تولید محتوا گردشگری

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. تولید محتوا گردشگری

اولین قدم برای هر نوع تولید محتوایی پیدا کردن یا ساختن ”  ایده  ” هستش. ما تو بانک ایده رایتینا کلی ایده تو دسته بندی های مختلف براتون آماده کردیم که میتونید ازشون برای تولید محتوا تو هر زمینه ای استفاده کنید. اینجایی هم که الان هستید ، بانک ایده تولید محتوا گردشگری هست .

اینجا هر روز با کلی ایده جدید به روز میشه . پس یادتون نره که تُند تُند اینجا سر بزنید و از بانک ایده رایتینا هر چه قدر که نیاز دارید ایده برداشت کنید 🙂

 ایده تولید محتوا گردشگری

ایده تولید محتوا گردشگری و توریست

اینجا سعی میکنم بیشتر ایده های خلاقانه تر و خاص تربرای تولید محتوا گردشگری رو باهاتون به اشتراک بذارم:

1- منوی رستوران ها

به عنوان یکی از پرکاربردترین ایده ها برا یتولید محتوا گردشگری میتونیدبرید سراغ منوی رستورانهای مختلف یک منطقه و به صورت کامل و با جزئیات غذاهایی که تو اون رستوران سرو میشه رو معرفی کنید.
البته باید این روزها تعداد زیاد گیاه خواران را هم در نظر بگیرید و حتما رستواران هایی با منوی گیاهی را هم به مخاطب معرفی کنید.
در کنار معرفی قطعا بهتر در مورد قیمت و سطح کلاس رستوران ها هم صحبت کنید.

2- مکان های کمتر شناخته شده

دیگه بسه از سی و سه پل و تاج محل و برج ایفل و.. گفتن . واقعا مخاطب ها دیگه اینا رو از حفظ هستن. پس برید دنبال مکان های ناشناخته تر . برای شناخت این مکان ها میتونید از لیدرهای مجموعه ای که دارید براش تولید محتوا میکنید کمک بگیرید و در مورد مکان های ناشناخته هر منطقه که هنوز بکر هستن و فقط مردم محلی اونجاهارو میشناسن. مطمئن باشید مخاطب تشنه این جور محتواهاست.

3 – سرپناه در شرایط بارونی

ما تو مکان های گردشگری کلی منطقه داریم که ممکنه تعداد روزهای زیادی از سال بارونی باشن . خب بیاید به عنوان یه ایده تولید محتوا گردشگری در مورد سرپناه ها و راهکارهایی صحبت کنید که گردشگر میتونه زمانی که بارون میاد بره تو اون مکان ها که خیس نشه .

4-  رسم و رسوم دردسرساز

بیاید در مورد یه سری رسم و رسوم های مردم محلی صحبت کنید که ممکنه برای یه گردشگری که در مورد اونا چیزی نمیدونه تو سفر مشکل ساز بشه . مثلا اینکه تو کره جنوبی از رنگ جوهر یا خودکار قرمز برای نوشتن اسم مرده ها استفاده میکنن و وای به روزی که شما ندونید و با خودتون خودکار قرمز ببرید اونجا! (⁀ᗢ⁀)

5- پیاده روی

همیشه که قرار نیست هر کی میره سفر جیبش پر پول باشه و بدون دغدغه همین طور پول خرج کنه . خب خیلی ها میخوان با کمترین هزینه سفر کنن. پس بیاید مسیرهایی که اونها میتونن پیاده روی کنن و در کنارش لذت هم ببرن و پول حمل و نقل کمتر بدن رو تو هر شهر یا کشور یا منطقه معرفی کنید .

6- صرافی

یکی از جاهایی که ممکنه هر گردشگری در خارج از کشور بهش نیاز داشته باشه صرافی ها هستن . پس برید حسابی در مورد منطقه های خاص شهری که هر روز گردشگرهای زیادی به اون جا میرن تحقیق کنید و ببینید دقیقا چند تا صرافی داره و کجاها هستن و با آدرس دقیق به مخاطب ها معرفی کنید.

7- چک لیست زمستانی

یکی از مهمترین چیزهایی که یه گردشگر همیشه بهش نیاز داره یه چک لیسته . چون اینجوری هیچ وقت نمیشه چیزی رو یادش بره برداره و خیلی راحت با برداشتن هر چیزی کنارش یه تیک میزنه و دیگه گیج نمیشه که چی برداشته چی برنداشته . پس یه چک لیست 10 تا 50 تایی یا بیشتر آماده کنید از وسایل و تجهیزاتی که باید یه گردشگر با خودش روزای زمستونی برای مناطق سردسیر همراه داشته باشه.

8- چک لیست – خانوادگی

خب شما میتونید چک لیست ها رو خیلی اختصاصیش کنید . یعنی به عنوان یه ایده برای تولید محتوا گردشگری بیاید یه چک لیستی بنویسید از تمام وسایلی که یه خانواده ی فرضا 4 نفره وقتی میره ساحل بهش نیاز داره . حالا این ایده رو میتونید در مورد هر نوع سفری و هر نوع مکانی پیاده سازی کنید .

9- داستان گویی

همه ما داستان خوندن و داستان شنیدن رو دوست داریم . پس شما بیاید در مورد هر منطقه داستان هایی که از آدم های محلی یا افرادی که سفر کردن به اون منطقه شنیدید رو با آب و تاب برای مخاطب تعریف کنید . حالا این داستان ها میتونه ترسناک باشه ، خنده دار باشه یا ..
مثلا ممکنه یه گردشگر از حس ترس و وحشتی که از جن ها و موجودات ناشناخته داشته تو یه حموم قدیمی باهاتون صحبت کنه . خب سوژه از این بهتر ؟!

10- ساخت کیف پول سفر (DIY)

ما تو انگلیسی یه اصطلاحی داریم : DIY یعنی Do It Yourself . این چیه ؟ یعنی بیا هر چیزی که نیاز زندگیت هست رو خودت درستش کن و بساز .
حالا شما میتونید تو سایت هایی مثل پینترست Pinterest بگردید و یه روش ساخت مثلا برای کیف پول سفر پیدا کنید که هر شخصی بتونه برای خودش اختصاصی کیف پول مخصوص سفر بسازه.

11- رسپی غذاهای 5 دقیقه ای

کیه که تو سفر بخواد وقت زیادی رو صرف آشپزی کنه ؟ علاوه بر این خیلی ها که با کوله سفر میکنن یا میخوان سفرشون ارزون دربیاد میتونن خودشون تو هاستل غذا درست کنن اما به شرطی که وقت زیادی ازشون نگیره و غذاها تکراری نباشه. شما میتونید یه سری مقاله در نظر بگیرید که طرز تهیه غذاهای کم خرج 5 دقیقه ای رو آموزش بدید.

12- نکات مهم رزرو هتل

یکی ازنکات سفر که بسیار مهم است محل اقامت ما در مقصد است. امروزه با اینترنت این کار به راحتی انجام پذیره. چه نکاتی رو باید برای انتخاب هتل در نظر بگیریم؟

13- دریاچهٔ نئور

یکی از جاذبه های گردشگری هر کشور دریاچه های اون کشوره . در کشور ما هم دریاچه های زیبای زیادی وجود داره که شاید بیشتر ما از اونها بی اطلاع باشیم . پس برای معرفی اونها دست به کار بشید . یکی از این دریاچه های زیبا ، “دریاچه ی نئور” است. موقعیت جغرافیایی ؟ راه های دستیابی ؟ گونه های گیاهی و جانوری ؟ آب و هوا ؟ و نکات دیگری که برای یک گردشگر لازمه که بدونه ، میتونه مقاله ی جذابی بشه.

14- برای مسافرت چه بیماری هایی رو پیش بینی کنیم؟

هیچکس دوست نداره که سفر خودش و همراهانش، با مبتلا شدن به بیماری خراب بشه. ولی بیماری خبر نمیکنه . پس باید علاوه بر در نظر داشتن نکات بهداشتی ، امکان برخی از بیماری ها رو پیش بینی کنیم و راه های درمان اونها رو بدونیم. اینجاست که شما با این ایده تولید محتوا گردشگری و نوشتن یه مقاله میتونید مخاطب رو با این موارد آشنا میکنین.

15- غار آزادخان

گردشگران زیادی هستن که علاقه به دیدن غارها و تحقیق در مورد اونها دارن. در کشور ما هم این پدیده ی طبیعی زیاد وجود داره که شاید از وجود اونها بی اطلاع باشیم و در صورت اطلاع رسانی مورداستقبال گردشگران و محققان داخلی و خارجی قرار می گیره . در این مقاله به معرفی غار آزادخان بپردازین.

16- در کجای جنگل چادر بزنیم؟

به نظر من هیچ چیز جذاب تر از گردش و اقامت در دل طبیعت نیست. جنگل ، کوه ، دریا ، کویر و… هر کدوم جذابیت های خودشون رو دارن و خوش به حال کسی که گردش در همه ی اینهارو تجربه کرده . در این مقاله به جنگل بپردازین . یکی از نکات بسیار مهم ، جای استراحت و اقامت شبانه است. هر چقدر طبیعت زیبا و دوست داشتنیه ولی به همون اندازه در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی میتونه دردسر ساز بشه.

17- سفر با کودکان

سفر میتونه یک تجربه ی آموزنده و جذاب برای کودکان در هر سنی باشه. غذاهای جدید ، دیدنی های جدید و …. ولی در عین حال سفر با کودکان مشکلات خودش رو هم داره که اگر اونهارو پیش بینی نکنیم به دردسر میوفتیم. در این مقاله تموم نکات کلیدی در مورد سفر با کودکان از جمله تهیه ی چک لیست وسایل قبل از سفر ، پیش بینی بازی برای کودک ، و….. رو بیان کنین.

18- بسته بندی مناسب برای سفر

وقتی تصمیم به سفر می گیریم و اقدام به جمع آوری وسایلمون میکنیم یهو با کوهی از وسایل روبرو میشیم که هیچ جایی براشون نداریم؟ حالا چیکار کنیم؟ خب اول باید نوع سفرمون رو در نظر داشته باشیم و متناسب با اون وسایل رو بسته بندی کنیم. درست همین جاست که شما با به عنوان یه ایده دیگه برای تولید محتوا گردشگری میتونید به مسافرین برای راهکارهای لازم جهت بسته بندی کمک کنید.

19- کویر یکی از جاذبه های گردشگری

کویر در تموم دنیا علاقمندان زیادی داره. گردش در کویر لذت های زیادی داره و در عین حال آرامبخش هم است. البته در این مقاله قصد بیان زیبایی های کویرنوردی رو ندارم بلکه میخوام بگم که کویرنوردی با تمام زیبایی های که داره میتونه خطرناک هم باشه، پس ایمنی حرف اول رو میزنه.در این مقاله به باید ها و نبایدها در هنگام گم شدن در کویر بپردازین.

20- روستای مازیچال

بودن در طبیعت و دیدن مناظر زیبا همیشه جذابه ولی بعضی جاها به قدری زیبا و خارق العاده هستن که از تصور خارجه! روستای مازیچال جزو همین مناطقه. روستایی نزدیکی کلاردشت در بالای ابرها! این روستا برق و اقامتگاه و فروشگاهی نداره پس برنامه ریزی مناسبی رو می طلبه .موقعیت جغرافیایی ؟ مسیر دستیابی ؟ نوع پوشش گیاهی و جانوری ؟ زمان مناسب سفر ؟ نکات ایمنی سفر و…. ؟

21- گردشگری مجازی چیست؟

صنعت گردشگری یکی از ارکان ایجاد درآمدزایی برای هر کشور است. بنابراین جذب توریست روشی مناسب برای رونق درآمدزایی در مناطق گردشگریست. هر کشور باید سیاستی برای معرفی خود به تموم دنیا داشته باشه که گردشگری مجازی در اینجا به کمک میاد. سفری سه بعدی به نقاط دیدنی. در این مقاله مخاطب رو با این دستاورد علمی بیشتر آشنا کنید.

22- گردنه حیران

طبیعت کشور ما زیباست ولی ای کاش بتونیم زیبا نگه داریم! منظره این گردنه طوریه که واقعاً از دیدن اون حیران میشیم. به نظر من بیشترین لذت سفر در جاده و مسیر رقم میخوره. در طول مسیر این گردنه حتی ثانیه ای نمیشه از مناظر و جاذبه اون غافل شد. موقعیت جغرافیایی، پارک جنگی، دهکده ، مراکز تفریحی ، آب و هوا ،و … از گفتنی های این گردنه هستن.

23- جاده های زیبا و دیدنی

در کشور ما جاده ها و مسیرهای زیبا زیاد داریم. بهتره برای تولید محتوا گردشگری از این یه موضوع  به تعداد زیاد استفاده کنید و تمام جاده های مشهور و پر رفت و آمد  رو معرفی کنین. البته یادآوری استفاده ی درست از طبیعت و مراقبت از اون رو فراموش نکنین.

24- ژِئوتوریسم (Geotourism)

زمین گردشگری به نوعی از گردشگری گفته میشه که گردشگر به خاطر علاقه و یا تحقیقات خود به طبیعت بیجان و زمین ، سفر خودش رو ترتیب میده. مثل: فرسایش‌ها،آتشفشان‌ها ، چین‌خوردگی‌ها و گسله‌ها،گنبدها و بلورهای نمکی ، تپه‌های مرجانی و ….

25- اکوتوریسم (Ecotourism)

طبیعت گردی نوعی از گردشگریست که فرد به خاطر علاقه و یا تحقیقات به دیدن طبیعت زیبا و حیات وحش سفر میکنه. البته این سفر حتماً با رعایت تمام اصول محافظت از محیط زیست صورت میگیره!

26- کردان

در نزدیکی تهران مکانهای طبیعی و زیبایی هست . این منطقه خصوصاً برای ساکنین تهران و البرز بسیار مناسب است زیرا میتونن برای سفرهای کوتاه مدت برنامه ریزی کنند. معرفی موقعیت جغرافیایی ، جاهای دیدنی ، دریاچه و…. بر عهده شما!

27- تخت جمشید

تخت جمشید یا پرسپولیس یکی از عجایب ایران باستان و نمادی تاریخی از بناها و کاخ های قدیمی است که با وجود گذشت سالیان سال هنوز قسمتهایی از آن هنوز پابرجاست. موقعیت جغرافیایی؟ تاریخچه ی ساخت اون؟ بناهای داخلی؟ و …

28- فرهاد تراش کجاست؟

“فرهاد تراش” یک اثر تاریخی و ثبت شده ی ملی است که در استان کرمانشاه قرار داره و موضوعی جالب و جذاب برای نوشتن مقاله ای است که میتونه توجه مخاطب رو به خودش جلب کنه.

29- آتشکده شیان

یکی از جاذبه های گردشگری در استان کرمانشاه است. در این مقاله میتونین مخاطب خودتون رو با این بنای تاریخی آشنا کنین تا با اطلاعات کامل برای بازدید از اون ترغیب بشن.

30 – نقش کودکان در صنعت گردشگری

سنین ابتدایی از دوران زندگی هر فرد میتونه بهترین زمان برای یادگیری باشه. کودکان میتونن با آموزش های درست با مفاهیم گردشگری آشنا بشن . در این مقاله به این موضوع بپردازین.

31- هتل های سنتی

به چه نوعی از هتلها “سنتی” میگویند؟ ویژگی های این هتل ها چیست؟ معمولاً در چه جاهایی این هتل ها بنا میشوند؟

32- خورد و خوراک در سفرهای زمینی

یکی ازنکات مهم در زمان سفر “تغذیه” سالم است. چه نکاتی رو در این مورد باید رعایت کرد؟ در زمان سفر که ممکنه شرایط فعالیت های بدنی تغییر کنه ، چه کنیم که دچار مشکلات تغذیه ای نشیم؟

33- مسمومیت در سفر

یکی از بیماری هایی که در سفر ، مسافران رو تهدید میکنه مسمومیت هاست. چه تدابیری رو در سفر در نظر داشته باشیم تا با مسمومیت ، خوشی سفر رو از خودمون و همراهانمون نگیریم؟

34- اقامتگاه های بوم گردی

منظور ازاقامتگاههای بوم گردی چیه؟ برای برپایی این اقامتگاهها چه نکاتی رو باید در نظر داشت؟ چه امکاناتی رو برای این مکانها باید ایجاد کرد؟

35- کوچ سرفینگ

CouchSurfing به عنوان کاناپه‌گردی در فارسی ترجمه میشه. راهی برای سفرهای کم هزینه و حتی رایگان! این میتونه هی ایده جدید و جذابی باشه برای تولید محتوا گردشگری و تو یه سری مقاله در مورد معرفی و مزایا و معایب اون رو بیان کنین.

36- چک لیست سوغاتی

خرید سوغاتی یکی ازجذابیت های سفر است. هر مسافری دوست داره که به منطقه ای سفر میکنه تحفه ای از اونجا به یادگار بیاره. میشه شما مخاطب خودتون رو با سوغات یک منطقه آشنا کنین و مراکز تهیه اون رو معرفی کنین.

37- جغرافیای گردشگری

مفهوم “جغرافیای گردشگری “ چیست؟ آیا جغرافیا در صنعت گردشگری اثری دارد؟ شما میتونین به عنوان یه ایده خوب تولید محتوا گردشگری به نقد و بررسی این موضوع بپردازین.

38- آفتاب سوختگی در سفرهای ساحلی

دریا و ساحل اون زیبایی هایی داره که گردشگران زیادی رو به سمت خودش میکشه! ولی باید حواسمون به نکات ایمنی و سلامتی باشه. یکی از این نکات آفتاب سوختگی است. به جز کرم های ضد آفتاب چه نکاتی رو باید رعایت کرد؟

39- چک لیست سفرهای ساحلی

بستن چمدون یکی از سخت ترین قسمت های پروسه ی یک سفر است. وقتی قصد سفر به کنار دریا داریم بهتره یه چک لیست از وسایل مورد نیاز این سبک سفر رو داشته باشیم.

40- جزیره هرمز

یکی از مکان های جذاب و دیدنی در جنوب ایران جزیره ی هرمز است. در نظر داشته باشید گردشگری قصد سفر به این جزیره را داره پس میتونین در این مقاله با مکان های دیدنی و آثار تاریخی این جزیره او رو آشنا کنین.

41- انتخاب صندلی برای سفر با اتوبوس

برای سفر با اتوبوس و انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط چه نکاتی رو در نظر داشته باشیم؟ بهترین صندلی ها در کدوم قسمت اتوبوس هستن؟

42- چکاپ ماشین قبل از سفر

بسیاری از ما سفر با خودروی شخصی رو ترجیح میدیم. همه ی ما میدونیم که قبل از سفر باید از ایمنی و سالم بودن ماشین مطمئن باشیم تا سفری بدون دردسر و ناراحتی داشته باشیم. بیشتر اوقات میشه با یک بررسی به موقع و سهل انگاری نکردن جلوی بسیاری از حوادث تلخ رو گرفت. پس به عنوان یه ایده برای تلوید محتوا گردشگری میتونید تو یه مقاله به یادآوری نکاتی در مورد بازدید فنی خودرو قبل از سفر بپردازید.

43- ارتفاع زدگی چیست؟

واژه ی “ارتفاع زدگی ” برای افرادی که به کوهنوردی میپردازن آشناست. در این مقاله میتونین مخاطب رو با این حالت آشنا کنین و از علائم ، علل بوجود اومدن چنین حالتی ، عوارض ، راههای درمان و… صحبت کنین.

44- انتخاب چادر کوهنوردی

برای گشت و گذار در طبیعت به یک چادر مناسب نیاز داریم. برای خرید یک چادر مناسب باید به نکات زیادی دقت کنیم تا با هزینه ای که صرف این موضوع میکنیم، بهترین بهره وری رو داشته باشیم. ظرفیت ، وزن ، دوام ، شکل ، رنگ ، تهویه و…. مواردی هستن که باید بررسی کرد .

45- ایمنی در مقابل حمله گرگ

در سفرهای داخل طبیعت یکی از نکاتی رو که همیشه باید در نظر داشته باشیم حضور” حیوانات وحشی “ است. گرگ یکی از این حیوانات است که امکان وجود اون شاید کمی بیشتره. پس باید اول ازهمه اون رو بشناسیم و سپس راههای محافظت از خودمون رو در نظر بگیریم.

46- پیش بینی هواشناسی

یک طبیعت گرد علاوه بر اینکه نکات بسیاری رو در مورد طبیعت باید بدونه ، درباره ی پیش بینی شرایط جوی هم باید اطلاعاتی داشته باشه ، چرا که بیشتر مواقع امکان دسترسی به رادیو و گوشی و… وجود نداره. خب حالا از کجا باید بدونه که چه شرایطی در انتظارشه؟ شناخت نوع “ابرها” میتونه کمک بزرگی برای این منظور باشه که دراین ایده تولید محتوا گردشگری میشه به اون پرداخت.

47- ساخت اجاق در سفر

به نظر من بیشتر زیبایی سفر به دور بودن از تجملات و امکانات شهری و گذراندن نیازها با امکانات کاملاً ابتدایی و در دسترس است. یکی از لذت بخش ترین لحظات نوشیدن چای زغالی و یا آش هیزمی است. به نظر شما در طبیعت چگونه اجاق درست کنیم که تمام حقوق زمین و جنگلها و… رو راعایت کرده باشیم و اونها ازما گله مند نشن!

48- انتخاب اجاق گازِ مناسب کوله

یکی از تجهیزات لازم برای سفر داشتن اجاق گازه. حالا وقتی که میخواهیم تمام وسایل ضروری رو در یک کوله پشتی قرار بدیم و با اون سفر کنیم و از ماشین خبری نیست چه نوع اجاق گازی رو باید تهیه کنیم؟ و چه نکاتی رو در نظر داشته باشیم؟

49- تغذیه در کوهنوردی

من از وقتی دنیای اطراف خودم رو شناختم فهمیدم پدری کوهنورد دارم و همیشه به این موضوع میبالم. همیشه ناظر این بودم که مادرم چقدر با تدبیر و دقت و سلیقه مواد غذایی مورد نیاز پدرم و گاهی هم خانواده رو آماده میکنه. چرا که سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات با انواع دیگه ی سفرها فرق داره.
پس به عنوان یه ایده تولید محتوا گردشگری میتونید به مخاطب معرفی کنید که چه نوع مواد غذایی برای این سفرها مناسبند؟

50- کوهنوردی با کودکان

کوهنوردی و کوهپیمایی یکی از ورزش ها و تفریحاتی است که میتونه در طی یک سفر یک روزه و یا در طول برنامه سفر چند روزه گنجانده بشه. همسفر بودن با کودکان میتونه بسیار لذت بخش باشه در صورتیکه به نکات مهم توجه داشته باشیم و اونها رو رعایت کنیم.

51- داشتن یک نوزاد به عنوان همسفر !

سفر کردن با نوزادان در عین حال که جذاب و دوست داشتنی است میتونه نگران کننده هم باشه. قبل از سفر با نوزادمون باید نکات مهمی رو در نظر داشته باشیم . این نکات چه چیزهایی هستن؟

52- معرفی مکان هایی برای توالت رفتن (^‿^)

واقعا چی از این مهم تر که بتونیم تو یه سفر از نوع کمپی و طبیعی یه جای مناسب برای توالت رفتن و تخلیه خودمون پیدا کنیم؟ پس میتونید به عنوان یه ایده خاص برای تولید محتوا گردشگری یه مقاله در مورد روش پیدا کردن جاهای مناسب برای تولت رفتن، تجهیزات لازم برای دستشویی رفتن در طبیعت و… بنویسید.

ایده تولید محتوای گردشگری برای سفر های هوایی و با هواپیما

  1.  راهکارهایی برای گذراندن وقت در پروازهای طولانی
  2.  بین پروازها در فرودگاه چه کار کنیم ؟
  3.  روش های انتخاب هوشمندانه چمدان برای سفرهای طولانی
  4.  راهکارهای انتخاب هوشمندانه چمدان برای سفرهای 1 تا 3 روزه
  5. برای پروازهای طولانی چه صندلی ای انتخاب کنیم ؟ کنارپنجره یا راهرو ؟
  6. برای افراد مسن و سالخورده چه صندلی ای در هواپیما مناسب تر است ؟ نزدیک راهرو و دستشویی ؟
  7. اگر شما کودک خردسال دارید چه صندلی ای مناسب شماست ؟
  8. راهکارهای ساکت نگه داشتن کودک 3 تا 5 سال در هواپیما
  9. آیا تحرک نداشتن در پروازهای طولانی باعث سکته مغزی میشود ؟
  10.  آیا پروزاهای طولانی مشکلات جسمی برای ما ایجاد میکنند ؟
  11.  چه افرادی با چه مشکلات جسمی ای به هیچ وجه نباید سوار هواپیما شوند ؟
  12.  چه افرادی با چه بیماری هایی بهتر است پروازهای طولانی نداشته باشند؟
  13. چند ساعت قبل از پرواز چه چیزی بخوریم و چه چیزی نخوریم ؟
  14. شب قبل از پروازهای طولانی چه غذاهایی بخوریم ؟
  15. آداب غذا خوردن در هواپیما
  16. چه غذایی را در منوی هواپیما انتخاب کنیم که سریع تر هضم شود ؟
  17. بهترین زمان استفاده از دستشویی هواپیما در سفرهای طولانی چه زمانی است ؟
  18. فرهنگ تعامل با دیگر مسافران در طول پروازهای طولانی
  19. آیا میتوانیم برای خودمان در پروازهای طولانی تنقلات ببریم ؟ چی ببریم ؟
  20. لباس مناسب برای پروازهای طولانی
  21. چه کفشی بپوشیم که در طول پروازهای طولانی پاهایمان اذیت نشود ؟
  22. چه وسایلی در کیف دستی مان در پروازهای طولانی بذاریم ؟
  23. راهکارهایی برای خوابیدن آرام در هواپیما
  24. لیست کتاب هایی برای سرگرم شدن و مفید کردن زمان در هواپیما
  25. چه داروهایی را در پروازها دم دست مان بذاریم ؟
  26. مسافر فِرست کلاس چه فرقی با مسافر معمولی داره ؟
  27. چه فرودگاهایی در دنیا تور بین پرواز برگزار میکنن ؟
  28. همه چیز برای جلوگیری و درمان پرواززدگی
  29. مدیریت زمان قبل از پرواز برای جا نماندن از پرواز
  30. چک لیست کارهایی که باید بعد از جا ماندن از پرواز انجام دهید
  31. چند راهکار برای حفظ خونسردی برای زمان هایی که از پرواز جا میمانیم
  32. « قانون 2 ساعت » یا قانون پنچری در پرواز ها یعنی چی ؟
  33. شرایط جبران خسارت وقتی که از پرواز جا مانده ایم
  34. مراحل چک این یا گرفتن کارت پرواز
  35. چه جوری اطلاعات مربوط به عوارض خروج رو به دست بیاریم؟
  36. مراحل سفر شدن به هواپیما از در ورودی تا نشستن پشت صندلی
  37. هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین ها با جزئیات
  38. جریمه کنسلی با جزئیات برای همه خطوط هواپیمایی
  39. فاصله تهران تا ….با پرواز
  40. همه چیز درباره بلیط هواپیما برای کودکان
  41. همه چیز درباره فرودگاه کیش یا تهران یا …
  42. راهمای ثبت شکایت از پروزاها و هواپیمایی ها
  43. از فرودگاه تبریز یا… چه انتظاری دارید ؟
  44. راهنمای کامل با جزئیات و تصاویر درباره فرودگاه اردبیل یا فرودگاه…
  45. هنگام سفر با هواپیما این چند کار را اصلا انجام ندهید
  46. کدهای پرواز چه معنی ای دارن؟
  47. مراحل سوار شدن به هواپیما در پروازهای خارجی
  48. مراحل خروج از فرودگاه با جزئیات
  49. زمان بسته شدن گیت ها در پروازهای داخلی و خارجی
  50. شرایط سوار شدن به هواپیما در شرایط کرونایی
  51. هر چیز ی که باید در زمان سفر با هواپیما در شرایط بارداری بدانید
  52. شرایط سفر با نوزاد با هواپیما
  53. اصطلاحات تخصصی سفر با هواپیما به زبان انگلیسی
  54. موضوع انشا در مورد سفر با هواپیما
  55. معایب سفر با هواپیما برای افراد با شرایط خاص
  56. فیلم های جذاب از لحظات سفر به هواپیما
  57. فیلم های به جا مانده از آخرین لحظات مسافران هواپیماهای سقوط کرده
  58. خاطره نویسی در مورد سفر با هواپیما
  59. تمام نکات مربوط به خرید به صرفه بلیط هواپیما
  60. مراقبت های کرونایی در سفرهای هوایی
  61. با هر آنچه که باید در مورد فرودگاه دبی بدانید آشنا شوید
  62. همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول
  63. خوراکی های سالمی که حتما باید برای کودکان زیر 7 سال در هواپیما با خود بردارید
  64. چه طور برای یک سفر طولانی بالاتر از 8 ساعت آماه شویم؟
  65. خدمات CIP فرودگاهی چی هست و برای چه کسانی هست ؟
  66. مجموعه قوانین و مقررات هواپیمایی کشوری
  67. عکس هایی از پنجره هواپیما در شب
  68. معرفی مراکز تست کرونا قبل از سفر با کمترین هزینه
  69. شرایط کنسلی بدون جریمه برای پروازهای داخلی
  70. هر آنچه که باید در مورد فرودگاه گرگان بدانید
  71. حتما برای سفر هوایی به قشم به این نکات دقت کنید
  72. علت های سردرد در زمان سفر با هواپیما از زبان یک پزشک
  73. لیست فرودگاه های پرتردد ایران
  74. بلیط اکونومی در سفر هوایی یعنی چی ؟ و چه تفاوتی با بقیه بلیط ها دارد ؟
  75. یک تور متنی در مورد فرودگاه رشت
  76. تا به حال در مورد فرودگاه رامسر با این جزئیات چیزی شنیده اید  ؟
  77. چه وسایلی را با خودمان به داخل هواپیما میتوانیم ببریم و چه وسایلی را نمیتوانیم ؟
  78. آیا میدانستید کاشان هم فرودگاه دارد ؟ همه چیز درباره این فرودگاه
  79. با فرودگاه یزد بیشتر آشنا بشید
  80. فرودگاه مهر آباد تهران را با جزئیات اینچنینی بیشتر بشناسید
  81. همه چیز درباره فرودگاه شهید مدنی تبریز
  82. وزن بار مجاز پروازهای داخلی چه قدر است ؟
  83. هزینه و شرایط حمل حیوانات خانگی در پروازهای داخلی
  84. چه وسایل و تجهیزاتی برای سفر با حیوانات خانگی در هواپیما لازم است ؟
  85. شرایط خرید بلیط و سفر با حیوانات خانگی در پروازهای خارجی
  86. آیا کنسل کردن بلیط هواپیما به همین راحتی هاست ؟
  87. بلیط چارتر یعنی چی اصلا ؟
  88. با این روش ها به ترس از پرواز غلبه کنید
  89. نو شو شدن یا No Show یعنی چی ؟

  90. طرز نشستن اصولی در پروازهای طولانی با عکس

  91. بعد از سوار شدن به هواپیما باید چه نکاتی را رعایت کنیم ؟
  92. نکات مربوط به تابلو خوانی فرودگاه ها در سفر های خارجی

 

ایده تولید محتوای گردشگری برای دانستنی های سفر 

  1. تکنیک های عکاسی از شخص در سفر و جاهای دیدنی
  2. پاسپورت واکسن یعنی چی ؟
  3. درباره ویزای استرالیا چه چیزهایی میدانید چه چیزهایی نمیدانید
  4. جزایر قناری واقعی هستن ؟ دقیقا کجان ؟
  5. شرایط اخذ ویزای دانمارک؛ با شادترین مردم جهان
  6. شرایط صدور ویزای توریستی در امارت برای ایرانی ها
  7. برای گرفتن ویزای شینگن چه مدارک و شرایطی لازم است ؟
  8. آدرس سفارت آلمان همراه با جزئیاتی درباره این سفارت
  9. شرایط گرفتن ویزای توریستی آلمان  ( هزینه ، مدارک و…)
  10. شرایط گرفتن ویزای سنگاپور ؛ کشوری کوچکتر از تهران
  11. مدارک لازم برای دریافت ویزای انگلستان
  12. برای دریافت ویزای استرالیا چه کار باید بکنیم ؟
  13. شرایط دریافت ویزای اسپانیا در 500 کلمه
  14. در چه فصلی سفر به روسیه مناسب است ؟
  15. شرایط گرفتن یوزای توریستی روسیه در .. روز
  16. تفاوت ویزا و پاسپورت را نمی‌دانید ؟ بعد از خواندن این مقاله میدانید
  17. بدون ویزا به چه کشورهایی میتوانم سفر کنم ؟
  18. شرایط گرفتن ویزای آذربایجان؛ لازمه سفر به زیبایی های باکو
  19. قدرتمندترین پاسپورت های دنیا به ترتیب از آخر به اول
  20. مدارک مشترک برای دریافت هر ویزایی با جزئیات
  21. واچر هتل یعنی چی ؟
  22. تمام شرایط بیمه مسافرتی
  23. همه چیز درباره ویزاهای کوتاه مدت
  24. هر چیز ی که باید درباره ویزای زیارتی
  25. درباره ویزای پزشکی و ویزای اختصاصی بیشتر بدانید
  26. ویزای تجاری شامل حال چه کسانی میشود
  27. درباره انواع ویزاهای بلندمدت مثل ویزای تحصیلی ،ویزای اقامت ، ویزای کار و..
  28. معرفی انواع ویزا بر اساس روش درخواست مثل ویزای فرودگاهی، الکترونیک و..
  29. انواع ویزا از لحاظ تعداد دفعات ورود و خروج _ویزای 2بار ورود یا دابل (Double visa) ویزای چند بار ورود یا مالتیپل (Multiple visa)
  30. سوالات متدوال ویزای توریستی
  31. تفاوت سوپر ویزا با ویزای مالتیپل یا چند بار ورود
  32. برای دریافت گذرنامه چه کارهایی باید بکنیم ؟

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

تولید محتوا گردشگری

اولین قدم برای هر نوع تولید محتوایی پیدا کردن یا ساختن ”  ایده  ” هستش. ما تو بانک ایده رایتینا کلی ایده تو دسته بندی های مختلف براتون آماده کردیم که میتونید ازشون برای تولید محتوا تو هر زمینه ای استفاده کنید. اینجایی هم که الان هستید ، بانک ایده تولید محتوا گردشگری هست .

اینجا هر روز با کلی ایده جدید به روز میشه . پس یادتون نره که تُند تُند اینجا سر بزنید و از بانک ایده رایتینا هر چه قدر که نیاز دارید ایده برداشت کنید 🙂

 ایده تولید محتوا گردشگری

ایده تولید محتوا گردشگری و توریست

اینجا سعی میکنم بیشتر ایده های خلاقانه تر و خاص تربرای تولید محتوا گردشگری رو باهاتون به اشتراک بذارم:

1- منوی رستوران ها

به عنوان یکی از پرکاربردترین ایده ها برا یتولید محتوا گردشگری میتونیدبرید سراغ منوی رستورانهای مختلف یک منطقه و به صورت کامل و با جزئیات غذاهایی که تو اون رستوران سرو میشه رو معرفی کنید.
البته باید این روزها تعداد زیاد گیاه خواران را هم در نظر بگیرید و حتما رستواران هایی با منوی گیاهی را هم به مخاطب معرفی کنید.
در کنار معرفی قطعا بهتر در مورد قیمت و سطح کلاس رستوران ها هم صحبت کنید.

2- مکان های کمتر شناخته شده

دیگه بسه از سی و سه پل و تاج محل و برج ایفل و.. گفتن . واقعا مخاطب ها دیگه اینا رو از حفظ هستن. پس برید دنبال مکان های ناشناخته تر . برای شناخت این مکان ها میتونید از لیدرهای مجموعه ای که دارید براش تولید محتوا میکنید کمک بگیرید و در مورد مکان های ناشناخته هر منطقه که هنوز بکر هستن و فقط مردم محلی اونجاهارو میشناسن. مطمئن باشید مخاطب تشنه این جور محتواهاست.

3 – سرپناه در شرایط بارونی

ما تو مکان های گردشگری کلی منطقه داریم که ممکنه تعداد روزهای زیادی از سال بارونی باشن . خب بیاید به عنوان یه ایده تولید محتوا گردشگری در مورد سرپناه ها و راهکارهایی صحبت کنید که گردشگر میتونه زمانی که بارون میاد بره تو اون مکان ها که خیس نشه .

4-  رسم و رسوم دردسرساز

بیاید در مورد یه سری رسم و رسوم های مردم محلی صحبت کنید که ممکنه برای یه گردشگری که در مورد اونا چیزی نمیدونه تو سفر مشکل ساز بشه . مثلا اینکه تو کره جنوبی از رنگ جوهر یا خودکار قرمز برای نوشتن اسم مرده ها استفاده میکنن و وای به روزی که شما ندونید و با خودتون خودکار قرمز ببرید اونجا! (⁀ᗢ⁀)

5- پیاده روی

همیشه که قرار نیست هر کی میره سفر جیبش پر پول باشه و بدون دغدغه همین طور پول خرج کنه . خب خیلی ها میخوان با کمترین هزینه سفر کنن. پس بیاید مسیرهایی که اونها میتونن پیاده روی کنن و در کنارش لذت هم ببرن و پول حمل و نقل کمتر بدن رو تو هر شهر یا کشور یا منطقه معرفی کنید .

6- صرافی

یکی از جاهایی که ممکنه هر گردشگری در خارج از کشور بهش نیاز داشته باشه صرافی ها هستن . پس برید حسابی در مورد منطقه های خاص شهری که هر روز گردشگرهای زیادی به اون جا میرن تحقیق کنید و ببینید دقیقا چند تا صرافی داره و کجاها هستن و با آدرس دقیق به مخاطب ها معرفی کنید.

7- چک لیست زمستانی

یکی از مهمترین چیزهایی که یه گردشگر همیشه بهش نیاز داره یه چک لیسته . چون اینجوری هیچ وقت نمیشه چیزی رو یادش بره برداره و خیلی راحت با برداشتن هر چیزی کنارش یه تیک میزنه و دیگه گیج نمیشه که چی برداشته چی برنداشته . پس یه چک لیست 10 تا 50 تایی یا بیشتر آماده کنید از وسایل و تجهیزاتی که باید یه گردشگر با خودش روزای زمستونی برای مناطق سردسیر همراه داشته باشه.

8- چک لیست – خانوادگی

خب شما میتونید چک لیست ها رو خیلی اختصاصیش کنید . یعنی به عنوان یه ایده برای تولید محتوا گردشگری بیاید یه چک لیستی بنویسید از تمام وسایلی که یه خانواده ی فرضا 4 نفره وقتی میره ساحل بهش نیاز داره . حالا این ایده رو میتونید در مورد هر نوع سفری و هر نوع مکانی پیاده سازی کنید .

9- داستان گویی

همه ما داستان خوندن و داستان شنیدن رو دوست داریم . پس شما بیاید در مورد هر منطقه داستان هایی که از آدم های محلی یا افرادی که سفر کردن به اون منطقه شنیدید رو با آب و تاب برای مخاطب تعریف کنید . حالا این داستان ها میتونه ترسناک باشه ، خنده دار باشه یا ..
مثلا ممکنه یه گردشگر از حس ترس و وحشتی که از جن ها و موجودات ناشناخته داشته تو یه حموم قدیمی باهاتون صحبت کنه . خب سوژه از این بهتر ؟!

10- ساخت کیف پول سفر (DIY)

ما تو انگلیسی یه اصطلاحی داریم : DIY یعنی Do It Yourself . این چیه ؟ یعنی بیا هر چیزی که نیاز زندگیت هست رو خودت درستش کن و بساز .
حالا شما میتونید تو سایت هایی مثل پینترست Pinterest بگردید و یه روش ساخت مثلا برای کیف پول سفر پیدا کنید که هر شخصی بتونه برای خودش اختصاصی کیف پول مخصوص سفر بسازه.

11- رسپی غذاهای 5 دقیقه ای

کیه که تو سفر بخواد وقت زیادی رو صرف آشپزی کنه ؟ علاوه بر این خیلی ها که با کوله سفر میکنن یا میخوان سفرشون ارزون دربیاد میتونن خودشون تو هاستل غذا درست کنن اما به شرطی که وقت زیادی ازشون نگیره و غذاها تکراری نباشه. شما میتونید یه سری مقاله در نظر بگیرید که طرز تهیه غذاهای کم خرج 5 دقیقه ای رو آموزش بدید.

12- نکات مهم رزرو هتل

یکی ازنکات سفر که بسیار مهم است محل اقامت ما در مقصد است. امروزه با اینترنت این کار به راحتی انجام پذیره. چه نکاتی رو باید برای انتخاب هتل در نظر بگیریم؟

13- دریاچهٔ نئور

یکی از جاذبه های گردشگری هر کشور دریاچه های اون کشوره . در کشور ما هم دریاچه های زیبای زیادی وجود داره که شاید بیشتر ما از اونها بی اطلاع باشیم . پس برای معرفی اونها دست به کار بشید . یکی از این دریاچه های زیبا ، “دریاچه ی نئور” است. موقعیت جغرافیایی ؟ راه های دستیابی ؟ گونه های گیاهی و جانوری ؟ آب و هوا ؟ و نکات دیگری که برای یک گردشگر لازمه که بدونه ، میتونه مقاله ی جذابی بشه.

14- برای مسافرت چه بیماری هایی رو پیش بینی کنیم؟

هیچکس دوست نداره که سفر خودش و همراهانش، با مبتلا شدن به بیماری خراب بشه. ولی بیماری خبر نمیکنه . پس باید علاوه بر در نظر داشتن نکات بهداشتی ، امکان برخی از بیماری ها رو پیش بینی کنیم و راه های درمان اونها رو بدونیم. اینجاست که شما با این ایده تولید محتوا گردشگری و نوشتن یه مقاله میتونید مخاطب رو با این موارد آشنا میکنین.

15- غار آزادخان

گردشگران زیادی هستن که علاقه به دیدن غارها و تحقیق در مورد اونها دارن. در کشور ما هم این پدیده ی طبیعی زیاد وجود داره که شاید از وجود اونها بی اطلاع باشیم و در صورت اطلاع رسانی مورداستقبال گردشگران و محققان داخلی و خارجی قرار می گیره . در این مقاله به معرفی غار آزادخان بپردازین.

16- در کجای جنگل چادر بزنیم؟

به نظر من هیچ چیز جذاب تر از گردش و اقامت در دل طبیعت نیست. جنگل ، کوه ، دریا ، کویر و… هر کدوم جذابیت های خودشون رو دارن و خوش به حال کسی که گردش در همه ی اینهارو تجربه کرده . در این مقاله به جنگل بپردازین . یکی از نکات بسیار مهم ، جای استراحت و اقامت شبانه است. هر چقدر طبیعت زیبا و دوست داشتنیه ولی به همون اندازه در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی میتونه دردسر ساز بشه.

17- سفر با کودکان

سفر میتونه یک تجربه ی آموزنده و جذاب برای کودکان در هر سنی باشه. غذاهای جدید ، دیدنی های جدید و …. ولی در عین حال سفر با کودکان مشکلات خودش رو هم داره که اگر اونهارو پیش بینی نکنیم به دردسر میوفتیم. در این مقاله تموم نکات کلیدی در مورد سفر با کودکان از جمله تهیه ی چک لیست وسایل قبل از سفر ، پیش بینی بازی برای کودک ، و….. رو بیان کنین.

18- بسته بندی مناسب برای سفر

وقتی تصمیم به سفر می گیریم و اقدام به جمع آوری وسایلمون میکنیم یهو با کوهی از وسایل روبرو میشیم که هیچ جایی براشون نداریم؟ حالا چیکار کنیم؟ خب اول باید نوع سفرمون رو در نظر داشته باشیم و متناسب با اون وسایل رو بسته بندی کنیم. درست همین جاست که شما با به عنوان یه ایده دیگه برای تولید محتوا گردشگری میتونید به مسافرین برای راهکارهای لازم جهت بسته بندی کمک کنید.

19- کویر یکی از جاذبه های گردشگری

کویر در تموم دنیا علاقمندان زیادی داره. گردش در کویر لذت های زیادی داره و در عین حال آرامبخش هم است. البته در این مقاله قصد بیان زیبایی های کویرنوردی رو ندارم بلکه میخوام بگم که کویرنوردی با تمام زیبایی های که داره میتونه خطرناک هم باشه، پس ایمنی حرف اول رو میزنه.در این مقاله به باید ها و نبایدها در هنگام گم شدن در کویر بپردازین.

20- روستای مازیچال

بودن در طبیعت و دیدن مناظر زیبا همیشه جذابه ولی بعضی جاها به قدری زیبا و خارق العاده هستن که از تصور خارجه! روستای مازیچال جزو همین مناطقه. روستایی نزدیکی کلاردشت در بالای ابرها! این روستا برق و اقامتگاه و فروشگاهی نداره پس برنامه ریزی مناسبی رو می طلبه .موقعیت جغرافیایی ؟ مسیر دستیابی ؟ نوع پوشش گیاهی و جانوری ؟ زمان مناسب سفر ؟ نکات ایمنی سفر و…. ؟

21- گردشگری مجازی چیست؟

صنعت گردشگری یکی از ارکان ایجاد درآمدزایی برای هر کشور است. بنابراین جذب توریست روشی مناسب برای رونق درآمدزایی در مناطق گردشگریست. هر کشور باید سیاستی برای معرفی خود به تموم دنیا داشته باشه که گردشگری مجازی در اینجا به کمک میاد. سفری سه بعدی به نقاط دیدنی. در این مقاله مخاطب رو با این دستاورد علمی بیشتر آشنا کنید.

22- گردنه حیران

طبیعت کشور ما زیباست ولی ای کاش بتونیم زیبا نگه داریم! منظره این گردنه طوریه که واقعاً از دیدن اون حیران میشیم. به نظر من بیشترین لذت سفر در جاده و مسیر رقم میخوره. در طول مسیر این گردنه حتی ثانیه ای نمیشه از مناظر و جاذبه اون غافل شد. موقعیت جغرافیایی، پارک جنگی، دهکده ، مراکز تفریحی ، آب و هوا ،و … از گفتنی های این گردنه هستن.

23- جاده های زیبا و دیدنی

در کشور ما جاده ها و مسیرهای زیبا زیاد داریم. بهتره برای تولید محتوا گردشگری از این یه موضوع  به تعداد زیاد استفاده کنید و تمام جاده های مشهور و پر رفت و آمد  رو معرفی کنین. البته یادآوری استفاده ی درست از طبیعت و مراقبت از اون رو فراموش نکنین.

24- ژِئوتوریسم (Geotourism)

زمین گردشگری به نوعی از گردشگری گفته میشه که گردشگر به خاطر علاقه و یا تحقیقات خود به طبیعت بیجان و زمین ، سفر خودش رو ترتیب میده. مثل: فرسایش‌ها،آتشفشان‌ها ، چین‌خوردگی‌ها و گسله‌ها،گنبدها و بلورهای نمکی ، تپه‌های مرجانی و ….

25- اکوتوریسم (Ecotourism)

طبیعت گردی نوعی از گردشگریست که فرد به خاطر علاقه و یا تحقیقات به دیدن طبیعت زیبا و حیات وحش سفر میکنه. البته این سفر حتماً با رعایت تمام اصول محافظت از محیط زیست صورت میگیره!

26- کردان

در نزدیکی تهران مکانهای طبیعی و زیبایی هست . این منطقه خصوصاً برای ساکنین تهران و البرز بسیار مناسب است زیرا میتونن برای سفرهای کوتاه مدت برنامه ریزی کنند. معرفی موقعیت جغرافیایی ، جاهای دیدنی ، دریاچه و…. بر عهده شما!

27- تخت جمشید

تخت جمشید یا پرسپولیس یکی از عجایب ایران باستان و نمادی تاریخی از بناها و کاخ های قدیمی است که با وجود گذشت سالیان سال هنوز قسمتهایی از آن هنوز پابرجاست. موقعیت جغرافیایی؟ تاریخچه ی ساخت اون؟ بناهای داخلی؟ و …

28- فرهاد تراش کجاست؟

“فرهاد تراش” یک اثر تاریخی و ثبت شده ی ملی است که در استان کرمانشاه قرار داره و موضوعی جالب و جذاب برای نوشتن مقاله ای است که میتونه توجه مخاطب رو به خودش جلب کنه.

29- آتشکده شیان

یکی از جاذبه های گردشگری در استان کرمانشاه است. در این مقاله میتونین مخاطب خودتون رو با این بنای تاریخی آشنا کنین تا با اطلاعات کامل برای بازدید از اون ترغیب بشن.

30 – نقش کودکان در صنعت گردشگری

سنین ابتدایی از دوران زندگی هر فرد میتونه بهترین زمان برای یادگیری باشه. کودکان میتونن با آموزش های درست با مفاهیم گردشگری آشنا بشن . در این مقاله به این موضوع بپردازین.

31- هتل های سنتی

به چه نوعی از هتلها “سنتی” میگویند؟ ویژگی های این هتل ها چیست؟ معمولاً در چه جاهایی این هتل ها بنا میشوند؟

32- خورد و خوراک در سفرهای زمینی

یکی ازنکات مهم در زمان سفر “تغذیه” سالم است. چه نکاتی رو در این مورد باید رعایت کرد؟ در زمان سفر که ممکنه شرایط فعالیت های بدنی تغییر کنه ، چه کنیم که دچار مشکلات تغذیه ای نشیم؟

33- مسمومیت در سفر

یکی از بیماری هایی که در سفر ، مسافران رو تهدید میکنه مسمومیت هاست. چه تدابیری رو در سفر در نظر داشته باشیم تا با مسمومیت ، خوشی سفر رو از خودمون و همراهانمون نگیریم؟

34- اقامتگاه های بوم گردی

منظور ازاقامتگاههای بوم گردی چیه؟ برای برپایی این اقامتگاهها چه نکاتی رو باید در نظر داشت؟ چه امکاناتی رو برای این مکانها باید ایجاد کرد؟

35- کوچ سرفینگ

CouchSurfing به عنوان کاناپه‌گردی در فارسی ترجمه میشه. راهی برای سفرهای کم هزینه و حتی رایگان! این میتونه هی ایده جدید و جذابی باشه برای تولید محتوا گردشگری و تو یه سری مقاله در مورد معرفی و مزایا و معایب اون رو بیان کنین.

36- چک لیست سوغاتی

خرید سوغاتی یکی ازجذابیت های سفر است. هر مسافری دوست داره که به منطقه ای سفر میکنه تحفه ای از اونجا به یادگار بیاره. میشه شما مخاطب خودتون رو با سوغات یک منطقه آشنا کنین و مراکز تهیه اون رو معرفی کنین.

37- جغرافیای گردشگری

مفهوم “جغرافیای گردشگری “ چیست؟ آیا جغرافیا در صنعت گردشگری اثری دارد؟ شما میتونین به عنوان یه ایده خوب تولید محتوا گردشگری به نقد و بررسی این موضوع بپردازین.

38- آفتاب سوختگی در سفرهای ساحلی

دریا و ساحل اون زیبایی هایی داره که گردشگران زیادی رو به سمت خودش میکشه! ولی باید حواسمون به نکات ایمنی و سلامتی باشه. یکی از این نکات آفتاب سوختگی است. به جز کرم های ضد آفتاب چه نکاتی رو باید رعایت کرد؟

39- چک لیست سفرهای ساحلی

بستن چمدون یکی از سخت ترین قسمت های پروسه ی یک سفر است. وقتی قصد سفر به کنار دریا داریم بهتره یه چک لیست از وسایل مورد نیاز این سبک سفر رو داشته باشیم.

40- جزیره هرمز

یکی از مکان های جذاب و دیدنی در جنوب ایران جزیره ی هرمز است. در نظر داشته باشید گردشگری قصد سفر به این جزیره را داره پس میتونین در این مقاله با مکان های دیدنی و آثار تاریخی این جزیره او رو آشنا کنین.

41- انتخاب صندلی برای سفر با اتوبوس

برای سفر با اتوبوس و انتخاب صندلی هنگام خرید بلیط چه نکاتی رو در نظر داشته باشیم؟ بهترین صندلی ها در کدوم قسمت اتوبوس هستن؟

42- چکاپ ماشین قبل از سفر

بسیاری از ما سفر با خودروی شخصی رو ترجیح میدیم. همه ی ما میدونیم که قبل از سفر باید از ایمنی و سالم بودن ماشین مطمئن باشیم تا سفری بدون دردسر و ناراحتی داشته باشیم. بیشتر اوقات میشه با یک بررسی به موقع و سهل انگاری نکردن جلوی بسیاری از حوادث تلخ رو گرفت. پس به عنوان یه ایده برای تلوید محتوا گردشگری میتونید تو یه مقاله به یادآوری نکاتی در مورد بازدید فنی خودرو قبل از سفر بپردازید.

43- ارتفاع زدگی چیست؟

واژه ی “ارتفاع زدگی ” برای افرادی که به کوهنوردی میپردازن آشناست. در این مقاله میتونین مخاطب رو با این حالت آشنا کنین و از علائم ، علل بوجود اومدن چنین حالتی ، عوارض ، راههای درمان و… صحبت کنین.

44- انتخاب چادر کوهنوردی

برای گشت و گذار در طبیعت به یک چادر مناسب نیاز داریم. برای خرید یک چادر مناسب باید به نکات زیادی دقت کنیم تا با هزینه ای که صرف این موضوع میکنیم، بهترین بهره وری رو داشته باشیم. ظرفیت ، وزن ، دوام ، شکل ، رنگ ، تهویه و…. مواردی هستن که باید بررسی کرد .

45- ایمنی در مقابل حمله گرگ

در سفرهای داخل طبیعت یکی از نکاتی رو که همیشه باید در نظر داشته باشیم حضور” حیوانات وحشی “ است. گرگ یکی از این حیوانات است که امکان وجود اون شاید کمی بیشتره. پس باید اول ازهمه اون رو بشناسیم و سپس راههای محافظت از خودمون رو در نظر بگیریم.

46- پیش بینی هواشناسی

یک طبیعت گرد علاوه بر اینکه نکات بسیاری رو در مورد طبیعت باید بدونه ، درباره ی پیش بینی شرایط جوی هم باید اطلاعاتی داشته باشه ، چرا که بیشتر مواقع امکان دسترسی به رادیو و گوشی و… وجود نداره. خب حالا از کجا باید بدونه که چه شرایطی در انتظارشه؟ شناخت نوع “ابرها” میتونه کمک بزرگی برای این منظور باشه که دراین ایده تولید محتوا گردشگری میشه به اون پرداخت.

47- ساخت اجاق در سفر

به نظر من بیشتر زیبایی سفر به دور بودن از تجملات و امکانات شهری و گذراندن نیازها با امکانات کاملاً ابتدایی و در دسترس است. یکی از لذت بخش ترین لحظات نوشیدن چای زغالی و یا آش هیزمی است. به نظر شما در طبیعت چگونه اجاق درست کنیم که تمام حقوق زمین و جنگلها و… رو راعایت کرده باشیم و اونها ازما گله مند نشن!

48- انتخاب اجاق گازِ مناسب کوله

یکی از تجهیزات لازم برای سفر داشتن اجاق گازه. حالا وقتی که میخواهیم تمام وسایل ضروری رو در یک کوله پشتی قرار بدیم و با اون سفر کنیم و از ماشین خبری نیست چه نوع اجاق گازی رو باید تهیه کنیم؟ و چه نکاتی رو در نظر داشته باشیم؟

49- تغذیه در کوهنوردی

من از وقتی دنیای اطراف خودم رو شناختم فهمیدم پدری کوهنورد دارم و همیشه به این موضوع میبالم. همیشه ناظر این بودم که مادرم چقدر با تدبیر و دقت و سلیقه مواد غذایی مورد نیاز پدرم و گاهی هم خانواده رو آماده میکنه. چرا که سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات با انواع دیگه ی سفرها فرق داره.
پس به عنوان یه ایده تولید محتوا گردشگری میتونید به مخاطب معرفی کنید که چه نوع مواد غذایی برای این سفرها مناسبند؟

50- کوهنوردی با کودکان

کوهنوردی و کوهپیمایی یکی از ورزش ها و تفریحاتی است که میتونه در طی یک سفر یک روزه و یا در طول برنامه سفر چند روزه گنجانده بشه. همسفر بودن با کودکان میتونه بسیار لذت بخش باشه در صورتیکه به نکات مهم توجه داشته باشیم و اونها رو رعایت کنیم.

51- داشتن یک نوزاد به عنوان همسفر !

سفر کردن با نوزادان در عین حال که جذاب و دوست داشتنی است میتونه نگران کننده هم باشه. قبل از سفر با نوزادمون باید نکات مهمی رو در نظر داشته باشیم . این نکات چه چیزهایی هستن؟

52- معرفی مکان هایی برای توالت رفتن (^‿^)

واقعا چی از این مهم تر که بتونیم تو یه سفر از نوع کمپی و طبیعی یه جای مناسب برای توالت رفتن و تخلیه خودمون پیدا کنیم؟ پس میتونید به عنوان یه ایده خاص برای تولید محتوا گردشگری یه مقاله در مورد روش پیدا کردن جاهای مناسب برای تولت رفتن، تجهیزات لازم برای دستشویی رفتن در طبیعت و… بنویسید.

ایده تولید محتوای گردشگری برای سفر های هوایی و با هواپیما

  1.  راهکارهایی برای گذراندن وقت در پروازهای طولانی
  2.  بین پروازها در فرودگاه چه کار کنیم ؟
  3.  روش های انتخاب هوشمندانه چمدان برای سفرهای طولانی
  4.  راهکارهای انتخاب هوشمندانه چمدان برای سفرهای 1 تا 3 روزه
  5. برای پروازهای طولانی چه صندلی ای انتخاب کنیم ؟ کنارپنجره یا راهرو ؟
  6. برای افراد مسن و سالخورده چه صندلی ای در هواپیما مناسب تر است ؟ نزدیک راهرو و دستشویی ؟
  7. اگر شما کودک خردسال دارید چه صندلی ای مناسب شماست ؟
  8. راهکارهای ساکت نگه داشتن کودک 3 تا 5 سال در هواپیما
  9. آیا تحرک نداشتن در پروازهای طولانی باعث سکته مغزی میشود ؟
  10.  آیا پروزاهای طولانی مشکلات جسمی برای ما ایجاد میکنند ؟
  11.  چه افرادی با چه مشکلات جسمی ای به هیچ وجه نباید سوار هواپیما شوند ؟
  12.  چه افرادی با چه بیماری هایی بهتر است پروازهای طولانی نداشته باشند؟
  13. چند ساعت قبل از پرواز چه چیزی بخوریم و چه چیزی نخوریم ؟
  14. شب قبل از پروازهای طولانی چه غذاهایی بخوریم ؟
  15. آداب غذا خوردن در هواپیما
  16. چه غذایی را در منوی هواپیما انتخاب کنیم که سریع تر هضم شود ؟
  17. بهترین زمان استفاده از دستشویی هواپیما در سفرهای طولانی چه زمانی است ؟
  18. فرهنگ تعامل با دیگر مسافران در طول پروازهای طولانی
  19. آیا میتوانیم برای خودمان در پروازهای طولانی تنقلات ببریم ؟ چی ببریم ؟
  20. لباس مناسب برای پروازهای طولانی
  21. چه کفشی بپوشیم که در طول پروازهای طولانی پاهایمان اذیت نشود ؟
  22. چه وسایلی در کیف دستی مان در پروازهای طولانی بذاریم ؟
  23. راهکارهایی برای خوابیدن آرام در هواپیما
  24. لیست کتاب هایی برای سرگرم شدن و مفید کردن زمان در هواپیما
  25. چه داروهایی را در پروازها دم دست مان بذاریم ؟
  26. مسافر فِرست کلاس چه فرقی با مسافر معمولی داره ؟
  27. چه فرودگاهایی در دنیا تور بین پرواز برگزار میکنن ؟
  28. همه چیز برای جلوگیری و درمان پرواززدگی
  29. مدیریت زمان قبل از پرواز برای جا نماندن از پرواز
  30. چک لیست کارهایی که باید بعد از جا ماندن از پرواز انجام دهید
  31. چند راهکار برای حفظ خونسردی برای زمان هایی که از پرواز جا میمانیم
  32. « قانون 2 ساعت » یا قانون پنچری در پرواز ها یعنی چی ؟
  33. شرایط جبران خسارت وقتی که از پرواز جا مانده ایم
  34. مراحل چک این یا گرفتن کارت پرواز
  35. چه جوری اطلاعات مربوط به عوارض خروج رو به دست بیاریم؟
  36. مراحل سفر شدن به هواپیما از در ورودی تا نشستن پشت صندلی
  37. هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز ایرلاین ها با جزئیات
  38. جریمه کنسلی با جزئیات برای همه خطوط هواپیمایی
  39. فاصله تهران تا ….با پرواز
  40. همه چیز درباره بلیط هواپیما برای کودکان
  41. همه چیز درباره فرودگاه کیش یا تهران یا …
  42. راهمای ثبت شکایت از پروزاها و هواپیمایی ها
  43. از فرودگاه تبریز یا… چه انتظاری دارید ؟
  44. راهنمای کامل با جزئیات و تصاویر درباره فرودگاه اردبیل یا فرودگاه…
  45. هنگام سفر با هواپیما این چند کار را اصلا انجام ندهید
  46. کدهای پرواز چه معنی ای دارن؟
  47. مراحل سوار شدن به هواپیما در پروازهای خارجی
  48. مراحل خروج از فرودگاه با جزئیات
  49. زمان بسته شدن گیت ها در پروازهای داخلی و خارجی
  50. شرایط سوار شدن به هواپیما در شرایط کرونایی
  51. هر چیز ی که باید در زمان سفر با هواپیما در شرایط بارداری بدانید
  52. شرایط سفر با نوزاد با هواپیما
  53. اصطلاحات تخصصی سفر با هواپیما به زبان انگلیسی
  54. موضوع انشا در مورد سفر با هواپیما
  55. معایب سفر با هواپیما برای افراد با شرایط خاص
  56. فیلم های جذاب از لحظات سفر به هواپیما
  57. فیلم های به جا مانده از آخرین لحظات مسافران هواپیماهای سقوط کرده
  58. خاطره نویسی در مورد سفر با هواپیما
  59. تمام نکات مربوط به خرید به صرفه بلیط هواپیما
  60. مراقبت های کرونایی در سفرهای هوایی
  61. با هر آنچه که باید در مورد فرودگاه دبی بدانید آشنا شوید
  62. همه چیز درباره فرودگاه جدید استانبول
  63. خوراکی های سالمی که حتما باید برای کودکان زیر 7 سال در هواپیما با خود بردارید
  64. چه طور برای یک سفر طولانی بالاتر از 8 ساعت آماه شویم؟
  65. خدمات CIP فرودگاهی چی هست و برای چه کسانی هست ؟
  66. مجموعه قوانین و مقررات هواپیمایی کشوری
  67. عکس هایی از پنجره هواپیما در شب
  68. معرفی مراکز تست کرونا قبل از سفر با کمترین هزینه
  69. شرایط کنسلی بدون جریمه برای پروازهای داخلی
  70. هر آنچه که باید در مورد فرودگاه گرگان بدانید
  71. حتما برای سفر هوایی به قشم به این نکات دقت کنید
  72. علت های سردرد در زمان سفر با هواپیما از زبان یک پزشک
  73. لیست فرودگاه های پرتردد ایران
  74. بلیط اکونومی در سفر هوایی یعنی چی ؟ و چه تفاوتی با بقیه بلیط ها دارد ؟
  75. یک تور متنی در مورد فرودگاه رشت
  76. تا به حال در مورد فرودگاه رامسر با این جزئیات چیزی شنیده اید  ؟
  77. چه وسایلی را با خودمان به داخل هواپیما میتوانیم ببریم و چه وسایلی را نمیتوانیم ؟
  78. آیا میدانستید کاشان هم فرودگاه دارد ؟ همه چیز درباره این فرودگاه
  79. با فرودگاه یزد بیشتر آشنا بشید
  80. فرودگاه مهر آباد تهران را با جزئیات اینچنینی بیشتر بشناسید
  81. همه چیز درباره فرودگاه شهید مدنی تبریز
  82. وزن بار مجاز پروازهای داخلی چه قدر است ؟
  83. هزینه و شرایط حمل حیوانات خانگی در پروازهای داخلی
  84. چه وسایل و تجهیزاتی برای سفر با حیوانات خانگی در هواپیما لازم است ؟
  85. شرایط خرید بلیط و سفر با حیوانات خانگی در پروازهای خارجی
  86. آیا کنسل کردن بلیط هواپیما به همین راحتی هاست ؟
  87. بلیط چارتر یعنی چی اصلا ؟
  88. با این روش ها به ترس از پرواز غلبه کنید
  89. نو شو شدن یا No Show یعنی چی ؟

  90. طرز نشستن اصولی در پروازهای طولانی با عکس

  91. بعد از سوار شدن به هواپیما باید چه نکاتی را رعایت کنیم ؟
  92. نکات مربوط به تابلو خوانی فرودگاه ها در سفر های خارجی

 

ایده تولید محتوای گردشگری برای دانستنی های سفر 

  1. تکنیک های عکاسی از شخص در سفر و جاهای دیدنی
  2. پاسپورت واکسن یعنی چی ؟
  3. درباره ویزای استرالیا چه چیزهایی میدانید چه چیزهایی نمیدانید
  4. جزایر قناری واقعی هستن ؟ دقیقا کجان ؟
  5. شرایط اخذ ویزای دانمارک؛ با شادترین مردم جهان
  6. شرایط صدور ویزای توریستی در امارت برای ایرانی ها
  7. برای گرفتن ویزای شینگن چه مدارک و شرایطی لازم است ؟
  8. آدرس سفارت آلمان همراه با جزئیاتی درباره این سفارت
  9. شرایط گرفتن ویزای توریستی آلمان  ( هزینه ، مدارک و…)
  10. شرایط گرفتن ویزای سنگاپور ؛ کشوری کوچکتر از تهران
  11. مدارک لازم برای دریافت ویزای انگلستان
  12. برای دریافت ویزای استرالیا چه کار باید بکنیم ؟
  13. شرایط دریافت ویزای اسپانیا در 500 کلمه
  14. در چه فصلی سفر به روسیه مناسب است ؟
  15. شرایط گرفتن یوزای توریستی روسیه در .. روز
  16. تفاوت ویزا و پاسپورت را نمی‌دانید ؟ بعد از خواندن این مقاله میدانید
  17. بدون ویزا به چه کشورهایی میتوانم سفر کنم ؟
  18. شرایط گرفتن ویزای آذربایجان؛ لازمه سفر به زیبایی های باکو
  19. قدرتمندترین پاسپورت های دنیا به ترتیب از آخر به اول
  20. مدارک مشترک برای دریافت هر ویزایی با جزئیات
  21. واچر هتل یعنی چی ؟
  22. تمام شرایط بیمه مسافرتی
  23. همه چیز درباره ویزاهای کوتاه مدت
  24. هر چیز ی که باید درباره ویزای زیارتی
  25. درباره ویزای پزشکی و ویزای اختصاصی بیشتر بدانید
  26. ویزای تجاری شامل حال چه کسانی میشود
  27. درباره انواع ویزاهای بلندمدت مثل ویزای تحصیلی ،ویزای اقامت ، ویزای کار و..
  28. معرفی انواع ویزا بر اساس روش درخواست مثل ویزای فرودگاهی، الکترونیک و..
  29. انواع ویزا از لحاظ تعداد دفعات ورود و خروج _ویزای 2بار ورود یا دابل (Double visa) ویزای چند بار ورود یا مالتیپل (Multiple visa)
  30. سوالات متدوال ویزای توریستی
  31. تفاوت سوپر ویزا با ویزای مالتیپل یا چند بار ورود
  32. برای دریافت گذرنامه چه کارهایی باید بکنیم ؟

 

فهرست