیر را در نوشتن محتوای اختصاصی برای سایت یاد بگیرید:

۱. تفاوت‌تان با دیگران چیست؟

خاص بودن یعنی فرق کردن. درست؟ خب! چه چیزی در شما با بقیه فرق دارد؟ چه چیز خاص و ویژه‌ای دارید که می‌توانید با آن محتوای اختصاصی تولید کنید که فقط و فقط مال خودِ خودتان است؟ باید ببینید که چه تمایزی با دیگران دارید. مثلا اگر می‌خواهید محتوای اختصاصی سایت یک برند را بنویسید باید بدانید که این برند چه تفاوت و تمایزی با دیگران دارد؟ چطوری می‌تواند رقبایش را روی تاتامی (همان تشک مسابقات کُشتی دیگر!) فتیله‌پیچ کند.

علاوه بر اینکه باید از تمایزتان بگویید باید حواستان باشد که مخاطب هدفتان کیست. یعنی دوست دارید که چه کسانی خریدارتان باشند و به سراغتان بیایند. با در نظر گرفتن آنها در ذهنتان، بهتر می‌توانید برایشان مطلب بنویسید و از تمایزهایتان بگویید. این تمایزها برای چه کسانی جالب هستند؟ آنها را بشناسید و با در نظر گرفتنشان در ذهن‌تان محتوای اختصاصی بنویسید.

۲. به فکر مخاطب هدف هستید؟

نوشتن محتوای اختصاصی قلق دارد. بیشتر برندها و سایت‌ها وقتی محتوا تولید می‌کنند به فکر خودشان هستند تا مخاطب. مثلا سفره دل را باز می‌کنند و از چیزهایی می‌گویند که خودشان دلشان می‌خواهد مطرح کنند. البته شما صاحب سایت و محتوایید و اختیاردارش هم هستید اما اگر می‌خواهید که مخاطب جذب کنید و کارتان درست باشد باید از چیزهایی بگویید که مخاطب دوست دارد بشنود.

پس یادتان باشد که باید مخاطبتان را بشناسید و از چیزهای موردعلاقه و البته موردنیاز او برایش بگویید. به مخاطب فکر کنید. کسی که وارد سایت‌تان می‌شود با دیدن محتوای جذاب و به‌دردبخور است که ماندگار می‌شود و رفیق فابریک و دوست شفیق شما می‌شود. پس پرسونای او را طراحی کنید و ببینید که مخاطب ایده آل تان کیست و اگر جای او باشید، دوست دارید چه محتوایی ببینید.

نه چک زدیم نه چونه مخاطب اومد به خونه ؛-)

۳. مسیر سفر مخاطب را در نظر دارید؟

می‌گویند بدون کفش می‌توان از کویر گذشت اما بی‌ستاره‌ها هرگز. ستاره‌ها راهنمای مسیر در کویر هستند و نمی‌گذارند که گم و نابود شوید. در تولید محتوای اختصاصی باید ستاره مسیر مخاطبتان باشید. نگذارید که گم بشوند. چطوری؟ کافی است بدانید که هر مخاطب در کدام مرحله از خریدش است و توی چه مسیری به سمت‌تان حرکت می‌کند.

در واقع درست است که شما مخاطب را شناسایی می‌کنید و براساس پرسونایش محتوا می‌نویسید اما یادتان باشد که پرسوناهای موردنظرتان در مراحل مختلف چرخه خریدشان از شما هستند. پس باید برای مخاطب در هر نقطه از مسیر هم مطلب و محتوا تولید کنید. به این می‌گویند نوشتن اختصاصی برای سایت.

۴. همه‌چیز تمام هستید؟

همه‌چیز تمام‌بودن کار ساده‌ای نیست. خب نمی‌شود به همه چیز دقیق رسیدگی کرد. اما اگر می‌خواهید در تولید محتوای اختصاصی به موفقیت برسید باید حتما همه‌چیز تمام بشوید. یعنی درباره تمام سوالاتی که مخاطبتان به ذهنش می‌رسد، پاسخ و محتوا داشته باشید. همه در سایت‌های مختلف می‌چرخند تا به پاسخ یک پرسش برسند. در واقع، هر کسی که به اینترنت پا میگذارد به دنبال چیز خاصی است.

حتی اگر مخاطب، بی‌هدف هم مشغول گشت‌زدن باشد باز هم به دنبال چیز خاصی است و آن تفریح و وقت‌گذرانی است. پس باید طوری محتوای اختصاصی برای سایت خود بنویسید که به تمام سوالات و نیازهای احتمالی مخاطب پاسخ داده باشید. یه این روند می‌گویند، قدم گذاشتن در مسیر «همه‌چیز تمام‌شدن».

۵. محتوا را پُر و پیمان می‌کنید؟

یکی دیگر از کارهایی که باید در تولید محتوای اختصاصی به خوبی انجام بدهید، این است که محتوای پر و پیمان تولید کنید. یعنی چی؟ یعنی اینکه محتوایتان کیفیت داشته باشد و در آن اطلاعات خوبی به مخاطبان داده شود. محتوای اختصاصی یعنی اینکه مطالبی بنویسید که ارزش زیادی برای مخاطب ایجاد می‌کند و نمونه آن در هیچ سایت دیگری نیست. این محتوا به کمک نقل‌قول‌های معتبر، آمارهای دقیق، عکس‌ها و اینفوگرافیک‌های کاربردی و جذاب، شما را از زمین به آسمان می‌رساند. پس کیفیت را فدای هیچ‌چیز نکنید.

محتوای پر و پیمان می‌تواند به شما کمک کند که بدون نیاز به راه‌های میان‌بر و تقلب به جایگاه خوبی در دل مخاطبان برسید و البته اگر اصول سئو را هم رعایت کنید که دیگر نورعلی‌نور می‌شود و سوگلی گوگل می‌شوید.

۶. زبان درست خودتان را پیدا کرده‌اید؟

زبانی که شما برای نوشتن محتوای اختصاصی استفاده می‌کنید باید با زبان مخاطبتان یکی باشد. مثلا نمی‌شود که مخاطب هدفتان را گروه سنی نوجوان در نظر بگیرید بعد با لحن ابن‌سینا با آنها صحبت کنید. می‌شود؟ فقط سن و سال مخاطب نیست که باید توی نظرتان باشد. باید بدانید که در چه سطحی قرار دارد و از چه طیفی است.

مثلا اگر می‌خواهید محتوای اختصاصی در زمینه‌ای فنی تولید کنید و مخاطبانتان مهندسان متخصص هستند پس باید لحن و زبانی تخصصی‌تری برای خود داشته باشید. اما اگر از موضوعی عمومی صحبت می‌کنید، استفاده از لحنی ساده‌تر و صمیمی‌تر مناسب‌ خواهد بود.

۷. برنامه‌ها را ریختین و منظمید؟

بعد از اینکه یاد گرفتید که چطور محتوای اختصاصی‌تان را بنویسید و همه چیز را روبه‌راه کنید باید به فکر تنظیم یک تقویم مناسب برای محتوا باشید. در تهیه تقویم به این فکر کنید که هر محتوایی را در چه زمانی منتشر کنید. مثلا بدانید که قرار است محتوای موردنظرتان چطوری و با چه ترتیبی دل مخاطب را ببرد. کدام عنوان‌ها باید اول کار رو شوند و به ترتیب به سراغ چه مواردی باید رفت.

زمان‌بندی منتشر کردن محتوا هم مهم است. باید برنامه‌ای منظم برای انتشار محتوای اختصاصی‌تان دست و پا کنید و طبق آن پیش بروید. وفادار ماندن به تقویم محتوا کارتان را ساده‌تر می‌کند و به تولید محتوایتان نظم می‌دهد. ضمن اینکه روند پیگیری انواع محتوای تولیدی‌تان و ارزیابی آنها هم بهتر می‌شود.

۸. تیم خوبی دور هم جمع کرده‌اید؟

نوشتن محتوا و تولید محتوای اختصاصی برای وبسایت که کار هر کسی نیست، هست؟ قطعا خیر. اگر می‌خواهید سایتی موفق داشته باشید و به مخاطبان زیادی برسید باید حتما از تیمی خبره کمک بگیرید. به خاطر اینکه دستمزد کمتری به نیروهای نویسنده بدهید به سراغ افراد ضعیف نروید. شما تنها زمانی می‌توانید مخاطب را جذب کنید که حرفی برای گفتن داشته باشید.

زمانی هم حرفی برای گفتن خواهید داشت که نویسندگانی خبره و اعضای تیمی قوی به شما در تولید محتوا کمک کنند. پس به فکر جذب نیروهای کاردرستی باشید که راه رسیدن به قلب مخاطب را بلدند.

۹. می‌دانید که پیگیری بهتر از درمان است؟

شاید فکر می‌کنید که یک «ش» از واژه پیگیری در تیتر بالا جا مانده است. اما این طور نیست . منظورمان همان پیگیری است. پیگیری محتوای تخصصی و ارزیابی روند آن و اثری که روی مخاطب می‌گذارد از آن کارهای به شدت مهمی است که باید انجام بدهید.

یادتان باشد که اگر محتوا را مدام پیگیری کنید و ببینید که چطوری روی افزایش و بهبود تعاملتان با مخاطب اثر گذاشته، دیگر نیازی نخواهید داشت که مدام در پی راست و ریس کردن اوضاع خراب محتوا باشید. یعنی در یک کلام، نیازتان به درمان کردن محتوای مریض و خراب به صفر می‌رسد. پس به جای درمان به دنبال پیگیری باشید و ببینید که هر بخش از محتوای اختصاصی تولیدی‌تان چه بازخوردهایی داشته است.

 سفارش تولید محتوای اختصاصی دارید؟

شاید شما جزو آن افرادی باشید که هیچ علاقه ای به تولید محتوا آن هم از نوع اختصاصی اش با آن همه دردسر و سختی نداشته باشید و برعکس دوست داشته باشید که با یک تیم تولید محتوا همکاری کنید و به آنها سفارش بدهید .پس میتوانید روی رایتینا حساب کنید و پس روی لینک زیر کلیک کنید تا بتوانید تعرفه تولید محتوای اختصاصی تیم رایتینا را ببینید .

تمرین جایزه دار

تولید محتوای اختصاصی را یاد بگیرید و با نوآوری و اضافه کردن کیفیت به کارتان، خیال خود را بابت جلب نظر مخاطب و افزایش ترافیک، راحتِ راحت کنید. بیایید با هم تمرینی انجام بدهیم. فرض کنید که قرار است، محتوایی اختصاصی درباره جذب نیروهای تازه برای یک شرکت تولید کنید. در این صورت، باید چه بخش‌هایی را برای جلب مخاطب تولید کنید و چه تیترها و عناوینی را در محتوای اختصاصی برای جلب نیروهای مناسب برای شرکت در نظر بگیرید. برای مثال:

  • معرفی اعضای تیم فعلی‌ شرکت لازم است تا مخاطبی که قرار است از طریق وبسایت با تیم آن شرکت در ارتباط قرار گیرد، متوجه شود که قرار است به چه گروهی وارد شود.
  • شرح شغل‌های لازم برای شرکت هم که باید عنوان شوند.

حالا شما بگویید که دیگر چه محتوایی لازم است تا تولید شود و مخاطب مناسب را به خود جذب کند. عناوین خود را برایمان در قسمت نظرات بنویسید تا با هم به بحث و گفت‌وگوی بیشتری بپردازیم.

جایزه حل تمرین : ارسال رایگان pdf کتاب فرمول های تولید محتوا ( قیمت این محصول 54000 تومان)

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست