استخدام یک کپی رایتر حرفه ای با این ویژگی‌ها ! ( 7 ،12 ، 18 و 21 مهم تر هستند )

  1. خانه
  2. دسته بندی مقالات تولید محتوا
  3. آموزش کپی رایتینگ
  4. استخدام یک کپی رایتر حرفه ای با این ویژگی‌ها ! ( 7 ،12 ، 18 و 21 مهم تر هستند )

چه بخواهیم یک کپی رایتر میلیونر و معروف شویم چه بخواهیم یک کپی رایتر حرفه ای استخدام کنیم باید بدانیم که یک کپی رایتر حرفه ای چه ویژگی هایی دارد . ما در رایتینا تعدادی از این ویژگی های را که بر اساس سالها تجربه کاری در زمینه تولید محتوا به آن رسیده ایم را با شما در میان می گذاریم و و آرمان و هدف ما این است که در کنار هم جامعه ای از تولید کنندگان محتوای شاد ، با انگیزه ، فوق حرفه ای و میلیونر بسازیم.

چگونه یک کپی رایتر حرفه ای معروف و میلیونر شویم ؟

1- کنجکاوی کودکانه : یک کپی رایتر حرفه ای دقیقا مانند یک بچه 4-5 ساله که نسبت به محیط اطرافش بسیار کنجکاو است و دوست دارد همه چیز را تجربه کند باید نسبت به همه موضوعات کنجکاو باشد تا بتواند اطلاعات درستی را به مخاطب هم ارائه بدهد .

2- شفافیت و وضوح در متن نویسی : یکی از تفاوت های اصلی یک نویسنده و کپی رایتر حرفه ای با کسی که فقط می نویسد این است که اولی با نوشته هایش باعث وضوح و شفافیت یک موضوع در ذهن مخاطب میشود و دومی باعث گیج شدن بیشتر مخاطب میشود .

3- اشتیاق و علاقه شدید  : این مورد هم برای همه ما کاملا مشخص و واضح است که یکی از فاکتورهای موفقیت هر فردی عشق و علاقه او به کار و فعالیتی است که انجام میدهد و برای آن تلاش میکند . در خصوص یک کپی رایتر حرفه ای هم میزان عشق و علاقه او به انتخاب و چیدن کلمات کنار هم و رساندن هدف و ذهنیتیش به خواننده است که باعث میشود نوشته هایش کسالت آور و خسته کننده برای مخاطب نباشد .

4- دایره لغت و واژگان : مشخصا در مورد یک نویسنده و کپی رایتر حرفه ای هر چه میزان دایره لغت و واژگانی که برای رساندن مفاهیم به مخاطب استفاده میکند بیشتر باشد در نویسندگی موفق تر میشود . پس یکی از اولویت های اول در یادگیری برای هر نویسنده و کپی رایتری افزایش دایره واژگان و لغت است .

کپی رایتر حرفه ای خلاق شویم

5- دقت بالا : یکی از مهمترین فاکتورها در تولید محتوا دقت بسیار بالا در انتخاب کلمات و همین طور نحوه چیدمان این کلمات کنار هم و همین طور دقت در صحت دیکته و نخوه نوشتن آنهاست . شاید تا زمانی که تجربه چند ساله در کپی رایتینگ نداشته باشید نتوانید کاملا حس کنید که حتی تغییر و جا به جایی یک کلمه می تواند فروش یک کسب و کار را زیر و رو کند . و آمارهای زیادی نشان داده اند که اگر یک کپی رایتر بدون دقت به دیکته کلمات یک متن پر از غلط را در سایت و یا مثلا قسمت توضیحات محصولات و خدمات منتشر کند باعث می شود 58 % افراد به این برند هیچ اطمینانی برای خرید یا استفاده از خدمات نکنند .

6- کمال گرای منفی نباشیم : من خودم هم سالها متاسفانه در نویسندگی و تولید محتوا و خیلی از کارها گرفتار کمال گرایی منفی بودم و همین مساله باعث زمان بر شدن بسیاری از کارها و در نهایت خستگی بیش از حد و در نتیجه نیمه رها کردن کار می شد . شما هم اگر می خواهید در کپی رایتینگ یک فرد موفق و پر کاری شوید باید در کنار دقت و ریز بینی زیاد از حد نرمال کمال گرا نباشید .

7- Ontime بودن و سروقت تحویل دادن پروژه ها : شما چه فریلنسر تولید محتوا باشید چه به صورت تمام وقت به کار نویسندگی و تولید محتوا مشغول باشید باید تمام سعی خود را بکنید که اول از همه یک زمان منطقی و معقول برای پروژه ها تعریف کنید دقیقا مطابق با توانایی خودتان و بعد هم تمام تلاش خود را بکنید که سر وقت تعیین شده پروژه ها را تحویل بدهید و به فردی خوش قول معروف باشید . ( در شروع پروژه و بستن قرار داد و یا تعیین مهلت اتمام پروژه ، رویایی فکر نکنید و مطابق با واقعیت و توانایی خودتان زمان را به کار فرما اعلام کنید .)

8- در چند مهارتِ شاخص عالی و حرفه ای باشیم : اگر می خواهید یک کپی رایتر حرفه ای و پرکار باشید نه تنها باید در مهارت نویسندگی عالی باشید بلکه بهتر است کمی با کارهای گرافیکی و فتو شاپ و یا ضبط صدا و یا تولید ویدئو های ساده و یا جستجوی حرفه ای در اینترنت هم آشنا باشید .

9- تمرکز و عدم انجام چند کار همزمان : شاید یکی از مشکلات جدی برای فریلنسرهای تولید محتوا و کپی رایترهای حرفه ای تعداد زیاد پروژه ها با موضوعات متنوع و یا حجم بالای کار باشد که این مساله باعث میشود در طول روز تمرکز خودشان را از دست بدهند و دائم پرش ذهنی داشته باشند و از این کار به آن کار بپرند . پس برای حرفه ای بودن باید به این پرش ها غلبه کنید و فقط در یک زمان خاص روی یک کار و موضوع خاص متمرکز باشیم . برای افزایش تمرکز در تولید محتوا می توانید برنامه پومودورو را دانلود کنید و از آن استفاده کنید .

۶ ترفند افزایش بهره وری پشت میز کار در تولید محتوا (راهنمای تصویری+دانلود موسیقی برای بالا بردن تمرکز )

10- خود انگیزشی بودن و افزایش سطح انرژی: مشخصا همه ما میدانیم که نویسندگی و خصوصا کپی رایتینگ یا متن نویسی تجاری اصلا کار راحتی نیست و حتی اگر عاشق کارمان باشیم هم بعضی روزها و ساعت ها میشود که واقعا هنگ می کنیم و هیچ ایده ای برای نوشتن نداریم . اینجاست که باید جملات انگیزشی درونی ما به کمک مان بیایند و به ما کمک کنند تا در لحظات سخت هم با توان و انرژی خوب به نوشتن ادامه بدهیم .

۲۹ عادت یک تولید کننده محتوا سالم ، پولدار و شاد (چگونه در طول ۶۶ روز یک رفتار را تبدیل به عادت کنید )

11- قدرت ویرایش : از یک جایی به بعد برای نویسنده های حرفه ای و کپی رایترها کلمات از همه چیزی در زندگی عزیز تر و گران بها تر هستند و واقعا قتل کلمات و ویرایش متن ها قطعا سخت است .

اما برای حرفه ای شدن شما باید این قابلیت را در وجود خودتان به وجود بیاورید که هر بار متن تان را می خوانید کلمات اضافی را حذف کنید و متن را خلاصه تر و مفید تر بکنید . خصوصا در کپی رایتینگ نوشتن متن های کوتاه اما جامع و کامل می تواند یک تخصص و مهارت حرفه ای و عالی برای یک کپی رایتر باشد .

12 – کیفیت بالای یکنواخت : کیفیت نوشته های یک نویسنده و کپی رایتر حرفه ای فقط محدود به یک پروژه خاص و یا یک زمان خاص و موقعیت خاص نمی شود . یک نویسنده و تولید کننده محتوای حرفه ای باید همیشه نوشته های با کیفیتی بنویسید حتی نوشته های او در بدترین حالت روحی هم از سطح نرمال باید بالاتر باشد و همین وجه تمایز او از غیر حرفه ای ها و تازه وارد هاست. . کیفیت کار یک کپی رایتر حرفه ای وابسته به زمان و شانس نیست .

یک کپی رایتر حرفه ای میلیونر شویم

13- در همه شرایطی در حال یادگیری باشیم: یک تولید کننده محتوا و یا کپی رایتر حرفه ای حتی در ترافیک ، در جلسه های کاری کسالت آور و بی فایده ، در اتوبوس ، در سفر ، … و حتی در خواب هم در حال یادگیری است.

چون غیر ممکن است یک کپی رایتر حرفه ای باشی اما هر روز به اطلاعات خودت اضافه نکنی و مطلبی نخوانی و چیزی یاد نگیری .

کپی رایتری که عادت به یادگیری ندارد و دنبال سوالهایش نباشد محکوم به شکست و نابودی است و به زودی نه پولی می تواند در بیاورد و نه نوشته هایش هیچ مخاطبی دارند . ( البته اینجا هم مهم است کمال گرا نباشید و در حد ایده آل یاد بگیرید . من فردی را میشناسم که 9 سال است که می خواهد نویسنده تخصصی و کپی رایتردر زمینه تکنولوژی شود اما هنوز هم در حال مطالعه در خصوص تکنولوژی های روز دنیاست و دوست دارد از همه چیز سر دربیاورد و بعد نوشتن را شروع کند . اما به نظر شما واقعا شدنی است ؟!)

 

14- پرسیدن و کمک گرفتن از دیگران را بلد باشیم: بعضی از نویسنده ها و کپی رایترها ممکن است روزها درگیر فهمیدن یک موضوع خاص باشند اما غرورشان نگذارد که از دیگری بپرسند . و این می تواند زمان مفید آنها را به شدت هدر بدهد . گاهی هیچ اشکالی ندارد مشکلی که نتوانستید با جستجو در گوگل حل کنید را از فردی که تخصص در این زمینه دارد بپرسید . اتفاقا حرفه ای بودن یعنی این . نه اینکه روزها وقت خودتان را هدر بدهید به خاطر حل کردن مشکلی که شاید با پرسیدن از فرد دیگری می توانستید در عرض 10 دقیقه آن را حل کنید.

15 – از نظرات و انتقادهای دیگران استفاده کنیم: مشخصا انتقادپذیر بودن در واقعیت کار آسانی نیست و خصوصا برای یک نویسنده پذیرش اینکه محتوای تولیدی اش مورد پسند مخاطب نبوده و هیچ خواننده ای ندارد بسیار سخت است . اما برای حرفه ای شدن باید انتقاد پذیر باشید و محتوای تولیدی را در اختیار افراد خانواده یا همکاران یا دوستان خودتان قرار بدهید تا ایراد کار شما را بگویند حتی اگر از دید شما این ایرادات بسیار غیر حرفه ای و از روی نداستن خیلی چیزها باشد باز هم مفید است چون قطعا ممکن است این نظر بسیاری از مخاطبان عام شما باشد .

چگونه یک کپی رایتر حرفه ای و پولدار شویم ؟

16- با قوانین به روز سئو آشنایی کامل داشته باشیم: اگر شما می خواهید به عنوان یک کپی رایتر یا تولید کننده محتوا برای سایت ها در آمد میلیونی داشته باشید و در این زمینه معروف شوید حتما باید با آخرین تکنیک های سئو سایت آشنایی داشته باشید و آنها را در محتوا نویسی به کار بگیرید . وگرنه محتوای شما فقط سیاه کردن صفحات سایت می شود و چون هیچ نتیجه مثبتی برای کارفرما ایجاد نمیکند مشخصا او را نه فقط نسبت به خودتان بلکه نسبت به هر نوع تولید محتوایی نا امید میکند .

۵ راه ساده کردن سئو SEO ، یکبار برای همیشه ( همراه با خلاصه مقاله + تمرین تشویقی)

17- ساده بنویسیم : بعضی از نویسنده ها فکر میکنند هرچه بیشتر از کلمات قلمبه و سلمبه استفاده کند بیشتر حرفه ای بودن خودش را به رخ مخاطب میکشند ! اما مشخصا در بسیاری از موارد ، نکته مهم برای مخاطب در نویسندگی و محتوا نویسی برای سایت و یا تولید محتوای آموزشی ساده بودن متن و قابل درک بودن آن است .

18- خلاقیت بالا حرف اول را می زند: مگر میشود یک کپی رایتر حرفه ای باشید و هیچ خلاقیتی در تولید محتوا نداشته باشید ! برای ماندگار بودن در کپی رایتینگ و تولید محتوا باید خلاق باشید. حتی در سخت ترین موضوعات و متن های تخصصی هم می توانید خلاقیت یک کپی رایتر حرفه ای را ببینید . شما اگر می خواهید حرفه ای شوید باید بین قفل دیجیتال و منظم شدن ، قفل دیجیتال و استرس و تجهیزات هوشمند و کاهش مرگ و میر و… هم ارتباط برقرار کنید .

19- حذف واژه های غیر قابل فهم و سخت : در کپی رایتینگ هر کلمه ای که مخاطب مجبور شود در گوکل سرچ کند و معنی اش را متوجه شود یک ضعف نویسنده به حساب می آید . یک کپی رایتر حرفه ای نمی گذارد مخاطبش حتی برای پیدا کردن معنی یک کلمه سخت به گوگل مراجعه کند  و اگر کلمه ای تخصصی و سخت است در داخل متن در یک پرانتز یا پایین متن برای آن توضیحات کامل می نویسد .

20- بدون شناخت کامل یک کسب و کار به هیچ وجه نوشتن را شروع نکنیم: مثلا فرض کنید یک کارفرما از شما می خواهد در مورد تولید محتوا و آموزش تولید محتوا برای او بنویسید . مشخصا تا زمانی که خودتان یک دید کلی نسبت به ” تولید محتوا “ و روشهای به روز آن نداشته باشید نمی توانید یک کپی رایتر حرفه ای در این زمینه شوید .

علاوه بر این در بسیاری از کسب و کارها لازم است علاوه بر دید کلی ، در خصوص مخاطب هدف ، مشتریان کسب و کار و بازار محصولات هم دید درستی داشته باشید . مثلا اگر مخاطب هدف یک کسب و کار در زمینه اسباب بازی ، کودکان هستند شما نباید محتوایی تولید کنید که برای کودکان حوصله سر بر و بی مفهوم باشد.

چگونه در کپی رایتینگ موفق شویم ؟

21- پیش بینی سوالات ذهنی مخاطب و پاسخگویی به آنها : دغدغه اصلی یک کپی رایتر حرفه ای همیشه و همه وقت باید پاسخ گویی به سوالات ذهنی مخاطب باشد . و در بسیاری از مواقع باید حتی بتواند این سوالات را پیش بینی کند و به آنها پاسخ درستی بدهد .

22- انتخاب حرفه ای تصاویر : کپی رایتینگ به هیچ وجه فقط و فقط متن نویسی نیست و اتفاقا یک جز اصلی در تولید محتوای حرفه ای تصاویر و محتوای تصویری است . بنابراین یک کپی رایتر حرفه ای باید یک طراح و تصویر ساز حرفه ای هم باشد و بتواند تصاویر منحصر به فردی را جمع آوری کند و در بین متن برای جذب مخاطب قرار بدهد .

معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا (لینک سایت + توضیحات مختصر در مورد هر کدام )

23- داستان نویسی در کسب و کار را بلد باشیم: این روزها برندهایی می توانند در دنیای اشباع از محتوا بنرده شوند و بفروشند که داستانی برای خودشان بسازند و مخاطب، آنها را با این داستان بشناسد .و این داستان سازی و داستان نویسی کار هیچ کسی نیست جز یک کپی رایتر حرفه ای .

24- گوش کردن را خوب بلد باشیم: شاید شما هم مثل من تعداد نویسنده های درون گرایی که دیده اید و می شناسید خیلی بیشتر از نویسندگان برون گرا باشد . درون گراها مشخصا یکی از ویژگی های اصلی شان این است که بیشتر سکوت میکنند و کمتر حرف می زنند و بیشتر گوش می کنند . یک کپی رایتر حرفه ای هم باید به خوبی به نیازهای مخاطب ، خواسته های مدیر مجموعه و … گوش بدهد.

25- یادداشت برداری را خوب بلد باشیم: یکی از ویژگی های ظاهری یک کپی رایتر حرفه ای این است که همیشه یک دفترچه و مداد همراهش است و هر چیزی که به ذهنش برسد را یادداشت میکند و به حافظه اش اکتفا نمیکند . چه ایده ها و چه خلاقیت ها در ذهن همه ما که به خاطر ثبت نکردن برای همیشه فراموش شده اند.

چگونه یک کپی رایتر خلاق شویم ؟

26- با احساس بنویسیم : یک کپی رایتر یا تولید کننده محتوای حرفه ای باید از ته دل و با تمام وجودش بنویسید . خرید یک محصول یا خدمات قطعا یک تصمیم عاطفی و احساسی است و چه بسیار مواردی که همه ما به خاطر همین احساس چیزهایی را خریدیم که اصلا نه به کارمان می آید نه قصد خرید آن را داشتیم . اما ممکن است ظاهر و رفتار جذاب یک فروشنده باعث تصمیم گیری لحظه ای ما شده است . یک کپی رایتر هم باید بتواند با کلماتش این احساس را در مخاطب و مشتری ایجاد کند .

27- خواننده خوبی باشیم: یک کپی رایتر حرفه ای یک خواننده عالی و حرفه ایست البته نه از نوع موسیقی از نوع کتاب خوانی و متن خوانی . خواندن کتاب و مطالعه مستمر مانند ورزش برای یک ورزشکار است و باعث تقویت عضلات نویسندگی یک کپی رایتر میشود. علاوه بر این یک تولید کننده محتوا باید متنوع بخواند . هر چیزی که دم دستش باشد را نباید از دست بدهد از یک کتاب تخصصی تا یک دستورالعمل تهیه غذا .

28- کار کپی رایتر فقط نوشتن و تولید محتوا نیست : یک کپی رایتر حرفه ای از هر فرصتی استفاده میکند که  تا با همکاران مجموعه و یا حتی مشتریان گرم صحبت شود تا کلی نکته و ایده از آنها یاد بگیرد .

29- لینک دهی مناسب به منابع را بلد باشیم: یک کپی رایتر حرفه ای باید جوری متن نویسی کند که در یک متن 1000 کلمه ای حداقل بتواند به 3-4 مقاله یا منبع معتبر دیگر از جمله مقالات قدیمی تر خودش لینک بدهد.

30- یک الگو یا مربی حرفه ای داشته باشیم: برای نویسنده حرفه ای شدن و یک کپی رایتر میلیونر شدن باید یک مربی حرفه ای داشته باشید تا شما را به مسیری درست هدایت کند . البته همه ما می توانیم بدون هیچ هزینه ای برای خودمان الگو تعیین کنیم و از نوشته ها و کارهای او و سبک او برای نوشتن و شکل گیری سبک خاص خودمان کمک بگیریم. و یا حتی از مقالات آموزشی تولید محتوا به صورت خودآموز خودمان یاد بگیریم و اجرا کنیم .

31- رویایی و تخیلی فکر کنیم: یک نویسنده حرفه ای دقیقا مثل یک نقاش یا مجسمه ساز برای چیدن کلمات کنار هم نیاز دارد که ساعتی در طول روز در دنیای خیال و رویاهایش زندگی کند. پس اگر یک کپی رایتر یا نویسنده ای را دیدید که خیره به روبرو در دنیای دیگری سیر و سیاحت میکند برچسب دیوانگی به او نزنید . او در حال سفر در رویاهایش است .

ما دوست داریم شما به ما کمک کنید این لیست را با هم ادامه بدهیم

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

استخدام یک کپی رایتر حرفه ای با این ویژگی‌ها ! ( 7 ،12 ، 18 و 21 مهم تر هستند )

چه بخواهیم یک کپی رایتر میلیونر و معروف شویم چه بخواهیم یک کپی رایتر حرفه ای استخدام کنیم باید بدانیم که یک کپی رایتر حرفه ای چه ویژگی هایی دارد . ما در رایتینا تعدادی از این ویژگی های را که بر اساس سالها تجربه کاری در زمینه تولید محتوا به آن رسیده ایم را با شما در میان می گذاریم و و آرمان و هدف ما این است که در کنار هم جامعه ای از تولید کنندگان محتوای شاد ، با انگیزه ، فوق حرفه ای و میلیونر بسازیم.

چگونه یک کپی رایتر حرفه ای معروف و میلیونر شویم ؟

1- کنجکاوی کودکانه : یک کپی رایتر حرفه ای دقیقا مانند یک بچه 4-5 ساله که نسبت به محیط اطرافش بسیار کنجکاو است و دوست دارد همه چیز را تجربه کند باید نسبت به همه موضوعات کنجکاو باشد تا بتواند اطلاعات درستی را به مخاطب هم ارائه بدهد .

2- شفافیت و وضوح در متن نویسی : یکی از تفاوت های اصلی یک نویسنده و کپی رایتر حرفه ای با کسی که فقط می نویسد این است که اولی با نوشته هایش باعث وضوح و شفافیت یک موضوع در ذهن مخاطب میشود و دومی باعث گیج شدن بیشتر مخاطب میشود .

3- اشتیاق و علاقه شدید  : این مورد هم برای همه ما کاملا مشخص و واضح است که یکی از فاکتورهای موفقیت هر فردی عشق و علاقه او به کار و فعالیتی است که انجام میدهد و برای آن تلاش میکند . در خصوص یک کپی رایتر حرفه ای هم میزان عشق و علاقه او به انتخاب و چیدن کلمات کنار هم و رساندن هدف و ذهنیتیش به خواننده است که باعث میشود نوشته هایش کسالت آور و خسته کننده برای مخاطب نباشد .

4- دایره لغت و واژگان : مشخصا در مورد یک نویسنده و کپی رایتر حرفه ای هر چه میزان دایره لغت و واژگانی که برای رساندن مفاهیم به مخاطب استفاده میکند بیشتر باشد در نویسندگی موفق تر میشود . پس یکی از اولویت های اول در یادگیری برای هر نویسنده و کپی رایتری افزایش دایره واژگان و لغت است .

کپی رایتر حرفه ای خلاق شویم

5- دقت بالا : یکی از مهمترین فاکتورها در تولید محتوا دقت بسیار بالا در انتخاب کلمات و همین طور نحوه چیدمان این کلمات کنار هم و همین طور دقت در صحت دیکته و نخوه نوشتن آنهاست . شاید تا زمانی که تجربه چند ساله در کپی رایتینگ نداشته باشید نتوانید کاملا حس کنید که حتی تغییر و جا به جایی یک کلمه می تواند فروش یک کسب و کار را زیر و رو کند . و آمارهای زیادی نشان داده اند که اگر یک کپی رایتر بدون دقت به دیکته کلمات یک متن پر از غلط را در سایت و یا مثلا قسمت توضیحات محصولات و خدمات منتشر کند باعث می شود 58 % افراد به این برند هیچ اطمینانی برای خرید یا استفاده از خدمات نکنند .

6- کمال گرای منفی نباشیم : من خودم هم سالها متاسفانه در نویسندگی و تولید محتوا و خیلی از کارها گرفتار کمال گرایی منفی بودم و همین مساله باعث زمان بر شدن بسیاری از کارها و در نهایت خستگی بیش از حد و در نتیجه نیمه رها کردن کار می شد . شما هم اگر می خواهید در کپی رایتینگ یک فرد موفق و پر کاری شوید باید در کنار دقت و ریز بینی زیاد از حد نرمال کمال گرا نباشید .

7- Ontime بودن و سروقت تحویل دادن پروژه ها : شما چه فریلنسر تولید محتوا باشید چه به صورت تمام وقت به کار نویسندگی و تولید محتوا مشغول باشید باید تمام سعی خود را بکنید که اول از همه یک زمان منطقی و معقول برای پروژه ها تعریف کنید دقیقا مطابق با توانایی خودتان و بعد هم تمام تلاش خود را بکنید که سر وقت تعیین شده پروژه ها را تحویل بدهید و به فردی خوش قول معروف باشید . ( در شروع پروژه و بستن قرار داد و یا تعیین مهلت اتمام پروژه ، رویایی فکر نکنید و مطابق با واقعیت و توانایی خودتان زمان را به کار فرما اعلام کنید .)

8- در چند مهارتِ شاخص عالی و حرفه ای باشیم : اگر می خواهید یک کپی رایتر حرفه ای و پرکار باشید نه تنها باید در مهارت نویسندگی عالی باشید بلکه بهتر است کمی با کارهای گرافیکی و فتو شاپ و یا ضبط صدا و یا تولید ویدئو های ساده و یا جستجوی حرفه ای در اینترنت هم آشنا باشید .

9- تمرکز و عدم انجام چند کار همزمان : شاید یکی از مشکلات جدی برای فریلنسرهای تولید محتوا و کپی رایترهای حرفه ای تعداد زیاد پروژه ها با موضوعات متنوع و یا حجم بالای کار باشد که این مساله باعث میشود در طول روز تمرکز خودشان را از دست بدهند و دائم پرش ذهنی داشته باشند و از این کار به آن کار بپرند . پس برای حرفه ای بودن باید به این پرش ها غلبه کنید و فقط در یک زمان خاص روی یک کار و موضوع خاص متمرکز باشیم . برای افزایش تمرکز در تولید محتوا می توانید برنامه پومودورو را دانلود کنید و از آن استفاده کنید .

۶ ترفند افزایش بهره وری پشت میز کار در تولید محتوا (راهنمای تصویری+دانلود موسیقی برای بالا بردن تمرکز )

10- خود انگیزشی بودن و افزایش سطح انرژی: مشخصا همه ما میدانیم که نویسندگی و خصوصا کپی رایتینگ یا متن نویسی تجاری اصلا کار راحتی نیست و حتی اگر عاشق کارمان باشیم هم بعضی روزها و ساعت ها میشود که واقعا هنگ می کنیم و هیچ ایده ای برای نوشتن نداریم . اینجاست که باید جملات انگیزشی درونی ما به کمک مان بیایند و به ما کمک کنند تا در لحظات سخت هم با توان و انرژی خوب به نوشتن ادامه بدهیم .

۲۹ عادت یک تولید کننده محتوا سالم ، پولدار و شاد (چگونه در طول ۶۶ روز یک رفتار را تبدیل به عادت کنید )

11- قدرت ویرایش : از یک جایی به بعد برای نویسنده های حرفه ای و کپی رایترها کلمات از همه چیزی در زندگی عزیز تر و گران بها تر هستند و واقعا قتل کلمات و ویرایش متن ها قطعا سخت است .

اما برای حرفه ای شدن شما باید این قابلیت را در وجود خودتان به وجود بیاورید که هر بار متن تان را می خوانید کلمات اضافی را حذف کنید و متن را خلاصه تر و مفید تر بکنید . خصوصا در کپی رایتینگ نوشتن متن های کوتاه اما جامع و کامل می تواند یک تخصص و مهارت حرفه ای و عالی برای یک کپی رایتر باشد .

12 – کیفیت بالای یکنواخت : کیفیت نوشته های یک نویسنده و کپی رایتر حرفه ای فقط محدود به یک پروژه خاص و یا یک زمان خاص و موقعیت خاص نمی شود . یک نویسنده و تولید کننده محتوای حرفه ای باید همیشه نوشته های با کیفیتی بنویسید حتی نوشته های او در بدترین حالت روحی هم از سطح نرمال باید بالاتر باشد و همین وجه تمایز او از غیر حرفه ای ها و تازه وارد هاست. . کیفیت کار یک کپی رایتر حرفه ای وابسته به زمان و شانس نیست .

یک کپی رایتر حرفه ای میلیونر شویم

13- در همه شرایطی در حال یادگیری باشیم: یک تولید کننده محتوا و یا کپی رایتر حرفه ای حتی در ترافیک ، در جلسه های کاری کسالت آور و بی فایده ، در اتوبوس ، در سفر ، … و حتی در خواب هم در حال یادگیری است.

چون غیر ممکن است یک کپی رایتر حرفه ای باشی اما هر روز به اطلاعات خودت اضافه نکنی و مطلبی نخوانی و چیزی یاد نگیری .

کپی رایتری که عادت به یادگیری ندارد و دنبال سوالهایش نباشد محکوم به شکست و نابودی است و به زودی نه پولی می تواند در بیاورد و نه نوشته هایش هیچ مخاطبی دارند . ( البته اینجا هم مهم است کمال گرا نباشید و در حد ایده آل یاد بگیرید . من فردی را میشناسم که 9 سال است که می خواهد نویسنده تخصصی و کپی رایتردر زمینه تکنولوژی شود اما هنوز هم در حال مطالعه در خصوص تکنولوژی های روز دنیاست و دوست دارد از همه چیز سر دربیاورد و بعد نوشتن را شروع کند . اما به نظر شما واقعا شدنی است ؟!)

 

14- پرسیدن و کمک گرفتن از دیگران را بلد باشیم: بعضی از نویسنده ها و کپی رایترها ممکن است روزها درگیر فهمیدن یک موضوع خاص باشند اما غرورشان نگذارد که از دیگری بپرسند . و این می تواند زمان مفید آنها را به شدت هدر بدهد . گاهی هیچ اشکالی ندارد مشکلی که نتوانستید با جستجو در گوگل حل کنید را از فردی که تخصص در این زمینه دارد بپرسید . اتفاقا حرفه ای بودن یعنی این . نه اینکه روزها وقت خودتان را هدر بدهید به خاطر حل کردن مشکلی که شاید با پرسیدن از فرد دیگری می توانستید در عرض 10 دقیقه آن را حل کنید.

15 – از نظرات و انتقادهای دیگران استفاده کنیم: مشخصا انتقادپذیر بودن در واقعیت کار آسانی نیست و خصوصا برای یک نویسنده پذیرش اینکه محتوای تولیدی اش مورد پسند مخاطب نبوده و هیچ خواننده ای ندارد بسیار سخت است . اما برای حرفه ای شدن باید انتقاد پذیر باشید و محتوای تولیدی را در اختیار افراد خانواده یا همکاران یا دوستان خودتان قرار بدهید تا ایراد کار شما را بگویند حتی اگر از دید شما این ایرادات بسیار غیر حرفه ای و از روی نداستن خیلی چیزها باشد باز هم مفید است چون قطعا ممکن است این نظر بسیاری از مخاطبان عام شما باشد .

چگونه یک کپی رایتر حرفه ای و پولدار شویم ؟

16- با قوانین به روز سئو آشنایی کامل داشته باشیم: اگر شما می خواهید به عنوان یک کپی رایتر یا تولید کننده محتوا برای سایت ها در آمد میلیونی داشته باشید و در این زمینه معروف شوید حتما باید با آخرین تکنیک های سئو سایت آشنایی داشته باشید و آنها را در محتوا نویسی به کار بگیرید . وگرنه محتوای شما فقط سیاه کردن صفحات سایت می شود و چون هیچ نتیجه مثبتی برای کارفرما ایجاد نمیکند مشخصا او را نه فقط نسبت به خودتان بلکه نسبت به هر نوع تولید محتوایی نا امید میکند .

۵ راه ساده کردن سئو SEO ، یکبار برای همیشه ( همراه با خلاصه مقاله + تمرین تشویقی)

17- ساده بنویسیم : بعضی از نویسنده ها فکر میکنند هرچه بیشتر از کلمات قلمبه و سلمبه استفاده کند بیشتر حرفه ای بودن خودش را به رخ مخاطب میکشند ! اما مشخصا در بسیاری از موارد ، نکته مهم برای مخاطب در نویسندگی و محتوا نویسی برای سایت و یا تولید محتوای آموزشی ساده بودن متن و قابل درک بودن آن است .

18- خلاقیت بالا حرف اول را می زند: مگر میشود یک کپی رایتر حرفه ای باشید و هیچ خلاقیتی در تولید محتوا نداشته باشید ! برای ماندگار بودن در کپی رایتینگ و تولید محتوا باید خلاق باشید. حتی در سخت ترین موضوعات و متن های تخصصی هم می توانید خلاقیت یک کپی رایتر حرفه ای را ببینید . شما اگر می خواهید حرفه ای شوید باید بین قفل دیجیتال و منظم شدن ، قفل دیجیتال و استرس و تجهیزات هوشمند و کاهش مرگ و میر و… هم ارتباط برقرار کنید .

19- حذف واژه های غیر قابل فهم و سخت : در کپی رایتینگ هر کلمه ای که مخاطب مجبور شود در گوکل سرچ کند و معنی اش را متوجه شود یک ضعف نویسنده به حساب می آید . یک کپی رایتر حرفه ای نمی گذارد مخاطبش حتی برای پیدا کردن معنی یک کلمه سخت به گوگل مراجعه کند  و اگر کلمه ای تخصصی و سخت است در داخل متن در یک پرانتز یا پایین متن برای آن توضیحات کامل می نویسد .

20- بدون شناخت کامل یک کسب و کار به هیچ وجه نوشتن را شروع نکنیم: مثلا فرض کنید یک کارفرما از شما می خواهد در مورد تولید محتوا و آموزش تولید محتوا برای او بنویسید . مشخصا تا زمانی که خودتان یک دید کلی نسبت به ” تولید محتوا “ و روشهای به روز آن نداشته باشید نمی توانید یک کپی رایتر حرفه ای در این زمینه شوید .

علاوه بر این در بسیاری از کسب و کارها لازم است علاوه بر دید کلی ، در خصوص مخاطب هدف ، مشتریان کسب و کار و بازار محصولات هم دید درستی داشته باشید . مثلا اگر مخاطب هدف یک کسب و کار در زمینه اسباب بازی ، کودکان هستند شما نباید محتوایی تولید کنید که برای کودکان حوصله سر بر و بی مفهوم باشد.

چگونه در کپی رایتینگ موفق شویم ؟

21- پیش بینی سوالات ذهنی مخاطب و پاسخگویی به آنها : دغدغه اصلی یک کپی رایتر حرفه ای همیشه و همه وقت باید پاسخ گویی به سوالات ذهنی مخاطب باشد . و در بسیاری از مواقع باید حتی بتواند این سوالات را پیش بینی کند و به آنها پاسخ درستی بدهد .

22- انتخاب حرفه ای تصاویر : کپی رایتینگ به هیچ وجه فقط و فقط متن نویسی نیست و اتفاقا یک جز اصلی در تولید محتوای حرفه ای تصاویر و محتوای تصویری است . بنابراین یک کپی رایتر حرفه ای باید یک طراح و تصویر ساز حرفه ای هم باشد و بتواند تصاویر منحصر به فردی را جمع آوری کند و در بین متن برای جذب مخاطب قرار بدهد .

معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا (لینک سایت + توضیحات مختصر در مورد هر کدام )

23- داستان نویسی در کسب و کار را بلد باشیم: این روزها برندهایی می توانند در دنیای اشباع از محتوا بنرده شوند و بفروشند که داستانی برای خودشان بسازند و مخاطب، آنها را با این داستان بشناسد .و این داستان سازی و داستان نویسی کار هیچ کسی نیست جز یک کپی رایتر حرفه ای .

24- گوش کردن را خوب بلد باشیم: شاید شما هم مثل من تعداد نویسنده های درون گرایی که دیده اید و می شناسید خیلی بیشتر از نویسندگان برون گرا باشد . درون گراها مشخصا یکی از ویژگی های اصلی شان این است که بیشتر سکوت میکنند و کمتر حرف می زنند و بیشتر گوش می کنند . یک کپی رایتر حرفه ای هم باید به خوبی به نیازهای مخاطب ، خواسته های مدیر مجموعه و … گوش بدهد.

25- یادداشت برداری را خوب بلد باشیم: یکی از ویژگی های ظاهری یک کپی رایتر حرفه ای این است که همیشه یک دفترچه و مداد همراهش است و هر چیزی که به ذهنش برسد را یادداشت میکند و به حافظه اش اکتفا نمیکند . چه ایده ها و چه خلاقیت ها در ذهن همه ما که به خاطر ثبت نکردن برای همیشه فراموش شده اند.

چگونه یک کپی رایتر خلاق شویم ؟

26- با احساس بنویسیم : یک کپی رایتر یا تولید کننده محتوای حرفه ای باید از ته دل و با تمام وجودش بنویسید . خرید یک محصول یا خدمات قطعا یک تصمیم عاطفی و احساسی است و چه بسیار مواردی که همه ما به خاطر همین احساس چیزهایی را خریدیم که اصلا نه به کارمان می آید نه قصد خرید آن را داشتیم . اما ممکن است ظاهر و رفتار جذاب یک فروشنده باعث تصمیم گیری لحظه ای ما شده است . یک کپی رایتر هم باید بتواند با کلماتش این احساس را در مخاطب و مشتری ایجاد کند .

27- خواننده خوبی باشیم: یک کپی رایتر حرفه ای یک خواننده عالی و حرفه ایست البته نه از نوع موسیقی از نوع کتاب خوانی و متن خوانی . خواندن کتاب و مطالعه مستمر مانند ورزش برای یک ورزشکار است و باعث تقویت عضلات نویسندگی یک کپی رایتر میشود. علاوه بر این یک تولید کننده محتوا باید متنوع بخواند . هر چیزی که دم دستش باشد را نباید از دست بدهد از یک کتاب تخصصی تا یک دستورالعمل تهیه غذا .

28- کار کپی رایتر فقط نوشتن و تولید محتوا نیست : یک کپی رایتر حرفه ای از هر فرصتی استفاده میکند که  تا با همکاران مجموعه و یا حتی مشتریان گرم صحبت شود تا کلی نکته و ایده از آنها یاد بگیرد .

29- لینک دهی مناسب به منابع را بلد باشیم: یک کپی رایتر حرفه ای باید جوری متن نویسی کند که در یک متن 1000 کلمه ای حداقل بتواند به 3-4 مقاله یا منبع معتبر دیگر از جمله مقالات قدیمی تر خودش لینک بدهد.

30- یک الگو یا مربی حرفه ای داشته باشیم: برای نویسنده حرفه ای شدن و یک کپی رایتر میلیونر شدن باید یک مربی حرفه ای داشته باشید تا شما را به مسیری درست هدایت کند . البته همه ما می توانیم بدون هیچ هزینه ای برای خودمان الگو تعیین کنیم و از نوشته ها و کارهای او و سبک او برای نوشتن و شکل گیری سبک خاص خودمان کمک بگیریم. و یا حتی از مقالات آموزشی تولید محتوا به صورت خودآموز خودمان یاد بگیریم و اجرا کنیم .

31- رویایی و تخیلی فکر کنیم: یک نویسنده حرفه ای دقیقا مثل یک نقاش یا مجسمه ساز برای چیدن کلمات کنار هم نیاز دارد که ساعتی در طول روز در دنیای خیال و رویاهایش زندگی کند. پس اگر یک کپی رایتر یا نویسنده ای را دیدید که خیره به روبرو در دنیای دیگری سیر و سیاحت میکند برچسب دیوانگی به او نزنید . او در حال سفر در رویاهایش است .

ما دوست داریم شما به ما کمک کنید این لیست را با هم ادامه بدهیم

 

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست