5 اشتباه مهلک در تولید محتوای پست وبلاگ که ترافیک ، مخاطب ، رتبه بندی در گوگل و کسب در آمد شما را نابود میکند ! ( همراه با آموزش تصویری)

  1. خانه
  2. دیجیتال مارکتینگ
  3. 5 اشتباه مهلک در تولید محتوای پست وبلاگ که ترافیک ، مخاطب ، رتبه بندی در گوگل و کسب در آمد شما را نابود میکند ! ( همراه با آموزش تصویری)

مشخصا همه ما زمانی که چیزی تولید و خلق میکنیم دوست داریم دیده شویم ! این چیز می تواند ایده یک کارخانه بزرگ باشد یا یک آلبوم موسیقی یا حتی یک وعده غذایی خوشمزه . همه ما نیازمند توجه هستیم و در بیشتر موراد هم توجه مثبت و تشویق ! ما تولید کنندگان محتوا هم که به احتمال زیاد نویسندگی و تولید محتوا شغل و محل درآمد ماست قطعا بیشتر از بقیه نیاز داریم که دیده شویم و مخاطب خود را داشته باشیم .

شما چه طور ؟ آیا شما که در نقش یک تولید کننده محتوا برای برند شخصی خودتان یا کسب و کارهای دیگران می نویسید دوست ندارید مخاطب شما را ببیند و به محتوای شما توجه کند ؟

اگر نقاشی یک تابلوی زیبا بکشد، اما جایی برای عرضه و دیده شدن نداشته باشد مشخصا انگیزه ای برای ادامه ندارد . نویسنده ای که با عشق و علاقه کلمات را در کنار هم میچیند تا درصدی از ذهنیت خودش را در نوشته ها بیاورد قطعا اگر مخاطبی نداشته باشد و بداند هیچ کسی در هیچ زمانی نوشته هایش را نخواهد خواند ، انگیزه ای برای ادامه نویسندگی ندارد .

آموزش تولید محتوا - دیده شدن توسط مخاطب
آموزش تولید محتوا – دیده شدن توسط مخاطب

همه ما در هر نقشی که در این دنیا باشیم دوست داریم توسط هم نوعان خودمان دیده شویم و مخاطب خودمان را داشته باشیم.

یک تولید کننده محتوا و یا کپی رایتیر یک برند تجاری هم هدف اولیه اش از  محتوا نویسی و تولید محتوا ارائه به مخاطب و دیده شدن است . و یک برند تجاری و کسب و کار آنلاین از طریق همین دیده شدن و مورد توجه مخاطب واقع شدن است که می تواند کسب در آمد کند و به آینده برند خود امیدوار باشد و گرنه بعد از مدتی در تنهایی خواهد مرد !

اما چرا با یک نگاه به آمار و ارقام بازدید مقالات و یا بازدید وبلاگ ها و سایت ها ، وبلاگ نویسان و تولید کننده های محتوایی را میبینیم که به هیچ وجه دیده نمیشوند ، در رتبه بندی گوگل اصلا دیده نمیشوند و در نهایت از کار تولید محتوا هیچ کسب درآمدی هم نمی کنند و از همه لحاظ یک ورشکسته به تمام معنا هستند ؟!

آموزش تولید محتوای سایت- اشتباهات وبلاگ نویسی
آموزش تولید محتوای سایت- اشتباهات وبلاگ نویسی

مشخصا زمانی که ما با شکست در هر کاری مواجه میشویم کار عاقلانه این است که بعد از گریه و زاری های اولیه کمی کار خودمان و تیم مان را تجزیه و تحلیل کنیم تا ببینیم مشکل کار کجا بوده است که به موفقیت مد نظرمان نرسیده ایم . شاید حتی یک اشتباه کوچک همه زحمت های ما را هدر داده است . پس بهتر نیست زودتر از شکست کامل این اشتباهات را بشناسیم و خودمان و کسب و کارمان را از شکست خوردن نجات بدهیم ؟

در وبلاگ نویسی و تولید محتوا ، افراد و برای برندهای زیادی هستند که ممکن است حتی روزانه 10 ها یا حتی بیشتر ،پست وبلاگ و پست شبکه های اجتماعی و… منتشر کنند  ولی نه تنها نتیجه مثبتی نمی گیرند بلکه هر روز بیشتر به دره سقوط می کنند.

تولید محتوای پست وبلاگ
تولید محتوای پست وبلاگ

اگر از تعداد برندها و افرادی که همچنان نمی دانند تولید محتوا چیست و چه هدفی را دنبال میکند و اصلا تولید محتوای جذاب برای مخاطب چیست ؟ ، بگذریم درصد زیادی از وبلاگ نویسان و تولید کننده های حرفه ای محتوا می دانند که باید محتوای جذاب به عنوان یک خوراک لذیذ و دلچسب برای مخاطب تولید کنند اما شاید هرگز ندانند که راهی که در حال حاضر انتخاب کرده اند اشتباه است و آنها را به هدف شان نمی رساند.

اگر شما هم نا خواسته گرفتار این اشتباهات شده اید و در کار و کسب درآمد و کسب اعتبار از طریق تولید محتوا دچار شکست شده اید اول از همه مطمئن باشید که شما تنها نیستید و دوم اینکه این اشتباهات تا قبل از نابودی کامل تان قابل جبران و اصلاح هستند .

اما قبل از معرفی این اشتباهات و راه کارهایی برای جلوگیری از آنها بهتر است نگاهی به این دو نمودار بیاندازیم تا اولویت بندی بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای B2C  ( کسب و کارهایی که در تماس مستقیم با مخاطب به عنوان یک فرد معمولی هستند ) و کسب و کارهای B2B ( کسب و کارهایی که مخاطب آنها مجموعه ها یا شرکت های دیگر هستند ) دستمان بیاید .

 

اولویت های بازاریابی محتوا در کسب و کارهای B2C
اولویت های بازاریابی محتوا در کسب و کارهای B2C

 

اولویت های بازاریابی محتوا در کسب و کارهای B2B
اولویت های بازاریابی محتوا در کسب و کارهای B2B

 

حالا بعد از بررسی این نمودار ها بیایید با هم تعدادی از اشتباهات مهلک در تولید محتوای پست وبلاگ را مرور کنیم و ببنیم در کجای کار تولید محتوا برای وبلاگ دچار ضعف هستیم :

1– محتوای عالی تولید میکنید اما آن را ترویج نمی دهید

شاید ما هر زمان که در مورد اشتباهات وبلاگ نویسی می خوانیم اولین چیزی که به ذهن مان می رسد این باشد که محتوای تولیدی ما بد و افتضاح است و هیچ ارزشی ندارد . اما باید بدانیم الزاما این مساله همیشه درست نیست . گاهی ما ساعت ها وقت می گذاریم و محتوای باارزش و جذاب برای مخاطب تولید می کنیم اما بلد نیستیم به خوبی آن را ترویج بدهیم !

آموزش وبلاگ نویسی - ترویج محتوا
آموزش وبلاگ نویسی – ترویج محتوا

اگر ما مقاله یا پستی جذاب در وبلاگ مان منتشر می کنیم، دوست داریم همان روز اول مخاطبان شروع به اشتراک گذاری  آن با دوستان شان کنند اما با کمال تعجب میبینیم که هیچ کدام از مخاطب ها مقاله وبلاگ ما را به اشتراک نمیگذارند !! چرا ؟ مشخصا این به این دلیل نیست که آنها مقاله ما را دوست نداشتند بلکه شاید فقط به این دلیل ساده باشد که اصلا مقاله شما را ندیده اند !

پس فقط تولید محتوای خوب و با ارزش برای گرفتن ترافیک بیشتر و در نهایت رسیدن به اهداف برند و کسب در آمد کافی نیست بلکه شما باید در مرحله Promotion یا ترویج محتوا هم حرفه ای عمل کنید .

آموزش تولید محتوای سایت- چگونه محتوا را ترویج بدهیم؟
آموزش تولید محتوای سایت- چگونه محتوا را ترویج بدهیم؟

چگونه محتوای خود را ترویج دهیم ؟

برای ترویج محتوا و دیده شدن پست و مقالات توسط مخاطب هدف باید مقاله و پست وبلاگ را در جاهای مختلف تبلیغ و معرفی کنید .

چند ایده برای ترویج محتوا  :

  • پست یا مقاله وبلاگ تان را در صفحه اینستاگرام ، فیس بوک ، کانال تلگرام و… خلاصه هر شبکه اجتماعی ای که برای کسب و کارتان در نظر گرفته اید معرفی کنید . به این شکل مطمئن می شوید که افراد بیشتری مطلع می شوند که شما در وبلاگ سایت تان مقاله ای منتشر کرده اید
  • می توانید به صورت یک رپورتاژ یا تبلیغ، مقاله یا پست وبلاگ را در سایت های پر بازدید تبلیغ و معرفی کنید
  • می توانید در تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری حدود 5 تا 10 دقیقه در مورد مقاله مورد نظرتان برای مخاطب هدف تان صحبت کنید و پادکست ضبط کنید و منتشر کنید و مخاطب را کنجکاو به خواندن مقاله خودتان بکنید
  • و یکی از راه های کم هزینه اما بسیار موثر ، معرفی مقالات مشابه یا مرتبط در پست های مختلف وبلاگ تان است . مثلا می توانید به این شکل که ما در رایتینا عمل میکنیم شما هم انجام دهید :

برای آشنایی بیشتر با ایده های جذاب برای عنوان مقالات وبلاگ می توانید این مقاله را بخوانید :

چگونه در ۱۰ دقیقه ۹۳ ایده برای پست وبلاگ پیدا کنید

 

بعد از نوشتن یک محتوای جذاب برای مخاطب و انتشار آن باید حتما به فکر ترویج محتوا هم باشید .

و  مطمئن باشید که مخاطب شما هم دوست دارد که از طرق مختلف از انتشار پست های جدید شما با خبر شود . و طبق این نمودار افراد علاقه خاصی به خواندن پست ها در شبکه اجتماعی دارند پس می توانید به راحتی و با یک برنامه ریزی هدفمند در پر مخاطب ترین فضای آنلاین یعنی شبکه های اجتماعی مقاله وبلاگ تان را تبلیغ کنید .

چه نوع محتواهایی در آینده بیشتر دیده می شوند ؟- مهارت تولید محتوا
چه نوع محتواهایی در آینده بیشتر دیده می شوند ؟- مهارت تولید محتوا

 

معرفی ابزار : 2 ابزار پر کاربرد برای برنامه ریزی انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی

شاید بعد از ارائه راهکار ترویج محتوا به کمک شبکه های اجتماعی شما با این چالش مواجه شوید وقت و فرصت لازم را برای اینکار ندارید . اما نگران نباشید در حال حاضر ابزارهای زیادی برای برنامه ریزی انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی موجود هستند که می توانید از آنها کمک بگیرید و انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی را اتومات کنید!

به عنوان مثال دو سایت Buffer  و Hootsuite به شما امکان انتشار اتومات پست در شبکه های اجتماعی را می دهند .

تنظیم اتومات انتشار پست در شبکه های اجتماعی
تنظیم اتومات انتشار پست در شبکه های اجتماعی

 

روش اتومات انتشار پست در شبکه های اجتماعی
روش اتومات انتشار پست در شبکه های اجتماعی

می توانید از این راهنما برای انتشار پست در شبکه های اجتماعی از طریق Buffer   و این راهنما برای Hootsuite استفاده کنید . ( منبع انگلیسی )

خلاصه قسمت 1 در یک نگاه

شما برای ارتقای رتبه گوگل ، جذب ترافیک بیشتر از طریق پست های وبلاگ و کسب در آمد بیشتر و اعتبار برندتان نیز دارید محتوا را ترویج کنید.

2-جستجوی کلمات کلیدی را به صورت حرفه ای انجام نمی دهید

قطعا همه ما تولید کننده های محتوا میدانیم که هدف یک پست وبلاگ در یک سایت فقط و فقط سرگرمی مخاطب نیست ! و در ضمن اینکه ما سایت های زرد کلیکی نیستیم که فقط هدف مان افزایش کلیک باشد . اگر ما یک تولید کننده محتوا حرفه ای باشیم قطعا هدف ما از نوشتن پست وبلاگ و وبلاگ نویسی در ابتدا جذب مخاطب هدف و مناسب و درنهایت کسب در آمد است .

پس شما باید در طول نوشتن محتوای پست وبلاگ به این موضوع توجه کنید که شما می خواهید فردی یا گروهی را جذب کنید که محتوای شما را بخوانند ، به شما اطمینان کنند ، محصولات شما را بخرند و حتی به یک مشتری وفادار شما تبدیل شوند و صرفا دنبال مخاطبی نیستید که فقط محتوای مقاله را بخواند و بعد هم برای همیشه شما را ترک کند .

در این بین قطعا وبلاگ نویس ها و تولید کننده های محتوای سایت ها کم نیستند و رقابت سختی در این بازار برقرار است . یکی از راه های برنده شدن در این رقابت تحقیق در مورد کلمات کلیدی و از آن مهم تر پاسخ گویی به سوالات ذهنی مخاطبان در مورد موضوع مورد نظر است .

 

چگونه کلمات کلید مناسب را در چند دقیقه پیدا کنم ؟

یکی از راه های ساده پیدا کردن کلمات کلیدی برای نوشتن یک پست وبلاگ رفتن به سایت Keywordtool.io. است . بعد از اینکه وارد این سایت شدید موضوع مورد نظرتان را در باکسی که نشان داده شده تایپ کنید و بعد هم دکمه ذره بین ( جستجو ) را بزنید . ( در نسخه پولی تعداد جستجو ها و اطلاعات دقیق تری را هم به شما نشان میدهد )

ابزار جستجوی کلمات کلیدی در تولید محتوا
ابزار جستجوی کلمات کلیدی در تولید محتوا

 

نمونه جستجو در مورد ” تولید محتوا ” برای تولید محتوای پست وبلاگ

جستجوی کلمات کلیدی در مورد تولید محتوای سایت
جستجوی کلمات کلیدی در مورد تولید محتوای سایت

به عنوان مثال از جمله کلمات کلیدی که من برای تولید محتوا از این ابزار ایده گرفتم این موراد بود : تولید محتوای الکترونیکی – تولید محتوای آموزشی – تولید محتوای دیجیتال- تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی – تولید محتوا سایت

یک ابزار سریع و ساده دیگر برای جستجوی کلمات کلیدی  Moz’s Keyword Explorer است . در این سایت تنوع اطلاعات بیشتری نسبت به کلمه کلیدی مورد نظرتان می توانید کسب کنید . از جمله اینکه سایت های رقیب تان را می شناسید و همین طور میزان جستجوی ارگانیک و… را می توانید ببینید.

پس به این طریق به صورت رایگان می توانید اطلاعات ارزشمند و زیادی در خصوص مجموعه کلمات کلیدی مشابه و پر جستجو داشته باشید .

خلاصه قسمت 2 در یک نگاه

با جستجوی کلمات کلیدی و استفاده بهینه از آنها می توانید مخاطب هدف بیشتری جذب کنید . کسانی که دقیقا دنبال موضوعی هستند که شما درباره آن نوشته اید یا سایت شما در مورد آن است.

3- شما برای موتور جستجو ها می نویسید نه برای مخاطب !

قطعا من هم به عنوان یک تولید کننده محتوا با سابقه چند ساله در این زمینه با شما موافق هستم که به هر حال یکی از اهداف اصلی ما جلب رضایت موتورهای جستجو و گرفتن جایگاه و رتبه بالاتر خصوصا در موتور جستجویی مانند گوگل است .

آموزش تولید محتوا - برای مخاطب بنویسید
آموزش تولید محتوا – برای مخاطب بنویسید

ما هم قرار نیست کلا موتوهای جستجو را کنار بگذاریم و بدون توجه به فاکتورهای مهم برای آنها محتوای مقالات وبلاگ یا هر محتوای دیگری برای بخش های مختلف سایت را بنویسیم .نکته مهم در اینجا رعایت تعادل بین دغدغه گرفتن جایگاه مناسب در گوگل و جلب رضایت مخاطب است . به این معنی که قرار نیست شما با سالادی از کلمات کلیدی و برچسب ها باعث خوشحالی موتور جستجو و ناراحتی و مخاطب از محتوا و سئوی کلاه سیاه شوید . ( تکنیک های کلاه سیاه یا بلک هت در سئو : تکنیک ها و روش هایی در سئو سایت ها هستند که به روش های غیر قانونی و مخرب سعی در گول زدن موتورهای جستجو و کسب رتبه های بالا در صفحات اول در مدت زمان کم هستند )

هر چند که خبر خوشحال کننده این است که این روزها موتورهای جستجو هم هدف اصلی خود را رضایت مخاطب از محتوای سایت ها گذاشته اند و دوست دارند بهترین پاسخ را به سوالات و جستجوهای کاربرها بدهند . بنابراین رسیدن به هدف رضایت موتورهای جستجو و مخاطب مسیری خلاف جهت هم یا دور از هم نیست بلکه در مسیری موازی هم پیش می رود .

تولید محتوا - چگونه محتوای جذاب برای مخاطب بنویسیم؟
تولید محتوا – چگونه محتوای جذاب برای مخاطب بنویسیم؟

مثلا تصور کنید در زمینه محتوا و با کلمه کلیدی ” تولید محتوا “می خواهید  مقاله ای بنویسید . اگر فقط به فکر موتورهای جستجو باشید ممکن است نتیجه یک همچین متنی در باشد ( در فضای وب فارسی از این نوع سایت ها که پر از برچسب ها هستند به جای یک مقاله آموزشی بسیار زیاد است ):

نمونه یک سالاد بی مفهوم و بی ارزشی از کلمات کلیدی : “چگونه تولید محتوا کنیم ؟ تولید محتوا چیست؟ در اینجا می توانید سفارش تولید محتوا بدهید و در مورد روش های تولید محتوا بیشتر بدانید . تولید محتوا به انگلیسی چه میشود ؟ آموزش تولید محتوای سایت ، نمونه تولید محتوای الکترونیکی را در این صفحه می توانید ببینید ! . تولید محتوای پست وبلاگ”

شما از خواندن این متن در قسمتی از مقاله یک وبلاگ چه تصوری می کنید و چه احساسی به شما دست می دهد ؟ من که وقتی به این نوع سایت ها در جستجو میرسم فقط دوست دارم هرچه سریع تر دکمه خروج را پیدا کنم .

حالا حساب کنید مخاطب با خواندن و دیدن این متن در وبلاگ تان می تواند به شما اطمینان کند و از محصولات شما بخرد ؟ و چیزی که کاملا واضح است این است که ما محصولات خودمان را باید به افراد بفروشیم نه موتورهای جستجو !!

آموزش تولید محتوا - افزایش فروش از طریق محتوای جذاب
آموزش تولید محتوا – افزایش فروش از طریق محتوای جذاب

قطعا همه ما میدانیم که مخاطبان در وهله اول چون برند ما را دوست دارند مقالات وبلاگ ما را نمی خوانند بلکه به این خاطر مقالات را باز می کند می خوانند که اطلاعات با ارزشی پیدا کنند . در طول نوشتن مقالات وبلاگ دائما از خودتان بپرسید اگر من خودم در حال خواندن این مقاله بودم دوست داشتم دقیقا در این قسمت چه اطلاعاتی به من داده شود ؟ پاسخ خودتان را به عنوان ایده برای نوشتن ادامه مقاله به کار ببرید .

خلاصه قسمت 3 در یک نگاه

این روزها برای موفق شدن در تولید محتوا و بازاریابی محتوا باید در اولویت اول برای مخاطب بنویسید و برای او ارزش قائل شوید . رتبه گرفتن با برچسب های زیاد یا مقالات بی مفهوم پر از کلمات کلیدی دیگر به هیچ وجه کار نمی کند .

4- محتوای شما به راحتی قابل اشتراک گذاری نیست

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

مشخصا یکی از اشتباهات وبلاگ ها یا مدیران سایت این است که راه اشتراک گذاری سریع و در دسترسی برای مخاطب در نظر نمی گیرند . جوری که مخاطب اگر محتوا و مقاله را دوست داشته باشد و تصمیم بگیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد مجبور است چند دقیقه فقط دنبال راه اشتراک گذاری بگردد !!  شما باشید این کار را انجام میدهید ؟ قطعا نه . همه ما وقتی که با چنین وبلاگ هایی مواجه می شویم که راه اشتراک گذاری آنها دم دست و در دید نیست قطعا بعد از خواندن صفحه را می بندیم و می رویم .

اگر شما دچار این اشتباه شوید تعداد زیادی مخاطب را به طور کامل از دست می دهید و این در کسب و کارهای پر رقابت امروزی یعنی شکست .

پس توصیه ما این است که حتما در کنار پست وبلاگ دکمه های اشتراک گذاری را به شکل واضح و مشخص قرار بدهید که به راحتی در دید مخاطب باشد .

با توجه به استقبال زیاد از شبکه های اجتماعی ، مشخصا یکی از راه های افزایش بازدید کننده و مخاطب به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است . در بالا به ترویج  مقاله یا پست وبلاگ در شبکه های اجتماعی خودتان اشاره کردیم ولی مشخصا این کافی نیست و لازم است شما از تعدادی از مخاطبان تان هم کمک بگیرید که پست های شما با دوستان شان به اشتراک بگذارند و دائما این شبکه را بزرگ و بزرگ تر کنید .

آموزش تولید محتوا- اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی
آموزش تولید محتوا- اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

طبق یک تحقیق ، برندها و کسب و کارهایی که در هر ماه به طور متوسط 15 پست وبلاگ منتشر می کنند و آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند به طور متوسط 1200 لید یا مخاطب راغب جدید پیدا میکنند . و این مقدار لید جدید مشخصا منافع اقتصادی بسیاری برای شما به همراه دارد .

البته این مساله را هم فراموش نکنیم که یکی از راه های بهینه کردن قابلیت به اشتراک گذاری پست ها می تواند گذاشتن دکمه های در دسترس به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در کنار پست ها باشد . اما برای افزایش به اشتراک گذاری پست های وبلاگ تان راهکارهای دیگری را هم باید به کار بگیرید. مثلا استفاده کردن از عنوان های بسیار جذاب و هیجان برانگیز و خاص و یا تولید اینفوگرافیک های پر کاربرد و با ارزش است که خلاصه و جمع و جور هستند و اگر حاوی مطالب باارزشی باشد قطعا به دفعات به اشتراک گذاشته می شود .

 معرفی ابزار : برای ساخت اینفو گرافیک و ایده گرفتن می توانید از سایت های مثل oncarrot.com کمک بگیرید.

خلاصه قسمت 4 در یک نگاه

 پست های وبلاگ شما فقط در دو صورت توسط مخاطب ها به اشتراک گذاشته می شود :

  • محتوای وبلاگ شما برای مخاطب با ارزش و مفید باشد
  • روش به اشتراک گذاری محتوا در مقالات وبلاگ شما سریع و آسان باشد

 

5- عنوان های خسته کننده و تکراری برای مقالات وبلاگ انتخاب می کنید

می توانیم بگوییم کمتر فاکتوری را مهم تر از عنوان جذاب و کنجکاو کننده می توانیم پیدا کنیم که در موفقیت پست های وبلاگ شما تاثیر گذار باشد .

اگر شما تمام موارد مربوط به بهینه سازی محتوای وبلاگ را هم انجام دهید و حتی محتوای 3000 کلمه ای باارزشی هم بنویسید اما یک عنوان کسل کننده و تکراری برای این مقاله وبلاگ انتخاب کنید ، به شکلی که هیچ کسی حتی رغبت نکند روی آن کلیک کند یعنی هیچ کاری نکرده اید !

و این متاسفانه اشتباهی است که بسیاری از کسب و کارهای ایرانی و وبلاگ نویسان گرفتار آن هستند .

رفتار مخاطب در فضای آنلاین را به راحتی می توانید با چند سادقیقه ایستادن در کنار روزنامه فروشی های شهر ببینید . افراد زیادی را میبینید که دور دکه روزنامه فروشی جمع شده اند و در حال اسکن کردن سریع عنوان های مقالات و تیترهای روزنامه هستند . مشخصا زمانی یک فرد تصمیم می گیرد یک روزنامه را بخرد و با خود به خانه ببرد که یک تیتر جذاب در عنوان های مقالات ببنید که به شدت او را کنجکاو کند که بقیه ماجرا را هم بخواند . در مورد فضای آنلاین هم دقیقا همین قانون حکمفرماست . اگر نتوانید مخاطب خودتان را با تیتر جذاب به قلاب بیاندازید،مطمئن باشید هیچ وقت روی مقاله شما کلیک نمیکند و هیچ وقت محتوای شما را نمی خواند .

۵ نوع محتوای جذاب که هیچ مخاطبی نمی تواند از آن چشم پوشی کند! ( همراه با ۵ مثال تصویری)

خلاصه قسمت 5 در یک نگاه

برای اینکه بتوانید در کسب و کارتان و فروش محصول و همین طور افزایش اعتبار برندتان موفق شوید باید برای مقالات وبلاگ عنوان هایی بنویسید که مخاطب را میخکوب کند تا ناخود آگاه روی عنوان کلیک کند . در غیر این صورت حتی بهترین مقالات هم به هیچ دردی نمی خورند .

آموزش تولید محتوا برای حرفه ای ها

خلاصه مقاله اشتباهات رایج در وبلاگ نویسی در 150 کلمه :

قطعا هیچ کسب و کار و برندی دوست ندارد هزینه زیادی صرف تولید محتوای وبلاگ خودش بکند و در آخر ماه بدون گرفتن نتیجه ای همه آنها را دور بریزد! ما هر اقدامی که می کنیم دوست داریم نتیجه مثبت و ملموسی بگیریم. پس برای موفقیت و کسب در آمد و یا افزایش فروش از طریق بازاریابی محتوایی و انتشار محتوا باید حتما استراتژی صحیح و هوشمندانه ای داشته باشید و فقط سیاه کردن صفحات و انتشار نمی تواند به شما در ارتقای رتبه تان د رگوگل یا کسب در آمد بیشتر کمک بکند . پس :

  • محتوای با ارزش تولید کنید و محتوای خود را ترویج دهید
  • به صورت حرفه ای در مورد کلمات کلیدی مشابه تحقیق و بررسی کنید
  • در اولویت اول برای مخاطب بنویسید نه موتورهای جستجو
  • باید راه اشتراک گذاری محتوای وبلاگ تان باید برای مخاطب ساده و سریع باشد
  • عنوان های منحصر به فرد و خاص برای مقالات بنویسید

 

 

مینی‌آموزش UX-Writing | دکمه‌نویسی

هدف: یادگیری دکمه‌نویسی و CTA ها ( چه جوری یه دکمه یا لینک رو انقدر جذاب و تاثیرگذار بنویسیم که کاربر روش کلیک کنه؟ )

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید

5 اشتباه مهلک در تولید محتوای پست وبلاگ که ترافیک ، مخاطب ، رتبه بندی در گوگل و کسب در آمد شما را نابود میکند ! ( همراه با آموزش تصویری)

مشخصا همه ما زمانی که چیزی تولید و خلق میکنیم دوست داریم دیده شویم ! این چیز می تواند ایده یک کارخانه بزرگ باشد یا یک آلبوم موسیقی یا حتی یک وعده غذایی خوشمزه . همه ما نیازمند توجه هستیم و در بیشتر موراد هم توجه مثبت و تشویق ! ما تولید کنندگان محتوا هم که به احتمال زیاد نویسندگی و تولید محتوا شغل و محل درآمد ماست قطعا بیشتر از بقیه نیاز داریم که دیده شویم و مخاطب خود را داشته باشیم .

شما چه طور ؟ آیا شما که در نقش یک تولید کننده محتوا برای برند شخصی خودتان یا کسب و کارهای دیگران می نویسید دوست ندارید مخاطب شما را ببیند و به محتوای شما توجه کند ؟

اگر نقاشی یک تابلوی زیبا بکشد، اما جایی برای عرضه و دیده شدن نداشته باشد مشخصا انگیزه ای برای ادامه ندارد . نویسنده ای که با عشق و علاقه کلمات را در کنار هم میچیند تا درصدی از ذهنیت خودش را در نوشته ها بیاورد قطعا اگر مخاطبی نداشته باشد و بداند هیچ کسی در هیچ زمانی نوشته هایش را نخواهد خواند ، انگیزه ای برای ادامه نویسندگی ندارد .

آموزش تولید محتوا - دیده شدن توسط مخاطب
آموزش تولید محتوا – دیده شدن توسط مخاطب

همه ما در هر نقشی که در این دنیا باشیم دوست داریم توسط هم نوعان خودمان دیده شویم و مخاطب خودمان را داشته باشیم.

یک تولید کننده محتوا و یا کپی رایتیر یک برند تجاری هم هدف اولیه اش از  محتوا نویسی و تولید محتوا ارائه به مخاطب و دیده شدن است . و یک برند تجاری و کسب و کار آنلاین از طریق همین دیده شدن و مورد توجه مخاطب واقع شدن است که می تواند کسب در آمد کند و به آینده برند خود امیدوار باشد و گرنه بعد از مدتی در تنهایی خواهد مرد !

اما چرا با یک نگاه به آمار و ارقام بازدید مقالات و یا بازدید وبلاگ ها و سایت ها ، وبلاگ نویسان و تولید کننده های محتوایی را میبینیم که به هیچ وجه دیده نمیشوند ، در رتبه بندی گوگل اصلا دیده نمیشوند و در نهایت از کار تولید محتوا هیچ کسب درآمدی هم نمی کنند و از همه لحاظ یک ورشکسته به تمام معنا هستند ؟!

آموزش تولید محتوای سایت- اشتباهات وبلاگ نویسی
آموزش تولید محتوای سایت- اشتباهات وبلاگ نویسی

مشخصا زمانی که ما با شکست در هر کاری مواجه میشویم کار عاقلانه این است که بعد از گریه و زاری های اولیه کمی کار خودمان و تیم مان را تجزیه و تحلیل کنیم تا ببینیم مشکل کار کجا بوده است که به موفقیت مد نظرمان نرسیده ایم . شاید حتی یک اشتباه کوچک همه زحمت های ما را هدر داده است . پس بهتر نیست زودتر از شکست کامل این اشتباهات را بشناسیم و خودمان و کسب و کارمان را از شکست خوردن نجات بدهیم ؟

در وبلاگ نویسی و تولید محتوا ، افراد و برای برندهای زیادی هستند که ممکن است حتی روزانه 10 ها یا حتی بیشتر ،پست وبلاگ و پست شبکه های اجتماعی و… منتشر کنند  ولی نه تنها نتیجه مثبتی نمی گیرند بلکه هر روز بیشتر به دره سقوط می کنند.

تولید محتوای پست وبلاگ
تولید محتوای پست وبلاگ

اگر از تعداد برندها و افرادی که همچنان نمی دانند تولید محتوا چیست و چه هدفی را دنبال میکند و اصلا تولید محتوای جذاب برای مخاطب چیست ؟ ، بگذریم درصد زیادی از وبلاگ نویسان و تولید کننده های حرفه ای محتوا می دانند که باید محتوای جذاب به عنوان یک خوراک لذیذ و دلچسب برای مخاطب تولید کنند اما شاید هرگز ندانند که راهی که در حال حاضر انتخاب کرده اند اشتباه است و آنها را به هدف شان نمی رساند.

اگر شما هم نا خواسته گرفتار این اشتباهات شده اید و در کار و کسب درآمد و کسب اعتبار از طریق تولید محتوا دچار شکست شده اید اول از همه مطمئن باشید که شما تنها نیستید و دوم اینکه این اشتباهات تا قبل از نابودی کامل تان قابل جبران و اصلاح هستند .

اما قبل از معرفی این اشتباهات و راه کارهایی برای جلوگیری از آنها بهتر است نگاهی به این دو نمودار بیاندازیم تا اولویت بندی بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای B2C  ( کسب و کارهایی که در تماس مستقیم با مخاطب به عنوان یک فرد معمولی هستند ) و کسب و کارهای B2B ( کسب و کارهایی که مخاطب آنها مجموعه ها یا شرکت های دیگر هستند ) دستمان بیاید .

 

اولویت های بازاریابی محتوا در کسب و کارهای B2C
اولویت های بازاریابی محتوا در کسب و کارهای B2C

 

اولویت های بازاریابی محتوا در کسب و کارهای B2B
اولویت های بازاریابی محتوا در کسب و کارهای B2B

 

حالا بعد از بررسی این نمودار ها بیایید با هم تعدادی از اشتباهات مهلک در تولید محتوای پست وبلاگ را مرور کنیم و ببنیم در کجای کار تولید محتوا برای وبلاگ دچار ضعف هستیم :

1– محتوای عالی تولید میکنید اما آن را ترویج نمی دهید

شاید ما هر زمان که در مورد اشتباهات وبلاگ نویسی می خوانیم اولین چیزی که به ذهن مان می رسد این باشد که محتوای تولیدی ما بد و افتضاح است و هیچ ارزشی ندارد . اما باید بدانیم الزاما این مساله همیشه درست نیست . گاهی ما ساعت ها وقت می گذاریم و محتوای باارزش و جذاب برای مخاطب تولید می کنیم اما بلد نیستیم به خوبی آن را ترویج بدهیم !

آموزش وبلاگ نویسی - ترویج محتوا
آموزش وبلاگ نویسی – ترویج محتوا

اگر ما مقاله یا پستی جذاب در وبلاگ مان منتشر می کنیم، دوست داریم همان روز اول مخاطبان شروع به اشتراک گذاری  آن با دوستان شان کنند اما با کمال تعجب میبینیم که هیچ کدام از مخاطب ها مقاله وبلاگ ما را به اشتراک نمیگذارند !! چرا ؟ مشخصا این به این دلیل نیست که آنها مقاله ما را دوست نداشتند بلکه شاید فقط به این دلیل ساده باشد که اصلا مقاله شما را ندیده اند !

پس فقط تولید محتوای خوب و با ارزش برای گرفتن ترافیک بیشتر و در نهایت رسیدن به اهداف برند و کسب در آمد کافی نیست بلکه شما باید در مرحله Promotion یا ترویج محتوا هم حرفه ای عمل کنید .

آموزش تولید محتوای سایت- چگونه محتوا را ترویج بدهیم؟
آموزش تولید محتوای سایت- چگونه محتوا را ترویج بدهیم؟

چگونه محتوای خود را ترویج دهیم ؟

برای ترویج محتوا و دیده شدن پست و مقالات توسط مخاطب هدف باید مقاله و پست وبلاگ را در جاهای مختلف تبلیغ و معرفی کنید .

چند ایده برای ترویج محتوا  :

  • پست یا مقاله وبلاگ تان را در صفحه اینستاگرام ، فیس بوک ، کانال تلگرام و… خلاصه هر شبکه اجتماعی ای که برای کسب و کارتان در نظر گرفته اید معرفی کنید . به این شکل مطمئن می شوید که افراد بیشتری مطلع می شوند که شما در وبلاگ سایت تان مقاله ای منتشر کرده اید
  • می توانید به صورت یک رپورتاژ یا تبلیغ، مقاله یا پست وبلاگ را در سایت های پر بازدید تبلیغ و معرفی کنید
  • می توانید در تلگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری حدود 5 تا 10 دقیقه در مورد مقاله مورد نظرتان برای مخاطب هدف تان صحبت کنید و پادکست ضبط کنید و منتشر کنید و مخاطب را کنجکاو به خواندن مقاله خودتان بکنید
  • و یکی از راه های کم هزینه اما بسیار موثر ، معرفی مقالات مشابه یا مرتبط در پست های مختلف وبلاگ تان است . مثلا می توانید به این شکل که ما در رایتینا عمل میکنیم شما هم انجام دهید :

برای آشنایی بیشتر با ایده های جذاب برای عنوان مقالات وبلاگ می توانید این مقاله را بخوانید :

چگونه در ۱۰ دقیقه ۹۳ ایده برای پست وبلاگ پیدا کنید

 

بعد از نوشتن یک محتوای جذاب برای مخاطب و انتشار آن باید حتما به فکر ترویج محتوا هم باشید .

و  مطمئن باشید که مخاطب شما هم دوست دارد که از طرق مختلف از انتشار پست های جدید شما با خبر شود . و طبق این نمودار افراد علاقه خاصی به خواندن پست ها در شبکه اجتماعی دارند پس می توانید به راحتی و با یک برنامه ریزی هدفمند در پر مخاطب ترین فضای آنلاین یعنی شبکه های اجتماعی مقاله وبلاگ تان را تبلیغ کنید .

چه نوع محتواهایی در آینده بیشتر دیده می شوند ؟- مهارت تولید محتوا
چه نوع محتواهایی در آینده بیشتر دیده می شوند ؟- مهارت تولید محتوا

 

معرفی ابزار : 2 ابزار پر کاربرد برای برنامه ریزی انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی

شاید بعد از ارائه راهکار ترویج محتوا به کمک شبکه های اجتماعی شما با این چالش مواجه شوید وقت و فرصت لازم را برای اینکار ندارید . اما نگران نباشید در حال حاضر ابزارهای زیادی برای برنامه ریزی انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی موجود هستند که می توانید از آنها کمک بگیرید و انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی را اتومات کنید!

به عنوان مثال دو سایت Buffer  و Hootsuite به شما امکان انتشار اتومات پست در شبکه های اجتماعی را می دهند .

تنظیم اتومات انتشار پست در شبکه های اجتماعی
تنظیم اتومات انتشار پست در شبکه های اجتماعی

 

روش اتومات انتشار پست در شبکه های اجتماعی
روش اتومات انتشار پست در شبکه های اجتماعی

می توانید از این راهنما برای انتشار پست در شبکه های اجتماعی از طریق Buffer   و این راهنما برای Hootsuite استفاده کنید . ( منبع انگلیسی )

خلاصه قسمت 1 در یک نگاه

شما برای ارتقای رتبه گوگل ، جذب ترافیک بیشتر از طریق پست های وبلاگ و کسب در آمد بیشتر و اعتبار برندتان نیز دارید محتوا را ترویج کنید.

2-جستجوی کلمات کلیدی را به صورت حرفه ای انجام نمی دهید

قطعا همه ما تولید کننده های محتوا میدانیم که هدف یک پست وبلاگ در یک سایت فقط و فقط سرگرمی مخاطب نیست ! و در ضمن اینکه ما سایت های زرد کلیکی نیستیم که فقط هدف مان افزایش کلیک باشد . اگر ما یک تولید کننده محتوا حرفه ای باشیم قطعا هدف ما از نوشتن پست وبلاگ و وبلاگ نویسی در ابتدا جذب مخاطب هدف و مناسب و درنهایت کسب در آمد است .

پس شما باید در طول نوشتن محتوای پست وبلاگ به این موضوع توجه کنید که شما می خواهید فردی یا گروهی را جذب کنید که محتوای شما را بخوانند ، به شما اطمینان کنند ، محصولات شما را بخرند و حتی به یک مشتری وفادار شما تبدیل شوند و صرفا دنبال مخاطبی نیستید که فقط محتوای مقاله را بخواند و بعد هم برای همیشه شما را ترک کند .

در این بین قطعا وبلاگ نویس ها و تولید کننده های محتوای سایت ها کم نیستند و رقابت سختی در این بازار برقرار است . یکی از راه های برنده شدن در این رقابت تحقیق در مورد کلمات کلیدی و از آن مهم تر پاسخ گویی به سوالات ذهنی مخاطبان در مورد موضوع مورد نظر است .

 

چگونه کلمات کلید مناسب را در چند دقیقه پیدا کنم ؟

یکی از راه های ساده پیدا کردن کلمات کلیدی برای نوشتن یک پست وبلاگ رفتن به سایت Keywordtool.io. است . بعد از اینکه وارد این سایت شدید موضوع مورد نظرتان را در باکسی که نشان داده شده تایپ کنید و بعد هم دکمه ذره بین ( جستجو ) را بزنید . ( در نسخه پولی تعداد جستجو ها و اطلاعات دقیق تری را هم به شما نشان میدهد )

ابزار جستجوی کلمات کلیدی در تولید محتوا
ابزار جستجوی کلمات کلیدی در تولید محتوا

 

نمونه جستجو در مورد ” تولید محتوا ” برای تولید محتوای پست وبلاگ

جستجوی کلمات کلیدی در مورد تولید محتوای سایت
جستجوی کلمات کلیدی در مورد تولید محتوای سایت

به عنوان مثال از جمله کلمات کلیدی که من برای تولید محتوا از این ابزار ایده گرفتم این موراد بود : تولید محتوای الکترونیکی – تولید محتوای آموزشی – تولید محتوای دیجیتال- تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی – تولید محتوا سایت

یک ابزار سریع و ساده دیگر برای جستجوی کلمات کلیدی  Moz’s Keyword Explorer است . در این سایت تنوع اطلاعات بیشتری نسبت به کلمه کلیدی مورد نظرتان می توانید کسب کنید . از جمله اینکه سایت های رقیب تان را می شناسید و همین طور میزان جستجوی ارگانیک و… را می توانید ببینید.

پس به این طریق به صورت رایگان می توانید اطلاعات ارزشمند و زیادی در خصوص مجموعه کلمات کلیدی مشابه و پر جستجو داشته باشید .

خلاصه قسمت 2 در یک نگاه

با جستجوی کلمات کلیدی و استفاده بهینه از آنها می توانید مخاطب هدف بیشتری جذب کنید . کسانی که دقیقا دنبال موضوعی هستند که شما درباره آن نوشته اید یا سایت شما در مورد آن است.

3- شما برای موتور جستجو ها می نویسید نه برای مخاطب !

قطعا من هم به عنوان یک تولید کننده محتوا با سابقه چند ساله در این زمینه با شما موافق هستم که به هر حال یکی از اهداف اصلی ما جلب رضایت موتورهای جستجو و گرفتن جایگاه و رتبه بالاتر خصوصا در موتور جستجویی مانند گوگل است .

آموزش تولید محتوا - برای مخاطب بنویسید
آموزش تولید محتوا – برای مخاطب بنویسید

ما هم قرار نیست کلا موتوهای جستجو را کنار بگذاریم و بدون توجه به فاکتورهای مهم برای آنها محتوای مقالات وبلاگ یا هر محتوای دیگری برای بخش های مختلف سایت را بنویسیم .نکته مهم در اینجا رعایت تعادل بین دغدغه گرفتن جایگاه مناسب در گوگل و جلب رضایت مخاطب است . به این معنی که قرار نیست شما با سالادی از کلمات کلیدی و برچسب ها باعث خوشحالی موتور جستجو و ناراحتی و مخاطب از محتوا و سئوی کلاه سیاه شوید . ( تکنیک های کلاه سیاه یا بلک هت در سئو : تکنیک ها و روش هایی در سئو سایت ها هستند که به روش های غیر قانونی و مخرب سعی در گول زدن موتورهای جستجو و کسب رتبه های بالا در صفحات اول در مدت زمان کم هستند )

هر چند که خبر خوشحال کننده این است که این روزها موتورهای جستجو هم هدف اصلی خود را رضایت مخاطب از محتوای سایت ها گذاشته اند و دوست دارند بهترین پاسخ را به سوالات و جستجوهای کاربرها بدهند . بنابراین رسیدن به هدف رضایت موتورهای جستجو و مخاطب مسیری خلاف جهت هم یا دور از هم نیست بلکه در مسیری موازی هم پیش می رود .

تولید محتوا - چگونه محتوای جذاب برای مخاطب بنویسیم؟
تولید محتوا – چگونه محتوای جذاب برای مخاطب بنویسیم؟

مثلا تصور کنید در زمینه محتوا و با کلمه کلیدی ” تولید محتوا “می خواهید  مقاله ای بنویسید . اگر فقط به فکر موتورهای جستجو باشید ممکن است نتیجه یک همچین متنی در باشد ( در فضای وب فارسی از این نوع سایت ها که پر از برچسب ها هستند به جای یک مقاله آموزشی بسیار زیاد است ):

نمونه یک سالاد بی مفهوم و بی ارزشی از کلمات کلیدی : “چگونه تولید محتوا کنیم ؟ تولید محتوا چیست؟ در اینجا می توانید سفارش تولید محتوا بدهید و در مورد روش های تولید محتوا بیشتر بدانید . تولید محتوا به انگلیسی چه میشود ؟ آموزش تولید محتوای سایت ، نمونه تولید محتوای الکترونیکی را در این صفحه می توانید ببینید ! . تولید محتوای پست وبلاگ”

شما از خواندن این متن در قسمتی از مقاله یک وبلاگ چه تصوری می کنید و چه احساسی به شما دست می دهد ؟ من که وقتی به این نوع سایت ها در جستجو میرسم فقط دوست دارم هرچه سریع تر دکمه خروج را پیدا کنم .

حالا حساب کنید مخاطب با خواندن و دیدن این متن در وبلاگ تان می تواند به شما اطمینان کند و از محصولات شما بخرد ؟ و چیزی که کاملا واضح است این است که ما محصولات خودمان را باید به افراد بفروشیم نه موتورهای جستجو !!

آموزش تولید محتوا - افزایش فروش از طریق محتوای جذاب
آموزش تولید محتوا – افزایش فروش از طریق محتوای جذاب

قطعا همه ما میدانیم که مخاطبان در وهله اول چون برند ما را دوست دارند مقالات وبلاگ ما را نمی خوانند بلکه به این خاطر مقالات را باز می کند می خوانند که اطلاعات با ارزشی پیدا کنند . در طول نوشتن مقالات وبلاگ دائما از خودتان بپرسید اگر من خودم در حال خواندن این مقاله بودم دوست داشتم دقیقا در این قسمت چه اطلاعاتی به من داده شود ؟ پاسخ خودتان را به عنوان ایده برای نوشتن ادامه مقاله به کار ببرید .

خلاصه قسمت 3 در یک نگاه

این روزها برای موفق شدن در تولید محتوا و بازاریابی محتوا باید در اولویت اول برای مخاطب بنویسید و برای او ارزش قائل شوید . رتبه گرفتن با برچسب های زیاد یا مقالات بی مفهوم پر از کلمات کلیدی دیگر به هیچ وجه کار نمی کند .

4- محتوای شما به راحتی قابل اشتراک گذاری نیست

اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

مشخصا یکی از اشتباهات وبلاگ ها یا مدیران سایت این است که راه اشتراک گذاری سریع و در دسترسی برای مخاطب در نظر نمی گیرند . جوری که مخاطب اگر محتوا و مقاله را دوست داشته باشد و تصمیم بگیرد با دوستانش به اشتراک بگذارد مجبور است چند دقیقه فقط دنبال راه اشتراک گذاری بگردد !!  شما باشید این کار را انجام میدهید ؟ قطعا نه . همه ما وقتی که با چنین وبلاگ هایی مواجه می شویم که راه اشتراک گذاری آنها دم دست و در دید نیست قطعا بعد از خواندن صفحه را می بندیم و می رویم .

اگر شما دچار این اشتباه شوید تعداد زیادی مخاطب را به طور کامل از دست می دهید و این در کسب و کارهای پر رقابت امروزی یعنی شکست .

پس توصیه ما این است که حتما در کنار پست وبلاگ دکمه های اشتراک گذاری را به شکل واضح و مشخص قرار بدهید که به راحتی در دید مخاطب باشد .

با توجه به استقبال زیاد از شبکه های اجتماعی ، مشخصا یکی از راه های افزایش بازدید کننده و مخاطب به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است . در بالا به ترویج  مقاله یا پست وبلاگ در شبکه های اجتماعی خودتان اشاره کردیم ولی مشخصا این کافی نیست و لازم است شما از تعدادی از مخاطبان تان هم کمک بگیرید که پست های شما با دوستان شان به اشتراک بگذارند و دائما این شبکه را بزرگ و بزرگ تر کنید .

آموزش تولید محتوا- اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی
آموزش تولید محتوا- اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

طبق یک تحقیق ، برندها و کسب و کارهایی که در هر ماه به طور متوسط 15 پست وبلاگ منتشر می کنند و آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند به طور متوسط 1200 لید یا مخاطب راغب جدید پیدا میکنند . و این مقدار لید جدید مشخصا منافع اقتصادی بسیاری برای شما به همراه دارد .

البته این مساله را هم فراموش نکنیم که یکی از راه های بهینه کردن قابلیت به اشتراک گذاری پست ها می تواند گذاشتن دکمه های در دسترس به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی در کنار پست ها باشد . اما برای افزایش به اشتراک گذاری پست های وبلاگ تان راهکارهای دیگری را هم باید به کار بگیرید. مثلا استفاده کردن از عنوان های بسیار جذاب و هیجان برانگیز و خاص و یا تولید اینفوگرافیک های پر کاربرد و با ارزش است که خلاصه و جمع و جور هستند و اگر حاوی مطالب باارزشی باشد قطعا به دفعات به اشتراک گذاشته می شود .

 معرفی ابزار : برای ساخت اینفو گرافیک و ایده گرفتن می توانید از سایت های مثل oncarrot.com کمک بگیرید.

خلاصه قسمت 4 در یک نگاه

 پست های وبلاگ شما فقط در دو صورت توسط مخاطب ها به اشتراک گذاشته می شود :

  • محتوای وبلاگ شما برای مخاطب با ارزش و مفید باشد
  • روش به اشتراک گذاری محتوا در مقالات وبلاگ شما سریع و آسان باشد

 

5- عنوان های خسته کننده و تکراری برای مقالات وبلاگ انتخاب می کنید

می توانیم بگوییم کمتر فاکتوری را مهم تر از عنوان جذاب و کنجکاو کننده می توانیم پیدا کنیم که در موفقیت پست های وبلاگ شما تاثیر گذار باشد .

اگر شما تمام موارد مربوط به بهینه سازی محتوای وبلاگ را هم انجام دهید و حتی محتوای 3000 کلمه ای باارزشی هم بنویسید اما یک عنوان کسل کننده و تکراری برای این مقاله وبلاگ انتخاب کنید ، به شکلی که هیچ کسی حتی رغبت نکند روی آن کلیک کند یعنی هیچ کاری نکرده اید !

و این متاسفانه اشتباهی است که بسیاری از کسب و کارهای ایرانی و وبلاگ نویسان گرفتار آن هستند .

رفتار مخاطب در فضای آنلاین را به راحتی می توانید با چند سادقیقه ایستادن در کنار روزنامه فروشی های شهر ببینید . افراد زیادی را میبینید که دور دکه روزنامه فروشی جمع شده اند و در حال اسکن کردن سریع عنوان های مقالات و تیترهای روزنامه هستند . مشخصا زمانی یک فرد تصمیم می گیرد یک روزنامه را بخرد و با خود به خانه ببرد که یک تیتر جذاب در عنوان های مقالات ببنید که به شدت او را کنجکاو کند که بقیه ماجرا را هم بخواند . در مورد فضای آنلاین هم دقیقا همین قانون حکمفرماست . اگر نتوانید مخاطب خودتان را با تیتر جذاب به قلاب بیاندازید،مطمئن باشید هیچ وقت روی مقاله شما کلیک نمیکند و هیچ وقت محتوای شما را نمی خواند .

۵ نوع محتوای جذاب که هیچ مخاطبی نمی تواند از آن چشم پوشی کند! ( همراه با ۵ مثال تصویری)

خلاصه قسمت 5 در یک نگاه

برای اینکه بتوانید در کسب و کارتان و فروش محصول و همین طور افزایش اعتبار برندتان موفق شوید باید برای مقالات وبلاگ عنوان هایی بنویسید که مخاطب را میخکوب کند تا ناخود آگاه روی عنوان کلیک کند . در غیر این صورت حتی بهترین مقالات هم به هیچ دردی نمی خورند .

آموزش تولید محتوا برای حرفه ای ها

خلاصه مقاله اشتباهات رایج در وبلاگ نویسی در 150 کلمه :

قطعا هیچ کسب و کار و برندی دوست ندارد هزینه زیادی صرف تولید محتوای وبلاگ خودش بکند و در آخر ماه بدون گرفتن نتیجه ای همه آنها را دور بریزد! ما هر اقدامی که می کنیم دوست داریم نتیجه مثبت و ملموسی بگیریم. پس برای موفقیت و کسب در آمد و یا افزایش فروش از طریق بازاریابی محتوایی و انتشار محتوا باید حتما استراتژی صحیح و هوشمندانه ای داشته باشید و فقط سیاه کردن صفحات و انتشار نمی تواند به شما در ارتقای رتبه تان د رگوگل یا کسب در آمد بیشتر کمک بکند . پس :

  • محتوای با ارزش تولید کنید و محتوای خود را ترویج دهید
  • به صورت حرفه ای در مورد کلمات کلیدی مشابه تحقیق و بررسی کنید
  • در اولویت اول برای مخاطب بنویسید نه موتورهای جستجو
  • باید راه اشتراک گذاری محتوای وبلاگ تان باید برای مخاطب ساده و سریع باشد
  • عنوان های منحصر به فرد و خاص برای مقالات بنویسید

 

 

۴ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

ببخشید، برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید
فهرست