کمیپن اینفلوئنسر مارکتینگ پولساز ( × این اشتباهات را هر گز نکنید ×)

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. کمیپن اینفلوئنسر مارکتینگ پولساز ( × این اشتباهات را هر گز نکنید ×)

{ اینفلوئنسر مارکتینگ آره یا نه ؟ً }

پاسخ بسیار ساده است؛

اشتباه نکنید!

برندها و کسب‌وکارهایی که در این نوع کمپین ها موفق هستند، می‌دانند چگونه از اشتباهات در حین ساختن کمپین دوری کنند.

خبر خوب اینست که شما هم می‌توانید.

کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها به شدت در حال رشد هستند و فکر نمیکنم به این زودی‌ها هم از سرعتشان کم شود.

اگر به اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و یا هر شبکه اجتماعی دیگری سر بزنید با انبوهی از اینفلوئنسرهای مختلف در زمینه‌های حرفه‌ای متعدد مواجه می‌شوید که کالا یا خدماتی را تبلیغ می‌کنند.

کمی درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

این روزها خیلی از مردم نسبت به تبلیغات بدبین هستند و یا اینکه اصلا به آنها توجهی نمیکنند و کلا آنها را نادیده میگیرند و مثلا زمانی که بین یک سریال یا فوتبال در تلویزیون آگهی پخش میشود همه صدای تلویزیون را کم میکنند و به کارهای دیگری میپردازند و به محض شروع شدن برنامه مورد علاقه شان دوباره بر میکردند .

بنابراین بسیاری از روش های تبلیغات سنتی این روزها کاملا ناکارآمد و صرفا به عاملی برای درو ریختن پول برای برندها تبدیل شده است . مخاطب این روزها به اینکه برندی خودش بیاید و از خودش تعریف کند و بگوید من فلان هستم و بهمان متنفر است و هیچ اعتمادی به این نوع تبلیغات ندارد و احساس میکند شعورش توسط این برند مزخرف به بازی گرفته شده است .

در صورتی که در همین شرایط یکی از دوستانش یا اعضای خانواده بگوید که مثلا عطرش را از فلان برند خریده است و خیلی بوی آن را دوست دارد و ماندگاری زیادی هم دارد یا … قطعا دنیا را زیر و رو میکند تا به آن برند برسد و از آن خرید کند .

وحالا حساب کنید این روزها علاوه بر اینکه هر فردی تعدادی دوست حقیقی و محدود دارد که از آنها حرف شنوی دارد چند صد یا حتی بیشتر دوست مجازی یا اینترنتی هم در شبکه های اجتماعی دارد که اتفاقا گاهی اوقات تاثیر پذیری آنها بیشتر هم هست.

خب شما به جای برندها و تبلیغ دهنده ها ، می توانید این بازار گرم توصیه دادن های دوستانه در شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید و به سادگی از کنار آن بگذرید ؟

و بر همین اساس است که در دنیا و ایران یک نوع بازاریابی این روزها  بازار بسیار گرمی دارد و آن هم اینفلوئنسر مارکتینگ است .

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی چی ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی و تبلیغات کلامی  است که یک فرد تاثیر گذار یا فردی که حرف اش بین دوستانش یا  تعداد بیشتری از افراد که در اینترنت یا شبکه های اجتماعی او را میشناسند خریدار دارد یک کالا یا خدمات را تبلیغ میکند . که اغلب هم سعی میشود این نوع تبلیغات به شکلی کاملا زیر پوستی باشد ( که البته این شگرد هم این روزها لو رفته است و بین مخاطب ها زیاد خریدار ندارد ) ، مثلا شاید این روزها این جمله تکراری اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را زیاد شنیده باشید که « انقدر تو دایرکت ازم پرسیدید که … از کجا خریدم گفتم رو عکس تگ کنم»

شاید در گذشته این سلبریتی ها و افراد بسیار مشهور بودند که تاثیر گذاری زیادی روی فکر و انتخاب محصول یا خدمات مردم داشتند ولی قطعا با ظهور شبکه های اجتماعی بسیاری از افراد عادی با به اشتراک گذاشتن سبک زندگی شان به افرادی تاثیر گذار تر از سلبریتی ها تبدیل شدند و به نام اینفلوئنسرها یا تاثیر گذار ها شناخته شدند.

در کنار اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی بسیاری از وبلاگ نویسان هم این روزها نقش یک اینفلوئنسر را دارند و می توانند روی فکر و انتخاب های جامعه هواداران شان تاثیر بگذارند و مثلا آنها را ترغیب کنند فلان کتابی را بخوانند که آنها می خوانند یا فلان فیلمی را ببیننند که آنها می بینند و…

و این روزها برندهای زیادی توانسته اند با جایگزین کردن اینفلوئنسرها به جای روش‌های تبلیغاتی مستقیم،  از تیررس بدبینی و شک مردم در امان بمانند.

 باید هوای اینفلوئنسرها را داشته باشید وگرنه …

نکته مهم این است که در این نوع بازاریابی در وهله اول برندها باید حسابی هوای اینفلونسرها را داشته باشند و حق و حقوق آنها را به موقع پرداخت کنند و یک رابطه تعاملی و خوب با آنها داشته باشند وگرنه یکی از ایراد هایی که به این نوع بازاریابی می شود گرفت این است که اینفلوئنسرها بیش از چیزی که فکر کنید غیر قابل کنترل هستند . اینفلوئنسرها در عین حال که می‌توانند تصویر خوبی از یک محصول به مخاطب ارائه بدهند به همان میزان هم می توانند یک برند را تخریب کنند و با خاک یکسان کنند.

از طرفی هم یک اینفلووئنسر به همان میزان که می تواند فالورها و هواداران زیادی پیدا میکند ممکن است با یک کلام یا یک عکس یا یک رفتار عجولانه و.. در یک چشم به هم زدن تمام محبوبیت خودش را نابود کند و دقیقا روی تبلیغات اثر منفی بگذارد تا مثبت .

چه برندهایی معمولا از اینفلوئنسر ها برای تبلیغات شان استفاده میکنند؟

در ایالات متحده، برندها 3.3 میلیارد بار هر روز منشن می‌شوند! و این یعنی به چه حجمی در دنیا در حال حاضر از اینفلوئنسر ماریکتینگ برای تبلیغات استفاده میشود.  و جالب تر اینکه در این تبلیغات، اینفلوئنسرها از غذا و پوشک بچه و کفش و…تا ماشین‌های صنعتی را تبلیغ می‌کنند.

علاوه بر برندها و کسب و کاهای غول ، اینفلوئنسر مارکیتنیگ و خصوصا استفاده از میکرو اینفلوئنسر ها برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید هستند چون هزینه بسیار کمتری از تبلیغات بیلبوردی و رسانه ای و.. دارند ( البته اگر همان شروع کار به سراغ ایفلونسرهای چند میلیونی نروند )

اگر در مورد میکر اینفلوئنسرها چیزی نمی دانید :

علاوه بر این پیدا کردن میکرو اینفلوئنسرها مثلا صاحب یک رستوران می تواند هوشمندانه کاری کند و جوری با مشتریانش رفتار و برخورد کند و جوری رگ خواب آنها را بزند که بدون پرداخت هزینه و بودجه زیادی و نهایتا با یک شب میهمان کردن خانواده آنها در رستوران از آنها بخواهد که در شبکه های اجتماعی نظرات مثبت شان را در مورد تجربه شان از رستوران او ثبت کنند.

چرا این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ انقدر مهم است؟

اگر تا به حال یک یا چند کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اجرا کرده باشید اما به تمام معنی در آن شکست خورده باشید و فقط هزینه تان هدر رفته باشد احتمالا در حال حاضر کمی نسبت به این ماجرا بدبین هستید و فکر میکنید یک روش بازاریابی ناکارا و فقط به ظاهر لوکس است .

چرا این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ انقدر مهم است؟

اما مطمئن باشید که اگر اینفلوئنسر مارکتینگ به درستی پیاده‌سازی شود، می‌توانید برای برندتان اعتبار بدست بیاورید، ترافیک بیشتری را جذب کنید، بازدیدکننده‌های جدید را به مشتری تبدیل کنید و کسب‌وکارتان را به موفقیتی که سزاوارش هستید برسانید.

اشتباه نکنید؛ این یک رویا نیست!

اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند.

کمی به این آمارها نگاه کنید:

  • 47 % کاربران اینترنتی از اپلیکیشن‌های بلوکه کننده تبلیغات برای مرورگرشان استفاده می‌کنند.
  • 92 %مردم به پیشنهاد یک فرد دیگر بیشتر اهمیت می دهند تا یک برندها.
  • 74 %مصرف کنندگان از شبکه‌های اجتماعی برای انتخاب و خرید استفاده می‌کنند.
  • 81 % بازاریابانی که اینفلوئنسر مارکتینگ را اجرا کردند، آن را موثر می‌دانند.
  • 51 % بازاریابان بر این باورند که از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ مشتریان بهتری جذب می‌کنند.

پس حتی اگر در این راه شکست خورده باشید، به امتحان دوباره‌اش می‌ارزد.

همچنین می‌توانید اشتباهات گذشته را شناسایی کنید و دیگر آنها را تکرا نکنید.

6 اشتباه در اینفلوئنسر مارکتینگ که هرگز نباید آنها را انجام دهید

اشتباه اول : جزئیات را ندیده‌اید

داشتن یک برنامه رقابتی برای اینفلوئنسر مارکتینگ، یک ضرورت است. شما صرفا به این دلیل که دیگران کمپین اینفلوئنسری دارند، وارد میدان نشده‌اید. هدف این نیست که از قافله عقب نمانید. همکاری با هر اینفلوئنسر قدیمی هم چیزی نیست که باعث موفقیت شما شود.

پیش از این که به شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنید و با یک اینفلوئنسر شروع به کار کنید، چشم انداز خود را بررسی کنید. قاطع باشید، اهداف واقعی و قابل اندازه‌گیری را تعیین کنید و تمام کارهایی که باید انجام بدهید را مشخص کنید.

داشتن یک طرح با جزئیات کامل، کمپین شما را هدف دار می‌کند و به آن جهت می‌دهد و به شما و اینفلوئنسر اطمینان می‌دهد که می‌توانید در راستای یک هدف قابل اندازه‌گیری به جای انتشار پست‌های بی‌هدف حرکت کنید.

اشتباه دوم : فقط بر روی تعداد فالوور تمرکز کرده‌اید

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی به دلیل تعداد فالوورهایشان، هدف برندها و کمپین‌های مختلف هستند. بنابراین ماجرا بسیار ساده است؛ هر چه فالوور بیشتر باشد بهتر است. البته این الزاما درست نیست.

اشتباه دوم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

تعداد فالوورها قطعا مهم است، اما زمانی که به دنبال اینفلوئنسر می‌گردید، تنها به این فاکتور به عنوان عامل تعیین کننده نکاه نکنید. فراموش نکنید که موفقیت کمپین شما کاملا به این بستگی دارد که از فرد ایده‌آل برای کارتان استفاده کنید.

اینفلوئنسر ایده‌آل شما کسی است که اول از همه تا حدودی مرتبط با برند و فعالیت شما باشد و بعد هم بتواند به مخاطبانش انگیزه بدهد و آن‌ها را درگیر کند.

اشتباه سوم : تمرکز فقط روی یک شبکه اجتماعی

حتی اگر در تمام شبکه‌های اجتماعی هم حضور داشته باشید، همیشه یک شبکه اجتماعی وجود دارد که شما در آن فالوورهای بیشتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر جذب می‌کنید. این باعث می‌شود که بازاریابان حس کنند به اینفلوئنسری نیاز دارند که در آن پلتفرم خاص شهرت زیادی دارد و همین مساله موجب می‌شود که فقط روی یک پلتفرم خاص تمرکز کنند و بقیه موارد را کلا نادیده بگیرند.و این یکی از اشتباهات برندهاست . به جای این کار بهتر است در پلتفرم های دیگر هم دنبال اینفلوئنسر مناسب بگردید و از این طریق ترافیک بیشتر و متنوع ترین به سایت یا شبکه  اجتماعی تان هدایت کنید.

اشتباه چهارم : یکبار همکاری میکنید و بعد هم خداحافظ!

خیلی جالب است که بسیاری از برندها و کسب و کارها اینفلوئنسر مارکتینگ را با شهربازی اشتباه میگیرند  و دوست دارند هر بار سوار یک وسیله بازی شوند و لذت ببرند و همه وسیله ها را امتحان کنند و چیزی را جا نندازند !!

و جالب تر اینکه حتی زمانی که با یک اینفلوئنسر خاص همکاری میکنند و اتفاقا نتیجه کمپین هم بسیار موفقیت آمیز است باز هم از تنوع طلبی دست بر نمیدارند و به جای ادامه همکاری به سراغ نفر بعدی می روند .

پس راه موفقیت شما در کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ این است که زمانی که اینفلوئنسری با قابلیت های عالی برای تبلیغات کسب‌وکارتان پیدا کردید، روی شکل دادن به یک رابطه بلند مدت تمرکز کنید.

اشتباه پنجم : اینفلوئنسر برده شما نیست !

اگر این فکر احمقانه را دارید که چون به اینفلوئنسر پول می دهید پس هر چیزی شما بگویید باید گوش کند ، همین حالا این طرز فکر را دور بریزید وگرنه با بد شکستی مواجه می شوید .

اشتباه پنجم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

تحت هیچ شرایطی نباید از حد و مرزتان فراتر بروید و تصور کنید که شما از اینفلوئنسرها مهم‌تر هستید یا آن‌ها هیچ قدرتی ندارند. برعکس؛ آن‌ها قدرت دارند، در غیر این صورت واژه اینفلوئنسر (تاثیرگذار) برایشان به کار نمی‌رفت.

و بدانید و آگاه باشید که  به همان اندازه که اینفلوئنسر به شما نیازمند است، شما هم نیازمند او هستید.

اگر این نکته را درک نکنید کمیپن تان محکوم به شکست است. راه حل این مشکل بسیار ساده است؛ با اینفلوئنسر خود همکاری کنید، ایده‌هایتان را به اشتراک بگذارید، سعی کنید با خصوصیات فردی او آشنا شوید و مهم‌تر از همه، به او اعتماد کنید. اینفلوئنسرها نیازمند آزادی برای خلاقیت هستند. این را مد نظر داشته باشید که آن‌ها به خاطر خلاقیتشان است که توانسته‌اند هزاران و یا میلیون ها فالوور جذب کنند و خوب می‌دانند که بازخورد هر کسی به هر پست چگونه است.

اشتباه ششم : تبلیغات زیر پوستی !

خواهشا این تصور اشتباه را که به اینفلوئنسر اصرار کنید که جوری نقشش را خوب باز ی کند که هیچ کس متوجه نشود که در حال تبلیغ کردن برای شماست را کاملا کنار بگذارید. همان طور که دوران تبلیغات سنتی به سر آمده ، دوران این نوع فریب دادن ها و نقش بازی کردن ها هم به سر آمده و مخاطب از این جور فیلم بازی کردن ها بیش از حد متنفر است . پس مثل خیلی از برندهای خارجی طبق قوانین پیش بروید و اتفاقا از اینفلوئنسر بخواهید که حتما از برچسب تبیلغات در پست هایش استفاده کند .

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

کمیپن اینفلوئنسر مارکتینگ پولساز ( × این اشتباهات را هر گز نکنید ×)

{ اینفلوئنسر مارکتینگ آره یا نه ؟ً }

پاسخ بسیار ساده است؛

اشتباه نکنید!

برندها و کسب‌وکارهایی که در این نوع کمپین ها موفق هستند، می‌دانند چگونه از اشتباهات در حین ساختن کمپین دوری کنند.

خبر خوب اینست که شما هم می‌توانید.

کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها به شدت در حال رشد هستند و فکر نمیکنم به این زودی‌ها هم از سرعتشان کم شود.

اگر به اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و یا هر شبکه اجتماعی دیگری سر بزنید با انبوهی از اینفلوئنسرهای مختلف در زمینه‌های حرفه‌ای متعدد مواجه می‌شوید که کالا یا خدماتی را تبلیغ می‌کنند.

کمی درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

این روزها خیلی از مردم نسبت به تبلیغات بدبین هستند و یا اینکه اصلا به آنها توجهی نمیکنند و کلا آنها را نادیده میگیرند و مثلا زمانی که بین یک سریال یا فوتبال در تلویزیون آگهی پخش میشود همه صدای تلویزیون را کم میکنند و به کارهای دیگری میپردازند و به محض شروع شدن برنامه مورد علاقه شان دوباره بر میکردند .

بنابراین بسیاری از روش های تبلیغات سنتی این روزها کاملا ناکارآمد و صرفا به عاملی برای درو ریختن پول برای برندها تبدیل شده است . مخاطب این روزها به اینکه برندی خودش بیاید و از خودش تعریف کند و بگوید من فلان هستم و بهمان متنفر است و هیچ اعتمادی به این نوع تبلیغات ندارد و احساس میکند شعورش توسط این برند مزخرف به بازی گرفته شده است .

در صورتی که در همین شرایط یکی از دوستانش یا اعضای خانواده بگوید که مثلا عطرش را از فلان برند خریده است و خیلی بوی آن را دوست دارد و ماندگاری زیادی هم دارد یا … قطعا دنیا را زیر و رو میکند تا به آن برند برسد و از آن خرید کند .

وحالا حساب کنید این روزها علاوه بر اینکه هر فردی تعدادی دوست حقیقی و محدود دارد که از آنها حرف شنوی دارد چند صد یا حتی بیشتر دوست مجازی یا اینترنتی هم در شبکه های اجتماعی دارد که اتفاقا گاهی اوقات تاثیر پذیری آنها بیشتر هم هست.

خب شما به جای برندها و تبلیغ دهنده ها ، می توانید این بازار گرم توصیه دادن های دوستانه در شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید و به سادگی از کنار آن بگذرید ؟

و بر همین اساس است که در دنیا و ایران یک نوع بازاریابی این روزها  بازار بسیار گرمی دارد و آن هم اینفلوئنسر مارکتینگ است .

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی چی ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی و تبلیغات کلامی  است که یک فرد تاثیر گذار یا فردی که حرف اش بین دوستانش یا  تعداد بیشتری از افراد که در اینترنت یا شبکه های اجتماعی او را میشناسند خریدار دارد یک کالا یا خدمات را تبلیغ میکند . که اغلب هم سعی میشود این نوع تبلیغات به شکلی کاملا زیر پوستی باشد ( که البته این شگرد هم این روزها لو رفته است و بین مخاطب ها زیاد خریدار ندارد ) ، مثلا شاید این روزها این جمله تکراری اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را زیاد شنیده باشید که « انقدر تو دایرکت ازم پرسیدید که … از کجا خریدم گفتم رو عکس تگ کنم»

شاید در گذشته این سلبریتی ها و افراد بسیار مشهور بودند که تاثیر گذاری زیادی روی فکر و انتخاب محصول یا خدمات مردم داشتند ولی قطعا با ظهور شبکه های اجتماعی بسیاری از افراد عادی با به اشتراک گذاشتن سبک زندگی شان به افرادی تاثیر گذار تر از سلبریتی ها تبدیل شدند و به نام اینفلوئنسرها یا تاثیر گذار ها شناخته شدند.

در کنار اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی بسیاری از وبلاگ نویسان هم این روزها نقش یک اینفلوئنسر را دارند و می توانند روی فکر و انتخاب های جامعه هواداران شان تاثیر بگذارند و مثلا آنها را ترغیب کنند فلان کتابی را بخوانند که آنها می خوانند یا فلان فیلمی را ببیننند که آنها می بینند و…

و این روزها برندهای زیادی توانسته اند با جایگزین کردن اینفلوئنسرها به جای روش‌های تبلیغاتی مستقیم،  از تیررس بدبینی و شک مردم در امان بمانند.

 باید هوای اینفلوئنسرها را داشته باشید وگرنه …

نکته مهم این است که در این نوع بازاریابی در وهله اول برندها باید حسابی هوای اینفلونسرها را داشته باشند و حق و حقوق آنها را به موقع پرداخت کنند و یک رابطه تعاملی و خوب با آنها داشته باشند وگرنه یکی از ایراد هایی که به این نوع بازاریابی می شود گرفت این است که اینفلوئنسرها بیش از چیزی که فکر کنید غیر قابل کنترل هستند . اینفلوئنسرها در عین حال که می‌توانند تصویر خوبی از یک محصول به مخاطب ارائه بدهند به همان میزان هم می توانند یک برند را تخریب کنند و با خاک یکسان کنند.

از طرفی هم یک اینفلووئنسر به همان میزان که می تواند فالورها و هواداران زیادی پیدا میکند ممکن است با یک کلام یا یک عکس یا یک رفتار عجولانه و.. در یک چشم به هم زدن تمام محبوبیت خودش را نابود کند و دقیقا روی تبلیغات اثر منفی بگذارد تا مثبت .

چه برندهایی معمولا از اینفلوئنسر ها برای تبلیغات شان استفاده میکنند؟

در ایالات متحده، برندها 3.3 میلیارد بار هر روز منشن می‌شوند! و این یعنی به چه حجمی در دنیا در حال حاضر از اینفلوئنسر ماریکتینگ برای تبلیغات استفاده میشود.  و جالب تر اینکه در این تبلیغات، اینفلوئنسرها از غذا و پوشک بچه و کفش و…تا ماشین‌های صنعتی را تبلیغ می‌کنند.

علاوه بر برندها و کسب و کاهای غول ، اینفلوئنسر مارکیتنیگ و خصوصا استفاده از میکرو اینفلوئنسر ها برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید هستند چون هزینه بسیار کمتری از تبلیغات بیلبوردی و رسانه ای و.. دارند ( البته اگر همان شروع کار به سراغ ایفلونسرهای چند میلیونی نروند )

اگر در مورد میکر اینفلوئنسرها چیزی نمی دانید :

علاوه بر این پیدا کردن میکرو اینفلوئنسرها مثلا صاحب یک رستوران می تواند هوشمندانه کاری کند و جوری با مشتریانش رفتار و برخورد کند و جوری رگ خواب آنها را بزند که بدون پرداخت هزینه و بودجه زیادی و نهایتا با یک شب میهمان کردن خانواده آنها در رستوران از آنها بخواهد که در شبکه های اجتماعی نظرات مثبت شان را در مورد تجربه شان از رستوران او ثبت کنند.

چرا این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ انقدر مهم است؟

اگر تا به حال یک یا چند کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اجرا کرده باشید اما به تمام معنی در آن شکست خورده باشید و فقط هزینه تان هدر رفته باشد احتمالا در حال حاضر کمی نسبت به این ماجرا بدبین هستید و فکر میکنید یک روش بازاریابی ناکارا و فقط به ظاهر لوکس است .

چرا این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ انقدر مهم است؟

اما مطمئن باشید که اگر اینفلوئنسر مارکتینگ به درستی پیاده‌سازی شود، می‌توانید برای برندتان اعتبار بدست بیاورید، ترافیک بیشتری را جذب کنید، بازدیدکننده‌های جدید را به مشتری تبدیل کنید و کسب‌وکارتان را به موفقیتی که سزاوارش هستید برسانید.

اشتباه نکنید؛ این یک رویا نیست!

اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند.

کمی به این آمارها نگاه کنید:

  • 47 % کاربران اینترنتی از اپلیکیشن‌های بلوکه کننده تبلیغات برای مرورگرشان استفاده می‌کنند.
  • 92 %مردم به پیشنهاد یک فرد دیگر بیشتر اهمیت می دهند تا یک برندها.
  • 74 %مصرف کنندگان از شبکه‌های اجتماعی برای انتخاب و خرید استفاده می‌کنند.
  • 81 % بازاریابانی که اینفلوئنسر مارکتینگ را اجرا کردند، آن را موثر می‌دانند.
  • 51 % بازاریابان بر این باورند که از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ مشتریان بهتری جذب می‌کنند.

پس حتی اگر در این راه شکست خورده باشید، به امتحان دوباره‌اش می‌ارزد.

همچنین می‌توانید اشتباهات گذشته را شناسایی کنید و دیگر آنها را تکرا نکنید.

6 اشتباه در اینفلوئنسر مارکتینگ که هرگز نباید آنها را انجام دهید

اشتباه اول : جزئیات را ندیده‌اید

داشتن یک برنامه رقابتی برای اینفلوئنسر مارکتینگ، یک ضرورت است. شما صرفا به این دلیل که دیگران کمپین اینفلوئنسری دارند، وارد میدان نشده‌اید. هدف این نیست که از قافله عقب نمانید. همکاری با هر اینفلوئنسر قدیمی هم چیزی نیست که باعث موفقیت شما شود.

پیش از این که به شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنید و با یک اینفلوئنسر شروع به کار کنید، چشم انداز خود را بررسی کنید. قاطع باشید، اهداف واقعی و قابل اندازه‌گیری را تعیین کنید و تمام کارهایی که باید انجام بدهید را مشخص کنید.

داشتن یک طرح با جزئیات کامل، کمپین شما را هدف دار می‌کند و به آن جهت می‌دهد و به شما و اینفلوئنسر اطمینان می‌دهد که می‌توانید در راستای یک هدف قابل اندازه‌گیری به جای انتشار پست‌های بی‌هدف حرکت کنید.

اشتباه دوم : فقط بر روی تعداد فالوور تمرکز کرده‌اید

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی به دلیل تعداد فالوورهایشان، هدف برندها و کمپین‌های مختلف هستند. بنابراین ماجرا بسیار ساده است؛ هر چه فالوور بیشتر باشد بهتر است. البته این الزاما درست نیست.

اشتباه دوم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

تعداد فالوورها قطعا مهم است، اما زمانی که به دنبال اینفلوئنسر می‌گردید، تنها به این فاکتور به عنوان عامل تعیین کننده نکاه نکنید. فراموش نکنید که موفقیت کمپین شما کاملا به این بستگی دارد که از فرد ایده‌آل برای کارتان استفاده کنید.

اینفلوئنسر ایده‌آل شما کسی است که اول از همه تا حدودی مرتبط با برند و فعالیت شما باشد و بعد هم بتواند به مخاطبانش انگیزه بدهد و آن‌ها را درگیر کند.

اشتباه سوم : تمرکز فقط روی یک شبکه اجتماعی

حتی اگر در تمام شبکه‌های اجتماعی هم حضور داشته باشید، همیشه یک شبکه اجتماعی وجود دارد که شما در آن فالوورهای بیشتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر جذب می‌کنید. این باعث می‌شود که بازاریابان حس کنند به اینفلوئنسری نیاز دارند که در آن پلتفرم خاص شهرت زیادی دارد و همین مساله موجب می‌شود که فقط روی یک پلتفرم خاص تمرکز کنند و بقیه موارد را کلا نادیده بگیرند.و این یکی از اشتباهات برندهاست . به جای این کار بهتر است در پلتفرم های دیگر هم دنبال اینفلوئنسر مناسب بگردید و از این طریق ترافیک بیشتر و متنوع ترین به سایت یا شبکه  اجتماعی تان هدایت کنید.

اشتباه چهارم : یکبار همکاری میکنید و بعد هم خداحافظ!

خیلی جالب است که بسیاری از برندها و کسب و کارها اینفلوئنسر مارکتینگ را با شهربازی اشتباه میگیرند  و دوست دارند هر بار سوار یک وسیله بازی شوند و لذت ببرند و همه وسیله ها را امتحان کنند و چیزی را جا نندازند !!

و جالب تر اینکه حتی زمانی که با یک اینفلوئنسر خاص همکاری میکنند و اتفاقا نتیجه کمپین هم بسیار موفقیت آمیز است باز هم از تنوع طلبی دست بر نمیدارند و به جای ادامه همکاری به سراغ نفر بعدی می روند .

پس راه موفقیت شما در کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ این است که زمانی که اینفلوئنسری با قابلیت های عالی برای تبلیغات کسب‌وکارتان پیدا کردید، روی شکل دادن به یک رابطه بلند مدت تمرکز کنید.

اشتباه پنجم : اینفلوئنسر برده شما نیست !

اگر این فکر احمقانه را دارید که چون به اینفلوئنسر پول می دهید پس هر چیزی شما بگویید باید گوش کند ، همین حالا این طرز فکر را دور بریزید وگرنه با بد شکستی مواجه می شوید .

اشتباه پنجم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

تحت هیچ شرایطی نباید از حد و مرزتان فراتر بروید و تصور کنید که شما از اینفلوئنسرها مهم‌تر هستید یا آن‌ها هیچ قدرتی ندارند. برعکس؛ آن‌ها قدرت دارند، در غیر این صورت واژه اینفلوئنسر (تاثیرگذار) برایشان به کار نمی‌رفت.

و بدانید و آگاه باشید که  به همان اندازه که اینفلوئنسر به شما نیازمند است، شما هم نیازمند او هستید.

اگر این نکته را درک نکنید کمیپن تان محکوم به شکست است. راه حل این مشکل بسیار ساده است؛ با اینفلوئنسر خود همکاری کنید، ایده‌هایتان را به اشتراک بگذارید، سعی کنید با خصوصیات فردی او آشنا شوید و مهم‌تر از همه، به او اعتماد کنید. اینفلوئنسرها نیازمند آزادی برای خلاقیت هستند. این را مد نظر داشته باشید که آن‌ها به خاطر خلاقیتشان است که توانسته‌اند هزاران و یا میلیون ها فالوور جذب کنند و خوب می‌دانند که بازخورد هر کسی به هر پست چگونه است.

اشتباه ششم : تبلیغات زیر پوستی !

خواهشا این تصور اشتباه را که به اینفلوئنسر اصرار کنید که جوری نقشش را خوب باز ی کند که هیچ کس متوجه نشود که در حال تبلیغ کردن برای شماست را کاملا کنار بگذارید. همان طور که دوران تبلیغات سنتی به سر آمده ، دوران این نوع فریب دادن ها و نقش بازی کردن ها هم به سر آمده و مخاطب از این جور فیلم بازی کردن ها بیش از حد متنفر است . پس مثل خیلی از برندهای خارجی طبق قوانین پیش بروید و اتفاقا از اینفلوئنسر بخواهید که حتما از برچسب تبیلغات در پست هایش استفاده کند .

 

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست