چگونه من به کمک “تکنیک ترازو ” در شغل تولید محتوا موفق و پولدار شدم ؟

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. چگونه من به کمک “تکنیک ترازو ” در شغل تولید محتوا موفق و پولدار شدم ؟

من می خواهم تکنیکی را با شما در میان بگذارم که بتوانید مثل من در 10 دقیقه برنامه ریزی کنید و با سرعت 10 برابر کار کنید و در شغل تولید محتوا موفق و پولدار شوید !

چگونه می توانیم کارهای خود را به صورت درست در ده دقیقه اولویت ‌بندی کنیم و با سرعت ۱۰ برابر کار کنیم؟

همه ما رایتینایی ها در طول روز با حجم زیادی از کار روبرو هستیم که باید با آن ها سر و کله بزنیم و آنها را به موقع انجام دهیم  .

و شرایط سخت تر شغل تولید محتوا و کپی رایتینگ که کار و دغدغه اصلی همه ماست این است که برای انجام هر کدام از پروژه های روزانه احتیاج به حجم زیادی از خلاقیت و هنر حل مشکلات و خلاصه انرژی جسمی و روحی زیاد داریم .

اما جالب است که با وجود همین حجم بالای کار و سخت بودن کارمان همچنان تا انتهای روز با انرژی و طبق برنامه ریزی پیش می رویم و به صورت خستگی ناپذیر به سمت هدف هایمان یش می رویم.

اما ما چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

قصد دارم در این مقاله به شما بگویم که چه طور من و همه بچه های تیم رایتینا توانستیم به کمک اولویت بندی درست ، در مدت زمان محدود و کم کارهای بیشتری را همراه با انرژی و  خلاقیت بالا انجام دهیم . تنها کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و این آموزش را بخوانید تا بتوانید با به کارگیری تکنیک ترازو در اولویت بندی کارها هزاران ساعت برای خود در طولانی مدت ذخیره کنید .

چگونه با استفاده از شغل تولید محتوا ، کارهای خود را اولویت بندی کنیم و ۱۰ برابر سریع تر انجام دهیم؟

یکی از مشکلاتی که همیشه من برای تولید محتوای بیشتر و رسیدگی به کارهای روزمره داشتم این بود که نمی توانستم طبق مدت زمان و مهلتی که داشتم برنامه ریزی درستی داشته باشم و در مدت زمان مشخص شده کار را انجام دهم .

و بعضی از روزها می شد که به ظاهر کارهای بسیار زیادی را انجام میدادم اما در نهایت حس میکردم که کیفیت کارها و یا محتواهای تولیدی در حدی نیست که حس خوبی داشته باشم .

و از طرف دیگر هم در طول روز دائما در فشار و استرس بودم و در نهایت هم شب حس میکردم علارغم اینکه از خیلی تفریح و کارهای جانبی زده ام که به کار و مسئولیت های کاری ام برسم ولی اصلا در حد قابل قبول عمل نکرده ام .

اما بالاخره بعد از مدتی که دنبال این بودم که تکنیک ها موثری برای اولویت بندی و افزایش بهره وری در کارم یاد بگیریم بالاخره با چند تکنیک عالی اولویت بندی کارها از جمله تکنیک ترازو آشنا شدم که زندگی و بهره وری کارم را زیر و رو کرد .

این هم یک تکنیک دیگر که می توانید از آن استفاده کنید :

من در شروع استفاده از تکنیک ترازو در افزایش بهره وری توانستم :

  1. چندین برابر بیشتر در طول روز خلاق باشم
  2. در طول روز حداقل 3 برابر بیشتر تولید محتوا کنم
  3. به حدود 80 % مسئولیت های کاری که به گردنم بود برسم

 

فقط  10 دقیقه از زمان خودتان را در طول روز به برنامه ‌ریزی اختصاص دهید

احتمالا بیشتر ما زمانی که اسم برنامه ریزی را می شنویم کهیر می زنیم و از اینکه برای بار هزارم دوباره بنشینیم و برنامه ریزی کنیم و در نهایت هم نیمه کاره رها کنیم و به هیچ نتیجه ای نرسیم متنفر هستیم .

ما در تکنیک ترازو قرار نیست خودمان را درگیر برنامه ریزی های بیخود و بی نتیجه هدر بدهیم .

در تکنیک ترازو برای افزایش بهره وری در تولید محتوا یا در زندگی کاری پیشنهاد من این است که نهایت 5 تا 10 دقیقه در طول هر روز به برنامه ریزی و نوشتن اولویت های مان اختصاص بدهیم نه بیشتر .

ما در این 5 تا 10 دقیقه دقیقا چه کار میکنیم ؟!

  • یک تصویر کلی از هدف اصلی مان در ذهن مان می آوریم  ( مثلا ممکن است هدف شما این باشد که تا یکسال آینده یک کوهنورد حرفه ای شوید و اورست را فتح کنید ، یا شاید این باشد که چون قصد مهاجرت دارید می خواهید در امتحان آیلتس شرکت کنید و نمره بالایی بگیرید ، یا میخواهید تا 6 ماه آینده یک فریلنسر تولید محتوای حرفه ای و پولساز شوید که مثلا ماهانه چند ده میلیون درآمد داشته باشید یا …)
  • هدف اصلی خودتان را به وظیفه های کوچک و تکه شده و  روزانه تبدیل کنید ( من امروز می خواهم 6 صبح که بیدار شدم 5 کیلومتر بدوم ، امروز میخواهم 25 لغت انگلیسی یاد بگیریم ، امروز می خواهم حداقل 1500 کلمه محتوانویسی کنم و… )
  • تمام کارهایی که نیاز دارید تا بتوانید به این هدف روزانه برسید را به صورت دقیق یادداشت کنید
شغل تولید محتوا
شغل تولید محتوا

 

کارهای خود را با اهداف تان هم تراز کنید

این کار، اصلی ترین بخش روش ترازو است که آن را موثر می کند.

روش کار آن به این شکل است:

نگاهی به تمامی وظایفی که در حال انجام آن هستید بیاندازید و اهمیت هر کدام را بازبینی کنید. یکی از جذابیت های روش ترازو در اولویت بندی کارها این است که برای هر کدام از کارها هزینه و سود  تعیین میکنیم .

منظور از هزینه، تلاش مورد نیاز برای انجام یک کار است، که می‌تواند شامل زمان، پول و سایر منابع باشد. منظور از سود هم این است که کار مورد نظر تا چه حد به هدف شما نزدیک است و می‌تواند منجر به رسیدن به اهداف تان شود.

برای اجرای تکنیک ترازو در اولویت بندی کارها همیشه عادت کنید هر کدام از کارهایتان را در یکی از دسته بندی های زیر قرار بدهید و بعد تصمیم بگیرید که باید آن را انجام بدهید یا کلا باید از خیر انجام آن بگذرید .

هزینه ی پایین + سود بالا

این کارها جزو کارهایی هستند که کمترین هزینه را از لحاظ زمان ، انرژی و… دارند ولی در عوض نتیجه و تاثیر بسیار زیادی در کار و زندگی تان دارند . بنابراین این کارها جزو کارهایی هستند که حتما باید در اولویت اول تان قرار بدهید . پس چون انجام این کارها بسیار راحت است و در عوض مزایای زیادی دارد و شما را به اهداف تان نزدیک میکند به محض بیدار شدن از خواب و انجام کارهای روتین به سراغ انجام این کارها بروید .

مثلا اگر مدیر تولید محتوا یا کارشناس ارشد تولید محتوا هستید و لازم هست که یک عکس یا کار گرافیکی را برای کاتالوگ جدید انتخاب کنید یا اگر لازم است بین 10 جمله نوشته شده توسط اعضای تیم تان یکی را برای تبلیغ نویسی کمپین هفته آینده انتخاب کنید یا اگر قرار است بین چند عنوان مختلف بگردید و یک عنوان جذاب برای مقاله یا محتوای آموزشی جدید پیدا کنید تا بتوانید محتوا را منتشر کنید و… این کارها جزو کارهایی هستند که زمان کمی نیاز دارند ولی در عوض نتایج مهم وعالی برای شما دارند .

هزینه ی بالا + سود بالا

این کارها جزو کارهایی است که هم هزینه بالایی دارد و هم سود بسیار زیادی دارد و شما را به هدف اصلی تان نزدیک میکند بنابراین کاری که باید انجام بدهید این است که این کارها را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید تا قابل انجام باشند .

حتی می توانید ایم کار بزرگ و پر هزینه را به کارهای کوچک تر تقسیم کنید و بعد آنها را هم طبق این دسته اولویت بندی کنید و به تریتیب اولویت آنها را انجام دهید .

مثلا تصور کنید که قصد دارید یک کتاب الکترونیکی با ارزش و مفید آموزشی بنویسید و در سایت تان منتشر کنید . مشخصا برای نوشتن این کتاب مثلا 20 هزار کلمه ای  به حدود یک ماه زمان نیاز دارید . در عوض با نوشتن این کتاب و فروش آن هم می توانید درآمد بالایی از محتوا نویسی و آموزش داشته باشید هم به اعتبار سایت تان اضافه می شود و هم … پس این کار جزو کارهای با هزینه بالا و مزایای بالا است .

مثلا من برای نوشتن کتاب فرمول های تولید محتوا دقیقا از همین تکنیک استفاده کردم.

دانلود کتاب فرمول های تولید محتوا و کپی رایتینگ

پس به جای اینکه تلاش کنید این کار را در یک روز یا یک هفته انجام دهید که معمولا هم با شکست مواجه می شوید می توانید کار تولید محتوای این کتاب را به یخش های کوچک تقسیم کنید و تصمیم بگیرید در هر روز حدود 30 دقیقه تا 1 ساعت را صرف تولید محتوای کتاب الکترونیکی کنید و این کار را به مدت 1 ماه هر روز به صورت مستمر انجام دهید .

علاوه بر این مثلا تصمیم بگیرید که در ابتدا فصل دوم کتاب را که در مورد فرمول های تولید محتوا است بنویسید و بعد به سراغ فصل سوم کتاب که در مورد روش های تولید محتوا است بروید و… مثلا در 2 روز آخر روی مقدمه کتاب و طرح جلد آن کار کنید . با این تقسیم بندی و اولویت بندی قطعا مطمئن باشید در آخر ماه بعد یک کتاب با ارزش تولید کرده اید که به شدت می تواند برای شما پولساز باشد و اعتبار شما را زیاد کند .

هزینه ی کم + سود کم

این کارها جزو کارهایی است که باید در آخرین اولویت های شما باشد . برای انجام این کارها می توانید ۱۰ تا 15 دقیقه از زمان خود را به آنها اختصاص دهید. یا این که این کار را در اوقات فراغت و استراحت خود و بین کارها و وظایف مهم انجام دهید.

مثلا اگر بخواهیم مثالی برای نوع کارها بزنیم ، مثل چک کردن ایمیل یا کارهای روتین روزمره یا خواندن کامنت ها در شبکه های اجتماعی یا …

نکته ی مهم در مورد این نوع کارها این است که این وظایف و کارهای روزانه برای رسیدن به هدف مورد نظرتان خیلی حائز اهمیت نیستند. آن ها را در پایین فهرست خود و در پایین ترین اولویت ها قرار دهید.

هزینه ی بالا + سود کم

این کارها جزو کارهایی است که یکبار دیگر باید در مورد انجام دادن آنها تجدید نظر کنید و ببینید واقعا ضروری هست که این کارها را انجام دهید . اگر در بازبینی باز هم به این نتیجه رسیدید که به هر حال باید این کارها را انجام دهید باید دنبال روش هایی باشید که تا جای ممکن باعث کاهش هزینه های آنها می شود .

مثلا آیا می توانید ابزارهایی پیدا کنید که به صورت سیستمی و اتوماتیک بعضی از این کارها انجام شود و هزینه آنها پایین بیاید و مدت زمان کمتر و انرژی کمتری برای آنها نیاز باشد ؟

معرفی ابزارها و سایت های کاربردی

مثلا ممکن است بررسی و به روز رسانی صفحات فروش و محصول قدیمی جزو این کارها باشد . برای این که بخواهید این کار را بدون هیچ گونه اشتباهی انجام دهید، باید مهارت بالایی داشته باشید و زمان زیادی را نیز صرف انجام آن کنید. با این حال، اپلیکیشن ها و پلاگین های زیادی وجود دارند که می توانند این فرآیند را سریع تر و با دقت تر از شما انجام دهند.

اولویت بندی در شغل تولید محتوا
اولویت بندی در شغل تولید محتوا

مزیت اصلی تکنیک ترازو در شغل تولید محتوا چیست ؟

یکی از مزیت های اصلی تکنیک ترازو در افزایش بهره وری در کار این است که با ارزیابی هر کدام از کارهای تان به صورت مجزا کاملا می توانید به اهمیت و اولویت هر کدام از آنها پی ببرید و مشخصا با یک اولویت بندی حرفه ای در مدت زمان کمتری  کارهای بیشتری انجام دهید .

اما در بین اولویت بندی کارها مشخصا همه ما به کارهایی بر می خوریم که نمی توانیم تصمیم بگیریم که در چه اولویتی هستند چون ممکن است بیشتر این کارها از طرف دیگران مثلا کارفرما به ما محول شده باشد و برای آن یک ضرب الاجل هم تعیین کرده باشد

در این شرایط باید چه کار کنید ؟

من به شما پیشنهاد می کنم که بعد از در نظر گرفتن اهمیت و ارزش کارهایی که به شما محول شده است ، لیست نهایی خودتان را با مهلتی که برای انجام آن دارید هم‌تراز کنید و اولویت‌های خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

مطمئن باشید  روش ترازو در افزایش بهره وری با تمام چیز هایی که تا به حال آن ها را امتحان کرده اید متفاوت است.

با استفاده از این روش، می توانید به درستی کار های خود را اولویت بندی کنید و مهم تر از همه، میزان بهره وری خود را بیش از ۱۰ برابر افزایش دهید.

می‌توانید این کار را همین الان شروع کنید و تنها ۱۰ دقیقه از زمان خودتان را صرف ارزیابی وظایف روزانه کنید و فقط چیزی حدود 2 هفته به صورت مداوم این کار تعیین هزینه و تعیین سود کارها و اولویت بندی آنها را به صورت روزانه انجام دهید بعد می بینید که چه قدر این کار برای شما راحت و آسان می شود .

به من و رایتینا اعتماد کنید و مطمئن باشید که اگر این تکنیک را امتحان کنید قطعا دست از آن بر نمیدارید و همیشه از آن استفاده میکنید .

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

چگونه من به کمک “تکنیک ترازو ” در شغل تولید محتوا موفق و پولدار شدم ؟

من می خواهم تکنیکی را با شما در میان بگذارم که بتوانید مثل من در 10 دقیقه برنامه ریزی کنید و با سرعت 10 برابر کار کنید و در شغل تولید محتوا موفق و پولدار شوید !

چگونه می توانیم کارهای خود را به صورت درست در ده دقیقه اولویت ‌بندی کنیم و با سرعت ۱۰ برابر کار کنیم؟

همه ما رایتینایی ها در طول روز با حجم زیادی از کار روبرو هستیم که باید با آن ها سر و کله بزنیم و آنها را به موقع انجام دهیم  .

و شرایط سخت تر شغل تولید محتوا و کپی رایتینگ که کار و دغدغه اصلی همه ماست این است که برای انجام هر کدام از پروژه های روزانه احتیاج به حجم زیادی از خلاقیت و هنر حل مشکلات و خلاصه انرژی جسمی و روحی زیاد داریم .

اما جالب است که با وجود همین حجم بالای کار و سخت بودن کارمان همچنان تا انتهای روز با انرژی و طبق برنامه ریزی پیش می رویم و به صورت خستگی ناپذیر به سمت هدف هایمان یش می رویم.

اما ما چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟

قصد دارم در این مقاله به شما بگویم که چه طور من و همه بچه های تیم رایتینا توانستیم به کمک اولویت بندی درست ، در مدت زمان محدود و کم کارهای بیشتری را همراه با انرژی و  خلاقیت بالا انجام دهیم . تنها کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و این آموزش را بخوانید تا بتوانید با به کارگیری تکنیک ترازو در اولویت بندی کارها هزاران ساعت برای خود در طولانی مدت ذخیره کنید .

چگونه با استفاده از شغل تولید محتوا ، کارهای خود را اولویت بندی کنیم و ۱۰ برابر سریع تر انجام دهیم؟

یکی از مشکلاتی که همیشه من برای تولید محتوای بیشتر و رسیدگی به کارهای روزمره داشتم این بود که نمی توانستم طبق مدت زمان و مهلتی که داشتم برنامه ریزی درستی داشته باشم و در مدت زمان مشخص شده کار را انجام دهم .

و بعضی از روزها می شد که به ظاهر کارهای بسیار زیادی را انجام میدادم اما در نهایت حس میکردم که کیفیت کارها و یا محتواهای تولیدی در حدی نیست که حس خوبی داشته باشم .

و از طرف دیگر هم در طول روز دائما در فشار و استرس بودم و در نهایت هم شب حس میکردم علارغم اینکه از خیلی تفریح و کارهای جانبی زده ام که به کار و مسئولیت های کاری ام برسم ولی اصلا در حد قابل قبول عمل نکرده ام .

اما بالاخره بعد از مدتی که دنبال این بودم که تکنیک ها موثری برای اولویت بندی و افزایش بهره وری در کارم یاد بگیریم بالاخره با چند تکنیک عالی اولویت بندی کارها از جمله تکنیک ترازو آشنا شدم که زندگی و بهره وری کارم را زیر و رو کرد .

این هم یک تکنیک دیگر که می توانید از آن استفاده کنید :

من در شروع استفاده از تکنیک ترازو در افزایش بهره وری توانستم :

  1. چندین برابر بیشتر در طول روز خلاق باشم
  2. در طول روز حداقل 3 برابر بیشتر تولید محتوا کنم
  3. به حدود 80 % مسئولیت های کاری که به گردنم بود برسم

 

فقط  10 دقیقه از زمان خودتان را در طول روز به برنامه ‌ریزی اختصاص دهید

احتمالا بیشتر ما زمانی که اسم برنامه ریزی را می شنویم کهیر می زنیم و از اینکه برای بار هزارم دوباره بنشینیم و برنامه ریزی کنیم و در نهایت هم نیمه کاره رها کنیم و به هیچ نتیجه ای نرسیم متنفر هستیم .

ما در تکنیک ترازو قرار نیست خودمان را درگیر برنامه ریزی های بیخود و بی نتیجه هدر بدهیم .

در تکنیک ترازو برای افزایش بهره وری در تولید محتوا یا در زندگی کاری پیشنهاد من این است که نهایت 5 تا 10 دقیقه در طول هر روز به برنامه ریزی و نوشتن اولویت های مان اختصاص بدهیم نه بیشتر .

ما در این 5 تا 10 دقیقه دقیقا چه کار میکنیم ؟!

  • یک تصویر کلی از هدف اصلی مان در ذهن مان می آوریم  ( مثلا ممکن است هدف شما این باشد که تا یکسال آینده یک کوهنورد حرفه ای شوید و اورست را فتح کنید ، یا شاید این باشد که چون قصد مهاجرت دارید می خواهید در امتحان آیلتس شرکت کنید و نمره بالایی بگیرید ، یا میخواهید تا 6 ماه آینده یک فریلنسر تولید محتوای حرفه ای و پولساز شوید که مثلا ماهانه چند ده میلیون درآمد داشته باشید یا …)
  • هدف اصلی خودتان را به وظیفه های کوچک و تکه شده و  روزانه تبدیل کنید ( من امروز می خواهم 6 صبح که بیدار شدم 5 کیلومتر بدوم ، امروز میخواهم 25 لغت انگلیسی یاد بگیریم ، امروز می خواهم حداقل 1500 کلمه محتوانویسی کنم و… )
  • تمام کارهایی که نیاز دارید تا بتوانید به این هدف روزانه برسید را به صورت دقیق یادداشت کنید
شغل تولید محتوا
شغل تولید محتوا

 

کارهای خود را با اهداف تان هم تراز کنید

این کار، اصلی ترین بخش روش ترازو است که آن را موثر می کند.

روش کار آن به این شکل است:

نگاهی به تمامی وظایفی که در حال انجام آن هستید بیاندازید و اهمیت هر کدام را بازبینی کنید. یکی از جذابیت های روش ترازو در اولویت بندی کارها این است که برای هر کدام از کارها هزینه و سود  تعیین میکنیم .

منظور از هزینه، تلاش مورد نیاز برای انجام یک کار است، که می‌تواند شامل زمان، پول و سایر منابع باشد. منظور از سود هم این است که کار مورد نظر تا چه حد به هدف شما نزدیک است و می‌تواند منجر به رسیدن به اهداف تان شود.

برای اجرای تکنیک ترازو در اولویت بندی کارها همیشه عادت کنید هر کدام از کارهایتان را در یکی از دسته بندی های زیر قرار بدهید و بعد تصمیم بگیرید که باید آن را انجام بدهید یا کلا باید از خیر انجام آن بگذرید .

هزینه ی پایین + سود بالا

این کارها جزو کارهایی هستند که کمترین هزینه را از لحاظ زمان ، انرژی و… دارند ولی در عوض نتیجه و تاثیر بسیار زیادی در کار و زندگی تان دارند . بنابراین این کارها جزو کارهایی هستند که حتما باید در اولویت اول تان قرار بدهید . پس چون انجام این کارها بسیار راحت است و در عوض مزایای زیادی دارد و شما را به اهداف تان نزدیک میکند به محض بیدار شدن از خواب و انجام کارهای روتین به سراغ انجام این کارها بروید .

مثلا اگر مدیر تولید محتوا یا کارشناس ارشد تولید محتوا هستید و لازم هست که یک عکس یا کار گرافیکی را برای کاتالوگ جدید انتخاب کنید یا اگر لازم است بین 10 جمله نوشته شده توسط اعضای تیم تان یکی را برای تبلیغ نویسی کمپین هفته آینده انتخاب کنید یا اگر قرار است بین چند عنوان مختلف بگردید و یک عنوان جذاب برای مقاله یا محتوای آموزشی جدید پیدا کنید تا بتوانید محتوا را منتشر کنید و… این کارها جزو کارهایی هستند که زمان کمی نیاز دارند ولی در عوض نتایج مهم وعالی برای شما دارند .

هزینه ی بالا + سود بالا

این کارها جزو کارهایی است که هم هزینه بالایی دارد و هم سود بسیار زیادی دارد و شما را به هدف اصلی تان نزدیک میکند بنابراین کاری که باید انجام بدهید این است که این کارها را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنید تا قابل انجام باشند .

حتی می توانید ایم کار بزرگ و پر هزینه را به کارهای کوچک تر تقسیم کنید و بعد آنها را هم طبق این دسته اولویت بندی کنید و به تریتیب اولویت آنها را انجام دهید .

مثلا تصور کنید که قصد دارید یک کتاب الکترونیکی با ارزش و مفید آموزشی بنویسید و در سایت تان منتشر کنید . مشخصا برای نوشتن این کتاب مثلا 20 هزار کلمه ای  به حدود یک ماه زمان نیاز دارید . در عوض با نوشتن این کتاب و فروش آن هم می توانید درآمد بالایی از محتوا نویسی و آموزش داشته باشید هم به اعتبار سایت تان اضافه می شود و هم … پس این کار جزو کارهای با هزینه بالا و مزایای بالا است .

مثلا من برای نوشتن کتاب فرمول های تولید محتوا دقیقا از همین تکنیک استفاده کردم.

دانلود کتاب فرمول های تولید محتوا و کپی رایتینگ

پس به جای اینکه تلاش کنید این کار را در یک روز یا یک هفته انجام دهید که معمولا هم با شکست مواجه می شوید می توانید کار تولید محتوای این کتاب را به یخش های کوچک تقسیم کنید و تصمیم بگیرید در هر روز حدود 30 دقیقه تا 1 ساعت را صرف تولید محتوای کتاب الکترونیکی کنید و این کار را به مدت 1 ماه هر روز به صورت مستمر انجام دهید .

علاوه بر این مثلا تصمیم بگیرید که در ابتدا فصل دوم کتاب را که در مورد فرمول های تولید محتوا است بنویسید و بعد به سراغ فصل سوم کتاب که در مورد روش های تولید محتوا است بروید و… مثلا در 2 روز آخر روی مقدمه کتاب و طرح جلد آن کار کنید . با این تقسیم بندی و اولویت بندی قطعا مطمئن باشید در آخر ماه بعد یک کتاب با ارزش تولید کرده اید که به شدت می تواند برای شما پولساز باشد و اعتبار شما را زیاد کند .

هزینه ی کم + سود کم

این کارها جزو کارهایی است که باید در آخرین اولویت های شما باشد . برای انجام این کارها می توانید ۱۰ تا 15 دقیقه از زمان خود را به آنها اختصاص دهید. یا این که این کار را در اوقات فراغت و استراحت خود و بین کارها و وظایف مهم انجام دهید.

مثلا اگر بخواهیم مثالی برای نوع کارها بزنیم ، مثل چک کردن ایمیل یا کارهای روتین روزمره یا خواندن کامنت ها در شبکه های اجتماعی یا …

نکته ی مهم در مورد این نوع کارها این است که این وظایف و کارهای روزانه برای رسیدن به هدف مورد نظرتان خیلی حائز اهمیت نیستند. آن ها را در پایین فهرست خود و در پایین ترین اولویت ها قرار دهید.

هزینه ی بالا + سود کم

این کارها جزو کارهایی است که یکبار دیگر باید در مورد انجام دادن آنها تجدید نظر کنید و ببینید واقعا ضروری هست که این کارها را انجام دهید . اگر در بازبینی باز هم به این نتیجه رسیدید که به هر حال باید این کارها را انجام دهید باید دنبال روش هایی باشید که تا جای ممکن باعث کاهش هزینه های آنها می شود .

مثلا آیا می توانید ابزارهایی پیدا کنید که به صورت سیستمی و اتوماتیک بعضی از این کارها انجام شود و هزینه آنها پایین بیاید و مدت زمان کمتر و انرژی کمتری برای آنها نیاز باشد ؟

معرفی ابزارها و سایت های کاربردی

مثلا ممکن است بررسی و به روز رسانی صفحات فروش و محصول قدیمی جزو این کارها باشد . برای این که بخواهید این کار را بدون هیچ گونه اشتباهی انجام دهید، باید مهارت بالایی داشته باشید و زمان زیادی را نیز صرف انجام آن کنید. با این حال، اپلیکیشن ها و پلاگین های زیادی وجود دارند که می توانند این فرآیند را سریع تر و با دقت تر از شما انجام دهند.

اولویت بندی در شغل تولید محتوا
اولویت بندی در شغل تولید محتوا

مزیت اصلی تکنیک ترازو در شغل تولید محتوا چیست ؟

یکی از مزیت های اصلی تکنیک ترازو در افزایش بهره وری در کار این است که با ارزیابی هر کدام از کارهای تان به صورت مجزا کاملا می توانید به اهمیت و اولویت هر کدام از آنها پی ببرید و مشخصا با یک اولویت بندی حرفه ای در مدت زمان کمتری  کارهای بیشتری انجام دهید .

اما در بین اولویت بندی کارها مشخصا همه ما به کارهایی بر می خوریم که نمی توانیم تصمیم بگیریم که در چه اولویتی هستند چون ممکن است بیشتر این کارها از طرف دیگران مثلا کارفرما به ما محول شده باشد و برای آن یک ضرب الاجل هم تعیین کرده باشد

در این شرایط باید چه کار کنید ؟

من به شما پیشنهاد می کنم که بعد از در نظر گرفتن اهمیت و ارزش کارهایی که به شما محول شده است ، لیست نهایی خودتان را با مهلتی که برای انجام آن دارید هم‌تراز کنید و اولویت‌های خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

مطمئن باشید  روش ترازو در افزایش بهره وری با تمام چیز هایی که تا به حال آن ها را امتحان کرده اید متفاوت است.

با استفاده از این روش، می توانید به درستی کار های خود را اولویت بندی کنید و مهم تر از همه، میزان بهره وری خود را بیش از ۱۰ برابر افزایش دهید.

می‌توانید این کار را همین الان شروع کنید و تنها ۱۰ دقیقه از زمان خودتان را صرف ارزیابی وظایف روزانه کنید و فقط چیزی حدود 2 هفته به صورت مداوم این کار تعیین هزینه و تعیین سود کارها و اولویت بندی آنها را به صورت روزانه انجام دهید بعد می بینید که چه قدر این کار برای شما راحت و آسان می شود .

به من و رایتینا اعتماد کنید و مطمئن باشید که اگر این تکنیک را امتحان کنید قطعا دست از آن بر نمیدارید و همیشه از آن استفاده میکنید .

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست