هر کسی که دوست دارد سایت اش ترافیک بیشتر و رتبه بهتری داشته باشد این را میخواند

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. هر کسی که دوست دارد سایت اش ترافیک بیشتر و رتبه بهتری داشته باشد این را میخواند

قبلا در رایتینا درباره چگونه با سئو رتبه یک گوگل شویم اینکه صحبت کردیم ولی این‌بار از زاویه دیگر قصد داریم به شما یاد بدهیم که چطور بتوانید افزایش رتبه سایت خودتان در نتایج گوگل داشته باشید، آیا دوست دارید سایت شما ترافیک بیشتری داشته باشد و هر روز شلوغ تر از قبل شود؟

به نظر سوال مسخره ای می رسد.

مگر کسی هم پیدا می شود که سایت ساخته باشد و دوست داشته باشد مگس بپراند و برای یک سایت سوت و کور کلی هزینه کند؟! یا دوست نداشته باشد که رتبه خوبی در گوگل بگیرد ؟

مشخصا اگر در حالت روحی و روانی سالمی باشد قطعا نه 😉

وقتی در مورد بازدید سایت و بهینه سازی رتبه سایت صحبت می شود یکی از نکات کلیدی توجه به سئو است، احتمالا همه شما می دانید که اگر سئو را نادیده بگیرید بازدید بسیار زیادی را از دست خواهید داد.

به آمارهای زیر توجه کنید:

51 % از بازدید های سایت از طریق موتورهای جستجو تامین می شود. (منبع )

روزانه 5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود، فقط در گوگل! ( منبع)

علاوه بر اینها این واقعیت هم وجود دارد که به دست آوردن بازدید بیشتر از طریق موتورهای جستجو در مقایسه با شبکه های اجتماعی و لینک های داده شده در بقیه سایت ها بسیار موثر است.

تمام موارد بالا اهمیت سئو را نشان می دهد.

داشتن اطلاعات زیاد در مورد سئو یا بی اطلاعی از آن سردرگمی می شود، نمی دانیم برای افزایش رتبه سایت کدام روش سئو را انتخاب کنیم و برای گرفتن نتیجه بهتر روی آن تمرکز کنیم.

در این مقاله روش هایی را به شما معرفی می کنیم که با صرف کمترین زمان و هزینه به نتیجه برسید و بازدید سایت تان را افزایش دهید.

1- محتواهای قدیمی را به روز کنید

با محتواهایی که تا الان در سایت منتشر کرده اید شروع کنید. به آنها نگاهی بیاندازید و جایگاه شان را در نتایج گوگل بفهمید.

مثلا بفهمید در صفحه چندم هستند؟ 2،3 یا 4؟

به روز رسانی محتواسریع ترین راه برای به دست آوردن این اطلاعات استفاده از google search console سرچ کنسول گوگل است.

توجه:

اگر تنظیمات آن را بر روی سایت فعال نکرده اید در اولین فرصت وارد حساب کاربری گوگل شوید و آن را به سایت اضافه کنید.

وارد حساب کاربری search console سرچ کنسول گوگل شوید و بعد مسیر زیر را دنبال کنید:

Search Traffic > Search Analytics

بعد “position” و “pages” را انتخاب کنید تا جایگاه صفحه تان را در نتایج گوگل ببینید.

روی هر صفحه ای که نشان داده شد کلیک کنید و بعد “Queries” را انتخاب کنید.

باید صفحه هایی را پیدا کنید که:

  • وقتی کلمات کلیدی مربوط به آنها را جستجو می کنید در صفحه های 2 ،3 یا 4 نتایج هستند.
  • بیشتر از یک سال است که به روز نشده اند.
  • وقتی این صفحه ها را پیدا کردید با اضافه کردن محتواهای جدید به روزشان کنید.

به دو روش می توانید این کار را بکنید:

  • مقاله هایتان را از لحاظ محتوایی کامل تر کنید یا اگر جایی حس میکنید ابهامی دارد رفع کنید تا اطلاعات قابل فهم تر و مفید تر را به خواننده بدهند
  •  اطلاعات و محتواهای تاریخ گذشته را تغییر دهید و آنها را با اطلاعات به روز و مفید جایگزین کنید.

چرا به روزرسانی محتوا انقدر مهم است؟

  • محتواهای طولانی تر و عمیق تر بازدید بیشتری در مقایسه با محتواهای کوتاه دارند

وقتی محتوای به روز به صفحات سایت اضافه می کنید به گوگل این پیام را می دهید که به سایت شما توجه کند. گوگل دوست دارد محتواهای عمیق و به روز شده را در نتایج خود نشان دهد و آنها را به دست خوانندگانش برساند.

توجه:

بر اساس مطالعات انجام شده در این مورد، محتواهای با طول متوسط رتبه بهتری در گوگل به دست می آورند. اما باید توجه کرد که این تنها مولفه نیست. گوگل از فاکتورهای متنوعی برای رتبه بندی سایت ها و مقاله ها استفاده  می کند.

نوشتن زیاد همیشه جواب نمی دهد، بعضی اوقات نحوه سازماندهی کردن محتوا یا مفید بودن آن برای مخاطب تاثیر بیشتری در بهتر کردن رتبه سایت دارد.

اصل مهم این است:

مردم دنبال جواب برای سوال هایشان می گردند و وظیفه شما این است که کمک کنید آن را پیدا کنند.

  • محتوای تازه و داغگوگل محتواهای جدید را ترجیح می دهد

حتما دیده اید وقتی که اسم شخص مشهور یا یک مدل ماشین را جستجو می کنید. گوگل، جدیدترین و به روز ترین اطلاعات مربوط به آن شخص مشهور یا آن مدل ماشین را به شما نشان می دهد. این از ویژگی های الگوریتم جستجوی گوگل است که اطلاعات جدید را پیدا می کند و نمایش می دهد.

گوگل به محتواهای جدیدی که به جستجوهای انجام شده مربوط باشند بیشتر توجه می کند و این کار را با محاسبه زمان انتشار اولیه مقاله تا زمان آخرین ویرایش آن انجام می دهد.

دقت کنید که اگر مقاله ای را منتشر کنید و بلافاصله تغییرش دهید، در واقع از نظر گوگل مقاله جدیدی منتشر نکرده اید. باید صبر کنید تا مدتی از زمان انتشار مقاله بگذرد و بعد تغییرات لازم را انجام دهید، در این صورت مقاله شما از نظر گوگل مقاله جدیدی است و شانس اش برای به دست آوردن رتبه خوب بیشتر می شود.

توجه:

تازگی محتوا فقط یکی از عوامل رتبه بندی سایت است، انتظار نداشته باشید با به روز کردن محتوا به صفحه اول گوگل برسید، اگر این کار را انجام دهید ممکن است رتبه بهتری به دست بیاورید.

خبر خوب این است که نیاز نیست زمان و منابع زیادی برای به روز رسانی محتواهای قدیمی به کار ببرید، اگر مقاله ای 1000 کلمه ای از قبل نوشته باشید با به روز کردن و گسترش آن می توانید رتبه اش را بهتر کنید.

چگونه با محتواهای قدیمی، ترافیک سایت را بالا ببریم و سایت را به روز نگه داریم ؟

2- سایت ها و مقاله هایی را که بدون دادن لینک از مطالب شما استفاده کرده اند را پیدا کنید

ممکن هست به هر دلیلی به محتوای شما، شغل یا برندتان در سایت های دیگر اشاره شده باشد اما به آن لینکی داده نشده باشد. پیدا کردن این موارد و درخواست برای دادن لینک به محتوای شما، شبکه ای از ارتباط و لینک های برگشتی به سایتتان را فراهم می کند.

گاهی ممکن است شخصی سایت شما و محتوای تان را آن قدر دوست داشته باشد که در موردش بنویسد اما فراموش کند که به محتوای شما لینک بدهد. سعی کنید این موارد را پیدا کنید و از آنها در به دست آوردن رتبه بهتر استفاده کنید

استفاده کردن از این موارد طی دو مرحله ممکن است:

مرحله اول: پیدا کردن تمام مطالبی که بدون لینک به آنها اشاره شده است.

اولین قدم شما باید گرفتن لینک از تمام محتوایی باشد که بدون لینک از آنها استفاده شده است.

برای انجام این کار، از گوگل استفاده کنید. نام تجاری یا محتوای خودتان را جستجو کنید و تمام مواردی را که در آن از محتوای شما بدون آدرس سایت در اینترنت، شبکه های اجتماعی و لینک های متداول استفاده شده، پیدا کنید.

مثال:

اینجا ما نام رایتینا را برای پیدا کردن سایت ها و مقاله هایی که به آن اشاره شده جستجو کردیم و نتایج زیر به دست آمد:

بهبود رتبه سایتموارد زیر را نادیده بگیرید:

  • سایت هایی که به برند یا آدرس سایت شما اشاره کرده اند.
  • سایت هایی که محتوای شبکه های اجتماعی شما را منتشر می کنند.
  • سایت های اسپم که به صورت خودکار محتوای شما را دوباره ذخیره می کنند.

ممکن است زمان زیادی برای این کار صرف کنید اما مطمئنا سایت هایی را پیدا می کنید که از محتوای شما بدون دادن لینک استفاده کرده اند.

فهرستی از تمام آنها تهیه کنید، به مدیر سایت ها ایمیل بزنید و از آنها بخواهید که به محتوای شما در مقاله هایشان لینک دهند.

توجه:

جواب گرفتن از این راه به ادبیات شما در برقراری ارتباط بستگی دارد، سعی کنید موضوع را طوری بگویید که نتیجه دهد. حتی می توانید پیشنهادهای خوبی نظیر اشتراک گذاری متقابل محتوای آن سایت ها در سایت خودتان به آنها بدهید.

مرحله دوم: نظارت برای پیدا کردن مقاله هایی که به محتوای شما اشاره می کنند

راه دیگر این است که برای پیدا کردن مواردی که ممکن است در آینده به محتوای شما در سایت های دیگر  اشاره شود برنامه ریزی کنید.

با این کار همان لحظه از مواردی که از محتوای شما یا اسم برندتان استفاده می شود، مطلع می شوید و در صورت ندادن لینک اقدام کنید.

یک راه بی هزینه برای این کار استفاده از Google Alerts است. با این کار هر جا که به اسم برند شما اشاره شود متوجه خواهید شد و می توانید اگر این کار بدون دادن لینک انجام شده باشد، اقدام کنید.

3. در فهرست بهترین های کسب و کار خود قرار بگیرید

اگر فهرست بهترین سایت های کسب و کار خودتان را در گوگل جستجو کنید، فهرستی از  سایت هایی پیدا خواهید کرد که به محتواهای با کیفیت آنها ارجاع داده شده است.

با نویسندگان این سایت ها ارتباط برقرار کنید و لینکی از محتوایتان را برایشان بفرستید. آنها را متقاعد کنید که سایت شما باید در فهرست بهترین ها قرار بگیرد.

مثلا ما اینجا برای پیدا کردن فهرست بهترین سایت های تولید محتوا جستجو انجام دادیم و به این نتایج رسیدیم:

بهترین سایت های تولید محتوا

 

روش دیگر این است که آدرس سایت تان را در نشریه های الکترونیکی منتشر کنید. ممکن است این کار به دادن لینک مستقیم منجر نشود اما بعضی از نشریه ها از روی نشریه های برتر مطالب خودشان را تهیه می کنند و ممکن است به سایت شما در آنها اشاره شود.

 

حضور در خبرنامه های محبوب باعث می شود که سایر مدیران و نویسندگان سایت محتوای شما را ببیند و از آن استفاده کنند.

خبرنامه های مربوط به حوزه فعالیت و کسب و کار خودتان را پیدا کنید.

سپس با آنها تماس برقرار کنید و متقاعدشان کنید که محتوای شما برای آنها مناسب است. به محتوای خود لینک بدهید و در مورد ارزشی که محتوای شما به خوانندگان آنها می دهند حرف بزنید و سعی کنید قانع شان کنید از آنها استفاده کنند.

4. به مقاله هایی که بازدید کننده کمتری دارند لینک داخلی بدهید

به طور کلی، بخش عمده ای از ترافیک و بازدید سایت از درصد کمتری از کل محتوای سایت به دست می آید. به عبارت دیگر، احتمالا فقط چند مقاله در سایت شما وجود دارد که مخاطبان بیشتر آنها را مطالعه می کنند و بیشتر مقاله ها کمتر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

به قانون 80 به 20 در این مورد توجه کنید. این قانون می گوید که 80 % بازدید سایت از 20 % محتوای آن به دست می آید.

ممکن است آمار بالا نا امید کننده باشد اما این درصد فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد که کمتر کسی به آن توجه می کند.

می توانید از این مقاله ها به مقاله های محبوب لینک بدهید. مثلا از مقاله هایی که در صفحه های 2 و 3 گوگل دارید به محتواهای محبوب لینک بدهید و بین آنها ارتباط برقرار کنید. با این کار مخاطب بیشتری از آن صفحات بر روی لینک ها کلیک می کند و مقاله های بیشتری از سایت شما را می خواند و میزان بازدید از مقاله هایی که کمتر محبوب اند بیشتر می شود.

برای این کار ،باز هم می توانید از Google Search Console سرچ کنسول گوگل استفاده کنید .بنابراین کنسول را باز کنید و به بخش Search Traffic> Search Analytics بروید و مقالاتی که پایین ترین بازدید و ترافیک را دارند را انتخاب کنید که از مقالات پر بازدید به آنها لینک بدهید.

5- در سایت ها و نشریات الکترونیکی مهم مربوط به کسب و کارتان حضور داشته باشید

نوشتن مقاله برای نشریات به صورت مهمان، در صورتی که به درستی اجرا شود تاثیر زیادی بر روی افزایش رتبه سایت شما خواهد داشت.

انتشار مقاله در نشریات الکترونیکی مهم که به طور منظم منتشر می شوند در دراز مدت بر کار شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت و از آن سود می برید.

حضور در چنین نشریاتی نام شما را برجسته می کند و رابطه ای را ایجاد می کند که می توانید از آن برای مطرح شدن بیشتر سایت خودتان و تبلیغ آن بهره برداری کنید.

یک کلمه کلیدی مربوط به حوزه کسب و کار خودتان را جستجو کنید تا فهرستی از نشریات و سایت های مهم مربوط به آن را پیدا کنید.

مثلا اگر سایت و کسب و کار شما مرتبط با محتوای انگیزشی و توسعه فردی است میتوانید در این مورد نشریاتی را پیدا کنید که بتوانید مقاله هایی برای چاپ در آنها بفرستید یا اینکه سایت های مرتبط را پیدا کنید که بتوانید برای آنها به عنوان میهمان پست یا مقالاتی بنویسید .

در این روش باید به دنبال سایت هایی بگردید که نویسنده مهمان بخواهند یا صفحه ای را برای مشارکت مخاطبان در نظر گرفته باشند. در سایت های فهرست تان جستجو کنید تا بفهمید که به نویسنده نیاز دارند یا نه. اگر جواب مثبت بود خود آن سایت ها برای اینکه چطور برایشان بنویسید راهنمایی تان می کنند.

قبل از اینکه درخواست تان را برایشان بفرستید، به روش های زیر به آنها نشان دهید که علاقمند هستید در سایت شان مشارکت کنید:

  • چند نظر مفصل در مورد مقاله های سایت بنویسید.
  • نمونه کارهایی برای نشان دادن سبک کاری تان داشته باشید.

همه این کارها را انجام دهید و به پیش بروید، مطمئنا جواب خواهید گرفت.

مثلا ما این بخش نویسنده میهمان را در سایت مان داریم و اگر شما علاقه مند به حوزه نویسندگی و تولید محتوا هسیتد میتوانید مقالات خودتان را در این صفحه برای ما بفرستید تا به نام خودتان منتشر کنیم :

انتشار پست میهمان در رایتینا

6. به اینفلوئنسرهای کسب و کار خودتان لینک بدهید

بعضی از مدیران سایت ها فکر می کنند که لینک دادن به سایت های دیگر روی رتبه بندی سایت شان تاثیر منفی می گذارد اما حقیقت این است که این طور نیست.

مطالعات نشان می دهد که بین برقراری لینک های خارج از سایت با بهبود رتبه در موتورهای جستجو ارتباط مثبتی وجود دارد. علاوه بر سئو، همیشه در سایت های دیگر ایده ها و محتواهای خوب دیگری پیدا می شوند که می توانید آنها را به خوانندگان تان معرفی کنید و منبع خوبی برای پشتیبانی از محتوای خودتان بسازید.

می توانید از اینفلوئنسرها برای بهتر شدن رتبه سایت استفاده کنید.

لینک دادن به محتوای اینفلوئنسرها در سایت ها یا شبکه های اجتماعی شان علاوه بر اینکه باعث می شود محتوای شما از طرف آنها به اشتراک گذاشته شود، بهانه ای برای گسترش روابط با آنها نیز هست.

از تاثیر گذاری آنها برای بهبود رتبه سایت تان استفاده کنید:

  • فهرستی از تاثیرگذاران مربوط به کسب و کار تان و محتوایی که منتشر می کنند تهیه کنید.
  • منابعی که از آن استفاده کرده اند پیدا کنید و از محتوای خودتان به آنها لینک بدهید.
  • از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنید تا از فعالیت هایشان و محتواهایی که منتشر می کنند با خبر شوید.

 

 

پس اگر می خواهید سایت موفقی داشته باشید، باید کاری کنید کسانی که به دنبال محتواهایی مثل محتواهای شما می گردند، به راحتی سایت شما را پیدا کنند.

ممکن است عمل کردن به تمام روش های بالا زمان بر و دشوار باشد اما در دراز مدت نتیجه خوبی خواهد داشت و بازدید کننده را به سمت سایت شما خواهد کشاند. یکی از بهترین ابزارها برای کمک در این مسیر ابزار سرچ کنسول گوگل است، آموزش سرچ کنسول را جدی بگیرید.

مطمئن باشید اگر مخاطبی که به دنبال محتوایی نظیر محتوای شما می گردد به راحتی پیدایتان کند، سایتتان رشد خواهد کرد، پس همین الان شروع کنید.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

هر کسی که دوست دارد سایت اش ترافیک بیشتر و رتبه بهتری داشته باشد این را میخواند

قبلا در رایتینا درباره چگونه با سئو رتبه یک گوگل شویم اینکه صحبت کردیم ولی این‌بار از زاویه دیگر قصد داریم به شما یاد بدهیم که چطور بتوانید افزایش رتبه سایت خودتان در نتایج گوگل داشته باشید، آیا دوست دارید سایت شما ترافیک بیشتری داشته باشد و هر روز شلوغ تر از قبل شود؟

به نظر سوال مسخره ای می رسد.

مگر کسی هم پیدا می شود که سایت ساخته باشد و دوست داشته باشد مگس بپراند و برای یک سایت سوت و کور کلی هزینه کند؟! یا دوست نداشته باشد که رتبه خوبی در گوگل بگیرد ؟

مشخصا اگر در حالت روحی و روانی سالمی باشد قطعا نه 😉

وقتی در مورد بازدید سایت و بهینه سازی رتبه سایت صحبت می شود یکی از نکات کلیدی توجه به سئو است، احتمالا همه شما می دانید که اگر سئو را نادیده بگیرید بازدید بسیار زیادی را از دست خواهید داد.

به آمارهای زیر توجه کنید:

51 % از بازدید های سایت از طریق موتورهای جستجو تامین می شود. (منبع )

روزانه 5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود، فقط در گوگل! ( منبع)

علاوه بر اینها این واقعیت هم وجود دارد که به دست آوردن بازدید بیشتر از طریق موتورهای جستجو در مقایسه با شبکه های اجتماعی و لینک های داده شده در بقیه سایت ها بسیار موثر است.

تمام موارد بالا اهمیت سئو را نشان می دهد.

داشتن اطلاعات زیاد در مورد سئو یا بی اطلاعی از آن سردرگمی می شود، نمی دانیم برای افزایش رتبه سایت کدام روش سئو را انتخاب کنیم و برای گرفتن نتیجه بهتر روی آن تمرکز کنیم.

در این مقاله روش هایی را به شما معرفی می کنیم که با صرف کمترین زمان و هزینه به نتیجه برسید و بازدید سایت تان را افزایش دهید.

1- محتواهای قدیمی را به روز کنید

با محتواهایی که تا الان در سایت منتشر کرده اید شروع کنید. به آنها نگاهی بیاندازید و جایگاه شان را در نتایج گوگل بفهمید.

مثلا بفهمید در صفحه چندم هستند؟ 2،3 یا 4؟

به روز رسانی محتواسریع ترین راه برای به دست آوردن این اطلاعات استفاده از google search console سرچ کنسول گوگل است.

توجه:

اگر تنظیمات آن را بر روی سایت فعال نکرده اید در اولین فرصت وارد حساب کاربری گوگل شوید و آن را به سایت اضافه کنید.

وارد حساب کاربری search console سرچ کنسول گوگل شوید و بعد مسیر زیر را دنبال کنید:

Search Traffic > Search Analytics

بعد “position” و “pages” را انتخاب کنید تا جایگاه صفحه تان را در نتایج گوگل ببینید.

روی هر صفحه ای که نشان داده شد کلیک کنید و بعد “Queries” را انتخاب کنید.

باید صفحه هایی را پیدا کنید که:

  • وقتی کلمات کلیدی مربوط به آنها را جستجو می کنید در صفحه های 2 ،3 یا 4 نتایج هستند.
  • بیشتر از یک سال است که به روز نشده اند.
  • وقتی این صفحه ها را پیدا کردید با اضافه کردن محتواهای جدید به روزشان کنید.

به دو روش می توانید این کار را بکنید:

  • مقاله هایتان را از لحاظ محتوایی کامل تر کنید یا اگر جایی حس میکنید ابهامی دارد رفع کنید تا اطلاعات قابل فهم تر و مفید تر را به خواننده بدهند
  •  اطلاعات و محتواهای تاریخ گذشته را تغییر دهید و آنها را با اطلاعات به روز و مفید جایگزین کنید.

چرا به روزرسانی محتوا انقدر مهم است؟

  • محتواهای طولانی تر و عمیق تر بازدید بیشتری در مقایسه با محتواهای کوتاه دارند

وقتی محتوای به روز به صفحات سایت اضافه می کنید به گوگل این پیام را می دهید که به سایت شما توجه کند. گوگل دوست دارد محتواهای عمیق و به روز شده را در نتایج خود نشان دهد و آنها را به دست خوانندگانش برساند.

توجه:

بر اساس مطالعات انجام شده در این مورد، محتواهای با طول متوسط رتبه بهتری در گوگل به دست می آورند. اما باید توجه کرد که این تنها مولفه نیست. گوگل از فاکتورهای متنوعی برای رتبه بندی سایت ها و مقاله ها استفاده  می کند.

نوشتن زیاد همیشه جواب نمی دهد، بعضی اوقات نحوه سازماندهی کردن محتوا یا مفید بودن آن برای مخاطب تاثیر بیشتری در بهتر کردن رتبه سایت دارد.

اصل مهم این است:

مردم دنبال جواب برای سوال هایشان می گردند و وظیفه شما این است که کمک کنید آن را پیدا کنند.

  • محتوای تازه و داغگوگل محتواهای جدید را ترجیح می دهد

حتما دیده اید وقتی که اسم شخص مشهور یا یک مدل ماشین را جستجو می کنید. گوگل، جدیدترین و به روز ترین اطلاعات مربوط به آن شخص مشهور یا آن مدل ماشین را به شما نشان می دهد. این از ویژگی های الگوریتم جستجوی گوگل است که اطلاعات جدید را پیدا می کند و نمایش می دهد.

گوگل به محتواهای جدیدی که به جستجوهای انجام شده مربوط باشند بیشتر توجه می کند و این کار را با محاسبه زمان انتشار اولیه مقاله تا زمان آخرین ویرایش آن انجام می دهد.

دقت کنید که اگر مقاله ای را منتشر کنید و بلافاصله تغییرش دهید، در واقع از نظر گوگل مقاله جدیدی منتشر نکرده اید. باید صبر کنید تا مدتی از زمان انتشار مقاله بگذرد و بعد تغییرات لازم را انجام دهید، در این صورت مقاله شما از نظر گوگل مقاله جدیدی است و شانس اش برای به دست آوردن رتبه خوب بیشتر می شود.

توجه:

تازگی محتوا فقط یکی از عوامل رتبه بندی سایت است، انتظار نداشته باشید با به روز کردن محتوا به صفحه اول گوگل برسید، اگر این کار را انجام دهید ممکن است رتبه بهتری به دست بیاورید.

خبر خوب این است که نیاز نیست زمان و منابع زیادی برای به روز رسانی محتواهای قدیمی به کار ببرید، اگر مقاله ای 1000 کلمه ای از قبل نوشته باشید با به روز کردن و گسترش آن می توانید رتبه اش را بهتر کنید.

چگونه با محتواهای قدیمی، ترافیک سایت را بالا ببریم و سایت را به روز نگه داریم ؟

2- سایت ها و مقاله هایی را که بدون دادن لینک از مطالب شما استفاده کرده اند را پیدا کنید

ممکن هست به هر دلیلی به محتوای شما، شغل یا برندتان در سایت های دیگر اشاره شده باشد اما به آن لینکی داده نشده باشد. پیدا کردن این موارد و درخواست برای دادن لینک به محتوای شما، شبکه ای از ارتباط و لینک های برگشتی به سایتتان را فراهم می کند.

گاهی ممکن است شخصی سایت شما و محتوای تان را آن قدر دوست داشته باشد که در موردش بنویسد اما فراموش کند که به محتوای شما لینک بدهد. سعی کنید این موارد را پیدا کنید و از آنها در به دست آوردن رتبه بهتر استفاده کنید

استفاده کردن از این موارد طی دو مرحله ممکن است:

مرحله اول: پیدا کردن تمام مطالبی که بدون لینک به آنها اشاره شده است.

اولین قدم شما باید گرفتن لینک از تمام محتوایی باشد که بدون لینک از آنها استفاده شده است.

برای انجام این کار، از گوگل استفاده کنید. نام تجاری یا محتوای خودتان را جستجو کنید و تمام مواردی را که در آن از محتوای شما بدون آدرس سایت در اینترنت، شبکه های اجتماعی و لینک های متداول استفاده شده، پیدا کنید.

مثال:

اینجا ما نام رایتینا را برای پیدا کردن سایت ها و مقاله هایی که به آن اشاره شده جستجو کردیم و نتایج زیر به دست آمد:

بهبود رتبه سایتموارد زیر را نادیده بگیرید:

  • سایت هایی که به برند یا آدرس سایت شما اشاره کرده اند.
  • سایت هایی که محتوای شبکه های اجتماعی شما را منتشر می کنند.
  • سایت های اسپم که به صورت خودکار محتوای شما را دوباره ذخیره می کنند.

ممکن است زمان زیادی برای این کار صرف کنید اما مطمئنا سایت هایی را پیدا می کنید که از محتوای شما بدون دادن لینک استفاده کرده اند.

فهرستی از تمام آنها تهیه کنید، به مدیر سایت ها ایمیل بزنید و از آنها بخواهید که به محتوای شما در مقاله هایشان لینک دهند.

توجه:

جواب گرفتن از این راه به ادبیات شما در برقراری ارتباط بستگی دارد، سعی کنید موضوع را طوری بگویید که نتیجه دهد. حتی می توانید پیشنهادهای خوبی نظیر اشتراک گذاری متقابل محتوای آن سایت ها در سایت خودتان به آنها بدهید.

مرحله دوم: نظارت برای پیدا کردن مقاله هایی که به محتوای شما اشاره می کنند

راه دیگر این است که برای پیدا کردن مواردی که ممکن است در آینده به محتوای شما در سایت های دیگر  اشاره شود برنامه ریزی کنید.

با این کار همان لحظه از مواردی که از محتوای شما یا اسم برندتان استفاده می شود، مطلع می شوید و در صورت ندادن لینک اقدام کنید.

یک راه بی هزینه برای این کار استفاده از Google Alerts است. با این کار هر جا که به اسم برند شما اشاره شود متوجه خواهید شد و می توانید اگر این کار بدون دادن لینک انجام شده باشد، اقدام کنید.

3. در فهرست بهترین های کسب و کار خود قرار بگیرید

اگر فهرست بهترین سایت های کسب و کار خودتان را در گوگل جستجو کنید، فهرستی از  سایت هایی پیدا خواهید کرد که به محتواهای با کیفیت آنها ارجاع داده شده است.

با نویسندگان این سایت ها ارتباط برقرار کنید و لینکی از محتوایتان را برایشان بفرستید. آنها را متقاعد کنید که سایت شما باید در فهرست بهترین ها قرار بگیرد.

مثلا ما اینجا برای پیدا کردن فهرست بهترین سایت های تولید محتوا جستجو انجام دادیم و به این نتایج رسیدیم:

بهترین سایت های تولید محتوا

 

روش دیگر این است که آدرس سایت تان را در نشریه های الکترونیکی منتشر کنید. ممکن است این کار به دادن لینک مستقیم منجر نشود اما بعضی از نشریه ها از روی نشریه های برتر مطالب خودشان را تهیه می کنند و ممکن است به سایت شما در آنها اشاره شود.

 

حضور در خبرنامه های محبوب باعث می شود که سایر مدیران و نویسندگان سایت محتوای شما را ببیند و از آن استفاده کنند.

خبرنامه های مربوط به حوزه فعالیت و کسب و کار خودتان را پیدا کنید.

سپس با آنها تماس برقرار کنید و متقاعدشان کنید که محتوای شما برای آنها مناسب است. به محتوای خود لینک بدهید و در مورد ارزشی که محتوای شما به خوانندگان آنها می دهند حرف بزنید و سعی کنید قانع شان کنید از آنها استفاده کنند.

4. به مقاله هایی که بازدید کننده کمتری دارند لینک داخلی بدهید

به طور کلی، بخش عمده ای از ترافیک و بازدید سایت از درصد کمتری از کل محتوای سایت به دست می آید. به عبارت دیگر، احتمالا فقط چند مقاله در سایت شما وجود دارد که مخاطبان بیشتر آنها را مطالعه می کنند و بیشتر مقاله ها کمتر مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد.

به قانون 80 به 20 در این مورد توجه کنید. این قانون می گوید که 80 % بازدید سایت از 20 % محتوای آن به دست می آید.

ممکن است آمار بالا نا امید کننده باشد اما این درصد فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد که کمتر کسی به آن توجه می کند.

می توانید از این مقاله ها به مقاله های محبوب لینک بدهید. مثلا از مقاله هایی که در صفحه های 2 و 3 گوگل دارید به محتواهای محبوب لینک بدهید و بین آنها ارتباط برقرار کنید. با این کار مخاطب بیشتری از آن صفحات بر روی لینک ها کلیک می کند و مقاله های بیشتری از سایت شما را می خواند و میزان بازدید از مقاله هایی که کمتر محبوب اند بیشتر می شود.

برای این کار ،باز هم می توانید از Google Search Console سرچ کنسول گوگل استفاده کنید .بنابراین کنسول را باز کنید و به بخش Search Traffic> Search Analytics بروید و مقالاتی که پایین ترین بازدید و ترافیک را دارند را انتخاب کنید که از مقالات پر بازدید به آنها لینک بدهید.

5- در سایت ها و نشریات الکترونیکی مهم مربوط به کسب و کارتان حضور داشته باشید

نوشتن مقاله برای نشریات به صورت مهمان، در صورتی که به درستی اجرا شود تاثیر زیادی بر روی افزایش رتبه سایت شما خواهد داشت.

انتشار مقاله در نشریات الکترونیکی مهم که به طور منظم منتشر می شوند در دراز مدت بر کار شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت و از آن سود می برید.

حضور در چنین نشریاتی نام شما را برجسته می کند و رابطه ای را ایجاد می کند که می توانید از آن برای مطرح شدن بیشتر سایت خودتان و تبلیغ آن بهره برداری کنید.

یک کلمه کلیدی مربوط به حوزه کسب و کار خودتان را جستجو کنید تا فهرستی از نشریات و سایت های مهم مربوط به آن را پیدا کنید.

مثلا اگر سایت و کسب و کار شما مرتبط با محتوای انگیزشی و توسعه فردی است میتوانید در این مورد نشریاتی را پیدا کنید که بتوانید مقاله هایی برای چاپ در آنها بفرستید یا اینکه سایت های مرتبط را پیدا کنید که بتوانید برای آنها به عنوان میهمان پست یا مقالاتی بنویسید .

در این روش باید به دنبال سایت هایی بگردید که نویسنده مهمان بخواهند یا صفحه ای را برای مشارکت مخاطبان در نظر گرفته باشند. در سایت های فهرست تان جستجو کنید تا بفهمید که به نویسنده نیاز دارند یا نه. اگر جواب مثبت بود خود آن سایت ها برای اینکه چطور برایشان بنویسید راهنمایی تان می کنند.

قبل از اینکه درخواست تان را برایشان بفرستید، به روش های زیر به آنها نشان دهید که علاقمند هستید در سایت شان مشارکت کنید:

  • چند نظر مفصل در مورد مقاله های سایت بنویسید.
  • نمونه کارهایی برای نشان دادن سبک کاری تان داشته باشید.

همه این کارها را انجام دهید و به پیش بروید، مطمئنا جواب خواهید گرفت.

مثلا ما این بخش نویسنده میهمان را در سایت مان داریم و اگر شما علاقه مند به حوزه نویسندگی و تولید محتوا هسیتد میتوانید مقالات خودتان را در این صفحه برای ما بفرستید تا به نام خودتان منتشر کنیم :

انتشار پست میهمان در رایتینا

6. به اینفلوئنسرهای کسب و کار خودتان لینک بدهید

بعضی از مدیران سایت ها فکر می کنند که لینک دادن به سایت های دیگر روی رتبه بندی سایت شان تاثیر منفی می گذارد اما حقیقت این است که این طور نیست.

مطالعات نشان می دهد که بین برقراری لینک های خارج از سایت با بهبود رتبه در موتورهای جستجو ارتباط مثبتی وجود دارد. علاوه بر سئو، همیشه در سایت های دیگر ایده ها و محتواهای خوب دیگری پیدا می شوند که می توانید آنها را به خوانندگان تان معرفی کنید و منبع خوبی برای پشتیبانی از محتوای خودتان بسازید.

می توانید از اینفلوئنسرها برای بهتر شدن رتبه سایت استفاده کنید.

لینک دادن به محتوای اینفلوئنسرها در سایت ها یا شبکه های اجتماعی شان علاوه بر اینکه باعث می شود محتوای شما از طرف آنها به اشتراک گذاشته شود، بهانه ای برای گسترش روابط با آنها نیز هست.

از تاثیر گذاری آنها برای بهبود رتبه سایت تان استفاده کنید:

  • فهرستی از تاثیرگذاران مربوط به کسب و کار تان و محتوایی که منتشر می کنند تهیه کنید.
  • منابعی که از آن استفاده کرده اند پیدا کنید و از محتوای خودتان به آنها لینک بدهید.
  • از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنید تا از فعالیت هایشان و محتواهایی که منتشر می کنند با خبر شوید.

 

 

پس اگر می خواهید سایت موفقی داشته باشید، باید کاری کنید کسانی که به دنبال محتواهایی مثل محتواهای شما می گردند، به راحتی سایت شما را پیدا کنند.

ممکن است عمل کردن به تمام روش های بالا زمان بر و دشوار باشد اما در دراز مدت نتیجه خوبی خواهد داشت و بازدید کننده را به سمت سایت شما خواهد کشاند. یکی از بهترین ابزارها برای کمک در این مسیر ابزار سرچ کنسول گوگل است، آموزش سرچ کنسول را جدی بگیرید.

مطمئن باشید اگر مخاطبی که به دنبال محتوایی نظیر محتوای شما می گردد به راحتی پیدایتان کند، سایتتان رشد خواهد کرد، پس همین الان شروع کنید.

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست