روش های معرفی برند شخصی به مخاطب

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. روش های معرفی برند شخصی به مخاطب

وب سایت و و بلاگ به عنوان درگاه ارتباطی برند سازی شخصی عمل می‌کنند. مخاطبان با مراجعه به آن‌ها می‌توانند اطلاعات دست اول و خوبی از شما و کسب و کارتان پیدا کنند. به عبارت بهتر، وب سایت و وبلاگ به منبع اصلی اطلاعات یعنی خود شما وصل هستند، به همین دلیل دخل و تصرف اندکی در اطلاعاتش انجام می‌شود.

برای ساختن برند شخصی و رسیدن به اهداف حرفه‌ای که در نظر دارید، باید در مکان‌هایی که مخاطبان هدف شما عموماً در آن حضور دارند، حاضر شوید و توجه شان را جلب کنید. شما نمی‌توانید در یک لحظه همه جا باشید پس چاره کار چیست؟ علاوه بر این عده‌ای وجود دارند که شاید هیچ وقت به ابزارهای توسعه آنلاین برند شخصی شما مثل وب سایت و وبلاگ دسترسی نداشته باشند، برای این افراد چه سیاستی می‌توانید به کار بگیرید؟

تصور کنید به شکار رفته‌اید، شکاری از جنس بازاریابی که قرار است در آن مخاطبین هدف را یک به یک به چنگ بیاورید. برای شکار کردن مخاطبین هدف نیاز به یک دوربین شکاری دارید. سؤال من از شما این است آیا دوست داشتید دوربین شکاری با دید کم و تیررس اندک داشتید یا دوربین قوی‌تر با تیررس بیشتر؟ مسلماً شما با گزینه دوم موافق هستید. همین مثال در مورد توسعه برند شخصی نیز صادق است.

از جنگل بیرون بیاییم و به مقاله خودمان برگردیم. همانند مثالی که زدیم، تیررس قرار دادن تعداد مخاطبین بیشتر در برند سازی شخصی یک اصل مهم است. برای اینکه بتوانید تعداد زیادی از مخاطبینی که می‌توانند به عنوان مخاطب هدف بالقوه شما محسوب شوند، تحت تأثیر قرار دهید، باید تجهیزات بیشتری برای نمایش ارزش‌های برند خود به کار بگیرید. در عوض استفاده از این تجهیزات، شما شانس این را خواهید داشت که به مخاطبین هدف بیشتری دست پیدا کنید.

در این مقاله از سری مقالات آموزش جامع برند سازی شخصی ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با تیررس قرار دادن تعداد بیشتر مخاطبان می‌توانید فرصت‌هایی که منجر به پیشرفت حرفه‌ای در راستای برند شخصی می‌شوند را کسب کنید.  آنچه شما در ادامه خواهید خواند بر اساس پاسخ‌هایی که مالکین برندهای شخصی معتبر و معروف به سه سؤال مهم در حیطه برند سازی شخصی دادند، است.

قسمت 1- آشنایی با برند سازی شخصی + سرفصل ها و دستورالعمل استفاده از راهنما

قسمت2-چگونه چشم انداز برند شخصی مان را خلق کنیم ؟ (پاسخ به 4 سوال + 22 قدم )

قسمت 3 -شناسایی مخاطب هدف در برندسازی شخصی

 

چطور روابطی که منجر به فرصت می‌شوند، بسازیم

از لوئیس هووس که برند شخصی موفقی دارد پرسیدند:

  • اگر همین امروز بخواهی برند شخصی را از صفر شروع به ساختن کنید، تصور می‌کنید کدام سه عامل مهم می‌توانند بازگشت سرمایه و زمانتان را تسریع کنند؟

او به ما پاسخی قانع کننده با تأکید بیشتر روی برقراری رابطه‌ها داد:

  • … پیدا کردن دوستان: زمان بگذارید، تلاش کنید تا میان خودتان و اینفلوئنسرها رابطه‌ای قوی‌تر از یک رابطه تجاری برقرار کنید. زمانی که توانستید این کار را بکنید، دوستانتان برای شما دست به کار می‌شوند و سودرسانی می‌کنند. به این ترتیب روابط عالی ای بدون هیچ کار خارق‌العاده‌ای به خوبیشکل میگیرد.

در روابط و ارتباطات دست اول، میان شما و مخاطبان فرصت‌های بالقوه زیادی وجود دارد. می‌توانید بنشینید، منتظر بمانید و برای برقراری این ارتباطات فقط به بخت و اقبال همانند دیدن یک آگهی شغلی جدید یا گذر یک مخاطب خاص به وبلاگتان اکتفا کنید یا این که دست به کار شوید و ارتباطات را خلق کنید.

همان‌طور که میدانید و امیدوارم ترجیح بدهید، گزینه دوم بهتر است. زندگی منتظر هیچ کسی نمانده و نخواهد ماند، بنابراین اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری در کارتان پیشرفت کنید باید از لاک خودتان بیرون بیایید، ارتباط بسازید زیرا که هر ارتباط جدید می‌تواند فرصت دیگری برای موفقیت باشد.

در ادامه، قدم‌ها و روش‌هایی برای برقراری روابط و ساختن ارتباطات حرفه‌ای را با هم بررسی میکنیم.

پیدا کردن دوست در برند سازی شخصی

قدم اول: یافتن ارتباطات در رویدادهای محلی

رویداد محلی در شهر یا جامعه با وجود پیشرفت روابط آنلاین، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده دیگران و ساختن روابط و ارتباطات که منجر به فرصت‌ها می‌شود، است. برخی از دوستان برای رشد برند شخصی، تمرکز خودشان را روی رسانه‌های اجتماعی گذاشتند و صد البته که رسانه اجتماعی مهم هم هست؛ اما تعاملات رو در رو (صورت به صورت)، هنوز هم یکی از راه‌های ضروری برای تقویت شانس رسیدن به فرصت‌ها در زندگی حرفه‌ای است.

در این گام، ترفند ساده و کوچکی فرا خواهید گرفت که می‌توانید از آن برای پیدا کردن و حضور در رویدادهای محلی برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

گوگل کنید!

«همایش»، «رویداد»، «گردهمایی»، «نمایشگاه» و بسیاری واژه‌های مشابه به همراه «نام شهرتان» می‌توانند کوئری مناسبی برای پیدا کردن رویدادهای محلی باشد. برای مثال، تایپ کنید:

  • همایش تهران (اما کلید جستجو را فشار ندهید)

کمی منتظر بمانید تا گوگل برای شما پیشنهاد‌های مختلفی بر اساس جستجوهای انجام شده در مورد کوئری مورد نظرتان را نمایش دهد. گاهی اوقات می‌توانید به جای همایش از واژه‌های مترادفی که اشاره کردیم، برای رسیدن به جستجوی موفق‌تر استفاده کنید. برای دقیق‌تر شدن جستجو نوشتن عنوان حرفه‌ای همایشی که می‌خواهید در آن حضور پیدا کنید، لازم و ضروری است. برای مثال با نوشتن کوئری «همایش تهران» گوگل پیشنهاد‌هایی همانند:

  • همایش تهران هوشمند
  • همایش تهران چهار دهه معماری
  • همایش تهران سیستم صوتی
  • همایش تهران دیابت

یا

  • نمایشگاه صنایع نفت و پتروشیمی
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب

یا

  • رویداد تهران بلاکچین
  • رویداد همفکری تهران

کوئری های پیشنهادی که ملاحظه کردید بدون ذکر «عنوان حرفه‌ای» هستند. با نوشتن عنوان حرفه‌ای نتایج دقیق‌تری به نمایش در خواهد آمد. حال دکمه جستجو را بزنید. شما باید تعدادی از فرصت‌هایی که افرادی همانند شما برای برقراری ارتباط با دیگران انتخاب می‌کنند را، کشف کنید.

نتایجی که برای شما نشان داده می‌شود شامل رویدادهای مختلفی همانند دوره همی‌های ساده با حضور خبره‌های حوزه کاری شما که می‌توانید آزادانه در آن حضور داشته باشید تا جلسات پرسش و پاسخ رسمی که نیاز به ثبت‌نام دارند، است.

رویدادهایی را پیدا کنید که بیشترین همخوانی را با حرفه و علاقه‌مندی شما داشته باشد. از میان آن‌ها، یکی کاملاً دوستانه و خودمانی و دیگری را رسمی انتخاب کنید. فرصت برای برقراری ارتباط با مردم و یادگرفتن از زندگی حرفه‌ای آن‌ها را غنیمت بشمارید.

هدف شما ساختن ارتباطات و به چنگ آوردن فرصت برقراری یک رابطه است. به دنبال کسانی هستید که آرزوهای مشابهی با شما دارند و در زمینه‌های مشترکی با شما همکاری می‌کنند. برای مثال، یک حسابدار به دنبال کسانی که علاقه زیادی به حسابداری دارند، است. او با افراد هم‌کیش خودش ارتباط برقرار می‌کند تا بیشتر آن‌ها را بشناسد و از طریق آن‌ها به جایگاه شغلی پاره وقت، تمام وقت برسد حتی بتواند شرکت جدیدی راه انداز کند.

گام دوم: یافتن ارتباطات در رسانه‌های اجتماعی

حال با فراغ بال می‌توانیم به رسانه‌های اجتماعی بپردازیم که در آن فرصت‌های زیادی برای برقراری ارتباطات و رسیدن به موفقیت‌های حرفه‌ای وجود دارد. شما می‌توانید با هر کسی در شبکه‌های اجتماعی که عضوش باشد ارتباط برقرار کنید، این فرد می‌تواند کارفرمای بالقوه شما، یک شریک تجاری، مشتری و غیره باشد.

ارتباط در رسانه های اجتماعی برای برندسازی شخصی

با این وجود برای روابط حرفه‌ای، همه شبکه‌های اجتماعی به یک اندازه نمی‌توانند مؤثر و مفید باشند.

توییتر محل و درگاه خوبی برای برقراری ارتباط با مردم است. بسیاری از مردم مایل‌اند با شما مخصوصاً اگر در مورد موضوع جذابی توییت کرده باشید، هم فکری کنند. به دست آوردن نظر مردم برای پاسخ دادن به توییت های شما کار سختی نیست.

برای این کار، در گام اول، یکی از خبره‌های حرفه مورد نظرتان را جستجو و پیدا کند. مسلماً شما افرادی از این قبیل را بر اساس علاقه‌تان دنبال می‌کنید. تایم لاین مخاطب هدفتان را به دقت بازرسی کنید. متوجه شوید که او به چه توییت هایی بیش از حد واکنش نشان داده است و در مورد کامنت های دیگران، اظهار نظر کرده است. ارزیابی کنید بیشتر به چه مباحثی علاقه‌مند است و دوست دارد در چه موضوعاتی توییت کند.

برای مثال، متوجه می‌شوید که مخاطب هدف شما، به توییت های یک رسانه خبری خاص بیش از دیگر موارد اهمیت می‌دهد و سعی می‌کند نظرات دیگران را بخواند یا اظهار نظر کند. مسلماً این رسانه خبری توییت های فراوانی دارد که بر اساس برداشت‌های آزاد نوشته شدند. برای شروع برقراری ارتباط با مخاطب هدفتان این رسانه خبری را دنبال کنید و سعی کنید مطالب را به اشتراک بگذارید یا در موردش اظهار نظر کنید. کاملاً روشن و واضح است، مردم دوست دارند با کسانی که هم عقیده با آن‌ها باشند، ارتباط برقرار کنند. مخاطب هدفتان به مرور زمان متوجه خواهد شد که عقیده مشترکی میان شما و او وجود دارد. دوست خواهد داشت که به نظرات شما واکنش دهد و یک رابطه می‌تواند از همین‌جا شروع شود.

روابط خارج از دنیای مجازی نیز غالباً به این شکل شروع می‌شوند. یک رابطه از نظر مشترک یا تجربه مشابه شروع به رشد و بزرگ شدن می‌کند. در توییتر، شما پلتفرمی بزرگ و وسیع برای برقراری ارتباط با مخاطبین هدفتان بر اساس علایق مشترکتان دارید. افراد خبره حرفه‌تان را شناسایی کنید، دنبالشان کنید و در مورد هر آن چیزی که برایشان مهم است، واکنش نشان دهید.

این روش را در رسانه‌های اجتماعی دیگر نظیر گوگل پلاس، فیس‌بوک و لینکدین هم تکرار کنید.

 

گام سوم: یافتن ارتباطات در گروه‌ها و فروم ها

قبل از راه اندازی رسانه‌های اجتماعی همانند لینکدین، فیس‌بوک و مای اسپیس، جوامع آنلاین کوچک ولی زیادی وجود داشت. مردم در فروم ها و گروه‌های گفتگوی آنلاین بر اساس علاقه‌ای که داشتند عضو می‌شدند و به اظهار نظر می‌پرداختند. هنوز هم فرم‌ها و گروه‌های آنلاین گفتگو یکی از مهم‌ترین بخش‌های جامعه آنلاین هستند که شما می‌توانید از برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.

شانس این‌گونه با شما یار است که تعداد زیادی فروم و گروه چت آنلاین بر اساس علایق و حرفه شما وجود دارد. برای پیدا کردن فروم های مخصوص خودتان، باید دوباره از گوگل کمک بگیرید. عبارت «فروم» به همراه «حرفه یا موضوع مورد علاقه‌تان» را گوگل کنید. همچنین می‌توانید در مورد گروه‌های آنلاین از عبارت «گروه چت یا آنلاین» به همراه «حرفه یا موضوع مورد علاقه‌تان» استفاده کنید.

خوشبختانه این روزها، رسانه‌های اجتماعی در کنار پیام‌رسان‌های همگانی، توانستند همدیگر با به خوبی پوشش دهند. شما می‌توانید به سادگی در هر شبکه اجتماعی گروه آنلاین مخصوص به خودتان از قبیل دوستان، علاقه‌مندان به موضوع خاص و حتی گروه‌های خانوادگی داشته باشید.

برای شروع گفتگو در گروه یا فروم، نظری که به عقیده و فکر خودتان نزدیک است را پیدا کنید و نظرتان را به آن اضافه کنید. به سؤالاتی که مطرح شدند و همه پاسخ دادند، جواب دهید. اگر با این روش راحت نیستید، خودتان سؤال بپرسید. در حالی که فکر می‌کنید سؤالتان ساده و ابتدایی است، متوجه خواهید شد عده زیادی برای کمک به شما شروع به پاسخ دادن می‌کنند. بر اساس همین پرسش و پاسخ ساده، رابطه‌ای مفید برای رسیدن به فرصت‌های بهتر ایجاد می‌شود.

جلب توجه با پست میهمان

نمی‌دانیم باید خوشحال باشیم یا ناراحت چرا که مت کاتز (Matt Cutts) مدیر تیم اسپم گوگل اعلام کرده است که پست میهمان (نه همه آن‌ها) در رده اسپم‌ها قرار گرفته است. علاوه بر این اگر علاقه‌مند به مباحث سئو بوده باشید متوجه شدید که در طول سال‌های گذشته پست‌های میهمان اسپمی به شدت زیاد شده است.

گوگل با این تصمیم مهر تأییدی بر این واقعیت که بسیاری از افراد از پست میهمان تنها برای داشتن یک بک لینک استفاده می‌کنند، زده است. به عبارت بهتر، پست میهمان از هدف اصلی خود در این سال‌ها دور شده و تبدیل به یک ابزار سوء استفاده گری شده است. به‌طور مثال، اغلب افراد برای سودجویی از پست میهمان، مقاله‌ای خالی از محتوا می‌نویسند و آن را به همه سایت‌هایی که مقاله میهمان دریافت می‌کنند، می‌فرستند. از طرفی سایت‌های پذیرنده مقالات میهمان نیز از وسواس خود برای منتشر کردن مقالات با کیفیت کاسته‌اند.

خوشبختانه، گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خود این پست‌های میهمان خالی از کیفیت را مورد هدف قرار داده و باعث شده است که فرصت مناسبی برای کسانی که پست‌های میهمان متمایز منتشر می‌کنند، پدید آید. این فرصت برای مالکین برندهای شخصی در حکم موقعیت طلایی است.

وبلاگ نویسی میهمان هنوز هم ادامه دارد. برای درک بهتر اهمیت وبلاگ نویسی پاسخ یکی از مالکین برندهای شخصی مشهور دنیا که در زمینه وبلاگ نویسی میهمان فعالیت زیادی داشته است را بخوانید:

  • اگر همین امروز بخواهید برند شخصی را از صفر شروع به ساختن کنید، تصور می‌کنید کدام سه عامل مهمی می‌توانند بازگشت سرمایه و زمانتان را تسریع ببخشند؟

او با تأکید بر وبلاگ نویسی میهمان می‌گوید:

  • اگر بتوانم خاطرات خودم را پاک کنم و از روز اول بخواهم برند شخصی آنلاینی بسازم، احتمالاً کارم را با وبلاگ نویسی میهمان شروع می‌کنم. به نظر من، این کار بهترین روش برای تقویت مهارت‌های نوشتاری هم‌زمان با به دست آوردن مخاطبان اصلی زیاد است.

زمانی که برند شخصی خودتان را ساختید، شانس این را دارید که از وبلاگ نویسی میهمان به عنوان جذب کننده مخاطبان استفاده کنید. همچنین پروفایلی به عنوان نویسنده در کنار پروفایل وب سایت و بلاگ خودتان داشته باشید. در ادامه با استراتژی‌های نوشتن پست میهمان مناسب برند شخصی آشنا خواهید شد.

نوشتن پست میهمان در برندسازی شخصیگام اول: پیدا کردن سایتی با امکان پذیرش پست میهمان باکیفیت

تعداد سایت‌های کمی در حال حاضر وجود دارند که به شما اجازه انتشار پست میهمان می‌دهند. آن‌ها با تعداد مخاطبان بالا و همیشگی، مخاطبانی که شما دوست دارید به آن‌ها دست پیدا کنید، در قبول کردن نویسندگان میهمان وسواس زیادی به خرج می‌دهند. بهترین سایت‌ها همیشه به دنبال بهترین مطالب هستند، پس برای پیشنهاد به این سایت‌ها، با این پس زمینه ذهنی پیش بروید که قرار است بهترین آنچه در چنته دارید را به معرض نمایش و اشتراک بگذارید. برای این سایت‌ها یک مطلب معمولی مساوی با رد شدن درخواست پست میهمان است.

از معیارهایی همانند تعداد کلیک و رتبه الکسا برای پیدا کردن سایت مناسب استفاده کنید .همچنین هر حوزه کاری و حرفه‌ای قریب به اتفاق دارای مجله، بلاگ و وب سایت شناخته شده‌ای برای خود است. این سایت‌ها گزینه‌های خوبی برای نوشتن پست میهمان و همچنین فرصتی برای دیده شدن توسط مخاطبان بیشتر هستند.

لیستی از وب‌سایت‌هایی که می‌توانید در آن پست میهمان بنویسید استخراج کنید. بعد، برای هر کدام از سایت‌ها دستورالعملی که در برای نوشتن مقاله میهمان در نظر گرفته شده است را استخراج کنید. برخی از سایت‌ها فرمت خاصی برای نوشتن پست میهمان در نظر گرفتند که شما برای انتشار پستتان باید آن را رعایت کنید.

اگر روی وب سایت دلخواهتان نتوانستید گزینه‌های مشابه «نوشتن پست میهمان» پیدا کنید، نگران نباشید. هنوز راه‌هایی برای نوشتن پست میهمان وجود دارد. هر سایت تعدادی نویسنده همیشگی دارد اما گاهی اوقات نویسندگانی به صورت مدعو نیز قبول می‌کنند و شما به واسطه اینکه در حوضه حرفه‌ای خودتان مدعی هستید، گزینه خوبی برای نویسندگی پست میهمان به شکل حرفه‌ای محسوب می‌شوید. به مدیر سایت درخواست همکاری خودتان را مستقیماً ارسال کنید.

برای این کار، به سراغ بخش «تماس با ما» بروید. این قسمت از سایت عموماً دارای ایمیل مدیر وب سایت یا روابط عمومی سایت است. اگر موفق نشدید هیچ کدام از این آدرس‌ها را پیدا کنید، از گوگل و لینکدین برای پیدا کردن عاملان اصلی سایت مشهوری که دلتان را برده است، استفاده کنید. عموماً نویسندگان همیشگی وب سایت، دارای مشخصات شبکه‌های اجتماعی خود روی پروفایل نویسندگی خود هستند، می‌توانید از این طریق هم زنجیر ارتباطی به مدیران سایت بزنید.

گام دوم: پیدا کردن راه ارتباطی

اگر وب سایت روش مخصوص برای ارسال پست میهمان دارد، از آن برای ارسال پست میهمان استفاده کنید. بهترین محتوایی که می‌توانید بنویسد را بر اساس قوانین و فرمتی که سایت تعیین کرده است نگارش و ارسال نمایید. اگر مطلبتان برگشت خورد، با سؤال از اینکه چه چیز باعث شده است مقاله قبول نشود، پاسخ دهید. در مورد موارد خاص سؤال کنید. حال باید برگردید و مقاله را دوباره بر اساس نکاتی که به شما پاسخ داده شد، ویرایش کنید. تجربه نشان داده است زمانی که از یک دستورالعمل مشخص پیروی می‌کنیم، بیشتر از قبل احتمال بازخورد مثبت و مقبولیت داریم. لذا همیشه به دنبال بازخوردها باشید.

اگر سایت، روش مخصوص نداشت باید از ایمیل استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم برای گرفتن ایمیل مدیر وب سایت یا یکی از عوامل اصلی سایت، می‌توانید گوگل یا لینکدین را زیر و رو کنید. علاوه بر این کار، ایمیل باید به شیوه‌ای نگارش شود که شانس شما برای نوشتن پست میهمان را بالا ببرد. نکته اصلی در نوشتن این ایمیل این است که بتوانید با فرد مقابلتان که قرار است پست میهمان شما را بپذیرد، ارتباط برقرار کنید و راه را برای ارسال مقاله هموار کنید.

در ایمیلی که ارسال خواهید کرد، سریعاً دلیل خوبی برای خواندن ایمیل خودتان به مخاطب بدهید. به همین دلیل باید در همان سطر ابتدایی انگیزه خودتان از نوشتن ایمیل را توضیح دهید. با این کار مخاطبتان به احتمال بیشتر ادامه ایمیل را مطالعه و به شما پاسخ می‌دهد.

برای مثال:

با سلام

از آنجایی که مقاله‌ای با عنوان (یکی از مقالات میهمان) از خانم / آقای (اسم نویسنده) روی وب سایت شما منتشر شده است، بسیار مایلم بدانم چه دستورالعمل و شرایطی برای پذیرفته شدن مقاله به عنوان پست میهمان در وب سایت شما وجود دارد؟ با تشکر

با توجه به اینکه دلیل ارسال ایمیل به سادگی در همان ابتدا گفته شده است، خواننده متوجه خواهد شد که شما به دنبال دانستن و عملی کردن شرایط پست میهمان روی وب سایتش هستید. پس اگر هیچ مشکلی نداشته باشد، به شما پاسخ قانع کننده‌ای خواهد داد.

اگر درخواست ایمیل شما دیده یا پاسخ داده نشد، دوباره تلاش کنید. اگر در پاسخ ایمیل، جواب‌هایی همانند اینکه «مقاله شما به‌اندازه کافی خوب نیست» یا «با قوانین سایت مطابقت ندارد» دریافت کردید، سؤالات بیشتری از ویراستار بپرسید تا بتوانید مقاله خودتان را به حد معیاری که انتظار دارند نزدیک کنید. به طور کلی باید بگویم دو کار بیشتر نمی‌توانید انجام دهید، راه را باز کنید یا راهی نو بسازید.

هر پاسخ جدید که دریافت می‌کنید را روی مقاله خود اعمال کنید، هر چند ممکن است مقاله از آنچه که می‌خواستید دور شود، اما مسلماً این مقاله روی سایت میزبان می‌تواند نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند. به نفعتان است که از معیارهای خودتان کمی عقب‌نشینی کنید.

 

گام سوم: نوشتن یک محتوای با کیفیت

بدانید که بهترین مقاله‌ها در بهترین سایت‌ها و بلاگ های مخصوص حرفه شما و مورد نیازتان منتشر می‌شوند. مناسب‌ترین راه برای اینکه بدانید باید مقاله شما در چه حد باشد که توسط وبلاگی قبول شود، نگاه کردن به مقالات منتشر شده قبلی در آن است.

مسلماً پست‌های محدودی هستند که در میان دیگر موارد می‌درخشند. این الماس‌ها همان مقاله‌های است که بیشتر مالکین سایت‌های معتبر یا سردبیرها به دنبال انتشار آن‌ها چه به صورت تألیفی از سوی نویسندگان خود یا به شکل میهمان هستند. اگر هنوز بعد از نگاه کردن‌های متوالی نتوانستید بهترین مقاله‌های سایت را کشف کنید، برگردید و با رابط‌هایی که در سایت پیدا کردید، صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید که بهترین مقاله‌ها را به شما معرفی کنند. عموماً آن‌ها چند لینک یا عنوان مقاله به شما خواهند داد. به دقت آن‌ها را بخوانید و از آن‌ها ایده نوشتن یک مقاله جذاب در حد همان سایت را استخراج کنید.

برای مثال، به شما سه مقاله بسیار محبوب در وب سایت مورد نظرتان معرفی کردند که همگی در مورد کارآفرینی و پرداخت مالیات است. بهترین موضوعی که می‌توانید به آن بپردازید و به مقدار زیادی مطمئن باشید که قبول خواهد شد، مشکلات مالیاتی بر سر راه کارآفرین ها و کسب و کارهای نوپا . این عنوان و مقاله ای است که سایت مسلماً به دنبال انتشارش می‌گشت و اکنون شما هستید که آن را پیدا کردید و پیشکش می‌کنید.

سعی کنید مقاله شما جامع و کامل یا به عبارت بهتر گستردگی و عمق زیادی داشته باشد. همه آنچه که به نفع مخاطب است را بیان کنید و قدم‌هایی پیش پایش بگذارید که قابل اجرا و عملی شدن باشند.

بهترین مقاله، نوشته‌ای است که در عنوانش به مخاطب نشان دهد که فواید خوبی برای او در بطنش دارد برای مثال، عنوان مقاله شما می‌تواند: با این 5 روش مالیات کمتری بپردازید، باشد؛  می‌توانید مقالات قبلی که در این مورد نوشته شده است را مطالعه کنید و از آن‌ها برای نوشتن الهام بگیرید. این حرف به معنی کپی کردن از ایده آن‌ها نیست، فقط شما الهام می‌گیرید و آن را بهتر می‌کنید.

اگر منبع اصلی شما برای نوشتن مقالات، مطالب انگلیسی باشد، در اینجا دو ابزار مهم و کاربردی که به شما کمک می‌کند بهترین مقالات و عناوین برای الهام گرفتن و استفاده کردن از آن‌ها برای برند شخصی را پیدا کنید.

  • اولین ابزار، وب سایت SocialCrawlytics است که به شما امکان شناسایی مقالات و عناوین محبوب را می‌دهد. کافی است که لینک مربوط به اینفلوئنسر، کسی که شما دوست داریدش و وب سایت پرطرفدار مربوط به حرفه خودتان را در این سایت وارد کنید. این ابزار به شما پرطرفدارترین محتواهای موجود را به نمایش می‌گذارد. از میان این نتایج، جذاب‌ترین و بهترین عنوان یا موضوع را برای نوشتن محتوای خود انتخاب کنید.
  • ابزار دیگر Ahrefs است. از این ابزار می‌توانید برای ارزیابی تعداد بک لینک‌هایی که به یک لینک خاص، همانند مقاله، موضوع یا پست در شبکه مجازی داده شده است، استفاده کنید. همان‌طور که اطلاع دارید، مالکین وب سایت عاشق بک لینک هستند. با پیدا کردن موضوع، مقاله یا پستی که بیشترین بک لینک را داشته است، سرنخ نوشتن مقاله خودتان را به دست آورید و امیدوار باشید که رکورد بک لینک‌های قبلی سایت را بشکنید.

مصاحبه ها و برندسازی شخصیهمکاری و حضور در مصاحبه‌ها

نوشتن پست میهمان تنها روش برای همکاری و ارائه محتوا به مخاطبان نیست. شما می‌توانید با دیگر نویسندگان در تهیه مقالات و همچنین با حضور در مصاحبه‌ها، در ارائه محتوا همکاری کنید.  این روش، گزینه مناسبی برای توسعه برند شخصی است؛ اما در این بخش، به شکل دیگر استفاده از رسانه‌ها که باعث می‌شوند شما بتوانید از آن به عنوان روشی برای همکاری در مقالات و حضور در مصاحبه‌ها بهره بگیرید، خواهیم پرداخت. برای این کار، دو گام مهم باید بردارید.

 

گام اول: پیدا کردن نویسندگانی که به یک محقق یا همکار نیاز دارند

در لیست وب سایت‌های پرطرفدار مربوط به حرفه خودتان به دنبال نویسندگانی باشید که به شکل تحقیقاتی یا مطالعاتی مقاله می‌نویسند یا علاقه دارند که از دیگر نویسندگان در کنار خود برای نوشتن مقاله استفاده کنند. راه ارتباطی با آن‌ها را پیدا کنید و به آن‌ها بگویید که اگر مایل باشند می‌توانید در مقالات بعدی با تمام وجود کمکشان کنید.

علاوه بر این ممکن است، نویسندگان زیادی وجود داشته باشند که علیرغم وجود ایده‌های مناسب و بکر برای نوشتن، وقت کافی برای تحقیق نداشته باشند. این نویسندگان فرصت خوبی برای شما هستند که بتوانید با کم کردن فشار کار از دوش آن‌ها و به عهده گرفتن بخش تحقیقاتی، نقشی در نوشتن مقاله داشته باشید. در عوض، نام شما به عنوان یکی از نویسندگان همکار در کنار نویسنده مشهور درج می‌شود. علاوه بر این، روزنه‌ای برای همکاری‌های بیشتر و رابطه قوی‌تر با یک نویسنده مشهور می‌تواند به شما در رشد و توسعه برند شخصی کمک زیادی کند.

 

گام دوم: پیدا کردن بلاگرهایی که با دیگران مصاحبه می‌کنند

بسیاری از مصاحبه‌های انجام شده توسط مالکین وبلاگ‌ها و وب سایت‌های معروف، با معرفی یک مصاحبه شونده به شکل داوطلبانه یا پیشنهادی شروع شده است. زمانی که در حال توسعه برند شخصی خود هستید، نباید انتظار داشته باشید که کسی شما را به دیگران برای مصاحبه معرفی کند. نگران این نباشید که هنوز برند شخصی خاصی در حوزه کاری خود ندارید، به دنبال مالکین سایت و وبلاگ‌هایی باشید که دوست دارند با دیگران مصاحبه کنند و آن را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارند.

زمانی که می‌خواهید به مالک وب سایت یا سردبیر پیشنهاد مصاحبه بدهید، کمی در مورد منافع آن‌ها صحبت کنید. از فواید مصاحبه با شما برای وبلاگ و همچنین رزومه کاری آن‌ها توضیح بدهید. شما باید بگویید که کل مصاحبه را با مخاطبان خودتان اشتراک‌گذاری خواهید کرد و لینک اصلی مصاحبه را در سایتتان قرار خواهید داد.

همچنین شما باید تا جایی که می‌توانید متن مصاحبه خودتان را جذاب‌تر کنید. با این سؤال شروع کنید که مالک سایت به چه مصاحبه‌هایی بیشتر علاقه دارد. چه چیزی باعث جذابیت مصاحبه برای مخاطبان سایت میزبان می‌شود. سپس هر آنچه که استنباط کردید را برای مصاحبه خودتان آماده کنید تا شانس بیشتری برای مصاحبه شدن داشته باشید.

 

همکاری در وبینار

سؤالات اصلی که باعث شکل‌گیری مقاله‌های راهنمای برند سازی شخصی شدند را فراموش نکرده‌اید که؟ یکی از این سؤالات این بود:

  • اگر همین امروز بخواهید برند شخصی را از صفر شروع به ساختن کنید، تصور می‌کنید کدام سه عامل مهمی می‌توانند بازگشت سرمایه و زمانتان را تسریع ببخشند؟

یکی از مالکین یک برند شخصی معتبر با تأکید بر روی وبینار می‌گوید:

  • فرض می‌کنیم که می‌توان با تجربیات، دانش و مهارت‌هایی که تا کنون و طی سال‌های متعدد به دست آوردم، به روز اول و شروع برند شخصی خودم برگردم. اگر این چنین باشد، من سعی می‌کردم برای شرکت‌هایی که نمی‌دانند وبینار چیست، امکانش را فراهم و از آن‌ها حق کمیسیون دریافت می‌کردم. برای مثال، اخیراً من با کسی صحبت کردم که برای یک شرکت تولید غذای همستر، وبینار برگزار کرده و به مشتریان آن‌ها نشان داده بود که مشتریان چگونه می‌توانند قفس همستر را تمیز کنند، به همستر آموزش بدهند تا دلقک‌بازی و موارد این چنینی انجام دهند. شرکت غذای همستر، این وبینار را حمایت کرد، مصاحبه‌ای با سازنده آن انجام داد و در نهایت قراردادی با عنوان ده دلار به ازای هر فروش غذای همستر با او بسته شد. در پایان ماه اول او 3 هزار نفر مشتری جذب کرده بود، به عبارت بهتر در عرض سه تا چهار ساعت، ماهانه سه هزار دلار درامد به دست آورده بود.

میدانیم که درست کردن وبینار کار هر کسی نیست و سخت است. محبوبیت وبینارها در دنیا رو به افزایش است. وبینارها زنده و عموماً آنلاین هستند که چند نفر پیرامون یک موضوع خواص صحبت می‌کنند. شرکت‌ها از وبینار برای آموزش دادن به مشتریان در موارد خاص استفاده می‌کنند.

 

افراد می‌توانند از وبینار به عنوان یک نردبان برای بالا رفتن از پله‌های برند شخصی استفاده کنند. شما به شخصه می‌توانید با یک محصول یا خدمت خاص خودتان، وبینارهای مشترک برگزاری کنید. اداره کردن وبینار کار سختی است به همین دلیل است که باید بیشتر به دنبال برگزار کننده وبینار باشید.

بهتر است مسیر درست قدم برداشتن به سمت وبینار و برگزاری آن را بدانید.

 

گام اول: پیدا کردن مجریان وبینارهای کلیدی در حوزه علاقه‌مندی‌تان

برای همکاری در وبینار باید ابتدا عامل برگزاری وبینار با شناسایی کنید. مجله‌ها و همچنین محتواهایی که به شکل نشریه با همکاری کسب و کارها و شرکت‌های فعال در حوزه صنعتی شما تدارک تهیه می‌شوند بهترین مکان برای پیدا کردن وبینار و عوامل اجرایی آن است. جای دیگری که می‌توانید برای پیدا کردن وبینار به سراغش بروید، وب سایت‌های معرفی کنفرانس‌ها است. این سایت‌ها شاید به طور مستقیم موضوعی با عنوان وبینار نداشته باشند اما در آن لیست سخنران‌های کنفرانس‌های مختلف وجود دارد. حال کافی است که از گوگل برای پیدا کردن وبینار هر یک ازسخنرانان با جستجوی عبارت وبینار + نام سخنران استفاده کنید.

در خلال این تحقیقات با چند نفر آشنا خواهید شد که به طور معمول در وبینارها مشارکت می‌کنند و از همکاری دیگران در وبینارهایشان استقبال می‌کنند. این افراد مخاطبان بالقوه شما برای مشارکت در وبینار هستند.

 

گام دوم: تحقیق در مورد محبوب‌ترین وبینارها

بعد از اینکه توانستید عوامل محبوب‌ترین وبینارها را پیدا کنید، باید محبوب‌ترین وبینار در حوزه کاری خودتان را نیز شناسایی کنید. می‌توانید این کار را به سادگی و نگاه کردن به تعداد کامنت ها و لایک های صفحه وبینار متوجه شوید. معمولاً وبینارها بعد از برگزاری به شکل آنلاین، در سایت برگزار کننده برای دیگران گذاشته می‌شود. وبیناری که محبوبیت زیادی داشته باشد، بعد از اتمام توسط شرکت کنندگان در آن به اشتراک گذاشته می‌شوند یا مباحث داغی در قسمت نظراتش شکل می‌گیرد.

محبوب‌ترین موضوعات وبینارها را پیدا و آن‌ها را یکجا جمع کنید. از این طریق، ایده‌ای برای وبیناری که می‌تواند مورد علاقه افراد حاضر در صنعت خودتان شود، کشف کنید.

 

گام سوم: مکاتبه با مجریان علاقه‌مند به مشارکت

حال ایده مناسب برای وبینار دارید. به لیستی که در گام اول تهیه کردید در کنار ایده‌ای که دارید نگاه بیندازید. دوباره باید از روش «بیان علت با سرعت زیاد» در نگارش ایمیل به مجری مورد نظرتان که بیشترین همخوانی را با موضوع مرتبط با شما دارد، استفاده کنید. شما باید به مجری همان ابتدای نوشته، دلیلی برای تهیه وبینار (که اهمیت محبوبیت موضوع باشد) ارائه دهید.

از هر کاری برای به دست آوردن دل مجری مورد نظرتان دریغ نکنید. شده برای مجری همکارتان طرح کلی از وبینار و تحقیقاتی که انجام دادید ارسال کنید تا او دشواری برای همکاری در وبینار احساس نکند. از سختی کار بکاهید تا او به سادگی پیشنهاد شما را قبول کند. شاید برای راضی کردن او نیاز به ایمیل کاری زیاد و طولانی باشد اما ارزشش را دارد. بهترین شروع برای این چنین ایمیل‌هایی، معرفی خودتان و بیان چرایی وبینار است. از این نقطه می‌توانید کم کم وارد جزئیات مباحث شوید.

برای مثال داریم:

سلام

من …. هستم. با شما طی یکی از وبینارهایتان (عنوان وبینار را هم بنویسید) آشنا شدم. وبینار فوق‌العاده‌ای بود و من خیلی چیزها از آن یاد گرفتم. بر اساس مطالعات و تحقیقاتی که در مورد محبوب‌ترین وبینارهای حوزه کسب و کار مشترکمان داشتم، می‌خواستم نظر شما را در مورد (عنوان وبینار) بدانم.

من در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و مطالعات بیشتر در مورد این عنوان هستم و بسیار خوشحال خواهم شد در وبینار من شما هم شرکت کنید. با تشکر .

لینکدین و برندسازی شخصیچطور با لینکدین برند خودتان را بسازید

لینکدین شبکه اجتماعی است که شما می‌توانید در آن به مخاطبین هدفتان برای برقراری ارتباط دسترسی داشته باشید. شما می‌خواهید از همان ابتدا با مخاطبین هدفتان رابطه داشته باشید. شما می‌خواهید پروفایل برند شخصیتان را بهینه‌سازی کنید و عضو گروه های مرتبط شوید اما در لینکدین راه‌هایی بیش از این وجود دارد، راه‌هایی که بیشتر حرفه‌ای‌ها از آن استفاده می‌کنند تا نتایج بهتری از لینکدین به دست آورند.

گام اول: پیروی از پنج‌گانه لوئیس هووس

لوئیس هووس یکی از حرفه‌ای‌های لینکدین است. او کسب و کار خودش را با استفاده از ارتباطات در لینکدین ساخته است و در سخنرانی‌های مختلف تجربیات خودش را با دیگران در میان می‌گذارد. لوئیس پنج قانون برای استفاده بهینه از لینکدین به نفع برند سازی شخصی دارد که با هم مرورش می‌کنیم.

قانون اول: پروفایل خودتان را تکمیل کنید. لینکدین خود برای شما گزینه‌های پیشنهادی برای پر کردن پروفایل می‌دهد با این وجود لوئیس معتقد است اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را با ساختن پروفایل در لینکدین به دست آورید، باید داستان خودتان را به طور کامل با جزئیاتی همانند چه کسی هستید، به چه کسانی کمک می‌کنید و چگونه کمک خواهید کرد، در پروفایلتان بیاورید. این کار به ارتباطات بالقوه اجازه می‌دهند که متوجه شوند شما می‌توانید به آن‌ها کمک کنید و اگر نیاز داشته باشند به شما مراجعه کنند. لوئیس در پروفایل شخصی خودش (profile) از هر نوع محتوایی شامل عکس، فیلم و متن برای گفتن داستان برند شخصی خود استفاده کرده است.

 

قانون دوم: لوئیس پیشنهاد می‌دهد با هر کسی ارتباط برقرار کنید. این توصیه شامل فعالین و مخصوصاً رهبران حوزه کاری شما است. از اینکه به افراد مهم پیشنهاد ارتباط بدهید، ترس نداشته باشید چرا که عموماً در لینکدین پیشنهادهای ارتباطی مورد قبول قرار می‌گیرد. به این ترتیب دامنه ارتباطی شما گسترده‌تر خواهد شد و در پیشنهادهای ارتباطی دیگر، مخاطبتان با درک روابط گسترده شما، راحت‌تر پیشنهادتان را قبول خواهد کرد.

 

قانون سوم: دیگران را تائید و تحسین کنید. بخش بزرگی از موفقیت‌های لوئیس در لینکدین با کمک کردن به دیگران حاصل شده است. او توصیه می‌کند، ویژگی‌ها و توانایی‌های دیگران در لینکدین را تائید (endorse) و تحسین کنید. همچنین اگر می‌توانید با استفاده از ویژگی recommend آن‌ها را دعوت به مشارکت در موضوعات مختلفی که تصور می‌کنید هماهنگی زیادی با توانایی‌هایشان دارند، کنید. تائید کردن دیگران تنها برای آن‌ها فایده ندارد و می‌تواند برای خود شما نیز سودمند باشد چرا که مردم معمولاً به جبران کردن علاقه‌مندند.

قانون چهارم: گروهی علاقه‌مند به یک موضوع خاص در حرفه‌تان بسازید. با مدیریت یک گروه، شما پتانسیل ساختن دارایی دیگری برای برند شخصی خودتان را دارید. افراد فعال در حوزه کسب و کارتان را علاقه‌مند به شرکت در گروه کنید. موضوعات و عناوین خاص و جذاب پیشنهاد دهید تا اعضا ترغیب شوند در مباحث شرکت کنند. گروه را مدیریت و از ارسال پیام‌های اسپم جلوگیری کنید. به اعضای گروه زمانی که احساس می‌کنید نیاز به کمک دارند، کمک کنید. حتی می‌توانید دست به کار شوید و مقاله خودتان را مخصوصاً اگر مالکیت گروه را در اختیار دارید، بنویسید و به اشتراک بگذارید. دقت کنید اشتراک‌گذاری باید محدود به اعضای گروه باشد تا اگر دیگرانی بخواهند از مقاله شما استفاده کنند، باید در گروه عضو شوند. علاوه بر این، اعضای گروه احساس ممتاز بودن خواهند کرد.

قانون پنجم: کلمات کلیدی را در پروفایل خودتان چه برای جستجو در موتور جستجوی لینکدین و چه برای موتورهای جستجو عمومی همانند گوگل، بهینه‌سازی کنید. اگر به دنبال کسب شغل هستید، کلمات کلیدی مربوط به آن را استفاده کنید تا کارفرمایان شما را بهتر و راحت‌تر پیدا و لیستی از علاقه‌مندی‌های شما را مشاهده کنند.

 

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

روش های معرفی برند شخصی به مخاطب

وب سایت و و بلاگ به عنوان درگاه ارتباطی برند سازی شخصی عمل می‌کنند. مخاطبان با مراجعه به آن‌ها می‌توانند اطلاعات دست اول و خوبی از شما و کسب و کارتان پیدا کنند. به عبارت بهتر، وب سایت و وبلاگ به منبع اصلی اطلاعات یعنی خود شما وصل هستند، به همین دلیل دخل و تصرف اندکی در اطلاعاتش انجام می‌شود.

برای ساختن برند شخصی و رسیدن به اهداف حرفه‌ای که در نظر دارید، باید در مکان‌هایی که مخاطبان هدف شما عموماً در آن حضور دارند، حاضر شوید و توجه شان را جلب کنید. شما نمی‌توانید در یک لحظه همه جا باشید پس چاره کار چیست؟ علاوه بر این عده‌ای وجود دارند که شاید هیچ وقت به ابزارهای توسعه آنلاین برند شخصی شما مثل وب سایت و وبلاگ دسترسی نداشته باشند، برای این افراد چه سیاستی می‌توانید به کار بگیرید؟

تصور کنید به شکار رفته‌اید، شکاری از جنس بازاریابی که قرار است در آن مخاطبین هدف را یک به یک به چنگ بیاورید. برای شکار کردن مخاطبین هدف نیاز به یک دوربین شکاری دارید. سؤال من از شما این است آیا دوست داشتید دوربین شکاری با دید کم و تیررس اندک داشتید یا دوربین قوی‌تر با تیررس بیشتر؟ مسلماً شما با گزینه دوم موافق هستید. همین مثال در مورد توسعه برند شخصی نیز صادق است.

از جنگل بیرون بیاییم و به مقاله خودمان برگردیم. همانند مثالی که زدیم، تیررس قرار دادن تعداد مخاطبین بیشتر در برند سازی شخصی یک اصل مهم است. برای اینکه بتوانید تعداد زیادی از مخاطبینی که می‌توانند به عنوان مخاطب هدف بالقوه شما محسوب شوند، تحت تأثیر قرار دهید، باید تجهیزات بیشتری برای نمایش ارزش‌های برند خود به کار بگیرید. در عوض استفاده از این تجهیزات، شما شانس این را خواهید داشت که به مخاطبین هدف بیشتری دست پیدا کنید.

در این مقاله از سری مقالات آموزش جامع برند سازی شخصی ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با تیررس قرار دادن تعداد بیشتر مخاطبان می‌توانید فرصت‌هایی که منجر به پیشرفت حرفه‌ای در راستای برند شخصی می‌شوند را کسب کنید.  آنچه شما در ادامه خواهید خواند بر اساس پاسخ‌هایی که مالکین برندهای شخصی معتبر و معروف به سه سؤال مهم در حیطه برند سازی شخصی دادند، است.

قسمت 1- آشنایی با برند سازی شخصی + سرفصل ها و دستورالعمل استفاده از راهنما

قسمت2-چگونه چشم انداز برند شخصی مان را خلق کنیم ؟ (پاسخ به 4 سوال + 22 قدم )

قسمت 3 -شناسایی مخاطب هدف در برندسازی شخصی

 

چطور روابطی که منجر به فرصت می‌شوند، بسازیم

از لوئیس هووس که برند شخصی موفقی دارد پرسیدند:

  • اگر همین امروز بخواهی برند شخصی را از صفر شروع به ساختن کنید، تصور می‌کنید کدام سه عامل مهم می‌توانند بازگشت سرمایه و زمانتان را تسریع کنند؟

او به ما پاسخی قانع کننده با تأکید بیشتر روی برقراری رابطه‌ها داد:

  • … پیدا کردن دوستان: زمان بگذارید، تلاش کنید تا میان خودتان و اینفلوئنسرها رابطه‌ای قوی‌تر از یک رابطه تجاری برقرار کنید. زمانی که توانستید این کار را بکنید، دوستانتان برای شما دست به کار می‌شوند و سودرسانی می‌کنند. به این ترتیب روابط عالی ای بدون هیچ کار خارق‌العاده‌ای به خوبیشکل میگیرد.

در روابط و ارتباطات دست اول، میان شما و مخاطبان فرصت‌های بالقوه زیادی وجود دارد. می‌توانید بنشینید، منتظر بمانید و برای برقراری این ارتباطات فقط به بخت و اقبال همانند دیدن یک آگهی شغلی جدید یا گذر یک مخاطب خاص به وبلاگتان اکتفا کنید یا این که دست به کار شوید و ارتباطات را خلق کنید.

همان‌طور که میدانید و امیدوارم ترجیح بدهید، گزینه دوم بهتر است. زندگی منتظر هیچ کسی نمانده و نخواهد ماند، بنابراین اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری در کارتان پیشرفت کنید باید از لاک خودتان بیرون بیایید، ارتباط بسازید زیرا که هر ارتباط جدید می‌تواند فرصت دیگری برای موفقیت باشد.

در ادامه، قدم‌ها و روش‌هایی برای برقراری روابط و ساختن ارتباطات حرفه‌ای را با هم بررسی میکنیم.

پیدا کردن دوست در برند سازی شخصی

قدم اول: یافتن ارتباطات در رویدادهای محلی

رویداد محلی در شهر یا جامعه با وجود پیشرفت روابط آنلاین، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده دیگران و ساختن روابط و ارتباطات که منجر به فرصت‌ها می‌شود، است. برخی از دوستان برای رشد برند شخصی، تمرکز خودشان را روی رسانه‌های اجتماعی گذاشتند و صد البته که رسانه اجتماعی مهم هم هست؛ اما تعاملات رو در رو (صورت به صورت)، هنوز هم یکی از راه‌های ضروری برای تقویت شانس رسیدن به فرصت‌ها در زندگی حرفه‌ای است.

در این گام، ترفند ساده و کوچکی فرا خواهید گرفت که می‌توانید از آن برای پیدا کردن و حضور در رویدادهای محلی برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

گوگل کنید!

«همایش»، «رویداد»، «گردهمایی»، «نمایشگاه» و بسیاری واژه‌های مشابه به همراه «نام شهرتان» می‌توانند کوئری مناسبی برای پیدا کردن رویدادهای محلی باشد. برای مثال، تایپ کنید:

  • همایش تهران (اما کلید جستجو را فشار ندهید)

کمی منتظر بمانید تا گوگل برای شما پیشنهاد‌های مختلفی بر اساس جستجوهای انجام شده در مورد کوئری مورد نظرتان را نمایش دهد. گاهی اوقات می‌توانید به جای همایش از واژه‌های مترادفی که اشاره کردیم، برای رسیدن به جستجوی موفق‌تر استفاده کنید. برای دقیق‌تر شدن جستجو نوشتن عنوان حرفه‌ای همایشی که می‌خواهید در آن حضور پیدا کنید، لازم و ضروری است. برای مثال با نوشتن کوئری «همایش تهران» گوگل پیشنهاد‌هایی همانند:

  • همایش تهران هوشمند
  • همایش تهران چهار دهه معماری
  • همایش تهران سیستم صوتی
  • همایش تهران دیابت

یا

  • نمایشگاه صنایع نفت و پتروشیمی
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب

یا

  • رویداد تهران بلاکچین
  • رویداد همفکری تهران

کوئری های پیشنهادی که ملاحظه کردید بدون ذکر «عنوان حرفه‌ای» هستند. با نوشتن عنوان حرفه‌ای نتایج دقیق‌تری به نمایش در خواهد آمد. حال دکمه جستجو را بزنید. شما باید تعدادی از فرصت‌هایی که افرادی همانند شما برای برقراری ارتباط با دیگران انتخاب می‌کنند را، کشف کنید.

نتایجی که برای شما نشان داده می‌شود شامل رویدادهای مختلفی همانند دوره همی‌های ساده با حضور خبره‌های حوزه کاری شما که می‌توانید آزادانه در آن حضور داشته باشید تا جلسات پرسش و پاسخ رسمی که نیاز به ثبت‌نام دارند، است.

رویدادهایی را پیدا کنید که بیشترین همخوانی را با حرفه و علاقه‌مندی شما داشته باشد. از میان آن‌ها، یکی کاملاً دوستانه و خودمانی و دیگری را رسمی انتخاب کنید. فرصت برای برقراری ارتباط با مردم و یادگرفتن از زندگی حرفه‌ای آن‌ها را غنیمت بشمارید.

هدف شما ساختن ارتباطات و به چنگ آوردن فرصت برقراری یک رابطه است. به دنبال کسانی هستید که آرزوهای مشابهی با شما دارند و در زمینه‌های مشترکی با شما همکاری می‌کنند. برای مثال، یک حسابدار به دنبال کسانی که علاقه زیادی به حسابداری دارند، است. او با افراد هم‌کیش خودش ارتباط برقرار می‌کند تا بیشتر آن‌ها را بشناسد و از طریق آن‌ها به جایگاه شغلی پاره وقت، تمام وقت برسد حتی بتواند شرکت جدیدی راه انداز کند.

گام دوم: یافتن ارتباطات در رسانه‌های اجتماعی

حال با فراغ بال می‌توانیم به رسانه‌های اجتماعی بپردازیم که در آن فرصت‌های زیادی برای برقراری ارتباطات و رسیدن به موفقیت‌های حرفه‌ای وجود دارد. شما می‌توانید با هر کسی در شبکه‌های اجتماعی که عضوش باشد ارتباط برقرار کنید، این فرد می‌تواند کارفرمای بالقوه شما، یک شریک تجاری، مشتری و غیره باشد.

ارتباط در رسانه های اجتماعی برای برندسازی شخصی

با این وجود برای روابط حرفه‌ای، همه شبکه‌های اجتماعی به یک اندازه نمی‌توانند مؤثر و مفید باشند.

توییتر محل و درگاه خوبی برای برقراری ارتباط با مردم است. بسیاری از مردم مایل‌اند با شما مخصوصاً اگر در مورد موضوع جذابی توییت کرده باشید، هم فکری کنند. به دست آوردن نظر مردم برای پاسخ دادن به توییت های شما کار سختی نیست.

برای این کار، در گام اول، یکی از خبره‌های حرفه مورد نظرتان را جستجو و پیدا کند. مسلماً شما افرادی از این قبیل را بر اساس علاقه‌تان دنبال می‌کنید. تایم لاین مخاطب هدفتان را به دقت بازرسی کنید. متوجه شوید که او به چه توییت هایی بیش از حد واکنش نشان داده است و در مورد کامنت های دیگران، اظهار نظر کرده است. ارزیابی کنید بیشتر به چه مباحثی علاقه‌مند است و دوست دارد در چه موضوعاتی توییت کند.

برای مثال، متوجه می‌شوید که مخاطب هدف شما، به توییت های یک رسانه خبری خاص بیش از دیگر موارد اهمیت می‌دهد و سعی می‌کند نظرات دیگران را بخواند یا اظهار نظر کند. مسلماً این رسانه خبری توییت های فراوانی دارد که بر اساس برداشت‌های آزاد نوشته شدند. برای شروع برقراری ارتباط با مخاطب هدفتان این رسانه خبری را دنبال کنید و سعی کنید مطالب را به اشتراک بگذارید یا در موردش اظهار نظر کنید. کاملاً روشن و واضح است، مردم دوست دارند با کسانی که هم عقیده با آن‌ها باشند، ارتباط برقرار کنند. مخاطب هدفتان به مرور زمان متوجه خواهد شد که عقیده مشترکی میان شما و او وجود دارد. دوست خواهد داشت که به نظرات شما واکنش دهد و یک رابطه می‌تواند از همین‌جا شروع شود.

روابط خارج از دنیای مجازی نیز غالباً به این شکل شروع می‌شوند. یک رابطه از نظر مشترک یا تجربه مشابه شروع به رشد و بزرگ شدن می‌کند. در توییتر، شما پلتفرمی بزرگ و وسیع برای برقراری ارتباط با مخاطبین هدفتان بر اساس علایق مشترکتان دارید. افراد خبره حرفه‌تان را شناسایی کنید، دنبالشان کنید و در مورد هر آن چیزی که برایشان مهم است، واکنش نشان دهید.

این روش را در رسانه‌های اجتماعی دیگر نظیر گوگل پلاس، فیس‌بوک و لینکدین هم تکرار کنید.

 

گام سوم: یافتن ارتباطات در گروه‌ها و فروم ها

قبل از راه اندازی رسانه‌های اجتماعی همانند لینکدین، فیس‌بوک و مای اسپیس، جوامع آنلاین کوچک ولی زیادی وجود داشت. مردم در فروم ها و گروه‌های گفتگوی آنلاین بر اساس علاقه‌ای که داشتند عضو می‌شدند و به اظهار نظر می‌پرداختند. هنوز هم فرم‌ها و گروه‌های آنلاین گفتگو یکی از مهم‌ترین بخش‌های جامعه آنلاین هستند که شما می‌توانید از برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.

شانس این‌گونه با شما یار است که تعداد زیادی فروم و گروه چت آنلاین بر اساس علایق و حرفه شما وجود دارد. برای پیدا کردن فروم های مخصوص خودتان، باید دوباره از گوگل کمک بگیرید. عبارت «فروم» به همراه «حرفه یا موضوع مورد علاقه‌تان» را گوگل کنید. همچنین می‌توانید در مورد گروه‌های آنلاین از عبارت «گروه چت یا آنلاین» به همراه «حرفه یا موضوع مورد علاقه‌تان» استفاده کنید.

خوشبختانه این روزها، رسانه‌های اجتماعی در کنار پیام‌رسان‌های همگانی، توانستند همدیگر با به خوبی پوشش دهند. شما می‌توانید به سادگی در هر شبکه اجتماعی گروه آنلاین مخصوص به خودتان از قبیل دوستان، علاقه‌مندان به موضوع خاص و حتی گروه‌های خانوادگی داشته باشید.

برای شروع گفتگو در گروه یا فروم، نظری که به عقیده و فکر خودتان نزدیک است را پیدا کنید و نظرتان را به آن اضافه کنید. به سؤالاتی که مطرح شدند و همه پاسخ دادند، جواب دهید. اگر با این روش راحت نیستید، خودتان سؤال بپرسید. در حالی که فکر می‌کنید سؤالتان ساده و ابتدایی است، متوجه خواهید شد عده زیادی برای کمک به شما شروع به پاسخ دادن می‌کنند. بر اساس همین پرسش و پاسخ ساده، رابطه‌ای مفید برای رسیدن به فرصت‌های بهتر ایجاد می‌شود.

جلب توجه با پست میهمان

نمی‌دانیم باید خوشحال باشیم یا ناراحت چرا که مت کاتز (Matt Cutts) مدیر تیم اسپم گوگل اعلام کرده است که پست میهمان (نه همه آن‌ها) در رده اسپم‌ها قرار گرفته است. علاوه بر این اگر علاقه‌مند به مباحث سئو بوده باشید متوجه شدید که در طول سال‌های گذشته پست‌های میهمان اسپمی به شدت زیاد شده است.

گوگل با این تصمیم مهر تأییدی بر این واقعیت که بسیاری از افراد از پست میهمان تنها برای داشتن یک بک لینک استفاده می‌کنند، زده است. به عبارت بهتر، پست میهمان از هدف اصلی خود در این سال‌ها دور شده و تبدیل به یک ابزار سوء استفاده گری شده است. به‌طور مثال، اغلب افراد برای سودجویی از پست میهمان، مقاله‌ای خالی از محتوا می‌نویسند و آن را به همه سایت‌هایی که مقاله میهمان دریافت می‌کنند، می‌فرستند. از طرفی سایت‌های پذیرنده مقالات میهمان نیز از وسواس خود برای منتشر کردن مقالات با کیفیت کاسته‌اند.

خوشبختانه، گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خود این پست‌های میهمان خالی از کیفیت را مورد هدف قرار داده و باعث شده است که فرصت مناسبی برای کسانی که پست‌های میهمان متمایز منتشر می‌کنند، پدید آید. این فرصت برای مالکین برندهای شخصی در حکم موقعیت طلایی است.

وبلاگ نویسی میهمان هنوز هم ادامه دارد. برای درک بهتر اهمیت وبلاگ نویسی پاسخ یکی از مالکین برندهای شخصی مشهور دنیا که در زمینه وبلاگ نویسی میهمان فعالیت زیادی داشته است را بخوانید:

  • اگر همین امروز بخواهید برند شخصی را از صفر شروع به ساختن کنید، تصور می‌کنید کدام سه عامل مهمی می‌توانند بازگشت سرمایه و زمانتان را تسریع ببخشند؟

او با تأکید بر وبلاگ نویسی میهمان می‌گوید:

  • اگر بتوانم خاطرات خودم را پاک کنم و از روز اول بخواهم برند شخصی آنلاینی بسازم، احتمالاً کارم را با وبلاگ نویسی میهمان شروع می‌کنم. به نظر من، این کار بهترین روش برای تقویت مهارت‌های نوشتاری هم‌زمان با به دست آوردن مخاطبان اصلی زیاد است.

زمانی که برند شخصی خودتان را ساختید، شانس این را دارید که از وبلاگ نویسی میهمان به عنوان جذب کننده مخاطبان استفاده کنید. همچنین پروفایلی به عنوان نویسنده در کنار پروفایل وب سایت و بلاگ خودتان داشته باشید. در ادامه با استراتژی‌های نوشتن پست میهمان مناسب برند شخصی آشنا خواهید شد.

نوشتن پست میهمان در برندسازی شخصیگام اول: پیدا کردن سایتی با امکان پذیرش پست میهمان باکیفیت

تعداد سایت‌های کمی در حال حاضر وجود دارند که به شما اجازه انتشار پست میهمان می‌دهند. آن‌ها با تعداد مخاطبان بالا و همیشگی، مخاطبانی که شما دوست دارید به آن‌ها دست پیدا کنید، در قبول کردن نویسندگان میهمان وسواس زیادی به خرج می‌دهند. بهترین سایت‌ها همیشه به دنبال بهترین مطالب هستند، پس برای پیشنهاد به این سایت‌ها، با این پس زمینه ذهنی پیش بروید که قرار است بهترین آنچه در چنته دارید را به معرض نمایش و اشتراک بگذارید. برای این سایت‌ها یک مطلب معمولی مساوی با رد شدن درخواست پست میهمان است.

از معیارهایی همانند تعداد کلیک و رتبه الکسا برای پیدا کردن سایت مناسب استفاده کنید .همچنین هر حوزه کاری و حرفه‌ای قریب به اتفاق دارای مجله، بلاگ و وب سایت شناخته شده‌ای برای خود است. این سایت‌ها گزینه‌های خوبی برای نوشتن پست میهمان و همچنین فرصتی برای دیده شدن توسط مخاطبان بیشتر هستند.

لیستی از وب‌سایت‌هایی که می‌توانید در آن پست میهمان بنویسید استخراج کنید. بعد، برای هر کدام از سایت‌ها دستورالعملی که در برای نوشتن مقاله میهمان در نظر گرفته شده است را استخراج کنید. برخی از سایت‌ها فرمت خاصی برای نوشتن پست میهمان در نظر گرفتند که شما برای انتشار پستتان باید آن را رعایت کنید.

اگر روی وب سایت دلخواهتان نتوانستید گزینه‌های مشابه «نوشتن پست میهمان» پیدا کنید، نگران نباشید. هنوز راه‌هایی برای نوشتن پست میهمان وجود دارد. هر سایت تعدادی نویسنده همیشگی دارد اما گاهی اوقات نویسندگانی به صورت مدعو نیز قبول می‌کنند و شما به واسطه اینکه در حوضه حرفه‌ای خودتان مدعی هستید، گزینه خوبی برای نویسندگی پست میهمان به شکل حرفه‌ای محسوب می‌شوید. به مدیر سایت درخواست همکاری خودتان را مستقیماً ارسال کنید.

برای این کار، به سراغ بخش «تماس با ما» بروید. این قسمت از سایت عموماً دارای ایمیل مدیر وب سایت یا روابط عمومی سایت است. اگر موفق نشدید هیچ کدام از این آدرس‌ها را پیدا کنید، از گوگل و لینکدین برای پیدا کردن عاملان اصلی سایت مشهوری که دلتان را برده است، استفاده کنید. عموماً نویسندگان همیشگی وب سایت، دارای مشخصات شبکه‌های اجتماعی خود روی پروفایل نویسندگی خود هستند، می‌توانید از این طریق هم زنجیر ارتباطی به مدیران سایت بزنید.

گام دوم: پیدا کردن راه ارتباطی

اگر وب سایت روش مخصوص برای ارسال پست میهمان دارد، از آن برای ارسال پست میهمان استفاده کنید. بهترین محتوایی که می‌توانید بنویسد را بر اساس قوانین و فرمتی که سایت تعیین کرده است نگارش و ارسال نمایید. اگر مطلبتان برگشت خورد، با سؤال از اینکه چه چیز باعث شده است مقاله قبول نشود، پاسخ دهید. در مورد موارد خاص سؤال کنید. حال باید برگردید و مقاله را دوباره بر اساس نکاتی که به شما پاسخ داده شد، ویرایش کنید. تجربه نشان داده است زمانی که از یک دستورالعمل مشخص پیروی می‌کنیم، بیشتر از قبل احتمال بازخورد مثبت و مقبولیت داریم. لذا همیشه به دنبال بازخوردها باشید.

اگر سایت، روش مخصوص نداشت باید از ایمیل استفاده کنید. همان‌طور که گفتیم برای گرفتن ایمیل مدیر وب سایت یا یکی از عوامل اصلی سایت، می‌توانید گوگل یا لینکدین را زیر و رو کنید. علاوه بر این کار، ایمیل باید به شیوه‌ای نگارش شود که شانس شما برای نوشتن پست میهمان را بالا ببرد. نکته اصلی در نوشتن این ایمیل این است که بتوانید با فرد مقابلتان که قرار است پست میهمان شما را بپذیرد، ارتباط برقرار کنید و راه را برای ارسال مقاله هموار کنید.

در ایمیلی که ارسال خواهید کرد، سریعاً دلیل خوبی برای خواندن ایمیل خودتان به مخاطب بدهید. به همین دلیل باید در همان سطر ابتدایی انگیزه خودتان از نوشتن ایمیل را توضیح دهید. با این کار مخاطبتان به احتمال بیشتر ادامه ایمیل را مطالعه و به شما پاسخ می‌دهد.

برای مثال:

با سلام

از آنجایی که مقاله‌ای با عنوان (یکی از مقالات میهمان) از خانم / آقای (اسم نویسنده) روی وب سایت شما منتشر شده است، بسیار مایلم بدانم چه دستورالعمل و شرایطی برای پذیرفته شدن مقاله به عنوان پست میهمان در وب سایت شما وجود دارد؟ با تشکر

با توجه به اینکه دلیل ارسال ایمیل به سادگی در همان ابتدا گفته شده است، خواننده متوجه خواهد شد که شما به دنبال دانستن و عملی کردن شرایط پست میهمان روی وب سایتش هستید. پس اگر هیچ مشکلی نداشته باشد، به شما پاسخ قانع کننده‌ای خواهد داد.

اگر درخواست ایمیل شما دیده یا پاسخ داده نشد، دوباره تلاش کنید. اگر در پاسخ ایمیل، جواب‌هایی همانند اینکه «مقاله شما به‌اندازه کافی خوب نیست» یا «با قوانین سایت مطابقت ندارد» دریافت کردید، سؤالات بیشتری از ویراستار بپرسید تا بتوانید مقاله خودتان را به حد معیاری که انتظار دارند نزدیک کنید. به طور کلی باید بگویم دو کار بیشتر نمی‌توانید انجام دهید، راه را باز کنید یا راهی نو بسازید.

هر پاسخ جدید که دریافت می‌کنید را روی مقاله خود اعمال کنید، هر چند ممکن است مقاله از آنچه که می‌خواستید دور شود، اما مسلماً این مقاله روی سایت میزبان می‌تواند نظر مخاطبان بیشتری را جلب کند. به نفعتان است که از معیارهای خودتان کمی عقب‌نشینی کنید.

 

گام سوم: نوشتن یک محتوای با کیفیت

بدانید که بهترین مقاله‌ها در بهترین سایت‌ها و بلاگ های مخصوص حرفه شما و مورد نیازتان منتشر می‌شوند. مناسب‌ترین راه برای اینکه بدانید باید مقاله شما در چه حد باشد که توسط وبلاگی قبول شود، نگاه کردن به مقالات منتشر شده قبلی در آن است.

مسلماً پست‌های محدودی هستند که در میان دیگر موارد می‌درخشند. این الماس‌ها همان مقاله‌های است که بیشتر مالکین سایت‌های معتبر یا سردبیرها به دنبال انتشار آن‌ها چه به صورت تألیفی از سوی نویسندگان خود یا به شکل میهمان هستند. اگر هنوز بعد از نگاه کردن‌های متوالی نتوانستید بهترین مقاله‌های سایت را کشف کنید، برگردید و با رابط‌هایی که در سایت پیدا کردید، صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید که بهترین مقاله‌ها را به شما معرفی کنند. عموماً آن‌ها چند لینک یا عنوان مقاله به شما خواهند داد. به دقت آن‌ها را بخوانید و از آن‌ها ایده نوشتن یک مقاله جذاب در حد همان سایت را استخراج کنید.

برای مثال، به شما سه مقاله بسیار محبوب در وب سایت مورد نظرتان معرفی کردند که همگی در مورد کارآفرینی و پرداخت مالیات است. بهترین موضوعی که می‌توانید به آن بپردازید و به مقدار زیادی مطمئن باشید که قبول خواهد شد، مشکلات مالیاتی بر سر راه کارآفرین ها و کسب و کارهای نوپا . این عنوان و مقاله ای است که سایت مسلماً به دنبال انتشارش می‌گشت و اکنون شما هستید که آن را پیدا کردید و پیشکش می‌کنید.

سعی کنید مقاله شما جامع و کامل یا به عبارت بهتر گستردگی و عمق زیادی داشته باشد. همه آنچه که به نفع مخاطب است را بیان کنید و قدم‌هایی پیش پایش بگذارید که قابل اجرا و عملی شدن باشند.

بهترین مقاله، نوشته‌ای است که در عنوانش به مخاطب نشان دهد که فواید خوبی برای او در بطنش دارد برای مثال، عنوان مقاله شما می‌تواند: با این 5 روش مالیات کمتری بپردازید، باشد؛  می‌توانید مقالات قبلی که در این مورد نوشته شده است را مطالعه کنید و از آن‌ها برای نوشتن الهام بگیرید. این حرف به معنی کپی کردن از ایده آن‌ها نیست، فقط شما الهام می‌گیرید و آن را بهتر می‌کنید.

اگر منبع اصلی شما برای نوشتن مقالات، مطالب انگلیسی باشد، در اینجا دو ابزار مهم و کاربردی که به شما کمک می‌کند بهترین مقالات و عناوین برای الهام گرفتن و استفاده کردن از آن‌ها برای برند شخصی را پیدا کنید.

  • اولین ابزار، وب سایت SocialCrawlytics است که به شما امکان شناسایی مقالات و عناوین محبوب را می‌دهد. کافی است که لینک مربوط به اینفلوئنسر، کسی که شما دوست داریدش و وب سایت پرطرفدار مربوط به حرفه خودتان را در این سایت وارد کنید. این ابزار به شما پرطرفدارترین محتواهای موجود را به نمایش می‌گذارد. از میان این نتایج، جذاب‌ترین و بهترین عنوان یا موضوع را برای نوشتن محتوای خود انتخاب کنید.
  • ابزار دیگر Ahrefs است. از این ابزار می‌توانید برای ارزیابی تعداد بک لینک‌هایی که به یک لینک خاص، همانند مقاله، موضوع یا پست در شبکه مجازی داده شده است، استفاده کنید. همان‌طور که اطلاع دارید، مالکین وب سایت عاشق بک لینک هستند. با پیدا کردن موضوع، مقاله یا پستی که بیشترین بک لینک را داشته است، سرنخ نوشتن مقاله خودتان را به دست آورید و امیدوار باشید که رکورد بک لینک‌های قبلی سایت را بشکنید.

مصاحبه ها و برندسازی شخصیهمکاری و حضور در مصاحبه‌ها

نوشتن پست میهمان تنها روش برای همکاری و ارائه محتوا به مخاطبان نیست. شما می‌توانید با دیگر نویسندگان در تهیه مقالات و همچنین با حضور در مصاحبه‌ها، در ارائه محتوا همکاری کنید.  این روش، گزینه مناسبی برای توسعه برند شخصی است؛ اما در این بخش، به شکل دیگر استفاده از رسانه‌ها که باعث می‌شوند شما بتوانید از آن به عنوان روشی برای همکاری در مقالات و حضور در مصاحبه‌ها بهره بگیرید، خواهیم پرداخت. برای این کار، دو گام مهم باید بردارید.

 

گام اول: پیدا کردن نویسندگانی که به یک محقق یا همکار نیاز دارند

در لیست وب سایت‌های پرطرفدار مربوط به حرفه خودتان به دنبال نویسندگانی باشید که به شکل تحقیقاتی یا مطالعاتی مقاله می‌نویسند یا علاقه دارند که از دیگر نویسندگان در کنار خود برای نوشتن مقاله استفاده کنند. راه ارتباطی با آن‌ها را پیدا کنید و به آن‌ها بگویید که اگر مایل باشند می‌توانید در مقالات بعدی با تمام وجود کمکشان کنید.

علاوه بر این ممکن است، نویسندگان زیادی وجود داشته باشند که علیرغم وجود ایده‌های مناسب و بکر برای نوشتن، وقت کافی برای تحقیق نداشته باشند. این نویسندگان فرصت خوبی برای شما هستند که بتوانید با کم کردن فشار کار از دوش آن‌ها و به عهده گرفتن بخش تحقیقاتی، نقشی در نوشتن مقاله داشته باشید. در عوض، نام شما به عنوان یکی از نویسندگان همکار در کنار نویسنده مشهور درج می‌شود. علاوه بر این، روزنه‌ای برای همکاری‌های بیشتر و رابطه قوی‌تر با یک نویسنده مشهور می‌تواند به شما در رشد و توسعه برند شخصی کمک زیادی کند.

 

گام دوم: پیدا کردن بلاگرهایی که با دیگران مصاحبه می‌کنند

بسیاری از مصاحبه‌های انجام شده توسط مالکین وبلاگ‌ها و وب سایت‌های معروف، با معرفی یک مصاحبه شونده به شکل داوطلبانه یا پیشنهادی شروع شده است. زمانی که در حال توسعه برند شخصی خود هستید، نباید انتظار داشته باشید که کسی شما را به دیگران برای مصاحبه معرفی کند. نگران این نباشید که هنوز برند شخصی خاصی در حوزه کاری خود ندارید، به دنبال مالکین سایت و وبلاگ‌هایی باشید که دوست دارند با دیگران مصاحبه کنند و آن را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارند.

زمانی که می‌خواهید به مالک وب سایت یا سردبیر پیشنهاد مصاحبه بدهید، کمی در مورد منافع آن‌ها صحبت کنید. از فواید مصاحبه با شما برای وبلاگ و همچنین رزومه کاری آن‌ها توضیح بدهید. شما باید بگویید که کل مصاحبه را با مخاطبان خودتان اشتراک‌گذاری خواهید کرد و لینک اصلی مصاحبه را در سایتتان قرار خواهید داد.

همچنین شما باید تا جایی که می‌توانید متن مصاحبه خودتان را جذاب‌تر کنید. با این سؤال شروع کنید که مالک سایت به چه مصاحبه‌هایی بیشتر علاقه دارد. چه چیزی باعث جذابیت مصاحبه برای مخاطبان سایت میزبان می‌شود. سپس هر آنچه که استنباط کردید را برای مصاحبه خودتان آماده کنید تا شانس بیشتری برای مصاحبه شدن داشته باشید.

 

همکاری در وبینار

سؤالات اصلی که باعث شکل‌گیری مقاله‌های راهنمای برند سازی شخصی شدند را فراموش نکرده‌اید که؟ یکی از این سؤالات این بود:

  • اگر همین امروز بخواهید برند شخصی را از صفر شروع به ساختن کنید، تصور می‌کنید کدام سه عامل مهمی می‌توانند بازگشت سرمایه و زمانتان را تسریع ببخشند؟

یکی از مالکین یک برند شخصی معتبر با تأکید بر روی وبینار می‌گوید:

  • فرض می‌کنیم که می‌توان با تجربیات، دانش و مهارت‌هایی که تا کنون و طی سال‌های متعدد به دست آوردم، به روز اول و شروع برند شخصی خودم برگردم. اگر این چنین باشد، من سعی می‌کردم برای شرکت‌هایی که نمی‌دانند وبینار چیست، امکانش را فراهم و از آن‌ها حق کمیسیون دریافت می‌کردم. برای مثال، اخیراً من با کسی صحبت کردم که برای یک شرکت تولید غذای همستر، وبینار برگزار کرده و به مشتریان آن‌ها نشان داده بود که مشتریان چگونه می‌توانند قفس همستر را تمیز کنند، به همستر آموزش بدهند تا دلقک‌بازی و موارد این چنینی انجام دهند. شرکت غذای همستر، این وبینار را حمایت کرد، مصاحبه‌ای با سازنده آن انجام داد و در نهایت قراردادی با عنوان ده دلار به ازای هر فروش غذای همستر با او بسته شد. در پایان ماه اول او 3 هزار نفر مشتری جذب کرده بود، به عبارت بهتر در عرض سه تا چهار ساعت، ماهانه سه هزار دلار درامد به دست آورده بود.

میدانیم که درست کردن وبینار کار هر کسی نیست و سخت است. محبوبیت وبینارها در دنیا رو به افزایش است. وبینارها زنده و عموماً آنلاین هستند که چند نفر پیرامون یک موضوع خواص صحبت می‌کنند. شرکت‌ها از وبینار برای آموزش دادن به مشتریان در موارد خاص استفاده می‌کنند.

 

افراد می‌توانند از وبینار به عنوان یک نردبان برای بالا رفتن از پله‌های برند شخصی استفاده کنند. شما به شخصه می‌توانید با یک محصول یا خدمت خاص خودتان، وبینارهای مشترک برگزاری کنید. اداره کردن وبینار کار سختی است به همین دلیل است که باید بیشتر به دنبال برگزار کننده وبینار باشید.

بهتر است مسیر درست قدم برداشتن به سمت وبینار و برگزاری آن را بدانید.

 

گام اول: پیدا کردن مجریان وبینارهای کلیدی در حوزه علاقه‌مندی‌تان

برای همکاری در وبینار باید ابتدا عامل برگزاری وبینار با شناسایی کنید. مجله‌ها و همچنین محتواهایی که به شکل نشریه با همکاری کسب و کارها و شرکت‌های فعال در حوزه صنعتی شما تدارک تهیه می‌شوند بهترین مکان برای پیدا کردن وبینار و عوامل اجرایی آن است. جای دیگری که می‌توانید برای پیدا کردن وبینار به سراغش بروید، وب سایت‌های معرفی کنفرانس‌ها است. این سایت‌ها شاید به طور مستقیم موضوعی با عنوان وبینار نداشته باشند اما در آن لیست سخنران‌های کنفرانس‌های مختلف وجود دارد. حال کافی است که از گوگل برای پیدا کردن وبینار هر یک ازسخنرانان با جستجوی عبارت وبینار + نام سخنران استفاده کنید.

در خلال این تحقیقات با چند نفر آشنا خواهید شد که به طور معمول در وبینارها مشارکت می‌کنند و از همکاری دیگران در وبینارهایشان استقبال می‌کنند. این افراد مخاطبان بالقوه شما برای مشارکت در وبینار هستند.

 

گام دوم: تحقیق در مورد محبوب‌ترین وبینارها

بعد از اینکه توانستید عوامل محبوب‌ترین وبینارها را پیدا کنید، باید محبوب‌ترین وبینار در حوزه کاری خودتان را نیز شناسایی کنید. می‌توانید این کار را به سادگی و نگاه کردن به تعداد کامنت ها و لایک های صفحه وبینار متوجه شوید. معمولاً وبینارها بعد از برگزاری به شکل آنلاین، در سایت برگزار کننده برای دیگران گذاشته می‌شود. وبیناری که محبوبیت زیادی داشته باشد، بعد از اتمام توسط شرکت کنندگان در آن به اشتراک گذاشته می‌شوند یا مباحث داغی در قسمت نظراتش شکل می‌گیرد.

محبوب‌ترین موضوعات وبینارها را پیدا و آن‌ها را یکجا جمع کنید. از این طریق، ایده‌ای برای وبیناری که می‌تواند مورد علاقه افراد حاضر در صنعت خودتان شود، کشف کنید.

 

گام سوم: مکاتبه با مجریان علاقه‌مند به مشارکت

حال ایده مناسب برای وبینار دارید. به لیستی که در گام اول تهیه کردید در کنار ایده‌ای که دارید نگاه بیندازید. دوباره باید از روش «بیان علت با سرعت زیاد» در نگارش ایمیل به مجری مورد نظرتان که بیشترین همخوانی را با موضوع مرتبط با شما دارد، استفاده کنید. شما باید به مجری همان ابتدای نوشته، دلیلی برای تهیه وبینار (که اهمیت محبوبیت موضوع باشد) ارائه دهید.

از هر کاری برای به دست آوردن دل مجری مورد نظرتان دریغ نکنید. شده برای مجری همکارتان طرح کلی از وبینار و تحقیقاتی که انجام دادید ارسال کنید تا او دشواری برای همکاری در وبینار احساس نکند. از سختی کار بکاهید تا او به سادگی پیشنهاد شما را قبول کند. شاید برای راضی کردن او نیاز به ایمیل کاری زیاد و طولانی باشد اما ارزشش را دارد. بهترین شروع برای این چنین ایمیل‌هایی، معرفی خودتان و بیان چرایی وبینار است. از این نقطه می‌توانید کم کم وارد جزئیات مباحث شوید.

برای مثال داریم:

سلام

من …. هستم. با شما طی یکی از وبینارهایتان (عنوان وبینار را هم بنویسید) آشنا شدم. وبینار فوق‌العاده‌ای بود و من خیلی چیزها از آن یاد گرفتم. بر اساس مطالعات و تحقیقاتی که در مورد محبوب‌ترین وبینارهای حوزه کسب و کار مشترکمان داشتم، می‌خواستم نظر شما را در مورد (عنوان وبینار) بدانم.

من در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری اطلاعات و مطالعات بیشتر در مورد این عنوان هستم و بسیار خوشحال خواهم شد در وبینار من شما هم شرکت کنید. با تشکر .

لینکدین و برندسازی شخصیچطور با لینکدین برند خودتان را بسازید

لینکدین شبکه اجتماعی است که شما می‌توانید در آن به مخاطبین هدفتان برای برقراری ارتباط دسترسی داشته باشید. شما می‌خواهید از همان ابتدا با مخاطبین هدفتان رابطه داشته باشید. شما می‌خواهید پروفایل برند شخصیتان را بهینه‌سازی کنید و عضو گروه های مرتبط شوید اما در لینکدین راه‌هایی بیش از این وجود دارد، راه‌هایی که بیشتر حرفه‌ای‌ها از آن استفاده می‌کنند تا نتایج بهتری از لینکدین به دست آورند.

گام اول: پیروی از پنج‌گانه لوئیس هووس

لوئیس هووس یکی از حرفه‌ای‌های لینکدین است. او کسب و کار خودش را با استفاده از ارتباطات در لینکدین ساخته است و در سخنرانی‌های مختلف تجربیات خودش را با دیگران در میان می‌گذارد. لوئیس پنج قانون برای استفاده بهینه از لینکدین به نفع برند سازی شخصی دارد که با هم مرورش می‌کنیم.

قانون اول: پروفایل خودتان را تکمیل کنید. لینکدین خود برای شما گزینه‌های پیشنهادی برای پر کردن پروفایل می‌دهد با این وجود لوئیس معتقد است اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را با ساختن پروفایل در لینکدین به دست آورید، باید داستان خودتان را به طور کامل با جزئیاتی همانند چه کسی هستید، به چه کسانی کمک می‌کنید و چگونه کمک خواهید کرد، در پروفایلتان بیاورید. این کار به ارتباطات بالقوه اجازه می‌دهند که متوجه شوند شما می‌توانید به آن‌ها کمک کنید و اگر نیاز داشته باشند به شما مراجعه کنند. لوئیس در پروفایل شخصی خودش (profile) از هر نوع محتوایی شامل عکس، فیلم و متن برای گفتن داستان برند شخصی خود استفاده کرده است.

 

قانون دوم: لوئیس پیشنهاد می‌دهد با هر کسی ارتباط برقرار کنید. این توصیه شامل فعالین و مخصوصاً رهبران حوزه کاری شما است. از اینکه به افراد مهم پیشنهاد ارتباط بدهید، ترس نداشته باشید چرا که عموماً در لینکدین پیشنهادهای ارتباطی مورد قبول قرار می‌گیرد. به این ترتیب دامنه ارتباطی شما گسترده‌تر خواهد شد و در پیشنهادهای ارتباطی دیگر، مخاطبتان با درک روابط گسترده شما، راحت‌تر پیشنهادتان را قبول خواهد کرد.

 

قانون سوم: دیگران را تائید و تحسین کنید. بخش بزرگی از موفقیت‌های لوئیس در لینکدین با کمک کردن به دیگران حاصل شده است. او توصیه می‌کند، ویژگی‌ها و توانایی‌های دیگران در لینکدین را تائید (endorse) و تحسین کنید. همچنین اگر می‌توانید با استفاده از ویژگی recommend آن‌ها را دعوت به مشارکت در موضوعات مختلفی که تصور می‌کنید هماهنگی زیادی با توانایی‌هایشان دارند، کنید. تائید کردن دیگران تنها برای آن‌ها فایده ندارد و می‌تواند برای خود شما نیز سودمند باشد چرا که مردم معمولاً به جبران کردن علاقه‌مندند.

قانون چهارم: گروهی علاقه‌مند به یک موضوع خاص در حرفه‌تان بسازید. با مدیریت یک گروه، شما پتانسیل ساختن دارایی دیگری برای برند شخصی خودتان را دارید. افراد فعال در حوزه کسب و کارتان را علاقه‌مند به شرکت در گروه کنید. موضوعات و عناوین خاص و جذاب پیشنهاد دهید تا اعضا ترغیب شوند در مباحث شرکت کنند. گروه را مدیریت و از ارسال پیام‌های اسپم جلوگیری کنید. به اعضای گروه زمانی که احساس می‌کنید نیاز به کمک دارند، کمک کنید. حتی می‌توانید دست به کار شوید و مقاله خودتان را مخصوصاً اگر مالکیت گروه را در اختیار دارید، بنویسید و به اشتراک بگذارید. دقت کنید اشتراک‌گذاری باید محدود به اعضای گروه باشد تا اگر دیگرانی بخواهند از مقاله شما استفاده کنند، باید در گروه عضو شوند. علاوه بر این، اعضای گروه احساس ممتاز بودن خواهند کرد.

قانون پنجم: کلمات کلیدی را در پروفایل خودتان چه برای جستجو در موتور جستجوی لینکدین و چه برای موتورهای جستجو عمومی همانند گوگل، بهینه‌سازی کنید. اگر به دنبال کسب شغل هستید، کلمات کلیدی مربوط به آن را استفاده کنید تا کارفرمایان شما را بهتر و راحت‌تر پیدا و لیستی از علاقه‌مندی‌های شما را مشاهده کنند.

 

 

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست