ایده تولید محتوا سبک زندگی

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. ایده تولید محتوا سبک زندگی

ایده تولید محتوا ترک اعتیاد

1…مصرف همزمان الکل و سیگار

مطالعات نشون میده که استعمال سیگار و نوشیدن الکل می تونه خطر ابتلا به سرطان گلو و مری را افزایش بده. علاوه بر این ، با توجه به اختلالی که در سوخت و ساز بدن بوجود میاره باعث میشه عوامل سرطان زا از سیگار برای مدت طولانی تری در جریان خون باقی بمونه. بیان عوارض ناشی از این کارشاید بتونه عاملی بازدارنده باشه.

2…چه چیزی به عنوان یک اعتیاد تعریف میشه؟

اعتیاد یک ناتوانی روانی و جسمی برای متوقف کردن مصرف یک ماده شیمیایی ، دارو و فعالیته ، که میتونه باعث آسیب روانی و جسمی بشه. … به نظر شما اصطلاح اعتیاد فقط به وابستگی به موادی مانند هروئین یا کوکائین اطلاق میشه؟

3

اعتیاد بیماریست ؟

در سالهای اخیر بسیاری از پزشکان معتقد هستند که اعتیاد هم مانند: دیابت ، سرطان ، و…..نوعی بیماریست. ترکیبی از عوامل رفتاری ، محیطی و بیولوژیکی. در این مقاله میتونین به بررسی این عوامل بپردازین.

4

اعتیادآورترین ماده مخدر چیست؟

همونطور که شکل ظاهری ، قیمت ، عوارض و ….. هر دارو متفاوته ، پتانسیل ایجاد اعتیاد هر ماده هم ، میتونه متفاوت باشه. با جستجوی این عبارت What Are the Top Most Addictive Drugs? در گوگل میشه به پاسخ این سوال رسید.

5

شناخت هروئین

در این مقاله بهتره درباره ی این موارد اطلاع رسانی کنین:
-شکل ظاهری این ماده ی مخدر( که به عنوان اعتیادآورترین ماده شناخته شده )
– انواع اون – عوارضی که ایجاد میکنه – اثری که بعد از مصرف بر مغز و احساسات میذاره….

6

5 نکته کلیدی برای تصمیم به سیگار

“یک سیگار میگه امروز تو منو به خاکستر تبدیل می کنی اما فردا نوبت منه”. پس هرچه سریعتر باید تصمیم به ترک گرفت. قبل از اقدام به ترک سیگار بهتره 5 نکته رو بدونیم و بعد قدم برداریم. میتونید از این مقاله برای توضیح این 5 نکته کمک بگیرین:
https://health.lareblitar.
com/2018/08/5-tips-when-you-are-determined-to-stop.html

7

خلاء عاطفی

یکی از محورهای اصلی گرایش به مواد مخدر خلاء عاطفی است. شخصی که در شرایطی قرار داره که نیازهای عاطفیش برطرف نمیشه ، این کمبود میتونه منجر به…….
آگاهی در این مورد برای والدین بیشتر از همه میتونه مفید باشه. پرداختن به این موضوع میتونه تلنگری باشه به خانواده های که به این موضوع اهمیت نمیدهند .

8

سیگار و پوست

“بله به زندگی بگویید ، نه به تنباکو.”
دلایل زیادی برای نکشیدن سیگار و یا ترک اون وجود داره. سیگاردر کنار تموم آسیبهایی که به مغز ، قلب و ریه میزنه ، به پوست هم رحم نمیکنه: پیری زودرس ، لکه های پوستی و…..از مضرات سیگار برای پوسته که در اینجا میتونین به آنها بپردازین.

9

چگونه نیکوتین بر فرد اثر میگذارد؟

“افراد سیگاری پیر نمی شوند … آنها جوان می میرند.”
نیکوتین و سایر مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو به راحتی از طریق ریه ها در خون جذب میشه و به سرعت در سراسر بدن پخش میشه. اتفاقاتی در بدن میوفته که شما در این مقاله میتونین برای مخاطب توضیح بدین.

10

چرا ترک دخانیات اینقدر سخته ؟

قطع تنباکو باعث علائم ترک نیکوتین می شه. عقب نشینی هم جسمی است و هم ذهنی. از نظر جسمی بدن نسبت به عدم وجود نیکوتین واکنش نشان میده. از نظر عاطفی فرد فکر میکنه نزدیکترین دوستش رو از دست داده. با توجه به اثراتی که نیکوتین بر فرد داره ، میشه علت ترک سخت اون رو توضیح داد.

11

مواد استنشاقی چیست ؟

برای جلوگیری از اعتیاد به خصوص در جوانان ، آگاهی از انواع مواد مخدر و عوارض هر کدوم میتونه خیلی به ما کمک کنه. با توجه به پیشرفت علم مواد ، تولید مواد مخدر صنعتی زیاد شده . مواد استنشاقی جزء این دسته قرار داره. در این مقاله به تشریح این مواد ، عوارض اونها ، ترک و سایر موارد بپردازین.

12

“کمیکال”

در گذشته ای نه چندان دور تصوری که از انواع مواد مخدر وجود داشت به تعداد محدودی خلاصه میشد. ولی در حال حاضر تولیدات صنعتی متنوع به بازار عرضه شده اند. یکی از این مواد “کمیکال” نام داره. این مخدر گیرنده های مغز رو تحت تاثیر قرار میده . شکل عرضه این مواد ؟ عوارض ؟ درمان ؟

13

توهم با نوعی قارچ !

“مجیک ماشروم” یا “قارچ‌های مقدس” نوعی قارچ هستن که مصرف اون توهم زا بوده و حالت های عجیبی در فرد ایجاد میکنه. افراد سودجو بیشتر جوانان رو هدف قرار میدن . شکل ظاهری ؟ عوارض ؟ ساختار شیمیایی ؟ علائم اون در فرد ؟ روش های استفاده؟

14

“کروکودیل”

کروکودیل حیوون ترسناکیه ولی وقتی نام اون به ماده ی مخدری اشاره میکنه خیلی وحشتناکتر و ترسناک تر میشه !!! این ماده بیشتر پوست رو مورد حمله قرار میده و شبیه کروکودیل میکنه!!! بافت استخوانی و عضلانی رو از بین میبره !!!

15

اعتیاد به گوشی

عبارتی که در دنیای مدرن امروزی زیاد به گوش میرسه و بسیاری از افراد رو گرفتار کرده . اهمیت این موضوع وقتی صد چندان میشه که پای کودکان و نوجوانان به میون میاد !!! در این مقاله به این موضوع مهم بپردازین . در چه شرایطی اعتیاد طلقی می شه ؟ چه عوارض جسمی و روحی داره ؟ وظایف والدین ؟ و …؟…؟…؟

16

نقش ژنتیک و اعتیاد

اعتیاد همیشه ناشی از اراده ی ضعیف و دوستان ناباب نیست ! تحقیقات پزشکی و روانشناسی نشون داده که عوامل زیادی میتونن به اعتیاد شخص کمک کنن . در این مقاله نقش ژنتیک رو در این بیماری بررسی کنین.

17

روش مصرف عاملی برای افزایش اعتیاد

مواد مختلف میتونن به حالتهای مختلف هم مصرف شوند. همون طور که مواد مختلف اثرات مختلف رو دارن ، طریقه های مختلف مصرف هم عامل مهمی برای پیشرفت اعتیاد است . روش های مختلف رو بررسی کنین و تاثیر هر کدوم رو در روند پیشرفت اعتیاد بیان کنین.

18

“صبر و تحمل” بهانه ای برای اعتیاد

باورهای غلطی در مورد مواد مخدر وجود داره که بیشتر از همه به عنوان تبلیغ برای تولیدکنندگان استفاده میشه ! یکی از این باورها ایجاد صبر و تحمل است . چه افرادی دست به دامن این بهانه میشوند ؟ شما در این مقاله به این باور غلط و عوارض اون بپردازین.

19

مهمانی ها

شاید اولین مصرف از یک مهمونی آغاز بشه. نوجوانی رو در نظر بگیرید که به یک مهمونی دوستانه دعوت شده ، والدین بهتره چه بازخوردی رو داشته باشن ؟ از همون ابتدا مانع رفتن فرزندشون به مهمونی بشن ؟ اگر نه ، پس چگونه و با رعایت چه نکاتی رضایت خودشون رو اعلام کنن ؟

20

“دراگون”

“دراگون” نام قرصی است که به غلط توسط افرادی برای ترک اعتیاد تجویز میشه . البته کار این دارو اینه که فرد رو به خودش اعتیاد میکنه ! این ماده دارای عوارض خطرناکی است. در این مقاله برای آشنایی مخاطب با این ماده ، عوارضش ، چگونگی ترک اون و… تلاش کنین.

21

درمان اعتیاد به کار

اعتیاد به کار نه سودی برای فرد و نه سودی برای مجموعه کاری داره ! با توجه به ظاهر شدن علائم و تشخیص این اعتیاد در فرد ، نوبت به درمان می رسد. این مبحث رو بررسی و توضیح بدید.

22

اعتیاد به کار

اعتیاد به کار چیست؟ عوارض فیزیولوژیکی اون چیه ؟ عوارض روانی و رفتاری اون چیه؟ چگونه میشه این نوع اعتیاد رو تشخیص داد؟

23

تغذیه در ترک اعتیاد

علم تغذیه در درمان بسیاری ازبیماری ها کمک های مهمی ارائه میده . یکی از این موارد کمک برای سم زدایی و ترک اعتیاد می باشد. با توضیح علائم ترک و رژیم غذایی مناسب اون مقاله ی مفیدی میتونین ترتیب بدید.

24

تشخیص مصرف نیکوتین

مصرف نیکوتین عوارض ومشکلات زیادی داره. چگونه میشه تشخیص داد که فرد نیکوتین مصرف میکنه ؟ اثرات کوتاه مدت اون چیه؟

25

گروه درمانی

یکی از روش های روان درمانی در مورد ترک اعتیاد، روش گروه درمانی است. در این مقاله به بررسی این روش ، مزایا و چالش های این روش، اصول اون و … بپردازین.

26

کیت‌های تست اعتیاد

در این مقاله به این روش آزمایشگاهی برای تشخیص اعتیاد بپردازین و بیان دارین که چه مواردی رو میشه با این روش تشخیص داد؟

27

چه موادی نیاز به سم زدایی دارن؟

سوء مصرف بعضی داروها و همچنین استفاده از مواد مخدر نیاز به سم زدایی دارن. در این مقاله به این موارد بپردازین و در مورد خطرات ترک یکباره توضیحاتی ارائه بدید.

28

سم زدایی

به حذف هرگونه مواد مخدر از بدن تحت نظارت پزشک متخصص سم زدایی می گویند. اصلاً چرا سم زدایی؟ چه خدمات و مراحلی در این پروسه طی میشه؟ در این مقاله به این مبحث مهم بپردازین.

29

قرص ب2

قرص ب2 یا بوپرنورفین چیست؟
؟ آیا میتونه اعتیادآور باشه ؟ علائم سوء مصرف اون چیه ؟ برای ترک این دارو چه اقداماتی باید صورت بگیره؟

30

قرص زولپیدوم

زولپیدوم نوعی قرص خواب آور است. عوارض این قرص چیست؟ آیا اعتیادآور است؟ علائم سوءمصرف اون چیه؟ چه نکاتی رو در مورد اون باید رعایت کرد؟

31

کمبود عزت نفس

کمبود اعتماد به نفس و احساس حقارت یکی از مشکلاتی است که میتونه عوارض مختلفی داشته باشه . یکی از این عوارض اینه که میتونه منجر به اعتیاد بشه. پرداختن به این موضوع به بسیاری از خانواده ها کمک میکنه تا فرزندانشون به این مشکل دچار نشن.

32

مشکلات ارتباطی

عوامل زیادی برای درگیر شدن با اعتیاد وجود داره . این مقاله فرصت خوبیست تا این سوال رو بررسی کنیم که : ” آیا مشکلات فرد در برقراری ارتباط اجتماعی میتونه از عوامل گرایش به مواد مخدر باشه؟ ”

33

“زنجبیل” سم زدای ریه

ریه ها مظلوم ترین عضو آسیب پذیر در افراد معتاد بخصوص سیگاری ها هستن. در بین گیاهان “زنجبیل” میتونه کمی از مسئولیت پاکسازی ریه رو بر عهده بگیره . خواص این گیاه و نحوه ی استفاده از اون میتونه موضوع خوبی باشه.

34

آثار اجتماعی اعتیاد

اعتیاد علاوه بر اینکه بر خود فرد و خانواده ی او اثرات سوء میگذاره ، برای اجتماع هم عوارضی رو در پی داره. این آثار و عوارض رو بررسی کنین.

35

روزمرگی

یکنواختی در زندگی هم میتونه یکی از عوامل موثر در بروز اعتیاد باشه. روزمرگی چه مفهومی داره؟ و چطور میتونه باعث اعتیاد بشه؟ چطور میشه از پیدایش این حس در زندگی جلوگیری کرد؟

36

کنجکاوی

یکی از عواملی که بیشتر در نوجوانان باعث گرایش به اعتیاد میشه ” کنجکاوی ” است . چطور میشه نوجوانان رو به واسطه کنجکاوی که دارند از مواد مخدر دور نگه داشت؟

37

عوارض جسمی تریاک

اعتیاد به ماده ای به نام “تریاک “دارای عوارض روانی و جسمی است . در این مقاله عوارض جسمی که بر اثر استفاده ی کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد میشه رو بررسی کنین.

38

وابستگی روانی

بعد از مصرف مواد مخدر دو نوع وابستگی ایجاد میشه یکی جسمی و دیگری روانی. در این مقاله میشه به تعریف وابستگی روانی و علائم اون پرداخت.

39

مراحل شکل گیری وابستگی

فرآیند ایجاد وابستگی طی سه مرحله صورت میگیره:
1. آشنایی
2. میل به افزایش
3. اعتیاد.
توضیح هر یک از این مراحل رو میتونین در یک مقاله بگنجانین.

40

ترک اعتیاد در زنان

شاید از نظر آماری زنان در مقایسه با مردان تعداد کمتری تمایل به مصرف مواد مخدر و در نتیجه اعتیاد داشته باشند و البته در بعضی از جوامع این اختلاف روند کاهش رو طی میکنه. آیا در ترک اعتیاد هم زنان با مردان متفاوت هستند ؟

41

42

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ایده تولید محتوا سبک زندگی

ایده تولید محتوا ترک اعتیاد

1…مصرف همزمان الکل و سیگار

مطالعات نشون میده که استعمال سیگار و نوشیدن الکل می تونه خطر ابتلا به سرطان گلو و مری را افزایش بده. علاوه بر این ، با توجه به اختلالی که در سوخت و ساز بدن بوجود میاره باعث میشه عوامل سرطان زا از سیگار برای مدت طولانی تری در جریان خون باقی بمونه. بیان عوارض ناشی از این کارشاید بتونه عاملی بازدارنده باشه.

2…چه چیزی به عنوان یک اعتیاد تعریف میشه؟

اعتیاد یک ناتوانی روانی و جسمی برای متوقف کردن مصرف یک ماده شیمیایی ، دارو و فعالیته ، که میتونه باعث آسیب روانی و جسمی بشه. … به نظر شما اصطلاح اعتیاد فقط به وابستگی به موادی مانند هروئین یا کوکائین اطلاق میشه؟

3

اعتیاد بیماریست ؟

در سالهای اخیر بسیاری از پزشکان معتقد هستند که اعتیاد هم مانند: دیابت ، سرطان ، و…..نوعی بیماریست. ترکیبی از عوامل رفتاری ، محیطی و بیولوژیکی. در این مقاله میتونین به بررسی این عوامل بپردازین.

4

اعتیادآورترین ماده مخدر چیست؟

همونطور که شکل ظاهری ، قیمت ، عوارض و ….. هر دارو متفاوته ، پتانسیل ایجاد اعتیاد هر ماده هم ، میتونه متفاوت باشه. با جستجوی این عبارت What Are the Top Most Addictive Drugs? در گوگل میشه به پاسخ این سوال رسید.

5

شناخت هروئین

در این مقاله بهتره درباره ی این موارد اطلاع رسانی کنین:
-شکل ظاهری این ماده ی مخدر( که به عنوان اعتیادآورترین ماده شناخته شده )
– انواع اون – عوارضی که ایجاد میکنه – اثری که بعد از مصرف بر مغز و احساسات میذاره….

6

5 نکته کلیدی برای تصمیم به سیگار

“یک سیگار میگه امروز تو منو به خاکستر تبدیل می کنی اما فردا نوبت منه”. پس هرچه سریعتر باید تصمیم به ترک گرفت. قبل از اقدام به ترک سیگار بهتره 5 نکته رو بدونیم و بعد قدم برداریم. میتونید از این مقاله برای توضیح این 5 نکته کمک بگیرین:
https://health.lareblitar.
com/2018/08/5-tips-when-you-are-determined-to-stop.html

7

خلاء عاطفی

یکی از محورهای اصلی گرایش به مواد مخدر خلاء عاطفی است. شخصی که در شرایطی قرار داره که نیازهای عاطفیش برطرف نمیشه ، این کمبود میتونه منجر به…….
آگاهی در این مورد برای والدین بیشتر از همه میتونه مفید باشه. پرداختن به این موضوع میتونه تلنگری باشه به خانواده های که به این موضوع اهمیت نمیدهند .

8

سیگار و پوست

“بله به زندگی بگویید ، نه به تنباکو.”
دلایل زیادی برای نکشیدن سیگار و یا ترک اون وجود داره. سیگاردر کنار تموم آسیبهایی که به مغز ، قلب و ریه میزنه ، به پوست هم رحم نمیکنه: پیری زودرس ، لکه های پوستی و…..از مضرات سیگار برای پوسته که در اینجا میتونین به آنها بپردازین.

9

چگونه نیکوتین بر فرد اثر میگذارد؟

“افراد سیگاری پیر نمی شوند … آنها جوان می میرند.”
نیکوتین و سایر مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو به راحتی از طریق ریه ها در خون جذب میشه و به سرعت در سراسر بدن پخش میشه. اتفاقاتی در بدن میوفته که شما در این مقاله میتونین برای مخاطب توضیح بدین.

10

چرا ترک دخانیات اینقدر سخته ؟

قطع تنباکو باعث علائم ترک نیکوتین می شه. عقب نشینی هم جسمی است و هم ذهنی. از نظر جسمی بدن نسبت به عدم وجود نیکوتین واکنش نشان میده. از نظر عاطفی فرد فکر میکنه نزدیکترین دوستش رو از دست داده. با توجه به اثراتی که نیکوتین بر فرد داره ، میشه علت ترک سخت اون رو توضیح داد.

11

مواد استنشاقی چیست ؟

برای جلوگیری از اعتیاد به خصوص در جوانان ، آگاهی از انواع مواد مخدر و عوارض هر کدوم میتونه خیلی به ما کمک کنه. با توجه به پیشرفت علم مواد ، تولید مواد مخدر صنعتی زیاد شده . مواد استنشاقی جزء این دسته قرار داره. در این مقاله به تشریح این مواد ، عوارض اونها ، ترک و سایر موارد بپردازین.

12

“کمیکال”

در گذشته ای نه چندان دور تصوری که از انواع مواد مخدر وجود داشت به تعداد محدودی خلاصه میشد. ولی در حال حاضر تولیدات صنعتی متنوع به بازار عرضه شده اند. یکی از این مواد “کمیکال” نام داره. این مخدر گیرنده های مغز رو تحت تاثیر قرار میده . شکل عرضه این مواد ؟ عوارض ؟ درمان ؟

13

توهم با نوعی قارچ !

“مجیک ماشروم” یا “قارچ‌های مقدس” نوعی قارچ هستن که مصرف اون توهم زا بوده و حالت های عجیبی در فرد ایجاد میکنه. افراد سودجو بیشتر جوانان رو هدف قرار میدن . شکل ظاهری ؟ عوارض ؟ ساختار شیمیایی ؟ علائم اون در فرد ؟ روش های استفاده؟

14

“کروکودیل”

کروکودیل حیوون ترسناکیه ولی وقتی نام اون به ماده ی مخدری اشاره میکنه خیلی وحشتناکتر و ترسناک تر میشه !!! این ماده بیشتر پوست رو مورد حمله قرار میده و شبیه کروکودیل میکنه!!! بافت استخوانی و عضلانی رو از بین میبره !!!

15

اعتیاد به گوشی

عبارتی که در دنیای مدرن امروزی زیاد به گوش میرسه و بسیاری از افراد رو گرفتار کرده . اهمیت این موضوع وقتی صد چندان میشه که پای کودکان و نوجوانان به میون میاد !!! در این مقاله به این موضوع مهم بپردازین . در چه شرایطی اعتیاد طلقی می شه ؟ چه عوارض جسمی و روحی داره ؟ وظایف والدین ؟ و …؟…؟…؟

16

نقش ژنتیک و اعتیاد

اعتیاد همیشه ناشی از اراده ی ضعیف و دوستان ناباب نیست ! تحقیقات پزشکی و روانشناسی نشون داده که عوامل زیادی میتونن به اعتیاد شخص کمک کنن . در این مقاله نقش ژنتیک رو در این بیماری بررسی کنین.

17

روش مصرف عاملی برای افزایش اعتیاد

مواد مختلف میتونن به حالتهای مختلف هم مصرف شوند. همون طور که مواد مختلف اثرات مختلف رو دارن ، طریقه های مختلف مصرف هم عامل مهمی برای پیشرفت اعتیاد است . روش های مختلف رو بررسی کنین و تاثیر هر کدوم رو در روند پیشرفت اعتیاد بیان کنین.

18

“صبر و تحمل” بهانه ای برای اعتیاد

باورهای غلطی در مورد مواد مخدر وجود داره که بیشتر از همه به عنوان تبلیغ برای تولیدکنندگان استفاده میشه ! یکی از این باورها ایجاد صبر و تحمل است . چه افرادی دست به دامن این بهانه میشوند ؟ شما در این مقاله به این باور غلط و عوارض اون بپردازین.

19

مهمانی ها

شاید اولین مصرف از یک مهمونی آغاز بشه. نوجوانی رو در نظر بگیرید که به یک مهمونی دوستانه دعوت شده ، والدین بهتره چه بازخوردی رو داشته باشن ؟ از همون ابتدا مانع رفتن فرزندشون به مهمونی بشن ؟ اگر نه ، پس چگونه و با رعایت چه نکاتی رضایت خودشون رو اعلام کنن ؟

20

“دراگون”

“دراگون” نام قرصی است که به غلط توسط افرادی برای ترک اعتیاد تجویز میشه . البته کار این دارو اینه که فرد رو به خودش اعتیاد میکنه ! این ماده دارای عوارض خطرناکی است. در این مقاله برای آشنایی مخاطب با این ماده ، عوارضش ، چگونگی ترک اون و… تلاش کنین.

21

درمان اعتیاد به کار

اعتیاد به کار نه سودی برای فرد و نه سودی برای مجموعه کاری داره ! با توجه به ظاهر شدن علائم و تشخیص این اعتیاد در فرد ، نوبت به درمان می رسد. این مبحث رو بررسی و توضیح بدید.

22

اعتیاد به کار

اعتیاد به کار چیست؟ عوارض فیزیولوژیکی اون چیه ؟ عوارض روانی و رفتاری اون چیه؟ چگونه میشه این نوع اعتیاد رو تشخیص داد؟

23

تغذیه در ترک اعتیاد

علم تغذیه در درمان بسیاری ازبیماری ها کمک های مهمی ارائه میده . یکی از این موارد کمک برای سم زدایی و ترک اعتیاد می باشد. با توضیح علائم ترک و رژیم غذایی مناسب اون مقاله ی مفیدی میتونین ترتیب بدید.

24

تشخیص مصرف نیکوتین

مصرف نیکوتین عوارض ومشکلات زیادی داره. چگونه میشه تشخیص داد که فرد نیکوتین مصرف میکنه ؟ اثرات کوتاه مدت اون چیه؟

25

گروه درمانی

یکی از روش های روان درمانی در مورد ترک اعتیاد، روش گروه درمانی است. در این مقاله به بررسی این روش ، مزایا و چالش های این روش، اصول اون و … بپردازین.

26

کیت‌های تست اعتیاد

در این مقاله به این روش آزمایشگاهی برای تشخیص اعتیاد بپردازین و بیان دارین که چه مواردی رو میشه با این روش تشخیص داد؟

27

چه موادی نیاز به سم زدایی دارن؟

سوء مصرف بعضی داروها و همچنین استفاده از مواد مخدر نیاز به سم زدایی دارن. در این مقاله به این موارد بپردازین و در مورد خطرات ترک یکباره توضیحاتی ارائه بدید.

28

سم زدایی

به حذف هرگونه مواد مخدر از بدن تحت نظارت پزشک متخصص سم زدایی می گویند. اصلاً چرا سم زدایی؟ چه خدمات و مراحلی در این پروسه طی میشه؟ در این مقاله به این مبحث مهم بپردازین.

29

قرص ب2

قرص ب2 یا بوپرنورفین چیست؟
؟ آیا میتونه اعتیادآور باشه ؟ علائم سوء مصرف اون چیه ؟ برای ترک این دارو چه اقداماتی باید صورت بگیره؟

30

قرص زولپیدوم

زولپیدوم نوعی قرص خواب آور است. عوارض این قرص چیست؟ آیا اعتیادآور است؟ علائم سوءمصرف اون چیه؟ چه نکاتی رو در مورد اون باید رعایت کرد؟

31

کمبود عزت نفس

کمبود اعتماد به نفس و احساس حقارت یکی از مشکلاتی است که میتونه عوارض مختلفی داشته باشه . یکی از این عوارض اینه که میتونه منجر به اعتیاد بشه. پرداختن به این موضوع به بسیاری از خانواده ها کمک میکنه تا فرزندانشون به این مشکل دچار نشن.

32

مشکلات ارتباطی

عوامل زیادی برای درگیر شدن با اعتیاد وجود داره . این مقاله فرصت خوبیست تا این سوال رو بررسی کنیم که : ” آیا مشکلات فرد در برقراری ارتباط اجتماعی میتونه از عوامل گرایش به مواد مخدر باشه؟ ”

33

“زنجبیل” سم زدای ریه

ریه ها مظلوم ترین عضو آسیب پذیر در افراد معتاد بخصوص سیگاری ها هستن. در بین گیاهان “زنجبیل” میتونه کمی از مسئولیت پاکسازی ریه رو بر عهده بگیره . خواص این گیاه و نحوه ی استفاده از اون میتونه موضوع خوبی باشه.

34

آثار اجتماعی اعتیاد

اعتیاد علاوه بر اینکه بر خود فرد و خانواده ی او اثرات سوء میگذاره ، برای اجتماع هم عوارضی رو در پی داره. این آثار و عوارض رو بررسی کنین.

35

روزمرگی

یکنواختی در زندگی هم میتونه یکی از عوامل موثر در بروز اعتیاد باشه. روزمرگی چه مفهومی داره؟ و چطور میتونه باعث اعتیاد بشه؟ چطور میشه از پیدایش این حس در زندگی جلوگیری کرد؟

36

کنجکاوی

یکی از عواملی که بیشتر در نوجوانان باعث گرایش به اعتیاد میشه ” کنجکاوی ” است . چطور میشه نوجوانان رو به واسطه کنجکاوی که دارند از مواد مخدر دور نگه داشت؟

37

عوارض جسمی تریاک

اعتیاد به ماده ای به نام “تریاک “دارای عوارض روانی و جسمی است . در این مقاله عوارض جسمی که بر اثر استفاده ی کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد میشه رو بررسی کنین.

38

وابستگی روانی

بعد از مصرف مواد مخدر دو نوع وابستگی ایجاد میشه یکی جسمی و دیگری روانی. در این مقاله میشه به تعریف وابستگی روانی و علائم اون پرداخت.

39

مراحل شکل گیری وابستگی

فرآیند ایجاد وابستگی طی سه مرحله صورت میگیره:
1. آشنایی
2. میل به افزایش
3. اعتیاد.
توضیح هر یک از این مراحل رو میتونین در یک مقاله بگنجانین.

40

ترک اعتیاد در زنان

شاید از نظر آماری زنان در مقایسه با مردان تعداد کمتری تمایل به مصرف مواد مخدر و در نتیجه اعتیاد داشته باشند و البته در بعضی از جوامع این اختلاف روند کاهش رو طی میکنه. آیا در ترک اعتیاد هم زنان با مردان متفاوت هستند ؟

41

42

فهرست