ایده تولید محتوا ازدواج و زناشویی

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. ایده تولید محتوا ازدواج و زناشویی

ایده تولید محتوا ازدواج و زناشویی

اعتیاد به عشق

شاید در نگاه اول ، فکر کنین که تنها اعتیادی که درست و منطقیه اعتیاد به عشقه. اما باید بگم که این نوع اعتیاد هم مثل بقیه مضره. چطور بفهمیم به عشق معتاد شدیم ؟چه عوارضی در انتظارمونه ؟ میتونین از این مقاله کمک بگیرین: https://www.mentalhelp .net/blogs/in-love-with-being-in-love-6-tips-to-break-the-cycle

2

همسر شما میدونه که…

بعد از گذشت چند سال از ازدواج همه خانوما دوست دارن بدونن که همسرشون هنوز عاشقشون هست یا نه؟ با روش های مختلفی میشه این موضوع رو آزمایش کرد. یکی از این روشها طرح پرسش مثل: میدونه من چی دوست دارم و چی دوست ندارم؟ با جستجوی عبارت Signs Your Husband is Still in Love میتونین راههای تشخیص رو پیدا کنین.

3

شریک خوب

در این روزا بیشتر خانواده ها مجبورهستن که همگی توی خونه بمونن . با شنیدن آمار و ارقام متوجه میشیم که این گردهمایی ها باعث بروز بسیاری از مشکلات خانوادگی شده و درصد جنجال و آشوب بالا رفته ! حالا سوال اینه ، چیکار کنیم تا نه کرونا و نه مشکلات خانوادگی ، فرصت آسیب زدن به ما رو نداشته باشن.

4

همسر خوب بودن

در یک ازدواج موفق ، یک شریک خوب پیدا کردن شرط لازمه ولی کافی نیست ، بلکه باید همسر خوبی هم باشیم. چطور میشه همسر خوبی بود؟ فرمول خاصی که همه بتونن از اون استفاده کنن وجود نداره اما مواردی هست که با انجام دادنش میشه شریک خوبی در زندگی بود . در این مقاله ، موارد لازم رو برای همسران بیان کنین.

5

علائم ازدواج سالم

ازدواج و تشکیل زندگی مشترک پر از نکته های ظریف ولی مهمه.ازدواج سالم و موفق چه نشونه هایی داره؟ پول ، انرژی و زمان چطور سرمایه گذاری میشه؟و در چه مسیری صرف میشه؟ به آدرس زیر سری بزنین و راههای خوبی به مخاطب پیشنهاد کنین.
https://www.becomingminimalist.com/
8-essentials-for-a-successful-marriage/

6

چرا بعضی از مردان خیانت میکنن؟

وقتی که ازدواجی صورت میگیره، معمولاً همه چیز خوبه و قشنگه و زن و مرد عاشق هم هستن. پس چرا بعد از مدتی مرد خیانت میکنه؟ خانوم ها باید پاسخ این سوال رو قبل از اتفاق افتادن چنین موردی ، بدونن. شما میتونین این نکات مهم رو در این مقاله گردآوری کنین.

7

عشق با چه زبونی صحبت میکنه؟

مفهوم زبون عشق چیه؟ زبون عشق شیوه ی ابراز دوست داشتنه ! بیان کلامی – خدمت کردن- هدیه دادن -اختصاص زمان کافی- لمس فیزیکی مهمترین زبانهای عشق هستن.
البته هر فردی باید بتونه زبون عشق همسرش رو تشخیص بده.صحبت در مورد هر یک از این موارد میتونه مقاله خوبی رو بسازه.

8

دعواهای مناسب را انتخاب کنید!

آیا زوجی وجود داره که با هم دعوا و بحث نداشته باشن؟
ازدواج بین دو فرد متفاوت و منحصر به فرد صورت میگیره که حتماً اختلافاتی دارن. و گاهی هم میتونه منجر به دعوا بشه. سوال اینه: این کشمکش ها تا چه اندازه میتونه آسیب رسان نباشه؟ چطور میشه با مدیریت دعواها و جر و بحث های عاقلانه رو انتخاب کنیم؟

9

حسادت کمتر ، امنیت بیشتر

کمی از حسادت در روابط میتونه منطقی باشه ولی اگر به جایی برسه که تمام ذهن رو درگیر کنه و عکس العملهای فرد خارج از کنترل بشه ، اون وقته که مشکلات سرازیر میشن. بیشتر افراد نمیدونن چطور این مسئله رو کنترل کنن. پس به مقاله ای نیاز داریم که در مورد راه های کنترل حسادت صحبت کنه.

10

نبایدها در روابط همسران

بیشتر ما کارهایی رو که باید برای حفظ رابطه انجام بدیم ، میدونیم. ولی آیا مواردی رو که نباید سراغش بریم رو هم میدونیم؟ در این مقاله میتونین این موارد رو برای مخاطب بیان کنین تا رابطه¬ی سالم و دور از تنش داشته باشن.

11

همسران با تلویزیون

تلویزیون میتونه دشمنی برای روابط زناشویی باشه ؟ تا حالا شده همسرتون در حال تلویزیون نگاه کردن چیزی از صحبتهای شما رو نشنود و حرصتون بگیره؟ تا حالا شده همسرتون رو با شخصیت های فیلم مقایسه کنین؟با علم به اینکه اکثر فیلم ها در به تصویر کشیدن زندگی از واقعیت دور هستن .بررسی این موضوع بر عهده شما.

12

سکوت را بشکنید !

گاهی در زندگی به دلایل مختلف مثل کمبود وقت ، بی توجهی و… بین همسران سکوت برقرار میشه و گاهی با هم حرف میزنن در حالیکه فقط می شنوند بدون اینکه به هم گوش کنن! در این مقاله درباره ی اینکه چه زمانی سکوت کنیم ، چه زمانی سکوت رو بشکنیم ، عوامل سکوت وعوارض اون و…. مفصل صحبت کنین.

13

اهمیت آراستگی در مردان

شاید تا به حال راجع به اهمیت آراستگی خانوم ها در خانه و در کنار همسر خود زیاد شنیده باشیم ولی آراستگی آقایون چی ؟ آیا نباید به این موضوع اهمیت داد ؟ در صورت بی توجهی یک آقا به این مسئله ، چه عوارضی میتونه در انتظار زندگی زناشویی اونها باشه ؟ چه طور آقایون آراستگی خودشون رو حفظ کنند؟

14

ان ال پی Neuro-linguistic programming) )

ان ال پی چیست؟ به طور خلاصه ، مهارتی علمی که به ما در شناسایی نبوغ ، ارتباط با خودمون ، ارتباط با دیگران و خیلی موارد دیگه کمک میکنه . آیا میتونیم با کسب این مهارت به یک ازدواج موفق بیشتر امیدوار باشیم؟

15

ازدواج با مرد مطلقه

در جامعه ی امروزی موارد زیادی از این نوع ازدواج میبینیم که البته دلایل مختلفی داره. وقتی چنین حالتی برای خانومی پیش میاد چه چیزهایی رو باید در نظر داشته باشه و چه چیزهایی رو نباید انجام بده ؟ پاسخ این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر میتونه موضوع خوبی برای مقاله ی شما باشه .

16

نامادری بودن !

احتمالاً همه ی ما نسبت به همچین واژه ای احساس خوبی نداریم . خانومی که قصد ازدواج با یک آقای دارای فرزند رو داره ، شاید بیشتر از دیگران نیاز به احتیاط و زمان برای فکر کردن داشته باشه. در این نوع ازدواج چه نکاتی رو باید رعایت کرد ؟ در مورد چه چیزهایی باید آگاه باشیم تا در زندگی دچار مشکل نشیم؟

17

ازدواج با فرد تک فرزند

در جوامع امروزی ، بیشتر خانواده ها داری یک فرزند هستند. این هم مانند همه ی موارد زندگی مزایا و معایبی داره و این مسئله در ازدواج هم خودنمایی میکنه. اگر شما قصد ازدواج با فردی که تک فرزند است رو دارین لازمه درباره ی موضوعاتی آگاه باشید. این موضوع میتونه مقاله ی خوبی برای شما دوست عزیز باشه.

18

سوالات قبل از ازدواج

همه ی ما توی فیلم ها دیدیم که در روز خواستگاری ، خانواده ها از دختر و پسر میخوان که برن و با هم صحبت کنن و به قول معروف سنگ هاشون رو وا بکنن ! البته امروزه شاید این مدل آشنایی دستخوش تغییر قرار گرفته. ولی موضوع اینه که چی بپرسن؟ و چطور با توجه به پاسخ طرف مقابل تصمیم بگیرن؟

19

مرد خیانتکار !!!

خیانت هر جا اتفاق بیوفته از یک کار نامتعارف و نامناسب خبر میده و وای به روزی که این موضوع در خانواده رخنه کنه! ولی متاسفانه در دنیای امروزی هستن مردانی که به همسر خود خیانت میکنن . البته اینجابه علل و عوامل این مسئله کاری نداریم. یک خانوم در این حالت چه کار کنه؟ خودش رو مقصر بدونه؟

20

زندگی بعد از آگاهی به خیانت

تنها راه طلاقه و یا میشه با علم به خیانت به شراکت در زندگی ادامه داد؟ در چه شرایطی میشه این زندگی رو ادامه داد؟ بعد از ادامه به این زندگی چگونه باید رفتار کرد ؟ و آیا میشه اوضاع به روال عادی برگرده ؟ پاسخ به این سوالات مقاله ی شما رو ترتیب میده.

21

گذشت بی موقع و نابجا

گاهی خانوم ها در زندگی و در مورد همه اشتباهات همسرشون کوتاه میان و گذشت میکنن. آیا این شیوه مناسبه؟ دلایل داشتن این روحیه چیه؟ و چه عواقبی داره؟

22

دروغ های ریز و کوچک

دروغ همیشه و همه جا ناخوشاینده ! گاهی اوقات اصلاً به این دروغ ها توجهی نداریم .آیا میتونن عواقب بدی برای بنیان خانواده در پی داشته باشن ؟ چگونه این مشکل رو برطرف کنیم؟

23

سن پایین و ازدواج

در بعضی فرهنگ ها و قبایل ، ازدواج درسن پایین صورت میگیره. آیا اعتقاد به این موضوع خوبه یا بد؟ چه عواقب و نتایجی میتونه درپی داشته باشه ؟ و چرا؟

24

احساس تنهایی

در هنگامیکه احساس تنهایی شدید میکنیم ، ازدواج میتونه به ما کمک کنه؟ احساس تنهایی میتونه منجر به انتخاب نادرست شریک زندگی بشه! چطور و چگونه در این شرایط تصمیم بگیریم.

25

موقعیت بالای اجتماعی

گاهی ملاک انتخاب بر پایه ی موقعیت اجتماعی صورت میگیره. آیا داشتن موقعیت اجتماعی بالا در محیط خونه هم اثر داره؟ چگونه میشه در این شرایط انتخاب درستی داشت؟

26

زیبایی فرد در انتخاب همسر

گاهی دختر یا پسر بر این باورند که دارای چهره ای زیبا هستن و از همسر آینده ی خود شاهزاده ای خیالی میسازن! ازدواج در این شرایط چه عواقبی دارد؟

27

جنگ برسر پول!

دعوا بر سر پول در خانواده به دلایل مختلف صورت میگیره. یکی از اونها میتونه پنهان کاری همسران در مورد پس اندازشون باشه . آیا داشتن “گاو صندوق های خصوصی ” خوبه یا بد؟

28

جلوگیری از تخریب خانواده به دلایل اقتصادی

مشکلات اقتصادی به قدری به کمر خانواده فشار میاره که گاهی زیر این بار طاقت نمیاره و میشکنه! چطور میشه با تدابیری سعی به کم کردن و کنار اومدن با این مشکل شد؟

29

عامل اقتصادی در طلاق

آیا ضعف اقتصادی و مشکلات پیرامون اون میتونه منجر به چالش های بزرگ و در نهایت طلاق بشه؟ چه چیزهایی این مسئله رو تشدید میکنه ؟

30

عشق از راه دور

بیشتر همسران فاصله و از هم دور شدن را نمیپذیرند و معتقدند که فاصله بین اونها جدایی و اختلاف میندازه . آیا درسته ؟ آیا فاصله میتونه اختلال در روابط عاطفی بوجود بیاره ؟ چه راهکارهایی رو برای حفظ رابطه از راه دور پیشنهاد میکنید ؟

31

ازدواج زودهنگام و طلاق

برای اینکه یک زندگی به طلاق ختم بشه عوامل زیادی میتونه دخیل باشه. آیا ازدواج زود هنگام و در سنین نوجوانی میتونه مشکلاتی رو در زندگی بوجود بیاره که در نهایت به طلاق منجر بشه؟ بررسی پاسخ این سوال میتونه مقاله مفیدی رو بسازه.

32

نقش اعتماد به نفس وحس امنیت در رابطه

این که در یک رابطه احساس امنیت داشته باشیم یا نه ، برای هر فرد امری مهم تلقی میشه. حالا یکی از عواملی که میتونه به ما کمک کنه تا این احساس تقویت بشه ” اعتماد به نفس” است. بررسی این موضوع مقاله ای کاربردی رو برای مخاطبتون میسازه.

33

مرحله واقعیت در یک رابطه

هر رابطه عاشقانه 3 فاز رو تجربه میکنه : رمانتیک ، واقعیت ، تعهد.
در این مقاله به مرحله واقعیت بپردازین و مسائل و واقعیتهای این فاز را بررسی کنین.

34

مرحله ی رمانتیک یک رابطه

یک رابطه عاشقانه شامل چند مرحله میشه:
– اول : مرحله روابط رمانتیک
– دوم : فاز واقعیت
– سوم: مرحله تعهد
در این مقاله به پردازش مرحله اول میشه پرداخت.

35

صدا کردن همسر

شاید موضوعی که از دیدگاه بعضی ها از اهمیت خاصی برخوردار نباشه! در صورتیکه احترام در زندگی یکی از مهمترین ستونهای موفقیت در خانواده است. همسران باید بدونن که (در محیط عمومی ، در محیط خانوادگی و در محیط خصوصی خودشون) با چه الفاضی همسر رو مخاطب قرار بدن.

36

مقابله با باج گیری عاطفی

گاهی در زندگی پیش میاد که مورد سوءاستفاده ی عاطفی قرار می گیریم. وقتی این مورد رو حس کردیم ، چگونه رفتار کنیم؟ یا به عبارت دیگه برای مقابله با این مشکل چه اقداماتی رو انجام بدیم بهتره؟

37

باج گیری عاطفی

مطمئنم الان با خودتون فکر میکنین که همه جور باج گیری شنیده بودیم ولی این یکی دیگه چه صیغه ای است!!! در این نوع باج گیری طرف مقابل از ویژگی های روحی و عاطفی دیگری سوءاستفاده میکنه. با تحقیق در این زمینه و ارائه مثال هایی میشه مقاله ی مفیدی برای مخاطب گرد آوری کرد.

38

عدم هیچ تلاشی برای زندگی

یکی از نشانه های وجود نارضایتی در زندگی مشترک عدم وجود تلاش و انگیزه برای حفظ زندگی است. در یک مقاله میشه این موضوع رو به طور کامل بررسی و موشکافی کرد.

39

جنگ دائمی نشانه ای از نارضایتی

برای تشخیص تنفر و نارضایتی از زندگی مشترک علائم و نشانه هایی وجود داره که یکی از اونها داشتن اختلاف و درگیری در زندگی به طور دائم است. در این مقاله به این موضوع میشه پرداخت.

40

بی توجهی

یکی ازعواملی که موجب نارضایتی در ازدواج می شه ” بی توجهی ” است. به عبارت دیگه در برقراری ارتباط تنبلی بوجود می آید. در این مقاله به این موضوع که میتونه باعث نارضایتی و نفرت بین همسران بشه بپردازین.

41

چگونه تعارضات رو بدون آزار و اذیت یکدیگر حل کنیم؟

درگیری حتی شادترین زوج ها رو تحت تأثیر قرار می ده .
وقتی احساس می کنید شریک زندگی شما به حرف های شما گوش نمی ده ، چه عکس العملی انجام میدین؟ آیا هر کدوم صداش بلندتر باشه پیروز میشه؟

42

بررسی روشهای محترمانه برای حل تعارض

چگونه میشه در یک رابطه تعارض رو کنترل کرد؟ نحوه ی برخورد شما با شریک زندگیتون در مسائلی که اختلاف نظر دارین چگونه است؟ روش ها رو در این مقاله بررسی کنین.

43

دودلی و تردید در رابطه

آیا از بودن در کنار همسرتون احساس خوبی ندارید ؟ آیا شریک زندگی شما باعث می شه ارزش شخصی خودتون رو زیر سوال ببرید؟ اگر اینجوره ، یه چیز در درون شما میخواد بگه که “این رابطه درست نیست!” در این مواقع چه باید کرد؟

44

اختلاف تا چه حد؟

شما دوست دارین خرج کنین ، او دوست داره پس انداز کنه!
شما میخواین برین شرق ، او میخواد بره غرب!
شما شلوغی و مهمونی رو دوست دارین، او تنها بودن ! هر چقدر هم که همدیگه رو دوست داشته باشین آیا این مسئله میتونه در دراز مدت رابطه ی شما رو تهدید کنه؟

45

عقیده و ایمان

آیا اختلافات عقیده ای یا سیاسی یا مذهبی میتونه رابطه ی شما رو تهدید کنه؟ اگر قرار است که با شخصی دارای عقاید مخالف رابطه برقرار کنید ، به این مسئله توجه دارین که برای تحمل و یا هم عقیده شدن باید زمان و حوصله ی زیادی صرف کنین؟ این مسئله رو در این مقاله بررسی کنین.

46

اولویت بندی همسرتان

این سوال شاید برای بسیاری از همسران پیش بیاد که میگن اصلاً من کجای زندگی طرف مقابلم قرار دارم؟ آیا اولویت اولش منم؟ همیشه باید اولویت اول من باشم؟ آیا خیلی از امور به من ترجیح داده میشه؟ آیا بیشتر برنامه های من از طرف او لغو میشه؟

47

زمانیکه یک رابطه ارزش ادامه نداره!!

در یک رابطه علائمی دیده میشه که دیگه نباید اون رابطه رو ادامه داد. این علائم چه چیزهایی هستن؟ درباره ی چه نشانه هایی باید به طور جدی فکر کرد و زمان گذاشت و تصمیم گرفت؟

48

وفاداری

مسلماً یکی ار صفات با ارزش و مهم داشتن ” وفاداری ” است. در یک رابطه چقدر باید برای اون هزینه کرد؟ آیا عدم رعایت وفاداری نشانه ای از شکست در رابطه است و باید اون رو به خط پایان رسوند؟

49

شما یک راز هستین!!

گاهی رابطه بین طرفین عادیه و ظاهراً همه چیز خوب به نظر میاد. ولی کمی که فکر میکنید به این نکته پی میبرید که هنوز شما هیچ یک از آشنایان و اقوام طرف مقابل رو نمیشناسین و برخوردی ندارید. به عبارت دیگه هنوز شما رو به کسی معرفی نکرده! علت چی میتونه باشه؟

50

چرا نباید از عشق ورزیدن دست کشید؟

آیا عشق ورزیدن برای سلامتی مفیده یا به بیان دیگه ” فواید عشق چیه؟” تحقیقات نشون داده که “عشق ” میتونه اثرات مثبتی هم بر جسم و هم بر روح فرد عاشق داشته باشه. در این مقاله به این موضوع بپردازین.

51

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ایده تولید محتوا ازدواج و زناشویی

ایده تولید محتوا ازدواج و زناشویی

اعتیاد به عشق

شاید در نگاه اول ، فکر کنین که تنها اعتیادی که درست و منطقیه اعتیاد به عشقه. اما باید بگم که این نوع اعتیاد هم مثل بقیه مضره. چطور بفهمیم به عشق معتاد شدیم ؟چه عوارضی در انتظارمونه ؟ میتونین از این مقاله کمک بگیرین: https://www.mentalhelp .net/blogs/in-love-with-being-in-love-6-tips-to-break-the-cycle

2

همسر شما میدونه که…

بعد از گذشت چند سال از ازدواج همه خانوما دوست دارن بدونن که همسرشون هنوز عاشقشون هست یا نه؟ با روش های مختلفی میشه این موضوع رو آزمایش کرد. یکی از این روشها طرح پرسش مثل: میدونه من چی دوست دارم و چی دوست ندارم؟ با جستجوی عبارت Signs Your Husband is Still in Love میتونین راههای تشخیص رو پیدا کنین.

3

شریک خوب

در این روزا بیشتر خانواده ها مجبورهستن که همگی توی خونه بمونن . با شنیدن آمار و ارقام متوجه میشیم که این گردهمایی ها باعث بروز بسیاری از مشکلات خانوادگی شده و درصد جنجال و آشوب بالا رفته ! حالا سوال اینه ، چیکار کنیم تا نه کرونا و نه مشکلات خانوادگی ، فرصت آسیب زدن به ما رو نداشته باشن.

4

همسر خوب بودن

در یک ازدواج موفق ، یک شریک خوب پیدا کردن شرط لازمه ولی کافی نیست ، بلکه باید همسر خوبی هم باشیم. چطور میشه همسر خوبی بود؟ فرمول خاصی که همه بتونن از اون استفاده کنن وجود نداره اما مواردی هست که با انجام دادنش میشه شریک خوبی در زندگی بود . در این مقاله ، موارد لازم رو برای همسران بیان کنین.

5

علائم ازدواج سالم

ازدواج و تشکیل زندگی مشترک پر از نکته های ظریف ولی مهمه.ازدواج سالم و موفق چه نشونه هایی داره؟ پول ، انرژی و زمان چطور سرمایه گذاری میشه؟و در چه مسیری صرف میشه؟ به آدرس زیر سری بزنین و راههای خوبی به مخاطب پیشنهاد کنین.
https://www.becomingminimalist.com/
8-essentials-for-a-successful-marriage/

6

چرا بعضی از مردان خیانت میکنن؟

وقتی که ازدواجی صورت میگیره، معمولاً همه چیز خوبه و قشنگه و زن و مرد عاشق هم هستن. پس چرا بعد از مدتی مرد خیانت میکنه؟ خانوم ها باید پاسخ این سوال رو قبل از اتفاق افتادن چنین موردی ، بدونن. شما میتونین این نکات مهم رو در این مقاله گردآوری کنین.

7

عشق با چه زبونی صحبت میکنه؟

مفهوم زبون عشق چیه؟ زبون عشق شیوه ی ابراز دوست داشتنه ! بیان کلامی – خدمت کردن- هدیه دادن -اختصاص زمان کافی- لمس فیزیکی مهمترین زبانهای عشق هستن.
البته هر فردی باید بتونه زبون عشق همسرش رو تشخیص بده.صحبت در مورد هر یک از این موارد میتونه مقاله خوبی رو بسازه.

8

دعواهای مناسب را انتخاب کنید!

آیا زوجی وجود داره که با هم دعوا و بحث نداشته باشن؟
ازدواج بین دو فرد متفاوت و منحصر به فرد صورت میگیره که حتماً اختلافاتی دارن. و گاهی هم میتونه منجر به دعوا بشه. سوال اینه: این کشمکش ها تا چه اندازه میتونه آسیب رسان نباشه؟ چطور میشه با مدیریت دعواها و جر و بحث های عاقلانه رو انتخاب کنیم؟

9

حسادت کمتر ، امنیت بیشتر

کمی از حسادت در روابط میتونه منطقی باشه ولی اگر به جایی برسه که تمام ذهن رو درگیر کنه و عکس العملهای فرد خارج از کنترل بشه ، اون وقته که مشکلات سرازیر میشن. بیشتر افراد نمیدونن چطور این مسئله رو کنترل کنن. پس به مقاله ای نیاز داریم که در مورد راه های کنترل حسادت صحبت کنه.

10

نبایدها در روابط همسران

بیشتر ما کارهایی رو که باید برای حفظ رابطه انجام بدیم ، میدونیم. ولی آیا مواردی رو که نباید سراغش بریم رو هم میدونیم؟ در این مقاله میتونین این موارد رو برای مخاطب بیان کنین تا رابطه¬ی سالم و دور از تنش داشته باشن.

11

همسران با تلویزیون

تلویزیون میتونه دشمنی برای روابط زناشویی باشه ؟ تا حالا شده همسرتون در حال تلویزیون نگاه کردن چیزی از صحبتهای شما رو نشنود و حرصتون بگیره؟ تا حالا شده همسرتون رو با شخصیت های فیلم مقایسه کنین؟با علم به اینکه اکثر فیلم ها در به تصویر کشیدن زندگی از واقعیت دور هستن .بررسی این موضوع بر عهده شما.

12

سکوت را بشکنید !

گاهی در زندگی به دلایل مختلف مثل کمبود وقت ، بی توجهی و… بین همسران سکوت برقرار میشه و گاهی با هم حرف میزنن در حالیکه فقط می شنوند بدون اینکه به هم گوش کنن! در این مقاله درباره ی اینکه چه زمانی سکوت کنیم ، چه زمانی سکوت رو بشکنیم ، عوامل سکوت وعوارض اون و…. مفصل صحبت کنین.

13

اهمیت آراستگی در مردان

شاید تا به حال راجع به اهمیت آراستگی خانوم ها در خانه و در کنار همسر خود زیاد شنیده باشیم ولی آراستگی آقایون چی ؟ آیا نباید به این موضوع اهمیت داد ؟ در صورت بی توجهی یک آقا به این مسئله ، چه عوارضی میتونه در انتظار زندگی زناشویی اونها باشه ؟ چه طور آقایون آراستگی خودشون رو حفظ کنند؟

14

ان ال پی Neuro-linguistic programming) )

ان ال پی چیست؟ به طور خلاصه ، مهارتی علمی که به ما در شناسایی نبوغ ، ارتباط با خودمون ، ارتباط با دیگران و خیلی موارد دیگه کمک میکنه . آیا میتونیم با کسب این مهارت به یک ازدواج موفق بیشتر امیدوار باشیم؟

15

ازدواج با مرد مطلقه

در جامعه ی امروزی موارد زیادی از این نوع ازدواج میبینیم که البته دلایل مختلفی داره. وقتی چنین حالتی برای خانومی پیش میاد چه چیزهایی رو باید در نظر داشته باشه و چه چیزهایی رو نباید انجام بده ؟ پاسخ این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر میتونه موضوع خوبی برای مقاله ی شما باشه .

16

نامادری بودن !

احتمالاً همه ی ما نسبت به همچین واژه ای احساس خوبی نداریم . خانومی که قصد ازدواج با یک آقای دارای فرزند رو داره ، شاید بیشتر از دیگران نیاز به احتیاط و زمان برای فکر کردن داشته باشه. در این نوع ازدواج چه نکاتی رو باید رعایت کرد ؟ در مورد چه چیزهایی باید آگاه باشیم تا در زندگی دچار مشکل نشیم؟

17

ازدواج با فرد تک فرزند

در جوامع امروزی ، بیشتر خانواده ها داری یک فرزند هستند. این هم مانند همه ی موارد زندگی مزایا و معایبی داره و این مسئله در ازدواج هم خودنمایی میکنه. اگر شما قصد ازدواج با فردی که تک فرزند است رو دارین لازمه درباره ی موضوعاتی آگاه باشید. این موضوع میتونه مقاله ی خوبی برای شما دوست عزیز باشه.

18

سوالات قبل از ازدواج

همه ی ما توی فیلم ها دیدیم که در روز خواستگاری ، خانواده ها از دختر و پسر میخوان که برن و با هم صحبت کنن و به قول معروف سنگ هاشون رو وا بکنن ! البته امروزه شاید این مدل آشنایی دستخوش تغییر قرار گرفته. ولی موضوع اینه که چی بپرسن؟ و چطور با توجه به پاسخ طرف مقابل تصمیم بگیرن؟

19

مرد خیانتکار !!!

خیانت هر جا اتفاق بیوفته از یک کار نامتعارف و نامناسب خبر میده و وای به روزی که این موضوع در خانواده رخنه کنه! ولی متاسفانه در دنیای امروزی هستن مردانی که به همسر خود خیانت میکنن . البته اینجابه علل و عوامل این مسئله کاری نداریم. یک خانوم در این حالت چه کار کنه؟ خودش رو مقصر بدونه؟

20

زندگی بعد از آگاهی به خیانت

تنها راه طلاقه و یا میشه با علم به خیانت به شراکت در زندگی ادامه داد؟ در چه شرایطی میشه این زندگی رو ادامه داد؟ بعد از ادامه به این زندگی چگونه باید رفتار کرد ؟ و آیا میشه اوضاع به روال عادی برگرده ؟ پاسخ به این سوالات مقاله ی شما رو ترتیب میده.

21

گذشت بی موقع و نابجا

گاهی خانوم ها در زندگی و در مورد همه اشتباهات همسرشون کوتاه میان و گذشت میکنن. آیا این شیوه مناسبه؟ دلایل داشتن این روحیه چیه؟ و چه عواقبی داره؟

22

دروغ های ریز و کوچک

دروغ همیشه و همه جا ناخوشاینده ! گاهی اوقات اصلاً به این دروغ ها توجهی نداریم .آیا میتونن عواقب بدی برای بنیان خانواده در پی داشته باشن ؟ چگونه این مشکل رو برطرف کنیم؟

23

سن پایین و ازدواج

در بعضی فرهنگ ها و قبایل ، ازدواج درسن پایین صورت میگیره. آیا اعتقاد به این موضوع خوبه یا بد؟ چه عواقب و نتایجی میتونه درپی داشته باشه ؟ و چرا؟

24

احساس تنهایی

در هنگامیکه احساس تنهایی شدید میکنیم ، ازدواج میتونه به ما کمک کنه؟ احساس تنهایی میتونه منجر به انتخاب نادرست شریک زندگی بشه! چطور و چگونه در این شرایط تصمیم بگیریم.

25

موقعیت بالای اجتماعی

گاهی ملاک انتخاب بر پایه ی موقعیت اجتماعی صورت میگیره. آیا داشتن موقعیت اجتماعی بالا در محیط خونه هم اثر داره؟ چگونه میشه در این شرایط انتخاب درستی داشت؟

26

زیبایی فرد در انتخاب همسر

گاهی دختر یا پسر بر این باورند که دارای چهره ای زیبا هستن و از همسر آینده ی خود شاهزاده ای خیالی میسازن! ازدواج در این شرایط چه عواقبی دارد؟

27

جنگ برسر پول!

دعوا بر سر پول در خانواده به دلایل مختلف صورت میگیره. یکی از اونها میتونه پنهان کاری همسران در مورد پس اندازشون باشه . آیا داشتن “گاو صندوق های خصوصی ” خوبه یا بد؟

28

جلوگیری از تخریب خانواده به دلایل اقتصادی

مشکلات اقتصادی به قدری به کمر خانواده فشار میاره که گاهی زیر این بار طاقت نمیاره و میشکنه! چطور میشه با تدابیری سعی به کم کردن و کنار اومدن با این مشکل شد؟

29

عامل اقتصادی در طلاق

آیا ضعف اقتصادی و مشکلات پیرامون اون میتونه منجر به چالش های بزرگ و در نهایت طلاق بشه؟ چه چیزهایی این مسئله رو تشدید میکنه ؟

30

عشق از راه دور

بیشتر همسران فاصله و از هم دور شدن را نمیپذیرند و معتقدند که فاصله بین اونها جدایی و اختلاف میندازه . آیا درسته ؟ آیا فاصله میتونه اختلال در روابط عاطفی بوجود بیاره ؟ چه راهکارهایی رو برای حفظ رابطه از راه دور پیشنهاد میکنید ؟

31

ازدواج زودهنگام و طلاق

برای اینکه یک زندگی به طلاق ختم بشه عوامل زیادی میتونه دخیل باشه. آیا ازدواج زود هنگام و در سنین نوجوانی میتونه مشکلاتی رو در زندگی بوجود بیاره که در نهایت به طلاق منجر بشه؟ بررسی پاسخ این سوال میتونه مقاله مفیدی رو بسازه.

32

نقش اعتماد به نفس وحس امنیت در رابطه

این که در یک رابطه احساس امنیت داشته باشیم یا نه ، برای هر فرد امری مهم تلقی میشه. حالا یکی از عواملی که میتونه به ما کمک کنه تا این احساس تقویت بشه ” اعتماد به نفس” است. بررسی این موضوع مقاله ای کاربردی رو برای مخاطبتون میسازه.

33

مرحله واقعیت در یک رابطه

هر رابطه عاشقانه 3 فاز رو تجربه میکنه : رمانتیک ، واقعیت ، تعهد.
در این مقاله به مرحله واقعیت بپردازین و مسائل و واقعیتهای این فاز را بررسی کنین.

34

مرحله ی رمانتیک یک رابطه

یک رابطه عاشقانه شامل چند مرحله میشه:
– اول : مرحله روابط رمانتیک
– دوم : فاز واقعیت
– سوم: مرحله تعهد
در این مقاله به پردازش مرحله اول میشه پرداخت.

35

صدا کردن همسر

شاید موضوعی که از دیدگاه بعضی ها از اهمیت خاصی برخوردار نباشه! در صورتیکه احترام در زندگی یکی از مهمترین ستونهای موفقیت در خانواده است. همسران باید بدونن که (در محیط عمومی ، در محیط خانوادگی و در محیط خصوصی خودشون) با چه الفاضی همسر رو مخاطب قرار بدن.

36

مقابله با باج گیری عاطفی

گاهی در زندگی پیش میاد که مورد سوءاستفاده ی عاطفی قرار می گیریم. وقتی این مورد رو حس کردیم ، چگونه رفتار کنیم؟ یا به عبارت دیگه برای مقابله با این مشکل چه اقداماتی رو انجام بدیم بهتره؟

37

باج گیری عاطفی

مطمئنم الان با خودتون فکر میکنین که همه جور باج گیری شنیده بودیم ولی این یکی دیگه چه صیغه ای است!!! در این نوع باج گیری طرف مقابل از ویژگی های روحی و عاطفی دیگری سوءاستفاده میکنه. با تحقیق در این زمینه و ارائه مثال هایی میشه مقاله ی مفیدی برای مخاطب گرد آوری کرد.

38

عدم هیچ تلاشی برای زندگی

یکی از نشانه های وجود نارضایتی در زندگی مشترک عدم وجود تلاش و انگیزه برای حفظ زندگی است. در یک مقاله میشه این موضوع رو به طور کامل بررسی و موشکافی کرد.

39

جنگ دائمی نشانه ای از نارضایتی

برای تشخیص تنفر و نارضایتی از زندگی مشترک علائم و نشانه هایی وجود داره که یکی از اونها داشتن اختلاف و درگیری در زندگی به طور دائم است. در این مقاله به این موضوع میشه پرداخت.

40

بی توجهی

یکی ازعواملی که موجب نارضایتی در ازدواج می شه ” بی توجهی ” است. به عبارت دیگه در برقراری ارتباط تنبلی بوجود می آید. در این مقاله به این موضوع که میتونه باعث نارضایتی و نفرت بین همسران بشه بپردازین.

41

چگونه تعارضات رو بدون آزار و اذیت یکدیگر حل کنیم؟

درگیری حتی شادترین زوج ها رو تحت تأثیر قرار می ده .
وقتی احساس می کنید شریک زندگی شما به حرف های شما گوش نمی ده ، چه عکس العملی انجام میدین؟ آیا هر کدوم صداش بلندتر باشه پیروز میشه؟

42

بررسی روشهای محترمانه برای حل تعارض

چگونه میشه در یک رابطه تعارض رو کنترل کرد؟ نحوه ی برخورد شما با شریک زندگیتون در مسائلی که اختلاف نظر دارین چگونه است؟ روش ها رو در این مقاله بررسی کنین.

43

دودلی و تردید در رابطه

آیا از بودن در کنار همسرتون احساس خوبی ندارید ؟ آیا شریک زندگی شما باعث می شه ارزش شخصی خودتون رو زیر سوال ببرید؟ اگر اینجوره ، یه چیز در درون شما میخواد بگه که “این رابطه درست نیست!” در این مواقع چه باید کرد؟

44

اختلاف تا چه حد؟

شما دوست دارین خرج کنین ، او دوست داره پس انداز کنه!
شما میخواین برین شرق ، او میخواد بره غرب!
شما شلوغی و مهمونی رو دوست دارین، او تنها بودن ! هر چقدر هم که همدیگه رو دوست داشته باشین آیا این مسئله میتونه در دراز مدت رابطه ی شما رو تهدید کنه؟

45

عقیده و ایمان

آیا اختلافات عقیده ای یا سیاسی یا مذهبی میتونه رابطه ی شما رو تهدید کنه؟ اگر قرار است که با شخصی دارای عقاید مخالف رابطه برقرار کنید ، به این مسئله توجه دارین که برای تحمل و یا هم عقیده شدن باید زمان و حوصله ی زیادی صرف کنین؟ این مسئله رو در این مقاله بررسی کنین.

46

اولویت بندی همسرتان

این سوال شاید برای بسیاری از همسران پیش بیاد که میگن اصلاً من کجای زندگی طرف مقابلم قرار دارم؟ آیا اولویت اولش منم؟ همیشه باید اولویت اول من باشم؟ آیا خیلی از امور به من ترجیح داده میشه؟ آیا بیشتر برنامه های من از طرف او لغو میشه؟

47

زمانیکه یک رابطه ارزش ادامه نداره!!

در یک رابطه علائمی دیده میشه که دیگه نباید اون رابطه رو ادامه داد. این علائم چه چیزهایی هستن؟ درباره ی چه نشانه هایی باید به طور جدی فکر کرد و زمان گذاشت و تصمیم گرفت؟

48

وفاداری

مسلماً یکی ار صفات با ارزش و مهم داشتن ” وفاداری ” است. در یک رابطه چقدر باید برای اون هزینه کرد؟ آیا عدم رعایت وفاداری نشانه ای از شکست در رابطه است و باید اون رو به خط پایان رسوند؟

49

شما یک راز هستین!!

گاهی رابطه بین طرفین عادیه و ظاهراً همه چیز خوب به نظر میاد. ولی کمی که فکر میکنید به این نکته پی میبرید که هنوز شما هیچ یک از آشنایان و اقوام طرف مقابل رو نمیشناسین و برخوردی ندارید. به عبارت دیگه هنوز شما رو به کسی معرفی نکرده! علت چی میتونه باشه؟

50

چرا نباید از عشق ورزیدن دست کشید؟

آیا عشق ورزیدن برای سلامتی مفیده یا به بیان دیگه ” فواید عشق چیه؟” تحقیقات نشون داده که “عشق ” میتونه اثرات مثبتی هم بر جسم و هم بر روح فرد عاشق داشته باشه. در این مقاله به این موضوع بپردازین.

51

فهرست