کسب درآمد از وبلاگ نویسی { حداقل روزی 250 هزار تومن }

  1. خانه
  2. کسب درآمد از اینترنت
  3. کسب درآمد از وبلاگ نویسی { حداقل روزی 250 هزار تومن }

شاید در این روزها در مورد کسب درآمد از وبلاگ نویسی یا به عبارت کلی تر تولید محتوا زیاد شنیده باشید ، و شاید هم اگر کمی قدرت نویسندگی و چیدن کلمات کنار هم را داشته باشید بارها قلقلک تان آمده که چرا من از این راه پول در نیاورم ؟

یا شاید هم دوست داشته باشید در کنار کار اصلی تان به عنوان کار دوم و به عنوان فریلنسر محتوا نویسی کنید و در ازای آن پول بگیرید و به این شکل از ساعت های بیکاری تان هم استفاده مفید بکنید .

در کنار تمام مهارت هایی که برای تولید محتوا به صورت حرفه ای نیاز دارید باید راه پول درآوردن از محتوا نویسی یا وبلاگ نویسی را هم بلد باشید .

اگر به کار تولید محتوا و وبلاگ نویسی علاقه مند باشید شاید تا به حال بارها شده است که سَرَکی در زندگی افراد حرفه ای در این زمینه کشیده باشید و کنجکاو شده باشید که چرا این افراد می توانند درآمدهای میلیونی داشته باشند اما شما حتی شاید تا به حال نتوانسته باشید 10 هزار تومان از طریق نویسندگی درآمدی به دست آورید .

مشخصا همه ما می دانیم که به غیر از نکات تخصصی و حرفه ای باید راه پول درآوردن در هر زمینه ای را بلد باشیم . چه زیادند افراد بسیار حرفه ای و متخصص که هیچ درآمدی ندارند و چه زیادند افرادی با تخصص و اطلاعات متوسط که کارشان و حتی نفس کشیدن شان پول ساز است !

شما دوست دارید جزو کدام دسته باشید ؟

اگر شما هم مثل من دوست دارید جزو گروه دوم باشید پس این 12 راهکار را انجام دهید :

1- مشخص کردن هدف دقیق درآمد وبلاگ نویسی

تعیین هدف در تولید محتوا و وبلاگ نویسی

این تقریبا یک عبارت نخ نما و کلیشه ای است که برای رسیدن به هر موفقیت و احساس رضایت از زندگی باید هدف خاصی را دنبال کنیم . در غیر این صورت چون دقیقا هدف مان از طی مسیر نامشخص است حتی اگر به موفقیتی هم برسیم احساس خوشایندی نداریم .

در مورد کسب درآمد از وبلاگ نویسی و تولید محتوا هم باید هدف خود را مشخص کنید . مثلا بگویید من دوست دارم تا یک ماه دیگر 50 تا مقاله 800 کلمه ای بنویسم و حداقل 35 تای آن را بفروشم و 875 هزار تومان در آمد داشته باشم .

تعیین هدف تولید محتوا می تواند روزانه یا ماهانه باشد . اما بهتر است در کنار وضوح خیلی هم طولانی نباشد که بتوانید مسیر را ارزیابی کنید و نتیجه را تجزیه و تحلیل کنید و اگر مسیری را اشتباه رفته اید بتوانید آن را به سرعت تغییر بدهید .

 

2. برنامه ریزی برای کسب درآمد از طریق نوشتن

برنامه ریزی رد تولید محتوا

برای رسیدن به هدف کسب درآمد از وبلاگ نویسی باید برنامه خاص و اختصاصی برای خودتان تنظیم کنید . مثلا شاید یک فرد 800 کلمه را در 15 دقیقه بنویسید و یک نفر دیگر در 2 ساعت . پس اول از همه چیز باید عادات نوشتنی خودتان را بشناسید و بعد بر اساس آنها برای خود برنامه ریزی کنید .

مثلا باید بدانید چند ساعت می توانید برای نویسندگی وقت بگذارید ؟

آیا می خواهید تمام وقت در تولید محتوا کار کنید یا نه فقط به صورت پاره وقت و در کنار کارهای دیگر می خواهید بنویسید ؟

زمانی که بتوانید به این سوالها و سوالات مشابه پاسخ درستی بدهید می توانید یک برنامه خوب برای خودتان بنویسید. البته در کنار این نوع برنامه باید برنامه ریزی مالی دقیق هم داشته باشید مثلا اگر در حال حاضر فقط یک مشتری دارید که در پرداخت ها هم اتفاقا بدقول است و احساس می کنید هیچ پیشرفتی ندارید پس برنامه ریزی شما باید این طور باشد که همین فردا کار با او را قطع کنید و برای خود مشتری سازی کنید .

در طول این مقاله و مقاله های مرتبط حتما در مورد نحوه مشتری سازی برای وبلاگ نویسی و تولید محتوا زیاد صحبت می کنیم.

3. با لبخند بنویسید!

تولید محتوا با لبخند

شاید در ظاهر این راهکار کمی بی ربط به نظر برسد اما مطمئن باشید یکی از مهمترین قسمت های نویسندگی است . البته اینجا لبخند یعنی احساس رضایت و حال خوب داشتن . بدون لذت بردن از نوشتن و حال خوب داشتن در زمان نوشتن نمی توانید کلمات را به زیبایی کنار هم بچینید تا متن جذاب و مخاطب پسندی داشته باشید .

عدم احساس درونی رضایت و خوشحالی از نوشتن باعث می شود شما فقط یک ” سالادی از کلمات “تحویل مخاطب بدهید و محتوای شما هیچ ارزشی برای مشتری یا کارفرما ایجاد نکند و قطعا او هم حاضر نمیشود در مقابل این سالاد دیر هضم به شما پولی بدهد !

4. روی نوشتن تمرکز کنید نه روی درآمد از وبلاگ

کسب درآمد از تولید محتوا

درست است که حتی عنوان این مقاله مرتبط به کسب درآمد از طریق نویسندگی است ، اما این موضوع را باید بقچه کنید و یک گوشه دنجی در مغزتان بگذارید و در هنگام نوشتن به هیچ وجه به آن فکر نکنید .

اگر در تولید محتوا و نویسندگی بخواهید دائما به این فکر کنید که به ازای هر کلمه ای که می نویسم چند تومان میگیرم ، قطعا هیچ درآمدی نخواهید داشت .

پس بهتر است در زمان نوشتن و تولید محتوا فقط و فقط روی کار تمرکز کنید و فکر کردن به جنبه مالی را به آخر ماه موکول کنید . شاید بعد از مدتی درآمدی که دارید حتی برای خودتان هم باور نکرردنی باشد .

5. بخوانید و بخوانید و بخوانید !

بخوانید و یاد بگیرید و یاد بدهید

قطعا هیچ فرد متخصصی بدون کسب اطلاعات و دانش روز در مورد تخصص خودش نمی تواند در زمینه کاری اش موفق شود . یک نویسنده و تولید کننده محتوا هم باید هر روز بیشتر بخواند و بیشتر بداند وگرنه چیزی برای عرضه به مشتری و مخاطب ندارد .

کارفرما زمانی به شما پول خوبی میدهد که احساس کند شما حرفی برای گفتن دارید . خصوصا نویسنده تجاری و یا به عبارتی نویسندگی برای سایت ها نیاز به دانش سئو SEO دارد که دائما هم به روز می شود و اگر نتوانید خودتان را به آن برسانید قطعا از کسب درآمد باز می مانید .

البته در این مقاله : “۵ راه ساده کردن سئو SEO ، یکبار برای همیشه” ما کمی اجرای سئو محتوا و بهینه سازی سایت را برای شما ساده کرده ایم .

پس بهتر است روزی حداقل 30 دقیقه تا 1 ساعت از وقت تان را برای خواندن و جستجو در مورد محتوا و نویسندگی بگذارید . حتی اگر یک روز انقدر بی حوصله باشید که نتوانید کتاب یا مجله ای به دست بگیرید یا به صورت آنلاین بخوانید، در این روزها هم نظم خواندن را از دست ندهید . حتی اگر شده است فقط صفحه گوگل را باز کنید و تایپ کنید : تولید محتوا ، وبلاگ نویسی ، Content و… فقط 10 تا صفحه اول را مرور کنید و نگاهی به آنها بیاندازید حتما این کار را انجام دهید .

6. برای کسب درآمد از وبلاگ باید عاشق باشید

گیم آف ترونز و تولید محتوا !

در شروع کار شاید کمی برای تان سخت باشد اما مطمئن باشید بعد از مدتی انقدر شیفته کار می شوید که حتی سریال “گیم آف ترونز  Game of Thrones ” هم نمی تواند شما را جذب کند و مانع کارتان شود !

در ضمن شاید ما همیشه نظاره گر افراد موفق باشیم و از بیرون به آنها نگاه کنیم و حسرت زندگی و موفقیت آنها را بخوریم، ولی ذهن تنبل ما فقط ظاهر قضیه و موفقیت امروز آنها را می بیند نه شب بیداری ها و ساعت ها پشت میز نشتن آنها را .

مثلا شاید با خواندن کتاب ” جزء از کل ” استیو تولتز حسرت بخوریم که کاش ما جای نویسنده آن بودیم و موفقیت امروز و فروش زیاد این کتاب را ببینیم ، اما شاید بد نباشد به 5 سال شب بیداری ها و ساعت ها سختی کشیدن و نوشتن و گردن درد و مچ درد نویسنده هم کمی فکر کنیم .

چگونه در ۱۰ دقیقه ۹۳ ایده برای پست وبلاگ پیدا کنید

 

7. در شبکه های اجتماعی هم فعال باشید

تولید محتوا و شبکه های اجتماعی

بیشتر ما شاید ساعت در حال گردش در عکس های ناهار و شما مسافرت های دوستانمان در اینستاگرام باشیم اما همین که بحث فعال بودن در شبکه های اجتماعی برای کار و جذب مشتری پیش میاید همه ما سرمان شلوغ میشود و کلا روزی یکبار هم تلگرام و اینستاگرام و توییتر خودمان را باز نمی کنیم!

اما باید بدانید که اگر می خواهید در یک روز درآمدی حداقل معادل 120 هزارتومان از نویسندگی و تولید محتوا داشته باشید باید در شبکه های اجتماعی خصوصا شبکه اجتماعی ای مثل لینکدین و فیس بوک فعالیت داشته باشید تا مشتریان خود را در این مکان ها به تور بیاندازید !

8. پیشنهاد هیچ شرکتی را رد نکنید

هیچ کدام از پیشنهادهای نویسندگی را رد نکنید

اگر با فعالیت در این شبکه های اجتماعی یا به هر طریق دیگری یک شرکت هرچند کوچک و ناشناخته به شما پیشنهاد همکاری داد سریع رو هوا پیشنهاد را شکار کنید و شروع به کار کنید .

شاید حتی در ابتدای کار پیشنهاد قیمت شرکت ها بسیار پایین و ناچیز باشد اما این را بدانید که اگر کار خوبی به آنها تحویل بدهید نان تان در روغن است و قطعا بعد از مدتی پیشنهاد همکاری بلند مدت را دریافت می کنید و درآمد ثابت ماهیانه شما بیشتر میشود.

توجه : به هیچ وجه به کوچک بودن و کم درآمد بودن شرکت هایی که به شما پیشنهاد می دهند و از نظر شما کار کردن با آنها هیچ اعتباری برای شما نمی آورد و شاید به نوعی تازه کار در حوزه تخصصی شان به حساب می آیند، نگاه نکنید . اتفاقا شاید همین شرکت ها واستارت آپ های تازه کار برای شما بسیار درآمد زاتر باشند تا شرکت ها و سایت های بزرگی مانند دیجی کالا یا اسنپ .

9. مهربان و خوش برخورد باشید

در تولید محتوا مهربان باشید

خوش برخوردی و زبان خوش و احترام به مشتری یا کارفرما جادو می کند . یکبار امتحان کنید . این روزها هیچ کسی حوصله کار کردن با یک آدم نق و نقو و غر و غرو و بداخلاق را ندارد .

حتی اگر شما بسیار حرفه ای باشید اما اخلاق خوبی نداشته باشید، قطعا نمی توانید مشتریان را برای خودتان حفظ کنید .

و مطمئن باشید حتی اگر سطح کار متوسط داشته باشید اما روی خوش داشته باشید و با روی باز با کارفرما یا مشتری برخورد کنید او انقدر به شما وابسته عاطفی می شود که حتی لحظه ای به همکاری با فرد دیگری فکر نمیکند .

10. حتما در سایت های تولید محتوا ثبت نام کنید

سفارش تولید محتوا

این روزها هر روز به تعداد سایت هایی که تولید محتوا می کنند اضافه میشود و چه جایی برای فریلنسرها بهتر از در معرض دید بودن کارفرما و مشتری واقعی در این سایت ها .

ما هم در رایتینا در بخش نویسندگان از فریلنسر های علاقه مند دعوت می کنیم که ثبت نام کنند و به محض دریافت درخواست آنها و ارزیابی توسط سردبیر رایتینا ، در صورت تایید می توانید به ازای هر کلمه ای که می نویسید کسب درآمد کنید .

می خواهم نویسنده در رایتینا شوم و کسب درآمد کنم

11. کند خوانی و تند نویسی را تمرین کنید

تندنویسی در تولید محتوا و وبلاگ نویسی

برای اینکه در ماه های اول کار بتوانید روزانه حداقل 200 هزار تومان درآمد داشته باشید لازم است تندنویسی را تمرین کنید . اگر قرار باشد شما انقدر کند باشید که در 8- 10 ساعت فقط بخواهید 1000 کلمه بنویسید قطعا کسب درآمد حتی کمتر از این مقدار هم در حد یک رویا برای شما می شود .

پس یکی از مهارت های کلیدی که باید از همین لحظه شروع کنید تمرین کنید مهارت کند خوانی و تند نویسی است ! باید حداقل سعی کنید در هر ساعت 1000 کلمه بنویسید. اصلا نترسید.

فقط در روزهای اول برای تمرین تند نویسی به کمک یک کرنومتر ،خودکار در دست بگیرید و یک برگه سفید جلوی رویتان بگذارید یا دستتان را روی کیبورد بگذارید و شروع کنید به نوشتن هرچیزی که به ذهنتان می رسد ، حتی اگر چیزهایی که می نویسید از دید خودتان پرت و پلا و بی ربط هم باشد ولی باز هم بدون وقفه بنویسید . این بهترین نوع تمرین تند نویسی و تمرکز مغز روی نوشتن است .

تمامی این 11 راهکار ، تجربه شخصی نویسنده در شروع کار نویسندگی و کسب درآمد از طریق تولید محتوا است.

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۱۷ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

کسب درآمد از وبلاگ نویسی { حداقل روزی 250 هزار تومن }

شاید در این روزها در مورد کسب درآمد از وبلاگ نویسی یا به عبارت کلی تر تولید محتوا زیاد شنیده باشید ، و شاید هم اگر کمی قدرت نویسندگی و چیدن کلمات کنار هم را داشته باشید بارها قلقلک تان آمده که چرا من از این راه پول در نیاورم ؟

یا شاید هم دوست داشته باشید در کنار کار اصلی تان به عنوان کار دوم و به عنوان فریلنسر محتوا نویسی کنید و در ازای آن پول بگیرید و به این شکل از ساعت های بیکاری تان هم استفاده مفید بکنید .

در کنار تمام مهارت هایی که برای تولید محتوا به صورت حرفه ای نیاز دارید باید راه پول درآوردن از محتوا نویسی یا وبلاگ نویسی را هم بلد باشید .

اگر به کار تولید محتوا و وبلاگ نویسی علاقه مند باشید شاید تا به حال بارها شده است که سَرَکی در زندگی افراد حرفه ای در این زمینه کشیده باشید و کنجکاو شده باشید که چرا این افراد می توانند درآمدهای میلیونی داشته باشند اما شما حتی شاید تا به حال نتوانسته باشید 10 هزار تومان از طریق نویسندگی درآمدی به دست آورید .

مشخصا همه ما می دانیم که به غیر از نکات تخصصی و حرفه ای باید راه پول درآوردن در هر زمینه ای را بلد باشیم . چه زیادند افراد بسیار حرفه ای و متخصص که هیچ درآمدی ندارند و چه زیادند افرادی با تخصص و اطلاعات متوسط که کارشان و حتی نفس کشیدن شان پول ساز است !

شما دوست دارید جزو کدام دسته باشید ؟

اگر شما هم مثل من دوست دارید جزو گروه دوم باشید پس این 12 راهکار را انجام دهید :

1- مشخص کردن هدف دقیق درآمد وبلاگ نویسی

تعیین هدف در تولید محتوا و وبلاگ نویسی

این تقریبا یک عبارت نخ نما و کلیشه ای است که برای رسیدن به هر موفقیت و احساس رضایت از زندگی باید هدف خاصی را دنبال کنیم . در غیر این صورت چون دقیقا هدف مان از طی مسیر نامشخص است حتی اگر به موفقیتی هم برسیم احساس خوشایندی نداریم .

در مورد کسب درآمد از وبلاگ نویسی و تولید محتوا هم باید هدف خود را مشخص کنید . مثلا بگویید من دوست دارم تا یک ماه دیگر 50 تا مقاله 800 کلمه ای بنویسم و حداقل 35 تای آن را بفروشم و 875 هزار تومان در آمد داشته باشم .

تعیین هدف تولید محتوا می تواند روزانه یا ماهانه باشد . اما بهتر است در کنار وضوح خیلی هم طولانی نباشد که بتوانید مسیر را ارزیابی کنید و نتیجه را تجزیه و تحلیل کنید و اگر مسیری را اشتباه رفته اید بتوانید آن را به سرعت تغییر بدهید .

 

2. برنامه ریزی برای کسب درآمد از طریق نوشتن

برنامه ریزی رد تولید محتوا

برای رسیدن به هدف کسب درآمد از وبلاگ نویسی باید برنامه خاص و اختصاصی برای خودتان تنظیم کنید . مثلا شاید یک فرد 800 کلمه را در 15 دقیقه بنویسید و یک نفر دیگر در 2 ساعت . پس اول از همه چیز باید عادات نوشتنی خودتان را بشناسید و بعد بر اساس آنها برای خود برنامه ریزی کنید .

مثلا باید بدانید چند ساعت می توانید برای نویسندگی وقت بگذارید ؟

آیا می خواهید تمام وقت در تولید محتوا کار کنید یا نه فقط به صورت پاره وقت و در کنار کارهای دیگر می خواهید بنویسید ؟

زمانی که بتوانید به این سوالها و سوالات مشابه پاسخ درستی بدهید می توانید یک برنامه خوب برای خودتان بنویسید. البته در کنار این نوع برنامه باید برنامه ریزی مالی دقیق هم داشته باشید مثلا اگر در حال حاضر فقط یک مشتری دارید که در پرداخت ها هم اتفاقا بدقول است و احساس می کنید هیچ پیشرفتی ندارید پس برنامه ریزی شما باید این طور باشد که همین فردا کار با او را قطع کنید و برای خود مشتری سازی کنید .

در طول این مقاله و مقاله های مرتبط حتما در مورد نحوه مشتری سازی برای وبلاگ نویسی و تولید محتوا زیاد صحبت می کنیم.

3. با لبخند بنویسید!

تولید محتوا با لبخند

شاید در ظاهر این راهکار کمی بی ربط به نظر برسد اما مطمئن باشید یکی از مهمترین قسمت های نویسندگی است . البته اینجا لبخند یعنی احساس رضایت و حال خوب داشتن . بدون لذت بردن از نوشتن و حال خوب داشتن در زمان نوشتن نمی توانید کلمات را به زیبایی کنار هم بچینید تا متن جذاب و مخاطب پسندی داشته باشید .

عدم احساس درونی رضایت و خوشحالی از نوشتن باعث می شود شما فقط یک ” سالادی از کلمات “تحویل مخاطب بدهید و محتوای شما هیچ ارزشی برای مشتری یا کارفرما ایجاد نکند و قطعا او هم حاضر نمیشود در مقابل این سالاد دیر هضم به شما پولی بدهد !

4. روی نوشتن تمرکز کنید نه روی درآمد از وبلاگ

کسب درآمد از تولید محتوا

درست است که حتی عنوان این مقاله مرتبط به کسب درآمد از طریق نویسندگی است ، اما این موضوع را باید بقچه کنید و یک گوشه دنجی در مغزتان بگذارید و در هنگام نوشتن به هیچ وجه به آن فکر نکنید .

اگر در تولید محتوا و نویسندگی بخواهید دائما به این فکر کنید که به ازای هر کلمه ای که می نویسم چند تومان میگیرم ، قطعا هیچ درآمدی نخواهید داشت .

پس بهتر است در زمان نوشتن و تولید محتوا فقط و فقط روی کار تمرکز کنید و فکر کردن به جنبه مالی را به آخر ماه موکول کنید . شاید بعد از مدتی درآمدی که دارید حتی برای خودتان هم باور نکرردنی باشد .

5. بخوانید و بخوانید و بخوانید !

بخوانید و یاد بگیرید و یاد بدهید

قطعا هیچ فرد متخصصی بدون کسب اطلاعات و دانش روز در مورد تخصص خودش نمی تواند در زمینه کاری اش موفق شود . یک نویسنده و تولید کننده محتوا هم باید هر روز بیشتر بخواند و بیشتر بداند وگرنه چیزی برای عرضه به مشتری و مخاطب ندارد .

کارفرما زمانی به شما پول خوبی میدهد که احساس کند شما حرفی برای گفتن دارید . خصوصا نویسنده تجاری و یا به عبارتی نویسندگی برای سایت ها نیاز به دانش سئو SEO دارد که دائما هم به روز می شود و اگر نتوانید خودتان را به آن برسانید قطعا از کسب درآمد باز می مانید .

البته در این مقاله : “۵ راه ساده کردن سئو SEO ، یکبار برای همیشه” ما کمی اجرای سئو محتوا و بهینه سازی سایت را برای شما ساده کرده ایم .

پس بهتر است روزی حداقل 30 دقیقه تا 1 ساعت از وقت تان را برای خواندن و جستجو در مورد محتوا و نویسندگی بگذارید . حتی اگر یک روز انقدر بی حوصله باشید که نتوانید کتاب یا مجله ای به دست بگیرید یا به صورت آنلاین بخوانید، در این روزها هم نظم خواندن را از دست ندهید . حتی اگر شده است فقط صفحه گوگل را باز کنید و تایپ کنید : تولید محتوا ، وبلاگ نویسی ، Content و… فقط 10 تا صفحه اول را مرور کنید و نگاهی به آنها بیاندازید حتما این کار را انجام دهید .

6. برای کسب درآمد از وبلاگ باید عاشق باشید

گیم آف ترونز و تولید محتوا !

در شروع کار شاید کمی برای تان سخت باشد اما مطمئن باشید بعد از مدتی انقدر شیفته کار می شوید که حتی سریال “گیم آف ترونز  Game of Thrones ” هم نمی تواند شما را جذب کند و مانع کارتان شود !

در ضمن شاید ما همیشه نظاره گر افراد موفق باشیم و از بیرون به آنها نگاه کنیم و حسرت زندگی و موفقیت آنها را بخوریم، ولی ذهن تنبل ما فقط ظاهر قضیه و موفقیت امروز آنها را می بیند نه شب بیداری ها و ساعت ها پشت میز نشتن آنها را .

مثلا شاید با خواندن کتاب ” جزء از کل ” استیو تولتز حسرت بخوریم که کاش ما جای نویسنده آن بودیم و موفقیت امروز و فروش زیاد این کتاب را ببینیم ، اما شاید بد نباشد به 5 سال شب بیداری ها و ساعت ها سختی کشیدن و نوشتن و گردن درد و مچ درد نویسنده هم کمی فکر کنیم .

چگونه در ۱۰ دقیقه ۹۳ ایده برای پست وبلاگ پیدا کنید

 

7. در شبکه های اجتماعی هم فعال باشید

تولید محتوا و شبکه های اجتماعی

بیشتر ما شاید ساعت در حال گردش در عکس های ناهار و شما مسافرت های دوستانمان در اینستاگرام باشیم اما همین که بحث فعال بودن در شبکه های اجتماعی برای کار و جذب مشتری پیش میاید همه ما سرمان شلوغ میشود و کلا روزی یکبار هم تلگرام و اینستاگرام و توییتر خودمان را باز نمی کنیم!

اما باید بدانید که اگر می خواهید در یک روز درآمدی حداقل معادل 120 هزارتومان از نویسندگی و تولید محتوا داشته باشید باید در شبکه های اجتماعی خصوصا شبکه اجتماعی ای مثل لینکدین و فیس بوک فعالیت داشته باشید تا مشتریان خود را در این مکان ها به تور بیاندازید !

8. پیشنهاد هیچ شرکتی را رد نکنید

هیچ کدام از پیشنهادهای نویسندگی را رد نکنید

اگر با فعالیت در این شبکه های اجتماعی یا به هر طریق دیگری یک شرکت هرچند کوچک و ناشناخته به شما پیشنهاد همکاری داد سریع رو هوا پیشنهاد را شکار کنید و شروع به کار کنید .

شاید حتی در ابتدای کار پیشنهاد قیمت شرکت ها بسیار پایین و ناچیز باشد اما این را بدانید که اگر کار خوبی به آنها تحویل بدهید نان تان در روغن است و قطعا بعد از مدتی پیشنهاد همکاری بلند مدت را دریافت می کنید و درآمد ثابت ماهیانه شما بیشتر میشود.

توجه : به هیچ وجه به کوچک بودن و کم درآمد بودن شرکت هایی که به شما پیشنهاد می دهند و از نظر شما کار کردن با آنها هیچ اعتباری برای شما نمی آورد و شاید به نوعی تازه کار در حوزه تخصصی شان به حساب می آیند، نگاه نکنید . اتفاقا شاید همین شرکت ها واستارت آپ های تازه کار برای شما بسیار درآمد زاتر باشند تا شرکت ها و سایت های بزرگی مانند دیجی کالا یا اسنپ .

9. مهربان و خوش برخورد باشید

در تولید محتوا مهربان باشید

خوش برخوردی و زبان خوش و احترام به مشتری یا کارفرما جادو می کند . یکبار امتحان کنید . این روزها هیچ کسی حوصله کار کردن با یک آدم نق و نقو و غر و غرو و بداخلاق را ندارد .

حتی اگر شما بسیار حرفه ای باشید اما اخلاق خوبی نداشته باشید، قطعا نمی توانید مشتریان را برای خودتان حفظ کنید .

و مطمئن باشید حتی اگر سطح کار متوسط داشته باشید اما روی خوش داشته باشید و با روی باز با کارفرما یا مشتری برخورد کنید او انقدر به شما وابسته عاطفی می شود که حتی لحظه ای به همکاری با فرد دیگری فکر نمیکند .

10. حتما در سایت های تولید محتوا ثبت نام کنید

سفارش تولید محتوا

این روزها هر روز به تعداد سایت هایی که تولید محتوا می کنند اضافه میشود و چه جایی برای فریلنسرها بهتر از در معرض دید بودن کارفرما و مشتری واقعی در این سایت ها .

ما هم در رایتینا در بخش نویسندگان از فریلنسر های علاقه مند دعوت می کنیم که ثبت نام کنند و به محض دریافت درخواست آنها و ارزیابی توسط سردبیر رایتینا ، در صورت تایید می توانید به ازای هر کلمه ای که می نویسید کسب درآمد کنید .

می خواهم نویسنده در رایتینا شوم و کسب درآمد کنم

11. کند خوانی و تند نویسی را تمرین کنید

تندنویسی در تولید محتوا و وبلاگ نویسی

برای اینکه در ماه های اول کار بتوانید روزانه حداقل 200 هزار تومان درآمد داشته باشید لازم است تندنویسی را تمرین کنید . اگر قرار باشد شما انقدر کند باشید که در 8- 10 ساعت فقط بخواهید 1000 کلمه بنویسید قطعا کسب درآمد حتی کمتر از این مقدار هم در حد یک رویا برای شما می شود .

پس یکی از مهارت های کلیدی که باید از همین لحظه شروع کنید تمرین کنید مهارت کند خوانی و تند نویسی است ! باید حداقل سعی کنید در هر ساعت 1000 کلمه بنویسید. اصلا نترسید.

فقط در روزهای اول برای تمرین تند نویسی به کمک یک کرنومتر ،خودکار در دست بگیرید و یک برگه سفید جلوی رویتان بگذارید یا دستتان را روی کیبورد بگذارید و شروع کنید به نوشتن هرچیزی که به ذهنتان می رسد ، حتی اگر چیزهایی که می نویسید از دید خودتان پرت و پلا و بی ربط هم باشد ولی باز هم بدون وقفه بنویسید . این بهترین نوع تمرین تند نویسی و تمرکز مغز روی نوشتن است .

تمامی این 11 راهکار ، تجربه شخصی نویسنده در شروع کار نویسندگی و کسب درآمد از طریق تولید محتوا است.

 

۱۷ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست