چگونه با 0 تومان هزینه، در بازاریابی محتوا موفق شویم ؟

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. چگونه با 0 تومان هزینه، در بازاریابی محتوا موفق شویم ؟

قطعا همه ما چه به عنوان تولید کننده محتوا چه به عنوان مدیر یک کسب و کار یا استارتاپ این جمله نخ نمای ” محتوا پادشاه است “ یا جملات شبیه این که نشان دهنده اهمیت تولید محتوا و بازاریابی محتوا است را بارها و بارها شنیده ایم . اما اگر نتوانستیم تا به حال حتی 1000 تومان از بازاریابی محتوا در آمدی کسب کنیم و یا به اعتبار برند و مجموعه مان اضافه کنیم پس حتما یک جای کار می لنگد و ما مسیر را اشتباه رفته ایم .

من به عنوان فردی که چند سالی است در زمینه تولید محتوا تجربه کاری دارم به شما میگویم غیر ممکن است مسیر تولید محتوا و بازاریابی محتوا را به درستی بروید و نتوانید ماهانه چندین میلیون در آمد داشته باشید و یا اعتبار کسب و کارتان را در طی چند ماه چند برابر نکنید!

مشخصا برای موفقیت در بازاریابی محتوا لازم است تکنیک های حرفه ای برای تولید محتوا ، پیدا کردن ایده برای تولید محتوا ، چیدن و نوشتن تقویم محتوا ، نوشتن استراتژی محتوا ، روش های ارتقا و ترویج محتوا و… بلد باشید تا بتوانید با در نظر گرفتن بودجه مورد نظرتان در بازاریابی محتوا و کسب در آمد موفق شوید.

اما شاید شما در پی کسب در آمد از تولید محتوا از طریق برند شخصی تان باشید و یا استارتاپی باشید که در حال حاضر بودجه کافی برای این مسیر را ندارید . مطمئنا نباید زود نا امید شوید و باید با انرژی به راه تان ادامه بدهید. اما برای موفقیت در بازاریابی محتوا بدون 0 تومان هزنیه باید یک سری تکنیک ها را بلد باشید و در کنار آن کمی بیشتر از بقیه افراد تلاش کنید و آنها را اجرا کنید .

 

توسعه مهارت تولید محتوا

چگونه در بازاریابی محتوا موفق شویم ؟

پس برای اینکه بتوانید با بودجه، زمان و منابع محدود 70 % از مشتریان را که به مقالات و محتوا آموزنده و مفید علاقه دارند و نه به تبلیغات هزینه دار را جذب کنید با رایتینا و راهکارهایی که می خواهیم ارائه بدهیم همراه شوید :

1- اولین قدم در بازاریابی محتوا این است که از کجا ایده هایی برای وبلاگ تان پیدا کنید ؟

مشخصا قبل از اجرای هر استراتژی ای برای بازاریابی محتوا لازم است محتوا تولید کنید . اما برای تولید محتوا نیاز دارید ایده هایی داشته باشید . و علاوه بر این نیاز دارید که این ایده ها را به رایگان به دست بیاورید !

مشخصا برای پیدا کردن ایده و یا کلمات کلیدی مهم در تولید محتوا ابزارهای پولی و حرفه ای زیادی مانند  ahrefs در سطح وب وجود دارند . اما باز هم ما دنبال ابزارهای رایگان هستیم.

مثلا اگر شما یک شرکت بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing هستید حتما نیاز نیست ساعت ها وقت صرف کنید و در نقش یک متفکر به دنبال ایده های عجیب و غریب باشید . فقط لازم است ایده ها را بدزدید !! البته یک دزدی پاک !

چگونه برای تولید محتوای وبلاگ”ایده دزدیِ پاک” کنیم ؟!

گوش کردن به پادکست ها

مشخصا این روزها در طول یک روز صدها پادکست در زمینه های مختلف تولید میشود که شما با گوش کردن به تعدادی از آنها حتی 1 عدد از آنها در طول هر روز می توانید ایده های عالی برای عنوان محتوا پیدا کنید .

پیدا کردن پادکست ها برای ایده گرفتن در بازاریابی محتواپیدا کردن پادکست ها برای ایده گرفتن در بازاریابی محتوا

مشخصا با جستجوی پادکست های مرتبط با حوزه تخصصی خودتان و پیدا کردن آنها علاوه بر پیدا کردن ایده برای عنوان محتوا می توانید یک دید کلی هم در مورد موضوع مورد نظرتان پیدا کنید و به این شکل شما چند قدم در تولید محتوا جلو می افتید .

استفاده از پادکست برای بازاریابی محتوااستفاده از پادکست برای بازاریابی محتوا

حتی اگر سطح زبان انگلیسی تان زیاد خوب نیست می توانید بدون گوش کردن این پادکست ها فقط توضیحات خلاصه آنها را بخوانید و ترجمه کنید و حتی در همین حد هم می تواند به شما کمک بسیار بزرگی کند .

معرفی 2 سایت برای پیدا کردن پادکست

Podcasts

Listennotes

از آمازون استفاده کنید

پیدا کردن ایده در آمازون دقیقا مانند هیجان سفر به جنگل های آمازون است ! آمازون پر از ایده های ناب و پرفروش است که می توانید واقعا یک شبه ره صدساله را بروید و از طریق تولید محتوا در مورد این ایده ها به موفقیت چشم گیری برسید .

در قسمت جستجوی سایت آمازون حوزه تخصصی خودتان را وارد کنید . مثلا ما ” بازاریابی محتوا “ را انتخاب کردیم و در مورد آن جستجو کردیم . تعداد زیادی کتاب پرفروش به شما معرفی می شود ، همراه با فهرست و خلاصه ای از آنها که مطمئن باشید در همان چند تا کتاب پرفروش اول هم می توانید ایده های عالی پیدا کنید.

استفاده از آمازون در بازاریابی محتوایی

البته اگر دوست دارید دقیق تر و به صورت تصویری مراحل پیدا کردن ایده در آمازون را یاد بگیرید می توانید این مقاله را ببینید : چگونه در ۱۰ دقیقه ۹۳ ایده برای پست وبلاگ پیدا کنید

یکی از موضوعات جالب توجه در آمازون قسمت کامنت ها یا reviews است . که در این قسمت ها افراد زیادی را میبینید که در مورد چیزهایی که با آنها مشکل داشته اند و یا آنها را دوست نداشته اند و همین طور مواردی که دوست دارند به محتوای کتاب اضافه شود صحبت می کنند. قطعا با نگاهی به این قسمت ها می توانید ایده هایی پیدا کنید که دقیقا نیاز مخاطب است و قطعا نوشتن در مورد این موضوعات می توانید نردبانی برای رسیدن به موفقیت در تولید محتوا و بازاریابی محتوا برای شما باشد .

به گروه های فیس بوک مرتبط با کسب و کارتان بپیوندید

قطعا پیوستن به گروه های فیس بوکی یا کلا گروه ها و کانال های هر شبکه اجتماعی ای می تواند برای پیدا کردن ایده ها در تولید محتوای جذاب برای مخاطب به شما کمک کند. به همه سوالات کاربرها توجه کنید و آنها را دقیقا بخوانید . شما دقیقا همین سوال را عنوان محتوا نویسی بگذارید و شروع کنید به پاسخ دادن به این سوالات در قالب مقالات وبلاگ.

پیدا کردن سوالات در فیس بوک برای بازاریابی محتواپیدا کردن سوالات در فیس بوک برای بازاریابی محتوا

2- حالا زمان تولید محتوا است !

حالا که تعداد زیادی ایده برای نوشتن و تولید محتوا در مورد آنها پیدا کردید زمانی است که باید شروع به نوشتن کنید .

مشخصا بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و با بودجه متوسط یا بالا برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا در این مرحله به راحتی کار تولید محتوا را یا به مجموعه ها و شرکت های تولید محتوای حرفه ای می دهند یا اینکه در مجموعه خودشان استخدام تولید کننده محتوا به صورت تمام وقت دارند .

اما فراموش نکنیم ما 0 تومان بودجه داریم !

پس باید ببینیم با 0 تومان بودجه چگونه تولید محتوا کنیم ؟ اگر مجموعه شما یک تیم چند نفره استارت آپی با انگیزه است که می توانید از همه بچه های تیم برای تولید محتوا کمک بگیرید و هر قسمت از کار را به فردی بسپرید . مثلا 1 نفر برای ایده یابی ، 1 نفر برای پیدا کردن مطالب و 1 نفرهم برای نوشتن و یا ترجمه مطالب . اما اگر خودتان هستید و خودتان هم باز نا امید نشوید . نیاز نیست برای موفقیت در بازاریابی محتوا حتما هر روز یک محتوای 3000 کلمه ای پست کنید . می توانید هر چند روز یکبار این کار را انجام دهید اما به نحوی حرفه ای و عالی محتوا نویسی کنید .

برای موفقیت در زمینه سئو سایت و گرفتن رتبه 1 تا 10 گوگل فقط لازم است تقریبا 16 محتوای عالی در هر ماه در وبلاگ یا سایت تان منتشر کنید

برای تایید این موضوع این گزارش و نمودار HubSpot را ببینید :

 

تعداد پست ها برای موفقیت در بازاریابی محتوا

 

یک موضوع دیگر هم اینکه یک زمان هایی که حس کردید هیچ ایده ای ندارید از لیست کردن مهمترین یا بهترین ها یا فهرست نویسی و یا گرد آوری و مرتب سازی محتوا یا content curation استفاده کنید . یعنی مثلا بگردید 10 سایت معتبر در زمینه تولید محتوا را پیدا کنید و به مخاطبان تان در یک پست معرفی کنید . مثل این مقاله ها  معرفی ۵۲ وب سایت عالی برای توسعه مهارت نویسندگی و تولید محتوا یا معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا  شاید باور نکنید اما اتفاقا این پست ها جزو پست های بسیار پربازدید شما میشوند چون مخاطب این روزها وقت زیادی ندارد و دوست دارد در یک صفحه هر چیزی که می خواهد را پیدا کند و دم دستش باشد .

علاوه بر این شما می توانید از تولید محتوا توسط کاربر یا user-generated content (UGC)  هم استفاده کنید . در این روش با ترفندهای خاصی کاربر را باید به تولید محتوا برای خودتان ترغیب کنید . مثلا شرکت کوکا کولا با اضافه کردن نام های مختلف این کار را کرد . و به این شکل هر کسی با پیدا کردن بطری ای با نام خود آن را با هشتگ کوکا کولا با دوستان و بقیه افراد به اشتراک می گذاشت . جالب است بدانید که این شرکت با اینکار توانست 998 میلیون انتشار محتوا با اسم یا هشتگ کوکا کولا را جمع کند .

کوکا کولا و بازاریابی محتوا

و نکته آخر در مورد تولید محتوا به هدف بازاریابی محتوا این است که برای جذاب شدن محتوا حتما لازم است تصاویر با کیفیت و جذابی در بین متن های خودتان بگذارید . و چون ما با 0 تومان بودجه می خواهیم تولید محتوا کنیم پس لازم است از سایت های رایگان دانلود عکس برای پیدا کردن عکس های مرتبط استفاده کنید و یا از دایرکتوری های عکس آنلاین استفاده کنید .

 

3- محتوای خود را ارتقا بدهید

مشخصا یکی از راه های اصلی موفقیت در بازاریابی محتوا این است که محتوای خود را در مقابل چشم مخاطب قرار بدهید . برای جذب مخاطب و بعد هم تبدیل مخاطب به یک مخاطب وفادار لازم است قبل از هرچیزی مخاطب محتوای شما را ببیند تا متوجه شود علاقه ای به آن دارد یا نه ! پس الزاما تولید محتوا حتی به بهترین شکل ممکن و رها کردن آن در دنیای شلوغ وب و یا شبکه های اجتماعی هیچ نتیجه ای برای شما نخواهد داشت .

در بازاریابی محتوا باید دائم در چشم مخاطب باشید

برای این قسمت از بازاریابی محتوا هم نیاز به بودجه دارید اما می توانید بدون هیچ هزینه ای هم این کار را انجام دهید .

اگر شما در کل محتوای تولیدی از خودتان و کسب و کارتان بگویید مشخص است که هیچ کسی حاضر نیست به شما لینک بدهد و شما را معرفی کند . این روزها همه ما آدم ها منافع خودمان را در قبال انجام هر کاری مد نظر قرار میدهیم . پس اگر کسی سودی از به اشتراک گذاری مقاله و محتوای شما نداشته باشد چه دلیلی دارد اینکار را انجام دهد ؟!!! بنابراین یکی از بهترین راهکارها برای بازاریابی محتوا بدون هیچ بودجه ای این است که در محتوای تولیدی تان حتما از افراد دیگر هم نقل قول کنید و به آنها لینک بدهید . کمتر کسی پیدا میشود که در این معامله برد -برد شرکت نکند و مقاله شما را به اشتراک نگذارد .

احتمالا شما به عنوان تولید کننده محتوای حرفه ای تا به حال در مورد تکنیک آسمان خراش شنیده اید . ( البته اگر تا به حال چیزی در مورد این تکنیک به گوش تان نخورده می توانید در قسمت واژه نامه تولید محتوای رایتینا با عنوان تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique در تولید محتوا این تکنیک را یاد بگیرید و آن را به کار بگیرید ) .

در این تکنیک به شما نشان داده میشود که چگونه top ترین و بهترین محتواها را پیدا کنید آنها را ارتقا بدهید و خودتان رتبه #1 گوگل شوید . بنابراین طبق این روش می توانید افراد مشهور و معروف و متخصص در زمینه کاری خودتان را پیدا کنید و در هنگام نوشتن مقالات به آنها حتما لینک بدهید و مطمئن باشید فیدبک خوبی از این کار خواهید گرفت.

 

تکنیک آسمان خراش در بازاریابی محتوا

بعد از تولید محتوا به کمک تکنیک آسمان خراش قطعا باید بگردید و افرادی را پیدا کنید که به محتواهای مشابه لینک داده اند . به طریقی آدرس ایمیل یا صفحات شبکه های اجتماعی آنها را پیدا کنید و مقاله خودتان را معرفی کنید و از آنها بخواهید در صورت صلاحدید و تمایل به مقاله شما لینک بدهند . قطعا اگر مقاله شما اصول تکنیک آسمان خراش را رعایت کرده باشد و از مقالات قبلی و قدیمی یک سر و گردن بالاتر باشد کمتر کسی است که نخواهد به مقاله شما لینک بدهد .

بعد از اینکار می توانید برای ارتقای محتوای خودتان این محتوا را در سایت های معتبر و پر بازدید بگذارید.

احتیاط : مراقب باشید که با گذاشتن محتوا در سایت های پر بازدید گاهی ممکن است گوگل و سایر موتورهای جستجو به خاطر اعتبار بالای دامنه ای که مقاله تان را در آن گذاشته اید محتوای شما را در سایت خودتان دست دوم بشناسند . برای جلوگیری از این خطر باید در هنگام انتشار محتوای خود در سایت های دیگر از این برچسب استفاده کنید.

<link rel=”canonical” href=”آدرس مورد نظر خودتان را در این قسمت وارد کنید/” />

به این شکل گوگل محتوای شما را به عنوان محتوای اوریجینال و اصل می شناسد نه محتوای دست دوم .

بعد از پیدا کردن سایت ها و افرادی که ممکن است تمایل به لینک دادن به مقاله شما داشته باشند نوبت به شبکه های اجتماعی است . مشخصا حضور در شبکه های اجتماعی رایگان است و شما برای این مورد هم نیاز به بودجه خاصی ندارید . بنابراین سعی کنید محتوای خود را بارها و بارها در شبکه های اجتماعی به زبان های مختلف منتشر کنید .

البته قطعا برای انتشار محتوا در هر شبکه ای قانون خاص خود آن شبکه را باید رعایت کنید مثلا در مورد شبکه  اجتماعی ای مثل لینکدین قانون موفقیت انتشار پست ها با زمان بندی مشخص اما پر تکرار است که جزئیات آن در این مقاله کاملا توشیح داده شده است : چگونه با ۳ ترفند تولید محتوا، در یک روز میزان بازدید پست ها در لینکدین LinkedIn را ۲۴ برابر کنیم ؟

4- بازنویسی محتوا به شکلی جدید

قطعا اگر شما در شروع کار باشید بودجه کافی برای تولید محتوا به دفعات در طول یک هفته را ندارید . بنابراین بهترین کار این است که از یک محتوای طولانی تولید شده بارها و بارها به شکل های مختلف استفاده کنید .

تکنیک مامان بزرگ من در بازاریابی محتوا

(تکنیک مامان بزرگ من : یادش بخیر مامان بزرگ من یه ایده جالبی برای غذاهای مونده داشت ، مثلا اگر آبگوشت درست میکرد و گوشت کوبیده اضافه می اومد دقیقا فرداش که می رفتیم خونه اشون همون گوشت کوبیده رو تبدیل به کوکو کرده بود! )

دقیقا ما هم باید از همین تکنیکِ مامانِ بزرگِ من استفاده کنیم و محتوا را به شکل های مختلف به خورد مخاطب بدهیم . مثلا اگر همین هفته یک محتوای طولانی تولید کرده اید می توانید نکات مهم همان را استخراج کنید و به شکل یک اسلاید یا اینفوگرافیک این بار منتشر کنید .

به این شکل در صورتی که بین مخاطبان شما افرادی باشند که وقت یا حوصله خواندن 3000 کلمه متن را نداشته باشند به راحتی می توانند از اسلاید یا اینفوگرافیک منتشر شده اطلاعات مفید و کلیدی را به دست بیاورند .

5- سئو سایت SEO

مشخصا یکی از بهترین استراتژی ها در موفقیت در فضای آنلاین بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو یا SEO سئو سایت است . برای دیده شدن و افزایش فروش و کسب در آمد قطعا باید در صفحه اول گوگل باشد و برای این مساله در حال حاضر راه دیگری به جز رعایت قوانین به روز شده سئو که توسط خود گوگل منتشر میشود را ندارید . البته اگر دوست داشته باشید سئو و اجرای آن را برای خودتان ساده کنید می توانید ۵ راه ساده کردن سئو SEO ، یکبار برای همیشه را بخوانید .

ولی قبل از هر چیزی و رعایت هر ترفند سئویی شما باید محتوای عالی تولید کنید تا این روزها بتوانید در رتبه # 1 گوگل باشید وگرنه همه تکنیک های کلاه سیاه شاید شما را موقتی به صفحه اول هدایت کنند اما نه تنها این شادی ماندگار نیست و به زودی از این بهشت به بیرون پرتاب میشوید ، بلکه حتی اگر مخاطب به خاطر بودن در صفحه اول روی لینک شما کلیک کند و وارد سایت تان بشود با دیدن محتوای تکراری و نخ نما و ترجمه شده افتضاح با گوگل ترنسلیتر قطعا دیگر حاضر نیست حتی یک بار دیگر به سایت شما سر بزند چه برسد به اینکه به شما اطمینان کند و از شما خرید کند یا مشترک شما شود .

افزونه Yoast SEO در سایت های وردپرسی یک راهنمای بسیار عالی برای هدایت شما برای تولید و انتشار محتوا بر اساس قوانین سئو است . باید تلاش کنید که حتما در هنگام انتشار محتوا در همه موارد چراغ سبز بگیرید یا حداقل کمترین چراغ نارنجی را داشته باشید و چراغ قرمزی هم نداشته باشید .

سئو سایت و بازاریابی محتوا

پس درست است که یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل انتشار محتوا بر اساس کلمه کلیدی است اما به راحتی با الگوریتم جدید خود تشخیص میدهد که شما برای گول زدن او این همه کلمه کلیدی را در محتوا تکرار کرده اید یا کاملا به جا و مناسب در متن آورده شده و این محتوا برای مخاطب نوشته شده است نه گول زدن گوگل .

سئو و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو می تواند برای شما رایگان باشد به شرطی که وقت بگذارید و تکنیک های کلاه سفید را یاد بگیرید و آنها را به کار بگیرید .

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

چگونه با 0 تومان هزینه، در بازاریابی محتوا موفق شویم ؟

قطعا همه ما چه به عنوان تولید کننده محتوا چه به عنوان مدیر یک کسب و کار یا استارتاپ این جمله نخ نمای ” محتوا پادشاه است “ یا جملات شبیه این که نشان دهنده اهمیت تولید محتوا و بازاریابی محتوا است را بارها و بارها شنیده ایم . اما اگر نتوانستیم تا به حال حتی 1000 تومان از بازاریابی محتوا در آمدی کسب کنیم و یا به اعتبار برند و مجموعه مان اضافه کنیم پس حتما یک جای کار می لنگد و ما مسیر را اشتباه رفته ایم .

من به عنوان فردی که چند سالی است در زمینه تولید محتوا تجربه کاری دارم به شما میگویم غیر ممکن است مسیر تولید محتوا و بازاریابی محتوا را به درستی بروید و نتوانید ماهانه چندین میلیون در آمد داشته باشید و یا اعتبار کسب و کارتان را در طی چند ماه چند برابر نکنید!

مشخصا برای موفقیت در بازاریابی محتوا لازم است تکنیک های حرفه ای برای تولید محتوا ، پیدا کردن ایده برای تولید محتوا ، چیدن و نوشتن تقویم محتوا ، نوشتن استراتژی محتوا ، روش های ارتقا و ترویج محتوا و… بلد باشید تا بتوانید با در نظر گرفتن بودجه مورد نظرتان در بازاریابی محتوا و کسب در آمد موفق شوید.

اما شاید شما در پی کسب در آمد از تولید محتوا از طریق برند شخصی تان باشید و یا استارتاپی باشید که در حال حاضر بودجه کافی برای این مسیر را ندارید . مطمئنا نباید زود نا امید شوید و باید با انرژی به راه تان ادامه بدهید. اما برای موفقیت در بازاریابی محتوا بدون 0 تومان هزنیه باید یک سری تکنیک ها را بلد باشید و در کنار آن کمی بیشتر از بقیه افراد تلاش کنید و آنها را اجرا کنید .

 

توسعه مهارت تولید محتوا

چگونه در بازاریابی محتوا موفق شویم ؟

پس برای اینکه بتوانید با بودجه، زمان و منابع محدود 70 % از مشتریان را که به مقالات و محتوا آموزنده و مفید علاقه دارند و نه به تبلیغات هزینه دار را جذب کنید با رایتینا و راهکارهایی که می خواهیم ارائه بدهیم همراه شوید :

1- اولین قدم در بازاریابی محتوا این است که از کجا ایده هایی برای وبلاگ تان پیدا کنید ؟

مشخصا قبل از اجرای هر استراتژی ای برای بازاریابی محتوا لازم است محتوا تولید کنید . اما برای تولید محتوا نیاز دارید ایده هایی داشته باشید . و علاوه بر این نیاز دارید که این ایده ها را به رایگان به دست بیاورید !

مشخصا برای پیدا کردن ایده و یا کلمات کلیدی مهم در تولید محتوا ابزارهای پولی و حرفه ای زیادی مانند  ahrefs در سطح وب وجود دارند . اما باز هم ما دنبال ابزارهای رایگان هستیم.

مثلا اگر شما یک شرکت بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing هستید حتما نیاز نیست ساعت ها وقت صرف کنید و در نقش یک متفکر به دنبال ایده های عجیب و غریب باشید . فقط لازم است ایده ها را بدزدید !! البته یک دزدی پاک !

چگونه برای تولید محتوای وبلاگ”ایده دزدیِ پاک” کنیم ؟!

گوش کردن به پادکست ها

مشخصا این روزها در طول یک روز صدها پادکست در زمینه های مختلف تولید میشود که شما با گوش کردن به تعدادی از آنها حتی 1 عدد از آنها در طول هر روز می توانید ایده های عالی برای عنوان محتوا پیدا کنید .

پیدا کردن پادکست ها برای ایده گرفتن در بازاریابی محتواپیدا کردن پادکست ها برای ایده گرفتن در بازاریابی محتوا

مشخصا با جستجوی پادکست های مرتبط با حوزه تخصصی خودتان و پیدا کردن آنها علاوه بر پیدا کردن ایده برای عنوان محتوا می توانید یک دید کلی هم در مورد موضوع مورد نظرتان پیدا کنید و به این شکل شما چند قدم در تولید محتوا جلو می افتید .

استفاده از پادکست برای بازاریابی محتوااستفاده از پادکست برای بازاریابی محتوا

حتی اگر سطح زبان انگلیسی تان زیاد خوب نیست می توانید بدون گوش کردن این پادکست ها فقط توضیحات خلاصه آنها را بخوانید و ترجمه کنید و حتی در همین حد هم می تواند به شما کمک بسیار بزرگی کند .

معرفی 2 سایت برای پیدا کردن پادکست

Podcasts

Listennotes

از آمازون استفاده کنید

پیدا کردن ایده در آمازون دقیقا مانند هیجان سفر به جنگل های آمازون است ! آمازون پر از ایده های ناب و پرفروش است که می توانید واقعا یک شبه ره صدساله را بروید و از طریق تولید محتوا در مورد این ایده ها به موفقیت چشم گیری برسید .

در قسمت جستجوی سایت آمازون حوزه تخصصی خودتان را وارد کنید . مثلا ما ” بازاریابی محتوا “ را انتخاب کردیم و در مورد آن جستجو کردیم . تعداد زیادی کتاب پرفروش به شما معرفی می شود ، همراه با فهرست و خلاصه ای از آنها که مطمئن باشید در همان چند تا کتاب پرفروش اول هم می توانید ایده های عالی پیدا کنید.

استفاده از آمازون در بازاریابی محتوایی

البته اگر دوست دارید دقیق تر و به صورت تصویری مراحل پیدا کردن ایده در آمازون را یاد بگیرید می توانید این مقاله را ببینید : چگونه در ۱۰ دقیقه ۹۳ ایده برای پست وبلاگ پیدا کنید

یکی از موضوعات جالب توجه در آمازون قسمت کامنت ها یا reviews است . که در این قسمت ها افراد زیادی را میبینید که در مورد چیزهایی که با آنها مشکل داشته اند و یا آنها را دوست نداشته اند و همین طور مواردی که دوست دارند به محتوای کتاب اضافه شود صحبت می کنند. قطعا با نگاهی به این قسمت ها می توانید ایده هایی پیدا کنید که دقیقا نیاز مخاطب است و قطعا نوشتن در مورد این موضوعات می توانید نردبانی برای رسیدن به موفقیت در تولید محتوا و بازاریابی محتوا برای شما باشد .

به گروه های فیس بوک مرتبط با کسب و کارتان بپیوندید

قطعا پیوستن به گروه های فیس بوکی یا کلا گروه ها و کانال های هر شبکه اجتماعی ای می تواند برای پیدا کردن ایده ها در تولید محتوای جذاب برای مخاطب به شما کمک کند. به همه سوالات کاربرها توجه کنید و آنها را دقیقا بخوانید . شما دقیقا همین سوال را عنوان محتوا نویسی بگذارید و شروع کنید به پاسخ دادن به این سوالات در قالب مقالات وبلاگ.

پیدا کردن سوالات در فیس بوک برای بازاریابی محتواپیدا کردن سوالات در فیس بوک برای بازاریابی محتوا

2- حالا زمان تولید محتوا است !

حالا که تعداد زیادی ایده برای نوشتن و تولید محتوا در مورد آنها پیدا کردید زمانی است که باید شروع به نوشتن کنید .

مشخصا بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و با بودجه متوسط یا بالا برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا در این مرحله به راحتی کار تولید محتوا را یا به مجموعه ها و شرکت های تولید محتوای حرفه ای می دهند یا اینکه در مجموعه خودشان استخدام تولید کننده محتوا به صورت تمام وقت دارند .

اما فراموش نکنیم ما 0 تومان بودجه داریم !

پس باید ببینیم با 0 تومان بودجه چگونه تولید محتوا کنیم ؟ اگر مجموعه شما یک تیم چند نفره استارت آپی با انگیزه است که می توانید از همه بچه های تیم برای تولید محتوا کمک بگیرید و هر قسمت از کار را به فردی بسپرید . مثلا 1 نفر برای ایده یابی ، 1 نفر برای پیدا کردن مطالب و 1 نفرهم برای نوشتن و یا ترجمه مطالب . اما اگر خودتان هستید و خودتان هم باز نا امید نشوید . نیاز نیست برای موفقیت در بازاریابی محتوا حتما هر روز یک محتوای 3000 کلمه ای پست کنید . می توانید هر چند روز یکبار این کار را انجام دهید اما به نحوی حرفه ای و عالی محتوا نویسی کنید .

برای موفقیت در زمینه سئو سایت و گرفتن رتبه 1 تا 10 گوگل فقط لازم است تقریبا 16 محتوای عالی در هر ماه در وبلاگ یا سایت تان منتشر کنید

برای تایید این موضوع این گزارش و نمودار HubSpot را ببینید :

 

تعداد پست ها برای موفقیت در بازاریابی محتوا

 

یک موضوع دیگر هم اینکه یک زمان هایی که حس کردید هیچ ایده ای ندارید از لیست کردن مهمترین یا بهترین ها یا فهرست نویسی و یا گرد آوری و مرتب سازی محتوا یا content curation استفاده کنید . یعنی مثلا بگردید 10 سایت معتبر در زمینه تولید محتوا را پیدا کنید و به مخاطبان تان در یک پست معرفی کنید . مثل این مقاله ها  معرفی ۵۲ وب سایت عالی برای توسعه مهارت نویسندگی و تولید محتوا یا معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا  شاید باور نکنید اما اتفاقا این پست ها جزو پست های بسیار پربازدید شما میشوند چون مخاطب این روزها وقت زیادی ندارد و دوست دارد در یک صفحه هر چیزی که می خواهد را پیدا کند و دم دستش باشد .

علاوه بر این شما می توانید از تولید محتوا توسط کاربر یا user-generated content (UGC)  هم استفاده کنید . در این روش با ترفندهای خاصی کاربر را باید به تولید محتوا برای خودتان ترغیب کنید . مثلا شرکت کوکا کولا با اضافه کردن نام های مختلف این کار را کرد . و به این شکل هر کسی با پیدا کردن بطری ای با نام خود آن را با هشتگ کوکا کولا با دوستان و بقیه افراد به اشتراک می گذاشت . جالب است بدانید که این شرکت با اینکار توانست 998 میلیون انتشار محتوا با اسم یا هشتگ کوکا کولا را جمع کند .

کوکا کولا و بازاریابی محتوا

و نکته آخر در مورد تولید محتوا به هدف بازاریابی محتوا این است که برای جذاب شدن محتوا حتما لازم است تصاویر با کیفیت و جذابی در بین متن های خودتان بگذارید . و چون ما با 0 تومان بودجه می خواهیم تولید محتوا کنیم پس لازم است از سایت های رایگان دانلود عکس برای پیدا کردن عکس های مرتبط استفاده کنید و یا از دایرکتوری های عکس آنلاین استفاده کنید .

 

3- محتوای خود را ارتقا بدهید

مشخصا یکی از راه های اصلی موفقیت در بازاریابی محتوا این است که محتوای خود را در مقابل چشم مخاطب قرار بدهید . برای جذب مخاطب و بعد هم تبدیل مخاطب به یک مخاطب وفادار لازم است قبل از هرچیزی مخاطب محتوای شما را ببیند تا متوجه شود علاقه ای به آن دارد یا نه ! پس الزاما تولید محتوا حتی به بهترین شکل ممکن و رها کردن آن در دنیای شلوغ وب و یا شبکه های اجتماعی هیچ نتیجه ای برای شما نخواهد داشت .

در بازاریابی محتوا باید دائم در چشم مخاطب باشید

برای این قسمت از بازاریابی محتوا هم نیاز به بودجه دارید اما می توانید بدون هیچ هزینه ای هم این کار را انجام دهید .

اگر شما در کل محتوای تولیدی از خودتان و کسب و کارتان بگویید مشخص است که هیچ کسی حاضر نیست به شما لینک بدهد و شما را معرفی کند . این روزها همه ما آدم ها منافع خودمان را در قبال انجام هر کاری مد نظر قرار میدهیم . پس اگر کسی سودی از به اشتراک گذاری مقاله و محتوای شما نداشته باشد چه دلیلی دارد اینکار را انجام دهد ؟!!! بنابراین یکی از بهترین راهکارها برای بازاریابی محتوا بدون هیچ بودجه ای این است که در محتوای تولیدی تان حتما از افراد دیگر هم نقل قول کنید و به آنها لینک بدهید . کمتر کسی پیدا میشود که در این معامله برد -برد شرکت نکند و مقاله شما را به اشتراک نگذارد .

احتمالا شما به عنوان تولید کننده محتوای حرفه ای تا به حال در مورد تکنیک آسمان خراش شنیده اید . ( البته اگر تا به حال چیزی در مورد این تکنیک به گوش تان نخورده می توانید در قسمت واژه نامه تولید محتوای رایتینا با عنوان تکنیک آسمان خراش Skyscraper Technique در تولید محتوا این تکنیک را یاد بگیرید و آن را به کار بگیرید ) .

در این تکنیک به شما نشان داده میشود که چگونه top ترین و بهترین محتواها را پیدا کنید آنها را ارتقا بدهید و خودتان رتبه #1 گوگل شوید . بنابراین طبق این روش می توانید افراد مشهور و معروف و متخصص در زمینه کاری خودتان را پیدا کنید و در هنگام نوشتن مقالات به آنها حتما لینک بدهید و مطمئن باشید فیدبک خوبی از این کار خواهید گرفت.

 

تکنیک آسمان خراش در بازاریابی محتوا

بعد از تولید محتوا به کمک تکنیک آسمان خراش قطعا باید بگردید و افرادی را پیدا کنید که به محتواهای مشابه لینک داده اند . به طریقی آدرس ایمیل یا صفحات شبکه های اجتماعی آنها را پیدا کنید و مقاله خودتان را معرفی کنید و از آنها بخواهید در صورت صلاحدید و تمایل به مقاله شما لینک بدهند . قطعا اگر مقاله شما اصول تکنیک آسمان خراش را رعایت کرده باشد و از مقالات قبلی و قدیمی یک سر و گردن بالاتر باشد کمتر کسی است که نخواهد به مقاله شما لینک بدهد .

بعد از اینکار می توانید برای ارتقای محتوای خودتان این محتوا را در سایت های معتبر و پر بازدید بگذارید.

احتیاط : مراقب باشید که با گذاشتن محتوا در سایت های پر بازدید گاهی ممکن است گوگل و سایر موتورهای جستجو به خاطر اعتبار بالای دامنه ای که مقاله تان را در آن گذاشته اید محتوای شما را در سایت خودتان دست دوم بشناسند . برای جلوگیری از این خطر باید در هنگام انتشار محتوای خود در سایت های دیگر از این برچسب استفاده کنید.

<link rel=”canonical” href=”آدرس مورد نظر خودتان را در این قسمت وارد کنید/” />

به این شکل گوگل محتوای شما را به عنوان محتوای اوریجینال و اصل می شناسد نه محتوای دست دوم .

بعد از پیدا کردن سایت ها و افرادی که ممکن است تمایل به لینک دادن به مقاله شما داشته باشند نوبت به شبکه های اجتماعی است . مشخصا حضور در شبکه های اجتماعی رایگان است و شما برای این مورد هم نیاز به بودجه خاصی ندارید . بنابراین سعی کنید محتوای خود را بارها و بارها در شبکه های اجتماعی به زبان های مختلف منتشر کنید .

البته قطعا برای انتشار محتوا در هر شبکه ای قانون خاص خود آن شبکه را باید رعایت کنید مثلا در مورد شبکه  اجتماعی ای مثل لینکدین قانون موفقیت انتشار پست ها با زمان بندی مشخص اما پر تکرار است که جزئیات آن در این مقاله کاملا توشیح داده شده است : چگونه با ۳ ترفند تولید محتوا، در یک روز میزان بازدید پست ها در لینکدین LinkedIn را ۲۴ برابر کنیم ؟

4- بازنویسی محتوا به شکلی جدید

قطعا اگر شما در شروع کار باشید بودجه کافی برای تولید محتوا به دفعات در طول یک هفته را ندارید . بنابراین بهترین کار این است که از یک محتوای طولانی تولید شده بارها و بارها به شکل های مختلف استفاده کنید .

تکنیک مامان بزرگ من در بازاریابی محتوا

(تکنیک مامان بزرگ من : یادش بخیر مامان بزرگ من یه ایده جالبی برای غذاهای مونده داشت ، مثلا اگر آبگوشت درست میکرد و گوشت کوبیده اضافه می اومد دقیقا فرداش که می رفتیم خونه اشون همون گوشت کوبیده رو تبدیل به کوکو کرده بود! )

دقیقا ما هم باید از همین تکنیکِ مامانِ بزرگِ من استفاده کنیم و محتوا را به شکل های مختلف به خورد مخاطب بدهیم . مثلا اگر همین هفته یک محتوای طولانی تولید کرده اید می توانید نکات مهم همان را استخراج کنید و به شکل یک اسلاید یا اینفوگرافیک این بار منتشر کنید .

به این شکل در صورتی که بین مخاطبان شما افرادی باشند که وقت یا حوصله خواندن 3000 کلمه متن را نداشته باشند به راحتی می توانند از اسلاید یا اینفوگرافیک منتشر شده اطلاعات مفید و کلیدی را به دست بیاورند .

5- سئو سایت SEO

مشخصا یکی از بهترین استراتژی ها در موفقیت در فضای آنلاین بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو یا SEO سئو سایت است . برای دیده شدن و افزایش فروش و کسب در آمد قطعا باید در صفحه اول گوگل باشد و برای این مساله در حال حاضر راه دیگری به جز رعایت قوانین به روز شده سئو که توسط خود گوگل منتشر میشود را ندارید . البته اگر دوست داشته باشید سئو و اجرای آن را برای خودتان ساده کنید می توانید ۵ راه ساده کردن سئو SEO ، یکبار برای همیشه را بخوانید .

ولی قبل از هر چیزی و رعایت هر ترفند سئویی شما باید محتوای عالی تولید کنید تا این روزها بتوانید در رتبه # 1 گوگل باشید وگرنه همه تکنیک های کلاه سیاه شاید شما را موقتی به صفحه اول هدایت کنند اما نه تنها این شادی ماندگار نیست و به زودی از این بهشت به بیرون پرتاب میشوید ، بلکه حتی اگر مخاطب به خاطر بودن در صفحه اول روی لینک شما کلیک کند و وارد سایت تان بشود با دیدن محتوای تکراری و نخ نما و ترجمه شده افتضاح با گوگل ترنسلیتر قطعا دیگر حاضر نیست حتی یک بار دیگر به سایت شما سر بزند چه برسد به اینکه به شما اطمینان کند و از شما خرید کند یا مشترک شما شود .

افزونه Yoast SEO در سایت های وردپرسی یک راهنمای بسیار عالی برای هدایت شما برای تولید و انتشار محتوا بر اساس قوانین سئو است . باید تلاش کنید که حتما در هنگام انتشار محتوا در همه موارد چراغ سبز بگیرید یا حداقل کمترین چراغ نارنجی را داشته باشید و چراغ قرمزی هم نداشته باشید .

سئو سایت و بازاریابی محتوا

پس درست است که یکی از فاکتورهای مهم برای گوگل انتشار محتوا بر اساس کلمه کلیدی است اما به راحتی با الگوریتم جدید خود تشخیص میدهد که شما برای گول زدن او این همه کلمه کلیدی را در محتوا تکرار کرده اید یا کاملا به جا و مناسب در متن آورده شده و این محتوا برای مخاطب نوشته شده است نه گول زدن گوگل .

سئو و بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو می تواند برای شما رایگان باشد به شرطی که وقت بگذارید و تکنیک های کلاه سفید را یاد بگیرید و آنها را به کار بگیرید .

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست