فقط 3 ثانیه فرصت دارید تا با تولید محتوای حرفه ای بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید!

  1. خانه
  2. بازاریابی محتوا
  3. فقط 3 ثانیه فرصت دارید تا با تولید محتوای حرفه ای بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید!

صفحه اصلی یا به عبارت دیگر ” خانه ” بدون شک یکی از صفحات مهم همه سایت ها به حساب می آید و نقش بسیار مهم و جدی ای در افزایش نرخ تبدیل دارد .

زمانی که بازدید کننده کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کند و به سایت ما می رسد معولا ما این طور فکر می کنیم که قطعا همه افراد با ورود به سایت ،بالاخره یک اقدامی انجام میدهند  . مثلا ثبت نام میکند  ،خرید می کند یا ایمیل خود را ثبت میکند و یا حتی اگر این کارها را انجام ندهند حداقل به یک صفحه داخلی می روند. ولی با دیدن آمار و ارقام قطعا تعجب میکنید و شاید هم کاملا ناامید شوید .

طبق آمار adroll حدود 98 % از بازدید کنندگانی که برای اولین بار به سایت ما سر میزنند بدون هیچ اقدامی سایت را می بندند و ما را ترک می کنند .

این آمار قطعا ناامید کننده است و اگر زودتر فکری به حال افزایش نرخ تبدیل نکنید مانند بسیاری از کسب و کارها ورشکست و ناامیدتر از امروز می شوید .

ممکن است بسیاری از شرکت ها برای افزایش نرخ تبدیل سایت خود به روش های گران قیمت بهینه سازی روی بیاورند و دنبال انواع و اقسام مشاوره های گران قیمت و شرکت های بهینه سازی باشند  اما یکی از اهداف ما در رایتینا این است که از روش هایی صحبت کنیم که هزینه کمتری دارند و یا اینکه DIY ) Do It Yourself ) یعنی خودت انجام بده باشد و با آموزش های رایتینا بتوانید آنها را برای بهبود سایت تان به کار ببرید و نتیجه خوبی هم بگیرید .

DIY خودت انجام بده
DIY خودت انجام بده

پس بیایید در کنار هم یاد بگیریم و انجام دهیم که : چگونه می توانیم صفحه اصلی سایت مان را جوری طراحی کنیم و برای آن محتوا بنویسیم که نرخ تبدیل صفحه اصلی به میزان زیادی افزایش یابد .

1. روی یک CTA خاص متمرکز شوید نه چندین CTA مختلف

قبل از اینکه این مورد را توضیح بدهیم شاید بهتر باشد برای اینکه مطمئن شویم همه مفهوم CTA را می دانند کمی در مورد آن صحبت کنیم .

CTA در انگلیسی مخفف Call To Action است که شاید در فارسی بتوان آن را به فراخوان برای عمل مخاطب یا تشویق مخاطب به اقدام ترجمه کرد . یعنی ما به کمک دکمه های CTA و محتوا نویسی و طراحی جذاب آنها مخاطب را تشویق میکنیم که فعالیت خاصی را انجام دهد .

مثلا در زیر چند نمونه CTA را می توانید ببینید .

نمونه دکمه CTA
نمونه دکمه CTA

 

نمونه های دکمه CTA دعوت به اقدام
نمونه های دکمه CTA دعوت به اقدام

اما نکته ای که در اینجا مد نظر ماست این است که به چه نحوی باید از CTA ها در صفحه استفاده کنیم که نرخ تبدیل سایت مان را بالا ببریم ؟

در صفحه اصلی فقط باید روی یک CTA متمرکز شوید

بهترین کار برای اینکه متوجه شوید سایت شما برای مخاطب ساده و کاربرپسند است این است که برای چند دقیقه کلا فراموش کنید که صاحب سایت هستید . برای چند لحظه سفر کنید به ذهن مخاطب . به این شکل که خودتان را جای بازدید کننده ای که برای اولین بار به سایت شما می آید بگذارید . برای اینکار در گوگل کلمه کلیدی اصلی یا اسم سایت تان را جستجو کنید و از طریق گوگل وارد سایت تان شوید .

خب حالا از خودتان بپرسید : آیا در یک نگاه هدف اصلی سایت را تشخیص می دهید؟ فقط چند !

CTA اصلی سایت شما چیست ؟

آیا چندین گزینه پیش روی شماست که کاملا شما را گیج کرده است ؟

آیا شما همزمان در صفحه اول از بازدید کننده خواسته اید نسخه رایگان نرم افزار شما را امتحان کند و در خبرنامه وبلاگ شما ثبت نام کند و در جای دیگری خواسته اید که در وبینار رایگان شما شرکت کند و.. و توقع هم دارید که بازدید کننده همه این سه اقدام را همزمان انجام دهد ؟!

در تولید محتوا از خودتان سوال بپرسید
در تولید محتوا از خودتان سوال بپرسید

قطعا در واقعیت مثل رویاها و تصورات ما پیش نمی رود و کاری که بازدید کننده در این شرایط در واقعیت انجام میدهد این است که سایت شما را ترک می کند تا زودتر از این سردرگمی خلاص شود .

دکمه های دعوت به اقدام علاوه بر افزایش نرخ تبدیل در تعیین عملکرد بعدی کاربر هم مهم هستند . مثلا در یک مطالعه که در این سایت گزارش شده است ، آمارها این طور نشان میدهد که استفاده از فقط یک CTA خاص در یک صفحه می تواند 371 % کلیک را افزایش دهد و 1.617 % فروش را بیشتر کند .

و علت این میزان افزایش در کلیک و فروش کاملا مشخص است ، ما با تمرکز روی یک CTA خاص ، کاربر را ترغیب به انجام یک عمل میکنیم که یا دوست دارد آن اقدام را انجام می دهد یا دوست ندارد . این تصمیم گیری برایش بسیار راحت تر است تا اینکه در بین چندین گزینه گرفتار شود و کاملا گیج شود و ترجیح بدهد هر چه زودتر خودش را از این تصمیم گیری سخت آزاد کند .

در کتاب الکترونیکی “چگونه یک هکر روانشناسی در تولید محتوا شویم ؟ ” هم در مورد همین موضوع و پارادوکس انتخاب صحبت کردیم و به عنوان یکی از هک های رواشناسی برای افزایش فروش گفتیم که باید سعی کنیم پارادوکس انتخاب را در ذهن مخاطب به حداقل میزان ممکن برسانیم .

البته علاوه بر CTA باید حواسمان به تعداد لینک های زیاد هم باشد . اگر تعداد لینک ها در یک صفحه از حد مشخص و استانداردی بیشتر باشد باعث گیج شدن مخاطب و کاهش نرخ تبدیل میشود .

نقش تعداد لینک های کم تر در افزایش نرخ تبدیل
نقش تعداد لینک های کم تر در افزایش نرخ تبدیل

این روزها بسیاری از سایت هایی که به اثرات و نتایج استفاده از یک CTA و متمرکز شدن روی آن در صفحه اصلی یا صفحات Landing Page پی برده اند مانند سایت Crazy Egg یا Slack سعی کرده اند این قانون را رعایت کنند و مشخصا نتایج بسیار خوبی هم گرفته اند .

 

 

 

بهینه سازی نرخ تبدیل صفحه اصلی سایت
بهینه سازی نرخ تبدیل صفحه اصلی سایت

2. محتوای صفحه اصلی باید کوتاه و مختصر باشد

در مقالات قبل مانند ” ۵ راه ساده کردن سئو SEO ، یکبار برای همیشه”  شاید بارها به آمار و ارقام و تحقیقات مختلفی اشاره کردیم که طولانی بودن متن مقالات وبلاگ می تواند نرخ کلیک و زمان حضور در سایت یا Time on site را افزایش دهد اما در مورد صفحه اصلی نتایج کاملا برعکس است و اتفاقا هرچه محتوای صفحه اصلی خلاصه تر و کوتاه تر باشد بیشتر می تواند منجر تبدیل شود .

شاید باورتان نشود اما ما هم در ابتدای کار رایتینا بیش از 3000 هزار کلمه برای صفحه اصلی نوشته بودیم ! و این احتمالا تجربه ای است که همه صاحبین سایت در شروع کار دارند. چون همه ما دوست داریم هرچیزی که در ذهنمان هست را در مورد سایت و کسب و کارمان به مخاطب بگوییم .

بازدید کننده ها این روزها بسیار تنبل تر از حد تصور ما هستند و حتی به خود زحمت اسکرول کردن را نمی دهند و سریع می خواهند سایت را ببندند و به فعالیت بعدی یا سایت بعدی سری بزنند !

جالب است که بدانید تقریبا 60% اطلاعاتی که ما در صفحه اصلی به اشتراک می گذاریم اصلا خوانده نمیشود و مخاطب به آنها اهمیتی نمی دهد .

سایت هایی مانند  ConversionXL  تعداد زیادی از سایت های مشتریان خود را بررسی کردند و به نتایج جالبی رسیدند .

تست A/B در بهینه سازی نرخ تبدیل
تست A/B در بهینه سازی نرخ تبدیل

 

در این تحقیق تقریبا تا جای ممکن مطالب اضافی را حذف کردند و فقط عناوین مهم و CTA را نگه داشتند و این نتایج به دست آمد :

صفحات اصلی یا فرم هایی با محتوای کوتاه تر 97 % بازدید بیشتری نسبت به صفحات ویژگی ها با محتواهای طولانی داشتند  .

ترافیک سایت بیشتر می خواهید؟دوست دارید دیده شوید و مخاطب بیشتر داشته باشید؟( معرفی ۴۴ راه)

3-عنوان ها در صفحه اصلی باید مثل تابلوهای مغازه ها جذاب و چشم گیر باشند !

آیا خود شما باشید روی عبارت های کلیشه ای ، حوصله سر بر و خسته کننده کلیک میکنید ؟ اگر جواب شما نه هست پس نباید توقع داشته باشید که مخاطب شما تمایلی به کلیلک کردن روی عبارات تکراری و خسته کننده سایت شما را داشته باشد . البته در این مورد باید یک نقد کننده خوبی برای سایت خودتان باشید نه اینکه همه چیز را عالی ببینید !! در این مورد باید کمی سخت گیر باشید

کاملا واضح است که تیترها و عناوین جذاب و عجیب و غریب دقیقا مانند یک تابلوی خاص و با طراحی زیبا برای سر در یک مغازه، تعداد کلیک بیشتری را به سمت خود جذب میکنند  .

و البته باید این را بدانید که شما برای جذب مخاطب فقط چند ثانیه فرصت دارید . اگر شما نتوانید در همان نگاه اول مخاطب را جذب کنید ممکن است برای همیشه او را از دست بدهید .

برای مثال صفحه اول سایت Instapage  را ببینید :

عنوان جذاب در تولید محتوا
عنوان جذاب در تولید محتوا

یک تیتر جذب کننده و اطمینان بخش !

صاحبان این سایت ، تضمین میکنند که با استفاده از محصول آنها افزایش نرخ تبدیل در سایت شما قطعی است !

و چه چیزی بهتر از این برای مخاطب ؟

این دقیقا باید هدف همه صاحبین کسب و کار و سایت ها باشد که به مخاطب بگویند محصول آنها قرار است چه تغییری در زندگی مخاطب و مشتری ایجاد کند . مثلا اگر ما صاحب محصول یا کسب و کاری هستیم که به اصطلاح به آنها B2B می گویند یعنی محصول یا خدماتی را برای ارائه به سایر کسب و کارها داریم ، باید به مخاطب خود بگوییم که آیا محصول یا خدمات ما منجر به افزایش درآمد و سود آنها میشود؟ آیا محصول ما می تواند منجر به افزایش فروش آنها شود ؟

هر زمان که بتوانیم به این سوالات در ذهن خودمان پاسخ مناسبی داشته باشیم می توانیم پاسخ مناسبی هم برای مخاطب هدف مان بنویسیم و منتشر کنیم . واقعیت این است که در همه نوع کسب و کاری افراد هیچ نیازی به محصول یا خدمات ما ندارند مگر اینکه ما خودمان این نیاز را ایجاد کنیم . شما باید جوری آنها را توجیه کنید که حس کنند بدون حضور محصول یا خدمات شما نمی توانند زندگی کنند !

یا سایت دیگری مانند Drift

بهینه سازی محتوا در صفحه اصلی
بهینه سازی محتوا در صفحه اصلی

همانطور که میبینید با یک عنوان جذاب شروع کرده است و در زیر باکس ورود ایمیل هم اینطور عنوان کرده است که : به صورت اتومات ترافیک وب سایت خود را به جلسات فروش تبدیل کنید!

یا سایت دیگری مانند Crazy Egg

عنوان های جذاب در صفحه اصلی برای افزایش نرخ تبدیل
عنوان های جذاب در صفحه اصلی برای افزایش نرخ تبدیل

به همین ترتیب ما چندین سایت عالی و حرفه ای در این زمینه را بررسی کردیم و به یک الگو رسیدیم که شما هم می توانید از این الگو برای سایت تان استفاده کنید .

۱۰ روش عنوان نویسی در تولید محتوا به روش تار عنکبوتی ( روش ۳ و ۴ را حتما انجام دهید )

الگوی پیشنهادی رایتینا

عنوان اصلی  :  ” محصول یا خدمات ما ” یک ” کاربرد محصول یا خدمات ” است که منجر به ” پیشنهاد با ارزش برای مشتری یا مخاطب ” میشود.

پس در این الگو به ترتیب به این موارد باید اشاره  کنید :

نام محصول یا خدمات ——> کاربرد ——> پیشنهاد ویژه و با ارزش

مثال : Crazy Egg یک ابزار گرافیکی است که به شما نشان میدهد چرا نرخ تبدیل شما انقدر افتضاح است !

زیرعنوان اصلی : ارزش نهایی

در اینجا باید اشاره مستقیم بکنید به چیز یا چیزهایی که مخاطب با محصول یا خدمات شما در نهایت به آنها می رسد . مثلا در این مثال خاص به این مورد اشاره شده است که : پیدا کنید که چرا بازدید کنندگان شما را ترک می کنند و چگونه باید این مشکل را حل کنید .

در اینجا باید به اصلی ترین و مهم ترین مشکلی که شما با محصول یا خدمات خود برای مخاطب و بازدید کننده حل می کنید اشاره کنید .فقط ساده و واضح بنویسید .

3- حتما از یک محتوای ویدئویی توضیحی استفاده کنید

چگونه محتوای ویدئویی تولید کنیم ؟
چگونه محتوای ویدئویی تولید کنیم ؟

قطعا در این روزها همه ما میدانیم که محتوای ویدئویی چه قدر طرفدار دارد و هر روز هم به میزان طرفداران آن  اضافه میشود . مثلا طبق آمار Engadget مردم در طی یک روز یک میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوپ YouTube تماشا می کنند . پس مشخصا محتوای ویدئویی به سرعت در حال گرفتن درصد زیادی از ترافیک ها در وب است و آینده بازاریابی آنلاین قطعا به میزان زیادی به محتوای ویدئویی وابسته است .

معرفی ۹ سایت و ابزار رایگان برای تولید محتوای ویدئویی و GIF در بازاریابی محتوا

به هر حال درصد زیادی از افراد به جای خواندن و شنیدن دوست دارند ببینند و به صورت ملموس تری با ما از طریق محتوای ویدئویی ، وبینار و لایو ویدئو ها در ارتباط باشند .

و این مساله برای صفحه اصلی بسیار می تواند مفید و موثر باشد . یعنی شما با درست کردن یک ویدئوی چند دقیقه ای هم می توانید محتوای کلیدی خود را به مخاطب ارائه بدهید و هم مطمئن باشید که برای مخاطب هم جذاب است و حتما آن را میبیند .

در آماری که در ReadyCloud نشان میدهد ، 52% متخصصان بازاریابی، ویدئو را به عنوان بهترین تولید کننده ROI در بازاریابی نام گذاری کرده اند .علاوه بر این طبق آمارهای این سایت 78% مردم در طول هفته یکبار یک ویدئو تماشا می کنند و بیش از 50 % آنها روزانه حتما یک ویدئو می بینند .

البت مشخصا تعادل مناسب بین محتوای متنی و محتوای ویدئویی بهترین حالتی است که در سایت ها برای جذب مخاطب جواب  میدهد .

و باز هم برای اعتبار بخشیدن به آنچه که می خوانید سری هم به آمارهای سایت Blue Corona زدیم و باز هم دیدیم که سایت هایی که از محتوای ویدئویی استفاده میکنند CTR های بالاتر و نرخ تبدیل بیشتری دارند .  ( CTR  مخفف Click Through Rate یعنی نرخ کلیک است )

اما فقط راهکار دادن نمی تواند برای شما خیلی مفید باشد . پس بهتر است در اینجا با یک ابزار رایگان ساخت ویدئو آشنا شویم تا بحث ما کاربردی تر شود .

چگونه با سئو ویدئو و محتوای تصویری رتبه #۱ گوگل شویم ؟ (معرفی ۱۶روش سئو محتوا + ابزارها و سایت های کاربردی )

با هم یک ویدئو برای صفحه اول سایت مان بسازیم

در سطح وب ابزارهای رایگان بسیار زیادی وجود دارند که از جمله آنها می توان به Biteable اشاره کرد . این ابزار کاملا رایگان است و فقط لازم است به صفحه اصلی بروید و در این سایت ثبت نام کنید .

ورود به سایت Biteable

ساخت ویدئو رایگان
ساخت ویدئو رایگان

2. یک حساب کاربری ایجاد کنید . بعد از ایجاد حساب کاربری تعداد زیادی قالب ها و تمپلت های مختلف به شما نشان داده میشود تا از بین آنها انتخاب کنید .

ساخت یک محتوای ویدئویی رایگان
ساخت یک محتوای ویدئویی رایگان

3. در اینجا گزینه Business Explainer را انتخاب کنید . بعد از این قسمت وارد داشبورد خود میشوید . در اینجا می توانید متن هر اسلاید را برای ساخت ویدئو بنویسید و ویرایش کنید . و بعد هم می توانید یا از قالب هایی که به شما در پایین صفحه معرفی میکند انتخاب کنید یا اینکه از عکس محصولات یا کلیپ ویدئوهای دیگر استفاده کنید و آنها را آپلود کنید .

تولید محتوای ویدئویی
تولید محتوای ویدئویی
تولید ویدئو
تولید ویدئو

و به این شکل در عرض چند دقیقه می توانید یک ویدئوی سفارشی برای صفحه اصلی سایت خود آماده کنید آن هم به صورت کاملا رایگان !

ما هم همزمان با شما یک ویدئو ساختیم با هم ببینیم:

Business Explainer 1 on Biteable.

ویدئوی تولیدی را سریعا روی سایت تان بگذارید ، از نتیجه ای که میگیرید قطعا تعجب خواهید کرد .

 

توسعه مهارت تولید محتوا

 

مشاوره رایگان در کامنت : هر سوالی در مورد ساخت ویدئو یا تولید محتوا برای صفحه اصلی دارید در قسمت کامنت ها بپرسید متخصصان رایتینا در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ می دهند و می توانید از مشاوره رایگان ما برای بهبود نرخ تبدیل صفحه اول سایت تان استفاده کنید .

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

فقط 3 ثانیه فرصت دارید تا با تولید محتوای حرفه ای بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید!

صفحه اصلی یا به عبارت دیگر ” خانه ” بدون شک یکی از صفحات مهم همه سایت ها به حساب می آید و نقش بسیار مهم و جدی ای در افزایش نرخ تبدیل دارد .

زمانی که بازدید کننده کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کند و به سایت ما می رسد معولا ما این طور فکر می کنیم که قطعا همه افراد با ورود به سایت ،بالاخره یک اقدامی انجام میدهند  . مثلا ثبت نام میکند  ،خرید می کند یا ایمیل خود را ثبت میکند و یا حتی اگر این کارها را انجام ندهند حداقل به یک صفحه داخلی می روند. ولی با دیدن آمار و ارقام قطعا تعجب میکنید و شاید هم کاملا ناامید شوید .

طبق آمار adroll حدود 98 % از بازدید کنندگانی که برای اولین بار به سایت ما سر میزنند بدون هیچ اقدامی سایت را می بندند و ما را ترک می کنند .

این آمار قطعا ناامید کننده است و اگر زودتر فکری به حال افزایش نرخ تبدیل نکنید مانند بسیاری از کسب و کارها ورشکست و ناامیدتر از امروز می شوید .

ممکن است بسیاری از شرکت ها برای افزایش نرخ تبدیل سایت خود به روش های گران قیمت بهینه سازی روی بیاورند و دنبال انواع و اقسام مشاوره های گران قیمت و شرکت های بهینه سازی باشند  اما یکی از اهداف ما در رایتینا این است که از روش هایی صحبت کنیم که هزینه کمتری دارند و یا اینکه DIY ) Do It Yourself ) یعنی خودت انجام بده باشد و با آموزش های رایتینا بتوانید آنها را برای بهبود سایت تان به کار ببرید و نتیجه خوبی هم بگیرید .

DIY خودت انجام بده
DIY خودت انجام بده

پس بیایید در کنار هم یاد بگیریم و انجام دهیم که : چگونه می توانیم صفحه اصلی سایت مان را جوری طراحی کنیم و برای آن محتوا بنویسیم که نرخ تبدیل صفحه اصلی به میزان زیادی افزایش یابد .

1. روی یک CTA خاص متمرکز شوید نه چندین CTA مختلف

قبل از اینکه این مورد را توضیح بدهیم شاید بهتر باشد برای اینکه مطمئن شویم همه مفهوم CTA را می دانند کمی در مورد آن صحبت کنیم .

CTA در انگلیسی مخفف Call To Action است که شاید در فارسی بتوان آن را به فراخوان برای عمل مخاطب یا تشویق مخاطب به اقدام ترجمه کرد . یعنی ما به کمک دکمه های CTA و محتوا نویسی و طراحی جذاب آنها مخاطب را تشویق میکنیم که فعالیت خاصی را انجام دهد .

مثلا در زیر چند نمونه CTA را می توانید ببینید .

نمونه دکمه CTA
نمونه دکمه CTA

 

نمونه های دکمه CTA دعوت به اقدام
نمونه های دکمه CTA دعوت به اقدام

اما نکته ای که در اینجا مد نظر ماست این است که به چه نحوی باید از CTA ها در صفحه استفاده کنیم که نرخ تبدیل سایت مان را بالا ببریم ؟

در صفحه اصلی فقط باید روی یک CTA متمرکز شوید

بهترین کار برای اینکه متوجه شوید سایت شما برای مخاطب ساده و کاربرپسند است این است که برای چند دقیقه کلا فراموش کنید که صاحب سایت هستید . برای چند لحظه سفر کنید به ذهن مخاطب . به این شکل که خودتان را جای بازدید کننده ای که برای اولین بار به سایت شما می آید بگذارید . برای اینکار در گوگل کلمه کلیدی اصلی یا اسم سایت تان را جستجو کنید و از طریق گوگل وارد سایت تان شوید .

خب حالا از خودتان بپرسید : آیا در یک نگاه هدف اصلی سایت را تشخیص می دهید؟ فقط چند !

CTA اصلی سایت شما چیست ؟

آیا چندین گزینه پیش روی شماست که کاملا شما را گیج کرده است ؟

آیا شما همزمان در صفحه اول از بازدید کننده خواسته اید نسخه رایگان نرم افزار شما را امتحان کند و در خبرنامه وبلاگ شما ثبت نام کند و در جای دیگری خواسته اید که در وبینار رایگان شما شرکت کند و.. و توقع هم دارید که بازدید کننده همه این سه اقدام را همزمان انجام دهد ؟!

در تولید محتوا از خودتان سوال بپرسید
در تولید محتوا از خودتان سوال بپرسید

قطعا در واقعیت مثل رویاها و تصورات ما پیش نمی رود و کاری که بازدید کننده در این شرایط در واقعیت انجام میدهد این است که سایت شما را ترک می کند تا زودتر از این سردرگمی خلاص شود .

دکمه های دعوت به اقدام علاوه بر افزایش نرخ تبدیل در تعیین عملکرد بعدی کاربر هم مهم هستند . مثلا در یک مطالعه که در این سایت گزارش شده است ، آمارها این طور نشان میدهد که استفاده از فقط یک CTA خاص در یک صفحه می تواند 371 % کلیک را افزایش دهد و 1.617 % فروش را بیشتر کند .

و علت این میزان افزایش در کلیک و فروش کاملا مشخص است ، ما با تمرکز روی یک CTA خاص ، کاربر را ترغیب به انجام یک عمل میکنیم که یا دوست دارد آن اقدام را انجام می دهد یا دوست ندارد . این تصمیم گیری برایش بسیار راحت تر است تا اینکه در بین چندین گزینه گرفتار شود و کاملا گیج شود و ترجیح بدهد هر چه زودتر خودش را از این تصمیم گیری سخت آزاد کند .

در کتاب الکترونیکی “چگونه یک هکر روانشناسی در تولید محتوا شویم ؟ ” هم در مورد همین موضوع و پارادوکس انتخاب صحبت کردیم و به عنوان یکی از هک های رواشناسی برای افزایش فروش گفتیم که باید سعی کنیم پارادوکس انتخاب را در ذهن مخاطب به حداقل میزان ممکن برسانیم .

البته علاوه بر CTA باید حواسمان به تعداد لینک های زیاد هم باشد . اگر تعداد لینک ها در یک صفحه از حد مشخص و استانداردی بیشتر باشد باعث گیج شدن مخاطب و کاهش نرخ تبدیل میشود .

نقش تعداد لینک های کم تر در افزایش نرخ تبدیل
نقش تعداد لینک های کم تر در افزایش نرخ تبدیل

این روزها بسیاری از سایت هایی که به اثرات و نتایج استفاده از یک CTA و متمرکز شدن روی آن در صفحه اصلی یا صفحات Landing Page پی برده اند مانند سایت Crazy Egg یا Slack سعی کرده اند این قانون را رعایت کنند و مشخصا نتایج بسیار خوبی هم گرفته اند .

 

 

 

بهینه سازی نرخ تبدیل صفحه اصلی سایت
بهینه سازی نرخ تبدیل صفحه اصلی سایت

2. محتوای صفحه اصلی باید کوتاه و مختصر باشد

در مقالات قبل مانند ” ۵ راه ساده کردن سئو SEO ، یکبار برای همیشه”  شاید بارها به آمار و ارقام و تحقیقات مختلفی اشاره کردیم که طولانی بودن متن مقالات وبلاگ می تواند نرخ کلیک و زمان حضور در سایت یا Time on site را افزایش دهد اما در مورد صفحه اصلی نتایج کاملا برعکس است و اتفاقا هرچه محتوای صفحه اصلی خلاصه تر و کوتاه تر باشد بیشتر می تواند منجر تبدیل شود .

شاید باورتان نشود اما ما هم در ابتدای کار رایتینا بیش از 3000 هزار کلمه برای صفحه اصلی نوشته بودیم ! و این احتمالا تجربه ای است که همه صاحبین سایت در شروع کار دارند. چون همه ما دوست داریم هرچیزی که در ذهنمان هست را در مورد سایت و کسب و کارمان به مخاطب بگوییم .

بازدید کننده ها این روزها بسیار تنبل تر از حد تصور ما هستند و حتی به خود زحمت اسکرول کردن را نمی دهند و سریع می خواهند سایت را ببندند و به فعالیت بعدی یا سایت بعدی سری بزنند !

جالب است که بدانید تقریبا 60% اطلاعاتی که ما در صفحه اصلی به اشتراک می گذاریم اصلا خوانده نمیشود و مخاطب به آنها اهمیتی نمی دهد .

سایت هایی مانند  ConversionXL  تعداد زیادی از سایت های مشتریان خود را بررسی کردند و به نتایج جالبی رسیدند .

تست A/B در بهینه سازی نرخ تبدیل
تست A/B در بهینه سازی نرخ تبدیل

 

در این تحقیق تقریبا تا جای ممکن مطالب اضافی را حذف کردند و فقط عناوین مهم و CTA را نگه داشتند و این نتایج به دست آمد :

صفحات اصلی یا فرم هایی با محتوای کوتاه تر 97 % بازدید بیشتری نسبت به صفحات ویژگی ها با محتواهای طولانی داشتند  .

ترافیک سایت بیشتر می خواهید؟دوست دارید دیده شوید و مخاطب بیشتر داشته باشید؟( معرفی ۴۴ راه)

3-عنوان ها در صفحه اصلی باید مثل تابلوهای مغازه ها جذاب و چشم گیر باشند !

آیا خود شما باشید روی عبارت های کلیشه ای ، حوصله سر بر و خسته کننده کلیک میکنید ؟ اگر جواب شما نه هست پس نباید توقع داشته باشید که مخاطب شما تمایلی به کلیلک کردن روی عبارات تکراری و خسته کننده سایت شما را داشته باشد . البته در این مورد باید یک نقد کننده خوبی برای سایت خودتان باشید نه اینکه همه چیز را عالی ببینید !! در این مورد باید کمی سخت گیر باشید

کاملا واضح است که تیترها و عناوین جذاب و عجیب و غریب دقیقا مانند یک تابلوی خاص و با طراحی زیبا برای سر در یک مغازه، تعداد کلیک بیشتری را به سمت خود جذب میکنند  .

و البته باید این را بدانید که شما برای جذب مخاطب فقط چند ثانیه فرصت دارید . اگر شما نتوانید در همان نگاه اول مخاطب را جذب کنید ممکن است برای همیشه او را از دست بدهید .

برای مثال صفحه اول سایت Instapage  را ببینید :

عنوان جذاب در تولید محتوا
عنوان جذاب در تولید محتوا

یک تیتر جذب کننده و اطمینان بخش !

صاحبان این سایت ، تضمین میکنند که با استفاده از محصول آنها افزایش نرخ تبدیل در سایت شما قطعی است !

و چه چیزی بهتر از این برای مخاطب ؟

این دقیقا باید هدف همه صاحبین کسب و کار و سایت ها باشد که به مخاطب بگویند محصول آنها قرار است چه تغییری در زندگی مخاطب و مشتری ایجاد کند . مثلا اگر ما صاحب محصول یا کسب و کاری هستیم که به اصطلاح به آنها B2B می گویند یعنی محصول یا خدماتی را برای ارائه به سایر کسب و کارها داریم ، باید به مخاطب خود بگوییم که آیا محصول یا خدمات ما منجر به افزایش درآمد و سود آنها میشود؟ آیا محصول ما می تواند منجر به افزایش فروش آنها شود ؟

هر زمان که بتوانیم به این سوالات در ذهن خودمان پاسخ مناسبی داشته باشیم می توانیم پاسخ مناسبی هم برای مخاطب هدف مان بنویسیم و منتشر کنیم . واقعیت این است که در همه نوع کسب و کاری افراد هیچ نیازی به محصول یا خدمات ما ندارند مگر اینکه ما خودمان این نیاز را ایجاد کنیم . شما باید جوری آنها را توجیه کنید که حس کنند بدون حضور محصول یا خدمات شما نمی توانند زندگی کنند !

یا سایت دیگری مانند Drift

بهینه سازی محتوا در صفحه اصلی
بهینه سازی محتوا در صفحه اصلی

همانطور که میبینید با یک عنوان جذاب شروع کرده است و در زیر باکس ورود ایمیل هم اینطور عنوان کرده است که : به صورت اتومات ترافیک وب سایت خود را به جلسات فروش تبدیل کنید!

یا سایت دیگری مانند Crazy Egg

عنوان های جذاب در صفحه اصلی برای افزایش نرخ تبدیل
عنوان های جذاب در صفحه اصلی برای افزایش نرخ تبدیل

به همین ترتیب ما چندین سایت عالی و حرفه ای در این زمینه را بررسی کردیم و به یک الگو رسیدیم که شما هم می توانید از این الگو برای سایت تان استفاده کنید .

۱۰ روش عنوان نویسی در تولید محتوا به روش تار عنکبوتی ( روش ۳ و ۴ را حتما انجام دهید )

الگوی پیشنهادی رایتینا

عنوان اصلی  :  ” محصول یا خدمات ما ” یک ” کاربرد محصول یا خدمات ” است که منجر به ” پیشنهاد با ارزش برای مشتری یا مخاطب ” میشود.

پس در این الگو به ترتیب به این موارد باید اشاره  کنید :

نام محصول یا خدمات ——> کاربرد ——> پیشنهاد ویژه و با ارزش

مثال : Crazy Egg یک ابزار گرافیکی است که به شما نشان میدهد چرا نرخ تبدیل شما انقدر افتضاح است !

زیرعنوان اصلی : ارزش نهایی

در اینجا باید اشاره مستقیم بکنید به چیز یا چیزهایی که مخاطب با محصول یا خدمات شما در نهایت به آنها می رسد . مثلا در این مثال خاص به این مورد اشاره شده است که : پیدا کنید که چرا بازدید کنندگان شما را ترک می کنند و چگونه باید این مشکل را حل کنید .

در اینجا باید به اصلی ترین و مهم ترین مشکلی که شما با محصول یا خدمات خود برای مخاطب و بازدید کننده حل می کنید اشاره کنید .فقط ساده و واضح بنویسید .

3- حتما از یک محتوای ویدئویی توضیحی استفاده کنید

چگونه محتوای ویدئویی تولید کنیم ؟
چگونه محتوای ویدئویی تولید کنیم ؟

قطعا در این روزها همه ما میدانیم که محتوای ویدئویی چه قدر طرفدار دارد و هر روز هم به میزان طرفداران آن  اضافه میشود . مثلا طبق آمار Engadget مردم در طی یک روز یک میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوپ YouTube تماشا می کنند . پس مشخصا محتوای ویدئویی به سرعت در حال گرفتن درصد زیادی از ترافیک ها در وب است و آینده بازاریابی آنلاین قطعا به میزان زیادی به محتوای ویدئویی وابسته است .

معرفی ۹ سایت و ابزار رایگان برای تولید محتوای ویدئویی و GIF در بازاریابی محتوا

به هر حال درصد زیادی از افراد به جای خواندن و شنیدن دوست دارند ببینند و به صورت ملموس تری با ما از طریق محتوای ویدئویی ، وبینار و لایو ویدئو ها در ارتباط باشند .

و این مساله برای صفحه اصلی بسیار می تواند مفید و موثر باشد . یعنی شما با درست کردن یک ویدئوی چند دقیقه ای هم می توانید محتوای کلیدی خود را به مخاطب ارائه بدهید و هم مطمئن باشید که برای مخاطب هم جذاب است و حتما آن را میبیند .

در آماری که در ReadyCloud نشان میدهد ، 52% متخصصان بازاریابی، ویدئو را به عنوان بهترین تولید کننده ROI در بازاریابی نام گذاری کرده اند .علاوه بر این طبق آمارهای این سایت 78% مردم در طول هفته یکبار یک ویدئو تماشا می کنند و بیش از 50 % آنها روزانه حتما یک ویدئو می بینند .

البت مشخصا تعادل مناسب بین محتوای متنی و محتوای ویدئویی بهترین حالتی است که در سایت ها برای جذب مخاطب جواب  میدهد .

و باز هم برای اعتبار بخشیدن به آنچه که می خوانید سری هم به آمارهای سایت Blue Corona زدیم و باز هم دیدیم که سایت هایی که از محتوای ویدئویی استفاده میکنند CTR های بالاتر و نرخ تبدیل بیشتری دارند .  ( CTR  مخفف Click Through Rate یعنی نرخ کلیک است )

اما فقط راهکار دادن نمی تواند برای شما خیلی مفید باشد . پس بهتر است در اینجا با یک ابزار رایگان ساخت ویدئو آشنا شویم تا بحث ما کاربردی تر شود .

چگونه با سئو ویدئو و محتوای تصویری رتبه #۱ گوگل شویم ؟ (معرفی ۱۶روش سئو محتوا + ابزارها و سایت های کاربردی )

با هم یک ویدئو برای صفحه اول سایت مان بسازیم

در سطح وب ابزارهای رایگان بسیار زیادی وجود دارند که از جمله آنها می توان به Biteable اشاره کرد . این ابزار کاملا رایگان است و فقط لازم است به صفحه اصلی بروید و در این سایت ثبت نام کنید .

ورود به سایت Biteable

ساخت ویدئو رایگان
ساخت ویدئو رایگان

2. یک حساب کاربری ایجاد کنید . بعد از ایجاد حساب کاربری تعداد زیادی قالب ها و تمپلت های مختلف به شما نشان داده میشود تا از بین آنها انتخاب کنید .

ساخت یک محتوای ویدئویی رایگان
ساخت یک محتوای ویدئویی رایگان

3. در اینجا گزینه Business Explainer را انتخاب کنید . بعد از این قسمت وارد داشبورد خود میشوید . در اینجا می توانید متن هر اسلاید را برای ساخت ویدئو بنویسید و ویرایش کنید . و بعد هم می توانید یا از قالب هایی که به شما در پایین صفحه معرفی میکند انتخاب کنید یا اینکه از عکس محصولات یا کلیپ ویدئوهای دیگر استفاده کنید و آنها را آپلود کنید .

تولید محتوای ویدئویی
تولید محتوای ویدئویی
تولید ویدئو
تولید ویدئو

و به این شکل در عرض چند دقیقه می توانید یک ویدئوی سفارشی برای صفحه اصلی سایت خود آماده کنید آن هم به صورت کاملا رایگان !

ما هم همزمان با شما یک ویدئو ساختیم با هم ببینیم:

Business Explainer 1 on Biteable.

ویدئوی تولیدی را سریعا روی سایت تان بگذارید ، از نتیجه ای که میگیرید قطعا تعجب خواهید کرد .

 

توسعه مهارت تولید محتوا

 

مشاوره رایگان در کامنت : هر سوالی در مورد ساخت ویدئو یا تولید محتوا برای صفحه اصلی دارید در قسمت کامنت ها بپرسید متخصصان رایتینا در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ می دهند و می توانید از مشاوره رایگان ما برای بهبود نرخ تبدیل صفحه اول سایت تان استفاده کنید .

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست