ایده تولید محتوا تکنولوژی

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. ایده تولید محتوا تکنولوژی

ایده تولید محتوا تکنولوژی

فرمت Raw در عکاسی

همیشه ثبت لحظات برای ما جذابه و این روزها حرفه عکاسی خیلی بیشتر مورد علاقه همگان قرار گرفته. پس مقاله در این مورد میتونه برای مخاطب مفید باشه. میشه در این مقاله به تعریف فرمت Raw و مزایای اون پرداخت.

2

تراز سفیدی (White Balance)

قابلیتی در دوربین های عکاسی وجود داره که با کمک اون میشه عکسهای جذاب و حرفه ای تری گرفت. وجود این گزینه در دوربین ها به ما کمک میکنه که میزان گرمی و سردی رنگهای موجود رو تنظیم کنیم . در این مقاله به طور دقیق میشه به این موضوع پرداخت.

3

4

تکنولوژی در کلاس

یکی از محیطهایی که تکنولوژی میتونه بسیار مفید باشه درحوزه آموزش است.می خواهید از فناوری بیشتری در کلاس استفاده کنین ،اما مطمئن نیستین که از کجا شروع کنین؟
ابزارهای فنی وجود دارن که برای یادگیری بسیار ساده و آسان هستن . شناخت این ابزارها میتونه موضوع خوبی برای نوشتن باشه. https://teacheveryday.com/start-using-technology-in-the-classroom/

5

مغز سیستم اتوماسیون خانگی

سیستم خانه ی هوشمند از سه جزء تشکیل میشه. یکی از این اجزا، مغز دستگاه های هوشمند یا قسمت فرماندهی اونهاست. در این مقاله میتونین به این مؤلفه بپردازین.

6

شارژ تلفن همراه

استفاده از تلفن همراه در طول شبانه روز جزء جدانشدنی از زندگی هممون شده و اصلاً طاقت دوریشو نداریم و اگر خاموش بشه ما هم به نوعی خاموش میشیم! پس باید مرتب شارژش کنیم . برای این کار حتماً باید نکاتی رو رعایت کنیم . شما در این مقاله به بررسی این نکات بپردازین و ببینید که مخاطبانتون چطور قدردان شما میشن!

7

در مورد USB نمیدونیم!

همه ما از کارتهای USB برای انتقال پرونده ها بین رایانه ها و تهیه¬ی نسخه پشتیبان از پرونده های خودمون استفاده کردیم ، اما موارد جالب دیگه ای هم وجود داره که می تونیم با یک USB انجام بدیم. آدرس پیشنهادی برای اطلاعات بیشتر: https://www.makeuseof.com/tag/five-uses-for-a-usb-stick-you-didnt-know-about/

8

آیا گوشی ما میشنود؟!

گویا وقتی تلفن همراه توی خونه ی ما حضور داره ما تنها نیستیم!
چطور این اتفاق می افته؟ آیا تلفن همراه من داره به همه چیز گوش می کنه؟ چطور میتونم از این مسئله خلاص بشیم تا دیگه اون به حرفا گوش نکنه؟
پاسخ به این سئوالات برای مخاطب شما جالبه و میتونه خیلی به آنها کمک کنه.

9

آیا بازیابی متن هایی که حذف شدن امکان داره؟

حذف تصادفی پیامهای متنی ، یک اشتباه بسیار رایج در بین کاربران تلفن همراهه و بیشتر اوقات اطلاعات مهمی را در خود جای دادن و از دست دادن این اطلاعات می تونه مشکل ساز بشه. در این مقاله میتونین روش های مختلف برای بازیابی پیام های متنی حذف شده رو ارائه بدین .

10

بازیافت USB قدیمی

آیا میدونین که درایوهای USB قدیمی قابل بازیابی هستن؟
دیسک USB قدیمی خودتون رو دور نریزید! ممکن است به اندازه گذشته فضای زیادی نداشته باشه ، اما هنوز هم میتونه در بسیاری از موارد خدمت کنه. چطور بازیابی کنیم؟آدرس کمکی:
https://promotionaldrives.
com/blog/recycle-flash-drive/

11

داغ شدن گوشی

شاید داغ کردن گوشی تنها راهیست که باعث میشه دقایقی دست از سرش برداریم و به چشم و مغزمون استراحت بدیم!
ولی با این حال باید به دنبال علت این مسئله باشیم چون گاهی حتی میتونه جان کاربر رو هم به خطر بندازه . در این مقاله علل داغ شدن گوشی و نحوه ی برطرف کردن اون رو بیان کنین.

12

اسرار آیفون !

در گوشی هایی مانند آیفون همیشه جایی برای سورپرایز شدن هست ! در سیستم عامل اون قابلیتهایی وجود داره که شاید هیچ فروشنده ای از اون صحبتی نکنه و وقتی این قابلیت ها رو کشف میکنین متوجه میشین که چقدر کاربردی هستن.بیان این ترفندها جالبه.آدرس کمکی: https://www.rd.com/culture/iphone-
headphones-tricks/

13

یخچال هوشمند

زمان زیادی نیست که هوشمند سازی به لوازم خونگی راه پیدا کرده ولی با سرعت زیادی پیش رفته . روزی فکر نمی کردیم که یخچال باهامون حرف بزنه و از محتویات درونش به ما بگه . قابلیت های هر برند میتونه با دیگری فرق کنه ولی در این مقاله ویژگی های کلی یخچال هوشمند ، مزایا و معایب اون رو بررسی کنین.

14

تکنولوژی و نظافت

چقدر خوبه وقتیکه از خونه بیرون میری اصلاً نگران کارهای خونه نباشی. همیشه از اینکه کلی کار سرت ریخته و نمیدونی کدومشو انجام بدی گیج و سردرگمی . ولی با نفوذ تکنولوژی به لوازم خونگی خیلی از کارها حتی از راه دورانجام میشه. یکی از این وسایل ،” نظافت چی هوشمنده” که میتونه خیلی از خودمون دقیق تر و بهتر به تمیزی خونه برسه.

15

تلویزیون فلت یا منحنی

تلویزیون وسیله ی پر کاربرد در همه خونه هاست . از پدر و مادر بزرگا گرفته تا بچه های کوچیک از تلویزیون استفاده میکنن. حالا سوال اینه که چه تلویزیونی بخریم که هم کیفیت بالایی داشته باشه ، هم شیک باشه ، هم نور و تصویر به دید ما آسیب نزنه و ….. در این مقاله به دو نوع تلویزیون که یکی دارای صفحه ی صاف و اون یکی منحنیه بپردازین.

16

UNI در خدمت ناشنوایان

امروزه پیشرفت تکنولوژی و فناوری در تمام عرصه ها دیده میشه .یکی از این عرصه ها توانبخشی به افراد کم توان و معلوله تا بتونن در کنارافراد سالم از حقوق شهروندی خودشون استفاده کنن. ناشنوایان بیشتر اوقات به دلیل عدم توانایی ارتباط با افراد جامعه خونه نشین میشن. تبلت UNI تا حد زیادی سعی بر از بین بردن این مشکل داره. تبلت NUI چیست؟

17

BE MY EYES ” چشمان من باش “

عنوان یک اپلیکیشن است که به نظر من خیلی زیبا نامگذاری شده. بله این درخواست یک فرد روشندل است که با کمک این نرم افزار با افراد سالم ارتباط برقرار می کنه . این به این معناست که تکنولوژی در خدمت همه ی افراد قرار داره. خیلی خوبه که شما با کمک این مقاله درباره ی اون اطلاع رسانی کنین.

18

گوشی های sesame

استفاده از گوشی برای ما کار ساده و بدون مشکلی است. حالا تصور کنین که دستها توانایی هیچ حرکتی نداشته باشن ، در اینصورت چطور میشه از گوشی استفاده کرد؟ تکنولوژی نرم افزاری برای گوشی طراحی کرده که میتونه در خدمت کاربران با ناتوانی حرکتی باشد. آشنایی مخاطب با این گوشی بر عهده ی شما !!!

19

لینکدین (LinkedIn)

یک شبکه ی بزرگ و گسترده که بیشتر برای حرفه ای ها کاربرد داره. کاربران این شبکه ی اجتماعی میتونن به راحتی با همکاران و مشتریان خودشون در ارتباط باشن . در این مقاله میتونین روش و مراحل ساخت اکانت تجاری در این شبکه رو بیان کنین .

20

کنسول سوییچ ساخته شرکت نینتندو

سالهاست که تقریباً خبری از بازیهای حرکتی بچه ها نیست و اونا یا پای رایانه نشستن و یا گوشی به دست در حال بازی هستن . البته بزرگترها هم گرفتار همچین مشکلی هستن !!! اینجاست که شرکت نینتندو کنسولی رو طراحی میکنه که هم خلاقیت و هم سلامت کودکان رو در نظر داره . این کنسول رو بیشتر معرفی کنین .

21

هولوگرافی

یا “عکاسی هولوگرام”
به علم و نحوه ی درست کردن و ایجاد هولوگرام ، اطلاق میشه. هولوگرام چیست؟ فرآیند اون به چه صورت است؟ انواع هولوگرام رو بیان کنین. کاربردهای هولوگرافی رو نام ببرین.

22

دستکش واقعیت مجازی

کمپانی «تسلا سوییت» به تازگی از یک دستکش جدید رونمایی کرده که امکان لمس اشیاء واقعیت مجازی و جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک را برای کاربران فراهم کرده است. توضیح بیشتر و کاربردهای اون با شما دوست عزیز!

23

سنسور DHT11

سنسور DHT11 چیست؟ نصب سنسور DHT11 بر روی برد آردوینو در پروژه های الکترونیکی چه قابلیتی رو ایجاد میکنه؟ چگونگی نصب؟

24

«سیلیا» (Celia)

هوآوی دستیار صوتی هوشمند خودش رو با عنوان «سیلیا» (Celia) معرفی کرد. این قابلیت چطور راه اندازی میشه؟ کارآیی های “سلیا” چیست؟و..

25

تبدیل پست به استوری

شاید کاربرانی باشن که میخوان پست دیگران رو به استوری تبدیل کنن ولی نحوه ی کار رو بلد نیستن. خب شما میتونین نحوه ی این کار رو به اضافه ی ویرایش کردن استوری بیان کنین.

26

محدودیت استفاده از اینترنت در ویندوز 10

با ابزارهایی که در ویندوز 10 وجود داره میشه برای پهنای باند محدودیت اعمال کرد. چطور اندازه گیری اینترنت رو فعال کنیم؟ محدودیت رو چطور تنظیم کنیم؟

27

آگاهی از بلاک شدن در واتساپ

گاهی اوقات خیلی برامون مهمه که بدونیم چرا مخاطب ما پاسخگو نیست و دل تو دلمون نیست که بدونیم بلاک شدیم یا نه ؟ نحوه ی کشف این موضوع میتونه موضوع خوبی برای مقاله باشه!

28

مخفی شدن درواتساپ

تکنولوژی امروزی فکر خیلی چیزارو قبلاً کرده! مثلاً وقتی که میخواهیم به طور نامحسوس در واتساپ بگردیم! چه طور امکانپذیره؟ آیا نرم افزار کمکی هم برای این کار وجود داره؟

29

گوگل درایو

گوگل درایو چیست؟ چه قابلیت هایی داره؟ چگونه نصب کنیم؟ شما با توصیف این نرم افزار بسیاری از مشکلات احتمالی کاربر رو برطرف میکنین.

30

پزشکی نانو

استفاده از ذرات نانو به عرصه ی پزشکی هم راه پیدا کرده است. به عبارتی نانوتکنولوژی به کمک درمان بیماریها اومده. در این مقاله میتونین به بررسی بیماری آلزایمر و پارکینسون از نگاه نانوتکنولوژی بپردازین.

31

آزمون تورینگ

برای سنجش هوش مصنوعی آزمونی به نام ” آزمون تورینگ ” به کار می رود. شما در این مقاله میتونین مخاطب رو با این آزمون و کاربرد اون آشنا کنین.

32

عامل هوشمند

” عامل هوشمند ” یا ” کارگزار هوشمند ” intelligent agent
به چه معناست؟ عامل چیست؟ نحوه ی کار اون چطور است؟ و تمام مواردی که مربوط به این مبحث است رو میتونین در این مقاله مطرح کنین.

33

مهندسی دانش

واژه ی ” مهندسی دانش ” به چه معناست ؟ مهندسی دانش چه کمکی به زندگی ما می کند؟ به چه کسی ” مهندس دانش ” اطلاق می گردد؟

34

افزایش سرعت اینترنت خانگی

مادر خونه برای نکات آشپزی و خانه داری ، دانش آموز برای کلاس های آنلاین ، دانشجو برای تحقیقات علمی و… خلاصه تمام اعضای خونه به نوعی با اینترنت درگیر هستن حالا در نظر بگیرین با این سرعت پایین چه کنیم؟ چه تدابیری رو در نظر بگیریم؟

35

poe چیست؟

Poe یا power over ethernet چیست؟ چه کاربردهایی داره و در چه تجهیزاتی به کار می رود؟ مزایا و معایب استفاده از اون چیه؟

36

راهنمای خرید مودم

برای خرید هرگونه لوازم الکترونیک خیلی بهتره که خودمون در مورد اون اطلاعات کافی داشته باشیم . در روزگار امروزی مودم جزء لازم هر خونه شده . در این مقاله با واژه های فنی مربوط به اون آشنا میشیم.

37

کارت شبکه

کارت شبکه چیست ؟ چه کاربردی داره؟ کارت شبکه بی سیم با سیمی چه تفاوتی داره؟ و عملکرد اونها به چه صورتی است؟

38

رک

رک چیست؟ چه کاربردی داره ؟ از چه جنسی هایی هستن؟ انواع رک ها کدومند؟ و فواید هر کدوم چیه ؟ یونیت چیه؟ چه فاکتورهایی رو برای انتخاب باید در نظر داشته باشیم؟ و…

39

تلفن های تحت شبکه

نسل جدیدی از تلفن ها وارد بازار شده با عنوان Ip Phone. این تلفن ها چه ساختاری دارن؟ تفاوت اونها با تلفن های سانترال چیه؟ منظور از مرکز تلفن تحت شبکه (IPPBX) چیه؟

40

هوش مصنوعی در داروسازی

هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه ها وارد شده . یکی از رشته هایی که هوش مصنوعی به اون راه یافته داروسازی است. این فرآیند چه کمک هایی میتونه به رشته ی داروسازی و ساخت واکسن برسونه؟

41

هک کردن گوشی

کاربرد گوشی در انجام بیشتر کارهای روزمره زندگی بر کسی پوشیده نیست. و بسیاری از اطلاعات مهم ما بر روی گوشی هامون قرار داره. و هک شدن اون میتونه ضررهای زیادی به ما بزنه . از کجا بفهمیم که گوشی ما هک شده؟ و چطور میشه از هک شدن جلوگیری کرد؟

42

هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ، هوش مصنوعی چگونه خودنمایی میکنه؟ به چه صورت ؟ چه الگوریتمی برای این شبکه ها در نظر گرفته شده ؟

43

تکنولوژی در خانه

امروزه ، تکنولوژی در همه ی عرصه ها وارد شده و به کمک ما اومده. یکی از جاهایی که تکنولوژی خیلی اثر داشته ، در خونه های ماست . شما حتماً واژه ی “خانه ی هوشمند” رو شنیدین. ولی سئوالات زیادی در این مورد مطرحه. این مقاله میتونه اتوماسیون خانگی رو تعریف کنه و موارد کاربردی اون رو نام ببره.

44

تکنولوژی در سیستم آبرسانی ساختمان

هوشمندسازی سیستم آبرسانی در خانه و محل کار ما میتونه در بسیاری از جنبه ها کاربردی و مفید باشه. در این مقاله ، شما میتونین مخاطب رو با این سیستم آشنا کنین و راه های اجرایی کردن اون رو بیان کنین.

45

نیاز به روتر خوب

برای اجرایی کردن یک خانه هوشمند ، مؤلفه های زیادی رو باید در نظر بگیریم ، یکی از این مؤلفه ها ، یک روتر خوبه. در این مقاله بهتره مخاطب با علت نیاز به روتر خوب و خصوصیات اون آشنا بشه.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ایده تولید محتوا تکنولوژی

ایده تولید محتوا تکنولوژی

فرمت Raw در عکاسی

همیشه ثبت لحظات برای ما جذابه و این روزها حرفه عکاسی خیلی بیشتر مورد علاقه همگان قرار گرفته. پس مقاله در این مورد میتونه برای مخاطب مفید باشه. میشه در این مقاله به تعریف فرمت Raw و مزایای اون پرداخت.

2

تراز سفیدی (White Balance)

قابلیتی در دوربین های عکاسی وجود داره که با کمک اون میشه عکسهای جذاب و حرفه ای تری گرفت. وجود این گزینه در دوربین ها به ما کمک میکنه که میزان گرمی و سردی رنگهای موجود رو تنظیم کنیم . در این مقاله به طور دقیق میشه به این موضوع پرداخت.

3

4

تکنولوژی در کلاس

یکی از محیطهایی که تکنولوژی میتونه بسیار مفید باشه درحوزه آموزش است.می خواهید از فناوری بیشتری در کلاس استفاده کنین ،اما مطمئن نیستین که از کجا شروع کنین؟
ابزارهای فنی وجود دارن که برای یادگیری بسیار ساده و آسان هستن . شناخت این ابزارها میتونه موضوع خوبی برای نوشتن باشه. https://teacheveryday.com/start-using-technology-in-the-classroom/

5

مغز سیستم اتوماسیون خانگی

سیستم خانه ی هوشمند از سه جزء تشکیل میشه. یکی از این اجزا، مغز دستگاه های هوشمند یا قسمت فرماندهی اونهاست. در این مقاله میتونین به این مؤلفه بپردازین.

6

شارژ تلفن همراه

استفاده از تلفن همراه در طول شبانه روز جزء جدانشدنی از زندگی هممون شده و اصلاً طاقت دوریشو نداریم و اگر خاموش بشه ما هم به نوعی خاموش میشیم! پس باید مرتب شارژش کنیم . برای این کار حتماً باید نکاتی رو رعایت کنیم . شما در این مقاله به بررسی این نکات بپردازین و ببینید که مخاطبانتون چطور قدردان شما میشن!

7

در مورد USB نمیدونیم!

همه ما از کارتهای USB برای انتقال پرونده ها بین رایانه ها و تهیه¬ی نسخه پشتیبان از پرونده های خودمون استفاده کردیم ، اما موارد جالب دیگه ای هم وجود داره که می تونیم با یک USB انجام بدیم. آدرس پیشنهادی برای اطلاعات بیشتر: https://www.makeuseof.com/tag/five-uses-for-a-usb-stick-you-didnt-know-about/

8

آیا گوشی ما میشنود؟!

گویا وقتی تلفن همراه توی خونه ی ما حضور داره ما تنها نیستیم!
چطور این اتفاق می افته؟ آیا تلفن همراه من داره به همه چیز گوش می کنه؟ چطور میتونم از این مسئله خلاص بشیم تا دیگه اون به حرفا گوش نکنه؟
پاسخ به این سئوالات برای مخاطب شما جالبه و میتونه خیلی به آنها کمک کنه.

9

آیا بازیابی متن هایی که حذف شدن امکان داره؟

حذف تصادفی پیامهای متنی ، یک اشتباه بسیار رایج در بین کاربران تلفن همراهه و بیشتر اوقات اطلاعات مهمی را در خود جای دادن و از دست دادن این اطلاعات می تونه مشکل ساز بشه. در این مقاله میتونین روش های مختلف برای بازیابی پیام های متنی حذف شده رو ارائه بدین .

10

بازیافت USB قدیمی

آیا میدونین که درایوهای USB قدیمی قابل بازیابی هستن؟
دیسک USB قدیمی خودتون رو دور نریزید! ممکن است به اندازه گذشته فضای زیادی نداشته باشه ، اما هنوز هم میتونه در بسیاری از موارد خدمت کنه. چطور بازیابی کنیم؟آدرس کمکی:
https://promotionaldrives.
com/blog/recycle-flash-drive/

11

داغ شدن گوشی

شاید داغ کردن گوشی تنها راهیست که باعث میشه دقایقی دست از سرش برداریم و به چشم و مغزمون استراحت بدیم!
ولی با این حال باید به دنبال علت این مسئله باشیم چون گاهی حتی میتونه جان کاربر رو هم به خطر بندازه . در این مقاله علل داغ شدن گوشی و نحوه ی برطرف کردن اون رو بیان کنین.

12

اسرار آیفون !

در گوشی هایی مانند آیفون همیشه جایی برای سورپرایز شدن هست ! در سیستم عامل اون قابلیتهایی وجود داره که شاید هیچ فروشنده ای از اون صحبتی نکنه و وقتی این قابلیت ها رو کشف میکنین متوجه میشین که چقدر کاربردی هستن.بیان این ترفندها جالبه.آدرس کمکی: https://www.rd.com/culture/iphone-
headphones-tricks/

13

یخچال هوشمند

زمان زیادی نیست که هوشمند سازی به لوازم خونگی راه پیدا کرده ولی با سرعت زیادی پیش رفته . روزی فکر نمی کردیم که یخچال باهامون حرف بزنه و از محتویات درونش به ما بگه . قابلیت های هر برند میتونه با دیگری فرق کنه ولی در این مقاله ویژگی های کلی یخچال هوشمند ، مزایا و معایب اون رو بررسی کنین.

14

تکنولوژی و نظافت

چقدر خوبه وقتیکه از خونه بیرون میری اصلاً نگران کارهای خونه نباشی. همیشه از اینکه کلی کار سرت ریخته و نمیدونی کدومشو انجام بدی گیج و سردرگمی . ولی با نفوذ تکنولوژی به لوازم خونگی خیلی از کارها حتی از راه دورانجام میشه. یکی از این وسایل ،” نظافت چی هوشمنده” که میتونه خیلی از خودمون دقیق تر و بهتر به تمیزی خونه برسه.

15

تلویزیون فلت یا منحنی

تلویزیون وسیله ی پر کاربرد در همه خونه هاست . از پدر و مادر بزرگا گرفته تا بچه های کوچیک از تلویزیون استفاده میکنن. حالا سوال اینه که چه تلویزیونی بخریم که هم کیفیت بالایی داشته باشه ، هم شیک باشه ، هم نور و تصویر به دید ما آسیب نزنه و ….. در این مقاله به دو نوع تلویزیون که یکی دارای صفحه ی صاف و اون یکی منحنیه بپردازین.

16

UNI در خدمت ناشنوایان

امروزه پیشرفت تکنولوژی و فناوری در تمام عرصه ها دیده میشه .یکی از این عرصه ها توانبخشی به افراد کم توان و معلوله تا بتونن در کنارافراد سالم از حقوق شهروندی خودشون استفاده کنن. ناشنوایان بیشتر اوقات به دلیل عدم توانایی ارتباط با افراد جامعه خونه نشین میشن. تبلت UNI تا حد زیادی سعی بر از بین بردن این مشکل داره. تبلت NUI چیست؟

17

BE MY EYES ” چشمان من باش “

عنوان یک اپلیکیشن است که به نظر من خیلی زیبا نامگذاری شده. بله این درخواست یک فرد روشندل است که با کمک این نرم افزار با افراد سالم ارتباط برقرار می کنه . این به این معناست که تکنولوژی در خدمت همه ی افراد قرار داره. خیلی خوبه که شما با کمک این مقاله درباره ی اون اطلاع رسانی کنین.

18

گوشی های sesame

استفاده از گوشی برای ما کار ساده و بدون مشکلی است. حالا تصور کنین که دستها توانایی هیچ حرکتی نداشته باشن ، در اینصورت چطور میشه از گوشی استفاده کرد؟ تکنولوژی نرم افزاری برای گوشی طراحی کرده که میتونه در خدمت کاربران با ناتوانی حرکتی باشد. آشنایی مخاطب با این گوشی بر عهده ی شما !!!

19

لینکدین (LinkedIn)

یک شبکه ی بزرگ و گسترده که بیشتر برای حرفه ای ها کاربرد داره. کاربران این شبکه ی اجتماعی میتونن به راحتی با همکاران و مشتریان خودشون در ارتباط باشن . در این مقاله میتونین روش و مراحل ساخت اکانت تجاری در این شبکه رو بیان کنین .

20

کنسول سوییچ ساخته شرکت نینتندو

سالهاست که تقریباً خبری از بازیهای حرکتی بچه ها نیست و اونا یا پای رایانه نشستن و یا گوشی به دست در حال بازی هستن . البته بزرگترها هم گرفتار همچین مشکلی هستن !!! اینجاست که شرکت نینتندو کنسولی رو طراحی میکنه که هم خلاقیت و هم سلامت کودکان رو در نظر داره . این کنسول رو بیشتر معرفی کنین .

21

هولوگرافی

یا “عکاسی هولوگرام”
به علم و نحوه ی درست کردن و ایجاد هولوگرام ، اطلاق میشه. هولوگرام چیست؟ فرآیند اون به چه صورت است؟ انواع هولوگرام رو بیان کنین. کاربردهای هولوگرافی رو نام ببرین.

22

دستکش واقعیت مجازی

کمپانی «تسلا سوییت» به تازگی از یک دستکش جدید رونمایی کرده که امکان لمس اشیاء واقعیت مجازی و جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک را برای کاربران فراهم کرده است. توضیح بیشتر و کاربردهای اون با شما دوست عزیز!

23

سنسور DHT11

سنسور DHT11 چیست؟ نصب سنسور DHT11 بر روی برد آردوینو در پروژه های الکترونیکی چه قابلیتی رو ایجاد میکنه؟ چگونگی نصب؟

24

«سیلیا» (Celia)

هوآوی دستیار صوتی هوشمند خودش رو با عنوان «سیلیا» (Celia) معرفی کرد. این قابلیت چطور راه اندازی میشه؟ کارآیی های “سلیا” چیست؟و..

25

تبدیل پست به استوری

شاید کاربرانی باشن که میخوان پست دیگران رو به استوری تبدیل کنن ولی نحوه ی کار رو بلد نیستن. خب شما میتونین نحوه ی این کار رو به اضافه ی ویرایش کردن استوری بیان کنین.

26

محدودیت استفاده از اینترنت در ویندوز 10

با ابزارهایی که در ویندوز 10 وجود داره میشه برای پهنای باند محدودیت اعمال کرد. چطور اندازه گیری اینترنت رو فعال کنیم؟ محدودیت رو چطور تنظیم کنیم؟

27

آگاهی از بلاک شدن در واتساپ

گاهی اوقات خیلی برامون مهمه که بدونیم چرا مخاطب ما پاسخگو نیست و دل تو دلمون نیست که بدونیم بلاک شدیم یا نه ؟ نحوه ی کشف این موضوع میتونه موضوع خوبی برای مقاله باشه!

28

مخفی شدن درواتساپ

تکنولوژی امروزی فکر خیلی چیزارو قبلاً کرده! مثلاً وقتی که میخواهیم به طور نامحسوس در واتساپ بگردیم! چه طور امکانپذیره؟ آیا نرم افزار کمکی هم برای این کار وجود داره؟

29

گوگل درایو

گوگل درایو چیست؟ چه قابلیت هایی داره؟ چگونه نصب کنیم؟ شما با توصیف این نرم افزار بسیاری از مشکلات احتمالی کاربر رو برطرف میکنین.

30

پزشکی نانو

استفاده از ذرات نانو به عرصه ی پزشکی هم راه پیدا کرده است. به عبارتی نانوتکنولوژی به کمک درمان بیماریها اومده. در این مقاله میتونین به بررسی بیماری آلزایمر و پارکینسون از نگاه نانوتکنولوژی بپردازین.

31

آزمون تورینگ

برای سنجش هوش مصنوعی آزمونی به نام ” آزمون تورینگ ” به کار می رود. شما در این مقاله میتونین مخاطب رو با این آزمون و کاربرد اون آشنا کنین.

32

عامل هوشمند

” عامل هوشمند ” یا ” کارگزار هوشمند ” intelligent agent
به چه معناست؟ عامل چیست؟ نحوه ی کار اون چطور است؟ و تمام مواردی که مربوط به این مبحث است رو میتونین در این مقاله مطرح کنین.

33

مهندسی دانش

واژه ی ” مهندسی دانش ” به چه معناست ؟ مهندسی دانش چه کمکی به زندگی ما می کند؟ به چه کسی ” مهندس دانش ” اطلاق می گردد؟

34

افزایش سرعت اینترنت خانگی

مادر خونه برای نکات آشپزی و خانه داری ، دانش آموز برای کلاس های آنلاین ، دانشجو برای تحقیقات علمی و… خلاصه تمام اعضای خونه به نوعی با اینترنت درگیر هستن حالا در نظر بگیرین با این سرعت پایین چه کنیم؟ چه تدابیری رو در نظر بگیریم؟

35

poe چیست؟

Poe یا power over ethernet چیست؟ چه کاربردهایی داره و در چه تجهیزاتی به کار می رود؟ مزایا و معایب استفاده از اون چیه؟

36

راهنمای خرید مودم

برای خرید هرگونه لوازم الکترونیک خیلی بهتره که خودمون در مورد اون اطلاعات کافی داشته باشیم . در روزگار امروزی مودم جزء لازم هر خونه شده . در این مقاله با واژه های فنی مربوط به اون آشنا میشیم.

37

کارت شبکه

کارت شبکه چیست ؟ چه کاربردی داره؟ کارت شبکه بی سیم با سیمی چه تفاوتی داره؟ و عملکرد اونها به چه صورتی است؟

38

رک

رک چیست؟ چه کاربردی داره ؟ از چه جنسی هایی هستن؟ انواع رک ها کدومند؟ و فواید هر کدوم چیه ؟ یونیت چیه؟ چه فاکتورهایی رو برای انتخاب باید در نظر داشته باشیم؟ و…

39

تلفن های تحت شبکه

نسل جدیدی از تلفن ها وارد بازار شده با عنوان Ip Phone. این تلفن ها چه ساختاری دارن؟ تفاوت اونها با تلفن های سانترال چیه؟ منظور از مرکز تلفن تحت شبکه (IPPBX) چیه؟

40

هوش مصنوعی در داروسازی

هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه ها وارد شده . یکی از رشته هایی که هوش مصنوعی به اون راه یافته داروسازی است. این فرآیند چه کمک هایی میتونه به رشته ی داروسازی و ساخت واکسن برسونه؟

41

هک کردن گوشی

کاربرد گوشی در انجام بیشتر کارهای روزمره زندگی بر کسی پوشیده نیست. و بسیاری از اطلاعات مهم ما بر روی گوشی هامون قرار داره. و هک شدن اون میتونه ضررهای زیادی به ما بزنه . از کجا بفهمیم که گوشی ما هک شده؟ و چطور میشه از هک شدن جلوگیری کرد؟

42

هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی

در شبکه های اجتماعی ، هوش مصنوعی چگونه خودنمایی میکنه؟ به چه صورت ؟ چه الگوریتمی برای این شبکه ها در نظر گرفته شده ؟

43

تکنولوژی در خانه

امروزه ، تکنولوژی در همه ی عرصه ها وارد شده و به کمک ما اومده. یکی از جاهایی که تکنولوژی خیلی اثر داشته ، در خونه های ماست . شما حتماً واژه ی “خانه ی هوشمند” رو شنیدین. ولی سئوالات زیادی در این مورد مطرحه. این مقاله میتونه اتوماسیون خانگی رو تعریف کنه و موارد کاربردی اون رو نام ببره.

44

تکنولوژی در سیستم آبرسانی ساختمان

هوشمندسازی سیستم آبرسانی در خانه و محل کار ما میتونه در بسیاری از جنبه ها کاربردی و مفید باشه. در این مقاله ، شما میتونین مخاطب رو با این سیستم آشنا کنین و راه های اجرایی کردن اون رو بیان کنین.

45

نیاز به روتر خوب

برای اجرایی کردن یک خانه هوشمند ، مؤلفه های زیادی رو باید در نظر بگیریم ، یکی از این مؤلفه ها ، یک روتر خوبه. در این مقاله بهتره مخاطب با علت نیاز به روتر خوب و خصوصیات اون آشنا بشه.

فهرست