7 روش افزایش بهره وری در پروژه های تولید محتوا ( کار کمتر و نتیجه بهتر )

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. 7 روش افزایش بهره وری در پروژه های تولید محتوا ( کار کمتر و نتیجه بهتر )

دوران کابوس کنکور کارشناسی و زمانی که بی وقفه 20 تا 22 ساعت فقط درس می‌خواندم یا زمانی که برای اجرای پروژه های تولید محتوا انقدر کار میکردم تا وقتی که از دست درد دیگر نمی توانستم حتی یک کلمه دیگر تایپ کنم را خوب یادم هست.

در آن زمان ها هر روز که چشمم را باز میکردم و از خواب بیدار میشدم به تنها چیزی که فکر میکردم روش هایی برای اضافه کردن ساعت درس خواندن و کار کردن بود . چون فکر میکردم هر چه قدر ساعت خواندن را بیشتر کنم به احتمال بیشتری شاخ غول کنکور را می شکنم و در دانشگاه بهتری قبول میشوم  یا هر چه قدر بیشتر کار کنم درآمد و جایگاه بهتری به دست می آورم.

ولی کم کم متوجه شدم این بدترین و احمقانه ترین نوع کار کردن در زندگی است و شاید فقط برای زمان محدودی و برای هدف هایی مثل همان کنکور و این جور چیزها جواب بدهد .

اما قطعا قرار نیست در تمام مسیر زندگی با کار زیاد و افزایش ساعت کاری بتوانیم به موفقیت مورد نظرمان برسیم .

 

گاهی اوقات، کار کمتر می‌تواند نتایج بهتری برای ما داشته باشد چه در زندگی روزمره چه در پروژه های تولید محتوا.

مالک کسب و کار کوچکی را در نظر بگیرید که مداوم و بدون وقفه کار می‌کند. مسلما فقط کار کردن سخت و زیاد به او در رقابت با دیگر رقیبانش در زمینه کاری کمک زیادی نخواهد کرد. به این دلیل که زمان یک ویژگی محدود و ثابت است. اصلا فرض کنید که کارفرمای کسب و کار کوچک یک ابَر انسان است و می‌تواند در 24 ساعت روز و 7 روز هفته کار کند. دیگر بالاتر از این ؟! اما در همین زمانی که آن فرد بی وقفه در حال کار کردن است و فکر میکند می تواند با این بی خوابی ها و مشقت کشیدن ها دنیا را فتح کند و همه رقیبان را کنار بزند یکی از رقیبان او با صرف یک هزینه بیشتر، یک تیم کارآمدی تشکیل میدهد که هر یک ساعت کار کردن شان معادل 7 روز کاری همان مدیر پر تلاش است .

خب به نظر شما در نهایت کدام کسب و کار از بقیه جلو می افتد و رقیبان را کنار می زند ؟ کدام کسب و کار به احتمال بیشتری شکست می خورد و حذف می شود ؟ خب جواب کاملا مشخص است .

البته قطعا هدف این مثال را درک کرده اید و میدانید منظور این نیست که هیچ کسب و کار کوچکی نمی تواند بزرگ و موفق شود . بلکه برعکس خیلی از کسب و کار های کوچک با چند نفر کارمند توانسته اند در حال حاضر غول دنیای خودشان باشند . هدف این مثال این است که همیشه کار زیاد به معنی موفقیت نیست بلکه بیشتر از هر چیزی بهره وری و کارایی بیشتر است که می تواند یک فرد یا مجموعه را موفق کند نه کار بیشتر و صرف زمان بیشتر .

کلید کسب موفقیت کار کردن زیاد نیست، کار کردن هوشمندانه است.

تفاوت بزرگی بین نداشتن وقت برای سر خاراندن و بهره‌ وری کافی است. مشغول بودن و نداشتن وقت اضافی برای دیگران که عموماً این روزها ورد زبان همه کارفرمایان و مدیران کسب و کارها و کلا آدم ها شده است، لزوماً نشان دهنده موفق بودن آن شخص و گرفتن نتیجه مثبت نیست .

از طرف دیگر در هیچ کتاب و مقاله‌ای نوشته نشده است که با صرف زمان زیاد، کار سخت و بی‌وقفه می‌توانید بهره‌وری مناسب داشته باشید. علیرغم باور غلط و عمومی که در مورد بهره‌وری وجود داد، افزایش بهره‌ وری با مدیریت زمان به دست نمی‌آید بلکه عامل اصلی در بهبود بهره‌وری مدیریت انرژی است. اصلی‌ترین کسب و کار زندگی شما همین است. شما باید یاد بگیرید که چگونه بتوانید با استفاده از صرف انرژی کم، سود و فایده بیشتری درو کنید. در این هنگام است که برای شما کار کم، سود بیشتر خواهد داشت.

در ادامه 7 چیز که ترک کردن آن‌ها برای بهبود بهره وری کارشناس تولید محتوا لازم و ضروری است را با هم مرور میکنیم . البته این راهکارها فقط مختص کارشناس تولید محتوا نیست و برای هر شخص دیگری در هر جایگاهی کاربرد دارد.

 

نه به اضافه‌کاری در پروژه های تولید محتوا

آیا تا به حال در مورد سیستم کاری اون ور آبی ها که 5 روز در هفته و 8 ساعت کار روزانه است، فکر کردید؟ با یک ضرب ساده متوجه می‌شوید که 40 ساعت کار به مراتب از میانگین کاری ما ایرانیان بدون احتساب اضافه‌کاری‌ها بسیار کم و ناچیز است؛ اما آن کجا و ما کجا؟

فرضیه 40 ساعت کار از کجا آمده است؟

در سال 1926، هنری فورد، صنعتگر آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت فورد موتور، آزمایش جالبی با همکاری کارکنان خود انجام داد. به این صورت که:

او ساعت کاری کارمندان خود را از 10 به 8 ساعت کاهش داد. همین طور به آن‌ها پیشنهاد داد که به جای 6 روز کاری در هفته، 5 روز کار کنند. نتیجه چه شد؟ او مشاهده کرد که بهره‌وری کارمندان و سازمانش به مراتب بهتر شد.

بر اساس گزارش مشابه که در سال 1980، توسط کارگروه کسب و کار با عنوان «اثر برنامه‌ریزی فشرده زمانی بر روی پروژه‌های ساختمانی» منتشر شد، هر چه بیشتر کار کنید، کارایی و همچنین بهره‌وری شما در کوتاه و طولانی مدت کم می‌شود.

  • زمانی که برنامه‌ریزی برای انجام پروژه ساختمانی 60 ساعت در هفته یا بیشتر بود، بر اساس نمودارهای به دست آمده، زمان پایان پروژه 2 ماه دیرتر از پروژه مشابه با 40 ساعت کاری در هفته است. دلیل به وجود آمدن تأخیر دو ماهه در پایان یک پروژه مشابه علیرغم برنامه‌ریزی بر اساس کار بیشتر می‌تواند کاهش بهره‌وری در برنامه‌ریزی 60 ساعت در هفته باشد.
افزایش بهره وری با کاهش ساعت کاری
افزایش بهره وری با کاهش ساعت کاری

منبع :

در مقاله منتشر شده برای مجله AlterNet که توسط سارا رابینسون بر اساس مطالعات پیشنهاد شده توسط ارتش ایالات متحده امریکا بر روی خواب سربازان و مقایسه سلامتی جسمانی و میزان بهره‌وری آن‌ها صورت گرفته است، مشخص شد میزان هوشیاری و تمرکز سربازان با کاهش یک ساعت خواب مفید به‌اندازه وجود 10 واحد الکل در خون کاهش پیدا می‌کند. شاید تست الکل شما فردای روزی که اصلاً نخوابیده باشید منفی باشد اما مسلماً هوشیاری شما همان روز به‌اندازه هنگامی که مست باشید، کاهش پیدا می‌کند.

  • فارغ از اینکه فردای روزی که موفق نشدید خوب بخوابید را چگونه شروع کنید، بعید است که بتوانید احساس خوب و مثبتی به اتفاقات و حوادث اطرافتان طی همان روز تا شب داشته باشید. به واسطه اینکه شما سطح انرژی کمی تجربه می‌کنید، نسبت به روزهای دیگر منفی نگر تر می‌شوید که در نهایت منجر به بروز کلافگی و خستگی می‌شود. چیزی که بیش از کاهش انرژی و حالت روحی می‌تواند مهم و مؤثر باشد، کاهش قدرت تفکر، بی‌میلی به تصمیم‌گیری عاقلانه، کاهش اعتماد به نفس، عدم هم دردی با دیگران و در نهایت استفاده از هوش هیجانی است.

منبع انگلیسی : کتاب اسرار دنیای خواب (+)

جیمز مالس، پژوهشگر و متخصص خواب ، در مطالعه‌ای نشان داد که حداقل 7 نفر از 10 آمریکایی حاضر در آزمون‌هایش، خواب کافی ندارند.

مهم این است که خودمان را با کار کردن زیاد نکشیم و اجازه دهیم که بدنمان به‌اندازه کافی استراحت کند تا بتواند سطح بهره‌وری خوبی داشته باشد. دفعه بعدی که احساس کردید اصلاً کارایی و بهره‌وری کافی ندارید، به شب قبل و مدت زمانی که استراحت کردید نگاهی بیندازید. شاید تنها دلیل کاهش بهره‌وری شما در طول هفته، استراحت ناکافی بوده باشد.

آیا می‌دانستید که؟

  • لئوناردو داوینچی در طول روز، به دفعات متوالی چرت می‌زد تا بتواند شب بیشتر بیدار بماند.
  • امپراتور فرانسه، ناپلئون بناپارت از چرت زدن در طول روز خجالت زده نبود. حتی در آن افراط هم میکرد.
  • اگرچه توماس ادیسون از چرت زدن‌های روزانه خود خجالت زده بود، اما عادت داشت که هر روز آن را تکرار کند.
  • الینور روزولت همسر رئیس جمهور امریکا روزولت عادت داشت قبل از هر مصاحبه‌ای برای افزایش انرژی استراحت کند.
  • جین اتری، موسیقی‌دان آمریکایی قبل از هر اجرایی عادت داشت که در اتاق لباس چند دقیقه‌ای بخوابد.
  • رئیس جمهور کندی، ناهارش را در رخت خواب می‌خورد و عادت داشت هر روز چرت عصرگاهی بزند.
  • فعال صنعت نفتی و فعال بشر دوست جان دیویس راکفلر هر روز عصر در دفتر کارش استراحت می‌کرد.
  • وینستون چرچیل را بعد از ظهرها نمی‌توانستید ملاقات کنید. چرا که معتقد بود با دو بار استراحت در روز کارایی بهتری دارد.
  • لیندون بی. جانسون سی و هشتمین رئیس جمهور امریکا، با خواب رأس ساعت 3:30 دقیقه روزش را به قسمت تقسیم می‌کرد.
  • رونالد ریگان علیرغم اینکه همیشه مورد انتقاد بود اما طرفدار سرسخت خواب و استراحت میان‌روز بود.

منبع: 5 دلیل بزرگ برای آن که هر روز چرت بزنید به نوشته میشل هیات (+)

به عنوان یک تجربه شخصی متوجه شدم زمانی که روزانه حداقل 7 تا 8 ساعت استراحت کرده باشم، کارایی به مراتب بهتر و همچنین فعالیت مفیدتری نسبت به سال‌هایی که هر روز 16 ساعت کار می‌کردم دارم. درست است که کم کار می‌کنم اما بیشتر نتیجه می‌گیرم.

نه به همیشه «بله» گفتن!

اصل پارتو، قانون 20 به 80، قانون اندکِ اساسی یا همچنین اصل تنکی فاکتور می‌گوید که 80 درصد نتایج بر اساس 20 درصد تلاش‌ها است. به جای اینکه تیرهای تلاشمان را با چشم بسته و بیهوده شلیک کنیم، بهتر است که انرژی و تلاش خودمان را روی 20 درصد تلاشی که منجر به 80 درصد نتیجه می‌شود معطوف کنیم و مابقی را کنار بگذاریم. به این ترتیب ما با کار و همچنین تلاش کمتر، پیشرفت بهتر، نتایج مناسب‌تر و همچنین بهره‌ وری زیاد خواهیم داشت. به همین دلیل است که نباید به هر تلاشی «بله» بگویید و دست به کار شوید.

وارن بافت در این مورد می‌گوید:

تفاوت میان افراد موفق و بسیار موفق در این است که آن‌ها تقریباً به همه چیز «نه» می‌گویند.

شاید کمی گیج شدید که چه موقعی باید «بله» بگویید و چه موقعی «نه»؟

برای اینکه از این سردرگمی خلاص شوید، باید در مقابل وظایف و کارهایی که به شما پیشنهاد می‌شود، یک بررسی کوچک انجام دهید تا متوجه شوید که بر اساس قانون پارتو باید به آن بله یا نه بگویید. برای این کار، هر کاری که باید انجام دهید، زمانی که قرار است صرف آن‌ها شود و همچنین نتایج را به صورت موردی تعیین کنید. سپس به عقب برگردید، آیا میزان تلاش شما با نتیجه‌ای که در انتظارتان هست، مطابقت 20 به 80 دارد؟ آیا ثمربخشی لازم را مشاهده می بینید ؟ از یافته‌های خودتان در این مورد برای بهینه‌سازی کارهای آینده تان استفاده کنید.

دلیل «بله» گفتن همیشگی ما می‌تواند به دو دلیل باشد، اولی به خاطر احساس گناه و کمبود از نه گفتن است؛ اما دلیل دوم، راحتی در بله گفتن به جای جواب نه است. هیچ کس دوست ندارد دست رد به سینه کسی بزند یا توانایی‌های خودش را نادیده بگیرد.

 

در مطالعات انجام شده طی سال 2012 و منتشر شده در مجله تحقیقات مشتری، 120 گروه از دانش آموزان به دو دسته تقسیم شدند. به گروهی از این دانش آموزان یاد داده شده بود که در مباحث و گفتگوهای خود با دیگران از عبارت «من نمی‌توانم انجام دهم» استفاده کنند. در حالی که دسته دوم آموزش دیده بودند از عبارت «من نمی‌خواهم انجام دهم» استفاده کنند. هدف از این تحقیق اثر این دو عبارت بر روی تصمیمات دانش آموزان بود.

نتایج به این شرح بود. 61 % از دانش‌آموزانی که «من نمی‌توانم شیرینی بردارم» استفاده کردند در مقابل خوردن شیرینی شکلاتی چاق کننده و مضر سلامتی، عملاً سست اراده بودند و شیرینی پیشنهاد شده به آن‌ها را برداشتند. این در حالی است که دانش آموزان تعلیم دیده با عبارت «من نمی‌خواهم شیرینی بردارم» مقاومت بهتری در مقابل وسوسه خوردن شیرینی شکلاتی از خود نشان دادند و تنها 36 %از آن‌ها شیرینی خوردند. این تغییر ساده در اصطلاحات و واژه ها منجر به تغییر شگرفت در تصمیمات افراد در مقابل خوردن غذای سالم شد.

دفعه بعدی که باید در مقابل «بله» گفتن مقاومت کنید، بهتر است از عبارت‌های «من نمی‌کنم یا انجام نمیدم » برای امتناع کردن و همچنین تقویت رفتار مفید در مقابل چیزهایی که ارزش تلاش کردن ندارند، استفاده کنید.

قانون 20 ثانیه چیست ؟

یکی دیگر از ترفندهای مهم که می‌تواند به شما در ممانعت از فعالیت‌هایی که ارزش کافی برای تلاش کردن ندارند، کمک کند قانون 20 ثانیه است: برای فعالیت‌هایی که دوست ندارید درگیر آن شوید یا عادت‌های که دوست دارید ترک کنید، یک عنصر سخت و دشوار به عنوان مانع اضافه کنید. اضافه کردن یک دشواری که حداقل 20 ثانیه برای رفع آن نیاز باشد همانند مسدود کننده جاده شما را وادار به حرکت از مسیر دیگر می‌کند، مسیری که در نهایت منجر به بررسی بی‌میلی شما برای درگیری با موضوع یا حذف عادت می‌شود. برای مثال، اگر شما قصد دارید که دست از شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک گردی، بالا و پایین کردن اینستاگرام بکشید، مسدود کننده 20 ثانیه‌ای همانند لاگ اوت کردن بعد از هر بار استفاده، پاک کردن نرم افزار از روی گوشی یا مسدود کردن نصب هر گونه نرم افزار روی گوشی می‌توانند کارساز باشند. با اضافه و استفاده کردن از قانون 20 ثانیه‌ای، شما کم کم از تکرار عادت یا فعالیتی که باید انجام دهید منصرف می‌شوید.

  • انرژی لازم برای شروع عادت‌هایی که برای شما مفید هستند را کم و عادت‌هایی که قصد دارید آن‌ها را حذف کنید، بیشتر کنید. برای ما ترک کردن عادت‌ها یا ایجاد تغییرات مثبت زمانی که انرژی لازم برای شروع آن‌ها زیاد باشد، به مراتب ساده‌تر است.

منبع: مزیت شاد بودن (The Happiness Advantage)

نه به سوپرمن بازی برای پروژه های تولید محتوا

در برهه‌هایی از زندگی خودم مجبور بودم که کارهای بزرگ و زیادی را خودم به‌تنهایی انجام دهم. قبول مسئولیت زیاد باعث شده بود که نتوانم از پس همه آن‌ها بربیایم. تصمیم گرفتم که تغییر ایجاد کنم. دست از مدیر همه کاره بودن برداشتم و مسئولیت‌ها را در گروه کاری پخش کردم. نتیجه جالب بود، گروه و کارهایی که من به‌تنهایی آن‌ها را اداره می‌کردم درست همانند زمانی که اختیارشان با من بود توسط دیگر افراد گروه انجام می‌شد. من قدرت همکاری کردن با دیگران را به تدریج آموختم.

همچنین به اهمیت تولید محتواهایی همانند وبلاگ؛ ویکی‌ها، بحث‌های دسته جمعی آنلاین و همچنین فایل‌های صوتی و تصویری توسط مشتریان برای یک برند که با عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر (user-generated content) شناخته می‌شود، پی بردم. این محتوا تولید کاربر عموماً در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

مشتریان به خوبی و بهتر از هر بازاریاب حرفه‌ای می‌دانند که چه چیز می‌خواهند و کجا باید دنبالش باشند. بر اساس نظریه‌ها و نتایج منتشر شده از بررسی محتوا تولید کاربر، مشخص شده است که محتوا تولید شده توسط کاربران در یوتیوب 10برابر بیشتر از محتوا تولید برند دیده می‌شود.

زمانی که کار به جستجوی اطلاعات در اینترنت از یک برند خاص می‌رسد، 51 % آمریکایی‌ها، به محتواهای تولید کاربران در مقابل 16 %محتوا تولید برند و همچنین 14 % محتوا تجاری اعتماد بیشتری دارند. این آمار نشان از اهمیت باز کردن درب‌های تبلیغات برندها به روی کاربران و استفاده از قدرت جمعی آن‌ها در فروش بیشتر است.

بازاریابی محتوایی خوب بودن به معنی صرفا تولید محتوای مناسب نیست بلکه تشکیل یک جامعه بزرگ از افرادی است  که بتوانند محتوا خوب و با کیفیت مناسب بر اساس آنچه که مطابق میل شما و اهداف بازاریابی شماست تولید کنند .

برای ما مهم است که متوجه شویم، زمانی که نیاز به کمک داریم از دیگران و مردم کمک بخواهیم. گاهی اوقات واقعاً غیرممکن است که همه چیز را خودمان انجام دهیم. در این هنگام بهترین تصمیم این است که اجازه دهید کسی یا گروهی در کنار شما برخی از وظایف و گوشه‌ای از کار را بر عهده بگیرند تا شما بر روی موارد و گزینه‌های مهم‌تر تمرکز کنید. به جای صرف هزینه، زمان و انرژی زیاد و تلاش برای انجام دادن یک تنه همه کارها، اجازه دهید که دیگران هم با شما در این کار سهیم شوند و کمک کنند.

اغلب اوقات، ممکن است نه دوست و نه آشنایی نتواند به شما کمک کند. هیچ اشکالی ندارد، بودن آن‌ها در کنار شما می‌تواند کمک بزرگی به افزایش بهره‌وری شما داشته باشد.

وجود دوستان و همکاران در کنار شما باعث افزایش بهره‌ وری و کارایی می‌شود. این یک روش درمانی برای بیماران دچار اختلالات کم توجهی یا بیش فعالی است که دکتر دیوید نوئل متخصص روان‌پزشکی بالینی از کلینیک ورست، ماساچوست آن را با عنوان «بدن دوگانه» معرفی می‌کند. افراد مضطرب و کسانی که دچار بیش فعالی هستند، زمانی که شخصی همانند مربی یا دوست حتی اگر قرار باشد کمکی به او نکند در کنار آنها قرار میگیرد، بهره‌وری بهتری از خود نشان دادند. اگر شما احساس می‌کنید که برای رو به رو شدن با یک کار آمادگی کافی ندارید، دست یکی از دوستانتان را بگیرید و همراهتان نگه دارید. با وجود یک دوست در کنار شما، بدن دوگانه‌ای خواهید داشت که کارایی بهتری دارد.

بهره وری و سوپر من بازی !

نه به کمال‌گرایی در پروژه های تولید محتوا

«کمال‌گرایی در اساتید می‌تواند بهره‌ وری آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. کمال‌گرایی زیادتر منجر به کاهش بهره‌وری اساتید می‌شود». این گفته دکتر سایمون شری، استاد روانشناسی دانشگاه Dalhousie است که در زمینه رابطه بین کمال‌گرایی و بهره‌وری تحقیقات می‌کند. دکتری شری معتقد است که رابطه قوی میان کمال‌گرایی و کاهش بهره‌وری وجود دارد.

در ادامه برخی از مشکلاتی که با افزایش کمال‌گرایی به وجود می‌آید را مشاهده می‌کنید:

  • صرف زمان نسبتاً زیاد برای انجام کارهای عادی
  • کمال‌گرایی موجب به تعویق انداختن برای تکمیل کردن می‌شود.
  • با تمرکز روی اهداف و موارد بزرگ، موارد کوچک‌تر به کلی فراموش می‌شوند.

تولید کننده های محتوای زیادی را می شناسم برای اینکه دچار کمال گرایی شده اند ( البته خودم هم زیاد گرفتار آن می شوم ) ماه ها و شاید سالهاست که می خواهند یک مقاله خاص و جامع یا یک کتاب را شروع کنند و بنویسند اما هنوز هم در حد همان ایده هستند . من هم زمانی که اولین محصول رایتینا را که یک کتاب الکترونیکی به نام کتاب فرمول های تولید محتوا و کپی رایتینگ بود می خواستم منتشر کنم دچار همین حالت شدم اما سعی کردم سریع به آن غلبه کنم و با اینکه نسخه اولیه این کتاب اشکالات و کم و کاستی های زیادی داشت اما آن را منتشر کردم و کم کم ایرادات را رفع کردم .

ارتباط پلاک نکردن ماشین استیو جابز و افزایش بهره وری

برای کارایی بیشتر نه به تکرار، آری به اتوماسیون

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی یک تیم پنج‌نفره که به ترتیب 3 %، 20 %، 25 %، 30 %و 70 %زمان خود را صرف کارهای تکراری می‌کردند، زمان برای انجام کارهای قبلی با استفاده از اتوماسیون و بعد از دو ماه تلاش برای بهبود بهره‌وری به ترتیب 3 %، 10 %، 15 %، 15 %و 10 %کاهش پیدا کرد.

قبل از رشد اتوماسیون و وارد شدن آن به حوزه‌های کاری مختلف کارها با زمان و انرژی بیشتری انجام می‌شد اما به لطف آن، امروز کاری که چند ساعت برایش وقت لازم بود در کسری از ثانیه تمام می‌شود. مدت‌ها قبل تلاش کردم تا اتوماسیونی به شکل انتشار پست‌های اینستاگرام و تلگرام در زمان خاص ایجاد کنم. قبلاً انجام دادن این کار به صورت دستی زمان زیادی لازم داشت، اما بعد از صرف چند ساعت برای پیدا کردن ابزار مناسب و اجرای آن به جای اینکه هر بار مجبور شوم کار های تکراری زیادی انجام دهم به سرعت و با دقت بیشتری وسر ساعت کار پست گذاری در شبکه های اجتماعی انجام می شود . و از آن زمان هر بار که می خواهم کاری انجام دهم با خودم می‌پرسم آیا این کار قابل اتوماسیون شدن هست یا نیست؟ تلاش برای اتوماسیون همان 20 درصدی است که می‌تواند 80 درصد مؤثر باشد، پس جدی بگیریدش.

گاهی اوقات ما فراموش می‌کنیم که زمان ثروت واقعی ماست. و کارهایمان را دستی و به شکل سنتی انجام می‌دهیم چون نیاز به جستجو و صرف هزینه ندارد. برای شما قرار دادن 30 عکس روی حساب اینستاگرام برندی که شما مسئول اداره شبکه اجتماعی آن هستید، کار به ظاهر آسانی است و می‌توانید به سختی هم که شده از پسش بربیایید؛ اما در مورد 30 هزار ویدیو و عکس هم همین نظر را دارید؟ مسلماً اداره و آپلود دستی این حجم از اطلاعات سخت، دشوار و ناممکن است. از این رو شما نیاز به یک نرم افزار مدیریت دیجیتال دارید.

به یاد داشته باشید که هزینه صرف شده برای اتوماسیون کارها در مقابل زمانی که به دست می‌آورید، به شکل عجیبی ناچیز و عادلانه است.

بهره وری در ساعت های روز

نه به باورهای غلط، آری به نتایج منطقی

اگر شما می‌توانید یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید پس می‌توانید زندگی، بهره‌ وری و هم‌چین فعالیت‌های خودتان را نیز بهینه کنید.

مطالعات و تحقیقات زیادی در مورد چگونگی شناخت سیستم بدن و قدرت مغز وجود دارد که می‌تواند به شما در بهینه شدن بهره‌وری کمک کند. آیا تاکنون متوجه شدید که حواس‌پرتی افراد بین ساعت های 12 تا 4 ظهر بیش از دیگر ساعت های روز است؟ این از جمله نتایج منطقی و قطعی است که توسط رابرت کاپوگ، استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، به اشتراک گذاشته شده است. پس چه لزومی دارد شما در این ساعات بر اساس مطالعات انجام شده، انرژی خودتان را صرف کار بدون تمرکز کافی کنید.

اما اگر در مورد نتایج گزارش شده شک و تردیدی دارید، شما را دعوت به انجام آزمایش‌های مختلف و مقایسه نتایج می‌کنم. هرچند ممکن است این تصمیم شما در نهایت منجر به صرف زمان و هزینه و در نهایت همان که محققان آن سوی دنیا گفتند، شود.

برای بهره وری بیشتر کمی هم تنهایی بد نیست

بیشتر مردم، متوجه این نیستند که تمرکز بیش از اندازه روی یک چیز، به‌مانند حبس کردن خودمان داخل حصاری است که در نهایت منجر به شکست در رسیدن به اهداف و پدید آمدن نتایجی بر خلاف دلخواه می‌شود. برای همه لازم است که زمان‌هایی در طول زندگی دست از کار بکشند و وقتشان را صرفاً خرج خودشان و تنهایی کنند تا روح و مغزی آرام تر برای ادامه کارهای دیگرشان داشته باشند.

  • مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داده است که میزان مشخصی از تنهایی باعث رشد فردی نسبت به دیگران می‌شود. همچنین علیرغم اینکه همه می‌دانند تنهایی بیش از حد در دوران نوجوانی می‌تواند خطرناک باشد اما تحقیقات نشان داد که مقدار مشخصی از تنهایی موجب بهبود شرایط روحی نوجوان و همچنین کسب نمرات بهتر در مدرسه شده است.

منبع: قدرت تنهایی (The Power of Lonely)

بسیار مهم است که زمانی برای فکر کردن داشته باشیم. «اورکا اورکا» گفتن ارشمیدس را یادتان هست؟ گاهی اوقات ما برای پیدا کردن راه حل مشکلات و مسائل نیاز به فکر کردن مستقیم نداریم.

 

واقعیت تلخی وجود دارد که باید آن را همین جا بگویم، اینکه یک شبه نمی‌توانید بهره‌وری خودتان را بهبود ببخشید. همه چیز در زندگی به تلاش و تمرین نیاز دارد. با نشستن و دست روی دست گذاشتن فقط فرصت‌ها را از دست خواهید داد. در عوض می‌توانید از این زمان برای یادگیری در مورد طبیعت بدن خودتان، پیدا کردن راه‌های عملی بهبود بهره‌وری و همچنین استفاده از انرژی و زمان در جهت مناسب برای داشتن زندگی سالم و شادتر بهره بگیرید.

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

7 روش افزایش بهره وری در پروژه های تولید محتوا ( کار کمتر و نتیجه بهتر )

دوران کابوس کنکور کارشناسی و زمانی که بی وقفه 20 تا 22 ساعت فقط درس می‌خواندم یا زمانی که برای اجرای پروژه های تولید محتوا انقدر کار میکردم تا وقتی که از دست درد دیگر نمی توانستم حتی یک کلمه دیگر تایپ کنم را خوب یادم هست.

در آن زمان ها هر روز که چشمم را باز میکردم و از خواب بیدار میشدم به تنها چیزی که فکر میکردم روش هایی برای اضافه کردن ساعت درس خواندن و کار کردن بود . چون فکر میکردم هر چه قدر ساعت خواندن را بیشتر کنم به احتمال بیشتری شاخ غول کنکور را می شکنم و در دانشگاه بهتری قبول میشوم  یا هر چه قدر بیشتر کار کنم درآمد و جایگاه بهتری به دست می آورم.

ولی کم کم متوجه شدم این بدترین و احمقانه ترین نوع کار کردن در زندگی است و شاید فقط برای زمان محدودی و برای هدف هایی مثل همان کنکور و این جور چیزها جواب بدهد .

اما قطعا قرار نیست در تمام مسیر زندگی با کار زیاد و افزایش ساعت کاری بتوانیم به موفقیت مورد نظرمان برسیم .

 

گاهی اوقات، کار کمتر می‌تواند نتایج بهتری برای ما داشته باشد چه در زندگی روزمره چه در پروژه های تولید محتوا.

مالک کسب و کار کوچکی را در نظر بگیرید که مداوم و بدون وقفه کار می‌کند. مسلما فقط کار کردن سخت و زیاد به او در رقابت با دیگر رقیبانش در زمینه کاری کمک زیادی نخواهد کرد. به این دلیل که زمان یک ویژگی محدود و ثابت است. اصلا فرض کنید که کارفرمای کسب و کار کوچک یک ابَر انسان است و می‌تواند در 24 ساعت روز و 7 روز هفته کار کند. دیگر بالاتر از این ؟! اما در همین زمانی که آن فرد بی وقفه در حال کار کردن است و فکر میکند می تواند با این بی خوابی ها و مشقت کشیدن ها دنیا را فتح کند و همه رقیبان را کنار بزند یکی از رقیبان او با صرف یک هزینه بیشتر، یک تیم کارآمدی تشکیل میدهد که هر یک ساعت کار کردن شان معادل 7 روز کاری همان مدیر پر تلاش است .

خب به نظر شما در نهایت کدام کسب و کار از بقیه جلو می افتد و رقیبان را کنار می زند ؟ کدام کسب و کار به احتمال بیشتری شکست می خورد و حذف می شود ؟ خب جواب کاملا مشخص است .

البته قطعا هدف این مثال را درک کرده اید و میدانید منظور این نیست که هیچ کسب و کار کوچکی نمی تواند بزرگ و موفق شود . بلکه برعکس خیلی از کسب و کار های کوچک با چند نفر کارمند توانسته اند در حال حاضر غول دنیای خودشان باشند . هدف این مثال این است که همیشه کار زیاد به معنی موفقیت نیست بلکه بیشتر از هر چیزی بهره وری و کارایی بیشتر است که می تواند یک فرد یا مجموعه را موفق کند نه کار بیشتر و صرف زمان بیشتر .

کلید کسب موفقیت کار کردن زیاد نیست، کار کردن هوشمندانه است.

تفاوت بزرگی بین نداشتن وقت برای سر خاراندن و بهره‌ وری کافی است. مشغول بودن و نداشتن وقت اضافی برای دیگران که عموماً این روزها ورد زبان همه کارفرمایان و مدیران کسب و کارها و کلا آدم ها شده است، لزوماً نشان دهنده موفق بودن آن شخص و گرفتن نتیجه مثبت نیست .

از طرف دیگر در هیچ کتاب و مقاله‌ای نوشته نشده است که با صرف زمان زیاد، کار سخت و بی‌وقفه می‌توانید بهره‌وری مناسب داشته باشید. علیرغم باور غلط و عمومی که در مورد بهره‌وری وجود داد، افزایش بهره‌ وری با مدیریت زمان به دست نمی‌آید بلکه عامل اصلی در بهبود بهره‌وری مدیریت انرژی است. اصلی‌ترین کسب و کار زندگی شما همین است. شما باید یاد بگیرید که چگونه بتوانید با استفاده از صرف انرژی کم، سود و فایده بیشتری درو کنید. در این هنگام است که برای شما کار کم، سود بیشتر خواهد داشت.

در ادامه 7 چیز که ترک کردن آن‌ها برای بهبود بهره وری کارشناس تولید محتوا لازم و ضروری است را با هم مرور میکنیم . البته این راهکارها فقط مختص کارشناس تولید محتوا نیست و برای هر شخص دیگری در هر جایگاهی کاربرد دارد.

 

نه به اضافه‌کاری در پروژه های تولید محتوا

آیا تا به حال در مورد سیستم کاری اون ور آبی ها که 5 روز در هفته و 8 ساعت کار روزانه است، فکر کردید؟ با یک ضرب ساده متوجه می‌شوید که 40 ساعت کار به مراتب از میانگین کاری ما ایرانیان بدون احتساب اضافه‌کاری‌ها بسیار کم و ناچیز است؛ اما آن کجا و ما کجا؟

فرضیه 40 ساعت کار از کجا آمده است؟

در سال 1926، هنری فورد، صنعتگر آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت فورد موتور، آزمایش جالبی با همکاری کارکنان خود انجام داد. به این صورت که:

او ساعت کاری کارمندان خود را از 10 به 8 ساعت کاهش داد. همین طور به آن‌ها پیشنهاد داد که به جای 6 روز کاری در هفته، 5 روز کار کنند. نتیجه چه شد؟ او مشاهده کرد که بهره‌وری کارمندان و سازمانش به مراتب بهتر شد.

بر اساس گزارش مشابه که در سال 1980، توسط کارگروه کسب و کار با عنوان «اثر برنامه‌ریزی فشرده زمانی بر روی پروژه‌های ساختمانی» منتشر شد، هر چه بیشتر کار کنید، کارایی و همچنین بهره‌وری شما در کوتاه و طولانی مدت کم می‌شود.

  • زمانی که برنامه‌ریزی برای انجام پروژه ساختمانی 60 ساعت در هفته یا بیشتر بود، بر اساس نمودارهای به دست آمده، زمان پایان پروژه 2 ماه دیرتر از پروژه مشابه با 40 ساعت کاری در هفته است. دلیل به وجود آمدن تأخیر دو ماهه در پایان یک پروژه مشابه علیرغم برنامه‌ریزی بر اساس کار بیشتر می‌تواند کاهش بهره‌وری در برنامه‌ریزی 60 ساعت در هفته باشد.
افزایش بهره وری با کاهش ساعت کاری
افزایش بهره وری با کاهش ساعت کاری

منبع :

در مقاله منتشر شده برای مجله AlterNet که توسط سارا رابینسون بر اساس مطالعات پیشنهاد شده توسط ارتش ایالات متحده امریکا بر روی خواب سربازان و مقایسه سلامتی جسمانی و میزان بهره‌وری آن‌ها صورت گرفته است، مشخص شد میزان هوشیاری و تمرکز سربازان با کاهش یک ساعت خواب مفید به‌اندازه وجود 10 واحد الکل در خون کاهش پیدا می‌کند. شاید تست الکل شما فردای روزی که اصلاً نخوابیده باشید منفی باشد اما مسلماً هوشیاری شما همان روز به‌اندازه هنگامی که مست باشید، کاهش پیدا می‌کند.

  • فارغ از اینکه فردای روزی که موفق نشدید خوب بخوابید را چگونه شروع کنید، بعید است که بتوانید احساس خوب و مثبتی به اتفاقات و حوادث اطرافتان طی همان روز تا شب داشته باشید. به واسطه اینکه شما سطح انرژی کمی تجربه می‌کنید، نسبت به روزهای دیگر منفی نگر تر می‌شوید که در نهایت منجر به بروز کلافگی و خستگی می‌شود. چیزی که بیش از کاهش انرژی و حالت روحی می‌تواند مهم و مؤثر باشد، کاهش قدرت تفکر، بی‌میلی به تصمیم‌گیری عاقلانه، کاهش اعتماد به نفس، عدم هم دردی با دیگران و در نهایت استفاده از هوش هیجانی است.

منبع انگلیسی : کتاب اسرار دنیای خواب (+)

جیمز مالس، پژوهشگر و متخصص خواب ، در مطالعه‌ای نشان داد که حداقل 7 نفر از 10 آمریکایی حاضر در آزمون‌هایش، خواب کافی ندارند.

مهم این است که خودمان را با کار کردن زیاد نکشیم و اجازه دهیم که بدنمان به‌اندازه کافی استراحت کند تا بتواند سطح بهره‌وری خوبی داشته باشد. دفعه بعدی که احساس کردید اصلاً کارایی و بهره‌وری کافی ندارید، به شب قبل و مدت زمانی که استراحت کردید نگاهی بیندازید. شاید تنها دلیل کاهش بهره‌وری شما در طول هفته، استراحت ناکافی بوده باشد.

آیا می‌دانستید که؟

  • لئوناردو داوینچی در طول روز، به دفعات متوالی چرت می‌زد تا بتواند شب بیشتر بیدار بماند.
  • امپراتور فرانسه، ناپلئون بناپارت از چرت زدن در طول روز خجالت زده نبود. حتی در آن افراط هم میکرد.
  • اگرچه توماس ادیسون از چرت زدن‌های روزانه خود خجالت زده بود، اما عادت داشت که هر روز آن را تکرار کند.
  • الینور روزولت همسر رئیس جمهور امریکا روزولت عادت داشت قبل از هر مصاحبه‌ای برای افزایش انرژی استراحت کند.
  • جین اتری، موسیقی‌دان آمریکایی قبل از هر اجرایی عادت داشت که در اتاق لباس چند دقیقه‌ای بخوابد.
  • رئیس جمهور کندی، ناهارش را در رخت خواب می‌خورد و عادت داشت هر روز چرت عصرگاهی بزند.
  • فعال صنعت نفتی و فعال بشر دوست جان دیویس راکفلر هر روز عصر در دفتر کارش استراحت می‌کرد.
  • وینستون چرچیل را بعد از ظهرها نمی‌توانستید ملاقات کنید. چرا که معتقد بود با دو بار استراحت در روز کارایی بهتری دارد.
  • لیندون بی. جانسون سی و هشتمین رئیس جمهور امریکا، با خواب رأس ساعت 3:30 دقیقه روزش را به قسمت تقسیم می‌کرد.
  • رونالد ریگان علیرغم اینکه همیشه مورد انتقاد بود اما طرفدار سرسخت خواب و استراحت میان‌روز بود.

منبع: 5 دلیل بزرگ برای آن که هر روز چرت بزنید به نوشته میشل هیات (+)

به عنوان یک تجربه شخصی متوجه شدم زمانی که روزانه حداقل 7 تا 8 ساعت استراحت کرده باشم، کارایی به مراتب بهتر و همچنین فعالیت مفیدتری نسبت به سال‌هایی که هر روز 16 ساعت کار می‌کردم دارم. درست است که کم کار می‌کنم اما بیشتر نتیجه می‌گیرم.

نه به همیشه «بله» گفتن!

اصل پارتو، قانون 20 به 80، قانون اندکِ اساسی یا همچنین اصل تنکی فاکتور می‌گوید که 80 درصد نتایج بر اساس 20 درصد تلاش‌ها است. به جای اینکه تیرهای تلاشمان را با چشم بسته و بیهوده شلیک کنیم، بهتر است که انرژی و تلاش خودمان را روی 20 درصد تلاشی که منجر به 80 درصد نتیجه می‌شود معطوف کنیم و مابقی را کنار بگذاریم. به این ترتیب ما با کار و همچنین تلاش کمتر، پیشرفت بهتر، نتایج مناسب‌تر و همچنین بهره‌ وری زیاد خواهیم داشت. به همین دلیل است که نباید به هر تلاشی «بله» بگویید و دست به کار شوید.

وارن بافت در این مورد می‌گوید:

تفاوت میان افراد موفق و بسیار موفق در این است که آن‌ها تقریباً به همه چیز «نه» می‌گویند.

شاید کمی گیج شدید که چه موقعی باید «بله» بگویید و چه موقعی «نه»؟

برای اینکه از این سردرگمی خلاص شوید، باید در مقابل وظایف و کارهایی که به شما پیشنهاد می‌شود، یک بررسی کوچک انجام دهید تا متوجه شوید که بر اساس قانون پارتو باید به آن بله یا نه بگویید. برای این کار، هر کاری که باید انجام دهید، زمانی که قرار است صرف آن‌ها شود و همچنین نتایج را به صورت موردی تعیین کنید. سپس به عقب برگردید، آیا میزان تلاش شما با نتیجه‌ای که در انتظارتان هست، مطابقت 20 به 80 دارد؟ آیا ثمربخشی لازم را مشاهده می بینید ؟ از یافته‌های خودتان در این مورد برای بهینه‌سازی کارهای آینده تان استفاده کنید.

دلیل «بله» گفتن همیشگی ما می‌تواند به دو دلیل باشد، اولی به خاطر احساس گناه و کمبود از نه گفتن است؛ اما دلیل دوم، راحتی در بله گفتن به جای جواب نه است. هیچ کس دوست ندارد دست رد به سینه کسی بزند یا توانایی‌های خودش را نادیده بگیرد.

 

در مطالعات انجام شده طی سال 2012 و منتشر شده در مجله تحقیقات مشتری، 120 گروه از دانش آموزان به دو دسته تقسیم شدند. به گروهی از این دانش آموزان یاد داده شده بود که در مباحث و گفتگوهای خود با دیگران از عبارت «من نمی‌توانم انجام دهم» استفاده کنند. در حالی که دسته دوم آموزش دیده بودند از عبارت «من نمی‌خواهم انجام دهم» استفاده کنند. هدف از این تحقیق اثر این دو عبارت بر روی تصمیمات دانش آموزان بود.

نتایج به این شرح بود. 61 % از دانش‌آموزانی که «من نمی‌توانم شیرینی بردارم» استفاده کردند در مقابل خوردن شیرینی شکلاتی چاق کننده و مضر سلامتی، عملاً سست اراده بودند و شیرینی پیشنهاد شده به آن‌ها را برداشتند. این در حالی است که دانش آموزان تعلیم دیده با عبارت «من نمی‌خواهم شیرینی بردارم» مقاومت بهتری در مقابل وسوسه خوردن شیرینی شکلاتی از خود نشان دادند و تنها 36 %از آن‌ها شیرینی خوردند. این تغییر ساده در اصطلاحات و واژه ها منجر به تغییر شگرفت در تصمیمات افراد در مقابل خوردن غذای سالم شد.

دفعه بعدی که باید در مقابل «بله» گفتن مقاومت کنید، بهتر است از عبارت‌های «من نمی‌کنم یا انجام نمیدم » برای امتناع کردن و همچنین تقویت رفتار مفید در مقابل چیزهایی که ارزش تلاش کردن ندارند، استفاده کنید.

قانون 20 ثانیه چیست ؟

یکی دیگر از ترفندهای مهم که می‌تواند به شما در ممانعت از فعالیت‌هایی که ارزش کافی برای تلاش کردن ندارند، کمک کند قانون 20 ثانیه است: برای فعالیت‌هایی که دوست ندارید درگیر آن شوید یا عادت‌های که دوست دارید ترک کنید، یک عنصر سخت و دشوار به عنوان مانع اضافه کنید. اضافه کردن یک دشواری که حداقل 20 ثانیه برای رفع آن نیاز باشد همانند مسدود کننده جاده شما را وادار به حرکت از مسیر دیگر می‌کند، مسیری که در نهایت منجر به بررسی بی‌میلی شما برای درگیری با موضوع یا حذف عادت می‌شود. برای مثال، اگر شما قصد دارید که دست از شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک گردی، بالا و پایین کردن اینستاگرام بکشید، مسدود کننده 20 ثانیه‌ای همانند لاگ اوت کردن بعد از هر بار استفاده، پاک کردن نرم افزار از روی گوشی یا مسدود کردن نصب هر گونه نرم افزار روی گوشی می‌توانند کارساز باشند. با اضافه و استفاده کردن از قانون 20 ثانیه‌ای، شما کم کم از تکرار عادت یا فعالیتی که باید انجام دهید منصرف می‌شوید.

  • انرژی لازم برای شروع عادت‌هایی که برای شما مفید هستند را کم و عادت‌هایی که قصد دارید آن‌ها را حذف کنید، بیشتر کنید. برای ما ترک کردن عادت‌ها یا ایجاد تغییرات مثبت زمانی که انرژی لازم برای شروع آن‌ها زیاد باشد، به مراتب ساده‌تر است.

منبع: مزیت شاد بودن (The Happiness Advantage)

نه به سوپرمن بازی برای پروژه های تولید محتوا

در برهه‌هایی از زندگی خودم مجبور بودم که کارهای بزرگ و زیادی را خودم به‌تنهایی انجام دهم. قبول مسئولیت زیاد باعث شده بود که نتوانم از پس همه آن‌ها بربیایم. تصمیم گرفتم که تغییر ایجاد کنم. دست از مدیر همه کاره بودن برداشتم و مسئولیت‌ها را در گروه کاری پخش کردم. نتیجه جالب بود، گروه و کارهایی که من به‌تنهایی آن‌ها را اداره می‌کردم درست همانند زمانی که اختیارشان با من بود توسط دیگر افراد گروه انجام می‌شد. من قدرت همکاری کردن با دیگران را به تدریج آموختم.

همچنین به اهمیت تولید محتواهایی همانند وبلاگ؛ ویکی‌ها، بحث‌های دسته جمعی آنلاین و همچنین فایل‌های صوتی و تصویری توسط مشتریان برای یک برند که با عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر (user-generated content) شناخته می‌شود، پی بردم. این محتوا تولید کاربر عموماً در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

مشتریان به خوبی و بهتر از هر بازاریاب حرفه‌ای می‌دانند که چه چیز می‌خواهند و کجا باید دنبالش باشند. بر اساس نظریه‌ها و نتایج منتشر شده از بررسی محتوا تولید کاربر، مشخص شده است که محتوا تولید شده توسط کاربران در یوتیوب 10برابر بیشتر از محتوا تولید برند دیده می‌شود.

زمانی که کار به جستجوی اطلاعات در اینترنت از یک برند خاص می‌رسد، 51 % آمریکایی‌ها، به محتواهای تولید کاربران در مقابل 16 %محتوا تولید برند و همچنین 14 % محتوا تجاری اعتماد بیشتری دارند. این آمار نشان از اهمیت باز کردن درب‌های تبلیغات برندها به روی کاربران و استفاده از قدرت جمعی آن‌ها در فروش بیشتر است.

بازاریابی محتوایی خوب بودن به معنی صرفا تولید محتوای مناسب نیست بلکه تشکیل یک جامعه بزرگ از افرادی است  که بتوانند محتوا خوب و با کیفیت مناسب بر اساس آنچه که مطابق میل شما و اهداف بازاریابی شماست تولید کنند .

برای ما مهم است که متوجه شویم، زمانی که نیاز به کمک داریم از دیگران و مردم کمک بخواهیم. گاهی اوقات واقعاً غیرممکن است که همه چیز را خودمان انجام دهیم. در این هنگام بهترین تصمیم این است که اجازه دهید کسی یا گروهی در کنار شما برخی از وظایف و گوشه‌ای از کار را بر عهده بگیرند تا شما بر روی موارد و گزینه‌های مهم‌تر تمرکز کنید. به جای صرف هزینه، زمان و انرژی زیاد و تلاش برای انجام دادن یک تنه همه کارها، اجازه دهید که دیگران هم با شما در این کار سهیم شوند و کمک کنند.

اغلب اوقات، ممکن است نه دوست و نه آشنایی نتواند به شما کمک کند. هیچ اشکالی ندارد، بودن آن‌ها در کنار شما می‌تواند کمک بزرگی به افزایش بهره‌وری شما داشته باشد.

وجود دوستان و همکاران در کنار شما باعث افزایش بهره‌ وری و کارایی می‌شود. این یک روش درمانی برای بیماران دچار اختلالات کم توجهی یا بیش فعالی است که دکتر دیوید نوئل متخصص روان‌پزشکی بالینی از کلینیک ورست، ماساچوست آن را با عنوان «بدن دوگانه» معرفی می‌کند. افراد مضطرب و کسانی که دچار بیش فعالی هستند، زمانی که شخصی همانند مربی یا دوست حتی اگر قرار باشد کمکی به او نکند در کنار آنها قرار میگیرد، بهره‌وری بهتری از خود نشان دادند. اگر شما احساس می‌کنید که برای رو به رو شدن با یک کار آمادگی کافی ندارید، دست یکی از دوستانتان را بگیرید و همراهتان نگه دارید. با وجود یک دوست در کنار شما، بدن دوگانه‌ای خواهید داشت که کارایی بهتری دارد.

بهره وری و سوپر من بازی !

نه به کمال‌گرایی در پروژه های تولید محتوا

«کمال‌گرایی در اساتید می‌تواند بهره‌ وری آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. کمال‌گرایی زیادتر منجر به کاهش بهره‌وری اساتید می‌شود». این گفته دکتر سایمون شری، استاد روانشناسی دانشگاه Dalhousie است که در زمینه رابطه بین کمال‌گرایی و بهره‌وری تحقیقات می‌کند. دکتری شری معتقد است که رابطه قوی میان کمال‌گرایی و کاهش بهره‌وری وجود دارد.

در ادامه برخی از مشکلاتی که با افزایش کمال‌گرایی به وجود می‌آید را مشاهده می‌کنید:

  • صرف زمان نسبتاً زیاد برای انجام کارهای عادی
  • کمال‌گرایی موجب به تعویق انداختن برای تکمیل کردن می‌شود.
  • با تمرکز روی اهداف و موارد بزرگ، موارد کوچک‌تر به کلی فراموش می‌شوند.

تولید کننده های محتوای زیادی را می شناسم برای اینکه دچار کمال گرایی شده اند ( البته خودم هم زیاد گرفتار آن می شوم ) ماه ها و شاید سالهاست که می خواهند یک مقاله خاص و جامع یا یک کتاب را شروع کنند و بنویسند اما هنوز هم در حد همان ایده هستند . من هم زمانی که اولین محصول رایتینا را که یک کتاب الکترونیکی به نام کتاب فرمول های تولید محتوا و کپی رایتینگ بود می خواستم منتشر کنم دچار همین حالت شدم اما سعی کردم سریع به آن غلبه کنم و با اینکه نسخه اولیه این کتاب اشکالات و کم و کاستی های زیادی داشت اما آن را منتشر کردم و کم کم ایرادات را رفع کردم .

ارتباط پلاک نکردن ماشین استیو جابز و افزایش بهره وری

برای کارایی بیشتر نه به تکرار، آری به اتوماسیون

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی یک تیم پنج‌نفره که به ترتیب 3 %، 20 %، 25 %، 30 %و 70 %زمان خود را صرف کارهای تکراری می‌کردند، زمان برای انجام کارهای قبلی با استفاده از اتوماسیون و بعد از دو ماه تلاش برای بهبود بهره‌وری به ترتیب 3 %، 10 %، 15 %، 15 %و 10 %کاهش پیدا کرد.

قبل از رشد اتوماسیون و وارد شدن آن به حوزه‌های کاری مختلف کارها با زمان و انرژی بیشتری انجام می‌شد اما به لطف آن، امروز کاری که چند ساعت برایش وقت لازم بود در کسری از ثانیه تمام می‌شود. مدت‌ها قبل تلاش کردم تا اتوماسیونی به شکل انتشار پست‌های اینستاگرام و تلگرام در زمان خاص ایجاد کنم. قبلاً انجام دادن این کار به صورت دستی زمان زیادی لازم داشت، اما بعد از صرف چند ساعت برای پیدا کردن ابزار مناسب و اجرای آن به جای اینکه هر بار مجبور شوم کار های تکراری زیادی انجام دهم به سرعت و با دقت بیشتری وسر ساعت کار پست گذاری در شبکه های اجتماعی انجام می شود . و از آن زمان هر بار که می خواهم کاری انجام دهم با خودم می‌پرسم آیا این کار قابل اتوماسیون شدن هست یا نیست؟ تلاش برای اتوماسیون همان 20 درصدی است که می‌تواند 80 درصد مؤثر باشد، پس جدی بگیریدش.

گاهی اوقات ما فراموش می‌کنیم که زمان ثروت واقعی ماست. و کارهایمان را دستی و به شکل سنتی انجام می‌دهیم چون نیاز به جستجو و صرف هزینه ندارد. برای شما قرار دادن 30 عکس روی حساب اینستاگرام برندی که شما مسئول اداره شبکه اجتماعی آن هستید، کار به ظاهر آسانی است و می‌توانید به سختی هم که شده از پسش بربیایید؛ اما در مورد 30 هزار ویدیو و عکس هم همین نظر را دارید؟ مسلماً اداره و آپلود دستی این حجم از اطلاعات سخت، دشوار و ناممکن است. از این رو شما نیاز به یک نرم افزار مدیریت دیجیتال دارید.

به یاد داشته باشید که هزینه صرف شده برای اتوماسیون کارها در مقابل زمانی که به دست می‌آورید، به شکل عجیبی ناچیز و عادلانه است.

بهره وری در ساعت های روز

نه به باورهای غلط، آری به نتایج منطقی

اگر شما می‌توانید یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید پس می‌توانید زندگی، بهره‌ وری و هم‌چین فعالیت‌های خودتان را نیز بهینه کنید.

مطالعات و تحقیقات زیادی در مورد چگونگی شناخت سیستم بدن و قدرت مغز وجود دارد که می‌تواند به شما در بهینه شدن بهره‌وری کمک کند. آیا تاکنون متوجه شدید که حواس‌پرتی افراد بین ساعت های 12 تا 4 ظهر بیش از دیگر ساعت های روز است؟ این از جمله نتایج منطقی و قطعی است که توسط رابرت کاپوگ، استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، به اشتراک گذاشته شده است. پس چه لزومی دارد شما در این ساعات بر اساس مطالعات انجام شده، انرژی خودتان را صرف کار بدون تمرکز کافی کنید.

اما اگر در مورد نتایج گزارش شده شک و تردیدی دارید، شما را دعوت به انجام آزمایش‌های مختلف و مقایسه نتایج می‌کنم. هرچند ممکن است این تصمیم شما در نهایت منجر به صرف زمان و هزینه و در نهایت همان که محققان آن سوی دنیا گفتند، شود.

برای بهره وری بیشتر کمی هم تنهایی بد نیست

بیشتر مردم، متوجه این نیستند که تمرکز بیش از اندازه روی یک چیز، به‌مانند حبس کردن خودمان داخل حصاری است که در نهایت منجر به شکست در رسیدن به اهداف و پدید آمدن نتایجی بر خلاف دلخواه می‌شود. برای همه لازم است که زمان‌هایی در طول زندگی دست از کار بکشند و وقتشان را صرفاً خرج خودشان و تنهایی کنند تا روح و مغزی آرام تر برای ادامه کارهای دیگرشان داشته باشند.

  • مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان داده است که میزان مشخصی از تنهایی باعث رشد فردی نسبت به دیگران می‌شود. همچنین علیرغم اینکه همه می‌دانند تنهایی بیش از حد در دوران نوجوانی می‌تواند خطرناک باشد اما تحقیقات نشان داد که مقدار مشخصی از تنهایی موجب بهبود شرایط روحی نوجوان و همچنین کسب نمرات بهتر در مدرسه شده است.

منبع: قدرت تنهایی (The Power of Lonely)

بسیار مهم است که زمانی برای فکر کردن داشته باشیم. «اورکا اورکا» گفتن ارشمیدس را یادتان هست؟ گاهی اوقات ما برای پیدا کردن راه حل مشکلات و مسائل نیاز به فکر کردن مستقیم نداریم.

 

واقعیت تلخی وجود دارد که باید آن را همین جا بگویم، اینکه یک شبه نمی‌توانید بهره‌وری خودتان را بهبود ببخشید. همه چیز در زندگی به تلاش و تمرین نیاز دارد. با نشستن و دست روی دست گذاشتن فقط فرصت‌ها را از دست خواهید داد. در عوض می‌توانید از این زمان برای یادگیری در مورد طبیعت بدن خودتان، پیدا کردن راه‌های عملی بهبود بهره‌وری و همچنین استفاده از انرژی و زمان در جهت مناسب برای داشتن زندگی سالم و شادتر بهره بگیرید.

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست