چگونه سایت CrazyEgg با این 9 راهکار حرفه ای در تولید محتوای سایت به 62.980 بازدید کننده رسید ؟

  1. خانه
  2. دیجیتال مارکتینگ
  3. چگونه سایت CrazyEgg با این 9 راهکار حرفه ای در تولید محتوای سایت به 62.980 بازدید کننده رسید ؟

طبق آمارهای منتشر شد سایت CrazyEgg در سال 2014 در عرض چند ماه به کمک روش های حرفه ای در تولید محتوای سایت به طرز شگفت انگیزی به رقم بالای 62.980 بازدید رسید ! من هم مثل شما کنجکاو شدم و دنبال راه هایی گشتم که بتوانم با یک تجزیه و تحلیل به نتایجی برسم که چگونه این سایت توانسته است در این مدت زمان کم به این حد از موفقیت در قسمت وبلاگ برسد .

این میزان افزایش بازدید کننده به معنای افزایش 206 % در میزان بازدید و ترافیک وبلاگ است که شاید در نگاه اول جادو به نظر برسد اما قطعا جادویی در کار نیست و همه چیز به یک استراتژی صحیح بر میگردد.

و جالب اینجاست که همه برندها و سایت ها می توانند به این میزان موفقیت در بازدید کننده وبلاگ برسند اما اگر در جهت مناسبی تلاش کنند و روش های رشد و موفقیت سایت های موفق را هک کنند .  با دستیابی به این راهکارها و روش ها فقط کافی است بدانید در چه زمانی و چگونه باید آنها را روی سایت و وبلاگ خودتان اعمال کنید .

مطمئن باشید در مدت زمان 1 ماه یا کمی بیشتر می توانید به موفقیت چشم گیری برسید .

اما در ابتدا قبل از آنالیز این سایت و پیدا کردن روش های رسیدن به این میزان موفقیت بهتر است به این سوال فکر کنیم و پاسخ مناسبی به آن بدهیم :

 

چرا سایت شما به وبلاگ و تولید محتوا نیاز دارد ؟

 

این یک اصل در دنیای دیجتیال و آنلاین این روزهاست : هر نوع کسب کاری اعم از B2B یا B2C به محض شروع فعالیت باید به فکر تولید محتوا و بازاریابی محتوا باشد .

بازاریابی محتوا یکی از سودآورترین استراتژی ها در دنیای کسب و کارهاست که در حال حاضر می توانید از آن استفاده کنید و سود ببرید .

چرا تولید محتوا این روزها به این میزان اهمیت دارد و ما در رایتینا به این میزان از آن صحبت کنیم و کسب و کارها را تشویق به تولید محتوای ارزش آفرین و با کیفیت میکنیم ؟

چون مطالعات زیادی در زمینه بازاریابی محتوا توسط موسسات و سایت های معتبری انجام شده و نشان داده شده است که بازاریابی محتوا می تواند مخاطب را 6 برابر بیشتر از روش های دیگر ترغیب به عمل کند و یا به معنای دیگر بازاریابی محتوا می تواند میزان نرخ تبدیل را 6 برابر کند . ( منبع انگلیسی )

پس با این نتایج قطعا هوشمندانه است که تولید محتوا را جزو اولویت های اول خودتان  در کسب و کارتان بگذارید .

و بر همین اساس 86 % بازاریابان B2C ( کسب و کارهایی که مشتری آنها مخاطبان و افراد عادی هستند ) در حال حاضر از بازایابی محتوا استفاده میکنند .

اما در کنار تمام این موارد و مزایای استفاده از بازاریابی محتوا ، تولید ترافیک بیشتر کار راحتی نیست و مهم ترین دغدغه همه صاحبان سایت و وبلاگ نویسان است .

و حتی حرفه ای ترین تولید کنندگان محتوا و کپی رایتر ها هم این دغدغه را دارند . پس بهتر است در همین ابتدا بگوییم که جذب مخاطب ارگانیک و وفادار به وبلاگ و سایت اصلا کار راحتی نیست و باید زحمت زیادی برای آن بکشید.

 

چالش پیدا کردن مخاطب در بازاریابی محتواچالش پیدا کردن مخاطب در بازاریابی محتوا

پس اگر آماده هستید من دوست دارم این 9 راهکار عالی در تولید محتوای حرفه ای که از تجزیه و تحلیل موفقیت سایت CrazyEgg به آن رسیدم را با شما هم در میان بگذارم و مطمئن هستم شما هم با اجرای این موارد می توانید به موفقیت برسید.

 

هک #1 : تولید محتوای سایت با نویسندگی در حوزه ادبیات کاملا متفاوت است

 

مشخصا همه ما باید بدانیم که تولید محتوا برای سایت با نوشتن یک کتاب ادبی کاملا متفاوت است . شاید برای نوشتن یک کتاب چاپی شما لازم است قوانین خاصی را در متن نویسی و چیدمان و تعداد پاراگراف ها و خطوط رعایت کنید . شاید مثلا یکی از قوانین این باشد که الزاما هر پارگراف باید حداقل 3 جمله داشته باشد .

اما این روزها حرفه ای ترین تولید کنندگان محتوا از جمله سایت متمم از این تکنیک استفاده میکند و محتوا را در پاراگراف های یک یا دو خطی کوتاه و با فاصله منتشر میکند .

مقایسه تولید محتوا برای سایت و تولید محتوا برای کتاب

 

 

چون مخاطب آنلاین بسیار بی حوصله تر از خواننده یک کتاب ادبی است و برای موفقیت در تولید محتوا برای سایت ما باید نیازهای مخاطب آنلاین را بشناسیم و مطابق آن تولید محتوا کنیم .

 

دو قانون در تولید محتوا برای سایت :

  • محتوا را به پارگراف های بسیار کوتاه تقسیم کنید
  • با یک ریتم خاصی پیش بروید به طوری که مخاطب بتواند قدم بعدی را پیش بینی کند

هر چیزی دیگری که در تولید محتوای حرفه ای لازم است رعایت کنید زیر مجموعه این 2 تا قانون است .

پس قانون اصلی در تولید محتوا برای سایت تولید یک محتوای قابل اسکن در یک نگاه و دارای قابلیت به اشتراک گذاری بالا است .

برای درک بهتر این موضوع بیایید مثلا این وبلاگ انگلیسی را با هم بررسی کنیم و ببینیم چرا تولید محتوای آن را حرفه ای باید در نظر بگیریم ؟

 

نمونه سایت برای تولید محتوای سایتنمونه سایت برای تولید محتوای سایت

 

 

اندازه مختلف فونت ها نگاه هر بیننده ای را بعد از عنوان به سمت توضیح کوتاه مقدمه می کشاند.

لینک آبی ” 6 برابر بیشتر ” هر بیننده ای را کنجکاو میکند که این 6 برابر برای چیست ؟

بعد چشم ها به سمت کلمات هایلایت شده کشانده میشود.

اسکن کردن مطالب این مقاله شاید چیزی حدود 10 ثانیه طول بکشد که در این زمان کم شما کاملا دست تان آمده که این مقاله به درد شما میخورد یانه و آیا اصلا دوست دارید آن را بخوانید یا نه؟

این صفحه می تواند یک الگوی عالی در تولید محتوا برای وب سایت باشد .

البته این فقط یک راهنمای کوچک برای این هک است و به خاطر اهمیت این موضوع ما در تقویم تولید محتوای رایتنیا تصمیم داریم نمونه ها و وبلاگ های زیادی را به زودی بررسی کنیم و مطالب آموزنده آنها برای بهتر شدن خوانایی محتوای وبلاگ را با شما در میان بگذاریم .

 

هک 2 # در همان چند خط اول مقاله قلاب خود را بگذارید و مخاطب را به دام بیاندازید

 

چگونه می توانید مخاطب را تشویق به خواندن محتوا بکنید ؟

قطعا شما در صنعت خودتان تخصص دارید و اطلاعات زیادی دارید که ممکن است مخاطب عادی یا تازه کار در مورد آنها نداند .

پس بهتر است این اطللاعات مفید را با مخاطب خودتان به اشتراک بگذارید . اما چگونه ؟

مشخصا هیچ مخاطبی تمایل به خواندن وبلاگ شما ندارد مگر اینکه بداند به یک سوال یا تعداد بیشتری از سوالاتش در مقاله شما پاسخ داده شده است و خواندن این مقاله می تواند برای او مفید باشد .

پس در شروع مقاله باید در همان نگاه اول قلاب خود را بگذارید و مخاطب را به دام بیاندازید .شما با این قلاب می توانید مخاطب را ترغیب کنید که به جای جستجوی بیشتر فقط مقاله شما را بخواند تا پاسخ خود را بگیرد .

یکی از روش هایی که در دنیا برای اجرای این هک رشد وبلاگ به کار برده میشود روش Problem, Agitate, Solution یا PAS یا روش صورت مساله ، تحریک کردن ، راه حل است .

 

روش حل مساله در تولید محتوا

 

 

این روش یکی از راه های عالی برای برقراری ارتباط با خوانندگان وبلاگ و مخاطب است .

مشکل مخاطب را در ابتدا شبیه سازی کنید و به صورت واضح توضیح بدهید ، بعد به او بگویید که چرا حل کردن این مشکل برای او حیاتی است و چه کمک هایی که به او میکند و بعد هم راه حل طلایی خودتان را با مخاطب در میان بگذارید .

روش بعدی مدل AIDA است .

مدل AIDA در بازاریابی محتوا

 

 

در این روش ابتدا با عنوان های جادویی و تصاویر مخاطب را به دام میاندازید ( Awareness  ) بعد با یک مقدمه جذاب و کوتاه مخاطب را علاقه مند میکنید (Interest) ، بعد با محتوای عالی از این اعتبار خودتان در ذهن مخاطب استفاده میکنید و میل او را هر لحظه برای خواندن ادامه مقاله بیشتر میکنید (Desire ) و در نهایت هم سریعا مخاطب را با یک CTA عالی دعوت به عمل میکنید.

اگر همه این مراحل را به خوبی و به صورت حرفه ای انجام دهید بدون شک می توانید مخاطب را به یک مشتری راغب و در نهایت به یک مشتری وفادار تبدیل کنید .

 

هک # 3 : زمان بیشتری را برای تولید محتوای سایت و وبلاگ در نظر بگیرید

 

در حال حاضر برای تولید محتوای هر مقاله وبلاگ تان چه مدت زمانی صرف میکنید ؟

1 ساعت ؟ 5 ساعت ؟ یک روز ؟ 2 روز ؟ یا …

با تجربه شخصی من شاید بهتر باشد در صورتی که وقت کافی برای نوشتن مقالات به صورت روزانه ندارید هر سه روز یکبار بنویسید اما عالی بنویسید !

  • این قانون ما در تیم رایتینا هم هست . یعنی هر مقاله فقط در صورتی منتشر میشود که حداقل استانداردهای تدوین شده توسط تیم سردبیری رایتینا و شخص من را داشته باشد در غیر این صورت حتی اگر لازم باشد  3 روز دیگر هم وقت بگذاریم اینکار را انجام میدهیم تا به استاندارد لازم برسیم .

اما چرا برای نوشتن یک مقاله عالی برای وبلاگ به زمانی بیشتر از 6 ساعت نیاز دارید ؟

چون من خودم طبق تجربه شخصی حتی با داشتن منبع برای نوشتن مقالات و با توجه به تجربه چند ساله در زمینه تولید محتوا باز هم در خوش بینانه ترین حالت نمی توانم یک مقاله 3000 کلمه ای را در کمتر از 5 یا 6 ساعت بنویسم و منتشر کنم .

مدت زمان صرف شده برای تولید محتوای یک مقاله وبلاگ

 

 

اما چرا لازم است محتوای مقالات وبلاگ حداقل 1500 کلمه به بالا باشد ؟

چون مدت زیادی است که طبق تحقیقات مختلف در دنیای تولید محتوا ، مشخص شده است که مقالاتی با طول 500 تا 600 کلمه یا کمتر اصلا کارا و مفید نیستند و نمی توانند به گرفتن جایگاه در گوگل کمک کنند . این روزها مخاطب با اینکه کم حوصله است اما میداند که یک مقاله 3000 کلمه ای به احتمال بیشتری می تواند برای او مفید باشد و چیزی از آن یاد بگیرد تا یک مقاله 300 کلمه ای!

ارتباط تعداد کلمات محتوا و جایگاه در گوگل

 

 

این نمودار نشان میدهد که وقت صرف کردن برای تبدیل یک مقاله 1000 کلمه ای به یک پست وبلاگ 2000 کلمه ای قطعا ارزشمند است و می تواند جایگاه شما را زیر رو کند . پس اگر جایگاه و رتبه 1 در گوگل می خواهید لازم است روی تولید محتوای مقالات وبلاگ تان بیشتر وقت بگذارید و فقط به فکر منتشر کردن یک محتوای عادی نباشید

ما در این مقاله در مورد تکنیک آسمان خراش صحبت کردیم که می تواند در مدت زمان کم جایگاه و رتبه سایت شما را متحول کند و در آن مقاله یکی از راهکارهای این تکنیک این است که مقالات صفحه اول گوگل را باز کنید و سعی کنید آن ها را کاملتر و طولانی تر کنید .

 

 

هک #4 : کلمات کلیدی را فراموش کنید

 

شاید شما همچنان فکر میکنید کلمات کلیدی یک بخش حیاتی در استراتژی تولید محتوای سایت است  اما لازم است بدانید که طبق آخرین تحقیقات کلمات کلیدی دیگر کار نمی کنند !

قطعا گرفتن جایگاه 1 در بعضی از کلمات کلیدی تقریبا غیر ممکن است و فقط شما وقت و انرژی و هزینه خودتان را هدر میدهید اگر دنبال گرفتن جایگاه در این کلمات کلیدی باشید .

پس توصیه حرفه ای ها برای رسیدن به جایگاه عالی در رتبه بندی گوگل و جذب ترافیک بیشتر چیست ؟

توصیه این است که فقط و فقط روی هدف جستجوگر یا کاربر تمرکز کنید

 

 

تولید محتوا با تکیه بر هدف جستجوگر

 

 

مثلا فرض کنید شما کلید را پشت درب خانه جا گذاشته اید و در همان لحظه در گوگل این موضوع را سرچ میکنید و فقط و فقط دنبال این هستید که راهکاری پیدا کنید که از این شرایط نجات پیدا کنید . اگر سایتی را باز کنید که در عنوان نوشته راهکارهای خلاص شدن از پشت درب ماندن ولی بعد از باز کردن تنها چیزی که پیدا نکنید راهکار باشد قطعا هیچ زمان دیگری به این سایت اعتماد نمی کنید و حاضر نیستید حتی اسم آن را جایی ببینید .

بالعکس اگر شما در سایت خودتان علاوه بر اینکه راهکارهای باز کردن درب در حالتی که کلید پشت درب مانده را توضیح بدهید، یک ویدئو هم بگذارید که این مطالب را نشان بدهد یا علاوه بر توضیح مرحله مرحله باز کردن درب، تصاویر مربوطه را هم قرار بدهید قطعا کاری میکنید که همه مخاطب ها در دل شان شما را تحسین کنند و جزو طرفداران پر و پا قرص سایت شما شوند .

این یک هک عالی است برای زمان هایی که شما واقعا از تلاش برای جایگاه گرفتن در گوگل و نتیجه نگرفتن خسته و نا امید شده اید  .

کلمات کلیدی دیگر کار نمی کنند ! باید از مرحله جستجوی کلمات کلیدی در تولید محتوا بپریم (پیشنهاد بهترین راه جایگزین )

 

 

 

هک #5 : داستان خودتان را داشته باشید و منحصر به فرد بمانید

 

مشخصا هیج مخاطبی دلش نمی خواهد هر 10 سایتی که از جستجوی گوگل باز میکند یک مطلب خاص را با یک روش و ریتم خاص بیان کنند . و اگر شما جزو این نوع سایت ها باشید چرا باید مخاطب شما را بخواند مگر بیکار است ؟

پس برای اینکه بتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید و اعتماد مخاطب را به محتوایتان و همین طور برند تجاری تان بیشتر کنید لازم است داستان و روش بیان داستان خودتان را داشته باشید و فقط کپی پیست سایت های معتبر و بزرگ تر از خودتان نباشید .

اما چگونه یک برند مبتنی بر داستان منحصر به فرد بسازیم ؟

باید با یک « چرایی » مهم شروع کنید و این چرایی است که برند ، وبلاگ و محتوای شما را منحصر به فرد میکند .

وقتی هدفی نداشته باشید مشخصا هیچ چیز ندارید و به هیچ چیز هم نمی رسید.

پس چرایی و هدف تان از نوشتن محتوا را در ابتدا برای خودتان مشخص کنید و در طول نوشتن مقاله هم روی همان هدف پابرجا بمانید.

 

هک 6# مقاله وبلاگ فقط کلمات نیست

 

شاید بیشتر ما یک مقاله وبلاگ را تعدادی کلمات تو در تو و یا به عبارتی سالادی از کلمات در نظر میگریم که فقط بتوانیم با این کلمات محتوا را سئو کنیم . این اشتباه ترین کار در تولید محتوا و وبلاگ نویسی است .

به همین دلیل است که ما هم در رایتینا و بخش وبلاگ و همین طور محتواهای آموزشی از عکس و فیلم و آمار و ارقام زیاد استفاده میکنیم تا بتوانیم ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کنیم .

طبق آمار و ارقام معتبر با ترکیب متن و تصویر احتمال اینکه مخاطب به خواننده وفادار سایت یا وبلاگ ما تبدیل شود 323% بیشتر از حالتی است که متن بدون تصاویر منتشر میشود .

پس بهتر است زودتر به فکر ویرایش مقالات بدون عکس سایت تان باشید و حتما برای مقالات آینده تصاویر جذاب و با کیفیت انتخاب کنید .

Backlinko با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده است این نمودار را منتشر کرده است که نشان میدهد وبلاگ هایی که داخل متن تصاویر جذاب و مرتبط دارند زودتر در رتبه بندی گوگل به جایگاه 1 تا 10 می رسند و بازدید کننده بیشتری جذب میکنند .

 

نقش تصاویر در محتوا

 

 

پس حضور تصاویر در بین متن و کلمات نه تنها به خواننده شما کمک میکند ارتباط بیشتری با مقاله برقرار کند و جزو خوانندگان وفادار سایت شما شود ، شما در گوگل هم جایگاه بهتری پیدا میکنید . پس چه چیزی بهتر از این مگر ما همه دنبال این دو هدف مهم نیستیم ؟

علاوه بر تصاویر محتوای ویدئویی هم 4 برابر بیشتر از متن برای مخاطبان جذاب است و در شبکه های اجتماعی هم بیشتر به اشتراک گذاشته می شود . و این را هم در نظر داشته باشید که بیشتر محتواهای رتبه #1 در گوگل شامل تصاویر و محتوای ویدئویی هستند .

 

بهترین نوع محتوا برای جذب مخاطب

 

 

البته محتوای ویدئویی و تصاویر تنها فرمتی نیستند که می توانند به جذاب شدن محتوا کمک کنند بلکه فرمت های زیادی هست که شما با به کاربردن آنها می توانید منحصر به فرد باشید.

 

اینفوگرافیک لیست انواع محتوا برای وب سایت یا وبلاگ

 

هک 7#  اینفلونسر مارکتینگ را در اولویت هایتان بگذارید

 

یک زمان هایی پیش می آید که حس میکنید هر چه قدر هم که محتوای عالی تولید می کنید ولی باز هم نتیجه دلخواه تان را نمی گیرید این جا جایی است که لازم است یک اقدام دیگری انجام دهید . یکی از بهترین کارها استفاده از اینفلونسر مارکتینگ است .

البته این به این معنی نیست که شما دیگر نباید تولید محتوا کنید و آن را رها کنید بلکه باید محتوای تان را از طریق اینفلونسرها ترویج دهید .

اینفلونسر ها می توانند منجر به بزرگی شبکه ارتباطی شما با مخاطبان شوند و این می تواند هر روز بیشتر از قبل محتوای شما را ترویج و تبلیغ کند .

بعضی از آمارها این طور میگویند که اینفلونسر مارکتینگ می تواند 16 برابر بیشتر از پرداخت هزینه برای تبلیغ در رسانه ها مخاطب را جذب کند و سود آورتر باشد .

حتی جالب است که اینفلونسر مارکتینگ می تواند امکان بازدید از محتوای قدیمی سایت شما را 35 برابر کند

شاید اینفلونسر مارکتینگ کمی سخت و پر هزینه به نظر برسد امامطمئن باشید که جواب خوبی می گیرید .

چگونه متن « توضیح محصول » را جذاب بنویسیم که مشتری جز خرید راه دیگری نداشته باشد ؟! (مثال تصویری + تمرین تشویقی )

 

هک 8 # : حتما این را در نظر بگیرید که مخاطب هدف شما همه انسان های کره زمین نیستند !

 

قطعا همه ما در رویاهایمان این طور فکر میکنیم که اگر محصول یا محتوایی تولید می کنیم باید همه افراد روی زمین آن را دوست داشته باشند و از آن استفاده کنند .

اما قطعا این فقط یک رویایی بیش نیست و واقعیت خیلی از این حالت فاصله دارد .

تعداد خیلی زیادی از مصرف کنندگان محتوا در اینترنت اصلا به محتوای شما علاقه ای ندارند یا اصلا نیاز به آن ندارند و این طبیعی است . مهم این است شما بتوانید افرادی را پیدا کنید که هر چند با تعداد کم اما تشنه و نیازمند به محتوای شما باشند .

شما نیاز دارید پرسونای مخاطب هدف خود را کامل بشناسید و دقیقا بدانید او به چه چیزی نیاز دارد و مثل دنیای واقعی با این پرسوناها دوست شوید و دست آنها را بگیرید و با داستان کسب و کار خودتان همراهشان کنید .

تکنیک « نگویید ، نشان بدهید » : ۴ راز به دام انداختن مخاطب از طریق محتوا

 

هک 9# : گفتگو و تعامل را با مخاطبان تان به حداکثر برسانید

 

شاید یکی از چالشی ترین و سخت ترین کارهایی که اجرایی کردن آن اصلا کار ساده ای نیست همین تعامل مثبت با مخاطب هاست . بیشتر مخاطب ها در وبلاگ یا وب سایت ما جزو مخاطبان خاموش هستند و شاید حتی به صورت دائمی و روزانه هم به سایت ما سر بزنند و مقالات وبلاگ ما را بخوانند اما در سکوت و بدون کلامی حرف ما را ترک میکنند .

پس سعی کنید به طریقی مخاطب را تشویق کنید که برای شما کامنت بگذارد و نظرش را بگوید . مثلا یک هدیه یا جایزه تشویقی برای او در نظر بگیرید یا یک تمرینی مطرح کنید که او را در بازی رقابتی با دوستان دیگرش بیاندازید و خلاصه کاری کنید که مخاطب ترغیب شود که در انتهای مقالات شما یا در رسانه های اجتماعی برای تان کامنت بگذارد. این مساله هم تعامل شما با مخاطب را بیشتر میکند و هم باعث افزایش طول مقالات و تعداد کلمات صفحات شما میشود و اعتبار سایت تان را پیش گوگل بیشتر میکند .

حتی جالب است که با پرسیدن سوالات خوب شما می توانید از پاسخ هایی که مخاطبان به شما میدهند هم یاد بگیرید و حتی از آنها برای عنوان ها یا موضوعات مقالات بعدی استفاده کنید .

 

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

چگونه سایت CrazyEgg با این 9 راهکار حرفه ای در تولید محتوای سایت به 62.980 بازدید کننده رسید ؟

طبق آمارهای منتشر شد سایت CrazyEgg در سال 2014 در عرض چند ماه به کمک روش های حرفه ای در تولید محتوای سایت به طرز شگفت انگیزی به رقم بالای 62.980 بازدید رسید ! من هم مثل شما کنجکاو شدم و دنبال راه هایی گشتم که بتوانم با یک تجزیه و تحلیل به نتایجی برسم که چگونه این سایت توانسته است در این مدت زمان کم به این حد از موفقیت در قسمت وبلاگ برسد .

این میزان افزایش بازدید کننده به معنای افزایش 206 % در میزان بازدید و ترافیک وبلاگ است که شاید در نگاه اول جادو به نظر برسد اما قطعا جادویی در کار نیست و همه چیز به یک استراتژی صحیح بر میگردد.

و جالب اینجاست که همه برندها و سایت ها می توانند به این میزان موفقیت در بازدید کننده وبلاگ برسند اما اگر در جهت مناسبی تلاش کنند و روش های رشد و موفقیت سایت های موفق را هک کنند .  با دستیابی به این راهکارها و روش ها فقط کافی است بدانید در چه زمانی و چگونه باید آنها را روی سایت و وبلاگ خودتان اعمال کنید .

مطمئن باشید در مدت زمان 1 ماه یا کمی بیشتر می توانید به موفقیت چشم گیری برسید .

اما در ابتدا قبل از آنالیز این سایت و پیدا کردن روش های رسیدن به این میزان موفقیت بهتر است به این سوال فکر کنیم و پاسخ مناسبی به آن بدهیم :

 

چرا سایت شما به وبلاگ و تولید محتوا نیاز دارد ؟

 

این یک اصل در دنیای دیجتیال و آنلاین این روزهاست : هر نوع کسب کاری اعم از B2B یا B2C به محض شروع فعالیت باید به فکر تولید محتوا و بازاریابی محتوا باشد .

بازاریابی محتوا یکی از سودآورترین استراتژی ها در دنیای کسب و کارهاست که در حال حاضر می توانید از آن استفاده کنید و سود ببرید .

چرا تولید محتوا این روزها به این میزان اهمیت دارد و ما در رایتینا به این میزان از آن صحبت کنیم و کسب و کارها را تشویق به تولید محتوای ارزش آفرین و با کیفیت میکنیم ؟

چون مطالعات زیادی در زمینه بازاریابی محتوا توسط موسسات و سایت های معتبری انجام شده و نشان داده شده است که بازاریابی محتوا می تواند مخاطب را 6 برابر بیشتر از روش های دیگر ترغیب به عمل کند و یا به معنای دیگر بازاریابی محتوا می تواند میزان نرخ تبدیل را 6 برابر کند . ( منبع انگلیسی )

پس با این نتایج قطعا هوشمندانه است که تولید محتوا را جزو اولویت های اول خودتان  در کسب و کارتان بگذارید .

و بر همین اساس 86 % بازاریابان B2C ( کسب و کارهایی که مشتری آنها مخاطبان و افراد عادی هستند ) در حال حاضر از بازایابی محتوا استفاده میکنند .

اما در کنار تمام این موارد و مزایای استفاده از بازاریابی محتوا ، تولید ترافیک بیشتر کار راحتی نیست و مهم ترین دغدغه همه صاحبان سایت و وبلاگ نویسان است .

و حتی حرفه ای ترین تولید کنندگان محتوا و کپی رایتر ها هم این دغدغه را دارند . پس بهتر است در همین ابتدا بگوییم که جذب مخاطب ارگانیک و وفادار به وبلاگ و سایت اصلا کار راحتی نیست و باید زحمت زیادی برای آن بکشید.

 

چالش پیدا کردن مخاطب در بازاریابی محتواچالش پیدا کردن مخاطب در بازاریابی محتوا

پس اگر آماده هستید من دوست دارم این 9 راهکار عالی در تولید محتوای حرفه ای که از تجزیه و تحلیل موفقیت سایت CrazyEgg به آن رسیدم را با شما هم در میان بگذارم و مطمئن هستم شما هم با اجرای این موارد می توانید به موفقیت برسید.

 

هک #1 : تولید محتوای سایت با نویسندگی در حوزه ادبیات کاملا متفاوت است

 

مشخصا همه ما باید بدانیم که تولید محتوا برای سایت با نوشتن یک کتاب ادبی کاملا متفاوت است . شاید برای نوشتن یک کتاب چاپی شما لازم است قوانین خاصی را در متن نویسی و چیدمان و تعداد پاراگراف ها و خطوط رعایت کنید . شاید مثلا یکی از قوانین این باشد که الزاما هر پارگراف باید حداقل 3 جمله داشته باشد .

اما این روزها حرفه ای ترین تولید کنندگان محتوا از جمله سایت متمم از این تکنیک استفاده میکند و محتوا را در پاراگراف های یک یا دو خطی کوتاه و با فاصله منتشر میکند .

مقایسه تولید محتوا برای سایت و تولید محتوا برای کتاب

 

 

چون مخاطب آنلاین بسیار بی حوصله تر از خواننده یک کتاب ادبی است و برای موفقیت در تولید محتوا برای سایت ما باید نیازهای مخاطب آنلاین را بشناسیم و مطابق آن تولید محتوا کنیم .

 

دو قانون در تولید محتوا برای سایت :

  • محتوا را به پارگراف های بسیار کوتاه تقسیم کنید
  • با یک ریتم خاصی پیش بروید به طوری که مخاطب بتواند قدم بعدی را پیش بینی کند

هر چیزی دیگری که در تولید محتوای حرفه ای لازم است رعایت کنید زیر مجموعه این 2 تا قانون است .

پس قانون اصلی در تولید محتوا برای سایت تولید یک محتوای قابل اسکن در یک نگاه و دارای قابلیت به اشتراک گذاری بالا است .

برای درک بهتر این موضوع بیایید مثلا این وبلاگ انگلیسی را با هم بررسی کنیم و ببینیم چرا تولید محتوای آن را حرفه ای باید در نظر بگیریم ؟

 

نمونه سایت برای تولید محتوای سایتنمونه سایت برای تولید محتوای سایت

 

 

اندازه مختلف فونت ها نگاه هر بیننده ای را بعد از عنوان به سمت توضیح کوتاه مقدمه می کشاند.

لینک آبی ” 6 برابر بیشتر ” هر بیننده ای را کنجکاو میکند که این 6 برابر برای چیست ؟

بعد چشم ها به سمت کلمات هایلایت شده کشانده میشود.

اسکن کردن مطالب این مقاله شاید چیزی حدود 10 ثانیه طول بکشد که در این زمان کم شما کاملا دست تان آمده که این مقاله به درد شما میخورد یانه و آیا اصلا دوست دارید آن را بخوانید یا نه؟

این صفحه می تواند یک الگوی عالی در تولید محتوا برای وب سایت باشد .

البته این فقط یک راهنمای کوچک برای این هک است و به خاطر اهمیت این موضوع ما در تقویم تولید محتوای رایتنیا تصمیم داریم نمونه ها و وبلاگ های زیادی را به زودی بررسی کنیم و مطالب آموزنده آنها برای بهتر شدن خوانایی محتوای وبلاگ را با شما در میان بگذاریم .

 

هک 2 # در همان چند خط اول مقاله قلاب خود را بگذارید و مخاطب را به دام بیاندازید

 

چگونه می توانید مخاطب را تشویق به خواندن محتوا بکنید ؟

قطعا شما در صنعت خودتان تخصص دارید و اطلاعات زیادی دارید که ممکن است مخاطب عادی یا تازه کار در مورد آنها نداند .

پس بهتر است این اطللاعات مفید را با مخاطب خودتان به اشتراک بگذارید . اما چگونه ؟

مشخصا هیچ مخاطبی تمایل به خواندن وبلاگ شما ندارد مگر اینکه بداند به یک سوال یا تعداد بیشتری از سوالاتش در مقاله شما پاسخ داده شده است و خواندن این مقاله می تواند برای او مفید باشد .

پس در شروع مقاله باید در همان نگاه اول قلاب خود را بگذارید و مخاطب را به دام بیاندازید .شما با این قلاب می توانید مخاطب را ترغیب کنید که به جای جستجوی بیشتر فقط مقاله شما را بخواند تا پاسخ خود را بگیرد .

یکی از روش هایی که در دنیا برای اجرای این هک رشد وبلاگ به کار برده میشود روش Problem, Agitate, Solution یا PAS یا روش صورت مساله ، تحریک کردن ، راه حل است .

 

روش حل مساله در تولید محتوا

 

 

این روش یکی از راه های عالی برای برقراری ارتباط با خوانندگان وبلاگ و مخاطب است .

مشکل مخاطب را در ابتدا شبیه سازی کنید و به صورت واضح توضیح بدهید ، بعد به او بگویید که چرا حل کردن این مشکل برای او حیاتی است و چه کمک هایی که به او میکند و بعد هم راه حل طلایی خودتان را با مخاطب در میان بگذارید .

روش بعدی مدل AIDA است .

مدل AIDA در بازاریابی محتوا

 

 

در این روش ابتدا با عنوان های جادویی و تصاویر مخاطب را به دام میاندازید ( Awareness  ) بعد با یک مقدمه جذاب و کوتاه مخاطب را علاقه مند میکنید (Interest) ، بعد با محتوای عالی از این اعتبار خودتان در ذهن مخاطب استفاده میکنید و میل او را هر لحظه برای خواندن ادامه مقاله بیشتر میکنید (Desire ) و در نهایت هم سریعا مخاطب را با یک CTA عالی دعوت به عمل میکنید.

اگر همه این مراحل را به خوبی و به صورت حرفه ای انجام دهید بدون شک می توانید مخاطب را به یک مشتری راغب و در نهایت به یک مشتری وفادار تبدیل کنید .

 

هک # 3 : زمان بیشتری را برای تولید محتوای سایت و وبلاگ در نظر بگیرید

 

در حال حاضر برای تولید محتوای هر مقاله وبلاگ تان چه مدت زمانی صرف میکنید ؟

1 ساعت ؟ 5 ساعت ؟ یک روز ؟ 2 روز ؟ یا …

با تجربه شخصی من شاید بهتر باشد در صورتی که وقت کافی برای نوشتن مقالات به صورت روزانه ندارید هر سه روز یکبار بنویسید اما عالی بنویسید !

  • این قانون ما در تیم رایتینا هم هست . یعنی هر مقاله فقط در صورتی منتشر میشود که حداقل استانداردهای تدوین شده توسط تیم سردبیری رایتینا و شخص من را داشته باشد در غیر این صورت حتی اگر لازم باشد  3 روز دیگر هم وقت بگذاریم اینکار را انجام میدهیم تا به استاندارد لازم برسیم .

اما چرا برای نوشتن یک مقاله عالی برای وبلاگ به زمانی بیشتر از 6 ساعت نیاز دارید ؟

چون من خودم طبق تجربه شخصی حتی با داشتن منبع برای نوشتن مقالات و با توجه به تجربه چند ساله در زمینه تولید محتوا باز هم در خوش بینانه ترین حالت نمی توانم یک مقاله 3000 کلمه ای را در کمتر از 5 یا 6 ساعت بنویسم و منتشر کنم .

مدت زمان صرف شده برای تولید محتوای یک مقاله وبلاگ

 

 

اما چرا لازم است محتوای مقالات وبلاگ حداقل 1500 کلمه به بالا باشد ؟

چون مدت زیادی است که طبق تحقیقات مختلف در دنیای تولید محتوا ، مشخص شده است که مقالاتی با طول 500 تا 600 کلمه یا کمتر اصلا کارا و مفید نیستند و نمی توانند به گرفتن جایگاه در گوگل کمک کنند . این روزها مخاطب با اینکه کم حوصله است اما میداند که یک مقاله 3000 کلمه ای به احتمال بیشتری می تواند برای او مفید باشد و چیزی از آن یاد بگیرد تا یک مقاله 300 کلمه ای!

ارتباط تعداد کلمات محتوا و جایگاه در گوگل

 

 

این نمودار نشان میدهد که وقت صرف کردن برای تبدیل یک مقاله 1000 کلمه ای به یک پست وبلاگ 2000 کلمه ای قطعا ارزشمند است و می تواند جایگاه شما را زیر رو کند . پس اگر جایگاه و رتبه 1 در گوگل می خواهید لازم است روی تولید محتوای مقالات وبلاگ تان بیشتر وقت بگذارید و فقط به فکر منتشر کردن یک محتوای عادی نباشید

ما در این مقاله در مورد تکنیک آسمان خراش صحبت کردیم که می تواند در مدت زمان کم جایگاه و رتبه سایت شما را متحول کند و در آن مقاله یکی از راهکارهای این تکنیک این است که مقالات صفحه اول گوگل را باز کنید و سعی کنید آن ها را کاملتر و طولانی تر کنید .

 

 

هک #4 : کلمات کلیدی را فراموش کنید

 

شاید شما همچنان فکر میکنید کلمات کلیدی یک بخش حیاتی در استراتژی تولید محتوای سایت است  اما لازم است بدانید که طبق آخرین تحقیقات کلمات کلیدی دیگر کار نمی کنند !

قطعا گرفتن جایگاه 1 در بعضی از کلمات کلیدی تقریبا غیر ممکن است و فقط شما وقت و انرژی و هزینه خودتان را هدر میدهید اگر دنبال گرفتن جایگاه در این کلمات کلیدی باشید .

پس توصیه حرفه ای ها برای رسیدن به جایگاه عالی در رتبه بندی گوگل و جذب ترافیک بیشتر چیست ؟

توصیه این است که فقط و فقط روی هدف جستجوگر یا کاربر تمرکز کنید

 

 

تولید محتوا با تکیه بر هدف جستجوگر

 

 

مثلا فرض کنید شما کلید را پشت درب خانه جا گذاشته اید و در همان لحظه در گوگل این موضوع را سرچ میکنید و فقط و فقط دنبال این هستید که راهکاری پیدا کنید که از این شرایط نجات پیدا کنید . اگر سایتی را باز کنید که در عنوان نوشته راهکارهای خلاص شدن از پشت درب ماندن ولی بعد از باز کردن تنها چیزی که پیدا نکنید راهکار باشد قطعا هیچ زمان دیگری به این سایت اعتماد نمی کنید و حاضر نیستید حتی اسم آن را جایی ببینید .

بالعکس اگر شما در سایت خودتان علاوه بر اینکه راهکارهای باز کردن درب در حالتی که کلید پشت درب مانده را توضیح بدهید، یک ویدئو هم بگذارید که این مطالب را نشان بدهد یا علاوه بر توضیح مرحله مرحله باز کردن درب، تصاویر مربوطه را هم قرار بدهید قطعا کاری میکنید که همه مخاطب ها در دل شان شما را تحسین کنند و جزو طرفداران پر و پا قرص سایت شما شوند .

این یک هک عالی است برای زمان هایی که شما واقعا از تلاش برای جایگاه گرفتن در گوگل و نتیجه نگرفتن خسته و نا امید شده اید  .

کلمات کلیدی دیگر کار نمی کنند ! باید از مرحله جستجوی کلمات کلیدی در تولید محتوا بپریم (پیشنهاد بهترین راه جایگزین )

 

 

 

هک #5 : داستان خودتان را داشته باشید و منحصر به فرد بمانید

 

مشخصا هیج مخاطبی دلش نمی خواهد هر 10 سایتی که از جستجوی گوگل باز میکند یک مطلب خاص را با یک روش و ریتم خاص بیان کنند . و اگر شما جزو این نوع سایت ها باشید چرا باید مخاطب شما را بخواند مگر بیکار است ؟

پس برای اینکه بتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید و اعتماد مخاطب را به محتوایتان و همین طور برند تجاری تان بیشتر کنید لازم است داستان و روش بیان داستان خودتان را داشته باشید و فقط کپی پیست سایت های معتبر و بزرگ تر از خودتان نباشید .

اما چگونه یک برند مبتنی بر داستان منحصر به فرد بسازیم ؟

باید با یک « چرایی » مهم شروع کنید و این چرایی است که برند ، وبلاگ و محتوای شما را منحصر به فرد میکند .

وقتی هدفی نداشته باشید مشخصا هیچ چیز ندارید و به هیچ چیز هم نمی رسید.

پس چرایی و هدف تان از نوشتن محتوا را در ابتدا برای خودتان مشخص کنید و در طول نوشتن مقاله هم روی همان هدف پابرجا بمانید.

 

هک 6# مقاله وبلاگ فقط کلمات نیست

 

شاید بیشتر ما یک مقاله وبلاگ را تعدادی کلمات تو در تو و یا به عبارتی سالادی از کلمات در نظر میگریم که فقط بتوانیم با این کلمات محتوا را سئو کنیم . این اشتباه ترین کار در تولید محتوا و وبلاگ نویسی است .

به همین دلیل است که ما هم در رایتینا و بخش وبلاگ و همین طور محتواهای آموزشی از عکس و فیلم و آمار و ارقام زیاد استفاده میکنیم تا بتوانیم ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کنیم .

طبق آمار و ارقام معتبر با ترکیب متن و تصویر احتمال اینکه مخاطب به خواننده وفادار سایت یا وبلاگ ما تبدیل شود 323% بیشتر از حالتی است که متن بدون تصاویر منتشر میشود .

پس بهتر است زودتر به فکر ویرایش مقالات بدون عکس سایت تان باشید و حتما برای مقالات آینده تصاویر جذاب و با کیفیت انتخاب کنید .

Backlinko با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده است این نمودار را منتشر کرده است که نشان میدهد وبلاگ هایی که داخل متن تصاویر جذاب و مرتبط دارند زودتر در رتبه بندی گوگل به جایگاه 1 تا 10 می رسند و بازدید کننده بیشتری جذب میکنند .

 

نقش تصاویر در محتوا

 

 

پس حضور تصاویر در بین متن و کلمات نه تنها به خواننده شما کمک میکند ارتباط بیشتری با مقاله برقرار کند و جزو خوانندگان وفادار سایت شما شود ، شما در گوگل هم جایگاه بهتری پیدا میکنید . پس چه چیزی بهتر از این مگر ما همه دنبال این دو هدف مهم نیستیم ؟

علاوه بر تصاویر محتوای ویدئویی هم 4 برابر بیشتر از متن برای مخاطبان جذاب است و در شبکه های اجتماعی هم بیشتر به اشتراک گذاشته می شود . و این را هم در نظر داشته باشید که بیشتر محتواهای رتبه #1 در گوگل شامل تصاویر و محتوای ویدئویی هستند .

 

بهترین نوع محتوا برای جذب مخاطب

 

 

البته محتوای ویدئویی و تصاویر تنها فرمتی نیستند که می توانند به جذاب شدن محتوا کمک کنند بلکه فرمت های زیادی هست که شما با به کاربردن آنها می توانید منحصر به فرد باشید.

 

اینفوگرافیک لیست انواع محتوا برای وب سایت یا وبلاگ

 

هک 7#  اینفلونسر مارکتینگ را در اولویت هایتان بگذارید

 

یک زمان هایی پیش می آید که حس میکنید هر چه قدر هم که محتوای عالی تولید می کنید ولی باز هم نتیجه دلخواه تان را نمی گیرید این جا جایی است که لازم است یک اقدام دیگری انجام دهید . یکی از بهترین کارها استفاده از اینفلونسر مارکتینگ است .

البته این به این معنی نیست که شما دیگر نباید تولید محتوا کنید و آن را رها کنید بلکه باید محتوای تان را از طریق اینفلونسرها ترویج دهید .

اینفلونسر ها می توانند منجر به بزرگی شبکه ارتباطی شما با مخاطبان شوند و این می تواند هر روز بیشتر از قبل محتوای شما را ترویج و تبلیغ کند .

بعضی از آمارها این طور میگویند که اینفلونسر مارکتینگ می تواند 16 برابر بیشتر از پرداخت هزینه برای تبلیغ در رسانه ها مخاطب را جذب کند و سود آورتر باشد .

حتی جالب است که اینفلونسر مارکتینگ می تواند امکان بازدید از محتوای قدیمی سایت شما را 35 برابر کند

شاید اینفلونسر مارکتینگ کمی سخت و پر هزینه به نظر برسد امامطمئن باشید که جواب خوبی می گیرید .

چگونه متن « توضیح محصول » را جذاب بنویسیم که مشتری جز خرید راه دیگری نداشته باشد ؟! (مثال تصویری + تمرین تشویقی )

 

هک 8 # : حتما این را در نظر بگیرید که مخاطب هدف شما همه انسان های کره زمین نیستند !

 

قطعا همه ما در رویاهایمان این طور فکر میکنیم که اگر محصول یا محتوایی تولید می کنیم باید همه افراد روی زمین آن را دوست داشته باشند و از آن استفاده کنند .

اما قطعا این فقط یک رویایی بیش نیست و واقعیت خیلی از این حالت فاصله دارد .

تعداد خیلی زیادی از مصرف کنندگان محتوا در اینترنت اصلا به محتوای شما علاقه ای ندارند یا اصلا نیاز به آن ندارند و این طبیعی است . مهم این است شما بتوانید افرادی را پیدا کنید که هر چند با تعداد کم اما تشنه و نیازمند به محتوای شما باشند .

شما نیاز دارید پرسونای مخاطب هدف خود را کامل بشناسید و دقیقا بدانید او به چه چیزی نیاز دارد و مثل دنیای واقعی با این پرسوناها دوست شوید و دست آنها را بگیرید و با داستان کسب و کار خودتان همراهشان کنید .

تکنیک « نگویید ، نشان بدهید » : ۴ راز به دام انداختن مخاطب از طریق محتوا

 

هک 9# : گفتگو و تعامل را با مخاطبان تان به حداکثر برسانید

 

شاید یکی از چالشی ترین و سخت ترین کارهایی که اجرایی کردن آن اصلا کار ساده ای نیست همین تعامل مثبت با مخاطب هاست . بیشتر مخاطب ها در وبلاگ یا وب سایت ما جزو مخاطبان خاموش هستند و شاید حتی به صورت دائمی و روزانه هم به سایت ما سر بزنند و مقالات وبلاگ ما را بخوانند اما در سکوت و بدون کلامی حرف ما را ترک میکنند .

پس سعی کنید به طریقی مخاطب را تشویق کنید که برای شما کامنت بگذارد و نظرش را بگوید . مثلا یک هدیه یا جایزه تشویقی برای او در نظر بگیرید یا یک تمرینی مطرح کنید که او را در بازی رقابتی با دوستان دیگرش بیاندازید و خلاصه کاری کنید که مخاطب ترغیب شود که در انتهای مقالات شما یا در رسانه های اجتماعی برای تان کامنت بگذارد. این مساله هم تعامل شما با مخاطب را بیشتر میکند و هم باعث افزایش طول مقالات و تعداد کلمات صفحات شما میشود و اعتبار سایت تان را پیش گوگل بیشتر میکند .

حتی جالب است که با پرسیدن سوالات خوب شما می توانید از پاسخ هایی که مخاطبان به شما میدهند هم یاد بگیرید و حتی از آنها برای عنوان ها یا موضوعات مقالات بعدی استفاده کنید .

 

 

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست