چگونه یک دکمه CTA خاص در صفحه اصلی می تواند 371 % نرخ کلیک را افزایش دهد ؟ (4 راهکار تجربه شده + معرفی ابزار )

  1. خانه
  2. دیجیتال مارکتینگ
  3. چگونه یک دکمه CTA خاص در صفحه اصلی می تواند 371 % نرخ کلیک را افزایش دهد ؟ (4 راهکار تجربه شده + معرفی ابزار )

صفحه اصلی Home page بی برو برگرد یکی از صفحات مهم سایت شما در مورد افزایش نرخ تبدیل است . زمانی که بازدید کننده کلمه کلیدی خاصی را جستجو میکند و به سایت شما میرسد معمولا ما انتظار داریم که بی برو برگرد یک اقدامی کند . مثلا ثبت نام کند ، خرید کند یا ایمیل خود را ثبت کند و یا حتی اقدامی کوچک تر و کم اهمیت تر مانند رفتن به یکی از صفحات داخلی سایت را انجام دهد . ولی با دیدن آمار و ارقام قطعا تعجب میکنید و شاید هم کاملا ناامید شوید .

طبق آمار AdRoll حدود 98% بازدید کنندگانی که برای اولین بار به سایت ما سر میزنند بدون هیچ اقدامی سایت را می بندند و ما را ترک می کنند . این آمار قطعا ناامید کننده هست و اگر زودتر فکری به حال افزایش نرخ تبدیل نکنید مانند بسیاری از کسب و کارها ورشکست و ناامیدتر از امروز می شوید .

مشخصا ممکن است بسیاری از شرکت ها برای افزایش نرخ تبدیل سایت خود به روش های گران قیمت بهینه سازی نرخ تبدیل روی بیاورند اما یکی از اهداف ما در رایتینا این است که از روش هایی صحبت کنیم که هزینه کمتری دارند و یا اینکه خودتان با آموزش بتوانید آنها را برای بهبود سایت تان به کار ببرید و نتیجه خوبی هم بگیرید .

با هم یاد بگیریم : چگونه صفحه اصلی سایت مان را جوری طراحی کنیم و برای آن محتوا بنویسیم که نرخ تبدیل صفحه به میزان زیادی افزایش یابد ؟

1- تمرکز فقط روی یک CTA (Call To Actions ) ( یا دعوت به مخاطب برای انجام یک کار )

قبل از اینکه این مورد را توضیح بدهیم شاید بهتر باشد برای اینکه مطمئن شویم همه مفهوم CTA را می دانند کمی در مورد آن صحبت کنیم .

CTA در انگلیسی مخفف Call To Action است که شاید در فارسی بتوان به فراخوان برای عمل مخاطب یا تشویق مخاطب به انجام یک کار خاص  ترجمه کرد . یعنی ما با محتوا نویسی و طراحی دکمه های CTA از مخاطب می خواهیم فعالیت خاصی را انجام دهد .

مثلا در زیر چند نمونه CTA را می توانید ببینید .

نمونه دکمه CTA

نمونه دکمه CTA فراخوان به عمل کاربر

نمونه دکمه CTA تشویق کاربر به انجام کاری

 

اما نکته ای که در اینجا مد نظر ماست این است که :

به چه نحوی باید از CTA ها در صفحه استفاده کنیم که نرخ تبدیل سایت مان را بالا ببریم ؟

فقط روی یک CTA متمرکز شوید

بهترین کار برای اینکه متوجه شوید سایت شما برای مخاطب ساده و کاربرپسند است این است که برای چند دقیقه کلا فراموش کنید که صاحب سایت هستید . برای چند لحظه سفری کنید به ذهن مخاطب . به این شکل که خودتان را جای بازدید کننده ای که برای اولین بار به سایت شما می آید بگذارید . برای اینکار در گوگل کلمه کلیدی اصلی یا اسم سایت تان را جستجو کنید و از طریق گوگل وارد سایت تان شوید .

۱۰۱ راه افزایش ترافیک ارگانیک ، نرخ تبدیل و فروش سایت ( ارائه راهکارهای تجربه شده برای بهبود سئو + معرفی ۲۸ ابزار کاربردی )

خب حالا از خودتان بپرسید : آیا در یک نگاه هدف اصلی این سایت را تشخیص دادید ؟

CTA این سایت چیست ؟

آیا چندین گزینه پیش روی شماست که کاملا شما را گیج کرده است ؟

آیا شما در یک جا در صفحه اول از بازدید کننده خواسته اید نسخه رایگان نرم افزار شما را امتحان کند ، در جای دیگر خواسته اید که در خبرنامه وبلاگ شما ثبت نام کند و در جای دیگری خواسته اید که در وبینار رایگان شما شرکت کند و.. و توقع هم دارید که بازدید کننده همه این سه اقدام را همزمان انجام دهد ؟!

قطعا این اتفاق در واقعیت نمی افتد و کاری که بازدید کننده در این شرایط انجام میدهد این است که دکمه خروج را بزند و سایت شما را ترک کند و زودتر از این سردرگمی خلاص شود .

CTA ها گاهی در سایت ها و تولید محتوای سایت نادیده گرفته میشوند اما باید بدانیم بسیار مهم هستند و در نرخ ترک یا Bounce و نرخ تبدیل بسیار تاثیر گذار هستند .

دکمه های دعوت به اقدام علاوه بر افزایش نرخ تبدیل در تعیین عملکرد بعدی کاربر هم مهم هستند . مثلا در یک مطالعه که در این سایت گزارش شده است ، آمارها این طور نشان میدهد که استفاده از فقط یک CTA خاص در یک صفحه می تواند 371 % کلیک را افزایش دهد و 1.617 % فروش را بیشتر کند .

 

و علت این میزان افزایش در کلیک و فروش کاملا مشخص است ، ما با تمرکز روی یک CTA خاص و تولید محتوای مربوط به آن، کاربر را ترغیب به انجام یک عمل میکنیم که یا دوست دارد آن اقدام را انجام دهد یا دوست ندارد و انجام نمی دهد و این تصمیم گیری برایش بسیار راحت تر است تا اینکه در بین چندین گزینه گرفتار شود و کاملا گیج شود و ترجیح بدهد هر چه زودتر خودش را از این تصمیم گیری سخت آزاد کند .

در مقاله    آموزش تولید محتوا – ۸ هک روان شناسی در تولید محتوای جذاب برای مخاطب ( + بررسی نمونه های موفق )  هم همین موضوع در مورد تعداد و تنوع زیاد محصولات و گیج شدن مشتری یا بازدید کننده صحبت کردیم و به عنوان یکی از هک های رواشناسی برای افزایش فروش گفتیم که باید سعی کنیم پارادوکس انتخاب را در ذهن مخاطب به حداقل میزان ممکن برسانیم .

البته علاوه بر CTA باید حواسمان به تعداد لینک های زیاد هم باشد . اگر تعداد لینک ها در یک صفحه از حد مشخص و استانداردی بیشتر باشد باعث گیج شدن مخاطب و کاهش نرخ تبدیل میشود .

تاثیر لینک های داخلی زیاد در صفحه اصلی سایت

این روزها بسیاری از سایت هایی که به اثرات و نتایج استفاده از یک CTA و متمرکز شدن روی آن در صفحه اصلی یا صفحات Landing Page پی برده اند مانند سایت Crazy Egg یا Slack سعی کرده اند این قانون را رعایت کنند و مشخصا نتایج بسیار خوبی هم گرفته اند .

2- محتوای صفحه اصلی باید کوتاه و مختصر باشد

در مقالات قبل مانند    شاید بارها به آمار و ارقام و تحقیقات مختلفی اشاره کردیم که طولانی بودن متن مقالات وبلاگ می تواند نرخ کلیک و زمان حضور در سایت یا Time on site  را افزایش میدهد اما در مورد صفحه اصلی شاید نتایج کاملا برعکس نشان میدهد که اتفاقا هرچه محتوای صفحه اصلی خلاصه تر و کوتاه تر باشد بیشتر می تواند منجر به تبدیل شود .

آموزش تولید محتوا - تاثیر تعداد کلمات در افزایش رتبه سایت

ما هم در ابتدای کار رایتینا شاید باورتان نشود اما بیش از 3000 هزار کلمه برای صفحه اصلی نوشته بودیم ! و این احتمالا تجربه ای است که همه صاحبین سایت داشته اند . چون همه ما دوست داریم هرچیزی که در ذهنمان هست را در مورد سایت و کسب و کارمان به مخاطب بگوییم . شاید عجیب باشد ولی بازدید کننده ها این روزها بسیار تنبل تر از حد تصور ما هستند و حتی به خود زحمت اسکرول کردن را نمی دهند و سریع می خواهند سایت را ببندند و به فعالیت بعدی یا سایت بعدی شان سری بزنند !

فقط ۳ ثانیه فرصت دارید تا بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید!

شاید تقریبا 60% اطلاعاتی که ما به اشتراک میگذاریم در صفحه اصلی اصلا خوانده نشود و مخاطب به آنها اهمیتی نمی دهد . و اگر این مورد به ما اثبات شد چرا نباید تغییری ایجاد کنیم ؟

سایت هایی مانند  ConversionXL  سایت های تعداد زیادی از مشتریان خود را بررسی کردند و به نتایج جالبی رسیدند . و در بسیاری از تحقیقات آنها صفحات اصلی و یا فرم هایی با محتوای کوتاه تر به طرز چشم گیری افزایش در نرخ تبدیل داشتند .

در این تحقیق تقریبا تا جای ممکن مطالب اضافی را حذف کردند و فقط عناوین مهم و CTA را نگه داشتند و این نتایج به دست آمد :

تست a/b

صفحات اصلی یا فرم هایی با محتوای کوتاه تر 97 % بازدید بیشتری داشتند نسبت به صفحات ویژگی ها با محتواهای طولانی .

تست a/b حجم محتوای صفحه اصلی

تولید محتوای صفحه اصلی

 

تست a/b محتوای صفحه اصلی سایت

 

3– تاثیر تیترهای جذاب در صفحه اصلی در افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل

آیا خود شما روی عبارت های کلیشه ای و حوصله سر بر و خسته کننده کلیک میکنید ؟ اگر جواب شما هم “نه” هست پس نباید توقع داشته باشید که مخاطب شما تمایلی به کلیک کردن روی عبارات تکراری و و خسته کننده سایت شما را داشته باشد . البته در این مورد باید یک منتقد خوب برای سایت خودتان باشید نه اینکه همه چیز را عالی ببینید !! در این مورد کمی سخت گیر باشید

کاملا واضح است که تیترها و عناوین جذاب و عجیب و غریب تعداد کلیک بیشتری را به سمت خود جذب میکنند . و شما برای جذب مخاطب فقط چند ثانیه فرصت دارید . همین قانون تیترهای جذاب برای محتوای سایت در مورد محتوای صفحه اصلی هم صادق است . اگر شما نتوانید در همان نگاه اول چند دهم ثانیه ای مخاطب او را جذب کنید ممکن است برای همیشه او را از دست بدهید .

برای مثال صفحه اول سایت Instapage  را ببینید :

تیترهای جذاب در تولید محتوای صفحه اصلی سایت

یک تیتر جذب کننده و اطمینان بخش !

این دقیقا باید هدف همه صاحبین کسب و کار و سایت ها باشد که به مخاطب بگویند محصول آنها قرار است چه تغییری در زندگی مخاطب و مشتری ایجاد کند . مثلا اگر ما صاحب محصول یا کسب و کاری هستیم که به اصطلاح به آنها B2B می گویند یعنی محصول یا خدماتی را برای ارائه به سایر کسب و کارها داریم ، باید به مخاطب خود بگوییم که آیا محصول یا خدمات ما منجر به افزایش درآمد و سرمایه آنها میشود؟ آیا منجر به افزایش فروش آنها میشود ؟

هر زمان که بتوانیم به این سوالات در ذهن خودمان پاسخ مناسبی داشته باشیم می توانیم پاسخ مناسبی هم برای مخاطب هدف مان بنویسیم و منتشر کنیم .

واقعیت این است که در همه نوع کسب و کاری افراد هیچ نیازی به محصول یا خدمات ما ندارند مگر اینکه ما خودمان این نیاز را ایجاد کنیم !

شما باید جوری آنها را توجیه کنید که حس کنند بدون حضور محصول یا خدمات شما نمی توانند زندگی کنند !

یا سایت دیگری مانند Drift

همانطور که می بینید با یک عنوان جذاب شروع کرده است و در زیر باکس ورود ایمیل هم اینطور عنوان کرده است که : به صورت اتومات ترافیکی وب سایت خود را به جلسات فروش تبدیل کنید.

نمونه سایت برای افزایش نرخ تبدیل صفحه اصلی سایت

 

ما چندین سایت عالی و حرفه ای در این زمینه را بررسی کردیم و به یک الگو رسیدیم که شما هم می توانید از این الگو برای سایت تان استفاده کنید .

طبق این الگو پیش بروید :

عنوان اصلی  :  ” محصول یا خدمات ” یک ” کاربرد محصول یا خدمات ” است که ” پیشنهاد با ارزش برای مشتری یا مخاطب ”

پس در این الگو به ترتیب به این موارد باید اشاره  کنید :

نام محصول یا خدمات ——> کاربرد ——> پیشنهاد ویژه و با ارزش

مثال : رایتینا یک سایت توسعه دهنده مهارت تولید محتوا است که به شما نشان میدهد که چگونه فروش در سایت خود را چند برابر کنید !

چگونه در PageSpeed Insights گوگل امتیاز ۱۰۰% در سرعت سایت بگیریم ؟ (راهنمای تخصصی افزایش نرخ تبدیل )

عنوان دوم یا زیر عنوان اصلی : ارزش نهایی

در اینجا باید اشاره مستقیم بکنید به چیز یا چیزهایی که مخاطب با محصول یا خدمات شما در نهایت به آنها می رسد . مثلا در این مثال خاص به این مورد اشاره شده است که : می توانید بفهمید که چرا فروش تان در سایت صفر و نزدیک به صفر است و چگونه با تولید محتوا می توانید فروش تان را افزایش دهید .

در اینجا باید به اصلی ترین و مهم ترین مشکلی که شما با محصول یا خدمات خود برای مخاطب و بازدید کننده حل می کنید اشاره کنید .

فقط و فقط ساده و واضح بنویسید .

4- از یک محتوای ویدئویی توضیحی استفاده کنید

تولید محتوای ویدئویی

قطعا در این زمان همه ما میدانیم که محتوای ویدئویی چه قدر طرفدار دارد و هر روز هم به میزان طرفداران آن  اضافه میشود . مثلا طبق آمار Engadget مردم در طی یک روز یک میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوپ YouTube تماشا می کنند . پس مشخصا محتوای ویدئویی به سرعت در حال گرفتن درصد زیادی از ترافیک ها در وب است و آینده بازاریابی آنلاین قطعا به مقدار زیادی به محتوای ویدئویی وابسته است .

به هر حال درصد زیادی از افراد به جای خواندن و شنیدن دوست دارند ببینند و به صورت ملموس تری با ما از طریق محتوای ویدئویی ، وبینار و لایو ویدئو ها در ارتباط باشند .

و این مساله برای صفحه اصلی بسیار می تواند مفید و موثر باشد . یعنی شما با درست کردن یک ویدئوی چند دقیقه ای هم می توانید محتوای کلیدی خود را به مخاطب ارائه بدهید و از طرفی مطمئن باشید که برای مخاطب هم جذاب است و حتما آن را میبیند .

در آماری که در ReadyCloud نشان داده شده است، 52% متخصصان بازاریابی ویدئو را به عنوان بهترین تولید کننده ROI در بازاریابی نام گذاری کرده اند .

علاوه بر این طبق آمارهای این سایت 78% مردم در طول هفته یکبار یک ویدئو تماشا می کنند و بیش از 450 % آنها روزانه حتما یک ویدئو می بینند .

 تعادل مناسبی بین محتوای متنی و محتوای ویدئویی بهترین حالتی است که در سایت ها برای جذب مخاطب جواب  میدهد .

و باز هم برای اعتبار بخشیدن به آنچه که می خوانید سری هم به آمارهای سایت Blue Corona زدیم و باز هم دیدیم که سایت هایی که از محتوای ویدئویی استفاده میکنند CTR های بالاتر و نرخ تبدیل بیشتری دارند .  ( CTR  مخفف Click Through Rate یعنی نرخ کلیک است )

ابزار رایگان ساخت ویدئو

در اینجا می خواهیم یک ابزار رایگان برای ساخت ویدئو برای صفحه اصلی معرفی می کنیم که بحث ما کاربردی تر شود .

معرفی ابزار : در سطح وب ابزارهای رایگان بسیار زیادی وجود دارند که از جمله آنها می توان به Biteable اشاره کرد . این ابزار کاملا رایگان است و فقط لازم است به صفحه اصلی بروید و در این سایت ثبت نام کنید .

بعد از ایجاد حساب کاربری کلی قالب ها و تمپلت های مختلف به شما نشان داده میشود تا از بین آنها انتخاب کنید .  که مشخصا بهتر است در اینجا گزینه Business Explainer را انتخاب کنید . بعد از این قسمت وارد داشبورد خود میشوید . در اینجا می توانید متن هر اسلاید را برای ساخت ویدئو بنویسید و ویرایش کنید . و بعد هم می توانید یا از قالب هایی که به شما در پایین صفحه معرفی میکند انتخاب کنید یا اینکه از عکس محصولات یا کلیپ ویدئوهای دیگر استفاده کنید و آنها را آپلود کنید . و به این شکل در عرض چند دقیقه می توانید یک ویدئوی سفارشی برای صفحه اصلی سایت خود آماده کنید آن هم به صورت کاملا رایگان !

ویدئوی تولیدی را سریعا روی سایت تان بگذارید و از نتیجه ای که میگیرید قطعا تعجب خواهید کرد !

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

چگونه یک دکمه CTA خاص در صفحه اصلی می تواند 371 % نرخ کلیک را افزایش دهد ؟ (4 راهکار تجربه شده + معرفی ابزار )

صفحه اصلی Home page بی برو برگرد یکی از صفحات مهم سایت شما در مورد افزایش نرخ تبدیل است . زمانی که بازدید کننده کلمه کلیدی خاصی را جستجو میکند و به سایت شما میرسد معمولا ما انتظار داریم که بی برو برگرد یک اقدامی کند . مثلا ثبت نام کند ، خرید کند یا ایمیل خود را ثبت کند و یا حتی اقدامی کوچک تر و کم اهمیت تر مانند رفتن به یکی از صفحات داخلی سایت را انجام دهد . ولی با دیدن آمار و ارقام قطعا تعجب میکنید و شاید هم کاملا ناامید شوید .

طبق آمار AdRoll حدود 98% بازدید کنندگانی که برای اولین بار به سایت ما سر میزنند بدون هیچ اقدامی سایت را می بندند و ما را ترک می کنند . این آمار قطعا ناامید کننده هست و اگر زودتر فکری به حال افزایش نرخ تبدیل نکنید مانند بسیاری از کسب و کارها ورشکست و ناامیدتر از امروز می شوید .

مشخصا ممکن است بسیاری از شرکت ها برای افزایش نرخ تبدیل سایت خود به روش های گران قیمت بهینه سازی نرخ تبدیل روی بیاورند اما یکی از اهداف ما در رایتینا این است که از روش هایی صحبت کنیم که هزینه کمتری دارند و یا اینکه خودتان با آموزش بتوانید آنها را برای بهبود سایت تان به کار ببرید و نتیجه خوبی هم بگیرید .

با هم یاد بگیریم : چگونه صفحه اصلی سایت مان را جوری طراحی کنیم و برای آن محتوا بنویسیم که نرخ تبدیل صفحه به میزان زیادی افزایش یابد ؟

1- تمرکز فقط روی یک CTA (Call To Actions ) ( یا دعوت به مخاطب برای انجام یک کار )

قبل از اینکه این مورد را توضیح بدهیم شاید بهتر باشد برای اینکه مطمئن شویم همه مفهوم CTA را می دانند کمی در مورد آن صحبت کنیم .

CTA در انگلیسی مخفف Call To Action است که شاید در فارسی بتوان به فراخوان برای عمل مخاطب یا تشویق مخاطب به انجام یک کار خاص  ترجمه کرد . یعنی ما با محتوا نویسی و طراحی دکمه های CTA از مخاطب می خواهیم فعالیت خاصی را انجام دهد .

مثلا در زیر چند نمونه CTA را می توانید ببینید .

نمونه دکمه CTA

نمونه دکمه CTA فراخوان به عمل کاربر

نمونه دکمه CTA تشویق کاربر به انجام کاری

 

اما نکته ای که در اینجا مد نظر ماست این است که :

به چه نحوی باید از CTA ها در صفحه استفاده کنیم که نرخ تبدیل سایت مان را بالا ببریم ؟

فقط روی یک CTA متمرکز شوید

بهترین کار برای اینکه متوجه شوید سایت شما برای مخاطب ساده و کاربرپسند است این است که برای چند دقیقه کلا فراموش کنید که صاحب سایت هستید . برای چند لحظه سفری کنید به ذهن مخاطب . به این شکل که خودتان را جای بازدید کننده ای که برای اولین بار به سایت شما می آید بگذارید . برای اینکار در گوگل کلمه کلیدی اصلی یا اسم سایت تان را جستجو کنید و از طریق گوگل وارد سایت تان شوید .

۱۰۱ راه افزایش ترافیک ارگانیک ، نرخ تبدیل و فروش سایت ( ارائه راهکارهای تجربه شده برای بهبود سئو + معرفی ۲۸ ابزار کاربردی )

خب حالا از خودتان بپرسید : آیا در یک نگاه هدف اصلی این سایت را تشخیص دادید ؟

CTA این سایت چیست ؟

آیا چندین گزینه پیش روی شماست که کاملا شما را گیج کرده است ؟

آیا شما در یک جا در صفحه اول از بازدید کننده خواسته اید نسخه رایگان نرم افزار شما را امتحان کند ، در جای دیگر خواسته اید که در خبرنامه وبلاگ شما ثبت نام کند و در جای دیگری خواسته اید که در وبینار رایگان شما شرکت کند و.. و توقع هم دارید که بازدید کننده همه این سه اقدام را همزمان انجام دهد ؟!

قطعا این اتفاق در واقعیت نمی افتد و کاری که بازدید کننده در این شرایط انجام میدهد این است که دکمه خروج را بزند و سایت شما را ترک کند و زودتر از این سردرگمی خلاص شود .

CTA ها گاهی در سایت ها و تولید محتوای سایت نادیده گرفته میشوند اما باید بدانیم بسیار مهم هستند و در نرخ ترک یا Bounce و نرخ تبدیل بسیار تاثیر گذار هستند .

دکمه های دعوت به اقدام علاوه بر افزایش نرخ تبدیل در تعیین عملکرد بعدی کاربر هم مهم هستند . مثلا در یک مطالعه که در این سایت گزارش شده است ، آمارها این طور نشان میدهد که استفاده از فقط یک CTA خاص در یک صفحه می تواند 371 % کلیک را افزایش دهد و 1.617 % فروش را بیشتر کند .

 

و علت این میزان افزایش در کلیک و فروش کاملا مشخص است ، ما با تمرکز روی یک CTA خاص و تولید محتوای مربوط به آن، کاربر را ترغیب به انجام یک عمل میکنیم که یا دوست دارد آن اقدام را انجام دهد یا دوست ندارد و انجام نمی دهد و این تصمیم گیری برایش بسیار راحت تر است تا اینکه در بین چندین گزینه گرفتار شود و کاملا گیج شود و ترجیح بدهد هر چه زودتر خودش را از این تصمیم گیری سخت آزاد کند .

در مقاله    آموزش تولید محتوا – ۸ هک روان شناسی در تولید محتوای جذاب برای مخاطب ( + بررسی نمونه های موفق )  هم همین موضوع در مورد تعداد و تنوع زیاد محصولات و گیج شدن مشتری یا بازدید کننده صحبت کردیم و به عنوان یکی از هک های رواشناسی برای افزایش فروش گفتیم که باید سعی کنیم پارادوکس انتخاب را در ذهن مخاطب به حداقل میزان ممکن برسانیم .

البته علاوه بر CTA باید حواسمان به تعداد لینک های زیاد هم باشد . اگر تعداد لینک ها در یک صفحه از حد مشخص و استانداردی بیشتر باشد باعث گیج شدن مخاطب و کاهش نرخ تبدیل میشود .

تاثیر لینک های داخلی زیاد در صفحه اصلی سایت

این روزها بسیاری از سایت هایی که به اثرات و نتایج استفاده از یک CTA و متمرکز شدن روی آن در صفحه اصلی یا صفحات Landing Page پی برده اند مانند سایت Crazy Egg یا Slack سعی کرده اند این قانون را رعایت کنند و مشخصا نتایج بسیار خوبی هم گرفته اند .

2- محتوای صفحه اصلی باید کوتاه و مختصر باشد

در مقالات قبل مانند    شاید بارها به آمار و ارقام و تحقیقات مختلفی اشاره کردیم که طولانی بودن متن مقالات وبلاگ می تواند نرخ کلیک و زمان حضور در سایت یا Time on site  را افزایش میدهد اما در مورد صفحه اصلی شاید نتایج کاملا برعکس نشان میدهد که اتفاقا هرچه محتوای صفحه اصلی خلاصه تر و کوتاه تر باشد بیشتر می تواند منجر به تبدیل شود .

آموزش تولید محتوا - تاثیر تعداد کلمات در افزایش رتبه سایت

ما هم در ابتدای کار رایتینا شاید باورتان نشود اما بیش از 3000 هزار کلمه برای صفحه اصلی نوشته بودیم ! و این احتمالا تجربه ای است که همه صاحبین سایت داشته اند . چون همه ما دوست داریم هرچیزی که در ذهنمان هست را در مورد سایت و کسب و کارمان به مخاطب بگوییم . شاید عجیب باشد ولی بازدید کننده ها این روزها بسیار تنبل تر از حد تصور ما هستند و حتی به خود زحمت اسکرول کردن را نمی دهند و سریع می خواهند سایت را ببندند و به فعالیت بعدی یا سایت بعدی شان سری بزنند !

فقط ۳ ثانیه فرصت دارید تا بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید!

شاید تقریبا 60% اطلاعاتی که ما به اشتراک میگذاریم در صفحه اصلی اصلا خوانده نشود و مخاطب به آنها اهمیتی نمی دهد . و اگر این مورد به ما اثبات شد چرا نباید تغییری ایجاد کنیم ؟

سایت هایی مانند  ConversionXL  سایت های تعداد زیادی از مشتریان خود را بررسی کردند و به نتایج جالبی رسیدند . و در بسیاری از تحقیقات آنها صفحات اصلی و یا فرم هایی با محتوای کوتاه تر به طرز چشم گیری افزایش در نرخ تبدیل داشتند .

در این تحقیق تقریبا تا جای ممکن مطالب اضافی را حذف کردند و فقط عناوین مهم و CTA را نگه داشتند و این نتایج به دست آمد :

تست a/b

صفحات اصلی یا فرم هایی با محتوای کوتاه تر 97 % بازدید بیشتری داشتند نسبت به صفحات ویژگی ها با محتواهای طولانی .

تست a/b حجم محتوای صفحه اصلی

تولید محتوای صفحه اصلی

 

تست a/b محتوای صفحه اصلی سایت

 

3– تاثیر تیترهای جذاب در صفحه اصلی در افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل

آیا خود شما روی عبارت های کلیشه ای و حوصله سر بر و خسته کننده کلیک میکنید ؟ اگر جواب شما هم “نه” هست پس نباید توقع داشته باشید که مخاطب شما تمایلی به کلیک کردن روی عبارات تکراری و و خسته کننده سایت شما را داشته باشد . البته در این مورد باید یک منتقد خوب برای سایت خودتان باشید نه اینکه همه چیز را عالی ببینید !! در این مورد کمی سخت گیر باشید

کاملا واضح است که تیترها و عناوین جذاب و عجیب و غریب تعداد کلیک بیشتری را به سمت خود جذب میکنند . و شما برای جذب مخاطب فقط چند ثانیه فرصت دارید . همین قانون تیترهای جذاب برای محتوای سایت در مورد محتوای صفحه اصلی هم صادق است . اگر شما نتوانید در همان نگاه اول چند دهم ثانیه ای مخاطب او را جذب کنید ممکن است برای همیشه او را از دست بدهید .

برای مثال صفحه اول سایت Instapage  را ببینید :

تیترهای جذاب در تولید محتوای صفحه اصلی سایت

یک تیتر جذب کننده و اطمینان بخش !

این دقیقا باید هدف همه صاحبین کسب و کار و سایت ها باشد که به مخاطب بگویند محصول آنها قرار است چه تغییری در زندگی مخاطب و مشتری ایجاد کند . مثلا اگر ما صاحب محصول یا کسب و کاری هستیم که به اصطلاح به آنها B2B می گویند یعنی محصول یا خدماتی را برای ارائه به سایر کسب و کارها داریم ، باید به مخاطب خود بگوییم که آیا محصول یا خدمات ما منجر به افزایش درآمد و سرمایه آنها میشود؟ آیا منجر به افزایش فروش آنها میشود ؟

هر زمان که بتوانیم به این سوالات در ذهن خودمان پاسخ مناسبی داشته باشیم می توانیم پاسخ مناسبی هم برای مخاطب هدف مان بنویسیم و منتشر کنیم .

واقعیت این است که در همه نوع کسب و کاری افراد هیچ نیازی به محصول یا خدمات ما ندارند مگر اینکه ما خودمان این نیاز را ایجاد کنیم !

شما باید جوری آنها را توجیه کنید که حس کنند بدون حضور محصول یا خدمات شما نمی توانند زندگی کنند !

یا سایت دیگری مانند Drift

همانطور که می بینید با یک عنوان جذاب شروع کرده است و در زیر باکس ورود ایمیل هم اینطور عنوان کرده است که : به صورت اتومات ترافیکی وب سایت خود را به جلسات فروش تبدیل کنید.

نمونه سایت برای افزایش نرخ تبدیل صفحه اصلی سایت

 

ما چندین سایت عالی و حرفه ای در این زمینه را بررسی کردیم و به یک الگو رسیدیم که شما هم می توانید از این الگو برای سایت تان استفاده کنید .

طبق این الگو پیش بروید :

عنوان اصلی  :  ” محصول یا خدمات ” یک ” کاربرد محصول یا خدمات ” است که ” پیشنهاد با ارزش برای مشتری یا مخاطب ”

پس در این الگو به ترتیب به این موارد باید اشاره  کنید :

نام محصول یا خدمات ——> کاربرد ——> پیشنهاد ویژه و با ارزش

مثال : رایتینا یک سایت توسعه دهنده مهارت تولید محتوا است که به شما نشان میدهد که چگونه فروش در سایت خود را چند برابر کنید !

چگونه در PageSpeed Insights گوگل امتیاز ۱۰۰% در سرعت سایت بگیریم ؟ (راهنمای تخصصی افزایش نرخ تبدیل )

عنوان دوم یا زیر عنوان اصلی : ارزش نهایی

در اینجا باید اشاره مستقیم بکنید به چیز یا چیزهایی که مخاطب با محصول یا خدمات شما در نهایت به آنها می رسد . مثلا در این مثال خاص به این مورد اشاره شده است که : می توانید بفهمید که چرا فروش تان در سایت صفر و نزدیک به صفر است و چگونه با تولید محتوا می توانید فروش تان را افزایش دهید .

در اینجا باید به اصلی ترین و مهم ترین مشکلی که شما با محصول یا خدمات خود برای مخاطب و بازدید کننده حل می کنید اشاره کنید .

فقط و فقط ساده و واضح بنویسید .

4- از یک محتوای ویدئویی توضیحی استفاده کنید

تولید محتوای ویدئویی

قطعا در این زمان همه ما میدانیم که محتوای ویدئویی چه قدر طرفدار دارد و هر روز هم به میزان طرفداران آن  اضافه میشود . مثلا طبق آمار Engadget مردم در طی یک روز یک میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوپ YouTube تماشا می کنند . پس مشخصا محتوای ویدئویی به سرعت در حال گرفتن درصد زیادی از ترافیک ها در وب است و آینده بازاریابی آنلاین قطعا به مقدار زیادی به محتوای ویدئویی وابسته است .

به هر حال درصد زیادی از افراد به جای خواندن و شنیدن دوست دارند ببینند و به صورت ملموس تری با ما از طریق محتوای ویدئویی ، وبینار و لایو ویدئو ها در ارتباط باشند .

و این مساله برای صفحه اصلی بسیار می تواند مفید و موثر باشد . یعنی شما با درست کردن یک ویدئوی چند دقیقه ای هم می توانید محتوای کلیدی خود را به مخاطب ارائه بدهید و از طرفی مطمئن باشید که برای مخاطب هم جذاب است و حتما آن را میبیند .

در آماری که در ReadyCloud نشان داده شده است، 52% متخصصان بازاریابی ویدئو را به عنوان بهترین تولید کننده ROI در بازاریابی نام گذاری کرده اند .

علاوه بر این طبق آمارهای این سایت 78% مردم در طول هفته یکبار یک ویدئو تماشا می کنند و بیش از 450 % آنها روزانه حتما یک ویدئو می بینند .

 تعادل مناسبی بین محتوای متنی و محتوای ویدئویی بهترین حالتی است که در سایت ها برای جذب مخاطب جواب  میدهد .

و باز هم برای اعتبار بخشیدن به آنچه که می خوانید سری هم به آمارهای سایت Blue Corona زدیم و باز هم دیدیم که سایت هایی که از محتوای ویدئویی استفاده میکنند CTR های بالاتر و نرخ تبدیل بیشتری دارند .  ( CTR  مخفف Click Through Rate یعنی نرخ کلیک است )

ابزار رایگان ساخت ویدئو

در اینجا می خواهیم یک ابزار رایگان برای ساخت ویدئو برای صفحه اصلی معرفی می کنیم که بحث ما کاربردی تر شود .

معرفی ابزار : در سطح وب ابزارهای رایگان بسیار زیادی وجود دارند که از جمله آنها می توان به Biteable اشاره کرد . این ابزار کاملا رایگان است و فقط لازم است به صفحه اصلی بروید و در این سایت ثبت نام کنید .

بعد از ایجاد حساب کاربری کلی قالب ها و تمپلت های مختلف به شما نشان داده میشود تا از بین آنها انتخاب کنید .  که مشخصا بهتر است در اینجا گزینه Business Explainer را انتخاب کنید . بعد از این قسمت وارد داشبورد خود میشوید . در اینجا می توانید متن هر اسلاید را برای ساخت ویدئو بنویسید و ویرایش کنید . و بعد هم می توانید یا از قالب هایی که به شما در پایین صفحه معرفی میکند انتخاب کنید یا اینکه از عکس محصولات یا کلیپ ویدئوهای دیگر استفاده کنید و آنها را آپلود کنید . و به این شکل در عرض چند دقیقه می توانید یک ویدئوی سفارشی برای صفحه اصلی سایت خود آماده کنید آن هم به صورت کاملا رایگان !

ویدئوی تولیدی را سریعا روی سایت تان بگذارید و از نتیجه ای که میگیرید قطعا تعجب خواهید کرد !

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست