تولید محتوا کودک

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. تولید محتوا کودک

اولین قدم برای هر نوع تولید محتوایی پیدا کردن یا ساختن ”  ایده  ” هستش. ما تو بانک ایده رایتینا کلی ایده تو دسته بندی های مختلف براتون آماده کردیم که میتونید ازشون برای تولید محتوا تو هر زمینه ای استفاده کنید. اینجایی هم که الان هستید ، بانک ایده تولید محتوا کودک هست .

اینجا هر روز با کلی ایده جدید به روز میشه . پس یادتون نره که تُند تُند اینجا سر بزنید و از بانک ایده رایتینا هر چه قدر که نیاز دارید ایده برداشت کنید 🙂

تولید محتوا کودک

 

   1   

عدم آگاهی و بدخوابی کودک

اگر پای درد و دل والدین و خصوصا مادرها بنشینیم، اکثریت آنها از بدخوابی کودک خود گله دارند. در صورتیکه بسیاری از این گله و شکایتها به دلیل عدم آگاهی ما از میزان خواب کودکان بر حسب سن و نیاز اونهاست. شما میتونید برای تولید محتوا کودک یه مقاله بنویسید برای آگاهی دادن به والدین ، تا آرامش رو به خانواده هدیه کنید.

   2   

خوابوندن کودک در محیط بیدار!

یکی از اشتباهات والدین در مورد خوابوندن کودکشون، اینه که زمانی که همه اهالی خونه بیدارن، اونا گیر میدن که بچه رو بخوابونن. اما قطعا برای خوابیدن کودک نیاز به شرایط خاصی هست . در این محتوای کودک ، این شرایط مناسب رو برای اونها توضیح میدین تا این مشکل به خوبی و خوشی حل بشه.

   3   

استفاده از فینگر فود Fingerfood برای تولید محتوا کودکان

تغذیه ی کودکان، همیشه ذهن پدر و مادر رو به خودش مشغول میکنه. والدین برای اینکه به فرزند شون غذا بدن از انواع و اقسام روش ها استفاده میکنن :”هام هام هاممممم هواپیما اومد”، در آوردن شکلکهای مختلف و…. ولی راهکارهای بهتری هم وجود داره. با آموزش چند فینگرفود و تزئین زیبا کودک رو به خوردن غذا ترغیب کنین.

   4   

غذاهای بی نیاز به دندون

دندون درآوردن کودکان مرحله ای از زندگیشونه که پدر مادر رو خیلی خوشحال میکنه و در بیشتر خانواده ها با جشن و مراسم خاصی همراهه. سن دندون درآوردن کودکان متفاوته ، با توجه به این مسئله شما میتونید در این مقاله به مادران کمک کنید تا با غذاهایی که نیاز به دندون ندارن آشنا بشن و با توجه به اصول تغذیه ، برای دلبندشون غذا درست کنن.

   5   

تولید محتوا کودک در مورد بغل کردن نوزاد

به شما تبریک میگیم ، شما مادر شدین. با این سِمَت جدید شما وارد مرحله ای از زندگی شدین که علاوه بر تمام زیبایی ها و دلخوشی هاش ، دارای باری از مسئولیت و خستگی و نگرانی است. در این مقاله میشه ، طریقه ی در آغوش گرفتن صحیح و راه های مراقبت از نوزاد را به مادران آموزش داد.

   6   

شیر دادن به نوزاد

اولین و بهترین تغذیه ی نوزادان، شیرمادر است. شیر مادر میتونه هم تشنگی و هم گرسنگی نوزاد را برطرف کند. بنابراین مادران باید اطلاعات کافی درباره ی نحوه صحیح شیر دادن ، تغذیه ی خودشون در این دوره ، بایدها و نبایدهای مربوط به شیردهی ، رو به طور کامل بدونن و شما میتونید برای تولید محتوا برای کودکان از این نکته ها استفاده کنید.

   7   

موضوع گریه ی نوزادان برای تولید محتوا کودک

زبان نوزاد تازه متولد شده ، گریه ی اونه. کودک تمام نیازهای خودش رو با گریه به اطرافیانش اطلاع میده. حتی گاهی او برای در آغوش گرفتن و حرکات موزون گریه میکنه. شما با جمع آوری اطلاعات میتونید مادرها رو یاری کنین تا بتونن این زبان نوزادشون را برای خودشون ترجمه کنن.

   8   

حمام دادن نوزادان

به نظر من حموم دادن یک نوزاد، یکی از سخت ترین کارهای والد بودن هستش! بنابراین یک مادر باید تموم نکته های ریز و درشت این کار سخت رو بدونه. از حاضر کردن لوازمی که نیاز داره ، گرفته تا طریقه ی شستن و دفعات حموم کردن اونها در طول هفته. شما میتونید از تمامی این مراحل برای تولید محتوا کودک تو سایت تون استفاده کنید.

   9   

تعویض پوشک کودک

عوض کردن پوشک کودک در طول شبانه روز چندین بار تکرار میشه و یک مادر میتونه حتی هنگام انجام این کار هم رابطه ی عاطفی بیشتری با کودک خودش داشته باشه. برای تولید محتوا برای کودکان میتونید مراحل انجام این کار رو با تمام نکات ضروری و بهداشتی بیان کنید. شما میتونین با جستجو عبارت how-to-take-care-of-newborn-tips-for-new-moms به پاسخ بسیاری از سوالات خود در این موارد برسین.

   10   

چالش دید و بازدیدها از نوزاد!

همه ی ما به کودکان عشق می ورزیم. نوزادان بهترین هستن و بوی یک نوزاد سرشار از زندگی و لطافت است. همه ی فامیل به محض شنیدن تولد یک نوزاد ، دل تو دلشون نیست که برای بازدید او برن. اما این ملاقات ها باید با رعایت اصول و قوانینی باشه تا سلامتی نوزاد حفظ بشه. جا داره توی یه مقاله مفصل این اصول رو بیان کنید.

   11   

مراقب های قبل از واکسیناسیون

همه ی والدین از ضرورت انجام واکسیناسیون باخبرند. با این وجود خیلی از اونها همیشه نگرانن. البته والدین باید آگاه باشن که نگرانی اونها به فرزندشون هم منتقل میشه. پس حفظ آرامش اولین قدمه. حالا شما در یه مقاله میتونین چند راهکار برای اینکه کودک کمتر احساس درد کنه و آرامش داشته باشه روارائه بدین.

   12   

در چه مواردی نباید کودک رو حموم داد؟

هرچقدر حموم رفتن میتونه مفید باشه و کودک رو آروم کنه ، از طرفی هم در مواردی وجود داره که حموم دادن کودک اصلاً کار درستی نیست و میتونه عوارضی رو به دنبال داشته باشه. درست همینجاست که شما باید به توضیح این موارد بپردازین.

   13   

بایدها و نبایدها در مورد بند ناف نوزادان

بند ناف چیه؟ راههای مراقبت از اون چیه؟ چطور باید تمیز بشه؟ در هنگام بروز چه علائمی باید به پزشک مراجعه کرد ؟
چقدر زمان میبره تا اون بیوفته؟ چه نکاتی رو بعد از افتادن بند ناف باید رعایت کرد؟ اینها میتونه سوالات یک مادری که اولین فرزندش به دنیا اومده باشه، پس با پاسخ دادن به اونها هم میتونید تولید محتوا برای سایت کودک بکنید، نگرانی های او رو برطرف کنین.

   14   

اثر تغذیه بر رفتار کودک

بسیاری از مطالعات نشون داده که ” فرزند شما ، چیزی است که میخوره”.
به عبارت دیگه ، اطمینان از داشتن رژیم غذایی متعادل برای کودک می تونه به تثبیت و یا کاهش اختلالات خلقی او کمک کنه. موضوع مناسب و مهمی که والدین باید از آن آگاهی داشته باشن.

   15   

تقویت هوش هیجانی

تقویت هوش هیجانی فرزند شما به معنای کمک به او در یادگیری برای شناسایی احساسات مختلف خودش و چگونگی کنترل اونها توسط خودش است. حالا سوالی که مطرح میشه اینه که : چطور هوش هیجانی فرزندمون رو در جهت بهبود رفتارش تقویت کنیم؟

   16   

خستگی و کودک

ما بزرگترها ، وقتی خسته هستیم ، بدترین ورژن (حالت) خودمون رو نشون میدیم! پس چطور توقع داریم کودکان در اینصورت آروم و بدون هیچ عکس العملی باشن؟ به نظر شما بهتر نیست که اول بدونیم که چه زمانی کودک احساس خستگی می کنه؟ و چه راهکارهایی رو میتونیم انجام بدیم تا از استراحت کافی کودک مطمئن بشیم؟

   17   

نقش استقلال کودکان

از نظر بسیاری از روانشناسان ، استقلال دادن به کودک در اموری که خود والدین بر اونها نظارت دارن ، میتونه کودک رو در کنترل احساسات و تعادل رفتاری کمک کنه. کدوم بهتره؟” برو اتاقت رو مرتب کن ” یا ” بعد از ناهار اتاقت رو مرتب میکنی یا قبلش؟” استقلال در تصمیم گیری . میتونید از این موضوع برای تولید محتوا کودک استفاده کنید.

   18   

پدیده ی دست و پا چلفتی!

کودک شما چند بار این عبارت رو شنیده؟ کاربرد این واژه توسط والدین امری عادی شده و در هر زمانی که کودک قادر به انجام کاری نباشه این لقب رو بهش نسبت میدن! در صورتیکه کاملا باید بررسی بشه تا متوجه بشیم آیا ناتوانی در انجام بعضی کارها از وجود اختلالی در کودک به ما خبر میده یا نه؟

   19   

آموزش موسیقی کودکان

در سالهای اخیر یادگیری موسیقی برای بیشتر خانواده ها در جایگاه مهمی قرار گرفته. همونطور که همه میدونیم ، قبل از اقدام به هر کاری آگاهی از شرایط و نتایج اون بسیار مهمه. بنابراین اولین سوال که در ذهن والدین پیش میاد اینه که : واقعاً چه سنی برای آموزش موسیقی به کودک مناسبه و میتونه اصولی در این راه قدم برداره؟

   20   

رقص و کودکان

از رقص و موسیقی برای آموزش و تمرین مهارت های اساسی استفاده می کنیم. رقص میتونه به پیشرفت آموزشی ، اجتماعی و عاطفی کودک کمک کنه. در این مقاله به این نکته بپردازین که ” چطور کودکان از طریق رقص آموزش میبینن؟” شما میتونین با جستجوی عبارت:How Kids Can Learn Through Dance
در گوگل مطالب مفیدی بدست بیارین و برای تولید محتوا کودکان استفاده کنید.

   21   

وسواس در کودکان

شاید فکر کنیم که وسواس مختص بزرگترهاست، اما بهتره که بدونیم کودکان هم در معرض ابتلا به بیماری وسواس هستن.
اغلب کودکان در مورد بعضی موارد نگران هستن ولی چه رفتاری در اونها مشاهده کنیم به بیماری وسواس (OCD) مشکوک میشیم؟ در این مقاله به این بیماری و راههای تشخیص و درمان بپردازین.

   22   

درماتیت پوشک

بثورات و التهاب پوست ناحیه ی پوشک در نوزادان چیست؟ علائم اون چیه ؟ راههای درمان ؟ داروهای درمانی ؟ راههای پیشگیری ؟ و پاسخ سوالات دیگر میتونه مقاله ی مفیدی رو برای مادران مهیا کنه.

   23   

فشار خون بالا در نوزادان

فشار خون بالا چیست؟ شاید فکر کنیم که فقط افراد بزرگسال به این عرضه دچار میشن در صورتیکه اینطور نیست. عوامل ایجاد این مشکل در نوزادان چیه؟ علائم؟ تشخیص ؟ درمان ؟ عوارض؟ راههای جلوگیری؟ پاسخ به این سوالات مقاله مفیدی رو میسازه.

   24   

نوشیدن آب و شیردهی

یک خانوم شیرده چه میزان آب باید مصرف کند؟ اصلا کم یا زیاد نوشیدن آب ضررهایی هم در پی داره؟ آیا مصرف زیاد آب شیر رو هم افزایش میده؟ علائم کمبود آب در بدن مادرشیرده چیه؟

   25   

ph پوست کودک

پوست کودکان و نوزادان بسیار ظریف و حساس است پس باید خیلی مراقب مواد شوینده مصرفی باشیم. شما میتونین در مورد ph پوست کودک ، انتخاب درست شامپو و صابون ،میزان مصرف، انواع شامپو و…. یک مقاله ی خوبی بنویسید.

   26   

لوسیون کالامین

این دارو به صورت موضعی برای خارش و التهابات پوستی استفاده میشود.ترکیبات این دارو، فواید و عوارض ، نحوه ی استفاده، موارد استفاده ، هشدارهای مصرف ، و…. میتوانند مباحث این مقاله باشد.

   27   

میان وعده های دوست داشتنی با توت فرنگی

میوه دادن روزانه به کودکان شاید کار سختی باشه و بچه ها به راحتی زیر بار نرن! بنابراین ما میتونیم با برخی از دستور العمل ها این خوراکی ها رو برای اونها جذاب کنیم. در این مقاله به تهیه چند میان وعده با توت فرنگی بپردازین.

   28   

سیاهی دور چشم در کودکان

چه چیزی می تونه باعث ایجاد حلقه های تیره در اطراف چشم کودکان بشه؟ خستگی ، کمبود خواب و یا تغذیه میتونن باعث بروز چنین عارضه ای بشن ولی ممکن است اینها تنها دلایل نباشد. این موضوع رو بررسی کنین.

   29   

روش های خانگی برای رفع سرفه در کودکان

سرفه می تونه به دلیل عفونت های باکتریایی یا ویروسی ایجاد بشه و تا دو هفته ادامه داشته باشه. برخی ازراهکارهای خونگی می تونن برای تسکین سرفه مفید باشن. میتونید از این نکته برای تولید محتوا کودک استفاده کنید.

   30   

سوء هاضمه در کودکان

سوء هاضمه چیست؟ علائم سوء هاضمه در کودکان چه چیزهایی هستن؟علل اون ؟ چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟ راه های درمان ؟ پیشگیری از این عارضه؟ با این مقاله میتونین تمام این سؤالات رو پاسخ بدید.

   31   

تمرینات تنفسی برای کودکان

تمرینات تنفس عمیق از جهات مختلف میتونه به کودکان سود برسونه. در این مقاله به مزایا و نکات این کار و راه های آموزش ورزش های تنفس عمیق به کودکان رو یادآوری کنین.

   32   

آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان با بازی

برای هر انسانی داشتن روابط اجتماعی مناسب ، یکی از ضروریات محسوب میشه. برای رسیدن به این هدف باید از کودکی سرمایه گذاری کرد و آموزش داد. در این مقاله به آموزش چند بازی برای این هدف بپردازین.

   33   

خنده نوزادان در خواب

والدین و اعضای خانواده از خندیدن نوزاد لذت میبرن و تمام تلاش خودشون رو می کنن که اونو بخندونن. گاهی نوزادان در خواب هم لبخند میزنن . بحث در مورد علت این حالت میتونه موضوع خوبی برای مقاله ی شما باشه.

   34   

آموزش مداد به دست گرفتن کودک

یکی از اصول نوشتن ، درست مداد به دست گرفتن است. از چه سنی این مهارت رو به کودک بیاموزیم؟ چگونه و با چه روشی این آموزش رو انجام بدیم؟ چه نکاتی رو در مورد تهیه مداد باید رعایت کنیم؟

   35   

مهارت ارتباطی در کودک 24 ماهه

بچه ها در سنین مختلف پیشرفت ها و مهارت های خاصی رو از خودشون نشون میدن و والدین با روز به روز اونها ذوق میکنن و شاد میشن. پس بهتره در مورد زمان بروز این مهارت ها اطلاعاتی داشته باشن که شما در این مقاله میتونین به اونها اطلاع رسانی کنین.

   36   

علائم علاقه کودک به جدایی از پوشک

آموزش دستشویی رفتن به کودک نیاز به هزینه کردن صبر و حوصله داره! اول از همه باید بدونیم که کودک چه علائمی از خودش نشون میده تا به ما بفهمونه که دیگه وقتشه…

   37   

بهداشت در کودکان پیش از دبستان

مطمئناً ، می دونید که آموزش بهداشت و سلامت به فرزندتان چقدر اهمیت داره .عادت های بهداشتی مناسب می تونن به کودک نو پای شما کمک کنن تا زندگی شاد تری داشته باشن. چگونه و چه چیزهایی رو باید به او آموزش دهیم؟

   38   

آداب عطسه کردن

آموزش نکات بهداشتی در سنین پایین میتونه برای حفظ سلامتی افراد بسیار مفید باشه. یکی از این نکات چگونگی عطسه و سرفه کردنه. میتونید توی تولید محتوا برای سایت کودک به این نکته مهم و اهمیت اون بپردازین.

   39   

خس خس سینه کودکان

وقتی کودک به راحتی و عادی نفس نمی کشه و هنگام تنفس صدای سوت مانندی شنیده بشه، اصطلاحا گفته می شه که سینه نوزاد خس خس می کنه. علل ایجاد ؟علائم ؟ تشخیص و درمان ؟ مراقبت و….؟

   40  

قلقلک آری یا خیر!

به جرأت میشه گفت که بیشتر افراد احساس خوبی نسبت به قلقلک ندارن ! در اینصورت آیا قلقلک دادن کودکان کار درستی است؟ به طور حتم خیر! این مقاله فرصت مناسبی است تا به این موضوع و عوارض ناشی از اون بپردازین.

   41   

عوامل ایجاد وابستگی کودک به والدین

واقعیت اینه که اصولاً دلبستگی خوبه ولی وابستگی نه! وقتی نوزاد به جمع خانواده اضافه میشه ، والدین هرگونه عمل کنن بازتابش در کودک دیده میشه . چه چیزهایی در خانواده و رفتار والدین موجب میشه تا کودکان وابسته بشن؟

   42   

عوارض وابستگی

تعریف وابستگی در علم روانشناسی چیه؟ چگونه میشه اونو در کودک تشخیص داد و علائم اون چه چیزهایی میتونه باشه ؟ عوارض این وابستگی چیه؟

   43   

کودکان در مورد طلاق چگونه فکر می کنند؟

بچه ها منطقی فکر نمی کنن. اونها تجربه و دانشی که بزرگسالان از اون برخوردار هستند رو ندارن. این بدین معناست که وقتی اتفاقی مثل طلاق رخ می ده ، اونا نمیتونن منطقی فکر کنن و گاهی حتی خودشون رو مقصر میدونن! پس والدین چطور با فرزندشون رفتار کنن تا کمترین آسیب رو ببینن؟

   44   

کودکان در چه سنی بیشتر تحت تأثیرعوارض طلاق قرار دارند؟

فرزند شما در هر سنی که باشه تحت تأثیر آثار منفی طلاق قرار می گیره. ولی این به معنای این نیست که کودکان رو نادیده بگیریم . در این مقاله به بررسی سنین مختلف بپردازین و بهترین و بدترین سن کودک رو برای طلاق والدین بیان کنین.

   45   

واکنش های کودکان در هنگام مواجهه با طلاق

جدایی پدر و مادر از هم و تنش های ایجاد شده در زندگی میتونه باعث عوارضی بشه که نیاز به بررسی بیشتری داره و بیشتر اوقات نیاز به حضور مشاور مطرح میشه . مشکلاتی در خواب ، تغذیه ، مدرسه ، رفتار با همسالان و…. بررسی این موارد بر عهده شما .

   46   

علائم والدین هلیکوپتری (بیش از حد محافظ)

والدین هلیکوپتری چه کسانی هستن؟ به نظر میاد که اونها همیشه سوار بر هلیکوپتر خود هستن و در هر شرایط خودشون رو به فرزندشون میرسونن و با عنوان محافظت همواره با او هستن! چه نشانه هایی در والدین وجود داره که اونها رو میشه والدین هلیکوپتری خطاب کرد؟

   47   

عوارض والدین هلیکوپتری

والدینی که با این روش فرزندان خود را پرورش می دهند باید بدونن که چه عوارضی در انتظار خودشون و فرزندشون است. عدم رشد عزت نفس ، عدم استقلال ، اضطراب ، عدم مسئولیت و…. از عوارض این مشکل هستن که میشه در این مقاله به تمومی اونها پرداخت.

   48   

عشق ورزیدن به کودک بدون قید و شرط

یکی از مهارتهای فرزند پروری میتونه عشق بدون قید وشرط باشه . این به چه مفهومیست؟ آیا برای این که بهش ثابت کنیم که عاشقش هستیم در همه ی امور اونو آزاد بذاریم؟ از چه راههایی میشه عشق رو به فرزندمون انتقال بدیم؟

   49   

بگذارید اونها بازی کنن و کودکی کنن!

بازی و رشد کودک دست در دست هم هستن، در حالیکه در سالهای اخیر میزان زمان بازی فرزندان ما رو به کاهش رفته!
ما اونقدر به یادگیری فرزندانمان علاقه داریم که از زمان بازی اونها کم میکنیم غافل از اینکه بازی یادگیری است! در این مقاله میشه مفصل به این موضوع پرداخت.

   50   

تلاش برای موفقیت را ستایش کنید

سخنان شما به فرزندتون قدرت میده. کودکان به کلمات مثبت احتیاج دارن تا بتونن خودشون رو باور کنن . وقتی کلماتی با بار منفی در مورد اونها به کار میره تا بزرگسالی در ذهنشون میمونه و اون رو باور میکنن. این مسئله میتونه یک اصل در فرزندپروری باشه. به این مسئله مهم بیشتر بپردازین.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

تولید محتوا کودک

اولین قدم برای هر نوع تولید محتوایی پیدا کردن یا ساختن ”  ایده  ” هستش. ما تو بانک ایده رایتینا کلی ایده تو دسته بندی های مختلف براتون آماده کردیم که میتونید ازشون برای تولید محتوا تو هر زمینه ای استفاده کنید. اینجایی هم که الان هستید ، بانک ایده تولید محتوا کودک هست .

اینجا هر روز با کلی ایده جدید به روز میشه . پس یادتون نره که تُند تُند اینجا سر بزنید و از بانک ایده رایتینا هر چه قدر که نیاز دارید ایده برداشت کنید 🙂

تولید محتوا کودک

 

   1   

عدم آگاهی و بدخوابی کودک

اگر پای درد و دل والدین و خصوصا مادرها بنشینیم، اکثریت آنها از بدخوابی کودک خود گله دارند. در صورتیکه بسیاری از این گله و شکایتها به دلیل عدم آگاهی ما از میزان خواب کودکان بر حسب سن و نیاز اونهاست. شما میتونید برای تولید محتوا کودک یه مقاله بنویسید برای آگاهی دادن به والدین ، تا آرامش رو به خانواده هدیه کنید.

   2   

خوابوندن کودک در محیط بیدار!

یکی از اشتباهات والدین در مورد خوابوندن کودکشون، اینه که زمانی که همه اهالی خونه بیدارن، اونا گیر میدن که بچه رو بخوابونن. اما قطعا برای خوابیدن کودک نیاز به شرایط خاصی هست . در این محتوای کودک ، این شرایط مناسب رو برای اونها توضیح میدین تا این مشکل به خوبی و خوشی حل بشه.

   3   

استفاده از فینگر فود Fingerfood برای تولید محتوا کودکان

تغذیه ی کودکان، همیشه ذهن پدر و مادر رو به خودش مشغول میکنه. والدین برای اینکه به فرزند شون غذا بدن از انواع و اقسام روش ها استفاده میکنن :”هام هام هاممممم هواپیما اومد”، در آوردن شکلکهای مختلف و…. ولی راهکارهای بهتری هم وجود داره. با آموزش چند فینگرفود و تزئین زیبا کودک رو به خوردن غذا ترغیب کنین.

   4   

غذاهای بی نیاز به دندون

دندون درآوردن کودکان مرحله ای از زندگیشونه که پدر مادر رو خیلی خوشحال میکنه و در بیشتر خانواده ها با جشن و مراسم خاصی همراهه. سن دندون درآوردن کودکان متفاوته ، با توجه به این مسئله شما میتونید در این مقاله به مادران کمک کنید تا با غذاهایی که نیاز به دندون ندارن آشنا بشن و با توجه به اصول تغذیه ، برای دلبندشون غذا درست کنن.

   5   

تولید محتوا کودک در مورد بغل کردن نوزاد

به شما تبریک میگیم ، شما مادر شدین. با این سِمَت جدید شما وارد مرحله ای از زندگی شدین که علاوه بر تمام زیبایی ها و دلخوشی هاش ، دارای باری از مسئولیت و خستگی و نگرانی است. در این مقاله میشه ، طریقه ی در آغوش گرفتن صحیح و راه های مراقبت از نوزاد را به مادران آموزش داد.

   6   

شیر دادن به نوزاد

اولین و بهترین تغذیه ی نوزادان، شیرمادر است. شیر مادر میتونه هم تشنگی و هم گرسنگی نوزاد را برطرف کند. بنابراین مادران باید اطلاعات کافی درباره ی نحوه صحیح شیر دادن ، تغذیه ی خودشون در این دوره ، بایدها و نبایدهای مربوط به شیردهی ، رو به طور کامل بدونن و شما میتونید برای تولید محتوا برای کودکان از این نکته ها استفاده کنید.

   7   

موضوع گریه ی نوزادان برای تولید محتوا کودک

زبان نوزاد تازه متولد شده ، گریه ی اونه. کودک تمام نیازهای خودش رو با گریه به اطرافیانش اطلاع میده. حتی گاهی او برای در آغوش گرفتن و حرکات موزون گریه میکنه. شما با جمع آوری اطلاعات میتونید مادرها رو یاری کنین تا بتونن این زبان نوزادشون را برای خودشون ترجمه کنن.

   8   

حمام دادن نوزادان

به نظر من حموم دادن یک نوزاد، یکی از سخت ترین کارهای والد بودن هستش! بنابراین یک مادر باید تموم نکته های ریز و درشت این کار سخت رو بدونه. از حاضر کردن لوازمی که نیاز داره ، گرفته تا طریقه ی شستن و دفعات حموم کردن اونها در طول هفته. شما میتونید از تمامی این مراحل برای تولید محتوا کودک تو سایت تون استفاده کنید.

   9   

تعویض پوشک کودک

عوض کردن پوشک کودک در طول شبانه روز چندین بار تکرار میشه و یک مادر میتونه حتی هنگام انجام این کار هم رابطه ی عاطفی بیشتری با کودک خودش داشته باشه. برای تولید محتوا برای کودکان میتونید مراحل انجام این کار رو با تمام نکات ضروری و بهداشتی بیان کنید. شما میتونین با جستجو عبارت how-to-take-care-of-newborn-tips-for-new-moms به پاسخ بسیاری از سوالات خود در این موارد برسین.

   10   

چالش دید و بازدیدها از نوزاد!

همه ی ما به کودکان عشق می ورزیم. نوزادان بهترین هستن و بوی یک نوزاد سرشار از زندگی و لطافت است. همه ی فامیل به محض شنیدن تولد یک نوزاد ، دل تو دلشون نیست که برای بازدید او برن. اما این ملاقات ها باید با رعایت اصول و قوانینی باشه تا سلامتی نوزاد حفظ بشه. جا داره توی یه مقاله مفصل این اصول رو بیان کنید.

   11   

مراقب های قبل از واکسیناسیون

همه ی والدین از ضرورت انجام واکسیناسیون باخبرند. با این وجود خیلی از اونها همیشه نگرانن. البته والدین باید آگاه باشن که نگرانی اونها به فرزندشون هم منتقل میشه. پس حفظ آرامش اولین قدمه. حالا شما در یه مقاله میتونین چند راهکار برای اینکه کودک کمتر احساس درد کنه و آرامش داشته باشه روارائه بدین.

   12   

در چه مواردی نباید کودک رو حموم داد؟

هرچقدر حموم رفتن میتونه مفید باشه و کودک رو آروم کنه ، از طرفی هم در مواردی وجود داره که حموم دادن کودک اصلاً کار درستی نیست و میتونه عوارضی رو به دنبال داشته باشه. درست همینجاست که شما باید به توضیح این موارد بپردازین.

   13   

بایدها و نبایدها در مورد بند ناف نوزادان

بند ناف چیه؟ راههای مراقبت از اون چیه؟ چطور باید تمیز بشه؟ در هنگام بروز چه علائمی باید به پزشک مراجعه کرد ؟
چقدر زمان میبره تا اون بیوفته؟ چه نکاتی رو بعد از افتادن بند ناف باید رعایت کرد؟ اینها میتونه سوالات یک مادری که اولین فرزندش به دنیا اومده باشه، پس با پاسخ دادن به اونها هم میتونید تولید محتوا برای سایت کودک بکنید، نگرانی های او رو برطرف کنین.

   14   

اثر تغذیه بر رفتار کودک

بسیاری از مطالعات نشون داده که ” فرزند شما ، چیزی است که میخوره”.
به عبارت دیگه ، اطمینان از داشتن رژیم غذایی متعادل برای کودک می تونه به تثبیت و یا کاهش اختلالات خلقی او کمک کنه. موضوع مناسب و مهمی که والدین باید از آن آگاهی داشته باشن.

   15   

تقویت هوش هیجانی

تقویت هوش هیجانی فرزند شما به معنای کمک به او در یادگیری برای شناسایی احساسات مختلف خودش و چگونگی کنترل اونها توسط خودش است. حالا سوالی که مطرح میشه اینه که : چطور هوش هیجانی فرزندمون رو در جهت بهبود رفتارش تقویت کنیم؟

   16   

خستگی و کودک

ما بزرگترها ، وقتی خسته هستیم ، بدترین ورژن (حالت) خودمون رو نشون میدیم! پس چطور توقع داریم کودکان در اینصورت آروم و بدون هیچ عکس العملی باشن؟ به نظر شما بهتر نیست که اول بدونیم که چه زمانی کودک احساس خستگی می کنه؟ و چه راهکارهایی رو میتونیم انجام بدیم تا از استراحت کافی کودک مطمئن بشیم؟

   17   

نقش استقلال کودکان

از نظر بسیاری از روانشناسان ، استقلال دادن به کودک در اموری که خود والدین بر اونها نظارت دارن ، میتونه کودک رو در کنترل احساسات و تعادل رفتاری کمک کنه. کدوم بهتره؟” برو اتاقت رو مرتب کن ” یا ” بعد از ناهار اتاقت رو مرتب میکنی یا قبلش؟” استقلال در تصمیم گیری . میتونید از این موضوع برای تولید محتوا کودک استفاده کنید.

   18   

پدیده ی دست و پا چلفتی!

کودک شما چند بار این عبارت رو شنیده؟ کاربرد این واژه توسط والدین امری عادی شده و در هر زمانی که کودک قادر به انجام کاری نباشه این لقب رو بهش نسبت میدن! در صورتیکه کاملا باید بررسی بشه تا متوجه بشیم آیا ناتوانی در انجام بعضی کارها از وجود اختلالی در کودک به ما خبر میده یا نه؟

   19   

آموزش موسیقی کودکان

در سالهای اخیر یادگیری موسیقی برای بیشتر خانواده ها در جایگاه مهمی قرار گرفته. همونطور که همه میدونیم ، قبل از اقدام به هر کاری آگاهی از شرایط و نتایج اون بسیار مهمه. بنابراین اولین سوال که در ذهن والدین پیش میاد اینه که : واقعاً چه سنی برای آموزش موسیقی به کودک مناسبه و میتونه اصولی در این راه قدم برداره؟

   20   

رقص و کودکان

از رقص و موسیقی برای آموزش و تمرین مهارت های اساسی استفاده می کنیم. رقص میتونه به پیشرفت آموزشی ، اجتماعی و عاطفی کودک کمک کنه. در این مقاله به این نکته بپردازین که ” چطور کودکان از طریق رقص آموزش میبینن؟” شما میتونین با جستجوی عبارت:How Kids Can Learn Through Dance
در گوگل مطالب مفیدی بدست بیارین و برای تولید محتوا کودکان استفاده کنید.

   21   

وسواس در کودکان

شاید فکر کنیم که وسواس مختص بزرگترهاست، اما بهتره که بدونیم کودکان هم در معرض ابتلا به بیماری وسواس هستن.
اغلب کودکان در مورد بعضی موارد نگران هستن ولی چه رفتاری در اونها مشاهده کنیم به بیماری وسواس (OCD) مشکوک میشیم؟ در این مقاله به این بیماری و راههای تشخیص و درمان بپردازین.

   22   

درماتیت پوشک

بثورات و التهاب پوست ناحیه ی پوشک در نوزادان چیست؟ علائم اون چیه ؟ راههای درمان ؟ داروهای درمانی ؟ راههای پیشگیری ؟ و پاسخ سوالات دیگر میتونه مقاله ی مفیدی رو برای مادران مهیا کنه.

   23   

فشار خون بالا در نوزادان

فشار خون بالا چیست؟ شاید فکر کنیم که فقط افراد بزرگسال به این عرضه دچار میشن در صورتیکه اینطور نیست. عوامل ایجاد این مشکل در نوزادان چیه؟ علائم؟ تشخیص ؟ درمان ؟ عوارض؟ راههای جلوگیری؟ پاسخ به این سوالات مقاله مفیدی رو میسازه.

   24   

نوشیدن آب و شیردهی

یک خانوم شیرده چه میزان آب باید مصرف کند؟ اصلا کم یا زیاد نوشیدن آب ضررهایی هم در پی داره؟ آیا مصرف زیاد آب شیر رو هم افزایش میده؟ علائم کمبود آب در بدن مادرشیرده چیه؟

   25   

ph پوست کودک

پوست کودکان و نوزادان بسیار ظریف و حساس است پس باید خیلی مراقب مواد شوینده مصرفی باشیم. شما میتونین در مورد ph پوست کودک ، انتخاب درست شامپو و صابون ،میزان مصرف، انواع شامپو و…. یک مقاله ی خوبی بنویسید.

   26   

لوسیون کالامین

این دارو به صورت موضعی برای خارش و التهابات پوستی استفاده میشود.ترکیبات این دارو، فواید و عوارض ، نحوه ی استفاده، موارد استفاده ، هشدارهای مصرف ، و…. میتوانند مباحث این مقاله باشد.

   27   

میان وعده های دوست داشتنی با توت فرنگی

میوه دادن روزانه به کودکان شاید کار سختی باشه و بچه ها به راحتی زیر بار نرن! بنابراین ما میتونیم با برخی از دستور العمل ها این خوراکی ها رو برای اونها جذاب کنیم. در این مقاله به تهیه چند میان وعده با توت فرنگی بپردازین.

   28   

سیاهی دور چشم در کودکان

چه چیزی می تونه باعث ایجاد حلقه های تیره در اطراف چشم کودکان بشه؟ خستگی ، کمبود خواب و یا تغذیه میتونن باعث بروز چنین عارضه ای بشن ولی ممکن است اینها تنها دلایل نباشد. این موضوع رو بررسی کنین.

   29   

روش های خانگی برای رفع سرفه در کودکان

سرفه می تونه به دلیل عفونت های باکتریایی یا ویروسی ایجاد بشه و تا دو هفته ادامه داشته باشه. برخی ازراهکارهای خونگی می تونن برای تسکین سرفه مفید باشن. میتونید از این نکته برای تولید محتوا کودک استفاده کنید.

   30   

سوء هاضمه در کودکان

سوء هاضمه چیست؟ علائم سوء هاضمه در کودکان چه چیزهایی هستن؟علل اون ؟ چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟ راه های درمان ؟ پیشگیری از این عارضه؟ با این مقاله میتونین تمام این سؤالات رو پاسخ بدید.

   31   

تمرینات تنفسی برای کودکان

تمرینات تنفس عمیق از جهات مختلف میتونه به کودکان سود برسونه. در این مقاله به مزایا و نکات این کار و راه های آموزش ورزش های تنفس عمیق به کودکان رو یادآوری کنین.

   32   

آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان با بازی

برای هر انسانی داشتن روابط اجتماعی مناسب ، یکی از ضروریات محسوب میشه. برای رسیدن به این هدف باید از کودکی سرمایه گذاری کرد و آموزش داد. در این مقاله به آموزش چند بازی برای این هدف بپردازین.

   33   

خنده نوزادان در خواب

والدین و اعضای خانواده از خندیدن نوزاد لذت میبرن و تمام تلاش خودشون رو می کنن که اونو بخندونن. گاهی نوزادان در خواب هم لبخند میزنن . بحث در مورد علت این حالت میتونه موضوع خوبی برای مقاله ی شما باشه.

   34   

آموزش مداد به دست گرفتن کودک

یکی از اصول نوشتن ، درست مداد به دست گرفتن است. از چه سنی این مهارت رو به کودک بیاموزیم؟ چگونه و با چه روشی این آموزش رو انجام بدیم؟ چه نکاتی رو در مورد تهیه مداد باید رعایت کنیم؟

   35   

مهارت ارتباطی در کودک 24 ماهه

بچه ها در سنین مختلف پیشرفت ها و مهارت های خاصی رو از خودشون نشون میدن و والدین با روز به روز اونها ذوق میکنن و شاد میشن. پس بهتره در مورد زمان بروز این مهارت ها اطلاعاتی داشته باشن که شما در این مقاله میتونین به اونها اطلاع رسانی کنین.

   36   

علائم علاقه کودک به جدایی از پوشک

آموزش دستشویی رفتن به کودک نیاز به هزینه کردن صبر و حوصله داره! اول از همه باید بدونیم که کودک چه علائمی از خودش نشون میده تا به ما بفهمونه که دیگه وقتشه…

   37   

بهداشت در کودکان پیش از دبستان

مطمئناً ، می دونید که آموزش بهداشت و سلامت به فرزندتان چقدر اهمیت داره .عادت های بهداشتی مناسب می تونن به کودک نو پای شما کمک کنن تا زندگی شاد تری داشته باشن. چگونه و چه چیزهایی رو باید به او آموزش دهیم؟

   38   

آداب عطسه کردن

آموزش نکات بهداشتی در سنین پایین میتونه برای حفظ سلامتی افراد بسیار مفید باشه. یکی از این نکات چگونگی عطسه و سرفه کردنه. میتونید توی تولید محتوا برای سایت کودک به این نکته مهم و اهمیت اون بپردازین.

   39   

خس خس سینه کودکان

وقتی کودک به راحتی و عادی نفس نمی کشه و هنگام تنفس صدای سوت مانندی شنیده بشه، اصطلاحا گفته می شه که سینه نوزاد خس خس می کنه. علل ایجاد ؟علائم ؟ تشخیص و درمان ؟ مراقبت و….؟

   40  

قلقلک آری یا خیر!

به جرأت میشه گفت که بیشتر افراد احساس خوبی نسبت به قلقلک ندارن ! در اینصورت آیا قلقلک دادن کودکان کار درستی است؟ به طور حتم خیر! این مقاله فرصت مناسبی است تا به این موضوع و عوارض ناشی از اون بپردازین.

   41   

عوامل ایجاد وابستگی کودک به والدین

واقعیت اینه که اصولاً دلبستگی خوبه ولی وابستگی نه! وقتی نوزاد به جمع خانواده اضافه میشه ، والدین هرگونه عمل کنن بازتابش در کودک دیده میشه . چه چیزهایی در خانواده و رفتار والدین موجب میشه تا کودکان وابسته بشن؟

   42   

عوارض وابستگی

تعریف وابستگی در علم روانشناسی چیه؟ چگونه میشه اونو در کودک تشخیص داد و علائم اون چه چیزهایی میتونه باشه ؟ عوارض این وابستگی چیه؟

   43   

کودکان در مورد طلاق چگونه فکر می کنند؟

بچه ها منطقی فکر نمی کنن. اونها تجربه و دانشی که بزرگسالان از اون برخوردار هستند رو ندارن. این بدین معناست که وقتی اتفاقی مثل طلاق رخ می ده ، اونا نمیتونن منطقی فکر کنن و گاهی حتی خودشون رو مقصر میدونن! پس والدین چطور با فرزندشون رفتار کنن تا کمترین آسیب رو ببینن؟

   44   

کودکان در چه سنی بیشتر تحت تأثیرعوارض طلاق قرار دارند؟

فرزند شما در هر سنی که باشه تحت تأثیر آثار منفی طلاق قرار می گیره. ولی این به معنای این نیست که کودکان رو نادیده بگیریم . در این مقاله به بررسی سنین مختلف بپردازین و بهترین و بدترین سن کودک رو برای طلاق والدین بیان کنین.

   45   

واکنش های کودکان در هنگام مواجهه با طلاق

جدایی پدر و مادر از هم و تنش های ایجاد شده در زندگی میتونه باعث عوارضی بشه که نیاز به بررسی بیشتری داره و بیشتر اوقات نیاز به حضور مشاور مطرح میشه . مشکلاتی در خواب ، تغذیه ، مدرسه ، رفتار با همسالان و…. بررسی این موارد بر عهده شما .

   46   

علائم والدین هلیکوپتری (بیش از حد محافظ)

والدین هلیکوپتری چه کسانی هستن؟ به نظر میاد که اونها همیشه سوار بر هلیکوپتر خود هستن و در هر شرایط خودشون رو به فرزندشون میرسونن و با عنوان محافظت همواره با او هستن! چه نشانه هایی در والدین وجود داره که اونها رو میشه والدین هلیکوپتری خطاب کرد؟

   47   

عوارض والدین هلیکوپتری

والدینی که با این روش فرزندان خود را پرورش می دهند باید بدونن که چه عوارضی در انتظار خودشون و فرزندشون است. عدم رشد عزت نفس ، عدم استقلال ، اضطراب ، عدم مسئولیت و…. از عوارض این مشکل هستن که میشه در این مقاله به تمومی اونها پرداخت.

   48   

عشق ورزیدن به کودک بدون قید و شرط

یکی از مهارتهای فرزند پروری میتونه عشق بدون قید وشرط باشه . این به چه مفهومیست؟ آیا برای این که بهش ثابت کنیم که عاشقش هستیم در همه ی امور اونو آزاد بذاریم؟ از چه راههایی میشه عشق رو به فرزندمون انتقال بدیم؟

   49   

بگذارید اونها بازی کنن و کودکی کنن!

بازی و رشد کودک دست در دست هم هستن، در حالیکه در سالهای اخیر میزان زمان بازی فرزندان ما رو به کاهش رفته!
ما اونقدر به یادگیری فرزندانمان علاقه داریم که از زمان بازی اونها کم میکنیم غافل از اینکه بازی یادگیری است! در این مقاله میشه مفصل به این موضوع پرداخت.

   50   

تلاش برای موفقیت را ستایش کنید

سخنان شما به فرزندتون قدرت میده. کودکان به کلمات مثبت احتیاج دارن تا بتونن خودشون رو باور کنن . وقتی کلماتی با بار منفی در مورد اونها به کار میره تا بزرگسالی در ذهنشون میمونه و اون رو باور میکنن. این مسئله میتونه یک اصل در فرزندپروری باشه. به این مسئله مهم بیشتر بپردازین.

فهرست