ایده تولید محتوا سرگرمی و هنری

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. ایده تولید محتوا سرگرمی و هنری

ایده تولید محتوا سرگرمی و هنری

10 موردی که میشه از هنر یاد گرفت

هنرهای مختلف ، چیزهای زیادی به ما یاد میدن. شما میتونین به ده نکته که هنر میتونه در اون موارد به ما کمک کنه و به ما یاد بده اشاره کنین. این آدرس میتونه به شما کمک کنه: https://www.lifehack
.org/articles/communication/10-things-you-never-knew-you-could-learn-from-art.html

2

سرگرمی کودکان در عروسیها

یکی از دغدغه هایی که هم برای میزبان و هم برای میهمان وجود داره شیطنت های بچه ها در مراسم عروسیه! چه کنیم که هم به بچه ها و هم به بزرگترها خوش بگذره؟ بهترین راه اینه که لیستی از سرگرمیهای کودکان تهیه کرده و برای اجرای اونها هم برنامه ریزی کنیم.

3

با صندل های کهنه و قدیمی چه کنیم؟

بازیافت کلمه ای است که این روزها کاربرد زیادی داره و چه از نظر اقتصادی و چه از نظر کمک به محیط زیست بسیار حائز اهمیته. در این مقاله چند روش تزئین و نوسازی صندل و پاپوش های کهنه رو ارائه بدید.

4

چک لیست سرگرمی

همه ی ما زمانی رو تجربه کردیم که توی خونه بیحوصله و کسل هستیم و نمیدونیم چیکار کنیم. شاید توی اون موقعیت چیزی به ذهنمون نرسه به جز گوشیمون! پس بهتره شما فوراً یک لیست از سرگرمیها تهیه کنین تا بتونن گاهی جایگزین گوشی بشن و بهمون کمک کنن تا دست از گوشی برداریم جستجوی این عبارت : things to do when you are bored کمکتون میکنه

5

تفریحات و سرگرمیهای بدون پول

در این شرایط اقتصادی بیشتر مردم ، توانایی صرف هزینه برای تفریح رو ندارن. به نظرتون باید کلاً قید تفریح رو بزنیم؟ مسلماً نه.اگر شما بتونین لیستی از سرگرمیها و تفریحات بی نیاز به پول تهیه کنین مقاله ی پر بازدیدی خواهید داشت. جستجوی این عبارت کمکتون میکنه.
Ways to Have Fun Without Spending Money

6

تفریحات مناسبتی در شرکت و سازمانها

تفریحات برای کارمندان شرکتها و سازمانها هم میتونه با ایجاد روحیه و انگیزه ی بیشتر راندمان اون شرکت رو بالا ببره.البته بیشتراین تفریحات در روزهایی که مناسبت خاص دارن بر پا میشن. چگونگی برنامه ریزی و نکات ضروری با شما!
creative corporate event entertainment ideas

7

سرگرمی در عروسی

هر زوجی که میخوان مراسم عروسی برپا کنن ، تموم سعی خودشون رو میکنن که روزی جذاب ، شاد و پر از خاطرات خوش هم برای خودشون وهم برای میهمانها فراهم کنن. ولی
به نظر میاد که این مراسم ها خیلی کلیشه ای شدن.فواید سرگرمی در عروسیها و ایده هایی از انواع بازیها موضوع جذاب یک مقاله است. wedding entertainment ideas

8

منظور از یک گالری هنری چیست؟

گالری هنری هم برای هنرمند و هم برای بازدیدکنندگان از اهمیت زیادی برخورداره . حالا سوال اینه که چطور و چگونه میشه با راه اندازی یک گالری مناسب به اهدافمون برسیم؟ در این مقاله بهتره که نکات مهم و کلیدی برای یک گالری با کیفیت رو ارائه بدین.

9

اهمیت نمایشگاههای هنری

نمایشگاه بهترین راه برای نمایش آثار هنری شگفت انگیز شماست. نمایشگاههای هنری به دلایل زیر مهم هستن :- تبلیغ هنر و هنرمندان
– آموزش مردم در همه سنین
– خلاقیت
– پشتیبانی از مشاغل کوچک
– آموزش هنر
– هوش هیجانی.
در این مقاله شما میتونین این موارد رو برای مخاطب به طور گسترده توضیح دهید.

10

اُپرا چیست؟

Opera ، در گروه هنرهای نمایشی قرار دارد. اُپرا ترکیبی از نمایش و موسیقی است که در اون هنرهای مختلفی مثل : صحنه آرایی گنجانده شده . در این مقاله مخاطب رو با مفهوم اُپرا و تفاوت اون با موسیقی آشنا کنین.

11

سرگرمی برای سالمندان

گروهی که بیشتر از همه نیاز به سرگرمی دارن پدربزرگا و مادربزرگامون هستن. به نظر من حتی از ضروریات امور روزانه آنهاست. قسمتی از سرگرمی های سالمندان میتونه شامل ورزش باشه . حالا چه ورزشی و چگونه ؟

12

سرگرمی سبز !

یکی از سرگرمی هایی که علاوه بر مشغول کردن ، مفید هم است : باغبانی و سبزیکاریه. این سرگرمی برای سنین کودکی تا سالمندی مفید و آرامش بخشه. اثرات این سرگرمی و یا چگونگی انجام اون میتونه موضوع خوبی برای مقاله باشه.

13

بازی با مواد غذایی!!!

یکی از سرگرمی های سنین کودکی و سالمندی میتونه”آشپزی” باشه . کودکان در کنار والدین و همینطور سالمندان با تهیه ی غذاهای ساده میتونن سرگرم بشن و لذت هم ببرن. در این مقاله علت ضرورت انجام چنین فعالیتی رو بیان کنین و حتی میتونین طرز پخت چند غذای ساده رو هم آموزش بدید.

14

جوانسازی مغز با حل جدول!

یکی از سرگرمی هایی که خود من علاقه زیادی به اون دارم ، حل انواع جدول خصوصاً سودوکو است. در این مقاله ارتباط حل جدول و سلامت مغز رو بیان کنین و توضیحاتی درباره ی انواع جدول و راهنمایی برای حل آنها ارائه بدید.

15

با یک مداد چگونه سرگرم بشیم؟

بیشتر اوقات یک مداد میتونه ما رو ساعتها سرگرم کنه و حتی آثاری هم از ما به ثبت برسونه ! نوشتن خاطرات ، رنگ آمیزی و… ارائه ی نمونه های دیگه و بررسی اونها با شما !

16

اوریگامی

هنر “کاغذ و تا” . سرگرمی بسیار جالب ، مفید و کم هزینه فقط با کاغذ. کمک به افزایش خلاقیت و تمرکز در کودکان. چند تا از ویژگیهای این هنر ژاپنی است. شما با توضیحات بیشتر در مورد این هنر و آموزش نمونه ای از اشکال ، مقاله ی جذابی ارائه بدید .

17

خمیر بازی

خمیر بازی یکی از سرگرمی های جالب خصوصا برای بچه هاست . نمونه های صنعتی اون رو همه دیدیم ولی در این مقاله آموزش تهیه ی این خمیر رو در خونه با کمترین مواد اولیه ارائه بدید تا والدین با خیال راحت و بدون نگرانی از شیمیایی بودن ، با کودکان خود بازی کنن. در ضمن فواید این بازی فراموش نشه!

18

اسلایم چیه؟

چند سالیه که نوعی از خمیر وارد بازار دنیا شده که خاصیت کشسانی و ژله ای داره . در ساخت بعضی از انواع صنعتی از مواد شیمیایی استفاده میشه که اصلاً برای سلامتی خوب نیست.خب چه کنیم؟ بهترین راه تهیه اون در منزل با مواد اولیه ی سالم و طبیعیه ! روشهای مختلفی برای تهیه ی اسلایم وجود داره . بهترین و سالمترین رو انتخاب و توضیح بدید.

19

نوسازی جین !

لباس های جین تقریباً به همه ی خونه ها راه پیدا کردن. اونا به خاطر مقاومت نسبتاً بالایی که دارن میتونن زمان زیادی با ما باشن ولی از طرفی خیلی تکراری میشن و گوشه کمد بی مصرف میوفتن! پس آستین ها رو بالا بزنین و دست به کار بشین ! با کمی خلاقیت میشه لباسی متفاوت درست کرد. به عنوان پیشنهاد : نقاشی با مایع سفید کننده !

20

اسگرافیتو

“اسگرافیتو” اصطلاحی است که در هنر سفالگری کاربرد داره. دستان هنرمندان این رشته از خاک رس ، ظروف و حجم هایی با نقوش و کنده کاری های بسیار زیبایی میسازند. در این مقاله به این روش حکاکی بر روی سفال میشه پرداخت.

21

ضرب المثل

در بسیاری از فرهنگ های ملل ، جملات و یا شعرهایی برای پند و اندرز و… در محاوراتشون رواج داره که دونستن اونها میتونه جالب باشه. شما میتونین در هر مقاله به یک ضرب المثل بپردازین!

22

چیستان ها

در جمع دوستان و دورهمی های خانوادگی یکی از سرگرمی های جالب و خنده دار مطرح کردن چیستان های مختلف است. در این مقاله میتونین تعدادی از این چیستان ها و معماها رو گردآوری کنین.

23

عدد شانس چیست؟

در بعضی از فرهنگ ها اعداد فقط برای محاسبات به کار نمیرن بلکه هر عدد میتونه دارای انرژی و پیام خاصی باشه! در این مقاله به معرفی و نحوه ی محاسبه عدد شانس و…. بپردازین.

24

دوخت پرده برای آشپزخونه

پرده یکی از المانهای دکوری برای فضاهای مختلف است که میشه با کمی دقت و سلیقه بدون پرداخت هزینه ای برای دوخت در منزل بدوزیم. شما میتونین چند مدل پرده برای آشپزخونه آموزش بدید.

25

کوسن

دوخت و دوز یکی از هنرهایی است که میتونه در جنبه های مختلف کاربرد داشته باشه. در این مقاله دوخت چند مدل کوسن رو میشه آموزش داد تا مخاطب با اونها آشنا بشه.

26

بازی لب خوانی

یکی از بازیهای جالب “لب خوانی ” است. در این مقاله به این بازی بپردازین و میتونین جملاتی و یا کلماتی رو هم پیشنهاد بدید.

27

کلمات پانتومیم

اکثر ما با بازی پانتومییم آشنایی داریم . در این مقاله شما میتونین بعد از معرفی مختصری از این بازی ، لیستی از کلمات پیشنهادی برای اون رو ارائه بدید تا مخاطب شما در انتخاب کلمه دچار مشکل نشه.

28

معرفی بازی های خونگی

بازی های گروهی خیلی شادی و نشاط به همراه داره و میتونه به خوبی اوقات خوبی رو برای شما و دوستانتون فراهم کنه. در این مقاله به معرفی چند بازی گروهی مثل پانتومیم ، دبرنا ، و… بپردازین.

29

بازی چشمک

زمانیکه در خونه تنها هستیم با گوشی سرگرم میشیم و جالب اینکه وقتی در مهمانی و دورهمی ها هم هستیم باز هرکس سرش توی گوشی خودشه! ولی خیلی بهتره که بازیهای دسته جمعی رو باز از سر بگیریم. در این مقاله بازی چشمک رو توضیح بدید.

30

عکاسی

یکی از هنرهای زیبا و خلاقانه “عکاسی ” است. حتی در خونه هم میتونیم سوژه هایی پیدا کنیم که بسیار جالب هستن. شما میتونین در این مقاله با تکنیک “قطبی سازی متقابل” مخاطب خود رو آشنا و سوژه هایی رو معرفی کنین.

31

کارت پستال روز پدر

یکی از سرگرمی هایی که میتونه در خونه هم برای بچه ها و هم برای بزرگسالان جالب باشه درست کردن کارت پستاله. شما میتونین با لوازم در دسترس توی خونه کارت های زیبایی به مناسبت روز پدر درست کنین. ارائه ایده با شما.

32

تبدیل سرگرمی به درآمدزایی

در دنیای امروزی که دنیای دیجیتاله خیلی راحت میشه بعضی از بازی ها و صنایع دستی رو به درآمد تبدیل کرد. در این مقاله شما میتونین مخاطب خودتون رو راهنمایی کنید که چه مراحلی رو طی کنه تا بشه از خلق یک اثر در خونه، به درآمد رسید.

33

هنر ملیله کاری

هنر و هنرمندان ایرانی همیشه در سطح جهان مطرح بوده اند. صنایع دستی ایرانی غنی از آثار دستان هنرمندان زیادی در رشته های مختلف است. یکی از این رشته ها “ملیله کاری” است. در این مقاله میتونین مخاطب رو با این رشته ی هنری که شاید این روزا کمی فراموش شده باشه ، آشنا کنین.

34

پازل

اکثر سرگرمی های امروزی بیشتر برای بچه ها مضر هستن تا مفید ! پس ما وظیفه داریم که سرگرمی های مفید رو معرفی کنیم . پازل یکی از اون سرگرمی هایی که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بسیار مفیده . در این مقاله به فواید حل پازل بپردازین.

35

کلکسیون

وقتی که بچه بودم ، یکبار که پدربزرگم اومد خونمون یه تمبر به من داد . از اون موقع به بعد هر بار که پدربزرگم میخواست بیاد خونمون میگفتم یه تمبر جدید برام میگیری؟ اون زمان هیچ تعریفی از کلکسیون نداشتم و فقط یه سرگرمی برام بود. چطور میشه یک کلکسیون درست کنیم؟ و از چه چیزهایی؟

36

کارت متحرک

همه ی ما میدونیم که هر چی از خوبیای مادرا بگیم باز کمه . به نظر شما چطور میشه از یک مادر که بی توقع ترین فرد روی زمینه قدردانی کرد؟ دل مادرا به قدری بزرگه که با یک کارت پستال دست ساز هم کلی شاد میشن پس این میتونه بهترین ایده باشه: کارتهای متحرک برای روز مادر.

37

نقاشی با حباب

شاید تا چند وقت پیش ما نقاشی رو فقط با قلم و مداد تصور میکردیم در صورتیکه در حال حاضر با بسیاری از ابزارهای موجود در خونه میشه نقاشی کرد. نقاشی با ایجاد حباب نوعی تکنیک نقاشی است که میتونه هم برای کودکان هم بزرگسالان جذاب باشه.

38

ساخت لوستر

همه ی ما میدونیم که زمین از دست ما آدما به تنگ اومده، از بس که با زندگی مصرف گرایانه و تولید زباله و از بین بردن طبیعت اونو آزار میدیم. در حالیکه خیلی چیزهارو میشه بازیافت کرد . با این کارمیشه با یک تیر چند هدف رو نشونه گرفت: سرگرمی ، کمک به اقتصاد خانواده، حفظ محیط زیست ، بروز خلاقیت و…. پس در این مقاله ایده هایی برای ساخت لوستر ارائه بدید.

39

بافتنی

این هنر توی خانواده ی ما میشه گفت نسل به نسل منتقل شده. هیچ موقع اون روزایی رو که کنار مادربزرگم مینشستم و خیره به دستاش و حرکت نخ نگاه میکردم رو فراموش نمیکنم. اون موقع اصلاً فکر نمیکردم که بافتنی بافتن از نظر علمی اینقدر مفید باشه! در این مقاله به فواید این هنر که در عین حال سرگرمی هم هست بپردازین.

40

کار مانعی برای سرگرمی

در شرایط اقتصادی فعلی شاید اکثریت مردم به چیزی جز کار فکر نمیکنند. در صورتیکه سرگرمی و تفریح میتونه به کار اونها هم کمک کنه. حالا با چه راهکارهایی میتونیم از این مسئله جلوگیری کنیم و زمانی رو به سرگرمی و تفریح در کنار خانواده اختصاص بدیم.

41

آبرنگ با صابون

خلاقیت در نقاشی هم مثل همه ی هنرهای دیگه باعث ایجاد تکنیکهای بسیاری شده که میشه با یادگیری اونها آثار زیبایی رو خلق کرد . شما میتونین مخاطب رو با این تکنیک و روش اجرای اون آشنا کنید.

42

دکوپاژ روی قاب گوشی

دکوپاژ تکنیکی است که میشه بر روی بسیاری از متریال اجرا کرد. میتونیم با این تکنیک هر عکسی رو که دلمون خواست روی قاب گوشی بندازیم. توضیح این تکنیک با شما.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ایده تولید محتوا سرگرمی و هنری

ایده تولید محتوا سرگرمی و هنری

10 موردی که میشه از هنر یاد گرفت

هنرهای مختلف ، چیزهای زیادی به ما یاد میدن. شما میتونین به ده نکته که هنر میتونه در اون موارد به ما کمک کنه و به ما یاد بده اشاره کنین. این آدرس میتونه به شما کمک کنه: https://www.lifehack
.org/articles/communication/10-things-you-never-knew-you-could-learn-from-art.html

2

سرگرمی کودکان در عروسیها

یکی از دغدغه هایی که هم برای میزبان و هم برای میهمان وجود داره شیطنت های بچه ها در مراسم عروسیه! چه کنیم که هم به بچه ها و هم به بزرگترها خوش بگذره؟ بهترین راه اینه که لیستی از سرگرمیهای کودکان تهیه کرده و برای اجرای اونها هم برنامه ریزی کنیم.

3

با صندل های کهنه و قدیمی چه کنیم؟

بازیافت کلمه ای است که این روزها کاربرد زیادی داره و چه از نظر اقتصادی و چه از نظر کمک به محیط زیست بسیار حائز اهمیته. در این مقاله چند روش تزئین و نوسازی صندل و پاپوش های کهنه رو ارائه بدید.

4

چک لیست سرگرمی

همه ی ما زمانی رو تجربه کردیم که توی خونه بیحوصله و کسل هستیم و نمیدونیم چیکار کنیم. شاید توی اون موقعیت چیزی به ذهنمون نرسه به جز گوشیمون! پس بهتره شما فوراً یک لیست از سرگرمیها تهیه کنین تا بتونن گاهی جایگزین گوشی بشن و بهمون کمک کنن تا دست از گوشی برداریم جستجوی این عبارت : things to do when you are bored کمکتون میکنه

5

تفریحات و سرگرمیهای بدون پول

در این شرایط اقتصادی بیشتر مردم ، توانایی صرف هزینه برای تفریح رو ندارن. به نظرتون باید کلاً قید تفریح رو بزنیم؟ مسلماً نه.اگر شما بتونین لیستی از سرگرمیها و تفریحات بی نیاز به پول تهیه کنین مقاله ی پر بازدیدی خواهید داشت. جستجوی این عبارت کمکتون میکنه.
Ways to Have Fun Without Spending Money

6

تفریحات مناسبتی در شرکت و سازمانها

تفریحات برای کارمندان شرکتها و سازمانها هم میتونه با ایجاد روحیه و انگیزه ی بیشتر راندمان اون شرکت رو بالا ببره.البته بیشتراین تفریحات در روزهایی که مناسبت خاص دارن بر پا میشن. چگونگی برنامه ریزی و نکات ضروری با شما!
creative corporate event entertainment ideas

7

سرگرمی در عروسی

هر زوجی که میخوان مراسم عروسی برپا کنن ، تموم سعی خودشون رو میکنن که روزی جذاب ، شاد و پر از خاطرات خوش هم برای خودشون وهم برای میهمانها فراهم کنن. ولی
به نظر میاد که این مراسم ها خیلی کلیشه ای شدن.فواید سرگرمی در عروسیها و ایده هایی از انواع بازیها موضوع جذاب یک مقاله است. wedding entertainment ideas

8

منظور از یک گالری هنری چیست؟

گالری هنری هم برای هنرمند و هم برای بازدیدکنندگان از اهمیت زیادی برخورداره . حالا سوال اینه که چطور و چگونه میشه با راه اندازی یک گالری مناسب به اهدافمون برسیم؟ در این مقاله بهتره که نکات مهم و کلیدی برای یک گالری با کیفیت رو ارائه بدین.

9

اهمیت نمایشگاههای هنری

نمایشگاه بهترین راه برای نمایش آثار هنری شگفت انگیز شماست. نمایشگاههای هنری به دلایل زیر مهم هستن :- تبلیغ هنر و هنرمندان
– آموزش مردم در همه سنین
– خلاقیت
– پشتیبانی از مشاغل کوچک
– آموزش هنر
– هوش هیجانی.
در این مقاله شما میتونین این موارد رو برای مخاطب به طور گسترده توضیح دهید.

10

اُپرا چیست؟

Opera ، در گروه هنرهای نمایشی قرار دارد. اُپرا ترکیبی از نمایش و موسیقی است که در اون هنرهای مختلفی مثل : صحنه آرایی گنجانده شده . در این مقاله مخاطب رو با مفهوم اُپرا و تفاوت اون با موسیقی آشنا کنین.

11

سرگرمی برای سالمندان

گروهی که بیشتر از همه نیاز به سرگرمی دارن پدربزرگا و مادربزرگامون هستن. به نظر من حتی از ضروریات امور روزانه آنهاست. قسمتی از سرگرمی های سالمندان میتونه شامل ورزش باشه . حالا چه ورزشی و چگونه ؟

12

سرگرمی سبز !

یکی از سرگرمی هایی که علاوه بر مشغول کردن ، مفید هم است : باغبانی و سبزیکاریه. این سرگرمی برای سنین کودکی تا سالمندی مفید و آرامش بخشه. اثرات این سرگرمی و یا چگونگی انجام اون میتونه موضوع خوبی برای مقاله باشه.

13

بازی با مواد غذایی!!!

یکی از سرگرمی های سنین کودکی و سالمندی میتونه”آشپزی” باشه . کودکان در کنار والدین و همینطور سالمندان با تهیه ی غذاهای ساده میتونن سرگرم بشن و لذت هم ببرن. در این مقاله علت ضرورت انجام چنین فعالیتی رو بیان کنین و حتی میتونین طرز پخت چند غذای ساده رو هم آموزش بدید.

14

جوانسازی مغز با حل جدول!

یکی از سرگرمی هایی که خود من علاقه زیادی به اون دارم ، حل انواع جدول خصوصاً سودوکو است. در این مقاله ارتباط حل جدول و سلامت مغز رو بیان کنین و توضیحاتی درباره ی انواع جدول و راهنمایی برای حل آنها ارائه بدید.

15

با یک مداد چگونه سرگرم بشیم؟

بیشتر اوقات یک مداد میتونه ما رو ساعتها سرگرم کنه و حتی آثاری هم از ما به ثبت برسونه ! نوشتن خاطرات ، رنگ آمیزی و… ارائه ی نمونه های دیگه و بررسی اونها با شما !

16

اوریگامی

هنر “کاغذ و تا” . سرگرمی بسیار جالب ، مفید و کم هزینه فقط با کاغذ. کمک به افزایش خلاقیت و تمرکز در کودکان. چند تا از ویژگیهای این هنر ژاپنی است. شما با توضیحات بیشتر در مورد این هنر و آموزش نمونه ای از اشکال ، مقاله ی جذابی ارائه بدید .

17

خمیر بازی

خمیر بازی یکی از سرگرمی های جالب خصوصا برای بچه هاست . نمونه های صنعتی اون رو همه دیدیم ولی در این مقاله آموزش تهیه ی این خمیر رو در خونه با کمترین مواد اولیه ارائه بدید تا والدین با خیال راحت و بدون نگرانی از شیمیایی بودن ، با کودکان خود بازی کنن. در ضمن فواید این بازی فراموش نشه!

18

اسلایم چیه؟

چند سالیه که نوعی از خمیر وارد بازار دنیا شده که خاصیت کشسانی و ژله ای داره . در ساخت بعضی از انواع صنعتی از مواد شیمیایی استفاده میشه که اصلاً برای سلامتی خوب نیست.خب چه کنیم؟ بهترین راه تهیه اون در منزل با مواد اولیه ی سالم و طبیعیه ! روشهای مختلفی برای تهیه ی اسلایم وجود داره . بهترین و سالمترین رو انتخاب و توضیح بدید.

19

نوسازی جین !

لباس های جین تقریباً به همه ی خونه ها راه پیدا کردن. اونا به خاطر مقاومت نسبتاً بالایی که دارن میتونن زمان زیادی با ما باشن ولی از طرفی خیلی تکراری میشن و گوشه کمد بی مصرف میوفتن! پس آستین ها رو بالا بزنین و دست به کار بشین ! با کمی خلاقیت میشه لباسی متفاوت درست کرد. به عنوان پیشنهاد : نقاشی با مایع سفید کننده !

20

اسگرافیتو

“اسگرافیتو” اصطلاحی است که در هنر سفالگری کاربرد داره. دستان هنرمندان این رشته از خاک رس ، ظروف و حجم هایی با نقوش و کنده کاری های بسیار زیبایی میسازند. در این مقاله به این روش حکاکی بر روی سفال میشه پرداخت.

21

ضرب المثل

در بسیاری از فرهنگ های ملل ، جملات و یا شعرهایی برای پند و اندرز و… در محاوراتشون رواج داره که دونستن اونها میتونه جالب باشه. شما میتونین در هر مقاله به یک ضرب المثل بپردازین!

22

چیستان ها

در جمع دوستان و دورهمی های خانوادگی یکی از سرگرمی های جالب و خنده دار مطرح کردن چیستان های مختلف است. در این مقاله میتونین تعدادی از این چیستان ها و معماها رو گردآوری کنین.

23

عدد شانس چیست؟

در بعضی از فرهنگ ها اعداد فقط برای محاسبات به کار نمیرن بلکه هر عدد میتونه دارای انرژی و پیام خاصی باشه! در این مقاله به معرفی و نحوه ی محاسبه عدد شانس و…. بپردازین.

24

دوخت پرده برای آشپزخونه

پرده یکی از المانهای دکوری برای فضاهای مختلف است که میشه با کمی دقت و سلیقه بدون پرداخت هزینه ای برای دوخت در منزل بدوزیم. شما میتونین چند مدل پرده برای آشپزخونه آموزش بدید.

25

کوسن

دوخت و دوز یکی از هنرهایی است که میتونه در جنبه های مختلف کاربرد داشته باشه. در این مقاله دوخت چند مدل کوسن رو میشه آموزش داد تا مخاطب با اونها آشنا بشه.

26

بازی لب خوانی

یکی از بازیهای جالب “لب خوانی ” است. در این مقاله به این بازی بپردازین و میتونین جملاتی و یا کلماتی رو هم پیشنهاد بدید.

27

کلمات پانتومیم

اکثر ما با بازی پانتومییم آشنایی داریم . در این مقاله شما میتونین بعد از معرفی مختصری از این بازی ، لیستی از کلمات پیشنهادی برای اون رو ارائه بدید تا مخاطب شما در انتخاب کلمه دچار مشکل نشه.

28

معرفی بازی های خونگی

بازی های گروهی خیلی شادی و نشاط به همراه داره و میتونه به خوبی اوقات خوبی رو برای شما و دوستانتون فراهم کنه. در این مقاله به معرفی چند بازی گروهی مثل پانتومیم ، دبرنا ، و… بپردازین.

29

بازی چشمک

زمانیکه در خونه تنها هستیم با گوشی سرگرم میشیم و جالب اینکه وقتی در مهمانی و دورهمی ها هم هستیم باز هرکس سرش توی گوشی خودشه! ولی خیلی بهتره که بازیهای دسته جمعی رو باز از سر بگیریم. در این مقاله بازی چشمک رو توضیح بدید.

30

عکاسی

یکی از هنرهای زیبا و خلاقانه “عکاسی ” است. حتی در خونه هم میتونیم سوژه هایی پیدا کنیم که بسیار جالب هستن. شما میتونین در این مقاله با تکنیک “قطبی سازی متقابل” مخاطب خود رو آشنا و سوژه هایی رو معرفی کنین.

31

کارت پستال روز پدر

یکی از سرگرمی هایی که میتونه در خونه هم برای بچه ها و هم برای بزرگسالان جالب باشه درست کردن کارت پستاله. شما میتونین با لوازم در دسترس توی خونه کارت های زیبایی به مناسبت روز پدر درست کنین. ارائه ایده با شما.

32

تبدیل سرگرمی به درآمدزایی

در دنیای امروزی که دنیای دیجیتاله خیلی راحت میشه بعضی از بازی ها و صنایع دستی رو به درآمد تبدیل کرد. در این مقاله شما میتونین مخاطب خودتون رو راهنمایی کنید که چه مراحلی رو طی کنه تا بشه از خلق یک اثر در خونه، به درآمد رسید.

33

هنر ملیله کاری

هنر و هنرمندان ایرانی همیشه در سطح جهان مطرح بوده اند. صنایع دستی ایرانی غنی از آثار دستان هنرمندان زیادی در رشته های مختلف است. یکی از این رشته ها “ملیله کاری” است. در این مقاله میتونین مخاطب رو با این رشته ی هنری که شاید این روزا کمی فراموش شده باشه ، آشنا کنین.

34

پازل

اکثر سرگرمی های امروزی بیشتر برای بچه ها مضر هستن تا مفید ! پس ما وظیفه داریم که سرگرمی های مفید رو معرفی کنیم . پازل یکی از اون سرگرمی هایی که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بسیار مفیده . در این مقاله به فواید حل پازل بپردازین.

35

کلکسیون

وقتی که بچه بودم ، یکبار که پدربزرگم اومد خونمون یه تمبر به من داد . از اون موقع به بعد هر بار که پدربزرگم میخواست بیاد خونمون میگفتم یه تمبر جدید برام میگیری؟ اون زمان هیچ تعریفی از کلکسیون نداشتم و فقط یه سرگرمی برام بود. چطور میشه یک کلکسیون درست کنیم؟ و از چه چیزهایی؟

36

کارت متحرک

همه ی ما میدونیم که هر چی از خوبیای مادرا بگیم باز کمه . به نظر شما چطور میشه از یک مادر که بی توقع ترین فرد روی زمینه قدردانی کرد؟ دل مادرا به قدری بزرگه که با یک کارت پستال دست ساز هم کلی شاد میشن پس این میتونه بهترین ایده باشه: کارتهای متحرک برای روز مادر.

37

نقاشی با حباب

شاید تا چند وقت پیش ما نقاشی رو فقط با قلم و مداد تصور میکردیم در صورتیکه در حال حاضر با بسیاری از ابزارهای موجود در خونه میشه نقاشی کرد. نقاشی با ایجاد حباب نوعی تکنیک نقاشی است که میتونه هم برای کودکان هم بزرگسالان جذاب باشه.

38

ساخت لوستر

همه ی ما میدونیم که زمین از دست ما آدما به تنگ اومده، از بس که با زندگی مصرف گرایانه و تولید زباله و از بین بردن طبیعت اونو آزار میدیم. در حالیکه خیلی چیزهارو میشه بازیافت کرد . با این کارمیشه با یک تیر چند هدف رو نشونه گرفت: سرگرمی ، کمک به اقتصاد خانواده، حفظ محیط زیست ، بروز خلاقیت و…. پس در این مقاله ایده هایی برای ساخت لوستر ارائه بدید.

39

بافتنی

این هنر توی خانواده ی ما میشه گفت نسل به نسل منتقل شده. هیچ موقع اون روزایی رو که کنار مادربزرگم مینشستم و خیره به دستاش و حرکت نخ نگاه میکردم رو فراموش نمیکنم. اون موقع اصلاً فکر نمیکردم که بافتنی بافتن از نظر علمی اینقدر مفید باشه! در این مقاله به فواید این هنر که در عین حال سرگرمی هم هست بپردازین.

40

کار مانعی برای سرگرمی

در شرایط اقتصادی فعلی شاید اکثریت مردم به چیزی جز کار فکر نمیکنند. در صورتیکه سرگرمی و تفریح میتونه به کار اونها هم کمک کنه. حالا با چه راهکارهایی میتونیم از این مسئله جلوگیری کنیم و زمانی رو به سرگرمی و تفریح در کنار خانواده اختصاص بدیم.

41

آبرنگ با صابون

خلاقیت در نقاشی هم مثل همه ی هنرهای دیگه باعث ایجاد تکنیکهای بسیاری شده که میشه با یادگیری اونها آثار زیبایی رو خلق کرد . شما میتونین مخاطب رو با این تکنیک و روش اجرای اون آشنا کنید.

42

دکوپاژ روی قاب گوشی

دکوپاژ تکنیکی است که میشه بر روی بسیاری از متریال اجرا کرد. میتونیم با این تکنیک هر عکسی رو که دلمون خواست روی قاب گوشی بندازیم. توضیح این تکنیک با شما.

فهرست