حتی اگر نویسنده افتضاحی هستید با این 5 راهکار می توانید در تولید محتوا فوق ستاره شوید! ( راهکار 1 و 3 را حتما امتحان کنید )

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. حتی اگر نویسنده افتضاحی هستید با این 5 راهکار می توانید در تولید محتوا فوق ستاره شوید! ( راهکار 1 و 3 را حتما امتحان کنید )

شاید شما این طور فکر کنید که چون یک نویسنده افتضاحی هستید و در کودکی همیشه از زنگ های انشا فراری بودید نمی توانید در تولید محتوا و بازاریابی محتوا یک فوق ستاره باشید !

اما بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید کاملا اشتباه میکنید .

شاید شما نتوانید یا اصلا نخواهید که یک نویسنده بزرگ مثل جی.کی. رولینگ یا استیو تولتز شوید اما این اصلا به این معنی نیست که نمی توانید در وبلاگ سایت تان هزاران هزار بازدید کننده داشته باشید و با محتوا نویسی فروش برند و کسب و کارتان را ده ها برابر نکنید .

شما می توانید در بازاریابی محتوا عالی و موفق باشید حتی اگر در نویسندگی افتضاح هستید. اما مشخصا برای این موفقیت باید چم و خم تولید محتوا و بازاریابی محتوا را به خوبی بلد باشید.

حتی اگر نویسنده افتضاحی هستید میتوانید سوپر من تولید محتوا شوید!َ
حتی اگر نویسنده افتضاحی هستید میتوانید سوپر من تولید محتوا شوید!َ

در این جا می خواهیم با هم چند راه را بررسی کنیم که با وجود اینکه نویسنده افتضاحی هستید بتوانید برای مخاطب محتوای جذاب تولید کنید .

1– در قدم اول ، همه قوانین محدود کننده را بشکنید

در قدم اول برای تولید محتوای جذاب برای مخاطب باید همه قوانین و اصول محدود کننده و خشک نویسندگی را بشکنید ! یعنی هر چیزی که به شما دیکته میکند که باید این قوانین را رعایت کنید تا یک نویسنده خوب شوید را در ذهن تان بشکنید ( البته نه اینکه اصول و قواعد مربوط به نویسندگی به درد نخور هستند و باید دور ریخته شوند ! نه . قطعا این قوانین و اصول برای افرادی که می خواهند یک نویسنده عالی شوند می تواند کارا و موثر باشد اما برای یک فردی که می خواهد تولید محتوا و بازاریابی محتوا را به عنوان یک مبتدی یاد بگیرد و همیشه هم از نویسندگی یک غول بی شاخ و دم ساخته و از آن می ترسد نه تنها نمی تواند مفید باشد بلکه به عنوان یک سمِ مهلک تشخیص داده شده اند ، چون مثل یک وز وز دائمی در گوش ما میگویند که : تو هیچ وقت نمی توانی چیز به درد بخوری بنویسی ، تو نویسنده خوبی نیستی ، هیچ کسی نوشته های تو را نمی خواند ، تو …)

قوانین سخت و خشک نویسندگی را در تولید محتوا بشکنید
قوانین سخت و خشک نویسندگی را در تولید محتوا بشکنید

پس به جای همه قوانین و اصولی که به شما میگویند باید نویسنده خوبی باشید تا یک تولید کننده محتوای خوب شوید فقط به این یک جمله فکر کنید : «شما اگر می توانید حرف بزنید می توانید تولید محتوا کنید و بنویسید »

شاید باور نکنید ولی اتفاقا بیشتر مخاطب ها ، وبلاگ ها و سایت هایی را دوست دارند که نویسنده آنها بسیار ساده و خودمانی و با زبان عامیانه برای آنها می نویسد و آنها راحت می توانند بخوانند و یاد بگیرند .

برای تایید این بخش می توانید سری به وبلاگ های معروف بزنید و ببینید بیشتر آنها چگونه می نویسند .با بررسی آنها قطعا به یک چیز می رسید : تولید کننده های حرفه ای محتوا هم همان جوری می نویسند که حرف می زنند

دقیقا مانند حرف زدن محتوا نویسی کنید
دقیقا مانند حرف زدن محتوا نویسی کنید

یعنی دقیقا مثل زمانی که بخواهند یک موضوع یا خاطره یا داستانی را برای شما تعریف کنند .

حتی لغت هایی هم که استفاده میکنید دقیقا مثل زبان محاوره ای تان باشد . من به شما قول میدهم که به زودی طرفداران زیادی پیدا میکنید و به عنوان یک کپی رایتر و یا تولید کننده محتوای مشهور شناخته میشوید .

سبک نوشتن هر شخصی کاملا مانند سبک صحبت کردنش می تواند منحصر به فرد باشد و گاهی ما به خاطر رعایت قواعد نگارشی خشک و سختگیرانه ی قرار گیری فعل و فاعل و مفعول و قید و… در جای مشخص حالت انحصاری جمله بندی و محتوا نویسی خودمان را از دست میدهیم و محتوا را تبدیل به یک متن خشکِ رسمی ِ غیر جذاب میکنیم .

در تولید محتوا سبک خودتان را داشته باشید
در تولید محتوا سبک خودتان را داشته باشید

پس اگر می خواهید محتوای جذاب تولید کنید خودتان باشید و سبک خودتان را داشته باشید و با همان لحن خودتان با مخاطب تان صحبت کنید و دقیقا همان را تبدیل به متن کنید .

2-  قوانین به درد بخور محتوا نویسی را حتما یاد بگیرید

این دلیل قانع کننده ای نیست که چون در حال حاضر نویسنده افتضاحی هستید همین طور افتضاح بمانید!

برای اینکه یک تولید کننده محتوای حرفه ای شوید باید تلاش کنید و باید یاد بگیرید حتی در خواب ، حتی در سفر ، حتی در دستشویی … خلاصه همه وقت و همه جا .

برای شروع هم نمی خواهد کار خاصی بکنید جز خواندن !

برای تولید محتوا فقط بخوانید
برای تولید محتوا فقط بخوانید

هر چیزی که دم دست تان می رسد بخوانید ، از یک مجله زرد و رمان دوست داشتنی تا وبلاگ های مختلف و  محتواهای متنی آنلاین . در این مرحله فقط مهم این است که بخوانید .

و در همین خواندن ها از خاصیت اسمزی برای برداشتن ایده های ناب و روش های عالی نوشتن محتوای جذاب استفاده کنید

روش یادگیری اسمزی در تولید محتوا : برای اینکه بتوانید یک کپی رایتر یا تولید کننده محتوای حرفه ای شوید باید برای ورودی ها به مغزتان و قوانینی که باید یاد بگیرید یک غشای نیمه تراوا ( غشایی که هوشمندانه و با هدف و برنامه ریزی خاصی به بعضی از مواد اجازه عبور می دهد و بعضی دیگر نه !) در نظر بگیرید که فقط به نکته ها و موضوعات خاصی اجازه ورود می دهد .

در یادگیری برای تولید محتوا غشای نیمه تراوا باشید
در یادگیری برای تولید محتوا غشای نیمه تراوا باشید

به این شکل شما طبق قوانین خودتان یاد میگیرید و همیشه سبک خودتان را خواهید داشت نه اینکه کپی بردار شوید  .

اگر تا این لحظه نویسنده افتضاحی بودید مشخصا تقصیر خودتان نبوده ولی اینکه از این لحظه نویسنده افتضاحی بمانید قطعا مقصر خودتان هستید . و برای حرفه ای شدن در تولید محتوا و خصوصا کپی رایتینگ باید دائما در حال خواندن و دیدن و شنیدن و لمس کردن و بوییدن محتواهای مختلف باشید و همیشه در حال یادگیری !

3- قبل از هر نوع متنی یک listicle بنویسید !

اول از همه باید بدانیم که listicle چیست ؟

Listicle بر وزن article یک نوع مقاله است که به صورت لیست و دسته بندی نوشته میشود .

یکی از بهترین راه ها برای تولید محتوا توسط یک فرد مبتدی، شروع محتوا نویسی به صورت لیست یا Listicle است .

مثلا سایت BuzzFeed جزو سایت هایی است که به عنوان مخترع Listicle ها شناخته شده است و قسمت عمده تولید محتوا در این سایت به صورت لیست است .

لیست نویسی در تولید محتوا
لیست نویسی در تولید محتوا

ما هم در رایتینا listicle های زیادی داریم مثلا :

۷ مهارت بسیار حیاتی در تولید محتوا که شما را از ۰ تبدیل به یک وبلاگ نویس پولدار و مشهور میکند

۱۱ رفتار و عادت بازدید کننده سایت که به شدت تولید محتوا را تحت تاثیر قرار میدهد( الگوی ۲ و ۶ مهم تر هستند)

پس اول از هر چیزی به یک لیست در ذهن تان فکر کنید که در حوزه کاری ای که می خواهید تولید محتوا کنید به درد مخاطب هدف تان می خورد .

مثلا اگر در زمینه قفل دیجیتال می خواهید تولید محتوا کنید می توانید یک لیستی تهیه کنید از 11 روش جلوگیری از سرقت در خانه ها یا اگر در زمینه توسعه فردی می خواهید تولید محتوا کنید می توانید یک لیستی تهیه کنید از رازهای شاد بودن در طول روز یا رازهای مدیریت زمان یا افزایش بهره وری و…

listicle در تولید محتوا
listicle در تولید محتوا

مزیت لیست ها  برای یک تولید کننده محتوای مبتدی این است که نیاز ندارد یک دفعه یک متن پیوسته 1000 کلمه ای بنویسید . بلکه فقط کافی است عنوان های لیست را در نظر بگیرید و بعد هم برای هر کدام از این عنوان 2 یا 3 خط توضیحات مختصر بنویسید . به این شکل یک دفعه چشم باز میکند میبیند یک مقاله 1500 کلمه ای نوشته است !! علاوه بر اینکه Listicle ها جزو محتواهای پر طرفدار بین مخاطبین هم هستند .

4- گاهی اوقات به جای تولید محتوای متنی از تصاویر استفاده کنید

وبلاگ نویسی مدرن و یا تولید محتوا و کپی رایتینگ قطعا فقط تولید محتوای متنی و نویسندگی نیست . یک فرد برای اینکه یک تولید کننده محتوای حرفه ای باشد باید علاوه بر مهارت نوشتن بسیاری از مهارت های دیگر از جمله مهارت پیدا کردن عکس های مناسب و مرتبط برای متن ، مهارت تولید عکس نوشته ها و یا تم عکس مرتبط با برند و یا مهارت های دیگری مانند سئو محتوای متنی ، سئو محتوای تصویری ، بازاریابی دیجیتال و … را هم بلد باشد .

استفاده از تصاویر در تولید محتوا
استفاده از تصاویر در تولید محتوا

پس در تولید محتوا و وبلاگ نویسی حالت ایده آل این است که بعد از یک پاراگراف شما یک تصویر مناسب و مرتبط برای محتوای متنی در نظر بگیرید .

در شروع کار تولید محتوا و حتی برای تولید کنندگان محتوای حرفه ای شاید یکی از سخت ترین کارها پیدا کردن تصاویر مرتبط با موضوع باشد که البته تمام سعی ما در رایتینا این است که به زودی با آموزش های تخصصی در این زمینه ، در پیدا کردن تصاویر مرتبط برای تولید محتوا هم حرفه ای شوید .

معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا (لینک سایت + توضیحات مختصر در مورد هر کدام )

معرفی ۲۰ سایت برای دانلود عکس های با کیفیت در تولید محتوا

اما چرا این راه را به افرادی که در نویسندگی افتضاح هستند پیشنهاد میکنیم ؟

چون در شروع تولید محتوا اگر شما با گفتن یک جمله و مفهوم خاص به وسیله متن مشکل دارید، می توانید برای انتقال آن به مخاطب از تصاویر استفاده کنید . و این مساله یک کمک کننده بزرگ و موثر برای کسانی است که تولید محتوا را به تازگی شروع کرده اند و شاید از نوشتن و متن نویسی هنوز ترس داشته باشند و خیلی با آن راحت نباشند .

استفاده از GIF در تولید محتوا
استفاده از GIF در تولید محتوا

علاوه بر تصاویر این روزها در بسیاری از سایت ها از GIF های جالب هم در بین متن های مقالات استفاده میشود که می تواند در انتقال مفاهیم بسیار تاثیر گذار باشد .

یکی از راه های پیدا کردن تصاویر برای مبتدی ها این است که در گوگل عبارت کلیدی مورد نظرتان را جستجو کنید و در قسمت Image تصاویر مربوط به آن عبارت را پیدا کنید و از بین آنها تصویری که بیشتر از همه شما را جذب می کند را انتخاب کنید و آن را save و در زمان انتشار محتوا روی سایت از این تصاویر در بین متن ها و در جای مناسب خودش استفاده کنید .

پیشنهاد رایتینا برای افزایش سرعت و دقت : مشخصا زمانی که متن مقالات شما مانند بسیاری از مقاله های رایتینا طولانی میشود پیدا کردن جای تصاویر در هنگام انتشار می تواند کار شما را بسیار سخت کند و وقت زیادی از شما بگیرد . بنابراین برای صرفه جویی در زمان، بهتر است همان هنگامی که در حال نوشتن هستید عکس مربوط به هر قسمت را پیدا کنید و مثلا به آن شماره 1 بدهید و آن را به همین نام ذخیره کنید و همین شماره را در متن هم بگذارید . به این شکل در زمان انتشار محتوا راحت تر می توانید عکس مربوط به هر قسمت را بارگذاری کنید .

5- برای تولید محتوا یک خط مونتاژ راه بیاندازید !

همه ما حتی شده برای یک بار از نزدیک یا در تلویزیون خط تولید کارخانه های مختلف یا کارگاه های تولیدی را دیده ایم . در این خط تولید از سر خط تا به انتها افراد و دستگاه های زیادی تعبیه شده اند و حضور دارند که هر کدام قسمت کوچکی از تولید یک محصول را انجام میدهند . در خط تولید هر فرد یا دستگاه کار خودش را انجام میدهد و ادامه کار را به نفر بعدی می سپارد و این روند تا انتهای خط و تولید  محصول نهایی ادامه دارد . خب چرا از این روش در تولید محتوا استفاده نکنیم ؟

خط تولید محتوا راه بیاندازید
خط تولید محتوا راه بیاندازید

ما برای تولید محتوای حرفه ای باید مراحل زیادی را طی کنیم تا در نهایت به یک محتوای متنی یا تصویری ایده آل برسیم . اما اگر زمانی حس کردیم که در قسمتی از آن ضعف داریم یا به خوبی از عهده آن بر نمی آییم آیا منطقی است که کل خط تولید محتوا را خاموش کنیم ؟

مشخصا نه . ما در تولید محتوا می توانیم کمی هوشمندانه و به روش خط مونتاژ کارخانه ها یا کارگاها عمل کنیم .

راه اندازی کارخانه تولید محتوا
راه اندازی کارخانه تولید محتوا

به این شکل که مثلا پیدا کردن عنوان و عنوان نویسی را به یک فرد بدهیم ، نوشتن محتوای متنی را به یک شخص دیگر بدهیم ، پیدا کردن و تولید تصاویر را یک فرد دیگر انجام دهد ، خلاصه نویسی و محتوای چند ده کلمه ای برای شبکه های اجتماعی را فرد دیگری انجام دهد و… خلاصه عمل سخت و حرفه ای تولید محتوا را انقدر به بخش های کوچک تقسیم کنیم که بتوانیم از پس انجام حداقل یک بخش آن بر بیاییم و بخش های دیگر را به افراد تیم مان یا حتی افراد خانواده و دوستان مان بدهیم تا زمانی که حس کنیم که حرفه ای تر شده ایم و می توانیم از پس کارهای بیشتری بر بیاییم .

البته به علت محدودیت وقت هر فردی که بتواند در تولید محتوا خط مونتاژ تیمی راه بیاندازد این روزها قطعا موفق تر و حرفه ای تر است و اصلا فکر نکنید که چون مبتدی هستید مجبورید به این شکل عمل کنید .

ما به زودی تصمیم داریم در رایتینا خط تولید محتوای حرفه ای راه بیاندازیم، اگر دوست دارید به خط مونتاژ محتوا در رایتینا بپیوندید  فقط کافی است به ما اطلاع بدهید :

می خواهم در کارخانه تولید محتوای رایتینا استخدام شوم

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۳ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

حتی اگر نویسنده افتضاحی هستید با این 5 راهکار می توانید در تولید محتوا فوق ستاره شوید! ( راهکار 1 و 3 را حتما امتحان کنید )

شاید شما این طور فکر کنید که چون یک نویسنده افتضاحی هستید و در کودکی همیشه از زنگ های انشا فراری بودید نمی توانید در تولید محتوا و بازاریابی محتوا یک فوق ستاره باشید !

اما بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید کاملا اشتباه میکنید .

شاید شما نتوانید یا اصلا نخواهید که یک نویسنده بزرگ مثل جی.کی. رولینگ یا استیو تولتز شوید اما این اصلا به این معنی نیست که نمی توانید در وبلاگ سایت تان هزاران هزار بازدید کننده داشته باشید و با محتوا نویسی فروش برند و کسب و کارتان را ده ها برابر نکنید .

شما می توانید در بازاریابی محتوا عالی و موفق باشید حتی اگر در نویسندگی افتضاح هستید. اما مشخصا برای این موفقیت باید چم و خم تولید محتوا و بازاریابی محتوا را به خوبی بلد باشید.

حتی اگر نویسنده افتضاحی هستید میتوانید سوپر من تولید محتوا شوید!َ
حتی اگر نویسنده افتضاحی هستید میتوانید سوپر من تولید محتوا شوید!َ

در این جا می خواهیم با هم چند راه را بررسی کنیم که با وجود اینکه نویسنده افتضاحی هستید بتوانید برای مخاطب محتوای جذاب تولید کنید .

1– در قدم اول ، همه قوانین محدود کننده را بشکنید

در قدم اول برای تولید محتوای جذاب برای مخاطب باید همه قوانین و اصول محدود کننده و خشک نویسندگی را بشکنید ! یعنی هر چیزی که به شما دیکته میکند که باید این قوانین را رعایت کنید تا یک نویسنده خوب شوید را در ذهن تان بشکنید ( البته نه اینکه اصول و قواعد مربوط به نویسندگی به درد نخور هستند و باید دور ریخته شوند ! نه . قطعا این قوانین و اصول برای افرادی که می خواهند یک نویسنده عالی شوند می تواند کارا و موثر باشد اما برای یک فردی که می خواهد تولید محتوا و بازاریابی محتوا را به عنوان یک مبتدی یاد بگیرد و همیشه هم از نویسندگی یک غول بی شاخ و دم ساخته و از آن می ترسد نه تنها نمی تواند مفید باشد بلکه به عنوان یک سمِ مهلک تشخیص داده شده اند ، چون مثل یک وز وز دائمی در گوش ما میگویند که : تو هیچ وقت نمی توانی چیز به درد بخوری بنویسی ، تو نویسنده خوبی نیستی ، هیچ کسی نوشته های تو را نمی خواند ، تو …)

قوانین سخت و خشک نویسندگی را در تولید محتوا بشکنید
قوانین سخت و خشک نویسندگی را در تولید محتوا بشکنید

پس به جای همه قوانین و اصولی که به شما میگویند باید نویسنده خوبی باشید تا یک تولید کننده محتوای خوب شوید فقط به این یک جمله فکر کنید : «شما اگر می توانید حرف بزنید می توانید تولید محتوا کنید و بنویسید »

شاید باور نکنید ولی اتفاقا بیشتر مخاطب ها ، وبلاگ ها و سایت هایی را دوست دارند که نویسنده آنها بسیار ساده و خودمانی و با زبان عامیانه برای آنها می نویسد و آنها راحت می توانند بخوانند و یاد بگیرند .

برای تایید این بخش می توانید سری به وبلاگ های معروف بزنید و ببینید بیشتر آنها چگونه می نویسند .با بررسی آنها قطعا به یک چیز می رسید : تولید کننده های حرفه ای محتوا هم همان جوری می نویسند که حرف می زنند

دقیقا مانند حرف زدن محتوا نویسی کنید
دقیقا مانند حرف زدن محتوا نویسی کنید

یعنی دقیقا مثل زمانی که بخواهند یک موضوع یا خاطره یا داستانی را برای شما تعریف کنند .

حتی لغت هایی هم که استفاده میکنید دقیقا مثل زبان محاوره ای تان باشد . من به شما قول میدهم که به زودی طرفداران زیادی پیدا میکنید و به عنوان یک کپی رایتر و یا تولید کننده محتوای مشهور شناخته میشوید .

سبک نوشتن هر شخصی کاملا مانند سبک صحبت کردنش می تواند منحصر به فرد باشد و گاهی ما به خاطر رعایت قواعد نگارشی خشک و سختگیرانه ی قرار گیری فعل و فاعل و مفعول و قید و… در جای مشخص حالت انحصاری جمله بندی و محتوا نویسی خودمان را از دست میدهیم و محتوا را تبدیل به یک متن خشکِ رسمی ِ غیر جذاب میکنیم .

در تولید محتوا سبک خودتان را داشته باشید
در تولید محتوا سبک خودتان را داشته باشید

پس اگر می خواهید محتوای جذاب تولید کنید خودتان باشید و سبک خودتان را داشته باشید و با همان لحن خودتان با مخاطب تان صحبت کنید و دقیقا همان را تبدیل به متن کنید .

2-  قوانین به درد بخور محتوا نویسی را حتما یاد بگیرید

این دلیل قانع کننده ای نیست که چون در حال حاضر نویسنده افتضاحی هستید همین طور افتضاح بمانید!

برای اینکه یک تولید کننده محتوای حرفه ای شوید باید تلاش کنید و باید یاد بگیرید حتی در خواب ، حتی در سفر ، حتی در دستشویی … خلاصه همه وقت و همه جا .

برای شروع هم نمی خواهد کار خاصی بکنید جز خواندن !

برای تولید محتوا فقط بخوانید
برای تولید محتوا فقط بخوانید

هر چیزی که دم دست تان می رسد بخوانید ، از یک مجله زرد و رمان دوست داشتنی تا وبلاگ های مختلف و  محتواهای متنی آنلاین . در این مرحله فقط مهم این است که بخوانید .

و در همین خواندن ها از خاصیت اسمزی برای برداشتن ایده های ناب و روش های عالی نوشتن محتوای جذاب استفاده کنید

روش یادگیری اسمزی در تولید محتوا : برای اینکه بتوانید یک کپی رایتر یا تولید کننده محتوای حرفه ای شوید باید برای ورودی ها به مغزتان و قوانینی که باید یاد بگیرید یک غشای نیمه تراوا ( غشایی که هوشمندانه و با هدف و برنامه ریزی خاصی به بعضی از مواد اجازه عبور می دهد و بعضی دیگر نه !) در نظر بگیرید که فقط به نکته ها و موضوعات خاصی اجازه ورود می دهد .

در یادگیری برای تولید محتوا غشای نیمه تراوا باشید
در یادگیری برای تولید محتوا غشای نیمه تراوا باشید

به این شکل شما طبق قوانین خودتان یاد میگیرید و همیشه سبک خودتان را خواهید داشت نه اینکه کپی بردار شوید  .

اگر تا این لحظه نویسنده افتضاحی بودید مشخصا تقصیر خودتان نبوده ولی اینکه از این لحظه نویسنده افتضاحی بمانید قطعا مقصر خودتان هستید . و برای حرفه ای شدن در تولید محتوا و خصوصا کپی رایتینگ باید دائما در حال خواندن و دیدن و شنیدن و لمس کردن و بوییدن محتواهای مختلف باشید و همیشه در حال یادگیری !

3- قبل از هر نوع متنی یک listicle بنویسید !

اول از همه باید بدانیم که listicle چیست ؟

Listicle بر وزن article یک نوع مقاله است که به صورت لیست و دسته بندی نوشته میشود .

یکی از بهترین راه ها برای تولید محتوا توسط یک فرد مبتدی، شروع محتوا نویسی به صورت لیست یا Listicle است .

مثلا سایت BuzzFeed جزو سایت هایی است که به عنوان مخترع Listicle ها شناخته شده است و قسمت عمده تولید محتوا در این سایت به صورت لیست است .

لیست نویسی در تولید محتوا
لیست نویسی در تولید محتوا

ما هم در رایتینا listicle های زیادی داریم مثلا :

۷ مهارت بسیار حیاتی در تولید محتوا که شما را از ۰ تبدیل به یک وبلاگ نویس پولدار و مشهور میکند

۱۱ رفتار و عادت بازدید کننده سایت که به شدت تولید محتوا را تحت تاثیر قرار میدهد( الگوی ۲ و ۶ مهم تر هستند)

پس اول از هر چیزی به یک لیست در ذهن تان فکر کنید که در حوزه کاری ای که می خواهید تولید محتوا کنید به درد مخاطب هدف تان می خورد .

مثلا اگر در زمینه قفل دیجیتال می خواهید تولید محتوا کنید می توانید یک لیستی تهیه کنید از 11 روش جلوگیری از سرقت در خانه ها یا اگر در زمینه توسعه فردی می خواهید تولید محتوا کنید می توانید یک لیستی تهیه کنید از رازهای شاد بودن در طول روز یا رازهای مدیریت زمان یا افزایش بهره وری و…

listicle در تولید محتوا
listicle در تولید محتوا

مزیت لیست ها  برای یک تولید کننده محتوای مبتدی این است که نیاز ندارد یک دفعه یک متن پیوسته 1000 کلمه ای بنویسید . بلکه فقط کافی است عنوان های لیست را در نظر بگیرید و بعد هم برای هر کدام از این عنوان 2 یا 3 خط توضیحات مختصر بنویسید . به این شکل یک دفعه چشم باز میکند میبیند یک مقاله 1500 کلمه ای نوشته است !! علاوه بر اینکه Listicle ها جزو محتواهای پر طرفدار بین مخاطبین هم هستند .

4- گاهی اوقات به جای تولید محتوای متنی از تصاویر استفاده کنید

وبلاگ نویسی مدرن و یا تولید محتوا و کپی رایتینگ قطعا فقط تولید محتوای متنی و نویسندگی نیست . یک فرد برای اینکه یک تولید کننده محتوای حرفه ای باشد باید علاوه بر مهارت نوشتن بسیاری از مهارت های دیگر از جمله مهارت پیدا کردن عکس های مناسب و مرتبط برای متن ، مهارت تولید عکس نوشته ها و یا تم عکس مرتبط با برند و یا مهارت های دیگری مانند سئو محتوای متنی ، سئو محتوای تصویری ، بازاریابی دیجیتال و … را هم بلد باشد .

استفاده از تصاویر در تولید محتوا
استفاده از تصاویر در تولید محتوا

پس در تولید محتوا و وبلاگ نویسی حالت ایده آل این است که بعد از یک پاراگراف شما یک تصویر مناسب و مرتبط برای محتوای متنی در نظر بگیرید .

در شروع کار تولید محتوا و حتی برای تولید کنندگان محتوای حرفه ای شاید یکی از سخت ترین کارها پیدا کردن تصاویر مرتبط با موضوع باشد که البته تمام سعی ما در رایتینا این است که به زودی با آموزش های تخصصی در این زمینه ، در پیدا کردن تصاویر مرتبط برای تولید محتوا هم حرفه ای شوید .

معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا (لینک سایت + توضیحات مختصر در مورد هر کدام )

معرفی ۲۰ سایت برای دانلود عکس های با کیفیت در تولید محتوا

اما چرا این راه را به افرادی که در نویسندگی افتضاح هستند پیشنهاد میکنیم ؟

چون در شروع تولید محتوا اگر شما با گفتن یک جمله و مفهوم خاص به وسیله متن مشکل دارید، می توانید برای انتقال آن به مخاطب از تصاویر استفاده کنید . و این مساله یک کمک کننده بزرگ و موثر برای کسانی است که تولید محتوا را به تازگی شروع کرده اند و شاید از نوشتن و متن نویسی هنوز ترس داشته باشند و خیلی با آن راحت نباشند .

استفاده از GIF در تولید محتوا
استفاده از GIF در تولید محتوا

علاوه بر تصاویر این روزها در بسیاری از سایت ها از GIF های جالب هم در بین متن های مقالات استفاده میشود که می تواند در انتقال مفاهیم بسیار تاثیر گذار باشد .

یکی از راه های پیدا کردن تصاویر برای مبتدی ها این است که در گوگل عبارت کلیدی مورد نظرتان را جستجو کنید و در قسمت Image تصاویر مربوط به آن عبارت را پیدا کنید و از بین آنها تصویری که بیشتر از همه شما را جذب می کند را انتخاب کنید و آن را save و در زمان انتشار محتوا روی سایت از این تصاویر در بین متن ها و در جای مناسب خودش استفاده کنید .

پیشنهاد رایتینا برای افزایش سرعت و دقت : مشخصا زمانی که متن مقالات شما مانند بسیاری از مقاله های رایتینا طولانی میشود پیدا کردن جای تصاویر در هنگام انتشار می تواند کار شما را بسیار سخت کند و وقت زیادی از شما بگیرد . بنابراین برای صرفه جویی در زمان، بهتر است همان هنگامی که در حال نوشتن هستید عکس مربوط به هر قسمت را پیدا کنید و مثلا به آن شماره 1 بدهید و آن را به همین نام ذخیره کنید و همین شماره را در متن هم بگذارید . به این شکل در زمان انتشار محتوا راحت تر می توانید عکس مربوط به هر قسمت را بارگذاری کنید .

5- برای تولید محتوا یک خط مونتاژ راه بیاندازید !

همه ما حتی شده برای یک بار از نزدیک یا در تلویزیون خط تولید کارخانه های مختلف یا کارگاه های تولیدی را دیده ایم . در این خط تولید از سر خط تا به انتها افراد و دستگاه های زیادی تعبیه شده اند و حضور دارند که هر کدام قسمت کوچکی از تولید یک محصول را انجام میدهند . در خط تولید هر فرد یا دستگاه کار خودش را انجام میدهد و ادامه کار را به نفر بعدی می سپارد و این روند تا انتهای خط و تولید  محصول نهایی ادامه دارد . خب چرا از این روش در تولید محتوا استفاده نکنیم ؟

خط تولید محتوا راه بیاندازید
خط تولید محتوا راه بیاندازید

ما برای تولید محتوای حرفه ای باید مراحل زیادی را طی کنیم تا در نهایت به یک محتوای متنی یا تصویری ایده آل برسیم . اما اگر زمانی حس کردیم که در قسمتی از آن ضعف داریم یا به خوبی از عهده آن بر نمی آییم آیا منطقی است که کل خط تولید محتوا را خاموش کنیم ؟

مشخصا نه . ما در تولید محتوا می توانیم کمی هوشمندانه و به روش خط مونتاژ کارخانه ها یا کارگاها عمل کنیم .

راه اندازی کارخانه تولید محتوا
راه اندازی کارخانه تولید محتوا

به این شکل که مثلا پیدا کردن عنوان و عنوان نویسی را به یک فرد بدهیم ، نوشتن محتوای متنی را به یک شخص دیگر بدهیم ، پیدا کردن و تولید تصاویر را یک فرد دیگر انجام دهد ، خلاصه نویسی و محتوای چند ده کلمه ای برای شبکه های اجتماعی را فرد دیگری انجام دهد و… خلاصه عمل سخت و حرفه ای تولید محتوا را انقدر به بخش های کوچک تقسیم کنیم که بتوانیم از پس انجام حداقل یک بخش آن بر بیاییم و بخش های دیگر را به افراد تیم مان یا حتی افراد خانواده و دوستان مان بدهیم تا زمانی که حس کنیم که حرفه ای تر شده ایم و می توانیم از پس کارهای بیشتری بر بیاییم .

البته به علت محدودیت وقت هر فردی که بتواند در تولید محتوا خط مونتاژ تیمی راه بیاندازد این روزها قطعا موفق تر و حرفه ای تر است و اصلا فکر نکنید که چون مبتدی هستید مجبورید به این شکل عمل کنید .

ما به زودی تصمیم داریم در رایتینا خط تولید محتوای حرفه ای راه بیاندازیم، اگر دوست دارید به خط مونتاژ محتوا در رایتینا بپیوندید  فقط کافی است به ما اطلاع بدهید :

می خواهم در کارخانه تولید محتوای رایتینا استخدام شوم

۳ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست