شکنجه “سیسیفوس “در کار تولید محتوا [ مراقب باشید ]

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. شکنجه “سیسیفوس “در کار تولید محتوا [ مراقب باشید ]

سیسفوس و  “ کار تولید محتوا ”  آخه چه ربطی بهم دارند! 

سیسیفوس را می شناسید ؟

سیسیفوس در ادبیات اساطیری یونان یکی از خدایان مشهور یکی از شهرهای یونانی است که به خاطر انجام یک گناه باعث خشم خدایان دیگر شد و به همین خاطر به یک مجازات طاقت فرسا و ابدی محکوم شد . طبق این حکم سیسیفوس  باید یک سنگ بزرگ و غول پیکر را از پایین کوهی به نوک قله می برد . تا اینجای کار شاید خیلی عجیب و طاقت فرسا نباشد ولی مشکل این بود که به محض رسیدن به قله، سنگ از بالای کوه به پایین قل می خورد و او هر روز مجبور بود تا پایان عمرش این کار بیهوده و تمام نشدنی را تکرار می کرد . چه مجازاتی بدتر از این ؟!

اما خیلی هم دل تان به حال سیسیفوس نسوزد، چون در قرن حاضر و این دوره ای هم که ما در آن زندگی میکنیم بسیاری از نویسنده ها و تولید کننده های محتوا هم هر روز با حجم زیادی از این کارهای سیسیفوسی مواجه هستند؛ کارهای پر زحمت ، بی نتیجه ، تکراری و پایان ناپذیر

مشکلی که این روزها بسیاری از افرادی که تولید محتوای دیجیتال انجام میدهند با آن دارند این است که کارفرماها یا فضای حاکم بر دنیای آنلاین از آنها می خواهد که هر روز که از خواب بلند می شوند چند سایت تکراری را باز کنند ، چند محتوای نخ نما و تکراری را انتخاب کنند و آنها را با هم ترکیب کنند و از بین آنها یک محتوای ناهمگنی بسازند و در نهایت دکمه انتشار را بزنند . دوباره مقاله بعدی و دکمه انتشار ، مقاله بعدی و انتشار و… در نهایت هم هیچ .

در صورتی که مهمترین چیزی که یک تولید کننده محتوا و نویسنده را همیشه زنده نگه می دارد خلاقیت و خلق ایده ها و محتواهای جدید است .

شما کدام نوع کار تولید محتوا را انتخاب می‌کنید ؟

بدون شک همه ما این روزها مجبوریم در هر شغل و جایگاهی که هستیم برای رفع نیازهای اقتصادی و همین طور له نشدن زیر دست و پای رقیبان در طول روز بدویم و تند و تند کار کنیم و ساعت های کاری مان را بیشتر کنیم .

مشخصا اگر شغل تولید محتوا منبع اصلی درآمد ما و شغلی اصلی مان باشد مثل بقیه افراد جامعه مجبوریم در طول روز مثل یک کارخانه محصول بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم یک درآمد نسبتا خوب داشته باشیم و زندگی مان بچرخد .

به خاطر همین هر فریلنسر تولید محتوا یا کارشناس تولید محتوایی را که این روزها ببینیم با چندین و چند کارفرما و برند قرارداد دارد و از صبح فقط می دود تا حجم بیشتری محتوا تولید کند و به کارفرما بفروشد. و مشخصا نمی توانیم توقع داشته باشیم که در این شرایط هم حجم محتوای بالا تولید کنیم هم خلاقانه و تاثیر گذار بنویسیم .

این دقیقا مانند این است که بگوییم همزمان چندین کار را می توانیم انجام دهیم و در همه آنها هم بهترین و قهرمان و رتبه 1 شویم . هر چه قدر حجم کارهای ما بیشتر و متنوع تر شود و ما پر مشغله تر شویم قطعا به همان اندازه حجم خلاقیت ما هم کم می شود و در نهایت چون هیچ تاثیری از محتوا نویسی نمیگیریم حال مان بد می شود و حس میکنیم که هر چه زودتر باید شغل تولید محتوا را کنار بگذاریم و دنبال یک شغل بهتر و پر درآمدتر باشیم. در حالی که فقط با تغییر سبک کاری مان می توانیم از طریق همین تولید محتوای دیجیتال هم این روزها به ثروت بزرگی برسیم اگر چم و خم راه را یاد بگیریم .

پس به جای افزایش حجم کار تولید محتوا باید دنبال افزایش بازدهی و بهره وری بیشتر در کنار خلاقیت باشیم . هر چه قدر شما بتوانید بین بازدهی بالا و خلاقیت تعادل مناسبی ایجاد کنید قطعا در تولید محتوا و انتقال مفهوم به مخاطب و تاثیر گذاری موفق تر هستید .

یا خلاق باشید یا بمیرید !

اگر این روزها بعد از گذراندن چالش های فراوان و بالا و پایین های زیاد کار تولید محتوا دیجیتال را به عنوان شغل خودتان انتخاب کردید دو راه پیش رو دارید :

یا

  • در شروع کار به خیال درآمد بالا با کارفرماهای زیادی/ قرارداد می بندید و پروژه های زیادی میگیرید و برای گرفتن پروژه ها هم پایین ترین قیمت را در سایت های فریلنسری پیشنهاد میکنید و در نهایت هم یک کارخانه « تولید ضایعات » می شوید و  فقط جلوی بینی نتان را میبینید و پولی که به صورت روزانه ممکن است در بیاورید ولی مطمئن باشید به زودی به عنوان یک تولید کننده محتوا خواهید مُرد و زیر خروارها تولید کننده محتوای شبیه خودتان دفن خواهید شد.

یا

  • انتخاب میکنید که این روزها بیشتر زحمت بکشید و جان بکنید ( چون قطعا تولید محتوا تاثیر گذار و خلاقانه اصلا کار راحتی نیست) و یک محتوای با کیفیت و ارزش آفرین و خلاقانه تولید کنید و بعد از مدتی کارفرماها سر شما سر و دست بشکنند و حاضر باشند برای به دست آوردن شما چندین برابر قیمت استاندارد بازار هزینه کنند تا برایشان یک محتوای خوب  و پولساز تولید کنید .

انتخاب با خودتان است .

شما باشید کدام را انتخاب میکنید ؟ راحتی تولید محتوای فله ای و پایان دراماتیک و مرگ یا سختی و رنج تولید محتوای خوب و ماندگار و پایان خوش ؟

“ما اغلب فقط نتیجه ی نهایی خلاقیت ها را می بینیم؛ اثر هنری یک نقاش مشهور در موزه، کتاب یک نویسنده ی برنده ی جایزه ی ادبی و یا آثار موسیقی برنده ی جایزه ی Grammy مثالی از این مورد است. در تمام این موارد سال هایی که این افراد رنج کشیده اند و تلاش کرده اند و صرف تمرین و خلق این آثار شده است اغلب دیده نمی شود و مورد توجه قرار نمی گیرد. Michael Grybko 

آیا خلاقیت در کار تولید محتوا یعنی سالی 1 محتوا تولید کردن ؟!

جالب است که واژه ی بازدهی ریشه ای لاتین دارد که معنای آن « قدرت خلاق » می باشد.

ou·ro·bo·ros (yoor′ə-bôr′əs)
n.
A symbol in the form of a snake biting its own tail, used especially … as an emblem of eternity. – American Heritage Dictionary

این مار را دنبال کنید . از دهانش شروع کنید ، بروید ، بروید ، بروید … در انتها به دمش میرسید. و برعکس از دم هم شروع کنید ، بروید ، بروید ، بروید …به دهانش می رسید .

کاردر تولید محتوای دیجیتال
 

پس اتفاقا برعکس تصور ما قرار نیست که انقدر روی خلاقیت کلید کنیم و بخواهیم به یک ایده و محتوای ناب برسیم که یک سال بگذرد و همچنان ما در همان قدم اول ایده پردازی برای تولید محتوا مانده باشیم . یک توازن منطقی بین خلاقیت در تولید محتوا و بازدهی در تولید محتواست که می تواند یک تولید کننده محتوا را موفق کند .

پس هر بار که تصمیم میگیرید یک محتوای جدید و خلاقانه تولید کنید حواستان باشد که بیش از حد و به صورت وسواسی گرفتار خلاقیت در تولید محتوا نشوید .

و البته قرار هم نیست شما هر روز صبح که از خواب بلند شوید مخزنی از ایده های ناب در سرتان باشد و تا زمانی که ایده های عجیب و غریب نداشته باشید کار را شروع نکنید . بلکه خلاقیت در تولید محتوا می تواند حتی تغییر ساده یک عنوان معمولی و حوصله سر بر به یک عنوان جذاب تر مثل این عنوان باشد : « شیطان تولید محتوا و وبلاگ نویسی » برای شما پیغامی دارد !! (به جهنم تولید محتوا خوش آمدید !) به جای اینکه بگوییم : 5 اشتباه در تولید محتوا

چند پیشنهاد برای افزایش خلاقیت در کار تولید محتوا

برای کار تولید محتوا خلاقانه یا هر کار دیگری که نیاز به خلاقیت بالا دارد اصلا نیاز نیست که شما یک اتاق مخصوص خلاقیت برای خودتان داشته باشید و فکر کنید که هر زمان که وارد این اتاق می شوید و دکمه خلاقیت تان را میزنید خلاقیت تان روشن شود و هر زمان که از این اتاق بیرون آمدید خاموش شود .

یا خلاقیت چیزی نیست که با زور زدن و تلاش بیخود بتوانید یک دفعه یک ایده خلاقانه به ذهن تان برسد و شروع کنید به نوشتن 5-6 هزار کلمه محتوای خارق العاده !

به همین خاطر چیزهایی که اینجا می خواهیم بگوییم قطعا فقط یک سری پیشنهاد هستند برای اینکه شاید مغزتان آرام تر شود و ایده های بهتری به ذهن تان برسد وگرنه هر تولید کننده محتوای سبک خاص خودش را دارد و به نظر من تنها کاری که باید بکند تا خلاقیتش گل کند این است که شروع کند به نوشتن ، حتی نوشتن کلمات بیخود و بی ربط .

هرگز دنبال این نباشید که ایده های جدید با ساعت ها نشستن پشت میز و فشار آوردن به ذهن تان و زل زدن به یک صفحه ورد خالی سفید متولد شود . مطمئن باشید در بیشتر مواقع خلاقیت در محتوانویسی دقیقا زمانی که چند پاراگرافی می نویسید و مغز احساس راحتی با موضوع میکند گُل میکند .

اما پیشنهادها :

– سعی کنید حتما در طول روز چند دقیقه ای را به آرام کردن ذهن تان با هر روشی که خودتان دارید بپردازید . حالا بعضی ها ممکن است با مدیتیشن و یوگا به این آرامش برسند بعضی ها با آب دادن به گل و گیاه یا رسیدگی به حیوانات خانگی یا …

-دائما در حال یادگیری و خواندن و خواندن باشید . ( اصلا مگر می شود تولید کننده محتوا باشی و هر روز چیز جدیدی یاد نگیری و چیزی نخوانی ؟ ! مگر اینکه فقط از نوع تولید کننده های اول باشی  !)

-حذف هر عامل مزاحمی که دائما بین نوشتن باعث حواس پرتی شما می شود و مشخصا این چیزی نیست جز گوشی موبایل . بهترین راه حل هم بیصدا کردن آن و گذاشتن در کشو میز یا کمدتان است که مجبور نباشید هر چند وقت یکبار دزدکی به آن نگاهی بیاندازید .

قدم زدن و پیاده روی روزانه هم می تواند کمک زیادی به بروز خلاقیت بکند . در صد زیادی از ایده های رایتینا در همین پیاده روی ها و قدم زدن ها و نه همیشه در پارک یا پیاده روی خیایان که در اتاق کارم به ذهنم رسید .

-سعی کنید خصوصا اگر فریلنسر تولید محتوا هستید و زمان های زیادی از هفته را در خانه و در تنهایی سپری میکنید حتما آخر هفته و یا یک روز در هفته که کمی کارتان سبک تر بود بیرون بروید و معاشرت کنید.

-در طول روز سعی کنید به صفحاتی از شبکه های اجتماعی یا سایت هایی بروید و محتواهایی بخوانید که اتفاقا نظرات و دیدیگاه های کاملا مخالف با شما دارند . ( البته اگر قدرت درک و پذیرش ایده ها و نظرات مخالف را دارید و دعوا و جنگ اعصاب با نویسنده راه نمی اندازید !)

-سعی کنید تا جایی که ممکن است حجم کار هفتگی تان کم کنید ( در سال 2018، کارخانه ای در نیوزیلند آزمایشی را انجام داد که در آن ساعات کاری کارگران خودش را از 40 به 32 ساعت کاهش داد و همان حقوق قبلی را به آنها پرداخت کرد. و این تحقیق نشان داد که :  کارمندان 24 %بیش تر احساس می کردند که می توانند میان کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنند – میزان استرس 7 % کاهش پیدا کرد – رضایت شغلی کلی 5 % افزایش پیدا کرد ….پس فکر نکنید هر چه قدر بیشتر در روز کار کنید نتیجه مثبت و چشم گیر تری میگیرید )

در نهایت اینکه اگر نمی خواهید شبیه سیسیفوسی گرفتار یک کار یکنواخت و پوچ و بی اثر شوید حتما سعی کنید سبک کار تولید محتوا تان را عوض کنید و در یک تعادل با حجم تولید محتوا و خلاقیت محتوایی تولید کنید که تاثیر گذار باشد و باعث جذب مخاطب شود .

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

شکنجه “سیسیفوس “در کار تولید محتوا [ مراقب باشید ]

سیسفوس و  “ کار تولید محتوا ”  آخه چه ربطی بهم دارند! 

سیسیفوس را می شناسید ؟

سیسیفوس در ادبیات اساطیری یونان یکی از خدایان مشهور یکی از شهرهای یونانی است که به خاطر انجام یک گناه باعث خشم خدایان دیگر شد و به همین خاطر به یک مجازات طاقت فرسا و ابدی محکوم شد . طبق این حکم سیسیفوس  باید یک سنگ بزرگ و غول پیکر را از پایین کوهی به نوک قله می برد . تا اینجای کار شاید خیلی عجیب و طاقت فرسا نباشد ولی مشکل این بود که به محض رسیدن به قله، سنگ از بالای کوه به پایین قل می خورد و او هر روز مجبور بود تا پایان عمرش این کار بیهوده و تمام نشدنی را تکرار می کرد . چه مجازاتی بدتر از این ؟!

اما خیلی هم دل تان به حال سیسیفوس نسوزد، چون در قرن حاضر و این دوره ای هم که ما در آن زندگی میکنیم بسیاری از نویسنده ها و تولید کننده های محتوا هم هر روز با حجم زیادی از این کارهای سیسیفوسی مواجه هستند؛ کارهای پر زحمت ، بی نتیجه ، تکراری و پایان ناپذیر

مشکلی که این روزها بسیاری از افرادی که تولید محتوای دیجیتال انجام میدهند با آن دارند این است که کارفرماها یا فضای حاکم بر دنیای آنلاین از آنها می خواهد که هر روز که از خواب بلند می شوند چند سایت تکراری را باز کنند ، چند محتوای نخ نما و تکراری را انتخاب کنند و آنها را با هم ترکیب کنند و از بین آنها یک محتوای ناهمگنی بسازند و در نهایت دکمه انتشار را بزنند . دوباره مقاله بعدی و دکمه انتشار ، مقاله بعدی و انتشار و… در نهایت هم هیچ .

در صورتی که مهمترین چیزی که یک تولید کننده محتوا و نویسنده را همیشه زنده نگه می دارد خلاقیت و خلق ایده ها و محتواهای جدید است .

شما کدام نوع کار تولید محتوا را انتخاب می‌کنید ؟

بدون شک همه ما این روزها مجبوریم در هر شغل و جایگاهی که هستیم برای رفع نیازهای اقتصادی و همین طور له نشدن زیر دست و پای رقیبان در طول روز بدویم و تند و تند کار کنیم و ساعت های کاری مان را بیشتر کنیم .

مشخصا اگر شغل تولید محتوا منبع اصلی درآمد ما و شغلی اصلی مان باشد مثل بقیه افراد جامعه مجبوریم در طول روز مثل یک کارخانه محصول بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم یک درآمد نسبتا خوب داشته باشیم و زندگی مان بچرخد .

به خاطر همین هر فریلنسر تولید محتوا یا کارشناس تولید محتوایی را که این روزها ببینیم با چندین و چند کارفرما و برند قرارداد دارد و از صبح فقط می دود تا حجم بیشتری محتوا تولید کند و به کارفرما بفروشد. و مشخصا نمی توانیم توقع داشته باشیم که در این شرایط هم حجم محتوای بالا تولید کنیم هم خلاقانه و تاثیر گذار بنویسیم .

این دقیقا مانند این است که بگوییم همزمان چندین کار را می توانیم انجام دهیم و در همه آنها هم بهترین و قهرمان و رتبه 1 شویم . هر چه قدر حجم کارهای ما بیشتر و متنوع تر شود و ما پر مشغله تر شویم قطعا به همان اندازه حجم خلاقیت ما هم کم می شود و در نهایت چون هیچ تاثیری از محتوا نویسی نمیگیریم حال مان بد می شود و حس میکنیم که هر چه زودتر باید شغل تولید محتوا را کنار بگذاریم و دنبال یک شغل بهتر و پر درآمدتر باشیم. در حالی که فقط با تغییر سبک کاری مان می توانیم از طریق همین تولید محتوای دیجیتال هم این روزها به ثروت بزرگی برسیم اگر چم و خم راه را یاد بگیریم .

پس به جای افزایش حجم کار تولید محتوا باید دنبال افزایش بازدهی و بهره وری بیشتر در کنار خلاقیت باشیم . هر چه قدر شما بتوانید بین بازدهی بالا و خلاقیت تعادل مناسبی ایجاد کنید قطعا در تولید محتوا و انتقال مفهوم به مخاطب و تاثیر گذاری موفق تر هستید .

یا خلاق باشید یا بمیرید !

اگر این روزها بعد از گذراندن چالش های فراوان و بالا و پایین های زیاد کار تولید محتوا دیجیتال را به عنوان شغل خودتان انتخاب کردید دو راه پیش رو دارید :

یا

  • در شروع کار به خیال درآمد بالا با کارفرماهای زیادی/ قرارداد می بندید و پروژه های زیادی میگیرید و برای گرفتن پروژه ها هم پایین ترین قیمت را در سایت های فریلنسری پیشنهاد میکنید و در نهایت هم یک کارخانه « تولید ضایعات » می شوید و  فقط جلوی بینی نتان را میبینید و پولی که به صورت روزانه ممکن است در بیاورید ولی مطمئن باشید به زودی به عنوان یک تولید کننده محتوا خواهید مُرد و زیر خروارها تولید کننده محتوای شبیه خودتان دفن خواهید شد.

یا

  • انتخاب میکنید که این روزها بیشتر زحمت بکشید و جان بکنید ( چون قطعا تولید محتوا تاثیر گذار و خلاقانه اصلا کار راحتی نیست) و یک محتوای با کیفیت و ارزش آفرین و خلاقانه تولید کنید و بعد از مدتی کارفرماها سر شما سر و دست بشکنند و حاضر باشند برای به دست آوردن شما چندین برابر قیمت استاندارد بازار هزینه کنند تا برایشان یک محتوای خوب  و پولساز تولید کنید .

انتخاب با خودتان است .

شما باشید کدام را انتخاب میکنید ؟ راحتی تولید محتوای فله ای و پایان دراماتیک و مرگ یا سختی و رنج تولید محتوای خوب و ماندگار و پایان خوش ؟

“ما اغلب فقط نتیجه ی نهایی خلاقیت ها را می بینیم؛ اثر هنری یک نقاش مشهور در موزه، کتاب یک نویسنده ی برنده ی جایزه ی ادبی و یا آثار موسیقی برنده ی جایزه ی Grammy مثالی از این مورد است. در تمام این موارد سال هایی که این افراد رنج کشیده اند و تلاش کرده اند و صرف تمرین و خلق این آثار شده است اغلب دیده نمی شود و مورد توجه قرار نمی گیرد. Michael Grybko 

آیا خلاقیت در کار تولید محتوا یعنی سالی 1 محتوا تولید کردن ؟!

جالب است که واژه ی بازدهی ریشه ای لاتین دارد که معنای آن « قدرت خلاق » می باشد.

ou·ro·bo·ros (yoor′ə-bôr′əs)
n.
A symbol in the form of a snake biting its own tail, used especially … as an emblem of eternity. – American Heritage Dictionary

این مار را دنبال کنید . از دهانش شروع کنید ، بروید ، بروید ، بروید … در انتها به دمش میرسید. و برعکس از دم هم شروع کنید ، بروید ، بروید ، بروید …به دهانش می رسید .

کاردر تولید محتوای دیجیتال
 

پس اتفاقا برعکس تصور ما قرار نیست که انقدر روی خلاقیت کلید کنیم و بخواهیم به یک ایده و محتوای ناب برسیم که یک سال بگذرد و همچنان ما در همان قدم اول ایده پردازی برای تولید محتوا مانده باشیم . یک توازن منطقی بین خلاقیت در تولید محتوا و بازدهی در تولید محتواست که می تواند یک تولید کننده محتوا را موفق کند .

پس هر بار که تصمیم میگیرید یک محتوای جدید و خلاقانه تولید کنید حواستان باشد که بیش از حد و به صورت وسواسی گرفتار خلاقیت در تولید محتوا نشوید .

و البته قرار هم نیست شما هر روز صبح که از خواب بلند شوید مخزنی از ایده های ناب در سرتان باشد و تا زمانی که ایده های عجیب و غریب نداشته باشید کار را شروع نکنید . بلکه خلاقیت در تولید محتوا می تواند حتی تغییر ساده یک عنوان معمولی و حوصله سر بر به یک عنوان جذاب تر مثل این عنوان باشد : « شیطان تولید محتوا و وبلاگ نویسی » برای شما پیغامی دارد !! (به جهنم تولید محتوا خوش آمدید !) به جای اینکه بگوییم : 5 اشتباه در تولید محتوا

چند پیشنهاد برای افزایش خلاقیت در کار تولید محتوا

برای کار تولید محتوا خلاقانه یا هر کار دیگری که نیاز به خلاقیت بالا دارد اصلا نیاز نیست که شما یک اتاق مخصوص خلاقیت برای خودتان داشته باشید و فکر کنید که هر زمان که وارد این اتاق می شوید و دکمه خلاقیت تان را میزنید خلاقیت تان روشن شود و هر زمان که از این اتاق بیرون آمدید خاموش شود .

یا خلاقیت چیزی نیست که با زور زدن و تلاش بیخود بتوانید یک دفعه یک ایده خلاقانه به ذهن تان برسد و شروع کنید به نوشتن 5-6 هزار کلمه محتوای خارق العاده !

به همین خاطر چیزهایی که اینجا می خواهیم بگوییم قطعا فقط یک سری پیشنهاد هستند برای اینکه شاید مغزتان آرام تر شود و ایده های بهتری به ذهن تان برسد وگرنه هر تولید کننده محتوای سبک خاص خودش را دارد و به نظر من تنها کاری که باید بکند تا خلاقیتش گل کند این است که شروع کند به نوشتن ، حتی نوشتن کلمات بیخود و بی ربط .

هرگز دنبال این نباشید که ایده های جدید با ساعت ها نشستن پشت میز و فشار آوردن به ذهن تان و زل زدن به یک صفحه ورد خالی سفید متولد شود . مطمئن باشید در بیشتر مواقع خلاقیت در محتوانویسی دقیقا زمانی که چند پاراگرافی می نویسید و مغز احساس راحتی با موضوع میکند گُل میکند .

اما پیشنهادها :

– سعی کنید حتما در طول روز چند دقیقه ای را به آرام کردن ذهن تان با هر روشی که خودتان دارید بپردازید . حالا بعضی ها ممکن است با مدیتیشن و یوگا به این آرامش برسند بعضی ها با آب دادن به گل و گیاه یا رسیدگی به حیوانات خانگی یا …

-دائما در حال یادگیری و خواندن و خواندن باشید . ( اصلا مگر می شود تولید کننده محتوا باشی و هر روز چیز جدیدی یاد نگیری و چیزی نخوانی ؟ ! مگر اینکه فقط از نوع تولید کننده های اول باشی  !)

-حذف هر عامل مزاحمی که دائما بین نوشتن باعث حواس پرتی شما می شود و مشخصا این چیزی نیست جز گوشی موبایل . بهترین راه حل هم بیصدا کردن آن و گذاشتن در کشو میز یا کمدتان است که مجبور نباشید هر چند وقت یکبار دزدکی به آن نگاهی بیاندازید .

قدم زدن و پیاده روی روزانه هم می تواند کمک زیادی به بروز خلاقیت بکند . در صد زیادی از ایده های رایتینا در همین پیاده روی ها و قدم زدن ها و نه همیشه در پارک یا پیاده روی خیایان که در اتاق کارم به ذهنم رسید .

-سعی کنید خصوصا اگر فریلنسر تولید محتوا هستید و زمان های زیادی از هفته را در خانه و در تنهایی سپری میکنید حتما آخر هفته و یا یک روز در هفته که کمی کارتان سبک تر بود بیرون بروید و معاشرت کنید.

-در طول روز سعی کنید به صفحاتی از شبکه های اجتماعی یا سایت هایی بروید و محتواهایی بخوانید که اتفاقا نظرات و دیدیگاه های کاملا مخالف با شما دارند . ( البته اگر قدرت درک و پذیرش ایده ها و نظرات مخالف را دارید و دعوا و جنگ اعصاب با نویسنده راه نمی اندازید !)

-سعی کنید تا جایی که ممکن است حجم کار هفتگی تان کم کنید ( در سال 2018، کارخانه ای در نیوزیلند آزمایشی را انجام داد که در آن ساعات کاری کارگران خودش را از 40 به 32 ساعت کاهش داد و همان حقوق قبلی را به آنها پرداخت کرد. و این تحقیق نشان داد که :  کارمندان 24 %بیش تر احساس می کردند که می توانند میان کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنند – میزان استرس 7 % کاهش پیدا کرد – رضایت شغلی کلی 5 % افزایش پیدا کرد ….پس فکر نکنید هر چه قدر بیشتر در روز کار کنید نتیجه مثبت و چشم گیر تری میگیرید )

در نهایت اینکه اگر نمی خواهید شبیه سیسیفوسی گرفتار یک کار یکنواخت و پوچ و بی اثر شوید حتما سعی کنید سبک کار تولید محتوا تان را عوض کنید و در یک تعادل با حجم تولید محتوا و خلاقیت محتوایی تولید کنید که تاثیر گذار باشد و باعث جذب مخاطب شود .

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست