7 تمرین روزانه برای بهبود مدیریت زمان در تولید محتوا ( نوشتن یک کتاب حداقل 25000 کلمه ای در 1 هفته)

  1. خانه
  2. مهارت‌های نرم
  3. مدیریت زمان
  4. 7 تمرین روزانه برای بهبود مدیریت زمان در تولید محتوا ( نوشتن یک کتاب حداقل 25000 کلمه ای در 1 هفته)

ما چه به عنوان یک فریلنسر تولید محتوا چه به عنوان صاحب کسب و کاری که می خواهیم خودمان برای برند خودمان تولید محتوا کنیم و چه به عنوان یک کپی رایتر حرفه ای که برای مجموعه ای به صورت تمام وقت کار می کنیم ، در طول روز یک مدت زمان مشخص و محدودی برای تولید محتوا داریم که اگر نتوانیم از این زمانی که موجود داریم به درستی استفاده کنیم و آن را مدیریت کنیم نمی توانیم به میزان کافی محتوای ارزشمند تولید کنیم و آن را تبدیل به ثروت کنیم پس در نتیجه نمی توانیم حال خوب داشته باشیم و خودمان را فرد موفقی بدانیم .

من دوست دارم خودم ، شما و همه رایتینایی ها در تولید محتوا عملکردی خارق العاده و عالی داشته باشیم . بنابراین به سراغ منابع مختلف و کتاب های مختلف می روم و هر چیزی که از آنها یاد میگیرم را با شما و بچه های تیم رایتینا به اشتراک میگذارم تا در کنار هم یک جامعه موفق از تولید کنندگان محتوا با بالاترین بهره وری داشته باشیم.

در اینجا با هم می خواهیم به 7 تمرین برای بهبود مدیریت زمان در تولید محتوا و عملکرد روزانه بپردازیم :

تمرین 1 # باید قبل از هر چیزی یک تصویر خوب و عالی از خودمان بسازیم

قطعا تصویری که ما از خودمان در ذهن مان داریم علاوه بر حس درونی ،عملکرد بیرونی ما را تحت تاثیر قرار می دهد . اگر ما فردی هستیم که خودمان را یک فرد نامنظم و اهمال کار و تنبل می دانیم قطعا نمی توانیم عملکرد خوبی هم داشته باشیم و به عنوان مثال روزانه 5000 کلمه تولید محتوا کنیم .

برای موفقیت و ثروتمند شدن از طریق محتوا و ارزش آفرینی باید تصویر درستی از خودمان بسازیم تا بتوانیم عملکرد بیرونی خوبی هم داشته باشیم .

پس سعی کنید از همین لحظه در رویا و تصورات تان خودتان را فردی کاملا منظم ، تیز و چابک و بسیار پر کار و موفق بدانید .

اهمال کاری در مدیریت زمان در تولید محتوا
اهمال کاری در مدیریت زمان در تولید محتوا

این مساله قطعا وهم وخیال نیست . ما بیشترین زمان زندگی مان را بر عکس تصورمان در حال گفتگو با خودمان هستیم . پس اگر دائما در این گفتگوی درونی خودمان را سرزنش کنیم و از خودمان بدمان بیاید نمی توانیم در بیرون از خودمان چیز بهتری باشیم .

علاوه بر این بعد از مدتی با تکرار این جملات در ذهن مان و تلاش برای رسیدن به آنها دقیقا به همان فردی که در ذهن مان ساخته بودیم و دوست داشتیم تبدیل می شویم (  قطعا منظور تکرار طوطی وار جملات تاکیدی مثبت نیست ، ما نمی توانیم روی تخت دراز بکشیم و از صبح تا شب و در حال چرخیدن در شبکه های اجتماعی باشیم و بعد توقع داشته باشیم با تکرار جملات تاکیدی مثبت مانند :« من قادرم در طول روز 4500 کلمه محتوا تولید کنیم و روزانه حداقل 200 هزار تومان در آمد داشته باشم» در واقعیت هم منتظر باشیم که به این نتیجه برسیم و اگر نرسیدیم بگوییم پس این راهکارها به درد نمی خورد . باید در کنار تصویر سازی ، تلاش سرسختانه را هم چاشنی کار کنیم )

تمرین 2 # مهارت مدیریت زمان را در 21 روز تبدیل به یک عادت کنید

تقریبا همه افرادی که حتی یک کتاب روانشناسی و مهارت مدیریت زمان خوانده باشند با این جمله آشنا هستند که برای تبدیل یک مهارت یا عملی که دوست داریم به یک عادت فقط کافی است 21 روز آن را به صورت منظم انجام بدهید .

تمرین 21 روزه در مدیریت زمان در تولید محتوا
تمرین 21 روزه در مدیریت زمان در تولید محتوا

پس برای اینکه مدیریت زمان در تولید محتوا و زندگی روزمره جزو عادت های مثبت تان شود باید 21 روز باید یک الگوی مدیریت زمان موثر در تولید محتوا را به عنوان یک الگوی روزانه هر روز تمرین کنید .

الگوی پیشنهادی رایتینا : به نظر من بهتر است برای شروع کار از نرم افزارها و برنامه های کاربردی برای مدیریت زمان در تولید محتوا استفاده کنیم . مثلا ما در رایتینا از تکنیک پومودورو برای مدیریت زمان استفاده میکنیم . به این شکل مثلا اگر تصمیم داریم در طول روز 10 ساعت تولید محتوا کنیم . این 10 ساعت را به بازه های زمانی 25 دقیقه کار 5 دقیقه استراحت تقسیم میکنیم و دقیقا مطابق آن پیش می رویم و زمانیکه آلارم استراحت به صدا در آمد از پای کار بلند می شویم ، در اتاق کارمان پیاده روی میکنیم ، یک قهوه یا چای یا میان وعده سالم مخصوص تولید کننده های محتوا می خوریم و دوباره به سراغ کارمان بر می گردیم .

لینک دانلود تایمر زمان برای تکنیک پومودورو ( رایگان )

لینک دانلود برنامه TomatoTimer

لینک دانلود برنامه Focus Booster برای افزایش بهره وری

مشخصا تغییر عادت ها در حالتی که شاید سالها به همین روند رفتار و زندگی کرده ایم اصلا کار راحتی نیست . و قطعا 21 روز زمان زیادی برای تغییر عادت های بدی که سالها آنها را انجام داده ایم نیست .

تبدیل مدیریت زمان در تولید محتوا به یک عادت
تبدیل مدیریت زمان در تولید محتوا به یک عادت

پس بهتر است برای بهبود مهارت تولید محتوا در کنار مدیریت زمان کمی صبور باشید . و با 1 روز یا 2 روز تمرین نا امید نشوید .

 

تمرین 3 # به خودتان و یا فرد دیگری تعهد کتبی بدهید که تمرین های مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا را کامل انجام می دهید

شوخی نگیرید ! اتفاقا این تمرین یکی از مهم ترین بخش های مدیریت زمان در تولید محتواست . باید یک تعهد کتبی برای خودتان بنویسید یا زنگ بزنید به یکی از دوستان تان و یا یکی از اعضای خانواده و در این مورد به او توضیح بدهید و بگویید من یک تعهد نامه برایت در یکی از شبکه های اجتماعی می فرستم و می خوام که پیگیر این تعهد من باشید.

مدیریت زمان و تاثیر آن در تولید محتوا
مدیریت زمان و تاثیر آن در تولید محتوا

نمونه تعهدنامه :

{…من قول میدهم که همه تمرین های مدیریت زمان در تولید محتوا را انجام بدهم و ماه بعد همین موقع یک کتاب الکترونیکی 20 هزار کلمه ای بنویسیم و آماده انتشار داشته باشم…}

تعهدتان را برای رایتینایی ها بفرستید : اگر کسی را پیدا نکردید که با او این تعهد را به اشتراک بگذارید یا حس کردید که ممکن است شما را مسخره کنند و انرژی منفی آنها حس بدی در شما ایجاد کند ، برای ما رایتینایی ها بفرستید. می توانید به یکی از شماره های تماس در رایتینا زنگ بزنید و یا به ایمیل شخصی من natasha_jafari@yahoo.com ایمیل بفرستید، من و بچه های تیم حتما پیگیر تعهد شما می شویم تا لحظه ای که مطمئن شویم تمرین ها را انجام داده اید و به هدف تان رسیده اید .

تمرین 4 # تغییرات بزرگ و نشدنی را تبدیل به تغییرات کوچک و شدنی بکنید

همیشه قدم اول در هر کاری برای همه ما سخت است و دوست داریم دائم آن را عقب بیاندازیم، حتی اگر در حال حاضر جزو آدم های موفق جامعه باشیم و جایگاه عالی داشته باشیم . پس برای اینکه در مدیریت زمان در تولید محتوا دچار اهمال کاری و عقب انداختن کارها نشویم بهتر است یک تصمیم بزرگ را به قدم های کوچک و شدنی تقسیم کنید .

میکرواکشن در مدیریت زمان در تولید محتوا
میکرواکشن در مدیریت زمان در تولید محتوا

مثلا شاید اگر تصمیم مان این باشد می خواهم با مدیریت زمان و افزایش بهره وری در کارم ، جوری تولید محتوا کنم که در آخر هفته بعد یک کتاب الکترونیکی 15000 کلمه ای  بنویسیم حتی اگر یک تولید کننده محتوای حرفه ای هم باشیم باز هم ممکن است شروع نوشتن برای مان سخت باشد چون دائم به این فکر میکنیم که این صفحه سفید کجا و 15 هزار کلمه کجا !! واقعا از کجا باید این همه محتوا به ذهن من برسد و بعد هم بتوانم آن را پیاده کنم !

تولید محتوا و مدیریت زمان
تولید محتوا و مدیریت زمان

می بینید ! هدف گذاری های بزرگ و عجیب و غریب می تواند ما را کلا از هدف مان دور کند، به جای اینکه ما را به هدف مان برساند . پس بیایید همین جا به هم یک قولی بدهیم:

مثلا اگر قرار است واقعا تا هفته بعد یک کتاب الکترونیکی 15 هزار کلمه ای بنویسیم ، این هدف را به گام های کوچک تقسیم کنیم و از همین قدم های کوچک و اقدام های کوچک شروع کنیم . مثلا بگوییم امروز باید 1800 کلمه و یا فصل اول کتاب که در مورد تاثیر رواشناسی در تولید محتوا است را بنویسم .

پس تا به اینجا : تعیین اقدام های کوچک و شدنی ( مانند نوشتن 1500 کلمه محتوا در روز ) + جزئیات کامل روش انجام ( فصل اول در مورد روانشناسی تولید محتوا ) + تصویر سازی ذهنی رسیدن به هدف ( تصور خودتان در حالی که یک صفحه پر از کلمات جلوی روی تان باز است و در حال نوشیدن قهوه هستید )= نزدیک شدن به هدف فروش آنلاین میلیونی این کتاب !

تمرین 5# تصمیم تان برای مدیریت زمان در تولید محتوا و زندگی را با قدرت شروع کنید

شاید ما در طول روز بارها و بارها تصمیم میگیریم که مثلا از فردا صبح زودتر بیدار شویم ، سر قرار های مان به موقع حاضر شویم ، در طول روز فقط ساعت های محدودی به سراغ شبکه های اجتماعی برویم و در آنها چرخ بی خود بزنیم یا … ولی معمولا همه این تصمیمات در حد همان ذوق و شوق یک روزه باقی میمانند و این شنبه و فردایی که منتظرش هستیم تا این تغییر را در عادت ها و روند زندگی مان ایجاد کنیم هیچ گاه فرا نمیرسد اگر با قدرت تصمیم به شروع کاری نگیریم .

برای مدیریت زمان در تولید محتوا تلاش کنید
برای مدیریت زمان در تولید محتوا تلاش کنید

پس زمانی که تصمیم میگیرید قهرمان دنیای تولید محتوا شوید یا یک رفتار خاص و ویژه را به رفتارها و عادت های خودتان اضافه کنید تا حس عزت نفس و قدرت بیشتری داشته باشید هیچ استثنا و تخفیفی برای خودتان قائل نشوید . مثلا اگر تصمیم گرفتید هر روز 2500 کلمه محتوای عالی تولید کنید تحت هر شرایطی اینکار را انجام بدهید . حتی در هواپیما ، در سفر ، در زمان بی حوصلگی ، بعد از یک روز خسته کننده کاری و… خلاصه هر جور که شده خودتان را موظف کنید که باید روزی 2500 کلمه تولید کنید حتی اگر از دید خودتان مجبور شوید این مقاله یا محتوا را راهی سطل آشغال کنید باید به خودتان نشان بدهید که انقدر قدرتمند هستید که اگر تصمیم بگیرید به آن حتما عمل میکنید .

هر گز و هرگز و هرگز به خودتان اجازه سستی و اهمال کاری و توجیهات بی خود برای فرار از زیر بار تولید محتوا به صورت منظم و طبق برنامه ریزی را ندهید .

تمرین 6 # باور داشته باشید که در مدیریت زمان در تولید محتوا فردی برجسته می شوید

این تمرین از تمام کارهایی که تا به حال انجام داده اید مهم تر است . شما برای موفقیت در مدیریت زمان در تولید محتوا باید باور داشته باشید که شما لایق قهرمان شدن در تولید محتوا هستید و باید باور داشته باشید که می توانید عادت های بدتان را کنار بگذارید و در مدیریت زمان فردی برجسته شوید.

قانون باور می گوید : « باورهای شما به واقعیت تبدیل میشوند »

پس هر چه قدر باورتان قوی تر باشد زوتر به و سریع تر به واقعیت تبدیل می شود .

و یک خبر خوب برای همه ما رایتینایی ها: مدیریت زمان هم مانند تایپ کردن و دوچرخه سواری یا رانندگی یک مهارت است و دقیقا مانند سایر مهارت هایی که ما در زندگی یاد میگیریم با تمرین و تکرار می توانیم در آن بسیار ماهر شویم .پس بیاید با هم این تمرین ها را از همین امروز شروع کنیم

همیشه این تصور را داشته باشید که به یک فرد برجسته و مشهور در مدیریت زمان و تولید محتوا تبدیل شده اید و می خواهید الگوی دیگران باشید . دقیقا چه طوری رفتار می کنید ؟

تمرین 7 # به جای روش آزمون و خطا از روش آزمون و موفقیت استفاده کنید

قرار نیست ما هر تصمیمی که میگیریم و انتخابی که می کنیم به یک نتیجه عالی و دلخواه ختم شود . در روش آزمون و موفقیت شما یاد میگیرید که چگونه باید علی رغم شکست ها و ناامیدی ها و سختی ها باز هم همچنان پیش بروید و از اشتباهات خودتان درس عبرت بگیرید.

البته باید تمام تلاش مان را بکنیم که یک راه درست را انتخاب کنیم و در راه درست سخت کار کنیم . و اگر جایی احساس کردیم که مسیر را اشتباه انتخاب کردیم دست از تلاش بیهوده بر داریم و مسیرمان را تغییر بدهیم .

مدیریت زمان و تولید محتوا
مدیریت زمان و تولید محتوا

در مورد مدیریت زمان در تولید محتوا هم باید زمان هایی را به یادتان بیاورید که کاملا بد و ضعیف عمل کردید . دقیقا تمام کارهایی که انجام دادید تا به این شکست رسیدید را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای کار مقصر خودتان بودید و در کدام قسمت عواملی بیرونی تاثیر گذار بودند .

بررسی کنید در چه زمان هایی به جای اینکه وقت با ارزش خودتان را صرف تولید محتوا و تولید ثروت بکنید به کارهایی پرداختید که همه زمان تان را پوچ کرده اید و هدر داده اید و نه حال تان را خوب کرده نه کارتان را !

برای رسیدن به موفقیت در تولید محتوا و سوپر استار شدن در تولید محتوا نمی توانید هم به تفریحات هر روزه تان برسید ، هم یک شغل دیگر داشته باشید ،  هم به خانواده و دوستان تان برسید و هر روز ساعت مشغول گپ و گفت با آنها باشید ، هم … اگر می خواهید قهرمان تولید محتوا شوید باید چند اولویت مهم و اصلی در زندگی این روزهای تان تعیین کنید تا بتوانید کارا و موثر با بهره وری بالا به نتیجه دلخواه تان برسید .

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

7 تمرین روزانه برای بهبود مدیریت زمان در تولید محتوا ( نوشتن یک کتاب حداقل 25000 کلمه ای در 1 هفته)

ما چه به عنوان یک فریلنسر تولید محتوا چه به عنوان صاحب کسب و کاری که می خواهیم خودمان برای برند خودمان تولید محتوا کنیم و چه به عنوان یک کپی رایتر حرفه ای که برای مجموعه ای به صورت تمام وقت کار می کنیم ، در طول روز یک مدت زمان مشخص و محدودی برای تولید محتوا داریم که اگر نتوانیم از این زمانی که موجود داریم به درستی استفاده کنیم و آن را مدیریت کنیم نمی توانیم به میزان کافی محتوای ارزشمند تولید کنیم و آن را تبدیل به ثروت کنیم پس در نتیجه نمی توانیم حال خوب داشته باشیم و خودمان را فرد موفقی بدانیم .

من دوست دارم خودم ، شما و همه رایتینایی ها در تولید محتوا عملکردی خارق العاده و عالی داشته باشیم . بنابراین به سراغ منابع مختلف و کتاب های مختلف می روم و هر چیزی که از آنها یاد میگیرم را با شما و بچه های تیم رایتینا به اشتراک میگذارم تا در کنار هم یک جامعه موفق از تولید کنندگان محتوا با بالاترین بهره وری داشته باشیم.

در اینجا با هم می خواهیم به 7 تمرین برای بهبود مدیریت زمان در تولید محتوا و عملکرد روزانه بپردازیم :

تمرین 1 # باید قبل از هر چیزی یک تصویر خوب و عالی از خودمان بسازیم

قطعا تصویری که ما از خودمان در ذهن مان داریم علاوه بر حس درونی ،عملکرد بیرونی ما را تحت تاثیر قرار می دهد . اگر ما فردی هستیم که خودمان را یک فرد نامنظم و اهمال کار و تنبل می دانیم قطعا نمی توانیم عملکرد خوبی هم داشته باشیم و به عنوان مثال روزانه 5000 کلمه تولید محتوا کنیم .

برای موفقیت و ثروتمند شدن از طریق محتوا و ارزش آفرینی باید تصویر درستی از خودمان بسازیم تا بتوانیم عملکرد بیرونی خوبی هم داشته باشیم .

پس سعی کنید از همین لحظه در رویا و تصورات تان خودتان را فردی کاملا منظم ، تیز و چابک و بسیار پر کار و موفق بدانید .

اهمال کاری در مدیریت زمان در تولید محتوا
اهمال کاری در مدیریت زمان در تولید محتوا

این مساله قطعا وهم وخیال نیست . ما بیشترین زمان زندگی مان را بر عکس تصورمان در حال گفتگو با خودمان هستیم . پس اگر دائما در این گفتگوی درونی خودمان را سرزنش کنیم و از خودمان بدمان بیاید نمی توانیم در بیرون از خودمان چیز بهتری باشیم .

علاوه بر این بعد از مدتی با تکرار این جملات در ذهن مان و تلاش برای رسیدن به آنها دقیقا به همان فردی که در ذهن مان ساخته بودیم و دوست داشتیم تبدیل می شویم (  قطعا منظور تکرار طوطی وار جملات تاکیدی مثبت نیست ، ما نمی توانیم روی تخت دراز بکشیم و از صبح تا شب و در حال چرخیدن در شبکه های اجتماعی باشیم و بعد توقع داشته باشیم با تکرار جملات تاکیدی مثبت مانند :« من قادرم در طول روز 4500 کلمه محتوا تولید کنیم و روزانه حداقل 200 هزار تومان در آمد داشته باشم» در واقعیت هم منتظر باشیم که به این نتیجه برسیم و اگر نرسیدیم بگوییم پس این راهکارها به درد نمی خورد . باید در کنار تصویر سازی ، تلاش سرسختانه را هم چاشنی کار کنیم )

تمرین 2 # مهارت مدیریت زمان را در 21 روز تبدیل به یک عادت کنید

تقریبا همه افرادی که حتی یک کتاب روانشناسی و مهارت مدیریت زمان خوانده باشند با این جمله آشنا هستند که برای تبدیل یک مهارت یا عملی که دوست داریم به یک عادت فقط کافی است 21 روز آن را به صورت منظم انجام بدهید .

تمرین 21 روزه در مدیریت زمان در تولید محتوا
تمرین 21 روزه در مدیریت زمان در تولید محتوا

پس برای اینکه مدیریت زمان در تولید محتوا و زندگی روزمره جزو عادت های مثبت تان شود باید 21 روز باید یک الگوی مدیریت زمان موثر در تولید محتوا را به عنوان یک الگوی روزانه هر روز تمرین کنید .

الگوی پیشنهادی رایتینا : به نظر من بهتر است برای شروع کار از نرم افزارها و برنامه های کاربردی برای مدیریت زمان در تولید محتوا استفاده کنیم . مثلا ما در رایتینا از تکنیک پومودورو برای مدیریت زمان استفاده میکنیم . به این شکل مثلا اگر تصمیم داریم در طول روز 10 ساعت تولید محتوا کنیم . این 10 ساعت را به بازه های زمانی 25 دقیقه کار 5 دقیقه استراحت تقسیم میکنیم و دقیقا مطابق آن پیش می رویم و زمانیکه آلارم استراحت به صدا در آمد از پای کار بلند می شویم ، در اتاق کارمان پیاده روی میکنیم ، یک قهوه یا چای یا میان وعده سالم مخصوص تولید کننده های محتوا می خوریم و دوباره به سراغ کارمان بر می گردیم .

لینک دانلود تایمر زمان برای تکنیک پومودورو ( رایگان )

لینک دانلود برنامه TomatoTimer

لینک دانلود برنامه Focus Booster برای افزایش بهره وری

مشخصا تغییر عادت ها در حالتی که شاید سالها به همین روند رفتار و زندگی کرده ایم اصلا کار راحتی نیست . و قطعا 21 روز زمان زیادی برای تغییر عادت های بدی که سالها آنها را انجام داده ایم نیست .

تبدیل مدیریت زمان در تولید محتوا به یک عادت
تبدیل مدیریت زمان در تولید محتوا به یک عادت

پس بهتر است برای بهبود مهارت تولید محتوا در کنار مدیریت زمان کمی صبور باشید . و با 1 روز یا 2 روز تمرین نا امید نشوید .

 

تمرین 3 # به خودتان و یا فرد دیگری تعهد کتبی بدهید که تمرین های مهارت مدیریت زمان در تولید محتوا را کامل انجام می دهید

شوخی نگیرید ! اتفاقا این تمرین یکی از مهم ترین بخش های مدیریت زمان در تولید محتواست . باید یک تعهد کتبی برای خودتان بنویسید یا زنگ بزنید به یکی از دوستان تان و یا یکی از اعضای خانواده و در این مورد به او توضیح بدهید و بگویید من یک تعهد نامه برایت در یکی از شبکه های اجتماعی می فرستم و می خوام که پیگیر این تعهد من باشید.

مدیریت زمان و تاثیر آن در تولید محتوا
مدیریت زمان و تاثیر آن در تولید محتوا

نمونه تعهدنامه :

{…من قول میدهم که همه تمرین های مدیریت زمان در تولید محتوا را انجام بدهم و ماه بعد همین موقع یک کتاب الکترونیکی 20 هزار کلمه ای بنویسیم و آماده انتشار داشته باشم…}

تعهدتان را برای رایتینایی ها بفرستید : اگر کسی را پیدا نکردید که با او این تعهد را به اشتراک بگذارید یا حس کردید که ممکن است شما را مسخره کنند و انرژی منفی آنها حس بدی در شما ایجاد کند ، برای ما رایتینایی ها بفرستید. می توانید به یکی از شماره های تماس در رایتینا زنگ بزنید و یا به ایمیل شخصی من natasha_jafari@yahoo.com ایمیل بفرستید، من و بچه های تیم حتما پیگیر تعهد شما می شویم تا لحظه ای که مطمئن شویم تمرین ها را انجام داده اید و به هدف تان رسیده اید .

تمرین 4 # تغییرات بزرگ و نشدنی را تبدیل به تغییرات کوچک و شدنی بکنید

همیشه قدم اول در هر کاری برای همه ما سخت است و دوست داریم دائم آن را عقب بیاندازیم، حتی اگر در حال حاضر جزو آدم های موفق جامعه باشیم و جایگاه عالی داشته باشیم . پس برای اینکه در مدیریت زمان در تولید محتوا دچار اهمال کاری و عقب انداختن کارها نشویم بهتر است یک تصمیم بزرگ را به قدم های کوچک و شدنی تقسیم کنید .

میکرواکشن در مدیریت زمان در تولید محتوا
میکرواکشن در مدیریت زمان در تولید محتوا

مثلا شاید اگر تصمیم مان این باشد می خواهم با مدیریت زمان و افزایش بهره وری در کارم ، جوری تولید محتوا کنم که در آخر هفته بعد یک کتاب الکترونیکی 15000 کلمه ای  بنویسیم حتی اگر یک تولید کننده محتوای حرفه ای هم باشیم باز هم ممکن است شروع نوشتن برای مان سخت باشد چون دائم به این فکر میکنیم که این صفحه سفید کجا و 15 هزار کلمه کجا !! واقعا از کجا باید این همه محتوا به ذهن من برسد و بعد هم بتوانم آن را پیاده کنم !

تولید محتوا و مدیریت زمان
تولید محتوا و مدیریت زمان

می بینید ! هدف گذاری های بزرگ و عجیب و غریب می تواند ما را کلا از هدف مان دور کند، به جای اینکه ما را به هدف مان برساند . پس بیایید همین جا به هم یک قولی بدهیم:

مثلا اگر قرار است واقعا تا هفته بعد یک کتاب الکترونیکی 15 هزار کلمه ای بنویسیم ، این هدف را به گام های کوچک تقسیم کنیم و از همین قدم های کوچک و اقدام های کوچک شروع کنیم . مثلا بگوییم امروز باید 1800 کلمه و یا فصل اول کتاب که در مورد تاثیر رواشناسی در تولید محتوا است را بنویسم .

پس تا به اینجا : تعیین اقدام های کوچک و شدنی ( مانند نوشتن 1500 کلمه محتوا در روز ) + جزئیات کامل روش انجام ( فصل اول در مورد روانشناسی تولید محتوا ) + تصویر سازی ذهنی رسیدن به هدف ( تصور خودتان در حالی که یک صفحه پر از کلمات جلوی روی تان باز است و در حال نوشیدن قهوه هستید )= نزدیک شدن به هدف فروش آنلاین میلیونی این کتاب !

تمرین 5# تصمیم تان برای مدیریت زمان در تولید محتوا و زندگی را با قدرت شروع کنید

شاید ما در طول روز بارها و بارها تصمیم میگیریم که مثلا از فردا صبح زودتر بیدار شویم ، سر قرار های مان به موقع حاضر شویم ، در طول روز فقط ساعت های محدودی به سراغ شبکه های اجتماعی برویم و در آنها چرخ بی خود بزنیم یا … ولی معمولا همه این تصمیمات در حد همان ذوق و شوق یک روزه باقی میمانند و این شنبه و فردایی که منتظرش هستیم تا این تغییر را در عادت ها و روند زندگی مان ایجاد کنیم هیچ گاه فرا نمیرسد اگر با قدرت تصمیم به شروع کاری نگیریم .

برای مدیریت زمان در تولید محتوا تلاش کنید
برای مدیریت زمان در تولید محتوا تلاش کنید

پس زمانی که تصمیم میگیرید قهرمان دنیای تولید محتوا شوید یا یک رفتار خاص و ویژه را به رفتارها و عادت های خودتان اضافه کنید تا حس عزت نفس و قدرت بیشتری داشته باشید هیچ استثنا و تخفیفی برای خودتان قائل نشوید . مثلا اگر تصمیم گرفتید هر روز 2500 کلمه محتوای عالی تولید کنید تحت هر شرایطی اینکار را انجام بدهید . حتی در هواپیما ، در سفر ، در زمان بی حوصلگی ، بعد از یک روز خسته کننده کاری و… خلاصه هر جور که شده خودتان را موظف کنید که باید روزی 2500 کلمه تولید کنید حتی اگر از دید خودتان مجبور شوید این مقاله یا محتوا را راهی سطل آشغال کنید باید به خودتان نشان بدهید که انقدر قدرتمند هستید که اگر تصمیم بگیرید به آن حتما عمل میکنید .

هر گز و هرگز و هرگز به خودتان اجازه سستی و اهمال کاری و توجیهات بی خود برای فرار از زیر بار تولید محتوا به صورت منظم و طبق برنامه ریزی را ندهید .

تمرین 6 # باور داشته باشید که در مدیریت زمان در تولید محتوا فردی برجسته می شوید

این تمرین از تمام کارهایی که تا به حال انجام داده اید مهم تر است . شما برای موفقیت در مدیریت زمان در تولید محتوا باید باور داشته باشید که شما لایق قهرمان شدن در تولید محتوا هستید و باید باور داشته باشید که می توانید عادت های بدتان را کنار بگذارید و در مدیریت زمان فردی برجسته شوید.

قانون باور می گوید : « باورهای شما به واقعیت تبدیل میشوند »

پس هر چه قدر باورتان قوی تر باشد زوتر به و سریع تر به واقعیت تبدیل می شود .

و یک خبر خوب برای همه ما رایتینایی ها: مدیریت زمان هم مانند تایپ کردن و دوچرخه سواری یا رانندگی یک مهارت است و دقیقا مانند سایر مهارت هایی که ما در زندگی یاد میگیریم با تمرین و تکرار می توانیم در آن بسیار ماهر شویم .پس بیاید با هم این تمرین ها را از همین امروز شروع کنیم

همیشه این تصور را داشته باشید که به یک فرد برجسته و مشهور در مدیریت زمان و تولید محتوا تبدیل شده اید و می خواهید الگوی دیگران باشید . دقیقا چه طوری رفتار می کنید ؟

تمرین 7 # به جای روش آزمون و خطا از روش آزمون و موفقیت استفاده کنید

قرار نیست ما هر تصمیمی که میگیریم و انتخابی که می کنیم به یک نتیجه عالی و دلخواه ختم شود . در روش آزمون و موفقیت شما یاد میگیرید که چگونه باید علی رغم شکست ها و ناامیدی ها و سختی ها باز هم همچنان پیش بروید و از اشتباهات خودتان درس عبرت بگیرید.

البته باید تمام تلاش مان را بکنیم که یک راه درست را انتخاب کنیم و در راه درست سخت کار کنیم . و اگر جایی احساس کردیم که مسیر را اشتباه انتخاب کردیم دست از تلاش بیهوده بر داریم و مسیرمان را تغییر بدهیم .

مدیریت زمان و تولید محتوا
مدیریت زمان و تولید محتوا

در مورد مدیریت زمان در تولید محتوا هم باید زمان هایی را به یادتان بیاورید که کاملا بد و ضعیف عمل کردید . دقیقا تمام کارهایی که انجام دادید تا به این شکست رسیدید را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای کار مقصر خودتان بودید و در کدام قسمت عواملی بیرونی تاثیر گذار بودند .

بررسی کنید در چه زمان هایی به جای اینکه وقت با ارزش خودتان را صرف تولید محتوا و تولید ثروت بکنید به کارهایی پرداختید که همه زمان تان را پوچ کرده اید و هدر داده اید و نه حال تان را خوب کرده نه کارتان را !

برای رسیدن به موفقیت در تولید محتوا و سوپر استار شدن در تولید محتوا نمی توانید هم به تفریحات هر روزه تان برسید ، هم یک شغل دیگر داشته باشید ،  هم به خانواده و دوستان تان برسید و هر روز ساعت مشغول گپ و گفت با آنها باشید ، هم … اگر می خواهید قهرمان تولید محتوا شوید باید چند اولویت مهم و اصلی در زندگی این روزهای تان تعیین کنید تا بتوانید کارا و موثر با بهره وری بالا به نتیجه دلخواه تان برسید .

 

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست