5 راه تضمینی در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا ( از تکنیک های برایان تریسی)

  1. خانه
  2. مهارت‌های نرم
  3. توسعه فردی
  4. 5 راه تضمینی در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا ( از تکنیک های برایان تریسی)

تقریبا همه ما میدانیم که این روزها هیچ کاری حتی کوچک ترین و ساده ترین کارها را هم بدون مدیریت زمان نمی توانیم انجام بدهیم  . مشخصا بین همه کارها بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا و برای یک فریلنسر تولید محتوا یا هر فردی که به صورت روزانه و تمام وقت مشغول تولید محتواست از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و اگر تکنیک های مربوط به مدیریت زمان را بلد نباشیم و یا حس کنیم به اجرای آنها نیازی نداریم قطعا نه می توانیم محتوای خوبی تولید کنیم نه می توانیم درآمد خوبی داشته باشیم.

به عنوان مثال یک تولید کننده محتوایی را در نظر بگیرید که صبح ساعت 10 صبح که از خواب بیدار میشود تازه بخواهد دنبال موضوع و ایده ای برای پست وبلاگ بگردد!! این فرد حتی نمی داند که راجع به چه موضوعی می خواهد امروز بنویسید . یا امروز برای کدام سایت یا کارفرما باید مقاله بنویسید … و تا این فرد بخواهد پیدا کند امروز چه کارهایی دارد و در مورد چه موضوعی می خواهد بنویسید قطعا شب شده است و یک روز کامل از تبدیل محتوا به ثروت و فروش و کسب در آمد از تولید محتوا عقب افتاده است .

اگر شما هم در حال حاضر به این شکل کار میکنید و بدون توجه به تکنیک های کاربردی مدیریت زمان در تولید محتوا پیش می روید پیشنهاد من این است که قطعا ضرر نمی کنید این تکنیک ها را برای یک هفته یا یک ماه امتحان کنید . بعد از یک هفته یا یک ماه ببینید میزان کارایی و در آمدتان چند برابر میشود . این جور بهتر نیست؟

6 تکنیک بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

1 # نوشتن یک لیست کاری شبانگاهی برای فردا

شاید این تکنیک در مقالات زیادی تکرار شده است و احتمالا نخ نما و در حد شعار شده است . از همان ها که با دیدن آن صفحه را میبندیم و می رویم . چون فکر میکنیم این تکنیک ها در حد تئوری است و شدنی نیست . اما بیایید با هم صادق باشیم . چه قدر تا به حال برای این تنبلی بهای سنگینی داده ایم و از کارها و اهداف مان عقب افتاده ایم ؟

لیست شبانگاهی در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

من هم خودم سالهای سال با همان روش های ناکارای قدیمی کار و زندگی میکردم و شاید بعضی روزها حتی 20 ساعت هم کار میکردم ولی اصلا نتیجه دلخواهم را نمی گرفتم . تا زمانیکه به این نکته رسیدم که برای موفقیت و رسیدن به قله آرزوها حتما نباید در طول روز 23 ساعت و 45 دقیقه کار کنیم و آن یک ربع را هم برای دستشویی رفتن بگذاریم !! کمی باید هوشمندانه عمل کنیم و با به کارگیری بعضی تکنیک های امتحان شده اتفاقا با بهینه کردن زمان و افزایش بهره وری میزان فشار کاری مان را کمتر کنیم تا کمی به تفریحات و چیزهای دیگر هم برسیم .

یکی از تکنیک های مهم که در اولویت همه کارها برای بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا است، تکنیک نوشتن لیست شبانگاهی است . فقط کافی است قبل از خواب در موبایل تان با برنامه هایی که برای یادداشت برداری است یا یک قلم و کاغذ به روش سنتی شروع کنید کارهای فردای تان را لیست کنید .

نوشتن موضوع و محدوده فضایی که می خواهید در خصوص آن محتوا نویسی کنید و یا سایت هایی که می خواهید به آنها سر بزنید هم قطعا جزوی از این لیست نویسی است .

لیست نویسی در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

شاید شما هم مثل من بعضی از شب ها از هیجان و یا زیاد بودن حجم کارهای فردای تان از خواب بیدار شوید یا اصلا نتوانید بخوابید . این روش را امتحان کنید ببینید چه قدر ذهن و فکرتان آرام میشود و حتی از یک دیازپام 10 هم برای شما قوی تر و خواب آور تر میشود !

حتی بعضی از کارهای بی ربط و تفریحی را هم بنویسید . مثلا اگر می خواهید فردا به صفحه فیس بوک یکی از دوستان تان سر بزنید و کمی فضولی کنید همین را هم بنویسید . اگر می خواهید با دوستان تان قرار بگذارید و به یک کافی شاپ بروید ، این را هم بنویسید و…. خلاصه هرچیزی که در ذهن تان وول میخورد بنویسید و خودتان را خلاص کنید .

برایان تریسی می گوید : «اگر شما لیستی ندارید ، بدون شک می توانم بگویم که هیچ پولی هم به دست نمی آورید »

2 # متعهد به انجام کارها طبق برنامه زمان بندی طبق لیست شبانگاهی باشید

بعد از نوشتن لیست شبانگاهی یک قدم مهم این است که تا جایی که برای تان ممکن است خارج از لیست شبانگاهی، کاری را انجام ندهید و متعهد به انجام کارها طبق لیست نوشته شده باشید .

سم مهلک در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

اتفاقات غیر منتظره در همه روزهای زندگی ما ممکن است پیش بیاید و نتوانیم مدیرتی روی آنها داشته باشیم . اما در حالت عادی نباید  به خاطر تنبلی یا حواس پرتی های عادی این روزها کلا لیست را کنار میگذاریم و مثل همیشه هر کاری دست مان برسد انجام میدهیم . این سم مهلک برای مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا است.

مشخصا داشتن اراده ای استوار و پایدار و تعهد به انجام کارها در زمان مشخص است که باعث موفقیت شما در مقابل افرادی میشود که بی اراده و تنبل هستند و همه این تکنیک ها را هم مسخره میکنند.

3 # فقط بیست و یک روز صبح ساعت 6 بیدار شوید!

این هم باز از همان جمله ها و تکنیک های تکراری اما بسیار مهم در مدیریت زمان است . شاید این روزها نسبت به زندگی سنتی زود از خواب بیدار شدن جزو سخت ترین کارها باشد . چون فقط کافی است کمی قبل از خواب گوشی را دست مان بگیریم و سری به فیس بوک و اینستاگرام و.. بزنیم ، چشم باز میکنیم میبینیم ساعت 3 صبح است و ما همچنان در حال لایک کردن عکس دوستان و آشنایان در اینستاگرام هستیم و هنوز نخوابیده ایم .

صبح زود بیدار شدن در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

پس بهتر است قبل از اینکه روی تخت تان بورید گوشی را در یک جعبه 6 قفله بگذارید و به رختخواب بروید ! فقط 21 روز صبح ساعت 6 صبح بیدار شوید و به کارهایتان برسیدتا برای شما یک عادت شود . آخر ماه ببینید چند میلیون افزایش در آمد و یا کسب جایگاه بهتر و معروف شدن در زمینه کاری تان و افزایش چندین برابر مخاطب در مورد محتوایی که تولید کردید و… لذت بخش تر است یا لذت لحظه ای لایک کردن پست های دیگران یا لایک گرفتن برای پست های خودتان !!

مشخصا این ایده پوچ که با انجام همه کارها به همه چیز میرسم هم از آن ایده های مخرب و نابود کننده است . باید از یک چیزی بگذرید تا به چیز دیگری برسید و برای رسیدن به هر موفقیتی باید یک بهایی بدهید و مهم است که از چه چیزهایی حاضر هستید بگذرید تا یک تولید کننده محتوای موفق یا یک نویسنده پر فروش شوید

پس قرار ما این باشد که اگر می خواهید یک فریلنسر تولید محتوا یا یک مدیر تولید محتوای موفق باشید باید هر روز حداکثر ساعت 6 با رختخواب خداحافظی کنید و پیش به سوی کار !

استیو جابز و بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

برای انگیزه گرفتن برای صبح زود بلند شدن از خواب پیشنهاد میکنم نگاهی به زندگینامه افراد موفق بیاندازید . درصد زیادی از این افراد همیشه بین 5 تا 5:30 صبح از خواب بیدار میشوند و دقایقی را به مرور و برنامه ریزی برای روزشان میگذارند و بعد هم شروع به ثروت آفرینی و ارزش آفرینی میکنند . ما هم به عنوان یک تولید کننده محتوای حرفه ای قطعا به دنبال ثروت آفرینی و ارزش آفرینی هستیم پس چرا صبح زود بیدار نشویم ؟!

 4 # روی میز کارتان و درون کامپیوترتان را همیشه مرتب نگه دارید

حدود 30 % از زمان بسیاری از افراد بی نظم و شلخته در طول یک روز صرف پیدا کردن وسایل یا فایل ها یا چیزهایی میشود که به صورت روزمره یا تکراری باید از آنها استفاده کند ! این اصلا زمان کمی نیست ها . بهتر است این درصد را شوخی نگیرید و اگر شما یک تولید کننده محتوا و نویسنده شلخته و بی نظم هستید بهتر است برای کسب در آمد بیشتر و موفقیت در زمینه تولید محتوا و نویسندگی اول از همه میز کارتان را جمع و جور کنید و بعد هم به سراغ فایل هایتان در کامپیوترتان بروید .

شاید باور نکنید تعداد زیادی از تولید کننده های محتوا و نویسندگان حرفه ای حتی ساده ترین و پرمصرف ترین وسیله شان که همان یک کاغذ یادداشت بردای و یک خودکار یا مداد است را هم همیشه گم میکنند و باید بارها دنبال آن بگردند .

برای بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

یا بسیاری از فریلنسرهای تولید محتوا زمانی که می خواهند مقاله ای را بنویسند باید ساعت ها دنبال یک فایل ذخیره شده که به اسم mfubjsd425 ذخیره کردند بگردند ! خب بهتر نیست هنگام ذخیره کردن فایل ها آنها را به شکلی نام گذاری و دسته بندی کنیم که در ثانیه ای بتوانیم آنها را پیدا کنیم . یک بار برای همیشه به جای اینکه هر روز خودمان را سردرگم در بین فایل ها کنیم دسته بندی مناسب و نامگذاری را رعایت کنیم .

یا اگر قرار است در مقاله ها از یک قالب مشخص استفاده کنیم یا برای پیدا کردن عکس ها از سایت های مشخصی استفاده کنیم شاید بهتر باشد لینک آن را مثلا معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا در برنامه ای مثل evernote بنویسم و همیشه دم دست مان باشد .

و یک موضوع مهم این است که هر چیزی که شک میکنید که دم دست تان است ولی نمیدانید که به دردتان میخورد یا نه را حتما دور بریزید . و فقط چیزهایی را نگه دارید چه از لوازم اتاق تان یا روی میزتان و چه فایل های داخل کامپیوتر که مطمئن باشید حتما مهم هستند و حتما به دفعات از آنها استفاده میکنید .

من همیشه در اسباب کشی یک قانون کلی دارم : اگر وسیله ای یا لباسی حتی برای یکبار در چند ماه گذشته یا سال گذشته از کمد یا انباری بیرون نیامده و استفاده نشده باید به «سبد مهربانی» برود و یا به سطل آشغال !

و سعی میکنم در مورد فایل ها و وسایل دور و اطراف میز کارم هم از همین قانون استفاده کنم . شاید باور نکنید که با خلوت کردن فضای اتاق کارتان و محیط زندگی تان چه قدر حس خوب و مثبتی به شما انتقال داده میشود.

5 # زمان طلایی درونی خودتان را پیدا کنید

مشخصا همه ما بر حسب عادت یا متابولیسم جسمی یا ویژگی های روحی و ذهنی در ساعت های خاصی از روز بالاترین میزان بهره وری را داریم . مثلا در مورد خود من بالاترین میزان بهروری روزانه ام بین ساعت 9 تا 11 صبح است .

بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

اگر من این ساعت طلایی درونی خودم را نشناسم ممکن است به اشتباه این بازه زمانی را به کارهای پوچ و بی نتیجه بگذرانم و بعد که به سراغ کارهای اصلی  و با اولیت بالا و مهم بروم هیچ انرژی و بهره وری ای نداشته باشم .

مثلا اگر من به عنوان یک تولید کننده محتوا بین ساعت 9 تا 11 صبح شروع کنم به جستجو و گشتن در مورد سوژه ها یا موضوع هایی که می خواهم در مورد آنها بنویسم بدترین و اشتباه ترین کار را کردم . چون اگر موضوع خوبی هم پیدا کنم در ساعت های دیگر روز قدرت نوشتن و خلاقیتم به میزان زیادی کاهش می یابد . پس حالا که زمان طلایی درونی خودم را تعیین کردم برنامه ریزی روزانه هم کمی راحت تر میشود . من همیشه بین ساعت 9 تا 11 می نویسم . حالا یک زمان هایی مقاله ، یک زمان هایی ایده برای مشاوره به کارفرماها ، یک زمان هایی داستان ، یک زمان هایی ایده هایی برای بهتر شدن رایتینا و… و همیشه قسمت جستجو و پیدا کردن سوژه و موضوع مقالات یا محتوا را برای آخر شب ها میگذارم که مغزم کاملا هنگ است و انرژی ام در پایین ترین حد ممکن .

شما هم اگر دوست دارید در زمینه تولید محتوا و نویسندگی موفق شوید و در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا حرفه ای باشید باید چند روزی وقت بگذارید و زمان طلایی خودتان در تولید محتوا را پیدا کنید .

#6 از کوچکترین زمان هایتان در طول روز که دیگران به راحتی آنها را هدر می دهند برای تولید محتوا و به نحو مثبت استفاده کنید

جالب است بدانید نویسنده بزرگ کتاب های پر فروش « هری پاتر » J. K. Rowling اولین نسخه کتابش را در زمان مسافرت نوشت .

بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

خب چرا شما از زمان مرده برای موفقیت و تولید محتوا استفاده نکنید . وقتی دیگران در خواب هستند یا در سفرهای بین شهری یا آخر هفته در حال وقت گذرانی با شبکه های اجتماعی و موبایل شان هستند شما محتوا تولید کنید . هر محتوایی که به ذهن تان میرسد . حتی اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی باشید یک پست کاری برای تبلیغ کارتان منتشر کنید . شاید همین پست یک قدم شما را به در آمد و جایگاه ایده آل و هدف هایتان نزدیک تر کند .

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۳ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

5 راه تضمینی در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا ( از تکنیک های برایان تریسی)

تقریبا همه ما میدانیم که این روزها هیچ کاری حتی کوچک ترین و ساده ترین کارها را هم بدون مدیریت زمان نمی توانیم انجام بدهیم  . مشخصا بین همه کارها بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا و برای یک فریلنسر تولید محتوا یا هر فردی که به صورت روزانه و تمام وقت مشغول تولید محتواست از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و اگر تکنیک های مربوط به مدیریت زمان را بلد نباشیم و یا حس کنیم به اجرای آنها نیازی نداریم قطعا نه می توانیم محتوای خوبی تولید کنیم نه می توانیم درآمد خوبی داشته باشیم.

به عنوان مثال یک تولید کننده محتوایی را در نظر بگیرید که صبح ساعت 10 صبح که از خواب بیدار میشود تازه بخواهد دنبال موضوع و ایده ای برای پست وبلاگ بگردد!! این فرد حتی نمی داند که راجع به چه موضوعی می خواهد امروز بنویسید . یا امروز برای کدام سایت یا کارفرما باید مقاله بنویسید … و تا این فرد بخواهد پیدا کند امروز چه کارهایی دارد و در مورد چه موضوعی می خواهد بنویسید قطعا شب شده است و یک روز کامل از تبدیل محتوا به ثروت و فروش و کسب در آمد از تولید محتوا عقب افتاده است .

اگر شما هم در حال حاضر به این شکل کار میکنید و بدون توجه به تکنیک های کاربردی مدیریت زمان در تولید محتوا پیش می روید پیشنهاد من این است که قطعا ضرر نمی کنید این تکنیک ها را برای یک هفته یا یک ماه امتحان کنید . بعد از یک هفته یا یک ماه ببینید میزان کارایی و در آمدتان چند برابر میشود . این جور بهتر نیست؟

6 تکنیک بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

1 # نوشتن یک لیست کاری شبانگاهی برای فردا

شاید این تکنیک در مقالات زیادی تکرار شده است و احتمالا نخ نما و در حد شعار شده است . از همان ها که با دیدن آن صفحه را میبندیم و می رویم . چون فکر میکنیم این تکنیک ها در حد تئوری است و شدنی نیست . اما بیایید با هم صادق باشیم . چه قدر تا به حال برای این تنبلی بهای سنگینی داده ایم و از کارها و اهداف مان عقب افتاده ایم ؟

لیست شبانگاهی در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

من هم خودم سالهای سال با همان روش های ناکارای قدیمی کار و زندگی میکردم و شاید بعضی روزها حتی 20 ساعت هم کار میکردم ولی اصلا نتیجه دلخواهم را نمی گرفتم . تا زمانیکه به این نکته رسیدم که برای موفقیت و رسیدن به قله آرزوها حتما نباید در طول روز 23 ساعت و 45 دقیقه کار کنیم و آن یک ربع را هم برای دستشویی رفتن بگذاریم !! کمی باید هوشمندانه عمل کنیم و با به کارگیری بعضی تکنیک های امتحان شده اتفاقا با بهینه کردن زمان و افزایش بهره وری میزان فشار کاری مان را کمتر کنیم تا کمی به تفریحات و چیزهای دیگر هم برسیم .

یکی از تکنیک های مهم که در اولویت همه کارها برای بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا است، تکنیک نوشتن لیست شبانگاهی است . فقط کافی است قبل از خواب در موبایل تان با برنامه هایی که برای یادداشت برداری است یا یک قلم و کاغذ به روش سنتی شروع کنید کارهای فردای تان را لیست کنید .

نوشتن موضوع و محدوده فضایی که می خواهید در خصوص آن محتوا نویسی کنید و یا سایت هایی که می خواهید به آنها سر بزنید هم قطعا جزوی از این لیست نویسی است .

لیست نویسی در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

شاید شما هم مثل من بعضی از شب ها از هیجان و یا زیاد بودن حجم کارهای فردای تان از خواب بیدار شوید یا اصلا نتوانید بخوابید . این روش را امتحان کنید ببینید چه قدر ذهن و فکرتان آرام میشود و حتی از یک دیازپام 10 هم برای شما قوی تر و خواب آور تر میشود !

حتی بعضی از کارهای بی ربط و تفریحی را هم بنویسید . مثلا اگر می خواهید فردا به صفحه فیس بوک یکی از دوستان تان سر بزنید و کمی فضولی کنید همین را هم بنویسید . اگر می خواهید با دوستان تان قرار بگذارید و به یک کافی شاپ بروید ، این را هم بنویسید و…. خلاصه هرچیزی که در ذهن تان وول میخورد بنویسید و خودتان را خلاص کنید .

برایان تریسی می گوید : «اگر شما لیستی ندارید ، بدون شک می توانم بگویم که هیچ پولی هم به دست نمی آورید »

2 # متعهد به انجام کارها طبق برنامه زمان بندی طبق لیست شبانگاهی باشید

بعد از نوشتن لیست شبانگاهی یک قدم مهم این است که تا جایی که برای تان ممکن است خارج از لیست شبانگاهی، کاری را انجام ندهید و متعهد به انجام کارها طبق لیست نوشته شده باشید .

سم مهلک در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

اتفاقات غیر منتظره در همه روزهای زندگی ما ممکن است پیش بیاید و نتوانیم مدیرتی روی آنها داشته باشیم . اما در حالت عادی نباید  به خاطر تنبلی یا حواس پرتی های عادی این روزها کلا لیست را کنار میگذاریم و مثل همیشه هر کاری دست مان برسد انجام میدهیم . این سم مهلک برای مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا است.

مشخصا داشتن اراده ای استوار و پایدار و تعهد به انجام کارها در زمان مشخص است که باعث موفقیت شما در مقابل افرادی میشود که بی اراده و تنبل هستند و همه این تکنیک ها را هم مسخره میکنند.

3 # فقط بیست و یک روز صبح ساعت 6 بیدار شوید!

این هم باز از همان جمله ها و تکنیک های تکراری اما بسیار مهم در مدیریت زمان است . شاید این روزها نسبت به زندگی سنتی زود از خواب بیدار شدن جزو سخت ترین کارها باشد . چون فقط کافی است کمی قبل از خواب گوشی را دست مان بگیریم و سری به فیس بوک و اینستاگرام و.. بزنیم ، چشم باز میکنیم میبینیم ساعت 3 صبح است و ما همچنان در حال لایک کردن عکس دوستان و آشنایان در اینستاگرام هستیم و هنوز نخوابیده ایم .

صبح زود بیدار شدن در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

پس بهتر است قبل از اینکه روی تخت تان بورید گوشی را در یک جعبه 6 قفله بگذارید و به رختخواب بروید ! فقط 21 روز صبح ساعت 6 صبح بیدار شوید و به کارهایتان برسیدتا برای شما یک عادت شود . آخر ماه ببینید چند میلیون افزایش در آمد و یا کسب جایگاه بهتر و معروف شدن در زمینه کاری تان و افزایش چندین برابر مخاطب در مورد محتوایی که تولید کردید و… لذت بخش تر است یا لذت لحظه ای لایک کردن پست های دیگران یا لایک گرفتن برای پست های خودتان !!

مشخصا این ایده پوچ که با انجام همه کارها به همه چیز میرسم هم از آن ایده های مخرب و نابود کننده است . باید از یک چیزی بگذرید تا به چیز دیگری برسید و برای رسیدن به هر موفقیتی باید یک بهایی بدهید و مهم است که از چه چیزهایی حاضر هستید بگذرید تا یک تولید کننده محتوای موفق یا یک نویسنده پر فروش شوید

پس قرار ما این باشد که اگر می خواهید یک فریلنسر تولید محتوا یا یک مدیر تولید محتوای موفق باشید باید هر روز حداکثر ساعت 6 با رختخواب خداحافظی کنید و پیش به سوی کار !

استیو جابز و بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

برای انگیزه گرفتن برای صبح زود بلند شدن از خواب پیشنهاد میکنم نگاهی به زندگینامه افراد موفق بیاندازید . درصد زیادی از این افراد همیشه بین 5 تا 5:30 صبح از خواب بیدار میشوند و دقایقی را به مرور و برنامه ریزی برای روزشان میگذارند و بعد هم شروع به ثروت آفرینی و ارزش آفرینی میکنند . ما هم به عنوان یک تولید کننده محتوای حرفه ای قطعا به دنبال ثروت آفرینی و ارزش آفرینی هستیم پس چرا صبح زود بیدار نشویم ؟!

 4 # روی میز کارتان و درون کامپیوترتان را همیشه مرتب نگه دارید

حدود 30 % از زمان بسیاری از افراد بی نظم و شلخته در طول یک روز صرف پیدا کردن وسایل یا فایل ها یا چیزهایی میشود که به صورت روزمره یا تکراری باید از آنها استفاده کند ! این اصلا زمان کمی نیست ها . بهتر است این درصد را شوخی نگیرید و اگر شما یک تولید کننده محتوا و نویسنده شلخته و بی نظم هستید بهتر است برای کسب در آمد بیشتر و موفقیت در زمینه تولید محتوا و نویسندگی اول از همه میز کارتان را جمع و جور کنید و بعد هم به سراغ فایل هایتان در کامپیوترتان بروید .

شاید باور نکنید تعداد زیادی از تولید کننده های محتوا و نویسندگان حرفه ای حتی ساده ترین و پرمصرف ترین وسیله شان که همان یک کاغذ یادداشت بردای و یک خودکار یا مداد است را هم همیشه گم میکنند و باید بارها دنبال آن بگردند .

برای بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

یا بسیاری از فریلنسرهای تولید محتوا زمانی که می خواهند مقاله ای را بنویسند باید ساعت ها دنبال یک فایل ذخیره شده که به اسم mfubjsd425 ذخیره کردند بگردند ! خب بهتر نیست هنگام ذخیره کردن فایل ها آنها را به شکلی نام گذاری و دسته بندی کنیم که در ثانیه ای بتوانیم آنها را پیدا کنیم . یک بار برای همیشه به جای اینکه هر روز خودمان را سردرگم در بین فایل ها کنیم دسته بندی مناسب و نامگذاری را رعایت کنیم .

یا اگر قرار است در مقاله ها از یک قالب مشخص استفاده کنیم یا برای پیدا کردن عکس ها از سایت های مشخصی استفاده کنیم شاید بهتر باشد لینک آن را مثلا معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا در برنامه ای مثل evernote بنویسم و همیشه دم دست مان باشد .

و یک موضوع مهم این است که هر چیزی که شک میکنید که دم دست تان است ولی نمیدانید که به دردتان میخورد یا نه را حتما دور بریزید . و فقط چیزهایی را نگه دارید چه از لوازم اتاق تان یا روی میزتان و چه فایل های داخل کامپیوتر که مطمئن باشید حتما مهم هستند و حتما به دفعات از آنها استفاده میکنید .

من همیشه در اسباب کشی یک قانون کلی دارم : اگر وسیله ای یا لباسی حتی برای یکبار در چند ماه گذشته یا سال گذشته از کمد یا انباری بیرون نیامده و استفاده نشده باید به «سبد مهربانی» برود و یا به سطل آشغال !

و سعی میکنم در مورد فایل ها و وسایل دور و اطراف میز کارم هم از همین قانون استفاده کنم . شاید باور نکنید که با خلوت کردن فضای اتاق کارتان و محیط زندگی تان چه قدر حس خوب و مثبتی به شما انتقال داده میشود.

5 # زمان طلایی درونی خودتان را پیدا کنید

مشخصا همه ما بر حسب عادت یا متابولیسم جسمی یا ویژگی های روحی و ذهنی در ساعت های خاصی از روز بالاترین میزان بهره وری را داریم . مثلا در مورد خود من بالاترین میزان بهروری روزانه ام بین ساعت 9 تا 11 صبح است .

بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

اگر من این ساعت طلایی درونی خودم را نشناسم ممکن است به اشتباه این بازه زمانی را به کارهای پوچ و بی نتیجه بگذرانم و بعد که به سراغ کارهای اصلی  و با اولیت بالا و مهم بروم هیچ انرژی و بهره وری ای نداشته باشم .

مثلا اگر من به عنوان یک تولید کننده محتوا بین ساعت 9 تا 11 صبح شروع کنم به جستجو و گشتن در مورد سوژه ها یا موضوع هایی که می خواهم در مورد آنها بنویسم بدترین و اشتباه ترین کار را کردم . چون اگر موضوع خوبی هم پیدا کنم در ساعت های دیگر روز قدرت نوشتن و خلاقیتم به میزان زیادی کاهش می یابد . پس حالا که زمان طلایی درونی خودم را تعیین کردم برنامه ریزی روزانه هم کمی راحت تر میشود . من همیشه بین ساعت 9 تا 11 می نویسم . حالا یک زمان هایی مقاله ، یک زمان هایی ایده برای مشاوره به کارفرماها ، یک زمان هایی داستان ، یک زمان هایی ایده هایی برای بهتر شدن رایتینا و… و همیشه قسمت جستجو و پیدا کردن سوژه و موضوع مقالات یا محتوا را برای آخر شب ها میگذارم که مغزم کاملا هنگ است و انرژی ام در پایین ترین حد ممکن .

شما هم اگر دوست دارید در زمینه تولید محتوا و نویسندگی موفق شوید و در بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا حرفه ای باشید باید چند روزی وقت بگذارید و زمان طلایی خودتان در تولید محتوا را پیدا کنید .

#6 از کوچکترین زمان هایتان در طول روز که دیگران به راحتی آنها را هدر می دهند برای تولید محتوا و به نحو مثبت استفاده کنید

جالب است بدانید نویسنده بزرگ کتاب های پر فروش « هری پاتر » J. K. Rowling اولین نسخه کتابش را در زمان مسافرت نوشت .

بهبود مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا

خب چرا شما از زمان مرده برای موفقیت و تولید محتوا استفاده نکنید . وقتی دیگران در خواب هستند یا در سفرهای بین شهری یا آخر هفته در حال وقت گذرانی با شبکه های اجتماعی و موبایل شان هستند شما محتوا تولید کنید . هر محتوایی که به ذهن تان میرسد . حتی اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی باشید یک پست کاری برای تبلیغ کارتان منتشر کنید . شاید همین پست یک قدم شما را به در آمد و جایگاه ایده آل و هدف هایتان نزدیک تر کند .

 

۳ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست