تولید محتوا برای صفحه “تماس با ما “سایت ها (+ بررسی 45 نمونه )

  1. خانه
  2. الگوها و قالب های محتوایی
  3. تولید محتوا برای صفحه “تماس با ما “سایت ها (+ بررسی 45 نمونه )

جلسه خیلی خوبی با نماینده شرکت داشتید.

همه چیز عالی به نظر می رسد، کت و شلوار گران قیمت، ساعت برند، حرف زدن با قدرت و تخصص در کار.

مطمئن هستید همکاری خوبی با هم خواهید داشت. این شرکت همانی است که دنبالش بودید.

از او می خواهید که شماره تماسش را به شما بدهد، توی کیفش می گردد و چنین چیزی را به شما می دهد:

 

تولید محتوای صفحه تماس با ما

دوباره با او تماس می گیرید؟

احتمالش خیلی خیلی کم است، نه؟

تماس یعنی ارتباط، یعنی از کسی بخواهیم که ارتباطش را با ما حفظ کند، اطلاعات شخصی اش را به ما بدهد و در دسترس باشد، خب، حالا که همه کار کرده اید. سایت طراحی کرده اید، مناسب ترین قالب را انتخاب کرده اید، محتوای با کیفیت تولید کرده اید، وقتش است راهی جلوی مخاطب قرار دهید تا با شما ارتباط برقرار کند.

 

تولید محتوای صفحه تماس با ما

تقریبا همه سایت ها چنین صفحه ای دارند و به آن نیازمند هم هستند، اما واقعا چند درصد از این سایت ها به استراتژی پشت آن هم فکر کرده اند؟

درصد کمی، شما هم فکر نکردید؟ نه؟

صفحه تماس با ما یکی از صفحاتی است که هر سایتی از آن استفاده می کند، پس باید برای طراحان و صاحبان وب سایت ها مهم باشد، اما در عمل این طور نیست. اکثر این صفحه ها با اطلاعات لازم مثل شماره تلفن شرکت یا آدرس یا یک فرم بدقواره پر می شوند و بعد، شاید سال ها، به حال خودشان رها می شوند، در حالی که اسم این صفحه ها خودش دعوت به اقدامی از سوی مخاطبان است، پس باید محترمانه تر با این صفحه رفتار کنید.

هدف صفحه تماس با ما چیست؟

هدف صفحه تماس این است که واضح و روشن به مخاطبان بگوید که از چه راه هایی می توانند با شما ارتباط برقرار کنند.

این صفحه معمولا به درد مخاطبانی می خورد که با سایت شما تازه آشنا شده اند، سوالی دارند و می خواهند با شما در مورد آن صحبت کنند.

محتوای صفحه تماس با مای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

توجه مخاطب را جلب می کند و به او اطلاعات می دهد

به مخاطب می گوید که چرا باید در کمترین زمان ممکن با شرکت تماس بگیرد، اگر این کار را بکند چه چیزی دریافت می کند.

اطلاعات غیر ضروری ندارد.

اطلاعات صفحه تماس باید مستقیم و واضح راه های ارتباطی را مشخص کند، اگر اطلاعات شما این کار را نمی کنند، کنارشان بگذارید.

از مخاطب سوال های غیر ضروری نمی پرسد

فرمی طراحی کنید که اطلاعات ضروری و لازم را از مخاطب دریافت کند، لزومی ندارد اطلاعاتی داشته باشید که به دردتان نمی خورد و حتی ممکن است مخاطب تمایلی به دادن آنها نداشته باشد. مثلا گروه خونی برای یادگیری آموزش تولید محتوا به چه دردی می خورد؟! 🙄

راه های ارتباطی مختلفی جلوی مخاطب قرار می دهد

بعضی ازمخاطبان دوست دارند به جای پر کردن فرم ها به صورت آنلاین سوالات شان را بپرسند یا تلفنی با مسئول شرکت حرف بزنند بنابراین راه های بیشتری برای ارتباط تامین کنید. در این صورت مخاطب از هر راهی که دوست دارد و با آن راحت است با شما ارتباط برقرار می کند.

اطمینان دهنده است

به مخاطبان اطمینان دهید که با آنها تماس می گیرید، زمان پاسخگویی تان را برجسته کنید. مثلا بنویسید همکاران ما ظرف 24 ساعت با شما تماس می گیرند.

توجه: حتما تماس بگیرید. اعتماد مخاطب ارزشمند است، اگر به قول تان عمل نکنید آن را از دست خواهید داد.

نمونه هایی از صفحه های تماس با ما

برای اینکه بهتر و بیشتر با کاربردها و کمک های صفحه تماس آشنا شوید، مثال هایی از سایت های مختلف می آوریم و با هم نگاهی به صفحه های تماس با مای آنها می اندازیم.

چند نمونه از سایت های فارسی را هم بررسی می کنیم.

سعی می کنیم سر در بیاوریم که صفحه تماس با ما موفق چه صفحه ای است و چه ویژگی هایی دارد:

  • دوستانه و مفید باشید

سایت Infinum خیلی دوستانه به شما سلام می کند. می توانید به این سلام جواب ندهید؟ بسیار ساده و مفید از شما می پرسد “چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟” و مخاطبان را راهنمایی می کند که یا به آنها بپیوندند یا استخدام شان کنند یا هر سوال دیگری دارند، بپرسند.

Infinum / contact

  • گستردگی فعالیت تان را نشان دهید

سایت Tool در صفحه تماس با مای خودش خیلی جسورانه و با افتخار می گوید که در نیویورک، لس آنجلس و فرانسه دفتر دارد و مخاطب می تواند با هر کدام که خواست تماس بگیرد. طراحی زیبا و جسورانه، مکانها را با آدرس و شماره تماس نشان می دهد.

Tool/contact

  • فرآیند ارتباط را ساده کنید

سایت شرکت Production Locations از طراحی بسیار عالی استفاده کرده است و راه های تماس را برای تمام دلایلی که ممکن است مخاطب بخواهد با آنها تماس بگیرد نشان می دهد. مخاطب با یک کلیک ساده به بخش مورد نظر هدایت می شود و اطلاعات لازم را به دست می آورد.

Production Locations/ contact

  • شخصی که قرار است به تماس ها جواب دهد، معرفی کنید

سایت berttimmermans  عکسی از کسی که مخاطب قرار است با او تماس بگیرد، گذاشته و به این شکل به مخاطب نشان می دهد که با شخصی واقعی در تماس است و می تواند خیلی راحت با او حرف بزند و سوالاتش را بپرسد.

.berttimmermans/contact

یا نمونه ای دیگر از سایت canva

canva/contacts

  • مخاطبان را تشویق کنید که سلام کنند (ارتباط برقرار کنند)

سایت Hello Innovation به زیبایی این کار را انجام داده است. با طراحی چشم گیری مخاطب را دعوت به اقدام می کند و از او می خواهد که سلام بگوید و وارد گفتگو با سایت شود. حتی در آدرس ایمیل خودش هم از سلام کردن استفاده کرده است. می توانید در مقابل این سلام مقاومت کنید؟

helloinnovation/contact

  • از عکس جلب توجه کننده استفاده کنید

سایت Design Museum از تصویر یک تلفن قدیمی برای صفحه تماس با ما استفاده کرد. این تصویر به سادگی هم مفهوم ارتباط برقرار کردن را می رساند و هم یک شی قدیمی است که در موزه ها نگهداری می شود و جلب توجه کننده است .

design museum/contact

  • از طراحی های به یاد ماندنی استفاده کنید

از تصاویر عجیب و غریب استفاده کنید تا در حافظه مخاطب بمانید. کاری که سایت Molami کرده است، احتمال اینکه همیشه تصویر این دو سر که انگار بریده شده اند در ذهن تان بماند خیلی زیاد است. البته مواظب باشید، ممکن است برای بعضی از کسب و کارها این روش جواب ندهد و کاری کند که کسی با شما تماس نگیرد.

Molami/contact

  •  بر اساس برند طراحی کنید

اعضای طراحی تیم Boone selection صفحه تماس با ما سایت را طوری طراحی کرده اند که با برندشان همخوانی داشته باشد و نشان دهنده زمینه فعالیت آنها باشد.

booneselection/contact

  • آدرس تان را نشان دادن دهید

به مخاطب نشان دهید که چطور می تواند شما را پیدا کند. سایت Thisalso از این روش برای آدرس دادن به مخاطبان استفاده کرده است. نقشه ای از شهر در این صفحه گذاشته شده است و علاوه بر مکان دقیق دفتر شرکت، راه های دسترسی مثل خطوط مترو و ایستگاه های اتوبوس هم نشان داده شده است.

This Also’s contact

  • امکان برقراری ارتباط را سریع کنید

در حالی که سایت Deux Huit Huit در واقع هیچ یک از اطلاعات تماس خود را در این صفحه قرار نمی دهد اما با استفاده از طراحی و کلمات دلگرم کننده ارتباط کاربران این وب سایت را بسیار آسان می کند. “سلام سلام” یک تماس دوستانه و گزینه ای برای کلیک است و ارتباط فوراً شروع می شود

 

Deux huit huit

  •  ساعت فعالیت تان را نشان دادن دهید

اگر کسب و کاری دارید که نیاز به مراجعه حضوری دارد، مثل رستوران یا سالن زیبایی، در صفحه تماس با ما ساعت های فعالیت تان را به مخاطب بگویید، چند روز هفته باز هستید و بقیه موارد. کاری کنید که مخاطب بداند چه زمانی باید به شما مراجعه کند تا به در بسته نخورد.

مثل سایت  Le Mugs

le mugs/contact

  • از فونت جذاب استفاده کنید

از فونتی استفاده کنید که جذابیت بصری داشته باشد و مخاطب را وسوسه کند که اقدامی انجام دهد و روی آن کلیک کند. تمام اطلاعات تماس شامل ایمیل ها، شماره تلفن ها و … را با آن طراحی کنید و مشتری را ترغیب کنید که با شما ارتباط برقرار کند.

سایت Panache

Panache/contact

 . از یک طیف رنگی پر رنگ و متضاد استفاده کنید

به صفحه سایت  Sponge نگاه کنید. این پالت رنگی سیاه، سفید و زرد برای صفحه تماس جسورانه و پویا است. از رنگ زرد پر رنگ برای برجسته کردن بخش های مهم اطلاعات مانند مکان ، آدرس و ایمیل استفاده شده است.

Sponge / contact

  • از تصویر یک شخصیت استفاده کنید

با تصویری از یک شخصیت که در مورد سبک و / یا شخصیت برند و وب سایت صحبت می کند، صفحه تماس با ما را از نظر بصری جالب تر کنید. Legwork Studio از ترکیب تصویری از مردی که با سر گرگ نشسته است و تصویر تلفنی که به صورت دست نوشته حرف ها را نمایش می دهد استفاده کرده است.

Legwork Studio/contact

  •  از تصویر پیش زمینه جذاب و خاص استفاده کنید

سایت Giampiero Bodini از طرحی خاص برای صفحه تماس با ما خود استفاده کرده است. یک صفحه سفید ساده در مقابل طرحی زیبا و سیاه و سفید قرار گرفته و خواندن اطلاعات تماس را راحت تر کرده است.

Giampiero Bodin/contact

  • فرم تماس با ما را اضافه کنید

فرم تماس با ما امکان برقراری ارتباط مخاطبان را آسان می کند و باعث می شود آنها اطلاعات لازم را وارد کنند. مانند سایت QED. چنین فرمی اطلاعات مورد نیاز شما را به سریع ترین و راحت ترین شکل تامین می کند. اما همان طور که قبلا هم گفتیم مراقب باشید سوالات اضافه نپرسید!

QED/contact

  • از یک رنگ ثابت استفاده کنید

سایت  Joseph A Avoue از تک رنگ صورتی برای زمینه صفحه خود استفاده کرده است و اطلاعات لازم را با فونت سفید رنگ به مخاطب داده است. بسیار ساده،درجه یک و خوانا.

Joseph A Avoue/contact

  •  از طنز و شوخی استفاده کنید

صفحه را طوری طراحی کنید که بامزه باشد یا با اطلاعات نامربوط پر شده باشد. سایت Bio-Bak این کار را کرده است. به مخاطب می گوید که اگر جای او بود آدرس ایمیلش را در آنجا قرار می داد. یا می گوید چند تا کلید را روی صفحه کلیدش فشار دهد و به کلمه ها شکل بدهد، مثل اردک یا دزد دریایی!

Bio-Bak/contact

  •  جاهای خالی بگذارید تا مخاطب پرش کند

سایت Anakin از فرم تماس برای ثبت اطلاعات مخاطبان استفاده می کند و از آنها می خواهد که نام، ایمیل و سوال خود را پر کنند. منتهی تفاوت این فرم با فرم های دیگر این است که جاهای خالی پیدا نیستند و همین طراحی خلاقانه و زیبا مخاطب را ترغیب می کند که اطلاعاتش را وارد کند.

Anakin/contact

  • شعبه های تان را معرفی کنید

گروه CPB در سراسر جهان دفتر دارد و در صفحه تماس با ما آنها، تصویرهایی زیبا از هر یک از دفترها به همراه جزئیات آدرس، لینک ایمیل و زمان، دما و ارتفاع هر نقطه قرار داده شده است.

CPB/contact

  • کسب و کارتان را معرفی کنید

با یک پاراگراف دوستانه که اطلاعات بیشتری از یک صفحه تماس با ما دارد، کسب و کار، برند یا خودتان را به مخاطبان معرفی کنید. سایت Hello Monday در مورد از این روش استفاده می کند و اطلاعاتی در مورد کارش به مخاطبان می دهد و آنها را ترغیب می کند که ارتباط برقرار کنند.

Hello Monday/cintact

  •  در پس زمینه از فیلم استفاده کنید

Moodboard یک استودیوی تولید فیلم است و پس زمینه صفحه تماس با آن، فیلمی پخش می شود که حروف با استفاده از یک ماشین تحریر تایپ و نمایش داده می شوند.

moodboard/contact

  • از چیدمان استفاده کنید

Urban Influence از نوعی چیدمان برای صفحه تماس با ما استفاده کرده است. اطلاعات تماس سمت راست، فرم ثبت اطلاعات سمت چپ و نقشه در پایین چیده شده اند.

Urban Influence/cintact

  • صفحه ای کاربر پسند طراحی کنید

این صفحه تماس با ما برای Deda با متن تماس با من در بالا، فرم تماس در سمت راست (با درگاه ها) و جزئیات تماس در آن ابرهای رنگی در سمت راست، بسیار خواندنی و کاربر پسند است.

Deda/contact

  • قدم به قدم جلو بروید

Simple As Milk صفحه تماس با خودش را مرحله به مرحله طراحی کرده است. مخاطب قدم به قدم جلو می رود و اطلاعات لازم را وارد می کند. لحن دوستانه و راهنمایی کننده این صفحه ها مخاطب را به ادامه دادن مرحله ها ترغیب می کند.

Simple As Milk’/contact

و قدم بعد

Simple As Milk/contact

  • میان بر هایی برای تماس ایجاد کنید

دلایلی را که ممکن است مخاطب با شما تماس بگیرد مثل یک گزینه در صفحه تماس با ما قرار دهید. با این کار مخاطب به سادگی روی آنها کلیک می کند و به بخشی که ممکن است بخش سوالات پر تکرار باشد، می رود و جوابش را دریافت می کند. مثل سایت White Frontier.

white frontier/contact

  • صفحه تماس را با کل وب سایت ادغام کنید

سایت RobbyLeonardi مثل یک بازی رایانه ای ساخته شده است و شما با دنبال کردن شخصیت اصلی آن، هدایت می شوید. صفحه آخر صفحه تماس با ما است و فرمی که برای تماس طراحی شده است کاملا با بقیه سایت هماهنگ است و در آن ادغام شده است.

Robby Leonardi/contact

و طرح جدید این سایت

robby

  • عکسی از اعضای تیم بگذارید

عکسی از اعضای تیم سایت در صفحه تماس قرار دهید و اطلاعات مربوطه را آنجا به مخاطب بدهید. مثل سایت Online Department . این کار باعث می شود که روند تماس با سایت و ارتباط برقرارکردن با آن شخصی تر شود.

online department/contact

  • از فضای منفی استفاده کنید

سایت موزه  Beta Tataki از تصویر یک تلفن بر روی صفحه تماس با مای خودش استفاده کرده است. فضای خالی یا همان فضای منفی پشت تلفن باعث جذابیت تصویری این صفحه شده است.

Beta Tataki/contact

  • با استفاده از تایپو گرافی (ترکیب متن و گرافیک) یک تصویر درست کنید

سایت Pauline Osmont با استفاده از رنگ های طلایی، نقره ای و سیاه، تماس با من را حرف به حرف طراحی کرده است. کمی پایین تر هم از فرمی استفاده کرده که خوانا است و مخاطب می تواند به راحتی از آن استفاده کند.

 

Pauline osmont

  • یک علامت یا پلاکارد نگه دارید

سایت Jaworkski Studios  Mark تصویری از یکی از اعضای تیم خودش را آورده است و او کاغذی را در دست دارد که اطلاعات تماس روی آن نوشته شده است. طرحی زیبا، ساده و البته بامزه.

Mark Jawrski Studio

  • لینک شبکه های اجتماعی تان را نشان دهید

سایت Retro Portfolio از فونت برجسته و مشخصی برای طراحی صفحه تماس با ما استفاده کرده است و در پایین صفحه لینک شبکه های اجتماعی خودش را نشان دهده است. استفاده از نوشته I AM SOCIAL در آنجا با طراحی لینک ها هماهنگ است و مخاطب را به این نتیجه می رساند که این سایت خیلی اجتماعی است!

Retro portfolio/contact

  • از شکل های سنتی ارتباط استفاده کنید

متأسفانه دوران نوشتن نامه ها و کارت پستالها گذشته است. اما این هیچ دلیلی برای عدم مراجعه به آن روزها و استفاده از آن سبک ها برای صفحه تماس با ما نیست. صفحه Lionway دارای سه کارت پستال با یک فرم تماس است و به نظر می رسد که بازدید کننده وب سایت در حال نوشتن کارت پستال است.

lionway/contact

  • متن طنز بنویسید

استودیوی طراحی Snask از متن های طنز برای صفحه تماس با ما خودش استفاده کرده است. نوشته هایی مثل For filth, candy or gossip call…  یا Walk until the pink sign  برای بالابردن طنز صفحه و جلب کردن نظر مخاطب گزینه های خوبی هستند.

Snask/contact

  • بعضی از شخصیت های کارتونی یا معروف را نمایش دهید

سایت استودیوی طراحی Resn  به خوبی و با مزه از این روش برای طراحی صفحه تماس با ما استفاده کرده است. اعضای تیم این سایت با سر حیوانات و اسباب بازی های رایانه ای دهه 80 میلادی ایستاده اند و عکس گرفته اند.

Resen/contact

  • اینفوگرافیک طراحی کنید

با یک تصویر اینفوگرافیک اطلاعات تماس خودتان را در اختیار مخاطب قرار دهید یا از او اطلاعات لازم را بگیرید. مثل سایت Quicksprout. که با طراحی زیبا و قابل درک این کار را انجام داده است. مراقب باشید که تصویرتان خوانا و واضح باشد.

Quicksprout/contact

  • از انیمیشن استفاده کنید

مثل سایت Melonfree از تصاویر انیمیشنی برای نشان دادن اعضای تیم و ساختن فرم تماس استفاده کنید. این سایت از انیمیشن های طراح و توسعه دهنده استفاده کرده است تا مخاطب با آنها احساس خودمانی بودن کند.

Melonfree

  • از صفحه ای شفاف استفاده کنید

مثل سایت  Indofolio از صفحه ای شفاف برای اطلاعات تماس استفاده کنید. صفحه ای که اطلاعات به راحتی از روی آن قابل خواندن باشد و جلوی تصویر پس زمینه و رنگ ها و شکل های آن را هم نگیرد.

Indofolio/contact

  • از دست نویس استفاده کنید

صفحه تماس با مای سایت Mario Petrone از نوشته ها و شکل های دست نویس استفاده کرده است. طراحی خلاقانه این صفحه بسیار کاربردی است و به مخاطب حس خودمانی بودن می دهد.

Mario petrone/contact

  • از منوی کشویی استفاده کنید

صفحه تماس با ما سایت Spokes Pedicabs در واقع یک صفحه نیست. روی منوی نارنجی رنگ بالای صفحه کلیک می کنید و اطلاعات تماس را می بینید.

spokes pedicabs/contact

محتوای صفحه تماس با ما در سایت های فارسی

برای اینکه ببینیم سایت های فارسی در مورد صفحه های تماس با ما چه کارهایی کرده اند، حدود 100 سایت پربازدید را بررسی کردیم. نتایج جالب بود.

  • حدود 30 درصد از این سایت ها صفحه ای با این عنوان نداشتند یا آن را طوری مخفی کرده بودند که نتوانستیم پیدایشان کنیم.
  • عمده سایت هایی که صفحه ی تماس با ما داشتند فقط از یک فرم ساده استفاده کرده بودند که فقط شامل نام و نام خانوادگی و ایمیل مخاطب می شد.
  • در تقریبا نیمی از این سایت ها صفحه تماس با ما در صفحه اصلی و جلوی چشم مخاطب نیست و باید دنبالش بگردید تا پیدایش کنید.

نمونه های خوبی از صفحه های تماس با ما که ما توانستیم پیدا کنیم :

سایت Popfa.ir

در بین تمام سایت هایی که بررسی کردیم، این سایت صفحه تماس با ما را طراحی کرده است. از تصاویر گرافیکی استفاده کرده، راه های ارتباط با خودش را آورده و از مخاطب خواسته که اطلاعات خودش را وارد کند.

popfa

و پایین همان صفحه

popfa 2

 

سایت enamad.ir

این سایت از نشان دادن موقعیت مکانی دفترش روی نقشه شروع کرده، امکان زوم کردن دارد و می توانید به دقت محل دفتر را شناسایی کنید. علاوه بر آن با استفاده از نماد های گرافیکی راه های تماس را نشان داده و در پایین فرمی هم برای پر کردن اطلاعات آورده است.

enamad.ir

سایت yektanet.com

این سایت هم موقعیت مکانی شرکت و راه های ارتباطی و فرم تماس را در کنار هم طراحی کرده است.

yekta.net

سایت Mihanwebhost.com

این سایت از یک عکس پس زمینه استفاده کرده است و اطلاعات تماس خود را به مخاطبان داده، تصویر پس زمینه حالت راحتی و خودمانی ارتباط با کارشناسان را به مخاطب القا می کند. راه های ارتباطی و موقعیت مکانی هم استفاده شده است.

mihanweb

سایت Cafebazar.ir

صفحه تماس با ما این سایت طراحی خاصی ندارد. اطلاعاتی مثل راه های تماس و آدرس به مخاطب می دهد اما در همین اطلاعات بر روی پاسخ دادن به مخاطب و حداکثر زمانی که این کار طول خواهد کشید تاکید می کند و در بخش اداری و فنی به مخاطب احترام می گذارد و اطلاع رسانی می کند که امکان میزبانی از مراجعان حضوری را ندارد.

cafebazar 1

 

نتیجه گیری

صفحه تماس با ما یکی از صفحات مهم هر سایتی است. توجه شما به این صفحه نشان می دهد که مخاطب چقدر برایتان اهمیت دارد. طراحی زیبا و جذاب باعث می شود که مخاطب برای ارتباط برقرار کردن با شما ترغیب شود و اطلاعاتی به شما بدهد که برای برنامه ریزی های آینده یا بازاریابی از طریق ایمیل به درد خواهد خورد.

یک راه عالی برای تست این صفحه استفاده این است که از دوستان، خانواده و همکاران بخواهید که به صورت آزمایشی به آن سر بزنند و به شما بازخورد بدهند.

چقدر طول می کشد که صفحه تماس با ما را پیدا کنند؟

می توانند جزئیات تماس را به راحتی بخوانند؟

آیا فرم تماس و همه لینک ها کار می کند؟

آیا شماره تلفن ، آدرس ایمیل ، محل سکونت و ساعات کار صحیح است؟

سرانجام ، آیا ظاهر صفحه تماس با ما باعث می شود آنها بخواهند با شما تماس بگیرند؟

تمرین جایزه دار

حالا نوبت شماست!

از روش های بالا و خلاقیت تان استفاده کنید و یک صفحه تماس با ما طراحی کنید. صفحه ای که مخاطب را ترغیب کنید هر چه زودتر با شما تماس بگیرد.

محتوایی که برای این صفحه میخواهید استفاده کنید را در بخش کامنت ها بنویسید تا در صورت جذاب بودن با شما برای همکاری در تولید محتوا تماس بگیریم 😉

جایزه : ورود به جمع نویسندگان رایتینا

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

تولید محتوا برای صفحه “تماس با ما “سایت ها (+ بررسی 45 نمونه )

جلسه خیلی خوبی با نماینده شرکت داشتید.

همه چیز عالی به نظر می رسد، کت و شلوار گران قیمت، ساعت برند، حرف زدن با قدرت و تخصص در کار.

مطمئن هستید همکاری خوبی با هم خواهید داشت. این شرکت همانی است که دنبالش بودید.

از او می خواهید که شماره تماسش را به شما بدهد، توی کیفش می گردد و چنین چیزی را به شما می دهد:

 

تولید محتوای صفحه تماس با ما

دوباره با او تماس می گیرید؟

احتمالش خیلی خیلی کم است، نه؟

تماس یعنی ارتباط، یعنی از کسی بخواهیم که ارتباطش را با ما حفظ کند، اطلاعات شخصی اش را به ما بدهد و در دسترس باشد، خب، حالا که همه کار کرده اید. سایت طراحی کرده اید، مناسب ترین قالب را انتخاب کرده اید، محتوای با کیفیت تولید کرده اید، وقتش است راهی جلوی مخاطب قرار دهید تا با شما ارتباط برقرار کند.

 

تولید محتوای صفحه تماس با ما

تقریبا همه سایت ها چنین صفحه ای دارند و به آن نیازمند هم هستند، اما واقعا چند درصد از این سایت ها به استراتژی پشت آن هم فکر کرده اند؟

درصد کمی، شما هم فکر نکردید؟ نه؟

صفحه تماس با ما یکی از صفحاتی است که هر سایتی از آن استفاده می کند، پس باید برای طراحان و صاحبان وب سایت ها مهم باشد، اما در عمل این طور نیست. اکثر این صفحه ها با اطلاعات لازم مثل شماره تلفن شرکت یا آدرس یا یک فرم بدقواره پر می شوند و بعد، شاید سال ها، به حال خودشان رها می شوند، در حالی که اسم این صفحه ها خودش دعوت به اقدامی از سوی مخاطبان است، پس باید محترمانه تر با این صفحه رفتار کنید.

هدف صفحه تماس با ما چیست؟

هدف صفحه تماس این است که واضح و روشن به مخاطبان بگوید که از چه راه هایی می توانند با شما ارتباط برقرار کنند.

این صفحه معمولا به درد مخاطبانی می خورد که با سایت شما تازه آشنا شده اند، سوالی دارند و می خواهند با شما در مورد آن صحبت کنند.

محتوای صفحه تماس با مای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

توجه مخاطب را جلب می کند و به او اطلاعات می دهد

به مخاطب می گوید که چرا باید در کمترین زمان ممکن با شرکت تماس بگیرد، اگر این کار را بکند چه چیزی دریافت می کند.

اطلاعات غیر ضروری ندارد.

اطلاعات صفحه تماس باید مستقیم و واضح راه های ارتباطی را مشخص کند، اگر اطلاعات شما این کار را نمی کنند، کنارشان بگذارید.

از مخاطب سوال های غیر ضروری نمی پرسد

فرمی طراحی کنید که اطلاعات ضروری و لازم را از مخاطب دریافت کند، لزومی ندارد اطلاعاتی داشته باشید که به دردتان نمی خورد و حتی ممکن است مخاطب تمایلی به دادن آنها نداشته باشد. مثلا گروه خونی برای یادگیری آموزش تولید محتوا به چه دردی می خورد؟! 🙄

راه های ارتباطی مختلفی جلوی مخاطب قرار می دهد

بعضی ازمخاطبان دوست دارند به جای پر کردن فرم ها به صورت آنلاین سوالات شان را بپرسند یا تلفنی با مسئول شرکت حرف بزنند بنابراین راه های بیشتری برای ارتباط تامین کنید. در این صورت مخاطب از هر راهی که دوست دارد و با آن راحت است با شما ارتباط برقرار می کند.

اطمینان دهنده است

به مخاطبان اطمینان دهید که با آنها تماس می گیرید، زمان پاسخگویی تان را برجسته کنید. مثلا بنویسید همکاران ما ظرف 24 ساعت با شما تماس می گیرند.

توجه: حتما تماس بگیرید. اعتماد مخاطب ارزشمند است، اگر به قول تان عمل نکنید آن را از دست خواهید داد.

نمونه هایی از صفحه های تماس با ما

برای اینکه بهتر و بیشتر با کاربردها و کمک های صفحه تماس آشنا شوید، مثال هایی از سایت های مختلف می آوریم و با هم نگاهی به صفحه های تماس با مای آنها می اندازیم.

چند نمونه از سایت های فارسی را هم بررسی می کنیم.

سعی می کنیم سر در بیاوریم که صفحه تماس با ما موفق چه صفحه ای است و چه ویژگی هایی دارد:

  • دوستانه و مفید باشید

سایت Infinum خیلی دوستانه به شما سلام می کند. می توانید به این سلام جواب ندهید؟ بسیار ساده و مفید از شما می پرسد “چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟” و مخاطبان را راهنمایی می کند که یا به آنها بپیوندند یا استخدام شان کنند یا هر سوال دیگری دارند، بپرسند.

Infinum / contact

  • گستردگی فعالیت تان را نشان دهید

سایت Tool در صفحه تماس با مای خودش خیلی جسورانه و با افتخار می گوید که در نیویورک، لس آنجلس و فرانسه دفتر دارد و مخاطب می تواند با هر کدام که خواست تماس بگیرد. طراحی زیبا و جسورانه، مکانها را با آدرس و شماره تماس نشان می دهد.

Tool/contact

  • فرآیند ارتباط را ساده کنید

سایت شرکت Production Locations از طراحی بسیار عالی استفاده کرده است و راه های تماس را برای تمام دلایلی که ممکن است مخاطب بخواهد با آنها تماس بگیرد نشان می دهد. مخاطب با یک کلیک ساده به بخش مورد نظر هدایت می شود و اطلاعات لازم را به دست می آورد.

Production Locations/ contact

  • شخصی که قرار است به تماس ها جواب دهد، معرفی کنید

سایت berttimmermans  عکسی از کسی که مخاطب قرار است با او تماس بگیرد، گذاشته و به این شکل به مخاطب نشان می دهد که با شخصی واقعی در تماس است و می تواند خیلی راحت با او حرف بزند و سوالاتش را بپرسد.

.berttimmermans/contact

یا نمونه ای دیگر از سایت canva

canva/contacts

  • مخاطبان را تشویق کنید که سلام کنند (ارتباط برقرار کنند)

سایت Hello Innovation به زیبایی این کار را انجام داده است. با طراحی چشم گیری مخاطب را دعوت به اقدام می کند و از او می خواهد که سلام بگوید و وارد گفتگو با سایت شود. حتی در آدرس ایمیل خودش هم از سلام کردن استفاده کرده است. می توانید در مقابل این سلام مقاومت کنید؟

helloinnovation/contact

  • از عکس جلب توجه کننده استفاده کنید

سایت Design Museum از تصویر یک تلفن قدیمی برای صفحه تماس با ما استفاده کرد. این تصویر به سادگی هم مفهوم ارتباط برقرار کردن را می رساند و هم یک شی قدیمی است که در موزه ها نگهداری می شود و جلب توجه کننده است .

design museum/contact

  • از طراحی های به یاد ماندنی استفاده کنید

از تصاویر عجیب و غریب استفاده کنید تا در حافظه مخاطب بمانید. کاری که سایت Molami کرده است، احتمال اینکه همیشه تصویر این دو سر که انگار بریده شده اند در ذهن تان بماند خیلی زیاد است. البته مواظب باشید، ممکن است برای بعضی از کسب و کارها این روش جواب ندهد و کاری کند که کسی با شما تماس نگیرد.

Molami/contact

  •  بر اساس برند طراحی کنید

اعضای طراحی تیم Boone selection صفحه تماس با ما سایت را طوری طراحی کرده اند که با برندشان همخوانی داشته باشد و نشان دهنده زمینه فعالیت آنها باشد.

booneselection/contact

  • آدرس تان را نشان دادن دهید

به مخاطب نشان دهید که چطور می تواند شما را پیدا کند. سایت Thisalso از این روش برای آدرس دادن به مخاطبان استفاده کرده است. نقشه ای از شهر در این صفحه گذاشته شده است و علاوه بر مکان دقیق دفتر شرکت، راه های دسترسی مثل خطوط مترو و ایستگاه های اتوبوس هم نشان داده شده است.

This Also’s contact

  • امکان برقراری ارتباط را سریع کنید

در حالی که سایت Deux Huit Huit در واقع هیچ یک از اطلاعات تماس خود را در این صفحه قرار نمی دهد اما با استفاده از طراحی و کلمات دلگرم کننده ارتباط کاربران این وب سایت را بسیار آسان می کند. “سلام سلام” یک تماس دوستانه و گزینه ای برای کلیک است و ارتباط فوراً شروع می شود

 

Deux huit huit

  •  ساعت فعالیت تان را نشان دادن دهید

اگر کسب و کاری دارید که نیاز به مراجعه حضوری دارد، مثل رستوران یا سالن زیبایی، در صفحه تماس با ما ساعت های فعالیت تان را به مخاطب بگویید، چند روز هفته باز هستید و بقیه موارد. کاری کنید که مخاطب بداند چه زمانی باید به شما مراجعه کند تا به در بسته نخورد.

مثل سایت  Le Mugs

le mugs/contact

  • از فونت جذاب استفاده کنید

از فونتی استفاده کنید که جذابیت بصری داشته باشد و مخاطب را وسوسه کند که اقدامی انجام دهد و روی آن کلیک کند. تمام اطلاعات تماس شامل ایمیل ها، شماره تلفن ها و … را با آن طراحی کنید و مشتری را ترغیب کنید که با شما ارتباط برقرار کند.

سایت Panache

Panache/contact

 . از یک طیف رنگی پر رنگ و متضاد استفاده کنید

به صفحه سایت  Sponge نگاه کنید. این پالت رنگی سیاه، سفید و زرد برای صفحه تماس جسورانه و پویا است. از رنگ زرد پر رنگ برای برجسته کردن بخش های مهم اطلاعات مانند مکان ، آدرس و ایمیل استفاده شده است.

Sponge / contact

  • از تصویر یک شخصیت استفاده کنید

با تصویری از یک شخصیت که در مورد سبک و / یا شخصیت برند و وب سایت صحبت می کند، صفحه تماس با ما را از نظر بصری جالب تر کنید. Legwork Studio از ترکیب تصویری از مردی که با سر گرگ نشسته است و تصویر تلفنی که به صورت دست نوشته حرف ها را نمایش می دهد استفاده کرده است.

Legwork Studio/contact

  •  از تصویر پیش زمینه جذاب و خاص استفاده کنید

سایت Giampiero Bodini از طرحی خاص برای صفحه تماس با ما خود استفاده کرده است. یک صفحه سفید ساده در مقابل طرحی زیبا و سیاه و سفید قرار گرفته و خواندن اطلاعات تماس را راحت تر کرده است.

Giampiero Bodin/contact

  • فرم تماس با ما را اضافه کنید

فرم تماس با ما امکان برقراری ارتباط مخاطبان را آسان می کند و باعث می شود آنها اطلاعات لازم را وارد کنند. مانند سایت QED. چنین فرمی اطلاعات مورد نیاز شما را به سریع ترین و راحت ترین شکل تامین می کند. اما همان طور که قبلا هم گفتیم مراقب باشید سوالات اضافه نپرسید!

QED/contact

  • از یک رنگ ثابت استفاده کنید

سایت  Joseph A Avoue از تک رنگ صورتی برای زمینه صفحه خود استفاده کرده است و اطلاعات لازم را با فونت سفید رنگ به مخاطب داده است. بسیار ساده،درجه یک و خوانا.

Joseph A Avoue/contact

  •  از طنز و شوخی استفاده کنید

صفحه را طوری طراحی کنید که بامزه باشد یا با اطلاعات نامربوط پر شده باشد. سایت Bio-Bak این کار را کرده است. به مخاطب می گوید که اگر جای او بود آدرس ایمیلش را در آنجا قرار می داد. یا می گوید چند تا کلید را روی صفحه کلیدش فشار دهد و به کلمه ها شکل بدهد، مثل اردک یا دزد دریایی!

Bio-Bak/contact

  •  جاهای خالی بگذارید تا مخاطب پرش کند

سایت Anakin از فرم تماس برای ثبت اطلاعات مخاطبان استفاده می کند و از آنها می خواهد که نام، ایمیل و سوال خود را پر کنند. منتهی تفاوت این فرم با فرم های دیگر این است که جاهای خالی پیدا نیستند و همین طراحی خلاقانه و زیبا مخاطب را ترغیب می کند که اطلاعاتش را وارد کند.

Anakin/contact

  • شعبه های تان را معرفی کنید

گروه CPB در سراسر جهان دفتر دارد و در صفحه تماس با ما آنها، تصویرهایی زیبا از هر یک از دفترها به همراه جزئیات آدرس، لینک ایمیل و زمان، دما و ارتفاع هر نقطه قرار داده شده است.

CPB/contact

  • کسب و کارتان را معرفی کنید

با یک پاراگراف دوستانه که اطلاعات بیشتری از یک صفحه تماس با ما دارد، کسب و کار، برند یا خودتان را به مخاطبان معرفی کنید. سایت Hello Monday در مورد از این روش استفاده می کند و اطلاعاتی در مورد کارش به مخاطبان می دهد و آنها را ترغیب می کند که ارتباط برقرار کنند.

Hello Monday/cintact

  •  در پس زمینه از فیلم استفاده کنید

Moodboard یک استودیوی تولید فیلم است و پس زمینه صفحه تماس با آن، فیلمی پخش می شود که حروف با استفاده از یک ماشین تحریر تایپ و نمایش داده می شوند.

moodboard/contact

  • از چیدمان استفاده کنید

Urban Influence از نوعی چیدمان برای صفحه تماس با ما استفاده کرده است. اطلاعات تماس سمت راست، فرم ثبت اطلاعات سمت چپ و نقشه در پایین چیده شده اند.

Urban Influence/cintact

  • صفحه ای کاربر پسند طراحی کنید

این صفحه تماس با ما برای Deda با متن تماس با من در بالا، فرم تماس در سمت راست (با درگاه ها) و جزئیات تماس در آن ابرهای رنگی در سمت راست، بسیار خواندنی و کاربر پسند است.

Deda/contact

  • قدم به قدم جلو بروید

Simple As Milk صفحه تماس با خودش را مرحله به مرحله طراحی کرده است. مخاطب قدم به قدم جلو می رود و اطلاعات لازم را وارد می کند. لحن دوستانه و راهنمایی کننده این صفحه ها مخاطب را به ادامه دادن مرحله ها ترغیب می کند.

Simple As Milk’/contact

و قدم بعد

Simple As Milk/contact

  • میان بر هایی برای تماس ایجاد کنید

دلایلی را که ممکن است مخاطب با شما تماس بگیرد مثل یک گزینه در صفحه تماس با ما قرار دهید. با این کار مخاطب به سادگی روی آنها کلیک می کند و به بخشی که ممکن است بخش سوالات پر تکرار باشد، می رود و جوابش را دریافت می کند. مثل سایت White Frontier.

white frontier/contact

  • صفحه تماس را با کل وب سایت ادغام کنید

سایت RobbyLeonardi مثل یک بازی رایانه ای ساخته شده است و شما با دنبال کردن شخصیت اصلی آن، هدایت می شوید. صفحه آخر صفحه تماس با ما است و فرمی که برای تماس طراحی شده است کاملا با بقیه سایت هماهنگ است و در آن ادغام شده است.

Robby Leonardi/contact

و طرح جدید این سایت

robby

  • عکسی از اعضای تیم بگذارید

عکسی از اعضای تیم سایت در صفحه تماس قرار دهید و اطلاعات مربوطه را آنجا به مخاطب بدهید. مثل سایت Online Department . این کار باعث می شود که روند تماس با سایت و ارتباط برقرارکردن با آن شخصی تر شود.

online department/contact

  • از فضای منفی استفاده کنید

سایت موزه  Beta Tataki از تصویر یک تلفن بر روی صفحه تماس با مای خودش استفاده کرده است. فضای خالی یا همان فضای منفی پشت تلفن باعث جذابیت تصویری این صفحه شده است.

Beta Tataki/contact

  • با استفاده از تایپو گرافی (ترکیب متن و گرافیک) یک تصویر درست کنید

سایت Pauline Osmont با استفاده از رنگ های طلایی، نقره ای و سیاه، تماس با من را حرف به حرف طراحی کرده است. کمی پایین تر هم از فرمی استفاده کرده که خوانا است و مخاطب می تواند به راحتی از آن استفاده کند.

 

Pauline osmont

  • یک علامت یا پلاکارد نگه دارید

سایت Jaworkski Studios  Mark تصویری از یکی از اعضای تیم خودش را آورده است و او کاغذی را در دست دارد که اطلاعات تماس روی آن نوشته شده است. طرحی زیبا، ساده و البته بامزه.

Mark Jawrski Studio

  • لینک شبکه های اجتماعی تان را نشان دهید

سایت Retro Portfolio از فونت برجسته و مشخصی برای طراحی صفحه تماس با ما استفاده کرده است و در پایین صفحه لینک شبکه های اجتماعی خودش را نشان دهده است. استفاده از نوشته I AM SOCIAL در آنجا با طراحی لینک ها هماهنگ است و مخاطب را به این نتیجه می رساند که این سایت خیلی اجتماعی است!

Retro portfolio/contact

  • از شکل های سنتی ارتباط استفاده کنید

متأسفانه دوران نوشتن نامه ها و کارت پستالها گذشته است. اما این هیچ دلیلی برای عدم مراجعه به آن روزها و استفاده از آن سبک ها برای صفحه تماس با ما نیست. صفحه Lionway دارای سه کارت پستال با یک فرم تماس است و به نظر می رسد که بازدید کننده وب سایت در حال نوشتن کارت پستال است.

lionway/contact

  • متن طنز بنویسید

استودیوی طراحی Snask از متن های طنز برای صفحه تماس با ما خودش استفاده کرده است. نوشته هایی مثل For filth, candy or gossip call…  یا Walk until the pink sign  برای بالابردن طنز صفحه و جلب کردن نظر مخاطب گزینه های خوبی هستند.

Snask/contact

  • بعضی از شخصیت های کارتونی یا معروف را نمایش دهید

سایت استودیوی طراحی Resn  به خوبی و با مزه از این روش برای طراحی صفحه تماس با ما استفاده کرده است. اعضای تیم این سایت با سر حیوانات و اسباب بازی های رایانه ای دهه 80 میلادی ایستاده اند و عکس گرفته اند.

Resen/contact

  • اینفوگرافیک طراحی کنید

با یک تصویر اینفوگرافیک اطلاعات تماس خودتان را در اختیار مخاطب قرار دهید یا از او اطلاعات لازم را بگیرید. مثل سایت Quicksprout. که با طراحی زیبا و قابل درک این کار را انجام داده است. مراقب باشید که تصویرتان خوانا و واضح باشد.

Quicksprout/contact

  • از انیمیشن استفاده کنید

مثل سایت Melonfree از تصاویر انیمیشنی برای نشان دادن اعضای تیم و ساختن فرم تماس استفاده کنید. این سایت از انیمیشن های طراح و توسعه دهنده استفاده کرده است تا مخاطب با آنها احساس خودمانی بودن کند.

Melonfree

  • از صفحه ای شفاف استفاده کنید

مثل سایت  Indofolio از صفحه ای شفاف برای اطلاعات تماس استفاده کنید. صفحه ای که اطلاعات به راحتی از روی آن قابل خواندن باشد و جلوی تصویر پس زمینه و رنگ ها و شکل های آن را هم نگیرد.

Indofolio/contact

  • از دست نویس استفاده کنید

صفحه تماس با مای سایت Mario Petrone از نوشته ها و شکل های دست نویس استفاده کرده است. طراحی خلاقانه این صفحه بسیار کاربردی است و به مخاطب حس خودمانی بودن می دهد.

Mario petrone/contact

  • از منوی کشویی استفاده کنید

صفحه تماس با ما سایت Spokes Pedicabs در واقع یک صفحه نیست. روی منوی نارنجی رنگ بالای صفحه کلیک می کنید و اطلاعات تماس را می بینید.

spokes pedicabs/contact

محتوای صفحه تماس با ما در سایت های فارسی

برای اینکه ببینیم سایت های فارسی در مورد صفحه های تماس با ما چه کارهایی کرده اند، حدود 100 سایت پربازدید را بررسی کردیم. نتایج جالب بود.

  • حدود 30 درصد از این سایت ها صفحه ای با این عنوان نداشتند یا آن را طوری مخفی کرده بودند که نتوانستیم پیدایشان کنیم.
  • عمده سایت هایی که صفحه ی تماس با ما داشتند فقط از یک فرم ساده استفاده کرده بودند که فقط شامل نام و نام خانوادگی و ایمیل مخاطب می شد.
  • در تقریبا نیمی از این سایت ها صفحه تماس با ما در صفحه اصلی و جلوی چشم مخاطب نیست و باید دنبالش بگردید تا پیدایش کنید.

نمونه های خوبی از صفحه های تماس با ما که ما توانستیم پیدا کنیم :

سایت Popfa.ir

در بین تمام سایت هایی که بررسی کردیم، این سایت صفحه تماس با ما را طراحی کرده است. از تصاویر گرافیکی استفاده کرده، راه های ارتباط با خودش را آورده و از مخاطب خواسته که اطلاعات خودش را وارد کند.

popfa

و پایین همان صفحه

popfa 2

 

سایت enamad.ir

این سایت از نشان دادن موقعیت مکانی دفترش روی نقشه شروع کرده، امکان زوم کردن دارد و می توانید به دقت محل دفتر را شناسایی کنید. علاوه بر آن با استفاده از نماد های گرافیکی راه های تماس را نشان داده و در پایین فرمی هم برای پر کردن اطلاعات آورده است.

enamad.ir

سایت yektanet.com

این سایت هم موقعیت مکانی شرکت و راه های ارتباطی و فرم تماس را در کنار هم طراحی کرده است.

yekta.net

سایت Mihanwebhost.com

این سایت از یک عکس پس زمینه استفاده کرده است و اطلاعات تماس خود را به مخاطبان داده، تصویر پس زمینه حالت راحتی و خودمانی ارتباط با کارشناسان را به مخاطب القا می کند. راه های ارتباطی و موقعیت مکانی هم استفاده شده است.

mihanweb

سایت Cafebazar.ir

صفحه تماس با ما این سایت طراحی خاصی ندارد. اطلاعاتی مثل راه های تماس و آدرس به مخاطب می دهد اما در همین اطلاعات بر روی پاسخ دادن به مخاطب و حداکثر زمانی که این کار طول خواهد کشید تاکید می کند و در بخش اداری و فنی به مخاطب احترام می گذارد و اطلاع رسانی می کند که امکان میزبانی از مراجعان حضوری را ندارد.

cafebazar 1

 

نتیجه گیری

صفحه تماس با ما یکی از صفحات مهم هر سایتی است. توجه شما به این صفحه نشان می دهد که مخاطب چقدر برایتان اهمیت دارد. طراحی زیبا و جذاب باعث می شود که مخاطب برای ارتباط برقرار کردن با شما ترغیب شود و اطلاعاتی به شما بدهد که برای برنامه ریزی های آینده یا بازاریابی از طریق ایمیل به درد خواهد خورد.

یک راه عالی برای تست این صفحه استفاده این است که از دوستان، خانواده و همکاران بخواهید که به صورت آزمایشی به آن سر بزنند و به شما بازخورد بدهند.

چقدر طول می کشد که صفحه تماس با ما را پیدا کنند؟

می توانند جزئیات تماس را به راحتی بخوانند؟

آیا فرم تماس و همه لینک ها کار می کند؟

آیا شماره تلفن ، آدرس ایمیل ، محل سکونت و ساعات کار صحیح است؟

سرانجام ، آیا ظاهر صفحه تماس با ما باعث می شود آنها بخواهند با شما تماس بگیرند؟

تمرین جایزه دار

حالا نوبت شماست!

از روش های بالا و خلاقیت تان استفاده کنید و یک صفحه تماس با ما طراحی کنید. صفحه ای که مخاطب را ترغیب کنید هر چه زودتر با شما تماس بگیرد.

محتوایی که برای این صفحه میخواهید استفاده کنید را در بخش کامنت ها بنویسید تا در صورت جذاب بودن با شما برای همکاری در تولید محتوا تماس بگیریم 😉

جایزه : ورود به جمع نویسندگان رایتینا

 

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست